Pagina 25 van 39

Re: Generation Connect

Geplaatst: 20 dec 2011, 17:15
door jornj
Langsgeweest in belgacom center in Leuven en daar zeide ze me dat ze daar niets aan konden doen doordat deze nummer nog niet actief was. En zolang de simkaart niet technisch actief gezet word kunnen ze deze ook niet op een blanko sim zetten.

Begin al spijt te krijgen dat ik bij MV ben vertrokken

Re: Generation Connect

Geplaatst: 20 dec 2011, 17:18
door Ramaht
Ja kijk, die aanvragen worden verwerkt naarmate ze binnenkomen.
Als uw aanvraag tot portatie op dag 2 binnenkomt, en uw annulatie op dag 3 dan zal uw aanvraag eerder behandelt worden dan uw annulatie. Zo logisch is dat toch maar zeker?

Re: Generation Connect

Geplaatst: 20 dec 2011, 17:25
door wds900
9 december besteld en gisteren ook maar eens naar de E-shop gebeld en de microsim zou gisteren nog verstuurd worden.

Vandaag teruggebeld of het al verstuurd was en bleek de nummeroverdracht niet gelukt te zijn vanwege een foute combinatie van telefoonnummer en simkaartnummer of onbekend nummer bij Base. Na alles overlopen te hebben bleek alle informatie wel correct en zou de aanvraag opnieuw behandeld worden met de extra vermelding van "Mobile Vikings" en m'n geboortedatum ^^

Re: Generation Connect

Geplaatst: 20 dec 2011, 17:34
door dr.trimble
jornj schreef:Langsgeweest in belgacom center in Leuven en daar zeide ze me dat ze daar niets aan konden doen doordat deze nummer nog niet actief was. En zolang de simkaart niet technisch actief gezet word kunnen ze deze ook niet op een blanko sim zetten.

Begin al spijt te krijgen dat ik bij MV ben vertrokken

Dat zei de dame in Oostende ook eerst als ze keek op de computer. Ze deed gelukkig wel de moeite om het te checken bij proximus zelf en na aandringen wilden ze pas een simkaart swap doen.

Re: Generation Connect

Geplaatst: 20 dec 2011, 18:08
door FlashBlue
jornj schreef:Langsgeweest in belgacom center in Leuven en daar zeide ze me dat ze daar niets aan konden doen doordat deze nummer nog niet actief was. En zolang de simkaart niet technisch actief gezet word kunnen ze deze ook niet op een blanko sim zetten.

Begin al spijt te krijgen dat ik bij MV ben vertrokken
Dat kunnen ze wel, maar ze moeten zoeken op naam/achternaam of geboortedatum. (zo heeft mijn lokale businessdealer het iig kunnen oplossen :) )
En dan vinden ze ook niet-actieve nummers. En als ze daar niet competent voor zijn of niet de nodige access voor hebben, moete ze bellen. :)

Re: Generation Connect

Geplaatst: 20 dec 2011, 18:29
door nickz
Hier ook miserie troef. Kort samengevat:

- woendag 07/12 Generation Connect aangevraagd, standard-sim, overdracht van Mobile Vikings.
- donderdag 15/12 simkaart ontvangen.
- maandag 19/12 nog steeds geen nummeroverdracht. Naar Proximus klantendienst (078 05 6000) gebeld, doorverwezen naar e-shop klantendienst (0800 99 974), daar werd mij verteld dat er "iets misgelopen" was en dat de overdracht "binnen de 24u" zou gebeuren.
- dinsdag 20/12, meer dan 24u later nog steeds geen nummeroverdracht. Bij Belgacom center langsgeweest, daar nieuwe simkaart gekregen met nieuwe aanvraag voor nummeroverdracht.
- Een dik uur later valt de ontvangst van Mobile Vikings weg. Wat blijkt: nieuwe simkaart van Belgacom center werkt ook niet. Blijkbaar was de nummeroverdracht uiteindelijk toch uitgevoerd naar de simkaart die ik per post ontving.
- Naar 1911 gebeld om te activeren, "welkom bij Pay&Go Generation". Belwaarde: € 0. Naar 6000 gebeld, vriendelijke dame aan de lijn, omzetting naar Generation Connect zou vannacht gebeuren, maar moet morgen nog wel terugbellen om de € 20 te krijgen (ze heeft hier al een notitie van gemaakt).

Bij mijn vriend eveneens problemen:

- donderdag 08/12 Generation Connect aangevraagd, micro-sim, overdracht van Mobile Vikings.
- dinsdag 20/12: ontvangst Mobile Vikings valt wel, simkaart nog steeds niet ontvangen. Samen met mij naar Belgacom center: nieuwe simkaart gekregen. Aangezien er nog geen oproepen gebeurd waren met de oude simkaart, kon hij de omwisseling van simkaart niet regelen en moest hij zelf naar Proximus bellen (wat een hele tijd duurde). Ook bleek dat het tariefplan niet op Generation Connect, maar op Pay&Go Flex stond. Die omschakeling heeft hij gelijktijdig aangevraagd, en zou ook vannacht moeten gebeuren.

Veel mensen zijn nu kwaad op Proximus, maar eigenlijk worden alle problemen veroorzaakt door de firma PFSweb uit Luik. Zij staan in voor de e-shop van Proximus, en dus ook voor de bijbehorende klantendienst (0800 99 974), als je dat tenminste een "klantendienst" kan noemen. Ik heb de indruk dat er daar een bende incompetente mensen werkt, die je zo snel mogelijk proberen afschepen als je contact opneemt (sorry voor het taalgebruik krisken, maar het is gewoon de waarheid). Hiermee beschadigen zij de naam van Proximus, terwijl de echte klantendienst van Proximus (6000) wel vriendelijk is en goed werkt levert, evenals de Belgacom centers. Ik hoop dat Proximus hier haar conclusies uit trekt en haar samenwerking met PFSweb herziet, want deze firma is enorm slecht voor hun imago.

Re: Generation Connect

Geplaatst: 20 dec 2011, 18:33
door Mobile Viking
Het regent hier blijkbaar klachten van mensen die veel te lang moeten wachten omdat Poximus zichzelf blijkbaar misrekent heeft. Al bij al is Mobile Vikings toch zo slecht nog niet zo te zien.

Re: Generation Connect

Geplaatst: 20 dec 2011, 18:40
door FlashBlue
Yet again, Mobile vikings kan dan leuke support hebben, hun netwerk trekt op *niks*

Proximus draait circkelkes rond Base/Mv hun netwerk.

Take this for example : https://p.twimg.com/AhGKLsRCQAA48L8.jpg
En dat is geen uitzondering... : https://p.twimg.com/AhGn4NeCEAAGb1U.jpg

Dusja. Liever even wat gedoe bij de overstap en een deftig netwerk, dan goeie support die constant moet uitleggen dat hun netwerk weer eens kuren heeft.

Re: Generation Connect

Geplaatst: 20 dec 2011, 18:44
door Avenger 2.0
Modbreak:
FullQuote
FlashBlue schreef:Yet again, Mobile vikings kan dan leuke support hebben, hun netwerk trekt op *niks*

Proximus draait circkelkes rond Base/Mv hun netwerk.

Take this for example : https://p.twimg.com/AhGKLsRCQAA48L8.jpg
En dat is geen uitzondering... : https://p.twimg.com/AhGn4NeCEAAGb1U.jpg

Dusja. Liever even wat gedoe bij de overstap en een deftig netwerk, dan goeie support die constant moet uitleggen dat hun netwerk weer eens kuren heeft.
Das allemaal relatief die dekking kaartjes. Op men werk heb ik zero ontvangst van proximus, terwijl mobistar en base goede ontvangst geven. Heb ik er weinig aan dat de rest van belgie wel een goede dekking heeft. Liever een trager netwerk dan geen :lol:

Re: Generation Connect

Geplaatst: 20 dec 2011, 19:00
door Marlboro
Sommige willen het niet begrijpen of doen erom.

Proximus blaast in alle opzichten base/mv weg behalve op gebied van klantendienst.

Re: Generation Connect

Geplaatst: 20 dec 2011, 19:13
door Muziekbos
Wegblazen zou ik met een serieuze korrel zout nemen. Na al deze horror verhalen die hier op de website verschijnen?????

Re: Generation Connect

Geplaatst: 20 dec 2011, 19:20
door Marlboro
Muziekbos; doe ge der nu om,omg.

Soit, speciaal voor u zal ik me nog 1keer herhalen; het enige waar mv beter in is is de klantendienst en de base snelheden zijn hoger dan bij proximus.
En voor de rest blaast proximus mv volledig weg.

Meer 3G en hogere 3G snelheden, stabieler netwerk, veel mindere data panne, minder problemen met smsen die nie zouden aankomen of 30min te laat aankomen.

ps, hoeveel keer heb je dan de klantendienst nodig? Ik heb deze zelden tot nooit nodig hoor, alleen idd als er een probleem is zoals mensen deze nu helaas voor hebben dan wel ja, vanaf éénmaal alles in orde is no problem,alleen maar fun.

Re: Generation Connect

Geplaatst: 20 dec 2011, 19:21
door nickz
Die horrorverhalen zijn eigenlijk wel allemaal te wijten aan de firma PFSweb uit Luik, die de e-shop uitbaat, en niet aan Proximus zelf. Akkoord, deze firma is in onderaanneming, dus uiteraard is Proximus hier wel medeverantwoordelijk voor. Toch heb ik met de klantendienst van Proximus zelf (6000, niet die 0800 van PFSweb) vooral goede ervaringen: vriendelijke mensen, die hun best doen om je problemen op te lossen, en over het algemeen zeer korte of zelfs geen wachttijden. De klantendienst van de e-shop (PFSweb) daarentegen, is een regelrechte ramp en de naam "klantendienst" onwaardig.

Re: Generation Connect

Geplaatst: 20 dec 2011, 19:21
door TiTanium
We zijn weer beetje aan het afdwalen. De topic gaat over een product genoemd "Generation Connect". Vriendelijk verzoek om terug ONtopic te gaan.

Re: Generation Connect

Geplaatst: 20 dec 2011, 19:50
door wbervoets
Bon, geen netwerk meer bij MobileVikings en nog steeds geen SIM in de post...
Zal morgen onder de middag eens een kwartiertje moeten wandelen naar een Belgacom center denk ik...
(ik zie openingsuren tot 00:00 's nachts op de belgacom website, maar dat zal wel niet kloppen zeker?)

Re: Generation Connect

Geplaatst: 20 dec 2011, 19:53
door fiestaboyke
Is er voor proximus ook een app voor de iphone om het belkrediet enz bij te houden zoals bij mobile viking?

Re: Generation Connect

Geplaatst: 20 dec 2011, 19:56
door Marlboro
Fiestaboyke; die bestaat al voor op een android toestel en binnenkort ook voor de iphone.
Dus voorlopig nog niet.

Je kan gewoon #120# en #121# en #122# Invoeren, gaat snel en je ziet meteen je verbruik, ik denk wel dat dit slechts 1keer per dag word upgedated dus daar wel mee opletten he :p.

Re: Generation Connect

Geplaatst: 20 dec 2011, 19:58
door TiTanium
Als ik mij goed meen te herinneren is er om de 8 uur een vernieuwing van de status. Buiten belwaarde dit gaat vrijwel direct.

Re: Generation Connect

Geplaatst: 20 dec 2011, 19:59
door Converted
@fiestaboyke. Yep, is sinds vandaag uit... Gewoon in de app store op hello! (app is hello! Belgacom) zoeken, maar krijg deze niet werkend. Geeft een foutmeldig dat hij belgacom e-services geen toegang verleent of zoiets...

[Afbeelding Post made via mobile device ]

[Afbeelding Post made via mobile device ]

Re: Generation Connect

Geplaatst: 20 dec 2011, 20:00
door theory18
fiestaboyke schreef:Is er voor proximus ook een app voor de iphone om het belkrediet enz bij te houden zoals bij mobile viking?
Probeer eens hello! belgacom bij mij werkt deze perfect

Re: Generation Connect

Geplaatst: 20 dec 2011, 20:08
door Marlboro
Converted schreef:@fiestaboyke. Yep, is sinds vandaag uit... Gewoon in de app store op hello! (app is hello! Belgacom) zoeken, maar krijg deze niet werkend. Geeft een foutmeldig dat hij belgacom e-services geen toegang verleent of zoiets...
Ik heb net de app gedownload op de iphone en ik krijg dit en voor de rest noppes; werkt hier niet

Afbeelding

Re: Generation Connect

Geplaatst: 20 dec 2011, 20:15
door wimpie3
theduvelking schreef:
wimpie3 schreef:
Straf... die kerel gisteren aan de telefoon zei me duidelijk "de kaartjes zijn vandaag AANGETEKEND vertrokken"...
Zegden ze tegen mij ook. En blijkbaar tegen veel mensen. Is dus niet zo.
Ik kan nu (gelukkig) bevestigen dat de SIM kaartjes zijn toegekomen met de post. Inderdaad: niet aangetekend, terwijl op de brief zelf wel AANGETEKEND staat. Nu ja, de kaartjes werken, iets meer dan een dag zonder telefoon gezeten. Oef.

Re: Generation Connect

Geplaatst: 20 dec 2011, 20:22
door Converted
Marlboro schreef:
Converted schreef:@fiestaboyke. Yep, is sinds vandaag uit... Gewoon in de app store op hello! (app is hello! Belgacom) zoeken, maar krijg deze niet werkend. Geeft een foutmeldig dat hij belgacom e-services geen toegang verleent of zoiets...
Ik heb net de app gedownload op de iphone en ik krijg dit en voor de rest noppes; werkt hier niet
Uw wifi staat aan:-) enkel de eerste keer te gebruiken als je met 3g bent verbonden...

[Afbeelding Post made via mobile device ]

Re: Generation Connect

Geplaatst: 20 dec 2011, 20:24
door nickz
Marlboro schreef:Ik heb net de app gedownload op de iphone en ik krijg dit en voor de rest noppes; werkt hier niet
Misschien omdat je verbinding maakt via Wi-Fi i.p.v. 3G? Zet je Wi-Fi eens uit en probeer nog eens. Er staat dat je minstens éénmaal per maand moet verbinden via mobiel internet (waarschijnlijk om authenticatieredenen).

Re: Generation Connect

Geplaatst: 20 dec 2011, 20:25
door Converted
@marlboro en werkt die bij jouw als je met 3g verbonden bent...? Op wifi krijg ik hetzelfde als de melding die jij krijgt.

[Afbeelding Post made via mobile device ]

Re: Generation Connect

Geplaatst: 20 dec 2011, 20:25
door Marlboro
Converted; das zever e.
Ik heb trouwens de app eens gewist en terug herdownload, via edge gedaan en zelfde resultaat.
Zal de knop probleem eens gebruiken se :).

Re: Generation Connect

Geplaatst: 20 dec 2011, 20:29
door Converted
@marlboro Nope, je moet minstens 1 maal per maand verbinden via 3g ipv wifi, omdat blijkbaar via 3g je gegevens geauthenticeerd zodat ie jouw gegevens laadt. Maar na 31 dagen moet je 1 keer weer via 3g verbinden ipv wifi

[Afbeelding Post made via mobile device ]

Re: Generation Connect

Geplaatst: 20 dec 2011, 20:32
door Marlboro
EDGE moet toch ook volstaan?
Hier werkt het niet of ik nu edge of wifi gebruik, 3G heb ik hier niet.

Re: Generation Connect

Geplaatst: 20 dec 2011, 20:36
door Converted
@marlboro Dan zijt ge niet alleen... Zit hier ook met een niet werkende app. Maar krijg dan weer een error dat er geen toegang kan gemaakt worden met belgacom e-services. Soit, eens zien of ze die probleem mails lezen;-)

[Afbeelding Post made via mobile device ]

Re: Generation Connect

Geplaatst: 20 dec 2011, 20:39
door Tuneboy2005
Hier ook sim kaartje ontvangen echter als ik die activeer en kijk bij mijn e services staat er bij tariefplan "Mobile internet Pay&surf" Dit klopt toch niet ???
Alsook mijn internet werkt nog niet op gsm.
Gaat dit vanzelfs oplossen of ga ik moeten bellen?
thanks

Re: Generation Connect

Geplaatst: 20 dec 2011, 20:42
door Converted
@tuneboy2005 Heb je 1911 gebeld en je taal gekozen. Wat betreft die e-services. Heb ik ook. Want als je #122# zal je zien dat je generation connect.
Moest niets werken, dan is er wss iets misgelopen met je activatie

[Afbeelding Post made via mobile device ]

Re: Generation Connect

Geplaatst: 20 dec 2011, 20:42
door Lord Utopia
De brief lezen he. Je moet eerst bellen naar het nummer dat daarop vermeld is en dan moet je daar de taalkeuze maken. Wanneer het gesprek afgelopen is, werkt je internetverbinding.

Re: Generation Connect

Geplaatst: 20 dec 2011, 20:42
door nickz
Je kan ook gewoon de codes #120#, #121# en #122# aan je contacten toevoegen, en vervolgens aan favorieten toevoegen. Dit werkt snel, ook in het buitenland, en zonder enig dataverbruik:
IMG_0147[1].PNG

Re: Generation Connect

Geplaatst: 20 dec 2011, 20:43
door Marlboro
Tuneboy2005 schreef:Hier ook sim kaartje ontvangen echter als ik die activeer en kijk bij mijn e services staat er bij tariefplan "Mobile internet Pay&surf" Dit klopt toch niet ???
Alsook mijn internet werkt nog niet op gsm.
Gaat dit vanzelfs oplossen of ga ik moeten bellen?
thanks
1911 bel en uw taal instellen, volgen wat er staat, p u iphone of andere smartphone moet je wel internet.proximus.be ingestelt staan hebben.
Als het dan nog nie gaat dan moet ge idd eens bellen en vragen waarom er pay & go staat en geen generation connect enz....

Re: Generation Connect

Geplaatst: 20 dec 2011, 20:50
door Marlboro
Converted schreef:@marlboro Dan zijt ge niet alleen... Zit hier ook met een niet werkende app. Maar krijg dan weer een error dat er geen toegang kan gemaakt worden met belgacom e-services. Soit, eens zien of ze die probleem mails lezen;-)
Ik heb via de app probleem genomen, mijn tekst gepost en mijn gsm nr bijgegeven, gezegd ik generation connect heb enz.... en dan stuur je dit blijkbaar via email, heb dat dan maar gedaan, ben benieuwd nu of zij dat daar kunnen activeren voor mij.
voor mij hoeft dat niet persee, ik vind dat dat snel gaat met #120# , #121# en #122#

Re: Generation Connect

Geplaatst: 20 dec 2011, 22:03
door kdhoe
Hier werkt de nieuwe app voor iPhone perfect. Heb gewoon de eerste keer moeten connecteren via 3G. Alles wordt juist weergegeven (krediet, smssen & data)

[Afbeelding Post made via mobile device ]

Re: Generation Connect

Geplaatst: 20 dec 2011, 22:21
door Marlboro
kdoe; toen je de app hebt gedownload dan heb jij eerst meteen via 3G gedaan of toch ook eerst met wifi de app geopent?
Ik heb de app al eens afgegooid en dan geopent met edge en dat ging ook niet bij mij.

De hello proximus app werkte hier altijd via wifi (de app voor abonnees).

xenne; EDGE en proximus is een mobiele verbinding dus waarom gaat het hier dan niet? Ik heb het via edge gedaan, app zelfs afgegooit?

Re: Generation Connect

Geplaatst: 20 dec 2011, 22:24
door xenne
alvorens je de hello applicatie via wifi kan gebruiken, dien je minstens éénmaal verbinding te maken met een gsm-netwerk (nationaal of internationaal) om je te identificeren.

Re: Generation Connect

Geplaatst: 20 dec 2011, 23:02
door kdhoe
Eerst via wifi. Dan kreeg ik ook de melding dat ik moest connecteren via mobiel internet. Dat heb ik dan ook gedaan en het werkte direct.

[Afbeelding Post made via mobile device ]

Re: Generation Connect

Geplaatst: 20 dec 2011, 23:03
door springfield
Vandaag nog maar eens naar de klantendienst gebeld omdat mijn sim nog steeds niet werkt. Nu eerste keer werd ik door geschakeld naar pay&go afdeling, ineens word ik afgelegd? 10 minuten gewacht voor niets. 's avonds nog maar eens gebeld, eindelijk iemand die me wilde helpen. Hij zei dat het niet mogelijk was om door te schakelen doordat er een probleem was, ik moest opnieuw bellen en mijn nummer geven bij optie 1 maar dat lukt niet omdat het systeem dan zegt dat ik geen klant ben. Dus zei hij mij dat hij niet veel kon doen maar dat hij wel kon zien hoe het nu precies zat met de overdracht. Blijkbaar is er vandaag om 14u een nieuw aanvraag gedaan voor de nummeroverdracht en ofwel is het binnen de 48u in orde, ofwel is er nog iets foutief of extra info nodig en zou ik een sms krijgen van proximus om de klantendienst te contacteren. Op die sms zit ik niet te wachten, precies of ik die ooit ga krijgen. Ik ben benieuwd of het tegen donderdag in orde is of voor de zoveelste keer terug de helpdesk zal worden.