Het grote Homeconnect topic - deel 1

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
broli
Premium Member
Premium Member
Berichten: 630
Lid geworden op: 25 mei 2007, 19:16
Bedankt: 3 keer

Bij dommel lijkt een week niets waard te zijn. Waarom niet ALLE problemen in 1 week oplossen.
Zuttasoxx
Pro Member
Pro Member
Berichten: 235
Lid geworden op: 18 dec 2005, 12:22

omdat het ook mensen zijn
broli
Premium Member
Premium Member
Berichten: 630
Lid geworden op: 25 mei 2007, 19:16
Bedankt: 3 keer

No shit sherlock. Laatste keer dat ik checkte was dommel geen steenkool mijn. Alles wordt via software gedraaid, als er een probleem is moet het asap gepatched worden. Mss werk ik onder andere "principes" en doet dommel helemaal niets verkeerd :roll:, of niet homeconnecters?
Zuttasoxx
Pro Member
Pro Member
Berichten: 235
Lid geworden op: 18 dec 2005, 12:22

kben ook een homeconnector en voip werkt ook niet. Maar tis niet alsof zij niets aan doen. Ze werken ook hard om het probleem op te lossen en met gefrustreerd te geraken op hen, gaat he tneit echt rapper.

Misschien hou ik gewoon meer rekening met andere mensen van beide fronten
frado
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 934
Lid geworden op: 10 aug 2006, 19:39
Bedankt: 4 keer

nee want ze zeijn vandag pas begonnen aan de oplossing voor het probleem. Al de tijd heirvoor hebben ze gewoon lijsten aangemaakt met de mensen met die problemen.
broli
Premium Member
Premium Member
Berichten: 630
Lid geworden op: 25 mei 2007, 19:16
Bedankt: 3 keer

Na 20 min geen antwoord gekregen aan de telefoon heb ik het opgegeven. Wou ze vragen waar men activatie brief bleef en dat het net betaalde netconnect periode de laatste moet worden.
Zuttasoxx
Pro Member
Pro Member
Berichten: 235
Lid geworden op: 18 dec 2005, 12:22

frado schreef:nee want ze zeijn vandag pas begonnen aan de oplossing voor het probleem. Al de tijd heirvoor hebben ze gewoon lijsten aangemaakt met de mensen met die problemen.


nee ze hebben blijkbaar vandaag een extern buruea ingeschakeld om het probleem op te lossen. Wie weet werkten ze al zelf weken eraan, maar zaten met hun handen in hun haren en moesten toch een extern bureau inschakelen = extra kosten dus niet echt eerste keus.

Als je computer niet goed werkt zal je het ook zelf proberen op te lossen eerst daarna hulp inschakelen
Jeanke
Starter
Starter
Berichten: 12
Lid geworden op: 06 aug 2008, 13:12

Vandaag nog eens gebeld, ze zeiden dat het voip probleem idd tege het eind van de week opgelost moest zijn... Laten we hopen :-)
frado
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 934
Lid geworden op: 10 aug 2006, 19:39
Bedankt: 4 keer

nog te lang imo:(
Gebruikersavatar
fieldoxide
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1881
Lid geworden op: 23 mei 2006, 15:07
Locatie: Heverlee
Uitgedeelde bedankjes: 115 keer
Bedankt: 25 keer

Even iets anders nu ,ik heb mijn draadloze telefoon aangesloten via de bijgeleverde kabels die bij de Siemens gigaset zitten , heb wel GEEN voip aansluiting voor de moment , kan zijn dat ik deze binnenkort neem ,het vreemde is nu wel als ik gebeld wordt dat de nummerweergave van belgacom (ken je beller ) niet meer op het display van mijn telefoon komt .
Als ik de telefoon op de oude manier aansluit dan krijg ik de nummers nog wel op het display , heeft dit misschien te maken doordat de telefoon nu aan de gigaset is aangesloten ? Ik heb bij belgacom een gewone discoverlijn aangezien ik zelf bijna niet bel en gewoon bereikbaar wil zijn.
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3984
Lid geworden op: 08 jul 2008, 02:07
Locatie: 398m van de [email protected]
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 100 keer

fieldoxide schreef:Even iets anders nu ,ik heb mijn draadloze telefoon aangesloten via de bijgeleverde kabels die bij de Siemens gigaset zitten , heb wel GEEN voip aansluiting voor de moment , kan zijn dat ik deze binnenkort neem ,het vreemde is nu wel als ik gebeld wordt dat de nummerweergave van belgacom (ken je beller ) niet meer op het display van mijn telefoon komt .
Als ik de telefoon op de oude manier aansluit dan krijg ik de nummers nog wel op het display , heeft dit misschien te maken doordat de telefoon nu aan de gigaset is aangesloten ? Ik heb bij belgacom een gewone discoverlijn aangezien ik zelf bijna niet bel en gewoon bereikbaar wil zijn.

je hebt toch geen homeconnect he.
Het is normaal dat nummerweergave niet werkt, je moet je nummer voor nummerwaargave in de modem instellen+bvb. bij betamax "dit nummer verifieren", waarna je opgebeld wordt en een code dient in te geven.
Vanaf dan werkt de nummerweergave.
Het werkt(e) hier en op een andere locatie perfect(dan wel met een st780).
Gebruikersavatar
fieldoxide
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1881
Lid geworden op: 23 mei 2006, 15:07
Locatie: Heverlee
Uitgedeelde bedankjes: 115 keer
Bedankt: 25 keer

Neen ,
ik heb geen homeconnect , gebruik enkel de Siemens gigaset voor mijn cityconnect abonnement , volgens mij moet het mogelijk zijn om via een gewone discoverylijn die aangesloten is op de gigaset ergens dat toch in te stellen want indien dit niet zou lukken zou ik de telefoon terug aansluiten via de 'oude manier ' , moet wel zeggen dat het signaal nu van de telefoon beter is dan op de oude manier .
Gebruikersavatar
fieldoxide
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1881
Lid geworden op: 23 mei 2006, 15:07
Locatie: Heverlee
Uitgedeelde bedankjes: 115 keer
Bedankt: 25 keer

fieldoxide schreef:Neen ,
ik heb geen homeconnect , gebruik enkel de Siemens gigaset voor mijn cityconnect abonnement , volgens mij moet het mogelijk zijn om via een gewone discoverylijn die aangesloten is op de gigaset ergens dat toch in te stellen want indien dit niet zou lukken zou ik de telefoon terug aansluiten via de 'oude manier ' , moet wel zeggen dat het signaal nu van de telefoon beter is dan op de oude manier .


Iemand enig idee in welk scherm van de modem ik dit moet instellen voor een discoverylijn ?
Ik kan dit toch doen via de standaard settings in de modem ? (via 192.168.2.1)
Moet daarvoor toch niet de homeconnect software installeren ?
Kenneth_matthys
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 31
Lid geworden op: 12 aug 2008, 00:32
Locatie: Wetteren

Hallo,

ik ben nieuw hier op het forum en hoop dat jullie mij kunnen helpen.
Mogelijk is mijn probleem al eens vermeld geweest in het topic maar het was mij een beetje veel om echt volledig te gaan lezen.
Mijn excuses hiervoor.

Ik ben sinds kort ook aangesloten bij dommel homeconnect en heb op zich nog niet te klagen van mijn internet verbinding.
Maar dat blijft ook beperkt tot mijn internet verbinding.
Nadat ik de instellingen van mijn siemens router heb nagezien heb ik vastgesteld dat mijn SIP gegevens ingevuld zijn (althans ik denk toch dat deze juist zijn: sip(gebruikersnaam) gevolgd door een IP-adres) onder het vakje gebruikersnaam staat Phone 1, en hierover heb ik toch mijn twijfels dat deze correct is ?
en als ik bij status van mijn telefonie ga zien staant er:
VoIP-accounts: 1 account (mislukt: 1 account)

en als ik dan probeer te bellen krijg ik altijd een bezet toon, net hetzelfde als iemand naar mij probeerd te bellen.
Mijn belgacom telefoonlijn die ik hiervoor had is ondertussen al afgesneden en in mijn accountgegevens staat alles op actief.

ik heb al een ticket gestuurd naar dommel, maar ben nog altijd in "blijde" verwachting van een antwoord.
ook heb ik al proberen bellen per gsm naar hun 070 nr maar naar 10min had ik zo iets van "ik ben wel met een gsm aan het bellen..."

wat ik wel niet zeker weet is of ik een raw-copper verbinding heb.
ik had wel belgacom telefoon maar geen internet verbinding.
heb een paar maand geleden een all-in telenet abonnement buitengesmeten na aanhoudende facturatieproblemen die mij ondertussen al een stuk armer gemaakt hebben en heb toen alleen telefonie genomen terwijl ik aan het rondzoeken was achter een voordelige ISP


Alvast bedankt voor het proberen
Kenneth
Kenneth_matthys
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 31
Lid geworden op: 12 aug 2008, 00:32
Locatie: Wetteren

OK,
blijkbaar was ik beter op het einde van het forum beginnen lezen,
dan had ik geweten dat het dus een algemeen probleem is met VoIP.
is er toch iemand die nog altijd zo vriendelijk zou willen zijn om eens alle instellingen van de toestellen door te geven.
(de instellingen die moeten ingegeven worden onder :
geavanceerde instellingen > telefonie > toestellen > bewerken van toestel)

hartelijk bedankt.
Kenneth
frado
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 934
Lid geworden op: 10 aug 2006, 19:39
Bedankt: 4 keer

Kenneth_matthys schreef:OK,
blijkbaar was ik beter op het einde van het forum beginnen lezen,
dan had ik geweten dat het dus een algemeen probleem is met VoIP.
is er toch iemand die nog altijd zo vriendelijk zou willen zijn om eens alle instellingen van de toestellen door te geven.
(de instellingen die moeten ingegeven worden onder :
geavanceerde instellingen > telefonie > toestellen > bewerken van toestel)

hartelijk bedankt.
Kenneth

Nee dit kan niet, want dit deel wordt afgesloten door Dommel. Ze zijn met het probleem b ezig, en het zou tegen eind vd week moeten gefixed zijn... Dus ik zou nog zeggen, heb samen met ons ook nog wat geduld;)
Kenneth_matthys
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 31
Lid geworden op: 12 aug 2008, 00:32
Locatie: Wetteren

Dank u voor de reactie.
en ik zal inderdaad nog wat geduld moeten hebben, maar de gevraagde instellingen zijn van een blad dat wel toegangkelijk is.

url van de pagina bij standaardinstellingen:
http://192.168.2.1/UE/advanced_telephony_ext_det.html

Heb mijn router zitten suf zoeken voor ik er aan dacht gewoon eens op een forum te gaan zoeken wat het probleem zou kunnen zijn en de gebruikersnaam op dit blad "Phone 1" lijkt mij nogal sterkt dat die correct is. maar alles is natuurlijk mogelijk.
Toch nog eens bedankt.


grtz
kenneth
frado
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 934
Lid geworden op: 10 aug 2006, 19:39
Bedankt: 4 keer

daar kan ik u nog niet mee helpen, dat zal'k pas kunnen als voip lampje brandt :D
Kenneth_matthys
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 31
Lid geworden op: 12 aug 2008, 00:32
Locatie: Wetteren

In ieder geval al bedankt.
want ik geraak echt niet binnen bij dommel.
heb mijn kaart van mijn gsm al leeg gebeld naar al de nr's die ik kon vinden maar het mocht niet zijn ... :cry:

gelukkig zijn jullie her nog :-D
Gebruikersavatar
gr4vity
Erelid
Erelid
Berichten: 2572
Lid geworden op: 27 feb 2006, 20:54
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

Dit topic is ondertussen lang genoeg om onoverzichtelijk te worden. Daarom gaan we dan ook verder in "Het grote Homeconnect topic - deel 2"

Er komt dan ook een slotje op dit topic ;)
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Gesloten

Terug naar “Dommel”