Pagina 1 van 1

Opzeg Telenet

Geplaatst: 03 maa 2006, 22:18
door Nike
Ik ben van plan om Telenet op te zeggen. Ik heb er wel al topics over gezien, maar tis toch nog niet zo duidelijk (en op de telenet site staat zo veel uitleg dat ik er niet aan begin om achter de antwoorden te zoeken wegens tijdgebrek). Daarom enkele vragen:
- Als je opzegt, moet dat dan via een brief of mag dit ook via telefoon of mail or whatever?
- Indien ik vandaag opzeg, komen ze dan bij wijze van spreken morgen alles afsluiten of kan dit enkele weken duren?
- Als ik opzeg kan ik dan de hele installatie behouden? Dus modem etc. Tis namelijk de bedoeling om na een X-aantal maanden terug Telenet aan te schaffen.

Bij voorbaat dank.

Grtz

Geplaatst: 03 maa 2006, 23:59
door Block
Je moet een aangetekende brief opsturen, het enige dat zal gebeuren is dat ze de modem geen toegang meer geven tot het netwerk. De installatie blijft gewoon hangen.

Geplaatst: 04 maa 2006, 00:44
door Nike
En heb je enig idee hoe lang het zou kunnen duren voor ze afsluiten? Anders zit ik hier dubbel te betalen, terwijl ik maar 1 internetverbinding gebruik.

Geplaatst: 04 maa 2006, 12:47
door DaNi0
Ik heb een aangetekende brief verstuurd, heb het voorbeeld van EDPnet gebruikt. Er ook bijvermeld om mijn €50 waarborg terug te betalen.
Dan ben ik naar een Belgacom center geweest om een Discovery Line aan te vragen, die ze vrijdag geinstalleerd hebben.
Dan heb ik een aanvraag gemaakt bij EDPnet via internet.

edit: je moet minstens 1 maand vooraf opzeggen. Dus reken op een maandje.

Geplaatst: 06 maa 2006, 16:40
door gregbristow
Ik heb een maand geleden (iets meer denk ik) een aangetekdne brief opgestuurd naar TN om op te zeggen, en als datum morgen (07-03-2006) opgegeven. Nu is mijn vraag, of we op verwittigd worden wanneer we er exact afvliegen of is het gewoon van de ene dag op de andere?
dank bij voorbaat
mvg

Geplaatst: 06 maa 2006, 18:18
door Nike
Ik heb vandaag naar Telenet gebeld en die vertelden mij dat het opzeggen van het internet maar 1 week duurt.

Geplaatst: 06 maa 2006, 22:19
door DaNi0
Maar in je contract staat er een maand... :?

Geplaatst: 06 maa 2006, 22:26
door Nike
Heb toch maar een mail gestuurt met de vraag of het nu een week of een maand is.

Geplaatst: 07 maa 2006, 00:50
door poohbeer
DaNi0 schreef:Maar in je contract staat er een maand... :?


het duurt misschien maar 1 week om het effectief op te zeggen, maar als je niet nog een jaar wil vast hangen aan je abbonement zal je minimaal 1 maand voor de 'verjaring' van je abbo moeten annuleren.

Geplaatst: 07 maa 2006, 11:17
door LaundroMat
Wanneer (en waarom) wil je Telenet binnen hier en een aantal maanden weer aansluiten? Het kan zijn dat dat je wel nog iets zal kosten...

Geplaatst: 07 maa 2006, 12:02
door witte!
Ik zit met ongeveer dezelfde vraag.
Het scenario schetst zich als volgt:

Ik heb sinds vandaag signaal via dommel.
Mijn facturatie datum van Telenet is de 18de.
Ik heb dus nog 11 dagen om op te zeggen.
Ik ben echter al 6jaar (sept 2000) klant, dan mag ik toch opzeggen wanneer ik wil ofniet?
Of moet ik w8en tot in september?

Geplaatst: 07 maa 2006, 12:22
door byter
witte! schreef:Ik zit met ongeveer dezelfde vraag.
Het scenario schetst zich als volgt:

Ik heb sinds vandaag signaal via dommel.
Mijn facturatie datum van Telenet is de 18de.
Ik heb dus nog 11 dagen om op te zeggen.
Ik ben echter al 6jaar (sept 2000) klant, dan mag ik toch opzeggen wanneer ik wil ofniet?
Of moet ik w8en tot in september?


na je eerste jaar kan je idd maandelijks opzeggen
dus je hoeft niet te wachten...kan wel zijn dat je volgende maand ook nog moet erbij nemen

Geplaatst: 07 maa 2006, 13:36
door MacE501
witte! schreef:Ik zit met ongeveer dezelfde vraag.
Het scenario schetst zich als volgt:

Ik heb sinds vandaag signaal via dommel.
Mijn facturatie datum van Telenet is de 18de.
Ik heb dus nog 11 dagen om op te zeggen.
Ik ben echter al 6jaar (sept 2000) klant, dan mag ik toch opzeggen wanneer ik wil ofniet?
Of moet ik w8en tot in september?

Telenet rekent vanaf de dag dat ze je (aangetekende!) opzeg ontvangen hebben, 30 kalenderdagen. De resterende dagen van de maand in dewelke je opzeg uitgevoerd wordt door TN, worden pro rata terugbetaald.

In mijn geval: opzeg toegekomen op 09/02, afsluiting vindt plaats op 09/03. Ik heb dus enkele weken "dubbel gelopen"; EDP/TN, om toch maar niet zonder internet te vallen.

Geplaatst: 09 maa 2006, 20:13
door rds
Je kan aan EDPnet de dag opgeven dat je aansluiting wilt (minstens 10 dagen op voorhand). Je kan bij telenet (mits in acht nemen van 1 maand opzeg) zeggen welke dag ze moeten afsluiten. Je hoeft dus niet zonder of dubbel te zitten. Dit geldt alleen van kabel naar adsl. Als je van adsl naar een andere adsl aanbieder gaat moet je wachten tot Belgacom goesting heeft om uw signaal te switchen naar nieuwe provider.

Geplaatst: 16 maa 2006, 18:58
door davidv
Ik heb ook een vraagm ivm de opzeg.... mijn factuur ontvang ik iedere 14e...
Nu wil ik zo vlug mogelijk opzeggen (ben al een aantal jaar klant bij hun)
Welke datum zet ik best op de aangetekende brief...? ik bedoel als ik rekening moet houden met 1 maand opzeg, dan heeft het geen zin om net het begin van een nieuwe facturatiemaand op te geven als opzeg datum .... dan kan ik die evengoed nog gebruiken ;)

Geplaatst: 16 maa 2006, 21:29
door DaNi0
Naar wat ik gehoord heb, moet je niet die volledige maand betalen.

Geplaatst: 17 maa 2006, 09:34
door LaundroMat
Je krijgt de resterende dagen inderdaad terugbetaald.

Geplaatst: 31 maa 2006, 11:27
door roogee
MacE501 schreef:Telenet rekent vanaf de dag dat ze je (aangetekende!) opzeg ontvangen hebben, 30 kalenderdagen. De resterende dagen van de maand in dewelke je opzeg uitgevoerd wordt door TN, worden pro rata terugbetaald.

In mijn geval: opzeg toegekomen op 09/02, afsluiting vindt plaats op 09/03. Ik heb dus enkele weken "dubbel gelopen"; EDP/TN, om toch maar niet zonder internet te vallen.


Ja dat is helemaal juist. Alleen had ik in mijn opzeg gevraagd om af te sluiten op een welbepaalde datum 2 weken nadat ze me afsloten zonder boe of ba!
Zijn ze bij Telenet nu zo nijdig dat ze op zo een manier hun contract met een klant beeindigen? Ook moet ik nog eens een brief terugsturen met daarop het rekeningnr waarop ze de rest van het maandelijks abonnementsgeld en de waarborg voor de modem willen storten. Onnozelaars, alsof ze mijn rekeningnr niet kennen.
Ze slagen er echt in om tot op het laatste de mensen te kloten.
Misselijk word ik daarvan.

Geplaatst: 31 maa 2006, 16:38
door DaNi0
Roogee: idem hier ze... :?