Pagina 1 van 1

Instellingen internet

Geplaatst: 25 feb 2006, 23:57
door Svenvh
Hallo,

inds ik van Versatel naar tele2 ben overgeschakeld heb ik de personen van de helpdesk al goed leren kennen. Van veel nut zijn ze echter nog niet geweest.

Na aansluiting had ik geen telefoon meer (settings niet ingevuld in speedtouch modem), en mijn snelheid is nog altijd dezelfde als bij mijn versatel abbonement (512 kb). :x

Dankzij dit forum zijn mijn telefonie problemen van de baan, ik vroeg me af of de snelheid ook langst mijn kant geregeld kan worden?

Geplaatst: 26 feb 2006, 11:26
door Computerleek
Hoi svenvh

Ben reeds 1,5 maand naar tele2allin over gestapt, vroeger ook versatel,
heb hetzelfde probleem als jouw,mijn snelheid is ook nog steeds 512/256 kbits/s. In mijn modem gekeken, blijkt dat syncronisatie snelheid in centrale nog niet is omgezet. Reeds diverse malen met tele2 helpdeks gebeld en gemailt maar nog steeds niets veranderd. Hoe lang ben jij al van versatel naar tele2allin over geschakeld?

Instellingen internet

Geplaatst: 26 feb 2006, 12:28
door Svenvh
Hallo computerleek,

Ik ben nog maar 3 weken overgeschakeld, blijkbaar kan het nog lang duren eer alles in orde is :-(

Gelukkig heb ik mijn domiciliatie op tijd stopgezet :twisted: , eerst alles in orde dan krijgen ze pas hun eurokes.

Re: Instellingen internet

Geplaatst: 26 feb 2006, 14:47
door Ken
Svenvh schreef:Gelukkig heb ik mijn domiciliatie op tijd stopgezet :twisted: , eerst alles in orde dan krijgen ze pas hun eurokes.
Prachtig! Zo hoor ik het graag :twisted:

Instellingen internet

Geplaatst: 26 feb 2006, 23:24
door Svenvh
Ik heb daarstraks nog een gesprekje gehad met iemand van de helpdesk, het kan blijkbaar tot 2 maanden :eek: duren eer de snelheid in orde is gebracht.

De laatste tijd gaat het naar het schijnt wel vlugger :roll:

Re: Instellingen internet

Geplaatst: 27 feb 2006, 00:03
door Ken
Svenvh schreef:Gelukkig heb ik mijn domiciliatie op tijd stopgezet :twisted: , eerst alles in orde dan krijgen ze pas hun eurokes.
Zo laten tot het in orde is... Ze wel op de hoogte brengen met een aangetekende brief éh!

Re: Instellingen internet

Geplaatst: 27 feb 2006, 12:22
door spacekiek
Ken Losfeld schreef:
Svenvh schreef:Gelukkig heb ik mijn domiciliatie op tijd stopgezet :twisted: , eerst alles in orde dan krijgen ze pas hun eurokes.
Zo laten tot het in orde is... Ze wel op de hoogte brengen met een aangetekende brief éh!


Heb ik ook gedaan, aangetekend protest van de factuur + reden van protest. Ook nog eens verwezen naar de klacht bij de ombudsdienst waar ze ook nog niet op gereageerd hebben ... Enfin, ik denk toch wel stevig in mijn schoenen te staan ... we'll see!

Re: Instellingen internet

Geplaatst: 27 feb 2006, 14:02
door kaween
Svenvh schreef:Ik heb daarstraks nog een gesprekje gehad met iemand van de helpdesk, het kan blijkbaar tot 2 maanden :eek: duren eer de snelheid in orde is gebracht.

De laatste tijd gaat het naar het schijnt wel vlugger :roll:


... dat zeiden ze vorige MAAND ook al. :P

Maar eerlijk is eerlijk : ik heb nu een stabiele, traag werkende ADSL (ik bedoel daarmee, vergeleken met de 4mbs sync is het eindresultaat mager, maar ik heb nu tenminste terug een datasnelheid die op ieder moment van de dag duidelijk hoger is als bij Always More, tot een paar dagen geleden was het dobberen tegen 30Kbyte/sec). Dus ja, als je genoeg klaagt zal uiteindelijk wel IEMAND (met dank wie het ook is bij Tele2) je klacht echt ERNSTIG bekijken en begrijpen dat een surfsnelheid van 6Kbyte/sec meer problemen betekent dan een "gewoon" capaciteitstekort.

We komen er wel hoor, maar wanneer is een andere zaak. Tenminste, dat hoop ik. Because "The Lord Giveth, The Lord Taketh Away" is ook waar voor die smurfen in Wemmel.

Instellingen internet

Geplaatst: 17 maa 2006, 07:57
door Svenvh
Het gaat van kwaad naar erger, sinds gisteren (16/03) heb ik geen internet verbinding meer.

Via check connectivity op mijn speedtouch zie ik dat de eerste test (dsl) nog wel lukt, de twee volgende ATM of zoiets en ppp niet meer.

In de eventlog is te zien dat iemand met IP 212.53.4.253 (opgezocht via WHOIS Versatel Nederland) een Telnet sessie heeft geopend (of toch minstens heeft geprobeerd).

Nu had ik de user Administrator verwijderd, ik ben niet zeker of ze nog een andere user hebben (vermoed van wel).

Een minuutje later in de eventlog staat het volgende :

GRP Default destination is not routed anymore via gateway 82.174.0.182. Deze IP behoort toe aan
inetnum: 82.174.0.0 - 82.174.63.255
netname: VERSATEL-BE-CONSUMER-1
descr: Versatel ADSL (DHCP scoop Antwerpen) Belgium
country: BE

Mijn vermoeden is dus dat iemand van de technische dienst van tele2 een wijziging heeft aangebracht in mijn modem, met als logisch :roll: gevolg dat mijn verbinding nu plat ligt.

Zal sebiet eens kontakt opnemen met Technische dienst (er is toch al een dossier geopend op mijn naam)