Pagina 24 van 39

Re: Generation Connect

Geplaatst: 20 dec 2011, 10:55
door theduvelking
wimpie3 schreef:
Straf... die kerel gisteren aan de telefoon zei me duidelijk "de kaartjes zijn vandaag AANGETEKEND vertrokken"...
Zegden ze tegen mij ook. En blijkbaar tegen veel mensen. Is dus niet zo.

Re: Generation Connect

Geplaatst: 20 dec 2011, 11:16
door Kitt
Ik heb het vlaggen ... nummer is over en nog geen kaart ontvangen :(
Paar uur geleden lukte het nog ...

Re: Generation Connect

Geplaatst: 20 dec 2011, 11:24
door MClaeys
Maglor schreef:Ik heb net een mailtje naar een redacteur van De Standaard geschreven. Wie weet komt het wel in het nieuws. :-)
Hopelijk gaan ze er op in, Proximus kan het zich dan maar moeilijk veroorloven om naar een krant toe niet te reageren. Meestal als het eens in het nieuws komt zijn plots alle problemen weg :P (Nuja, heb geen problemen, maar er zijn er duidelijk genoeg die dat wel hebben)

Re: Generation Connect

Geplaatst: 20 dec 2011, 11:26
door StevenD
ERG!

Men spreekt van MAXIMAAL 5 dagen levertijd. Ik heb 2X besteld op donderdag 8 december, na vele telefoontjes tot op vandaag 20 december, nog NIETS ontvangen.
DIT KAN NIET! HALLO PROXIMUS? :bang:

Wij zitten hier 3 dagen zonder GSM (MINSTENS), NIEMAND kan ons bereiken, beide professioneel en 3 kinderen jonge jonge jonge......
Da's het beleid ppre-paid proximus zegt men mij ad telefoon.
Ik had écht toch wel iets anders gelezen op hun website (maar dat is er afgehaald ondertussen, heeft iemand een kopie?)

NORMAAL activeer je pas NA het in bezit stellen van de SIM, niet ervoor hé! :cop:

Echt, gegijzeld en slecht behandeld. :evil: :!: :idea: :!: :evil:
Dank u proximus! (ik had't kunnen weten)
Steven

Re: Generation Connect

Geplaatst: 20 dec 2011, 11:39
door Kitt
Bellen naar Proxumus en simkaarts nummers vragen .. en daarmee naar dealer of belgacom winkel gaan .
Ga ik NU ook doen .. een simkaart swap gaan vragen ....

Te Be Continued ....

Re: Generation Connect

Geplaatst: 20 dec 2011, 11:44
door FlashBlue
Hmm, herkenbare verhalen hier :-) ( de details staan hier ergens in voorgaande post in de 45 paginas van dit topic, of op men blog)

Helaas heeft proximus denk ik de hoeveelheid werk een beetje onderschat. Oftewel het aantal mensen dat interesse had, oftewel het aantal overdrachten vs nieuwe nummeraanvragen. Zoals iemand eerder al vermeldde , kost een overdracht veel meer manuele acties dan een nieuwe sim met nieuw nummer opsturen.

Maar ik kan wel voor 100% akkoord gaan met Lord Utopia zijn stelling van op de vorige pagina, dat eens je de initiele problemen voorbij geraakt bent, dat het een zalige vooruitgang is tov het Mobile Vikings netwerk. Alles werkt gewoon, zonder gedoe, alles is snel genoeg, stabieler netwerk, veel hogere snelheden ( 6 a 7 mbit zijn geen uitzondering), geen onderbrekingen, enz enz.

Dusja, initiele aanpak kan beter, maar het aanbod is wel de moeite waard.

Re: Generation Connect

Geplaatst: 20 dec 2011, 11:58
door Proximus
Dag allemaal,

De simkaarten zijn op 15/12/2011 per post verzonden.


Mvg,
Eva

Re: Generation Connect

Geplaatst: 20 dec 2011, 12:13
door g4ce
@Eva

Mijn netwerk is ook juist weggevallen, ik heb gisteren nog met het 0800-nummer van de shop gebeld en daar meldt men dat de kaart vandaag 20/12 ging verstuurd worden. Dus hier liegen ze dus tegen mij.

Ofwel als kaart idd 15/12 is verzonden had ik deze gisteren al moeten hebben. Wat ook niet is gebeurd dus ben jij aan het liegen.

Ondertussen zit ik wel zonder GSM en kan ik niet bereikt worden, dit lijkt mij toch een serieuze vorm van amateurisme van Proximus (belgacom).

Re: Generation Connect

Geplaatst: 20 dec 2011, 12:17
door wimpie3
@Eva

Laat me niet lachen :-D Oeps... toch gelachen...

Re: Generation Connect

Geplaatst: 20 dec 2011, 12:19
door xenne
dat simkaarten niet meteen geleverd worden tgv drukte edm kan ik nog inkomen, maar de service van de oude provider zou niet mogen wegvallen. proximus moet z'n nummeroverdracht bij online bestelling herzien zoals ik gisteren reeds gepost heb

@ Eva : over welke kaarten gaat het hier?

Re: Generation Connect

Geplaatst: 20 dec 2011, 12:22
door saxgod
wimpie3 schreef:
Straf... die kerel gisteren aan de telefoon zei me duidelijk "de kaartjes zijn vandaag AANGETEKEND vertrokken"...
Daar ben je vet mee.
Sinds vandaag is mijn MV sim niet meer actief en nog altijd geen SIM in de bus.
Er zit wel een briefje in van een aangetekende zending maar die kan ik pas vanaf morgen gaan ophalen bij de post en dat kantoor is niet open wanneer ik niet moet werken.

Daarbij verwacht ik nog een andere aangetekende zending en kan het goed zijn dat dit niet eens van proximus is.

Re: Generation Connect

Geplaatst: 20 dec 2011, 12:27
door xenne
de simkaarten worden niet aangetekend verzonden, dus die zending zal wel iets anders zijn

Re: Generation Connect

Geplaatst: 20 dec 2011, 13:29
door wouter5
Heb net nog eens gebeld. Mijn nummer is gelukkig nog niet overgezet naar Proximus, maar mijn simkaart wordt waarschijnlijk pas vrijdag verzonden. (Normaal was dit donderdag, maar door de staking pas vrijdag dus)

Re: Generation Connect

Geplaatst: 20 dec 2011, 13:31
door Kitt
Net naar Belgacom winkel geweest ... gekende systeem "nummerke" trekken in wachten tot het aan u toer is ...
Zoals bij de beenhouder ...

Enfin toch vriendelijke blonde dame die begrip had voor situatie en swap was in no time geregeld ...
Nu wachten tot ik ontvangst heb ... ze zei uurke of 2 anders nog eens naaar Proximus bellen en nieuw simkaart nummer doorgeven ...

Re: Generation Connect

Geplaatst: 20 dec 2011, 13:40
door Jesnic
Hier hetzelfde liedje. 1 microsim en 1 normale simkaart besteld op 11/12. Sinds vrijdag zegt men me " de sims zullen vandaag verstuurd worden ". Vandaag zegt men me : " De sims zullen deze week verstuurd worden, maar voor de activatie kan het nog wat langer duren... ".

Echt een ondermaatse klantendienst, geen enkele officiele communicatie, nergens een woordje uitleg. We moeten alles maar zelf uitzoeken
via een of ander forum of hun 0800 nr !

Ondertussen wel sinds 11/12 gedebiteerd van 2X 20€ en geen krediet meer bij Mobile Vikings. :nono:

Kadee

Re: Generation Connect

Geplaatst: 20 dec 2011, 13:42
door theduvelking
Kan je enkel met een proximusnummer naar dat gratis nummer 0800/99 974 bellen?

Als ik bel, kies voor optie 2 (nl) dan gaat de telefoon 2 keer over en daarna verbreekt het gesprek.
Al verschillende keren geprobeerd deze middag. Zelf 5 min geleden.

Re: Generation Connect

Geplaatst: 20 dec 2011, 13:44
door wbervoets
gewone sim kaart met nummeroverdracht besteld op 8/12, deze voormiddag is het signaal weggevallen, dus hopelijk zit de sim kaart in de brievenbus vandaag. In elk geval is de procedure niet goed geregeld (de overdracht zou manueel moeten kunnen gestart worden na ontvangst nieuwe sim kaart - zoals bij MobileVikings)

Indien ze echt verstuurd zijn geweest op 15/12 dan zou het vandaag toch ten laatste moeten toekomen denk ik.

Re: Generation Connect

Geplaatst: 20 dec 2011, 13:46
door xenne
theduvelking schreef:Kan je enkel met een proximusnummer naar dat gratis nummer 0800/99 974 bellen?

Als ik bel, kies voor optie 2 (nl) dan gaat de telefoon 2 keer over en daarna verbreekt het gesprek.
Al verschillende keren geprobeerd deze middag. Zelf 5 min geleden.
normaal niet, maar momenteel lijkt er probleem met dat nummer (ook als je optie 1 kiest trouwens)

Re: Generation Connect

Geplaatst: 20 dec 2011, 13:47
door Jesnic
theduvelking schreef:Kan je enkel met een proximusnummer naar dat gratis nummer 0800/99 974 bellen?

Als ik bel, kies voor optie 2 (nl) dan gaat de telefoon 2 keer over en daarna verbreekt het gesprek.
Al verschillende keren geprobeerd deze middag. Zelf 5 min geleden.

Een 0800 nr is gratis voor alle operatoren, je kunt vanaf alle providers bellen. Bij mij ( MV ) werkt het prima.

Re: Generation Connect

Geplaatst: 20 dec 2011, 13:54
door theduvelking
raar dat het bij jou werkt.

Met vast nummer en mv nummer steeds een disconnect na de taalkeuze.

Re: Generation Connect

Geplaatst: 20 dec 2011, 14:14
door saxgod
Ik geraakte er met 3starsnet ook niet door.
Heb uiteindelijk met SkypeOut gebeld en dat lukte wel.

Re: Generation Connect

Geplaatst: 20 dec 2011, 15:29
door Marb
Lap. Ik ben ook gechareld.
MV bereik is weg en geen sim in de bus vandaag.
Activatiesms zou wel handig zijn.
Pfff zielige toestanden.
Ne mens moet er wat voor over hebben om GC te worden!
:bang:

[Afbeelding Post made via mobile device ]

Re: Generation Connect

Geplaatst: 20 dec 2011, 15:35
door theory18
Ik heb vandaag mn sim ontvangen maar ben echt pissed op Proximus,
mijn vriendin had haar overdracht geannuleerd omdat ze nog 75 euro bij Mobile Vikings had en die zou verliezen
de klantendienst zei mij dat die overdracht was geannuleerd, nu kom ik vandaag thuis en blijkt dat zij geen ontvangst meer heeft
op haar Mobile Vikings en zit haar simkaart TOCH NOG in de bus :s!
Na al 8 keer te bellen voor onze simkaarten(van de 8ste), was mijn geduld echt op, nu melden ze mij dat dat niet kan een overdracht annuleren,
dus heeft de vorige mij aan de lijn blaaskes wijsgemaakt! Nu is zij haar geld kwijt van MV, zit zo op proximus maar ze vertikt het om over te schakelen dus moet ze nog 2 dagen zonder gsm rondlopen tegen haar nieuwe MV kaart toekomt en zonder belwaarde trug.

Ik wou ECHT dat ik daar een verantwoordelijke face to face kon spreken over de praktijken.
MV zal en blijft de beste operator ooit, helaas voor hen is het internet beter bij de concurrent,
ze kunnen nog iets leren bij proximus.

Generation Connect

Geplaatst: 20 dec 2011, 15:46
door FidoDido
FidoDido schreef:Hier ook zonet MV weggevallen. Echter nog geen kaartje on de bus. Klantendienst gebeld en zou pas morgen verzonden worden. Dus minstens 2 dagen geen gsm.

Ik vind dit persoonlijk niet kunnen!

Als post vertraging heeft kan ik er nog een beetje begrip voor op brengen, maar laten afsluiten voordat het is verzonden kan niet!

Ik stuur in ieder geval een klacht naar de ombudsdienst en Proximus!

http://www.ombudsmantelecom.be/nl/
Vandaag nog steeds geen kaartje in bus. Dan maar langs belgacom winkel gestapt. Ze hebben direkt een nieuw kaartje mee gegeven dat in no time ook geactiveerd was.

Eind goed, al goed.

Al was me dit zeker geen aangename ervering.

Re: Generation Connect

Geplaatst: 20 dec 2011, 15:54
door Marlboro
Marb schreef:Lap. Ik ben ook gechareld.
MV bereik is weg en geen sim in de bus vandaag.
Activatiesms zou wel handig zijn.
Pfff zielige toestanden.
Ne mens moet er wat voor over hebben om GC te worden!
:bang:

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Beste, het is hier tot vervelens toe gepost al, ga gewoon naar de belgacom shop, leg het uit,zaagt een beetje en je krijgt meteen een kaartje mee dan enz....Tis hier nog net gepost geweest, ze doen het, nie afgeven.

Re: Generation Connect

Geplaatst: 20 dec 2011, 15:55
door Marlboro
theory18 schreef:Ik heb vandaag mn sim ontvangen maar ben echt pissed op Proximus,
mijn vriendin had haar overdracht geannuleerd omdat ze nog 75 euro bij Mobile Vikings had en die zou verliezen
de klantendienst zei mij dat die overdracht was geannuleerd, nu kom ik vandaag thuis en blijkt dat zij geen ontvangst meer heeft
op haar Mobile Vikings en zit haar simkaart TOCH NOG in de bus :s!
Na al 8 keer te bellen voor onze simkaarten(van de 8ste), was mijn geduld echt op, nu melden ze mij dat dat niet kan een overdracht annuleren,
dus heeft de vorige mij aan de lijn blaaskes wijsgemaakt! Nu is zij haar geld kwijt van MV, zit zo op proximus maar ze vertikt het om over te schakelen dus moet ze nog 2 dagen zonder gsm rondlopen tegen haar nieuwe MV kaart toekomt en zonder belwaarde trug.

Ik wou ECHT dat ik daar een verantwoordelijke face to face kon spreken over de praktijken.
MV zal en blijft de beste operator ooit, helaas voor hen is het internet beter bij de concurrent,
ze kunnen nog iets leren bij proximus.
Sorry man, je zit fout; je moet eerst eens goed lezen wat er staat bij proximus; er staat dat de overschakeling automatisch gebeurd na 2 of 3dagen er bijstond, dus je zou dit moeten geweten hebben.
Waarom doet ge nie gewoon eerst die 70 euro rustig op if nieuw kaartje hebben genomen, opties genoeg toch?

Re: Generation Connect

Geplaatst: 20 dec 2011, 15:56
door theduvelking
Beter lezen marlboro

De klantendienst zei hen dat de order geannuleerd was ...

Re: Generation Connect

Geplaatst: 20 dec 2011, 16:03
door pufpufpuf
@theory18: voor ik terug overschakel naar MV zou ik dan toch eerst die 20 euro prepaid opgebruiken bij u nieuw Proximus Generation Connect kaartje?

@Eva Belgacom: Over welke sim-kaarten spreken we hier dan?

Re: Generation Connect

Geplaatst: 20 dec 2011, 16:09
door Avenger 2.0
Amai, blij dat ik men nummer niet heb overgedragen. Voor een bedrijf als belgacom is dit toch amateur service. Kaartje (met nieuwe nummer) ondertussen ontvangen, maar ook wel een dikke week te laat (verzonden). Zijn de kaartjes met nieuwe nummer eigenlijk ook al onmiddelijk actief?

Re: Generation Connect

Geplaatst: 20 dec 2011, 16:13
door hypocrates
Theory18,

Ik heb speciaal een account aangemaakt om op jou te reageren, ik ben absoluut geen proximus fanboy en heb zelf als MV klant een generation-connect kaartje besteld,

Omdat JIJ, waarschijnlijk in paniek omdat je een beperking van ocharme 5000 mensen, een kaart aanvraagt, alle gegevens invult EN 20 euro betaald, is proximus er vrij goed van overtuigd dat je wil overschakelen. Omdat JIJ de moeite niet gedaan hebt om ff te checken of je nog vikingpunten / belwaarde hebt, moet JIJ de gevolgen hiervan maar dragen.

De mensen op de dienst van proximus hebben naar alle waarschijnlijkheid vaag tegen jou gezegd dat het misschien nog in orde komt, en jij hebt dit aanzien als "het komt in orde". In dit geval treft proximus geen enkele schuld naar mijn mening. Indien jij met dit geval naar mij zou bellen en ik zit bij proximus op de klantendienst zou het snel geregeld zijn, je had je ogen maar moeten opendoen en je verstand gebruiken... JIJ hebt proximus een sim kaart doen produceren, JIJ hebt de servers van proximus werk geleverd, JIJ hebt de servers van mobile vikings belast met de deactivatie, JIJ hebt misschien bij zowel proximus als mobile vikings een werknemer een minuutje werk gekost EN JIJ hebt de medewerker op de klantendienst werk gekost, omdat je zelf niet hebt nagedacht. Proximus zou gvd jouw geld moeten vragen voor de last....

Je kan nog flamen zoveel je wil, maar hou goed in je achterhoofd dat niemand anders dan JIJ de gegevens op de site hebt ingevuld, naar alle waarschijnlijkheid geen enkele van de voorwaarden gelezen hebt en er bij een overschakling van sim kaart nog niet eens over nagedacht hebt dat je je krediet kwijt was......

Re: Generation Connect

Geplaatst: 20 dec 2011, 16:14
door saxgod
Jep, ik heb gewoon simkaartnr opgevraagd bij 078/056000, dan nr belgacom winkel, nieuwe sim gekregen, die kerel gebeld nr proximus, ik stak sim in de gsm (in de winkel) en floep het werkte.
En dan zei em nog: "en die sim die ge nog via de post krijgt smijt die maar weg, die is nu nutteloos"

Re: Generation Connect

Geplaatst: 20 dec 2011, 16:18
door xenne
Avenger 2.0 schreef: Zijn de kaartjes met nieuwe nummer eigenlijk ook al onmiddelijk actief?
weet niet zeker, maar ik veronderstel dat deze maar actief worden als je ze in gsm steekt... net zoals een ordinaire pay&go met belwaarde op

Re: Generation Connect

Geplaatst: 20 dec 2011, 16:25
door g4ce
Ik kan ook bevestigen aan wie nog geen sim heeft maar waar het bereik al is weggevallen, gewoon naar de belgacomshop wandelen en daar je verhaal rustig uitleggen. Na een telefoontje naar de interne helpdesk van proximus kreeg ik direct een kaartje mee dat zo goed als onmiddelijk actief was.

Mijn dank aan D. van de belgacomshop is groot!

Re: Generation Connect

Geplaatst: 20 dec 2011, 16:27
door Marlboro
theduvelking schreef:Beter lezen marlboro

De klantendienst zei hen dat de order geannuleerd was ...
ja, en wat die "mensen" zeggen is de waarheid dan?
Goedgelovige mensen :p.

Re: Generation Connect

Geplaatst: 20 dec 2011, 16:41
door BMaster
Als ze dat effectief gezegd hebben, zie ik geen reden om hen niet te geloven...

Re: Generation Connect

Geplaatst: 20 dec 2011, 16:58
door theory18
hypocrates schreef:Theory18,

Ik heb speciaal een account aangemaakt om op jou te reageren, ik ben absoluut geen proximus fanboy en heb zelf als MV klant een generation-connect kaartje besteld,

Je kan nog flamen zoveel je wil, maar hou goed in je achterhoofd dat niemand anders dan JIJ de gegevens op de site hebt ingevuld, naar alle waarschijnlijkheid geen enkele van de voorwaarden gelezen hebt en er bij een overschakling van sim kaart nog niet eens over nagedacht hebt dat je je krediet kwijt was. (verkort omdat de tekst te lang was)
Ten eerste ik zit nog altijd bij proximus nu, mijn vriendin nietmeer dus niets te 'JIJ'.
En er is mij letterlijk gezegd, 'ok deze order is geannuleerd mijnheer', heb dan nog voor de zekerheid gevraagd
'toch die met het nr *vriendin haar gsm*' omdat ik wel nog wou overschakelen, en dat is mij nogmaals bevestigd geweest.

Lol wat een zever, als ik in de winkel iets koop kan ik dit ook gewoonweg terugbrengen in meeste gevallen en mijn geld terugkrijgen,
mijn vriendin is niet zo'n techneut, welke vrouw wel, die was gewoon niet op d hoogte dat ze het geld zou kwijtraken, en ik wist niet dat
zij nog enigsinds geld eropstaan had.

Als iemand van Proximus jou verteld de order is geannuleerd dan MOET die geannuleerd zijn punt..
En werk? please alles gebeurd automatisch, het is via een website de enigste persoon die erin voorkomt is de persoon die de envelope moet toeplakken en verzenden.

En welke Algemene voorwaarden?
De enigste voorwaaren die op de site staan zijn gelinkt naar http://www.skynet.be/over/terms

En de eerste titel op die website staat er 'Algemene Voorwaarden van MovieMe on Smart TV'
Dus deze voorwaarden gaan zelf niet over generation connect, eerst researchen voor je persoonlijk word.

Re: Generation Connect

Geplaatst: 20 dec 2011, 16:58
door hypocrates
Ook al hebben ze het duidelijk gezegd die persoon zal wel zijn best gedaan hebben om dit klaar te krijgen (terwijl dit waarschijnlijk niet eens hoefde) en het is niet gelukt. Dan zou je die mens nog altijd dankbaar moeten zijn ipv te liggen kankeren op dit forum en tegen iedereen te liggen verkondigen dat Proximus een bende zeveraars zijn (hoewel dit zo kan zijn, maar dit is daar zeker geen voorbeeld van).

Het probleem is nog altijd dat hij totaal niet hebt nagedacht over een toch wel belangrijke keuze. Zonder nadenken over te schakelen van provider, dan ben je echt wel dom en impulsief, dit gaat echt niet over kleine lettertjes en onlogische dingen.

Re: Generation Connect

Geplaatst: 20 dec 2011, 17:00
door dr.trimble
theduvelking schreef:Stap gewoon een proximus winkel binnen en leg je probleem uit. Ze kunnen je daar een sim geven en je GC activeren.

Je nummer is blijkbaar toch al overgedragen.

klopt, mijn MV-sim was sinds gisteren ook niet meer brijkbaar. Deze morgen ben ik naar de belgacomwinkel in Oostende geweest en het probleem uitgelegd. De vriendelijke dame heeft een half uur aan de telefoon gehangen met proximus met als resultaat dat ik een simkaartje meegekregen heb en een uur nadien kon bellen via Generation Connect.
Een topservice van de Belgacomwinkel maar een flop voor proximus zelf.
Ik belde eerder deze morgen naar de E-shop en mijn kaartje lag daar nog. Die zou vandaag of morgen AANGETEKEND verstuurd worden, dus met de staking van donderdag en de feestdagen zou ik die ten vroegste volgede week vrijdag in mijn bezit hebben.
'k moet wel zeggen dat ik steeds beleefd en begrijpend geholpen ben door de proximus-medewerkers.

Re: Generation Connect

Geplaatst: 20 dec 2011, 17:08
door Ramaht
Ze zullen gezegd hebben dat de bestelling geannuleerd is, wat je wettelijk gezien kan bij verkoop of afstand. Dus je zal die €20 van haar terugkrijgen.
Maar de nummerportatie is doorgegaan en nu zal MV weer een nummerportatie moeten aanvragen (wat overigens altijd gratis is).

Dus de mensen van Proximus hadden gelijk, je kan het annuleren. ;)

Re: Generation Connect

Geplaatst: 20 dec 2011, 17:13
door theory18
als de bestelling geanulleerd is dan wil dat onrechtstreeks zeggen dat de nummeroverdracht (die proximus moet goedkeuren) ook geanulleerd is he.
Ofwel het er op zn minst duidelijk bij vermelden dat de nummer niet kon geannuleerd worden, dan waren wij tenminste op de hoogte en kon er nog wat aan gedaan worden in die 12 dagen