Pagina 1 van 1

Telenet: 'disconnect' iedere +-15min

Geplaatst: 02 maa 2006, 11:05
door Peterken
Yo de mannen,

Een kameraad heeft een vreemd probleem: hij heeft een nieuwe pc en sindsdien moet hij - naar zijn zeggen - om het kwartier zijn modem resetten omdat de verbinding wegvalt.

Eerst had hij helemaal geen connectie omdat zijn pc geen ip-adres kreeg.
Door het media-type van de netwerkkaart manueel in te stellen ipv automatisch, was dat probleem wel opgelost.

Iemand enig idee wat dit kan zijn?
Tnx!
P'ken

Geplaatst: 02 maa 2006, 11:14
door Avenger 2.0
Een iets te strenge software firewall misschien?

Geplaatst: 02 maa 2006, 11:34
door AnD
Kheb vroeger ook zoiets aan de hand gehad, het had toen iets te maken met mijn netwerkkaart, maar ik weet niet meer wat het precies was :(

Geplaatst: 02 maa 2006, 12:57
door gimic
slechte utp kabel, of slechte rj45 fichen op de kabel, probeer eens van de netwerkkaart op 10mbit vast te zetten ipv op automatisch.

of nijp andere fishen op kabel ;-)

Gimic

Geplaatst: 02 maa 2006, 15:45
door Peterken
@Avenger 2.0: enkel de WinXp sp2 firewall is actief met standaard instellingen.

@AnD: heb je dan een andere kaart gebruikt of kunnen oplossen met de bestaande?

@gimic: de kabel was goed - hetgeen natuurlijk geen garantie is - en het probleem is ontstaan met te switchen naar die nieuwe pc.
De netwerkkaart staat al op manueel omdat het helemaal niet werkte op automatisch. Weet niet op wat hij nu staat.

Zelf heb ik een ADSL/speedtouch 510 configuratie en door verbinding te maken met de webinterface van de modem kan ik zien of dat stuk tenminste in orde is.
Kan dat bij telenet ook op een of andere manier; zo hebben we tenminste een idee of het op dat stuk zit, niet?

Tnx!

Geplaatst: 02 maa 2006, 15:55
door ubremoved_539
Peterken schreef:Kan dat bij telenet ook op een of andere manier; zo hebben we tenminste een idee of het op dat stuk zit, niet?


Nee, denk niet dat je je modem op zich kan bereiken (bridged volgens mij gewoon), al herinner ik me wel vaag iets van SNMP uitlezen.

Geplaatst: 02 maa 2006, 18:17
door ubremoved_983
Peterken schreef:Kan dat bij telenet ook op een of andere manier; zo hebben we tenminste een idee of het op dat stuk zit, niet?

Tnx!


Als je naar 015666666 belt met het tel nummer van de abonnee gebeurd er automagisch een modem test ( dwz en test of de modem geregistreerd staat op het TN netwerk). Wil je een uitgebreide test ( ping, signaalniveau, ...) dien je de 070696969 te bellen.

Geplaatst: 02 maa 2006, 18:40
door AnD
Peterken schreef:@AnD: heb je dan een andere kaart gebruikt of kunnen oplossen met de bestaande?

Ik heb toen vanalles gedaan, ik heb een nieuwe netwerkkaart gestoken, kabel gecontroleerd (dat was het niet want die gebruik ik nu nog altijd), nieuwe drivers,...

Het is al een hele tijd geleden, maar ik dacht dat het de netwerkkaart was, toen er een andere instak was het probleem weg.

Geplaatst: 18 maa 2006, 17:50
door Spek
Heb hetzelfde voorgehad met een netwerkkaart (3Com) die op het mobo zat(asus).
Heb toen een losse gekocht, probleem opgelost, maar ik heb maanden later na een format die 3Com terug geprobeert en ze zonder problemen kunnen gebruiken...
Misschien een driver combinatie maar ik zou het niet met zekerheid kunnen zeggen, tkan goe andere kabel geweest zijn, andere router, enz...

Geplaatst: 08 apr 2006, 12:59
door Peterken
Het was opgelost door de netwerkkaart niet op 'auto negotiation' en wel op 10Mbit te zetten en ik ben nog niet zo zeker dat het aan de netwerkkaart zelf ligt.

Iemand ervaring hiermee?

Geplaatst: 08 apr 2006, 22:11
door gimic
volgens mij ligt het nog steeds aan je netwerk kabel... heb dit meerdere malen tegen gekomen bij klanten... probeer eens met een gewone patch kabel van aan de modem tot aan de pc en zie of het dan wel lukt, dan weet je direct of het de kabel is of niet.

Gimic