Coronavirus (Covid-19) outbreak [afgesplitst]

Niet-technische onderwerpen of technisch-gerelateerde onderwerpen waar maatschappelijk debat over bestaat. Lees de extra regels in de sticky, aub!
Plaats reactie
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 169 keer
Bedankt: 344 keer
Contacteer:

heist_175 schreef:Wat een geraaskal. Alsof er iemand niet getroffen is. In welke wereld leef jij man :)?
Er zijn er anders genoeg die economisch niet getroffen zijn. Ambtenaren, om maar 1 grote groep te noemen.
R2D2
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 67 keer

Voortschrijdend inzicht:
Rousseau pleit voor ‘one shot-strategie’: ‘Hoe sneller iedereen eerste prik krijgt, hoe minder kans op nieuwe mutaties en besmettingen’
https://www.demorgen.be/nieuws/rousseau ... ~b66f929d/

Waarom duurt het zo lang voor ze willen bijsturen?
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

Ambtenaren hebben wel feestjes, kunnen wel op reis, kunnen wel naar theater, hun kinderen mogen wel meer dan 1 naschoolse activiteit doen, ...?
Kom op.

We gaan "geïmpacteerd" toch niet beperken tot enkel het financiële, wel?

Ik ben sinds 17/03 welgeteld 20 dagen in Brussel geweest (in de periode juli/augustus/september), de rest thuis aan mijn bureau. Mijn werkgever zoekt geen excuses om mij te kunnen volgen "op kantoor".
In mijn omgeving is er maar 1 iemand die thuis kan werken en toch naar Brussel gaat, om het personeel van zijn afdeling te controleren (die worden ook enkele dagen per week op kantoor gesommeerd), al de rest zit thuis.
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 386 keer

heist_175 schreef:In mijn omgeving is er maar 1 iemand die thuis kan werken en toch naar Brussel gaat, om het personeel van zijn afdeling te controleren (die worden ook enkele dagen per week op kantoor gesommeerd), al de rest zit thuis.
Ja, maar goed, iedereen aan wie het gevraagd wordt zit thuis en overtreedt de regels niet natuurlijk, ook niet voor geveinsde continuïteiten van bedrijfsvoeringen. Het is een beetje alsof vragen aan de mensen in de straat of ze ooit eens met >4 12+-jarigen op straat geweest zijn, of in de kerstvakantie op reis geweest zijn. Iedereen zal nee zeggen, alhoewel we de beelden van de straten, pleintjes, kust en luchthavens wel gezien hebben. Niemand heeft iets te winnen met te zeggen dat ze de maatregelen bewust overtreden, op partijvoorzitters van Ecolo na.

De cijfers zijn wat ze zijn, het volume woon-werkverkeer is momenteel slechts 20% lager tov het laatste normale jaar (bron: Van Gucht tijdens persconferentie Sci en Sano vorige vrijdag, als voorbeeld van regels die steeds minder nageleefd worden.) En de bedrijven die verplicht gesloten zijn of uit noodzaak op halve kracht draaien en van wie het personeel ook op de 9-5 zit, die zitten al in die 20%. Dus ofwel zijn er veel minder kantoorjobs dan er officieel bestaan, ofwel wordt er veel minder "getelethuiswerkt" dan zou moeten, aka the elephant in the room. Maar het zal wel omwille van de continuïteit van de bedrijfsvoering zijn dat ze op kantoor op de klok zitten te kijken ipv thuis.
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 271 keer

Het grootste deel van de werkende bevolking heeft geen mogelijkheid om van thuis uit te werken. Ik denk dan aan de fabrieksarbeiders, de bouwvakkers, de schilders, de vuilnisdragers, winkelbediendes, zorgmedewerkers, postbodes, leerkrachten, dakwerkers, loodgieters, laboranten, garagisten, zelfstandigen, en nog een duizendtal die ik hier niet allemaal kan vernoemen. En of ze nu ambtenaar zijn of in de privé werken, of voor zichzelf, allemaal nemen ze dagelijks het risico om besmet te worden op de werkvloer en zijn of haar eigen intieme kring te besmetten.

Ik ben verwonderd dat er mensen verwonderd zijn waarom de cijfers zijn wat ze zijn.
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

koenraaddeconinck schreef: @Iceke: een kwestie van de juiste prioriteiten niet ...
40 jaar geleden vertelde mijn Oma bij een goei tas soep aan de Leuvense stoof altijd verhalen over den oorlog tegen mij...
Ik vraag me af wat ik ga vertellen tegen mijn kleinkinderen binnen een jaar of 30 over vorig jaar en de jaren die nog moeten komen.
"in onzen tijd moesten we binnen blijven terwijl we nu weten dat je vooral buiten moet blijven om niet besmet te raken" ?
"de regering beloofde ons mondmaskers die niet veilig bleken" ?
"de regering beloofde ons een veilig vaccin, terwijl we ondertussen weten hoe het daar mee is afgelopen" ?
of gaan dit faits divers worden en gaat de wereldbevolking gedecimeerd worden door dit virus en de varianten die nog moeten komen ?
"2 miljoen mensen gestorven, maar de voetbal...die ging voor"?
koenraaddeconinck
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 195 keer
Bedankt: 106 keer

cadsite schreef:
heist_175 schreef:Wat een geraaskal. Alsof er iemand niet getroffen is. In welke wereld leef jij man :)?
Er zijn er anders genoeg die economisch niet getroffen zijn. Ambtenaren, om maar 1 grote groep te noemen.
Wel ik ben toevallig ambtenaar, actief in de gezondheidszorg. In deze crisis moet ik extra uren kloppen - en dat is ook mijn plicht want ik heb voor deze job gekozen - maar bv. woensdag van 7.30 u tot 21.30 u. met 30 minuten pauze gedurende dewelke in mijn boterham achter mijn laptop opgegeten heb en dat was niet om de gazet vlug even te lezen. Ik kom er echt niet met mij n 8 u / d.
Ik ken momenteel een collega die om en bij de 1.200 overuren staan heeft en die op bepaalde momenten letterlijk in haar wagen bleef slapen op de campus enkele uren omdat een nieuw IT pakket geïnstalleerd is ifv. patëntenadministratie.

Enfin soit, ik klaag niet. Als ambtenaar ben je zeker van je inkomen. Maar dat geldt in 2 richtingen.
Je bent inderdaad zeker dat je het maandelijks hebt. Maar ik zit al 10 jaar aan mijn baremieke max. en ik weet dus ook elke maand tot op de eurocent wat ik ga verdienen.

En wat extra's betreft:
Overuren uitbetaald?, laat staan à 110 of 120%?
Feestjes?
Reizen?
Hoog pensioen?
Een bedrijfswagen?
Maatlijdcheques?
Vergoeding voor thuiswerk (elektriciteit, verwarming, werkruimte, ... )?
GSM en tussenkomst in kosten van internet / tel. bij thuiswerk?
Groepsverzekering?
Van dit alles, nog nooit iets gezien of gehoord. :!:

En plus: studiedagen? Zelf voor te schieten en enkele weken wachten op uw geld en met veel geluk betalen ze nog uw maaltijd die in de kostprijs begrepen zit wat de redenering is "thuis moet je ook eten en ervoor betalen". En ja, met de eigen wagen en als je tijdens die verplaatsing zelf schade hebt aan het voertuig is het "eigen ! omnium aanspreken" als je die hebt. Zo niet, kan je een kruistocht beginnen om uw schade vergoed te krijgen. Ah ja, ik vergeet wel te vermelden dat we 0?35 eurocent de km vergoed worden bij verplaatsing met eigen wagen, hetgeen natuurlijk een vette extra oplevert.

Daarentegen, als ik om het even welke vakman in huis haal, wordt elk uur betaald en die mannen hun uurloon ligt toch iets wat hoger dan het mijne. Ik ken bv. iemand die bij Colruyt werkt: het zoveelste overuur wordt al betaald aan 125, 150% en zelfs meer + korting bij aannkopen van levensmiddelen + GSM + tablet + telecom abo met alles erop en eraan + onbeperkt gebruik bedrijdsauto zonder enige kost.

Nogmaals. Ik klaag niet en ik heb hier ook voor gekozen. Eén ding is zeker: je bent zeker van je wedde dat je ze hebt op het einde van de maand (allez tot nu toe toch want in het verleden zijn daar bij ons ook al rare dingen gebeurd, en je bent ook zeker van het bedrag ongeacht het aantal gepresteerde uren).

Verder stel ik vast dat de hedendaagse jeugd, jobs als ambtenaar ook vaak links laat liggen, zeker omwille van de onrgelmatige uren. Ik heb de indruk dat de privé en zelfstandig werk bv. als kine of verpleegkundige nog altijd meet zaad in het bakje brengt ...

En of ambtenaren in de zorg niet op een andere manier getroffen worden in deze crisis: psychische druk, omstandigheden werk in covid-afdeming, etc. etc. daar is voor mij wel één antwoord op: ja en ja voor dezelfde wedde maar nogmaals, dit is ook een eigen keuze geweest.
1207
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 95 keer

ambtenaar in de gezondheidszorg? zonder te beledigen of te kwetsen.

behoor jij dan tot de categorie ambtenaren die zich vooral bezig houdt met de massa's papieren, documenten en regeltjes dat zo ongeveer alles doet vastlopen en vertragen in dit land? Dat massa's geld uit de gezondheidszorg nodeloos opslorpt en zorgt dat middelen niet tot bij de zieken en gehandicapten geraakt? Ik snap dat uw collega uit de IT zovele overuren moet doen en dat verklaart ook dat oververmoeidheid zoveel fouten veroorzaakt binnen al die structuren

Ik hoor VDB nu zeggen en oproepen tot thuiswerk. hij doet dat wederom in de studio's vd vrt en als hij het echt meent zit hij volgens mij nu beter thuis
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

heist_175 schreef:Ambtenaren hebben wel feestjes, kunnen wel op reis, kunnen wel naar theater, hun kinderen mogen wel meer dan 1 naschoolse activiteit doen, ...?
Kom op.

Neen, dat heb ik ook niet gezegd.
Alleen is dat natuurlijk wel een héél belangrijk segment van het leven.
Die mensen hebben een inkomen en hoeven hier niet bang voor te zijn.
Ze hebben werk, dus een dagbesteding. Dat maakt dat ze zich nuttig voelen.

Stel je eens voor dat ook dat weg valt. Denk bijvoorbeeld aan mensen die als personeel werk(t)en in een horeca zaak. De verdiensten waren al geen vetpot en zelfs dat valt weg.
koenraaddeconinck schreef:Daarentegen, als ik om het even welke vakman in huis haal, wordt elk uur betaald en die mannen hun uurloon ligt toch iets wat hoger dan het mijne. Ik ken bv. iemand die bij Colruyt werkt: het zoveelste overuur wordt al betaald aan 125, 150% en zelfs meer
Klinkt mooi hé, die 150%.
Maar weet je hoeveel ze verdienen?
Efkes een screenshot van een contract bij AH ter illustratie:
Afbeelding
koenraaddeconinck
Elite Poster
Elite Poster

1207 schreef:ambtenaar in de gezondheidszorg? zonder te beledigen of te kwetsen.

behoor jij dan tot de categorie ambtenaren die zich vooral bezig houdt met de massa's papieren, documenten en regeltjes dat zo ongeveer alles doet vastlopen en vertragen in dit land? Dat massa's geld uit de gezondheidszorg nodeloos opslorpt en zorgt dat middelen niet tot bij de zieken en gehandicapten geraakt? Ik snap dat uw collega uit de IT zovele overuren moet doen en dat verklaart ook dat oververmoeidheid zoveel fouten veroorzaakt binnen al die structuren

Ik hoor VDB nu zeggen en oproepen tot thuiswerk. hij doet dat wederom in de studio's vd vrt en als hij het echt meent zit hij volgens mij nu beter thuis
Neen, ik sta nu gedeeltelijk in de zorg en werk gedeleetlijk aan implementatie porcedure met de bedoeling wetgeving te implementeren die maakt dat gezondheidszorg voor iedereen toegankelijk blijft (lees de zwaksten in onze samenleving) en dit zowel wat vereiste gezondheisdsvaardigheid als financiën betreft. Voordien stond ik integraal in voor de coördinatie van behandeling van patiënten met zelfdzame ziekten ...

Dus ja, ik houd me deeltijds bezig met documenten en regels om te maken dat middelen worden besteed om de sociaal zwakke / zwakste medemens zijn toegang tot zorg te faciliteren en te maken dat hij goed geïformeerd aan een zorgtraject begint. Verder is het ook mijn taak om de nodige disciplines (artsen, paramedici, administratieve diensten) hier mee voor te sensibiliseren en mee op de kar te krijgen om ook op hun niveau rekening te houden met specifieke noden van de meeste precaire groepen om ook hen maximale kansen te geven op de meest kwalitatieve zorg.

Daarnaast word ik vanuit mijn expertise gevraagd om - zonder vergoeding uiteraard - advies te geven aan caritatieve initiatieven die dezelfde doelstelling ambiëren.

Geloof me, we zitten al volop in een systeem van klasse geneeskunde en de situaties waarbij mensen onafhankelijk van hun wil / inzet in benarde situaties geraken met het risico op ontberen van noodzakelijke zorg, is bij wijlen niet te vatten.

@Cadsite: ik kan u ook andere contracten en bedragen voorleggen van werknemers uit de distributiesector. En ja, sommigen krijgen "weinig" loon maar als je alle extra voordelen optelt bij de basis, val je achterover van het eindtotaal op einde van de maand.
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 271 keer

Ambtenaren, zelfstandigen, loontrekkenden,... die behoren wat mij betreft allemaal tot de werkende klasse. Je kan toch niet alle sectoren met elkaar gaan vergelijken? Iedere werkmens die nadeel ondervindt is er één te veel hoor, ongeacht waar hij of zij werkt.
Wat die ambtenaren betreft, contractuele ambtenaren kunnen wel op tijdelijke werkloosheid gezet worden en dat gebeurt wel degelijk dus die verliezen er ook financieel op. De statutaire ambtenaren kunnen dan weer van dienst verzet worden om bij te springen waar nodig.

En koenraaddeconinck, gaan we echt mensen benijden die in de Colruyt werken?
Het benijden van de ene werkmens tegenover de andere werkmens is weg gegooide energie. Iedereen die een beter loon heeft dan ik, gun ik hem of haar van harte en dan is het eigenlijk nog altijd niet genoeg om de werkelijke meerwaarde te vergoeden. Als we tegen iemand zijn eiers willen trappen zijn daar genoeg andere kandidaten voor.
koenraaddeconinck
Elite Poster
Elite Poster

petrol242 schreef:Ambtenaren, zelfstandigen, loontrekkenden,... die behoren wat mij betreft allemaal tot de werkende klasse. Je kan toch niet alle sectoren met elkaar gaan vergelijken? Iedere werkmens die nadeel ondervindt is er één te veel hoor, ongeacht waar hij of zij werkt.
Wat die ambtenaren betreft, contractuele ambtenaren kunnen wel op tijdelijke werkloosheid gezet worden en dat gebeurt wel degelijk dus die verliezen er ook financieel op. De statutaire ambtenaren kunnen dan weer van dienst verzet worden om bij te springen waar nodig.

En koenraaddeconinck, gaan we echt mensen benijden die in de Colruyt werken?
Het benijden van de ene werkmens tegenover de andere werkmens is weg gegooide energie. Iedereen die een beter loon heeft dan ik, gun ik hem of haar van harte en dan is het eigenlijk nog altijd niet genoeg om de werkelijke meerwaarde te vergoeden. Als we tegen iemand zijn eiers willen trappen zijn daar genoeg andere kandidaten voor.
Neen, ik benijd niemand. Je moet mijn post goed lezen waarin ik stel dat ik niet klaag en nu de logische gevolgen moet dragen van mijn keuze. Niemand heeft mij ook belet om in De Colruyt te gaan werken. Het gaat hier alleen om een objectieve :!: vergelijking van de situatie van ambtenaren met die in de privé. In de privé zijn er inderdaad die de helft van mijn wedde verdienen maar als ik alle voordelen opsom, dan zijn er daar en ja, met een lager diploma, die mij overstagen. Maar nogmaals, ik benijd niemand. Maar als men het heeft over de luxe positie van de ambtenaar dan mag ik toch even vergelijken met andere sectoren, in deze met de privé en een aantal voordelen die mij onbekend zijn, toch objectief opsommen niet om de fout in iemand anders stelling aan te tonen ...

En nu je het toch hebt over de privé: bij ontslag, kunnen ze in principe gaan stempelen, contractuele ambtenaren idem en vast benoemde ambtenaren ... bij ontslag kunnen die naar ... ?????????????. Inderdaad nergen. Dit om even uw redenering verder af te ronden.

Maar nu zijn we totaal off topic.
bambipower
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 526 keer
Bedankt: 248 keer

Iemand anders ook het gevoel dat we weer heel laat gaan zijn om johnson johnson vaccins te bestellen? In de us hebben ze er al besteld, bij ons moet het nog goedgekeurd worden.
Ik vrees dat we dus weer achteraan het rijtje staan om geleverd te krijgen. Weer knap staaltje van europa :twisted:
de koe zegt boe
quovadis
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 234 keer
Bedankt: 39 keer

ze zijn al besteld
In ons land worden de eerste dosissen van het J&J-vaccin in april verwacht. Eerder deze maand diende het bedrijf al een aanvraag in bij de Europese geneesmiddelenwaakhond EMA, midden maart wordt een oordeel verwacht. Ons land heeft 5 miljoen dosissen besteld van het vaccin.
1207
Elite Poster
Elite Poster

koenraaddeconinck schreef: Neen, ik sta nu gedeeltelijk in de zorg en werk gedeleetlijk aan implementatie porcedure met de bedoeling .
de intenties bij al die diensten is altijd goedbedoeld, de uitvoering dramatisch
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 100 keer

Het probleem vooral is dat het RIZIV overheidsbedrijf is dn vaak politiek wordt geleid. Daardoor dat procedures heel vaak lang blijven aanslepen tor ze moderner zijn.
koenraaddeconinck
Elite Poster
Elite Poster

Dat is waar en vaak moeten wij helpen patiënten het bos nog door de bomen te zien ... Maar da's weer "la Belgiqueà Papa" en dan zitten we ... opnieuw bij onze politiek. En is er nog meer nodig om aan te tonen dat die faalt op alle niveau's. Dus ook bij corona ...
Maar nogmaals, we zijn off-topic aan het geraken
1207 schreef:
koenraaddeconinck schreef: Neen, ik sta nu gedeeltelijk in de zorg en werk gedeleetlijk aan implementatie porcedure met de bedoeling .
de intenties bij al die diensten is altijd goedbedoeld, de uitvoering dramatisch
Ik weet het niet ... Ik ben onlangs gestart met een nieuw project om patiënten beter voor te bereiden op hospitalisatie. Enkel maar dankbare reacties ...

Ook niet zonder kennis van zaken, alle ziekenhuizen over dezelfde kam scheren toch? Maar nogmaals, off-topic
1207
Elite Poster
Elite Poster

Niet helemaal

Vorige week een discussie rond vaccinatiecentra gezien. De minister zegt dat haar deelstukje klaar is maar uiteindelijk telt enkel het totaalplaatje.

U dan verstoppen dat een ander deelstuk niet uw bevoegdheid is, bv verloning verpleegsters, maakt voor mij niet uit. Dan ben je niet klaar.

Ik kan u 1001 voorbeelden geven en jij kun direct 1001 paraplu's opentrekken dat het aan iemand anders ligt. Ambtelijk heb je gelijk maar daar heb ik niets aan als ik jaarlijks nog steeds moet bewijzen dat mijn ongeneeslijke ziekte nog steeds niet genezen is.

Vanochtend een gesprekje met bedert op de vrt, ook daar zie je knal dezelfde kafka en waanzin. Ook op die departementen zitten ambtenaren met de beste bedoelingen.
Raketisch
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 3 keer

Klopt, die versnippering van bevoegdheden heeft ons al meer miserie opgeleverd, dan dat we er ooit voordeel uit gehaald hebben.
Probleem is ook mocht die ene minister zich iets aantrekken wat niet zijn/haar bevoegdheid is, dan is het kot ook direct te klein.
1207
Elite Poster
Elite Poster

Raketisch schreef:Klopt, die versnippering van bevoegdheden heeft ons al meer miserie opgeleverd, dan dat we er ooit voordeel uit gehaald hebben.
Probleem is ook mocht die ene minister zich iets aantrekken wat niet zijn/haar bevoegdheid is, dan is het kot ook direct te klein.
Dat zit ook bij dezelfde diensten hoor
Ik zit bij de socialistische mutualiteit en ook dat is kafka soms.
Het is die kafka die je al een heel jaar bij covid ziet en niemand kan er iets aan doen of voelt zich verantwoordelijk
koenraaddeconinck
Elite Poster
Elite Poster

heist_175 schreef:Ambtenaren hebben wel feestjes, kunnen wel op reis, kunnen wel naar theater, hun kinderen mogen wel meer dan 1 naschoolse activiteit doen, ...?
Kom op.

Neen, dat heb ik ook niet gezegd.
Alleen is dat natuurlijk wel een héél belangrijk segment van het leven.
Die mensen hebben een inkomen en hoeven hier niet bang voor te zijn.
Ja, maar er zijn er velen die je voor die loonzekerheid niet 1. de uren zou moeten doen kloppen, die gepresteerd worden en 2. in de omstandigheden waarin we ze nu moet presteren. Ik zie veel jonge(re) sollicitanten die slagen in examens en toch niet komen opdagen als ze weten voor welke job en welk loon en in welke omstandigheden.

Nogmaals, ik kom er niet met mijn 8 u/dag. Mijn zoon is ook ambtenaar en idem voor hem. Als je ons loon deelt door het aantal gepresteerde uren dan is dit zeker niet overdreven. En hij heeft dan wel nog een gsm van het werk.

Verder klopt het beeld van de ambtenaar uit "De Collega's" ook niet meer. De eisen liggen ondertussen al veel hoger.

En ik blijf bij mijn woord: wie wil, mag - zeker in covid omsandigheden - altijd eens een dagje mee komen.
bambipower schreef:Iemand anders ook het gevoel dat we weer heel laat gaan zijn om johnson johnson vaccins te bestellen? In de us hebben ze er al besteld, bij ons moet het nog goedgekeurd worden.
Ik vrees dat we dus weer achteraan het rijtje staan om geleverd te krijgen. Weer knap staaltje van europa :twisted:
Hoe komt het dat dit mij niet verwondert ... En dan gaat het hier nog om een vaccin dat in eigen land :!: :!: geproduceerd wordt :bang: :bang: :bang: :bang: Gewoon om van te k o t s e n. Maar ja, Europa heeft ook andere prioriteiten, nl. subsidies aan bedrijven die op zich al miljarden winst maken.
En ik denk ook dat Europa een leeg gezogen melkkoe is ... Ik begin hier echt te denken aan financieel onvermogen om tegen "the big brothers" op te bieden.
iceke schreef:40 jaar geleden vertelde mijn Oma bij een goei tas soep aan de Leuvense stoof altijd verhalen over den oorlog tegen mij...
Ik vraag me af wat ik ga vertellen tegen mijn kleinkinderen binnen een jaar of 30 over vorig jaar en de jaren die nog moeten komen.
"in onzen tijd moesten we binnen blijven terwijl we nu weten dat je vooral buiten moet blijven om niet besmet te raken" ?
Je kan nu toch buiten hé Iceke. Je hebt je trouwens altijd ook naar buiten kunnen bewegen. Nooit geweten dat er hier een verbod was om naar buiten te gaan , zij het dan wel met de 1° lockdown binnen een bepaalde actieradius maar voor de rest ...

Je kunt je kleinkinderen ook vertellen, waarheidsgetrouw: "en als het goed weer werd mochten we met zijn allen naar de kust. Weliswaar met niet te veel omdat het virus dan opnieuw vrij spel kreeg wanneer mensen schouder aan schouder op de dijk liepen. Maar we hadden al treinen in het Belziekske die zodanig versleten waren dat ze het al eens begaven. En al die duizenden mensen gingen met de trein als sardienen in een bliek naar de kust. Ze zaten dicht bij mekaar wat eigenlijk niet mocht om het virus niet te veel kansen te geven anderen te besmetten. Maar wat deed de NMBS: ze legden extra treinen in om nog meer mensen aan de kust te krijgen en onze regering gaf mensen zelfs gratis treinkaartjes. Maar ja opa, mensen mochten toch niet te veel samen zijn? Neen, maar de NMBS was een vervoersmaatschappij van de staat en uiteindelijk waren politici daar baas over. En waarom zegden toen niet aan de NMBS dat dat niet mocht? Wel, omdat ze schrik hadden dat mensen dan voor hen niet meer gingen stemmen.
Maar hoe komt het opa, dat ze zeggen dat iets niet mag en het dan achteraf toch toestaan? Wel, omdat het eigenlijk bedriegers, foefelaars en zakkenvullers waren, manneke of meiske. Hopelijk vragen ze nooit: "en hebt gij daar dan ook voor gestemd opa"? :-D :-D
iceke schreef:"de regering beloofde ons mondmaskers die niet veilig bleken" ?
"de regering beloofde ons een veilig vaccin, terwijl we ondertussen weten hoe het daar mee is afgelopen" ?
Ga je hen dan ook de geschiedenis eerlijk vertellen zoals ze is. En beginnen met: er waren eens "mensen", eigenlijk bedriegers, politici genaamd. En die bedrogen het volk al ettelijke tientallen jaren. Ja, ze verbrandden zelfs kasbons en werden terug minister, en ja ze bouwden wegen en bruggen met geld van de mensen waar nooit een auto op gereden heeft omdat als in Vlaanderen een weg of brug gebouwd, er een equivalent moest komen in Wallonië want anders waren die mensen daar zeer boos, en ze kochten eens helikopters en dat eindigde in een schandaal, en een minister die voor gelogen had werd door haar collega "een grote mevrouw genoemd" en ze reden allemaal in dikke voituren met chauffeur, alles betaald door de mensen en als ze op hun werk moesten zijn, tijdens parlementszittingen, waren ze vaak afwezig maar ... ze werden doorbetaald. En ze hadden veel functies die ze met mekaar cumuleerden ... Dus ze bedrogen mensen en die mensen bleven voor hun kiezen :!: En ja, met covid werden ook mondmaskers verbrand. En ja, ook met covid lukte het hen niet om aan vaccins te geraken, zelfs al werden ze in eigen land geproduceerd. Maar andere landen met andere politici waren de onze altijd te snel af ... Enz., enz.
Om dan een week opsommen van smeerlapperij te zeggen ... en ja, ook covid kregen ze niet onder controle. Uw kleinkinderen zullen zeggen opa, dat hadden wij al na een half uur door. En dan volgt de vraag: "opa, waarom werd België het Palermo van het Noorden genoemd :-D :-D :-D ?
iceke schreef:of gaan dit faits divers worden en gaat de wereldbevolking gedecimeerd worden door dit virus en de varianten die nog moeten komen ?
Neen, hier kan een belangrijke boodschap uit voortvloeien voor uw kleinkinderen en bij uitbreiding hun generatiegenoten. Nl., ook corruptie kan mensenlevens kosten. Dus wat je ook wordt en zeker mocht je in de politiek geraken: probeer altijd correct en loyaal te blijven aan ethische waarden die wij op de helling gezet hebben ondanks het feit dat we al ettelijke voorbeelden gehad hebben over het resultaat van het negeren van deze waarden: de wereldoorlogen, foltering en uitbuiting van mensen in dictatoriale landen, uitbuiting van arbeiders in ons land ten tijde van Daens door politici van een zelfde groepering waar we later opnieuw op gestemd hebben.
iceke schreef:"2 miljoen mensen gestorven, maar de voetbal...die ging voor"?
Ja kindjes, in de voetbal ging het eigenlijk niet meer om de sport. Maar daar circuleerden miljoenen en miljoenen euro's waar ook mee gefoefeld en gemarchandeerd werd. En die spelers verdienden duizenden euro's per uur, ook als ze op de bank zaten. En als ze verkocht werden verdienden ze opnieuw miljoenen.
En waar haalden ze dat geld dan opa? Wel, van die bedrijven waar die mensen waar ik u eerder over sprak, nl. politiekers en hun aanhang, mee in de raad van bestuur zaten van die voetbalploegen. En zo was de cirkel weer rond. En als ze speelden, daagden ettelijke mensen op in covid-tijd om hun ploeg te steunen zonder de maatregelen te respecteren. Maar de politie trad niet op, zoals vaak gebeurde ten tijde van covid. En waarom traden ze niet op opa? Misschien omdat ze via via via verbod gekregen hadden omdat het om veel geld draait in de voetbal.

Dus Iceke, net zoals bij elk geschiedkundig en maatschappelijk fenomeen, ga je uw kleinkinderen pas de kans geven ze echt een mening zelf te laten vormen en ze te doen nadenken als je alles in zijn ruimere context plaatst.

Nogmaals, ik denk dat we over de meeste zaken hetzelfde denken hoor ... Allen ben jij misschien wat meer rebels of anarchistisch. Maar goed dat er ook nog zo een mens zijn in onze samenleving die ze kritisch over alles doen nadenken. En da's een welgemeend compliment :!:
DarkV
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 112 keer

koenraaddeconinck schreef:Nogmaals, ik kom er niet met mijn 8 u/dag. Mijn zoon is ook ambtenaar en idem voor hem. Als je ons loon deelt door het aantal gepresteerde uren dan is dit zeker niet overdreven. En hij heeft dan wel nog een gsm van het werk.
Dan moet je werkgever dringend extra mensen in dienst nemen !

Erger is dat je werk afneemt van mensen die zonder werk zitten door gratis te werken.

Bij de bakker en beenhouwer krijg ik ook niets gratis als ik meer "honger" hebt !
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 313 keer

Sommigen mensen zijn nog altijd blijven hangen in de tv-periode van de collega's :roll:

Waarom moet men telkens verschillende beroepen gaan vergelijken en dan enkel de voordelen in rekening brengen zonder de nadelen? Iedereen is vrij om zijn job op te zeggen en zelfstandige, werknemer of ambtenaar te worden. Als het zoveel beter is wat een kalf ben je dan om in uw slechte positie te blijven? Het is hetzelfde als die mensen die maar blijven doorzagen over hoe slecht België is terwijl er zoveel landen zijn waar ze zoveel beter zouden zijn... maar toch blijven ze hier :bang:

Er zijn veel problemen in dit land maar de werknemers onderling tegen elkaar opzetten is zeker geen oplossing. De complexiteit van onze structuren hebben we zelf gemaakt en soms zelf gewild. Nergens ter wereld is men zo dwaas geweest om zo'n onwerkbaar kluwen te maken en met reden. Gezondheid is één van de vele aspecten die federaal zouden moeten zijn en deze crisis bewijst dat elke dag. Eenheid van commando is nodig in crisistijden. Bovendien kost heel deze desorganisatie niet alleen inefficiëntie maar ook financieel. We betalen ons blauw aan onnodige dubbele en driedubbele structuren maar uw buur die zelfstandige/leraar/ambtenaar is, is het grote probleem :roll:
Hoe krommer de tenen, hoe gevoeliger de schenen
koenraaddeconinck
Elite Poster
Elite Poster

DarkV schreef:Dan moet je werkgever dringend extra mensen in dienst nemen !
1. Dan moet je dringend eens met hem - zijnde finaal de overheid, zowel gemeenschap als federaal - gaan spreken. Waar zouden ze daarvoor nog het geld halen. Zij hebben andere prioriteiten.
2. PVDA en VB hebben door hun tijdelijke deelname aan de regering vorig jaar wel via een slinkse zet voor uitbreiding gezorgd. Maar dit zijn duidelijk geen geliefkoosde partijen ...

En finaal: ik ben geen beenhouwer die met vlees van dode dieren werkt ... Er is een klein verschil: ik werk met mensen van vlees en bloed met problemen. Hoe zou jij je voelen als je langs komt in het ziekenhuis en ik zeg: sorry, uw probleem behandel ik nu niet meer want dan moet ik overuren maken :beerchug: Ik kan me voorstellen dat je overloopt van vreugde, al zelf geplaagd zijnde door ziekte of ermee geconfronteerd bij iemand in uw naaste omgeving die u aan het hart lig. Of zou ik enkel voor u en uw dierbaren overuren mogen presteren? Er is ook nog iets zoals geweten, ethiek, deontologie en beroepsfierheid en dit zeker in de zorg.

Er zijn er hier al die commentaar geven op de gebrekkige uitvoering van zorg ... Laat staan dat ik dat dan nog eens bij hen moet toepassen en ze huiswaarts sturen ... Trouwens, mijn werkgever zou daar niet mee gediend zijn en er zou vrij snel een negatieve evaluatie volgen. Dat 2x na mekaar en ik wordt gedumpt zonder recht op werkloosheidsuitkering. Wat een voordeel toch om ambtenaar te zijn, niet?

Velen hebben hier veel te zeggen over gezondheidszorg doch met weinig affiniteit met de sector blijkbaar ...
Dizzy schreef: Het is hetzelfde als die mensen die maar blijven doorzagen over hoe slecht België is terwijl er zoveel landen zijn waar ze zoveel beter zouden zijn... maar toch blijven ze hier :bang:
Ik voel me hier rechtstreeks aangesproken.

Ja, je moet hier blijven omdat je in landen met degelijk bestuur zoals bv. Australië en Nieuw-Zeeland waar een bevolking / gemeenschap zich grotendeels zelf reguleert, bijna niet binnen geraakt om er je te vestigen. Bovendien krijg je eerst tijdelijke visa onder heel strikte voorwaarden en pas nadien als blijkt dat je aan bepaalde criteria beantwoordt, mag je binnen.
Op zich al een praktisch bezwaar allen vanuit de optiek van tewerkstelling.

Daar ligt de lat net iets hoger dan in België en bij uitbreiding Europa :bang: Resultaat: de toegangspoort is daar zeer nauw en niet veel groter dan het oog van een naald. Nogmaals, als ik zie wat mijn neef allemaal heeft moeten uithalen om daar gevestigd te geraken.
De wetgeving daar wordt hier Nazistische repressie genoemd. Mensen vinden het respecteren van regels in die landen ook een evidentie. Er is daar ook een enorme sociale controle, allemaal zaken die hier als pervert bestempeld worden wegens inbreuk op vrijheid en voyeurisme.

En ja, zo een verhuis vergt ook dat je de facto over voldoende financiële middelen beschikt.

En binnen Europa verhuizen, is de cholera ruilen voor de pest. Europa heeft weer eens zijn "kunnen" gedemonstreerd met de covid vaccinatie.

Beslissen om dit apenland te verlaten is niets maar binnen geraken daar waar de maatstaf een stuk hoger ligt, is een paar andere mouwen.
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 717 keer

Ik ga het Corona waanzin noemen. De zoon van mijn vriendin werd tegen gehouden door de politie omdat er bij hem in de auto 3 kameraden zaten. Hij zal hoogstwaarschijnlijk een boete krijgen. Blijkbaar mag je in de auto enkel en alleen maar mensen hebben die op hetzelfde adres wonen + 1 knuffelcontact. Iemand hier die op de hoogte is van deze regel? Want eerlijk gezegd, dit is gewoon de werkende mens pluimen. Niemand kan nog volgen en de regels veranderen dagelijks. Ik wist het in elk geval niet dat deze maatregel in het leven was geroepen.
Edit: hier wat info gevonden
https://www.autowereld.com/nieuws/auton ... in-de-auto
Maar zoals gewoonlijk: onduidelijkheid troef.
Laatst gewijzigd door Jack Daniels 01 maa 2021, 13:00, in totaal 1 gewijzigd.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
ddd
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 153 keer

Dat is zeker zo. Zou anders vreemd zijn de regels in een auto soepeler zijn dan in een huis.
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster

ddd schreef:Dat is zeker zo. Zou anders vreemd zijn de regels in een auto soepeler zijn dan in een huis.
Misschien toch maar beter het artikel in kwestie lezen???
Je krijgt op dit moment ook geen boete als je met meerdere mensen uit verschillende huishoudens in een auto onderweg bent.
En hij was onderweg, stond niet stil op een parking of zo, ze hingen niet rond in of aan de auto.
ddd
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 153 keer

Dat zijn de regels in NL denk ik.
DarkV
Elite Poster
Elite Poster

koenraaddeconinck schreef:1. Dan moet je dringend eens met hem - zijnde finaal de overheid, zowel gemeenschap als federaal - gaan spreken. Waar zouden ze daarvoor nog het geld halen. Zij hebben andere prioriteiten.
Dus omdat zij andere priotiteiten hebben moet jij dan maar gratis werken ?

Misschien moet je eens vragen of de belastingsdienst dan ook gratis is voor jou ?
koenraaddeconinck schreef:Hoe zou jij je voelen als je langs komt in het ziekenhuis en ik zeg: sorry, uw probleem behandel ik nu niet meer want dan moet ik overuren maken
Ik begrijp en respecteer de eer die je in je werk hebt maar dat mag geen excuus zijn van je baas om je gratis te laten werken. Ik begrijp ook dat mensen flexibel zijn in de uren die ze presteren (en dat ben ik ook) maar niet meer als dit structureel is (dat noemt men het gewoon uitbuiting !).
koenraaddeconinck schreef:Er is ook nog iets zoals geweten, ethiek, deontologie en beroepsfierheid en dit zeker in de zorg.
Respect daarvoor zoals ik al eerder schreef... het verwijt is trouwens niet rechtstreeks aan jou maar aan je werkgever (al zal je werkgever natuurlijk ook niemand extra in dienst gaan nemen of de nood ervoor voelen als hij genoeg "gekken" vindt die gratis werken).
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

koenraaddeconinck schreef:Hoe zou jij je voelen als je langs komt in het ziekenhuis en ik zeg: sorry, uw probleem behandel ik nu niet meer want dan moet ik overuren maken
Tsja...
Op het moment dat je naar huis gaat zal er altijd nog iemand klaar staan die je nodig heeft hoor.
Een mens moet grenzen stellen.
Structureel overwerken kan 2 dingen betekenen.
Jij kan je werk niet snel genoeg of je hebt hulp nodig.
koenraaddeconinck
Elite Poster
Elite Poster

cadsite schreef:
Tsja...
Op het moment dat je naar huis gaat zal er altijd nog iemand klaar staan die je nodig heeft hoor.
Een mens moet grenzen stellen.
Structureel overwerken kan 2 dingen betekenen.
Jij kan je werk niet snel genoeg of je hebt hulp nodig.
Dan zijn er bij ons - en bij uitbreiding ook in andere ziekenhuizen (cf. info uit contacten met collega's in andere Vlaamse ziekenhuizen velen die ofwel niet snel genoeg zijn ofwel hulp nodig hebben ... Eigen ook aan zorg is ook dat je niet alles kunt inplannen. Een patiëntencontact kan 30 minuten duren maar dat kan je gewoon niet als vaste maatstaf hanteren. En als wij al geen tijd meer maken voor mensen met ernstige problemen wie doet het dan wel nog? En het is ook heus niet zo dat wij de duur van deze contacten niet proberen af te bakenen en daar ook niet in slagen. Wij werken weliswaar nog altijd met en voor mensen :!: en stellen effectief ook grenzen.

Trouwens flexibiliteit is m.a.w. een sexy begrip op de arbeidsmarkt in het algemeen. En daarmee kun je heel veel richtingen uit Het is zelfs een selectie-, cq. aanwervingscriterium.

Met alle respect maar ik voel toch aan uit vergelijkingen met zelfstandigen, privé e.d.m. dat er weinig notie is van de specificiteit van de setting van zorg.

Trouwens over de privé gesproken: als ik zie hoe in de privé overuren gepresteerd worden dan moeten jullie concluderen dat die in hetzelfde bedje ziek zijn dan wij als werknemers in de gezondheidssector ...

Ik denk dat we hier niet allen off-topic zijn maar ook peren met sinaasappelen vergelijken.
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Ik smijt geen steen naar jou persoonlijk hoor.
Het is gewoon een ziekte van de tijd, die inderdaad ook zeker welig tiert in de privé, dat werken binnen je uren 'not done' is.
koenraaddeconinck
Elite Poster
Elite Poster

cadsite schreef:Ik smijt geen steen naar jou persoonlijk hoor.
Het is gewoon een ziekte van de tijd, die inderdaad ook zeker welig tiert in de privé, dat werken binnen je uren 'not done' is.
Dit is inderdaad een ziekte .. En helaas, ook hiervoor betalen we allemaal vroeg of laat een prijs.

We lachen met de ambtenaren en de vroegere cultuur heb ik ook nog gekend. Tout court luiheid, laksheid, etc. etc. maar de hedendaagse tijd is het andere uiterste en uitersten zijn nooit OK.

Let's get back on topic ... Corona ... Laat ons hopen dat we daar allemaal asap van verlost geraken
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster

Jack Daniels schreef:Ik ga het Corona waanzin noemen. De zoon van mijn vriendin werd tegen gehouden door de politie omdat er bij hem in de auto 3 kameraden zaten. Ze droegen allemaal een mondmasker maar enkel en alleen zijn vriendin mocht blijven zitten omdat ze op hetzelfde adres wonen. De 2 kameraden moesten de auto verlaten en te voet verder gaan.
Ik vond dit artikel:
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2020/12/22 ... een-boete/
Maar kan er nu iemand eenduidig zeggen: met kameraden in een auto, wonend op verschillend adres en iedereen mondmasker op. Mag het of mag het niet? Want ik weet het écht niet meer. En het staat ook niet duidelijk in het artikel en de verschillende bronnen in dit artikel die gecontacteerd werden weten het ook niet!!!
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 313 keer

DarkV schreef:
Dizzy schreef: Het is hetzelfde als die mensen die maar blijven doorzagen over hoe slecht België is terwijl er zoveel landen zijn waar ze zoveel beter zouden zijn... maar toch blijven ze hier :bang:
Ja, je moet hier blijven omdat je in landen met degelijk bestuur zoals bv. Australië en Nieuw-Zeeland waar een bevolking / gemeenschap zich grotendeels zelf reguleert, bijna niet binnen geraakt om er je te vestigen. Bovendien krijg je eerst tijdelijke visa onder heel strikte voorwaarden en pas nadien als blijkt dat je aan bepaalde criteria beantwoordt, mag je binnen.
Op zich al een praktisch bezwaar allen vanuit de optiek van tewerkstelling.

Daar ligt de lat net iets hoger dan in België en bij uitbreiding Europa :bang: Resultaat: de toegangspoort is daar zeer nauw en niet veel groter dan het oog van een naald. Nogmaals, als ik zie wat mijn neef allemaal heeft moeten uithalen om daar gevestigd te geraken.
De wetgeving daar wordt hier Nazistische repressie genoemd. Mensen vinden het respecteren van regels in die landen ook een evidentie. Er is daar ook een enorme sociale controle, allemaal zaken die hier als pervert bestempeld worden wegens inbreuk op vrijheid en voyeurisme.

En ja, zo een verhuis vergt ook dat je de facto over voldoende financiële middelen beschikt.

En binnen Europa verhuizen, is de cholera ruilen voor de pest. Europa heeft weer eens zijn "kunnen" gedemonstreerd met de covid vaccinatie.

Beslissen om dit apenland te verlaten is niets maar binnen geraken daar waar de maatstaf een stuk hoger ligt, is een paar andere mouwen.
De toegang tot de genoemde landen is inderdaad moeilijker dan bij ons maar niet zo onmogelijk aangezien ik al meerdere kennissen heb die er continu wonen. Ja, je moet bewijzen dat je er een bijdrage vormt maar compleet onmogelijk is dat dus niet. De plaatsen voor mensen die overal een harde mening over hebben en deze via internet wensen te verspreiden zijn helaas wel al enige tijd opgevuld :lol:

Toch maakt men enkele denkfouten. Ik weet niet wie er al geweest is voor langere tijd en niet enkel voor vakantie? Ook dat men maar 2 landen kan opnoemen als zijnde beter is een teken van mijn punt, België is een geweldig land om te wonen/leven.

Verhuizen kost niet zoveel. Ik heb er vrienden die met net iets meer als een vliegtuigticket geraakt zijn :lol: Het kost wel veel van iets anders, durf en inzet om te doen wat je zegt en de consequenties ervan te willen dragen.

Je maakt de grote fout die velen maken door enkel op een paar positieve zaken te focussen en het grotere geheel uit het oog te verliezen. Ja, die landen hebben een paar troeven en vooral NZ is voor Belgen aantrekkelijk, het klimaat is er nog redelijk vergelijkbaar met ons. Australië is al te heet voor heel veel Aussies.

Uit de vele contacten met Aussies valt me één ding vaak op. Hoezeer ze jaloers zijn op onze mogelijkheden om snel en zonder problemen naar een ander land te reizen. De diversiteit van culturen en gewoontes en de rijke tradities die wij hebben. Ik vond dat in het begin vreemd maar uit gesprekken is me duidelijk geworden dat ze ook maar op hun eiland zitten en zeer ver weg van alles en iedereen waar ze cultureel mee verbonden zijn. Je zit letterlijk aan de andere kant van de wereld van iedereen en er naartoe reizen is een trip van vaak 24u vliegen.

Ik ben er geweest net zoals in alle andere continenten maar toch zou ik geen enkele plaats, ook niet de meest idyllische willen inruilen voor een definitief verblijf. Er zitten altijd teveel nadelen aan die me op langere termijn erg zouden storen. Dat kan het weer zijn, de (gebrek aan) cultuur, de mentaliteit, de zorg, de financiële (on)zekerheid,...

Je ziet dit in programma's als "ik vertrek" en nu ook de Belgische variant, mensen vertrekken met een totaal fout beeld van een land en ontdekken al snel dat van hun ingebeelde paradijs serieus wat zaken met een zoutvlakte te vermengen zijn. Een indruk tijdens een vakantie is immers iets anders dan er langdurig wonen, werken en leven. Velen keren dan ook met hangende pootjes terug.

En dan de reden waarom ze daar alleen zitten in die uithoek is natuurlijk ook al apart. Ze zijn er ooit heen getrokken en velen (weg)gestuurd en hebben de plaatselijke bevolking gewoon weggeduwd of deels uitgemoord. Als ik de toestand van de oorspronkelijke bewoners zag was ik altijd zeer erg beschaamd... in hun plaats. Amai, zo'n paradijs.
Hoe krommer de tenen, hoe gevoeliger de schenen
DarkV
Elite Poster
Elite Poster

Dat is een andere situatie... die twee zijn gewoon dom geweest om niet te vertellen dat ze elkaars knuffelcontact zijn (of desnoods elkaars partner).

De regel van vier spreekt trouwens over "buiten"... in de auto is hij volgens mij dus zeker niet van toepassing (zelfs niet met 1.5m afstand onderling).
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

DarkV schreef:De regel van vier spreekt trouwens over "buiten"... in de auto is hij volgens mij dus zeker niet van toepassing (zelfs niet met 1.5m afstand onderling).
Zowat iedereen onderweg naar "de werf" in overtreding dus :).
duizend
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 187 keer

DarkV schreef:
Dan moet je werkgever dringend extra mensen in dienst nemen !

Erger is dat je werk afneemt van mensen die zonder werk zitten door gratis te werken.

Bij de bakker en beenhouwer krijg ik ook niets gratis als ik meer "honger" hebt !
Ik denk dat je dringend de 20.000 postings van je alter ego eens moet herlezen. :angel:
Ganse betogen heb je geschreven dat je geen nine to five werker was en dat je een pak meer deed dan nodig of gevraagd voor je werkgever/klant, want dat was nu eenmaal het argument voor je salariswagen ... :twisted:
koenraaddeconinck
Elite Poster
Elite Poster

Nogmaals, vrees dat we hier serieus off-topic aan het geraken zijn ... Het gaat hier nog altijd over corona toch en niet over de vergelijking van verschillende tewerkstellingssectoren en -statuten met al hun voor- en nadelen ???

Het gaat hier ook niet over alternatieve woonplekken voor België en bij uitbreiding Europa alhoewel op veel plaatsen men qua vaccinatie al veel verder staat.

Over de politieke malversaties en corruptie is ook een ander topic geopend.

So, let's get back to covid.
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 386 keer

DarkV schreef:De regel van vier spreekt trouwens over "buiten"... in de auto is hij volgens mij dus zeker niet van toepassing (zelfs niet met 1.5m afstand onderling).
Maar wel in het (privé)-vliegtuig(je), plezierboot, de trein, ... ?

@Jack Daniels, ook de politie snapt de regels zelf soms niet goed meer, daarvoor zijn ze na al die tijd ook veel te complex geworden, om nog niet te beginnen over waar -12-jarigen niet en waar ze wel meegeteld moeten worden. Als je in je recht bent betaal je de boete niet en ga je naar de rechtbank en de rechter zal het dan wel verbreken (nogmaals, als je in je recht bent).

Je maakt dan best ook een kopie van het huidige MB voor het weer eens wijzigt, want de versie van vandaag zal de rechter ook bekijken wanneer je aan bod komt. Er liggen momenteel al tientallen versies van dat MB op de rechtbanken, afh van wanneer de feiten gebeurd zijn moet hij telkens een andere nemen, en ook rekening houden met zaken die verbroken zijn door de Raad van State enz.
Plaats reactie

Terug naar “Maatschappelijke uitdagingen / discussies (niet technisch)”