Pagina 1 van 1

Onstabiele lijn

Geplaatst: 04 maa 2006, 23:00
door gouranga
Ik heb nu al de hele avond last van disconnects.
Mijn lijnsync verdwijnt even en na ff wachten heb ik terug internet.

Het probleem werd ook al bevestigd door een paar gebruikers op de nieuwsgroepen van Scarlet.
Zone 03, 016, 056 en 059 hebben last van de disconnects.

Hebben er nog gebruikers last van dit probleem?
Er zit ook wel ruis op mijn Belgacomtelefoonlijn.
Maar dat is een oud zeer dat af en toe terugkomt.
Weet nie of beide dingen nu verband houden met elkaar.

Ik heb ook weet van Belgacom network upgrades, en op sommige adsl-lijnen heeft dat een averechts effect.

Geplaatst: 04 maa 2006, 23:56
door FezzFest
ik heb geen last van een instabiele lijn, ben zelf ook bij scarlet in zone 03

Geplaatst: 05 maa 2006, 00:21
door gouranga
Ik hoop zo dat het geen lokaal probleem is, want voor dat is opgelost kunnen we goed een maand verder zijn.... :roll:

Rond 23:50 had ik weer geen lijnsync.
Wat betekent dat om de drie kwartier de lijnsync wegvalt.

Geplaatst: 05 maa 2006, 14:41
door Sparky
Ik heb hier geen last gehad.
zone 011

Geplaatst: 09 maa 2006, 17:47
door gouranga
Ik heb even de Belgacomhelpdesk gecontacteerd voor de ruis op mijn Belgacom telefoonlijn waar ik maandelijks abonnementsgeld betaal.
Ik vroeg of men een lijntest kon doen.
Ik vermelde er ook bij dat door die ruis mijn ADSL(Scarlet) disconnect om de 4 uur.

Hier is het standaardantwoord:

Code: Selecteer alles

Geachte klant,

Het gaat hier om een ADSL via een andere provider.
Gelieve dan ook contact op te nemen met uw provider.

Vriendelijke groeten,

Belgacom Fixed Line Services
Customer Operations - Service Desk


Conclussie:

Ik zit nog altijd met ruis op mijn telefoonlijn, waar blijkbaar weer niets aan gedaan wordt.
Scarlet contacteren...
Het zou tof zijn moest Scarlet de support request via mijn.scarlet eens beantwoorden.

Dit is nu een situatie die al sinds het begin van het ADSL-gebeuren in België bestaat.
Als er iets met je lijn scheelt moet je dagen palaveren tussen 2 operators om er iets gedaan te krijgen.

Wel ik begin het grondig beu te worden.

Geplaatst: 09 maa 2006, 19:12
door Vieten
gouranga schreef:Dit is nu een situatie die al sinds het begin van het ADSL-gebeuren in België bestaat.
Als er iets met je lijn scheelt moet je dagen palaveren tussen 2 operators om er iets gedaan te krijgen.

Wel ik begin het grondig beu te worden.

Dat heeft te maken met de kosten hé, bij problemen met de adsl moet eerst worden uitgezocht of de fout bij de provider (abonnement) zit, dat is veel goedkoper dan meteen een technieker sturen.
Als belgacom meteen iemand stuurt en de fout zit bij de provider (in uw geval scarlet) dan moet die de technieker betalen.
Dat doen ze liever niet dus willen ze eerst 100% zeker zijn dat de fout niet bij hen zit.

Geplaatst: 09 maa 2006, 21:15
door gouranga
Uit mijn ervaring is toch al wel gebleken dat mensen met een alternatieve ISP een zeer lage prioriteit krijgen bij Belgacom. Het duurt al 3 tot 5 werkdagen voordat er overgegaan wordt tot actie als Scarlet met Belgacom communiceert over een probleem met de telefoonlijn.

Als je zo een problemen hebt als Skynet klant wordt dat direct opgelost.
Dat zijn de woorden van de laatste Belgacom technieker die de lijn is komen testen een tijdje geleden.

In dit geval ligt het probleem niet enkel bij Belgacom.
Scarlet vertikt het gewoon om support te geven.

Je staat als consument machteloos tegenover dit.
Internet is een redelijk essentiële bron van communicatie tegenwoordig.
Voor €35 per maand wens ik toch wel een werkend product zonder kopzorgen of ik vandaag geconnecteerd ga blijven.

Geplaatst: 23 mei 2006, 22:57
door hanzo
ik had ook ooit veel connectietroubles...... technieker laten langskomen: niets opgelost natuurlijk wel moeten betalen.

Uiteindelijk hebben ze de snelheid terug gebracht tot 1mbit..

Geplaatst: 24 mei 2006, 15:49
door flt
geen problemen regio 09

Geplaatst: 28 mei 2006, 14:19
door gouranga
Donderdag (25 mei) uit pure frustratie nog maar eens Belgacom gecontacteerd.
Het probleem: "Er zit nog steeds ruis op onze telefoonlijn."

De ruis is te omschrijven als het geluid dat je vroeger hoorde als je met een 56k modem inbelde op het internet.
Van het moment dat je een toets op het telefoontoestel aanraakt is de ruis er.
Dit is al het tweede telefoontoestel dat we hebben gekocht en nog steeds hebben we ruis.
Het telefoontoestel heeft Belgacom logo'tje, dus het zou wel moeten gaan.

Onlangs ook nieuwe router gekocht , Linksys AG241 met firmware v2.
Nog maar eens alle bedrading vervangen, nieuwe splitters geïnstalleerd.

Nuja..een dag na het telefoontje met Belgacom dat niets opleverde omdat de lijntest ok was is de ruis op mysterieuze wijze verdwenen.
Ik klaag niet, ik ben blij dat er eindelijk gebeld kan worden met een kraaknette lijn.

De ruis is een wederkerend probleem, vorige keer heeft de technieker het zelfs opgegeven. Vooraan in de straat staat er een kabine van Belgacom en na 3 keer heen en weer te rijden deelde hij mee dat hij de lijn niet beter kreeg.

Nu het andere probleem..de disconnects van 2 uur na een ip lease van 36 uur.

Mijn linux server maakt een grafiek van de SNMP log van de router (MRTG) en daar is duidelijk op te zien dat na 36 uur de lijn 2 uur down is.
Ik vertel dat aan de helpdesk bij Scarlet.
"Meneer, uit onze logs blijkt dat u direct terug een ip krijg" :eek:
Een log van de dag zelf kon de heldesk nog niet inkijken.

Het probleem zou aan mijn router liggen. Hoewel de router 2 weken vlekkerloos heeft gewerkt.
Nuja, een bug kan altijd, ik heb linksys even gecontacteerd.
Daarna zal ik nog maar eens naar Scarlet moeten bellen.

Telecom ano 2006 ...

Geplaatst: 31 mei 2006, 09:41
door Kurt Breezer
051 geen probleem

Geplaatst: 31 mei 2006, 21:02
door svermassen
011 Noord-Limburg geen probleem