Pagina 25 van 27

Re: OVH: DID in België

Geplaatst: 30 aug 2016, 10:54
door satsurfer
ik weet niet of het hier ooit al geschreven is, maar bellen naar 1700 (Vlaamse Infolijn) lukt ook niet met OVH, met weepee probleemloos. :-D

Re: OVH: DID in België

Geplaatst: 30 aug 2016, 12:57
door TanknaT
Ik heb dat ook al gemerkt. Op een gemeenschappelijke Fritzbox heb ik 2 OVH lijnen. Via de ene die de OVH-server "sip3.ovh.be" gebruikt gaat dit niet, de andere lijn die de OVH-server "sip.ovh.be" gebruikt, werkt probleemloos. Ik heb zelfs al eens als proef sip3.ovh.be vervangen door sip.ovh.be, dan werkt het wel, maar na een tijdje verlies ik dan de verbinding.

Re: OVH: DID in België

Geplaatst: 30 aug 2016, 17:41
door lacer
Daarnet getest, 1700 bellen werkt hier goed bij OVH.
Ik gebruik een Gigaset via Bbox-3, al ben ik niet zeker of het daar mee te maken heeft.

Re: OVH: DID in België

Geplaatst: 05 sep 2016, 16:43
door satsurfer
je hebt gelijk, ook geprobeerd...je moet wel efkes wachten...maar het lukt! sorry voor desinformatie. :-(

staat hier ergens samengevat welke nr's je wel/niet kan vormen met OVH? Met weepee toch meer noodnummers dacht ik? Belangrijk om evt. nr. te porteren naar OVH of niet en ook in te stellen in fritzbox dat hij vb. ovh neemt of weepee.

Re: OVH: DID in België

Geplaatst: 09 sep 2016, 08:58
door iceke
Oppassen met Creditcard aan ovh te koppelen. Heb nu 2 kennisen die hier problemen mee hadden. De eerste was met een Visa uit het Midden-Oosten, wat ik nog ergens begrijp. Telefoonnummer was afgesloten en verwijderd, maar Visa kaart niet. 2de kennis was Vlaamse Mastercard, die kerel zit nu in Turkeye en ze hebben en kaart geblokkeerd.

Re: OVH: DID in België

Geplaatst: 09 sep 2016, 11:37
door lacer
Ik koppel m"n PayPal rekening, al jaren zonder problemen.
Onlangs was er wel een iets met de betaling van een maandelijkse factuur, mijn Visa kaart was nml. vervallen, Ik had wel reeds een nieuwe maar in PayPal had ik de verval datum vergeten aangepassen. De betaling is vanaf dan niet meer automatisch gegaan.
Heb nu een nieuwe betalingsmethode gemaakt en zal zien bij de volgende afrekening of het terug automatisch zal gaan.

Re: OVH: DID in België

Geplaatst: 09 sep 2016, 13:08
door jorisx
Had deze vroeger ook gekoppeld aan VISA, maar ben dan overgeschakeld op Mastercard en heb dan een SEPA-domiciliëring genomen, zodat dit maandelijks automatisch van de zichtrekening betaald wordt. Tot hiertoe nog geen enkel probleem mee gehad.

Re: OVH: DID in België

Geplaatst: 09 sep 2016, 14:18
door blaatpraat
Hier gewoon paypal, waarbij ik deze ieder 3 maand via bancontact oplaad.
Hoe kun je wel een SEPA domiciliëring instellen? Laatst gezocht, maar ik kon enkel een paypal-domiciliëring instellen (en OVH ondersteunt helaas geen bankkaart via paypal, moet creditcard zijn, waar dit voor m'n meeste betalingen wel lukt).

Re: OVH: DID in België

Geplaatst: 09 sep 2016, 16:58
door jorisx
inloggen in de manager, dan rechtsboven op facturatie, nadien in de linkerkolom op mijn betaalmethodes en dan rechts klikken op een betaalmethode toevoegen. Daar kan je kiezen tussen paypal, bankrekening of creditcard.
Na het invullen van de gegevens van je bankrekening dien je formulier af te drukken en na ondertekenen terug te sturen naar OVH.
Enige tijd later krijg je per mail bevestiging dat de domiciliëring is geactiveerd en wordt dit automatisch van je zichtrekening betaald.

Re: OVH: DID in België

Geplaatst: 09 okt 2016, 09:49
door Jelly
Heeft er iemand ervaring met nummeroverdracht van OVH naar Telenet?

3 weken terug heb ik online Fluo Plus besteld bij Telenet, geen installatie vereist.
Nummeroverdracht is geen probleem volgens Telenet klantendienst maar we zijn ondertussen wel 3 weken verder en extra informatie buiten we zijn ermee bezig krijg ik niet vast van Telenet.

Re: OVH: DID in België

Geplaatst: 10 okt 2016, 12:39
door skynetbbs
ik heb het omgekeerde voor... nummeroverdracht is perfect gebeurd

maar als ik via OVH naar dat "telenet" nr wil bellen is er geen routing
OVH is nooit verwittigd geweest en weigerd hun routing aan te passen;
het Franse bedrijf wil ook niet naar de Belgische CRDC database kijken;

ze willen papiertje van telenet
en telenet staat niet te springen voor zo'n papiertje... alles is in orde voor hun...
overdracht werd "telefonisch" geregeld via helpdesk

ondertussen gewoon ingesteld om via "scarlet" uit te bellen naar dat vast nr ipv via ovh... kous af

Re: OVH: DID in België

Geplaatst: 30 okt 2016, 10:29
door Waterboy
Wanneer men een telefoon toestel "huurt" bij OVH,kan men dan in het toestel nog voip providers toevoegen?
Of is het gehuurde toestel gelockt?

Re: OVH: DID in België

Geplaatst: 30 okt 2016, 10:43
door Jelly
Die mogelijkheid is er. Is niet gelocked.

Mvg

Re: OVH: DID in België

Geplaatst: 30 okt 2016, 10:52
door satsurfer
Ik dacht nochtans ooit iets anders gelezen te hebben.

Re: OVH: DID in België

Geplaatst: 31 okt 2016, 18:07
door satsurfer
Ik zie bij mijn ouders (ovh-client) dat zij 078 nummers gebeld hebben en dat dit 0 € kost. :-D

Vroeger bij Betamax zat dit ook inclusief als je freedays had, nadien gewoon betalend als een gewoon zonaal gesprek.

https://www2.telenet.be/nl/tarieven/telefonie/
Telenet:
Verbindingskosten = € 0,05
Prijs per minuut = € 0,12 (aangerekend per seconde)

Als je zo 10 minuten aan de lijn hangt, dan heb je uw maandabbo al goed uitgespaard van OVH. :-D

Re: OVH: DID in België

Geplaatst: 05 nov 2016, 16:50
door Ontheronix
Ik kan niet registreren bij OVH, zijn er nog mensen met problemen?

Re: OVH: DID in België

Geplaatst: 05 nov 2016, 16:53
door lacer
Via de manager v5 gaat het niet, pagina bestaat niet
Via de manager v3 lukt het wel en kom zo in de nieuwe manager terecht.

Re: OVH: DID in België

Geplaatst: 05 nov 2016, 16:56
door Ontheronix
SIP registreren bedoelde ik :). Softphone (3cx) noch hardphone (Fritz) raken geregistreerd op sip3.ovh.be. Niet op adsl en niet op 4g. 3stars werkt wel gewoon.
Edit: Zoiper werkt wél nog

Re: OVH: DID in België

Geplaatst: 05 nov 2016, 17:29
door lacer
Hardphone Gigaset werkt bij ons.

Re: OVH: DID in België

Geplaatst: 09 nov 2016, 22:54
door lanadekat
Weet er iemand wat de beste manier is om OVH in het engels te contacteren? Kan ik gewoon naar 1007 bellen?

Na meer dan een maand wachten ben ik het beu, en mijn support ticket staat ook al 2 weken open zonder antwoord.

Re: OVH: DID in België

Geplaatst: 10 nov 2016, 08:41
door blaatpraat
satsurfer schreef:Ik dacht nochtans ooit iets anders gelezen te hebben.
Het gaat hoor, maar omgekeerd kun je je OVH lijn niet in een andere telefoon steken (of trunk).
Je krijgt immers het wachtwoord niet van hun, zolang je een telefoon in bruikleen hebt.

Re: OVH: DID in België

Geplaatst: 10 nov 2016, 09:30
door raf1
lanadekat schreef:Weet er iemand wat de beste manier is om OVH in het engels te contacteren? Kan ik gewoon naar 1007 bellen?
Het is en blijft een Frans bedrijf natuurlijk. Geen idee of men in het Engels antwoord. Als je inschrijft op de VoIP-mailinglist dan kan je wel rechtstreeks via e-mail communiceren met de de VoIP-specialisten binnen OVH. Vaak kan je bij een probleem gewoon je telefoonnummer of login doorgeven en lost men je probleem op.
Een nieuw bericht toevoegen aan het ticket kan ook helpen.
Met behulp van https://translate.google.com/ moet het toch lukken om schriftelijk in het Frans te communiceren. Anders zou ik toch ver wegblijven van OVH.

Hier kan je nog eens de correcte bestelprocedure nalezen: https://docs.ovh.com/pages/releaseview. ... d=16254383

Re: OVH: DID in België

Geplaatst: 10 nov 2016, 18:18
door lanadekat
raf1 schreef: Het is en blijft een Frans bedrijf natuurlijk. Geen idee of men in het Engels antwoord. Als je inschrijft op de VoIP-mailinglist dan kan je wel rechtstreeks via e-mail communiceren met de de VoIP-specialisten binnen OVH. Vaak kan je bij een probleem gewoon je telefoonnummer of login doorgeven en lost men je probleem op.
Een nieuw bericht toevoegen aan het ticket kan ook helpen.
Met behulp van https://translate.google.com/ moet het toch lukken om schriftelijk in het Frans te communiceren. Anders zou ik toch ver wegblijven van OVH.

Hier kan je nog eens de correcte bestelprocedure nalezen: https://docs.ovh.com/pages/releaseview. ... d=16254383
Ik ben er vrij zeker van dat ik geen verzendingsmethode heb kunnen kiezen zoals in de bestelprocedure staat vermeld. Deed ik iets verkeerd aangezien ik alle andere stappen wel heb gedaan en er gewoon een order gemaakt is. En nu ik er aan denk ... normaal gezien moest ik al een rekening hebben gekregen van de Credit Card waarmee betaald is maar dat is ook niet het geval. Ik zal een navragen of iemand anders die hier heeft gezien.

edit: geen rekening gekregen, er moet dus iets mis zijn. Fijn dat hun site zo duidelijk is en dat het lijkt alsof het betaald is.

Re: OVH: DID in België

Geplaatst: 10 nov 2016, 18:32
door BertG3
Misschien eens op Twitter proberen ? Verstuur je tweet met @ovh_support_fr en @olesovhcom

Indien je Twitter hebt natuurlijk

Re: OVH: DID in België

Geplaatst: 11 nov 2016, 23:10
door lanadekat
BertG3 schreef:Misschien eens op Twitter proberen ? Verstuur je tweet met @ovh_support_fr en @olesovhcom

Indien je Twitter hebt natuurlijk
Bedankt heb ze ook even gecontacteerd op Twitter.

Ik zou het toch raar vinden als er langs mijn kant iets mis is, onderaan de 'Bon de commande' staat:
'Votre bon de commande a été payé le 18/09/2016 a 20:00:47 - Votre commande est en cours de réalisation.'

Re: OVH: DID in België

Geplaatst: 13 nov 2016, 18:32
door BertG3
Normaal reageren ze op werkdagen vrij snel via Twitter.

Re: OVH: DID in België

Geplaatst: 13 nov 2016, 18:40
door lanadekat
BertG3 schreef:Normaal reageren ze op werkdagen vrij snel via Twitter.
Dat kan, maar in de weekends volgen ze blijkbaar alleen andere mensen op Twitter.
Ik kreeg opeens een Twitter notification, ik dacht 'eindelijk een antwoord!' ... Was het een notification omdat @ovh_support_fr het Twitter account van een Franse Youtuber heeft gevolgd.

Hopelijk heb ik tijdens de weekdagen meer succes :angel:

Re: OVH: DID in België

Geplaatst: 23 jan 2017, 22:13
door Tomsworld
Beetje off topic maar ovh gaat weer een test lanceren.

Enterprise pack - voip mobile included voor 10,99 ipv 14,99 for life
Chez OVH nous avons le soucis d'améliorer sans cesse nos outils. Pour répondre à vos besoins et toujours plus vous satisfaire, rien de tel que de vous demander directement votre avis. C'est pourquoi nous vous proposons de tester en avant première notre nouveau moteur de commande et de nous envoyer vos ressentis et vos retours via notre mailing list.

Pour ce faire, rendez-vous sur notre site le 25 et 26 janvier. En tant que testeur, profitez de la promotion pack entreprise - mobile inclus à 10,99€ HT/mois au lieu de 14,99€ HT/mois.*

Découvrez le pack
Vos feedback et vos retours sont les bienvenus sur notre mailing list
VoIP : [email protected]

https://www.ovhtelecom.fr/telephonie/vo ... 123-%7Ccta]

Rendez-vous dans 2 jours !


Re: OVH: DID in België

Geplaatst: 24 jan 2017, 17:19
door BertG3
Hallo,

Sinds kort krijg ik op mijn DECT'S quasi iedere keer dat ik wil uitbellen direct de melding "Interworking Error" en volgende logging in de Frit!Box
=> Internet telephony with [email protected] via sip.ovh.be failed. Cause: Internal Server Error (500) [2 messages since 24.01.17 17:07:46]

Na enkele keren proberen krijg ik toch verbinding. Op travaux.ovh zie ik geen melding van een eventuele storing.

Iemand dezelfde problemen en een eventuele fix ?

Bedankt,

BertG3

Re: OVH: DID in België

Geplaatst: 24 jan 2017, 19:45
door AfAX
BertG3 schreef:Hallo,

Sinds kort krijg ik op mijn DECT'S quasi iedere keer dat ik wil uitbellen direct de melding "Interworking Error" en volgende logging in de Frit!Box
=> Internet telephony with [email protected] via sip.ovh.be failed. Cause: Internal Server Error (500) [2 messages since 24.01.17 17:07:46]

Na enkele keren proberen krijg ik toch verbinding. Op travaux.ovh zie ik geen melding van een eventuele storing.

Iemand dezelfde problemen en een eventuele fix ?

Bedankt,

BertG3
In dezelfde VOIP afdeling op dit forum staat reeds een draadje "Problemen met OVH ". Mss daar alles verzamelen BERTG3. Indien je daar dan replied kunnen we mss met zijn allen een oplossing bekomen.

Re: OVH: DID in België

Geplaatst: 14 nov 2017, 21:09
door satsurfer
Ik wil via domiciliëring betalen. Blijkbaar moet je dat via post opsturen??? [email protected] werkt niet.
bij assistance ticket aanmaken kan je geen pdf uploaden (via cloud dan proberen?)
"Vous avez ajouté un compte bancaire sur votre espace client pour lequel nous sommes dans l'attente de votre autorisation de prélèvement à nous retourner par voie postale. Votre compte bancaire sera validé dans les 24h à 48h à compter de la réception de votre autorisation de prélèvement."

Anders ga ik gewoon terug visa laten betalen hoor ipv SEPA domicilëring.

Re: OVH: DID in België

Geplaatst: 14 nov 2017, 22:38
door Jack Daniels
Ik heb domiciliëring bij paypal voor OVH. Bedrag wordt elke maand automatisch van mijn paypal rekening afgeboekt.

Re: OVH: DID in België

Geplaatst: 14 nov 2017, 22:59
door satsurfer
da's geen antwoord op mijn vraag. :-(

Verstuurd vanaf mijn SM-N910F met Tapatalk

Re: OVH: DID in België

Geplaatst: 14 nov 2017, 23:24
door Ken
satsurfer schreef:Ik wil via domiciliëring betalen. Blijkbaar moet je dat via post opsturen??? [email protected] werkt niet.
bij assistance ticket aanmaken kan je geen pdf uploaden (via cloud dan proberen?)
"Vous avez ajouté un compte bancaire sur votre espace client pour lequel nous sommes dans l'attente de votre autorisation de prélèvement à nous retourner par voie postale. Votre compte bancaire sera validé dans les 24h à 48h à compter de la réception de votre autorisation de prélèvement."

Anders ga ik gewoon terug visa laten betalen hoor ipv SEPA domicilëring.
Bij de moyens de paiement staat nadat je uw rekening nr invoerde een knop met PDF document, dat moet je uitprinten, tekenen en opsturen naar het vermelde postadres.

Re: OVH: DID in België

Geplaatst: 14 nov 2017, 23:25
door satsurfer
dat weet ik ook. toch wel prehistorisch vind ik.

Verstuurd vanaf mijn SM-N910F met Tapatalk

Re: OVH: DID in België

Geplaatst: 14 nov 2017, 23:32
door payphoneuser
Dat per post moeten sturen is bij mij ook de reden waarom ik het niet zal doen. Wat een gedoe.

Re: OVH: DID in België

Geplaatst: 14 nov 2017, 23:42
door Ken
payphoneuser schreef:Dat per post moeten sturen is bij mij ook de reden waarom ik het niet zal doen. Wat een gedoe.
Bwa. Valt heus mee hoor. Eens het gedaan is werkt het goed :)
Zo voor meerdere accounts alles in 1 envelope opgestuurd en was na een weekje in orde.

Re: OVH: DID in België

Geplaatst: 15 nov 2017, 01:07
door satsurfer
is voor mijn vader. Al wat ouder. misschien handiger dat hij direct ziet afgetrokken worden van rekening. Nu was visakaart vervallen en plots mastercard bij Argenta, en hij snapte het niet. Na lang zoeken uitgedokterd. Dan 3 X verkeerde code ingeven voor zijn nieuwe mastercard (wist ik niet) en BINGO.
Daarom éénmalig SEPA-domiciliëring. Maar dat je niet kan uploaden is triestig. Dan nog postzegel van 1,13 € aanhangen + brief en papier (geprint). en hopen dat het niet verloren gaat in de post.
Nu elektronisch gehandtekend. No paper or inkwaste. :-D
Eens zien of ze gaan akkoord gaan (wss. niet)
Niet dus :-( Dus hij had blijkbaar Paypal account (ga zijn zichtrekening daar aan koppelen). Makkelijker te stoppen dan SEPA-domiciliëring

Re: OVH: DID in België

Geplaatst: 20 nov 2017, 22:33
door petervm
Mijn moeder woont in een woonzorgcentrum. Er is een internetaansluiting in de kamer. Zou het mogelijk zijn om via OVH (cisco SPA112) een telefoon aan de praat te krijgen? Of zijn er mogelijk beperkingen op zo'n netwerk, die dat zouden verhinderen?

Re: OVH: DID in België

Geplaatst: 21 nov 2017, 08:31
door Goztow
Dat hangt al af van hun systeem. Sommige wzc hebben gewoon een telefoonaansluiting per kamer en laten je zelf een abonnement afsluiten bij belgacom. Andere hebben een eigen netwerk waarop je kan inloggen met kabel of wifi.

Ik neem aan dat het het laatste geval is? Dan zou het inderdaad wel kunnen dat bepaalde poorten dicht staan. Only way to find out is om het te proberen.

Wens je enkel inkomende oproepen of ook uitgaande?