Pagina 1 van 1
Tv beeldkwaliteit verminderd na Telenet installatie
Geplaatst: 08 maa 2006, 23:10
door Heatryn
Sinds vanmorgen heb ik Telenet laten installeren. We hebben hier 3 tv's in huis die zijn aangesloten op die NIU van Telenet. 2 versterkt met 4db en die andere niet.
Nu zitten we met het probleem dat op al onze tv's de beeldkwaliteit een beetje is verminderd. Je ziet er echt zo'n ruis over hangen. Kunnen jullie zeggen wat ik hieraan kan doen of hoe het komt?
Re: Tv beeldkwaliteit verminderd na Telenet installatie
Geplaatst: 08 maa 2006, 23:54
door kaween
Heatryn schreef:Sinds vanmorgen heb ik Telenet laten installeren. We hebben hier 3 tv's in huis die zijn aangesloten op die NIU van Telenet. 2 versterkt met 4db en die andere niet.
Nu zitten we met het probleem dat op al onze tv's de beeldkwaliteit een beetje is verminderd. Je ziet er echt zo'n ruis over hangen. Kunnen jullie zeggen wat ik hieraan kan doen of hoe het komt?
Mijn eerste reaktie zou zijn : cablesplitter/amp van telenet (geen idee hoe die nu uitziet, vroeger was dat het zilveren kastje met de plastik-clickon front) mogelijk niet in orde. Deze is normaal van goed kwaliteit, en genereert op zichzelf zo goed als geen zichtbare eigenruis. Mogelijk dat met dat kastje van jouw toch iets fout is.
Als je er zeker van wil zijn, overbrug dan de versterker als test, en duw 1 van je TV kabels terug rechtstreeks op de master-input van de versterker (als de installateur een zuivere job gedaan heeft, kan dat). Beeld dan ok ? Versterker niet ok.
Geplaatst: 09 maa 2006, 01:10
door kikker46
Beste
Snap zelf niet te technisch hoe het allemaal in een zit, maar het zit zo denk ik zo. Als je alleen tv / internet hebt dan zetten ze er een filter voor dat die andere frequenties er volledig uit zijn. Natuurlijk als je ze allbij neemt mag men die andere niet wegfilteren dus zitten ze een beetje in elkaar te froemelen ==> ruis op 't een en het andere. Ze kunnen dat wel wat afregelen, met die bakjes dat ze bij hebben. Maar er heeft ooit eens een installateur bij mij langsgeweest, en die was superblij dat hem geen tv moest installeren, want dat geeft soms nogal eens problemen... Normaal moet je trouwens een papier tekenen dat je akkoord gaat met de kwaliteit van de tv en wordt dat ook getest. (als je internet laat installeren)
Mvg,
Kikker46
Geplaatst: 09 maa 2006, 05:08
door Blue-Sky
kikker46 schreef:Maar er heeft ooit eens een installateur bij mij langsgeweest, en die was superblij dat hem geen tv moest installeren, want dat geeft soms nogal eens problemen... Normaal moet je trouwens een papier tekenen dat je akkoord gaat met de kwaliteit van de tv en wordt dat ook getest. (als je internet laat installeren)
Er wordt iets verkocht wat niet af is!
Als men toch een Digitale TV aankoopt welke aan de hoogste eis voldoet en dan kwaliteitsverlies in koop moet nemen dan stel ik mij toch vragen.
Indien men dan ook nog zou moeten tekenen dat je akkoord gaat met de kwaliteit...
Kunnen jullie zeggen wat ik hieraan kan doen
Antwoord al deels gegeven door kikker46.
Als je zo'n document
niet moeten tekenen hebt dat je akkoord bent met de kwaliteit, vragen dat ze het opnieuw nakijken om deze ruis weg te werken.
(tenminste proberen verfijnd af te regelen)
Betreft die ruis? Wanneer je ergens ruis hebt zal een versterker met winst van 4 dB ook niets brengen, de ruis wordt gewoon mee versterkt.
Eventueel proefwijze die versterker-verdeler er tussenuit halen en 1 enkele uitgang naar het beste TV toestel aansluiten, indien dan beter weet je al iets meer. Wie weet is die versterker met 2 uitgangen en winst 4 dB wel de oorzaak, een versterker welke
overstuurd wordt heeft storing tot gevolg.
Greetz,
Geplaatst: 09 maa 2006, 06:29
door Block
Volgens mij is het signaal te sterk, de versterker van TN versterkt het signaal met ong. 4 decibel bij een standaard installatie. Het is zeker niet hoe meer dB hoe beter het beeld is, meestal een vorm van ghosting...
Gewoon even bellen naar de helpdesk, die zouden daar geen probleem van mogen maken. Maar ik zou zeker niet te lang wachten om te bellen!
Geplaatst: 09 maa 2006, 16:51
door Heatryn
Block schreef:Volgens mij is het signaal te sterk, de versterker van TN versterkt het signaal met ong. 4 decibel bij een standaard installatie. Het is zeker niet hoe meer dB hoe beter het beeld is, meestal een vorm van ghosting...
Gewoon even bellen naar de helpdesk, die zouden daar geen probleem van mogen maken. Maar ik zou zeker niet te lang wachten om te bellen!
Heb gisteren al gebeld en ze sturen morgen een technieker.