Het grote Cityconnect topic - Deel1

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
Gebruikersavatar
Epo
Plus Member
Plus Member
Berichten: 132
Lid geworden op: 21 nov 2007, 00:12

ditCh schreef:En status staat op "active"


In principe heb jij nu connectie, als je nu een modem had kon je het testen.
bmantra
Plus Member
Plus Member
Berichten: 186
Lid geworden op: 07 jan 2008, 10:33
Bedankt: 1 keer

Epo schreef:
ditCh schreef:En status staat op "active"


In principe heb jij nu connectie, als je nu een modem had kon je het testen.


Heb je geen accountgegevens nodig om in te loggen dan?
Gebruikersavatar
fieldoxide
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1881
Lid geworden op: 23 mei 2006, 15:07
Locatie: Heverlee
Uitgedeelde bedankjes: 115 keer
Bedankt: 25 keer

Even gaan kijken in mijn crm scherm en inderdaad bij mij staat er ook al een X onder beheer en ook bij vervaldatum staat er 2008/03/01, adsl2 is hier een stapje dichterbij gekomen,eindelijk al wat positief nieuws na zeer lang wachten. :lol:
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3868
Lid geworden op: 20 mar 2004, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 48 keer

Epo schreef:
ditCh schreef:En status staat op "active"


In principe heb jij nu connectie, als je nu een modem had kon je het testen.


Ik heb een modem hoor ... en die geeft niets aan ... ik kan ook NIETS aanclicken in die pagina ( zelfs geen I, met informatie over activatiedatum ) en ik heb geen logingegevens ... lijkt me sterk.
Gebruikersavatar
Epo
Plus Member
Plus Member
Berichten: 132
Lid geworden op: 21 nov 2007, 00:12

Ok, my bad. Ik ben benieuwd hoe dit gaat aflopen.
daxer
Member
Member
Berichten: 65
Lid geworden op: 14 dec 2007, 13:44

Min status is ook actief, je moet de opleveringsdatum ( activeringsdatum ) in acht nemen. Dat is de werkelijke richtdatum, kwestie van internet access toch, althans zo had ik het begrepen.
Status actief is niet meer dan "aanvraag in behandeling of iets dergelijks.
Freakazoid
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 28
Lid geworden op: 21 aug 2005, 22:14

Eindelijk een nieuwe wending. Ik heb vertrouwen in dat bericht, de eerste keer dat ze iets schriftelijk melden.

Mijn status staat al van december op active en kruisje onder manage ook, ik zal dinsdag wel andere opties krijgen.
ljd
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1933
Lid geworden op: 15 mar 2007, 18:17
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 1 keer
Contacteer:

Zo nu is er tenminste duidelijkheid :-D
dean3009
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 757
Lid geworden op: 07 mei 2007, 11:19
Uitgedeelde bedankjes: 66 keer
Bedankt: 27 keer

Weet niet of iemand dit al gezien heeft, maar er is nieuws van dommel:
onderwerp: cityconnect provisioning (finally) started

we zijn erg verheugd mede te kunnen delen dat de opleveringen van onze cityconnect accounts gestart zijn.
ten laatste op dinsdagavond 15/01 zal u via de i-knop in uw controlpanel de exacte opleverdatum van uw account kunnen terugvinden, indien u een modem bestelde zal deze maandag door ons via taxipost worden verzonden.
we willen ons zeker verontschuldigen voor deze extreem lange oplevertermijnen veroorzaakt door leveringsproblemen met verschillende leveranciers omwille van de feestdagen. tot op vandaag konden we dan ook geen exacte opleverdatum communiceren. de facturatie van de accounts zal starten op 01/02 ook indien uw account eerder opgeleverd is.

we zijn ook erg tevreden u mee te kunnen delen dat het coveragegebied van cityconnect uitgebreid zal worden met de centrales van kessel-lo en sint-truiden. in deze regios kan cityconnect besteld worden vanaf 15/02, opleveringen in de nieuwe regios zullen vermoedelijk starten op 01/04.


:-D
tomg1804
Pro Member
Pro Member
Berichten: 270
Lid geworden op: 12 jun 2007, 20:30

dean3009 schreef:Weet niet of iemand dit al gezien heeft

Als je nu eens op de vorige pagina zou gekeken hebben, dan zou je gezien hebben dat dit daar al gepost was. :wink:
Dus, om te antwoorden op u vraag: ja, de meesten hebben dit bericht al gezien.
Gebruikersavatar
fieldoxide
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1881
Lid geworden op: 23 mei 2006, 15:07
Locatie: Heverlee
Uitgedeelde bedankjes: 115 keer
Bedankt: 25 keer

dean3009 schreef:Weet niet of iemand dit al gezien heeft, maar er is nieuws van dommel:
onderwerp: cityconnect provisioning (finally) started

we zijn erg verheugd mede te kunnen delen dat de opleveringen van onze cityconnect accounts gestart zijn.
ten laatste op dinsdagavond 15/01 zal u via de i-knop in uw controlpanel de exacte opleverdatum van uw account kunnen terugvinden, indien u een modem bestelde zal deze maandag door ons via taxipost worden verzonden.
we willen ons zeker verontschuldigen voor deze extreem lange oplevertermijnen veroorzaakt door leveringsproblemen met verschillende leveranciers omwille van de feestdagen. tot op vandaag konden we dan ook geen exacte opleverdatum communiceren. de facturatie van de accounts zal starten op 01/02 ook indien uw account eerder opgeleverd is.

we zijn ook erg tevreden u mee te kunnen delen dat het coveragegebied van cityconnect uitgebreid zal worden met de centrales van kessel-lo en sint-truiden. in deze regios kan cityconnect besteld worden vanaf 15/02, opleveringen in de nieuwe regios zullen vermoedelijk starten op 01/04.


:-D
Your DOWNLOAD Speed: 3414 kbps or 427 KB/sec | Your UPLOAD Speed: 411 kbps or 51 KB/sec

Ik hoopr voor jou dat dat niet je snelheid van cityconnect gaat zijn want dat ziet er niet zo snel uit .Zal wel je huidig internetprofiel zijn zeker . :wink:
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

fieldoxide schreef:
Your DOWNLOAD Speed: 3414 kbps or 427 KB/sec | Your UPLOAD Speed: 411 kbps or 51 KB/sec

Ik hoopr voor jou dat dat niet je snelheid van cityconnect gaat zijn want dat ziet er niet zo snel uit .Zal wel je huidig internetprofiel zijn zeker . :wink:
Hij heeft dan ook netconnect ;)
Gebruikersavatar
fieldoxide
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1881
Lid geworden op: 23 mei 2006, 15:07
Locatie: Heverlee
Uitgedeelde bedankjes: 115 keer
Bedankt: 25 keer

Lord Utopia schreef:
fieldoxide schreef:
Your DOWNLOAD Speed: 3414 kbps or 427 KB/sec | Your UPLOAD Speed: 411 kbps or 51 KB/sec

Ik hoopr voor jou dat dat niet je snelheid van cityconnect gaat zijn want dat ziet er niet zo snel uit .Zal wel je huidig internetprofiel zijn zeker . :wink:
Hij heeft dan ook netconnect ;)


Mooie waardes voor cityconnect vergeleken met mijn edpnet(binnenkort cityconnect).
Gebruikersavatar
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3515
Lid geworden op: 29 okt 2007, 10:29
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 137 keer
Contacteer:

Epo schreef:(Een ander probleem is dat de https:// site niet meer werkt vanop Firefox op Ubuntu, insecure version of SSL error. Maar via Windows/Firefox werkte het nog)

Eh, je moet in Firefox de oudere SSL protocollen enablen (about:config), Dommel gebruikt deze - onveilige - varianten nl. nog. Had hier hetzelfde probleem... :?
Gebruikersavatar
fieldoxide
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1881
Lid geworden op: 23 mei 2006, 15:07
Locatie: Heverlee
Uitgedeelde bedankjes: 115 keer
Bedankt: 25 keer

cloink schreef:
Epo schreef:(Een ander probleem is dat de https:// site niet meer werkt vanop Firefox op Ubuntu, insecure version of SSL error. Maar via Windows/Firefox werkte het nog)

Eh, je moet in Firefox de oudere SSL protocollen enablen (about:config), Dommel gebruikt deze - onveilige - varianten nl. nog. Had hier hetzelfde probleem... :?


Goedemorgen Dommelaars, heeft iemand ondertussen al meer nieuws gekregen?Nu is het afwachten ,hopelijk zal het voor dinsdagavond zijn zoals ze op hun site hebben vermeld. :lol:
bmantra
Plus Member
Plus Member
Berichten: 186
Lid geworden op: 07 jan 2008, 10:33
Bedankt: 1 keer

amai, fieldoxide, ge hebt er nogal vertrouwen in.. k wou dat ik dat ook kon zeggen, maar ik heb nu iets van eerst zien, dan geloven. :roll:
Gebruikersavatar
fieldoxide
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1881
Lid geworden op: 23 mei 2006, 15:07
Locatie: Heverlee
Uitgedeelde bedankjes: 115 keer
Bedankt: 25 keer

bmantra schreef:amai, fieldoxide, ge hebt er nogal vertrouwen in.. k wou dat ik dat ook kon zeggen, maar ik heb nu iets van eerst zien, dan geloven. :roll:


Ik blijf het 'positief' bekijken bij mijn toekomstige internetprovider. :oops:
smokem
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 32
Lid geworden op: 08 jan 2008, 10:45

Iedereen met spanning aan het afwachten? :)

Had er iemand de modem al binnen gekregen?
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3868
Lid geworden op: 20 mar 2004, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 48 keer

Nog niets gezien hier ... maar ben dan ook opt werk :) Ook nog geen exacte datum in mijn controlpanel.
ljd
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1933
Lid geworden op: 15 mar 2007, 18:17
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 1 keer
Contacteer:

Vanaf vandaag gingen ze modems versturen zeker? Dus zal het maar morgen normaal gezien toekomen.
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3868
Lid geworden op: 20 mar 2004, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 48 keer

ljd schreef:Vanaf vandaag gingen ze modems versturen zeker? Dus zal het maar morgen normaal gezien toekomen.


Gisterenmorgend volgens controlpanel, vanavond ten laatste zouden we een opleverdatum moeten hebben.
Gebruikersavatar
fieldoxide
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1881
Lid geworden op: 23 mei 2006, 15:07
Locatie: Heverlee
Uitgedeelde bedankjes: 115 keer
Bedankt: 25 keer

ditCh schreef:
ljd schreef:Vanaf vandaag gingen ze modems versturen zeker? Dus zal het maar morgen normaal gezien toekomen.


Gisterenmorgend volgens controlpanel, vanavond ten laatste zouden we een opleverdatum moeten hebben.


Hier ook nog niets in het controle paneel.
Gebruikersavatar
deej
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3322
Lid geworden op: 09 dec 2002, 21:14
Locatie: Een boerengat nu met VDSL2!
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 4 keer

Wie moet er nog in het controlepaneel gaan kijken, jullie zijn beter dan SNMP :lol:.
Gebruikersavatar
xming
Pro Member
Pro Member
Berichten: 434
Lid geworden op: 06 okt 2005, 10:35
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 47 keer

deej schreef:Wie moet er nog in het controlepaneel gaan kijken, jullie zijn beter dan SNMP :lol:.


lol SMBH (simple monitoring by humans :)
billeman
Pro Member
Pro Member
Berichten: 258
Lid geworden op: 24 okt 2007, 10:57
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 21 keer

dean3009 schreef:Weet niet of iemand dit al gezien heeft, maar er is nieuws van dommel:
onderwerp: cityconnect provisioning (finally) started

we zijn ook erg tevreden u mee te kunnen delen dat het coveragegebied van cityconnect uitgebreid zal worden met de centrales van kessel-lo en sint-truiden. in deze regios kan cityconnect besteld worden vanaf 15/02, opleveringen in de nieuwe regios zullen vermoedelijk starten op 01/04.


:-D


Heb even naar Dommel gebeld voor de afstand te weten naar de DSLAM wanneer deze voor cityconnect wordt geinstalleerd in Kessel-Lo.

Spijtig genoeg is de wijk waar ik woon (omgeving wijk Kesseldal - Karekietenlaan) 3,4 Km verwijderd van de DSLAM, en zullen er in de toekomst waarschijnlijk geen bijkomen. Wat qua snelheid (en misschien stabiliteit) toch wel zou tegenvallen (8-10 Mbit download, max 1 Mbit/s upload). Niet echt veel verschil met de EDPNET Max6 verbinding die ik nu heb (afstand +- 600 Meter).

Dus maar eventjes 'blijven waar je bent' en hopen op ADSL2+ van Scarlet/EDPNET, of op langere termijn VDSL2 van dommel (als ze een akkoord kunnen krijgen met Belgacom).

Jah ik weet het, Dommel biedt misschien meer voor de prijs, maar voor een kleine verbetering wil ik het risico niet lopen nu dat ik geen 'backup' internet verbinding meer heb (bye bye telenet)

Ik dacht dat dit misschien nuttige informatie was voor de Kessel-Lo'ers, ik weet niet waar de centrale van kessel-Lo is maar je kan wel een educated-guess doen waar ongeveer dacht ik....
Gebruikersavatar
fieldoxide
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1881
Lid geworden op: 23 mei 2006, 15:07
Locatie: Heverlee
Uitgedeelde bedankjes: 115 keer
Bedankt: 25 keer

Yes het is zover!!
De I staat in mijn control center op mijn dommel pagina,de activatie staat gepland op 31 januari tussen 1400 uur en 1800 uur .

expected activation date : 31/01/2008
(14.00u - 18.00u)
status : the activation of the dommel.com adsl signal has been requested
type : broadband
ip-address : currently this login is not connected to the dommel.com adsl network

Hierboven staat wat er op mijn crm staat.
Eindelijk goed nieuws,nu weten we het . :wink:
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3868
Lid geworden op: 20 mar 2004, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 48 keer

Ik een dag vroeger ;)

30/01/2008
(14.00u - 18.00u)
Gebruikersavatar
fieldoxide
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1881
Lid geworden op: 23 mei 2006, 15:07
Locatie: Heverlee
Uitgedeelde bedankjes: 115 keer
Bedankt: 25 keer

ditCh schreef:Ik een dag vroeger ;)

30/01/2008
(14.00u - 18.00u)


Aan wie is het nu om dit signaal te activeren?Moet dommel nu op belgacom wachten,krijgen we dan rond de activatieperiode ook onze 'persoonlijke ' inloggegevens? :roll:
ljd
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1933
Lid geworden op: 15 mar 2007, 18:17
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 1 keer
Contacteer:

normaal kan je nu al je gegevens terug opvragen via de R op crm.
Gebruikersavatar
fieldoxide
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1881
Lid geworden op: 23 mei 2006, 15:07
Locatie: Heverlee
Uitgedeelde bedankjes: 115 keer
Bedankt: 25 keer

ljd schreef:normaal kan je nu al je gegevens terug opvragen via de R op crm.


Er staat nog enkel maar een I op mijn crm pagina , de R is nog niet zichtbaar.
Gebruikersavatar
Epo
Plus Member
Plus Member
Berichten: 132
Lid geworden op: 21 nov 2007, 00:12

Ik heb besteld rond 30/11, en mijn activation date is (veel) vroeger als die van jullie, zelfs als jullie al rond 15/11 besteld hebben:

expected activation date : 22/01/2008
(14.00u - 18.00u)

De kans bestaat dat Dommel me manueel iets vroeger in de wachtrij geplaatst heeft, waar ik hen zeer dankbaar voor zou zijn: 23/1 valt mijn Telenet definitief weg. Als dat waar blijkt te zijn, is dat wel een teken dat Dommel het goed voorheeft met zijn klanten.

Goed nieuws, altijd welkom :-)
Gebruikersavatar
fieldoxide
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1881
Lid geworden op: 23 mei 2006, 15:07
Locatie: Heverlee
Uitgedeelde bedankjes: 115 keer
Bedankt: 25 keer

fieldoxide schreef:
ditCh schreef:Ik een dag vroeger ;)

30/01/2008
(14.00u - 18.00u)


Aan wie is het nu om dit signaal te activeren?Moet dommel nu op belgacom wachten,krijgen we dan rond de activatieperiode ook onze 'persoonlijke ' inloggegevens? :roll:


Weet iemand wie het signaal nu moet activeren op onze lijn ? En wanneer krijgen we onze login gegevens ? :roll:
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3868
Lid geworden op: 20 mar 2004, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 48 keer

Epo schreef:expected activation date : 22/01/2008
(14.00u - 18.00u)


Zozo ... morgen eens bellen, er was gezegd tegen mij aan de telefoon gezegd: first come first served, ik heb zowat een uur nadat het mogelijk was te bestellen, besteld.
Gebruikersavatar
Epo
Plus Member
Plus Member
Berichten: 132
Lid geworden op: 21 nov 2007, 00:12

Ik was maar gewoon eerlijk... ?

Hopelijk zorgt je telefoontje er niet voor dat mijn datum veranderd wordt.
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3868
Lid geworden op: 20 mar 2004, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 48 keer

Epo schreef:Ik was maar gewoon eerlijk... ?

Hopelijk zorgt je telefoontje er niet voor dat mijn datum veranderd wordt.


Tuurlijk ... maar ze moeten niet zo een dingen aan de Telefoon beloven dan ... ik snap trouwens niet echt goed waarom die dingen gewoon niet tegelijk op 1 dag kunnen ? We zitten nu eenmaal toch op dezelfde centrale of niet ?
AeroFury
Plus Member
Plus Member
Berichten: 125
Lid geworden op: 10 nov 2006, 22:27

ditCh schreef:
Epo schreef:expected activation date : 22/01/2008
(14.00u - 18.00u)


Zozo ... morgen eens bellen, er was gezegd tegen mij aan de telefoon gezegd: first come first served, ik heb zowat een uur nadat het mogelijk was te bestellen, besteld.


Is het echt zo belangrijk om 8 dagen vroeger cityconnect te hebben?
Give them a break, kdenk dat jan en mieke overstressed zijn van al die telefoontjes te beantwoorden ivm cityconnect.
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3868
Lid geworden op: 20 mar 2004, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 48 keer

AeroFury schreef:Is het echt zo belangrijk om 8 dagen vroeger cityconnect te hebben?
Give them a break, kdenk dat jan en mieke overstressed zijn van al die telefoontjes te beantwoorden ivm cityconnect.


Ja want dan zijn 8 dagen meer dat ik Telenet moet betalen.

Give them a break ? WTF !!! Ze hebben verdorie 2 maanden break gehad ... het feit dat ze nu wel gaan opleveren praat NIETS goed.
AeroFury
Plus Member
Plus Member
Berichten: 125
Lid geworden op: 10 nov 2006, 22:27

ditCh schreef:
AeroFury schreef:Is het echt zo belangrijk om 8 dagen vroeger cityconnect te hebben?
Give them a break, kdenk dat jan en mieke overstressed zijn van al die telefoontjes te beantwoorden ivm cityconnect.


Ja want dan zijn 8 dagen meer dat ik Telenet moet betalen.

Give them a break ? WTF !!! Ze hebben verdorie 2 maanden break gehad ... het feit dat ze nu wel gaan opleveren praat NIETS goed.


@Telenet kwestie: Ok dan, akkoord.
@Break kwestie: Dus je denkt dat ze 2 maanden op hun lege kont gezeten hebben en een paar dagen geleden effectief begonnen zijn met de levering.
Ik denk dat je niet goed beseft welke administratieve werkzaamheden er allemaal aan verbonden zijn...
Het feit dat ze niets laten weten hebben van verwachte datum is omdat, moesten ze die datum overschrijden, een heleboel woedende klanten aan hun telefoon krijgen.

MAAR, toch geef ik je gelijk. Dommel was hier wel degelijk in de fout. Maar leer ook eens een beetje relativeren.
Gebruikersavatar
fieldoxide
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1881
Lid geworden op: 23 mei 2006, 15:07
Locatie: Heverlee
Uitgedeelde bedankjes: 115 keer
Bedankt: 25 keer

ditCh schreef:
Epo schreef:expected activation date : 22/01/2008
(14.00u - 18.00u)


Zozo ... morgen eens bellen, er was gezegd tegen mij aan de telefoon gezegd: first come first served, ik heb zowat een uur nadat het mogelijk was te bestellen, besteld.


Moet je daar dan niet voor bij belgacom zijn?Of doet dommel zelf die activaties ?
Hilke
Starter
Starter
Berichten: 21
Lid geworden op: 17 okt 2007, 16:13

ditCh schreef:
Epo schreef:expected activation date : 22/01/2008
(14.00u - 18.00u)


Zozo ... morgen eens bellen, er was gezegd tegen mij aan de telefoon gezegd: first come first served, ik heb zowat een uur nadat het mogelijk was te bestellen, besteld.


Goh, ik heb ook onmiddellijk besteld en mijn activatiedatum is pas 2 febr!
En ik ben daar eigenlijk lastig om want ik heb uitdrukkelijk gevraagd hoe lang ik mijn andere internetverbinding moest houden en ze hebben gezegd dat zeker alles rond 20 december inorde zou zijn; Dus heb ik gevraagd of het oké was als ik op 1 januari mijn toen nog huidige internetabo zou opzeggen. "Geen probleem" et voila, internetloos zinds 1 januari. En dan nog zonder verwitting dat het iets later zou komen, qua service ben ik echt niet tevreden.

Oké als er problemen zijn, akkoord. Maar is een algemeen mailtje met de boodschap dat er vertraging is naar iedereen die cityconnect heeft besteld zo moeilijk?

En waarom zeggen ze dan dat ik mijn internet mag opzeggen op 1 januari? Onbegrijpelijk.

Hopelijk verloopt de activatie vlotter. Want echt nergens vind ik uitleg... er wordt dan een login en paswoord gemaild en dan??? Hopelijk komt er een uitvoerige "handleiding" bij!
Gesloten

Terug naar “Dommel”