Amerikaanse presidentsverkiezingen 2020

Ander computer/it/software/hardware nieuws.
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

Net zoals Trump dacht dat protectionisme wel zou werken, maar domweg "vergat" rekening te houden met tegenmaatregelen,
vergeet de Republikeinse partij dat ze zélf de normen van het ambt en van "omgaan met elkaar" aan flarden hebben geschoten de voorbije 4 jaar. Ze zijn dus niet bepaald in een positie om de Democraten op een geloofwaardige manier aan te vallen op hun werkwijze.
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 313 keer

Het klopt inderdaad dat je in koffielanden vaak moeilijk deftige koffie kan vinden, die gaat nl naar het buitenland :lol:

Voor de rest ga ik opnieuw niet in op het zinloos kommaneuken en persoonlijke smaak. Ik drink wat ik wil zoals iedereen, dat is perfect voor mij. Als ik 1000 EUR aan iets wil geven is dat mijn zaak, ik betaal het en bepaal of het dat voor MIJ waard is.

Terug on topic dus: Trump is inderdaad bezig met een erg destructief verhaal. Je kan dat moeilijk koppelen aan voordelen voor het land. Mensen tegen elkaar opzetten heeft nog nooit iets positiefs opgeleverd, alleen een hoop miserie en dat allemaal puur voor zijn eigen persoontje.

Van draining the swamps is ook niets in huis gekomen, na pardon voor Flynn is hij blijkbaar ook van plan zichzelf uit de wind te zetten. Compleet het omgekeerde van wat hij beloofde dus en elitairder kan je moeilijk worden.
Hoe krommer de tenen, hoe gevoeliger de schenen
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 254 keer
Bedankt: 210 keer

heist_175 schreef:Blij dat je zelf ziet dat de NVA-regering er toch maar een boeltje van gemaakt heeft, ik spreek ook pre-corona.
Niet zeveren, we hebben al gigantische begrotingstekorten van in de jaren '70, dat is dus 50 jaar lang, en lang voordat er welgeteld één federale regering met N-VA erin was.
Het is duidelijk dat je niet objectief kunt of wilt kijken naar de politiek.
heist_175 schreef:De NVA-regering was niet bepaald de eerste of enige met een gat in het hand, maar - net als Verhofstadt - was wel aan de macht in economisch schitterende tijden.
Dat is dus ook weer een verzinsel.
Het is niet dat we hier met hoge groeicijfers geconfronteerd werden.
Je noemt het ook de N-VA regering, het was een regering met 4 partijen...
heist_175 schreef:In de US is het ook opmerkelijk dat de Republikeinse partij - die zo hard van leer trok tegen de tekorten onder Obama - met Trump aan de macht zonder scrupules alle sluizen open zetten qua bestedingen. Om maar te zeggen hoehypocriet ze ook daar zijn.
Het is duidelijk dat het voor jou nooit goed zal zijn.
De armoede piekte onder Obama, met Trump ging het beter.
heist_175 schreef:Idem benoeming van de opperrechter vlak voor de verkiezingen. Onder Obama mocht het niet, onder Trump moest het wel.
Obama kreeg het er niet doorgejaagd, dat is iets anders dan niet mogen.
Dizzy schreef: Ik heb al vaak genoeg gezegd dat het veel te ver doorgeslaan is. Ik verkies enkele stappen terug en enkel behouden wat goed is en terugdraaien van wat fout bleek.
Jij wou dus bijna alles weer federaal maken, met gezondheidszorg als voorbeeld.
Ik heb al heel de tijd gezegd dat dat enkel zin heeft als je overeenkomt tussen Vlamingen en Franstaligen.
Vandaag zijn er weeral spanningen, ook op het vlak van gezondheidsbeleid.
Het is dat, dat ik het gebrek aan zin voor realiteit vind voor wie zaken weer nationaal wil maken.
De meningsverschillen zijn daarmee niet weg, je hebt ze gewoon op één niveau gezet, en daar kunnen ze gewoon alles blokkeren.

De kop van de standaard is duidelijk : "Franstalige ergernis over Vlaamse greep op coronabeleid".
Ook met Vivaldi, en dus zonder N-VA is er onenigheid, jaloezie, enz. tussen Vlamingen en Franstaligen.
De Standaard schreef:De Franstalige krant Le Soir heeft het vandaag zonder verpinken over de ‘flamandisation’, de vervlaamsing, van het coronabeleid.
en
De Standaard schreef:Aan Franstalige kant, en dan eerst en vooral bij de liberalen, leeft ergernis over de stevige Vlaamse greep op het coronabeleid.
Nu zit je met een Coronacrisis, en zijn ze bijna verplicht tot een akkoord te komen, maar het toont aan dat ook over gezondheid er geen Belgische unitaire mening is, en in normale tijden dit soort conflicten serieus zou kunnen escaleren.
Zit de ministerpost bij een Franstalige, dan wordt er gemord aan Vlaamse kant, en omgekeerd.
En dat morren, dat is dan nog het beste scenario.
Voor mij is dat het duidelijkste bewijs dat zaken opnieuw federaal maken, niets oplost.
"Eenheid van commando", dat is een militaire term, het leger is dan ook geen democratie.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster

Er wordt overal ter wereld geruzied over politieke problemen, dat is normaal. In anderen landen wordt er dan onderhandeld tot een oplossing, wij splitsen ons probleem in 2 problemen en 2 keer de kosten. Doe dat vaak genoeg en je komt aan onze staatsstructuur, totaal onwerkbaar en peperduur.

Ik ben trouwens niet voor een federalisering van bijna alles. Er zijn heel goede zaken geregionaliseerd geweest en deze blijven dat voor mij ook best. Cultuur, taal en onderwijs zijn heel goede redenen om apart te beheren. Voor andere domeinen zie ik veel minder winst of vaak zelfs gewoon extra problemen.

Eén haan per nest kiekens is best, ook in bedrijven is men niet beter of goedkoper af met 2 tot 7 CEO's. De term eenheid van commando komt uit het leger maar is overgenomen omdat het zo overduidelijk is. Een leger met 7 opperbevelhebbers dat zou eerder voor een komische soap zijn, een dure komische soap en een gegarandeerde verloren oorlog :lol:

on topic: Trump zou nu toch beginnen inzien dat zijn strijd hopeloos is en toch de overdracht niet meer hinderen.

Ook grappig is hoe hij nu FOX, de zender die hem zo vaak gesteund heeft, afvalt. Ik hoop dat hij een eigen (online) kanaal begint. Dan zal hij geld moeten vinden bij zijn fans en het zal sowieso niet gemakkelijk zijn om er een succes van te maken, enkel winst dus. Ik wil al een suggestie doen voor een naam AFN (Alternative Fake News), jammer maar het merk Orange bestaat al.
boulder
Elite Poster
Elite Poster

Dizzy schreef:Er wordt overal ter wereld geruzied over politieke problemen, dat is normaal.
Niet zoals hier, waar de Franstaligen dan zeggen dat gezondheid teveel in handen van de Vlamingen is, dat bewijst dat ondanks de retoriek, men niet als Belg zijn denkt, want het is de MR tegen de VLD, enz.
Dizzy schreef:In anderen landen wordt er dan onderhandeld tot een oplossing, wij splitsen ons probleem in 2 problemen en 2 keer de kosten. Doe dat vaak genoeg en je komt aan onze staatsstructuur, totaal onwerkbaar en peperduur.
Het was toch allemaal de schuld van N-VA, en nu zit N-VA niet in Vivaldi, en 't is toch ruzie over de versoepelingen.
Gaan ze eruit geraken?
Ja, omdat het zo'n dringend probleem is, maar als het wat minder dringend is, kan heel de boel vastgeraken.
Ik hoor u geen oplossing daarvoor geven, en anderen hebben het ook al gezegd, jij bent altijd heel vaag als het op oplossingen aankomt.
Dizzy schreef:Ik ben trouwens niet voor een federalisering van bijna alles. Er zijn heel goede zaken geregionaliseerd geweest en deze blijven dat voor mij ook best. Cultuur, taal en onderwijs zijn heel goede redenen om apart te beheren. Voor andere domeinen zie ik veel minder winst of vaak zelfs gewoon extra problemen.
We zouden beter quasi alles regionaliseren, enkel leger en dergelijke is nog nodig op federaal vlak.
Dizzy schreef:Eén haan per nest kiekens is best, ook in bedrijven is men niet beter of goedkoper af met 2 tot 7 CEO's.
Dat werkt alleen als de raad van bestuur overeenkomt, iets wat je altijd onder de mat veegt.
Dizzy schreef:De term eenheid van commando komt uit het leger maar is overgenomen omdat het zo overduidelijk is.
Ze is overgenomen uit simplisme, het creëert de illusie dat iedereen op één lijn zit, of dat je een democratie kunt besturen als een leger, maar dat is niet zo.
Dizzy schreef:on topic: Trump zou nu toch beginnen inzien dat zijn strijd hopeloos is en toch de overdracht niet meer hinderen.
Ik heb dus weer gelijk gekregen, ik heb hier al verschillende keren gezegd dat hij een bocht ging maken, anderen zagen het in geweld ontaarden.
1207
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 95 keer

boulder schreef: We zouden beter quasi alles regionaliseren, enkel leger en dergelijke is nog nodig op federaal vlak.
.
onze structuur is vastgelopen
iedereen weet dat ge meot veranderen
de ene wil herfederaliseren en de andere verder splitsen.
voor beide valt iets te zeggen maar voor beide meot ge door allerlei blokkeringsmechanismen, belangenvermengingen en ook 2/3e meerderheden halen.

De enige kans is dat 1 van beide partijen bergen geld nodig heeft en zo toegevingen wil doen.
boulder
Elite Poster
Elite Poster

1207 schreef:
boulder schreef: We zouden beter quasi alles regionaliseren, enkel leger en dergelijke is nog nodig op federaal vlak.
.
onze structuur is vastgelopen
iedereen weet dat ge meot veranderen
de ene wil herfederaliseren en de andere verder splitsen.
Klopt, ook daar komen de verschillende regio's niet in overeen, en zo blijft het vastzitten.
Ik ben de persconferentie met de nieuwste coronamaatregelen aan het volgen: het is duidelijk dat het deze keer de Vlamingen zijn die hun slag hebben thuisgehaald, er wordt dus maar een beetje versoepeld.
Je kunt er zeker van zijn dat er in Franstalig België getandenknarst wordt, want zij wilden het losser.
Het is ook een bewijs dat de verschillen in visie er niet zijn om elkaar het leven zuur te maken, maar gewoon iedere keer een andere visie.
1207 schreef:De enige kans is dat 1 van beide partijen bergen geld nodig heeft en zo toegevingen wil doen.
Dan moet men wel aan Vlaamse kant dat momentum willen gebruiken, ik heb de indruk dat de Vivaldi partijen dat niet gaan doen.
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster

Toch wel, er is niet alleen bijna overal ruzie maar vaak nog veel erger. De strijd in de VS is hier de topic, zo schoon is dat toch allemaal niet. Ik kan me niet inbeelden dat de PS-aanhangers op straat komen omdat NVA de verkiezingen vervalst heeft. Alsof een republikein of democraat niet meer als Amerikaan denkt omdat ze ruziën onder elkaar, dat is gewoon part of the game. Politiek IS ruzie.

Als zelfs een De Roover doorheeft dat het Belgisch sentiment niet zomaar weg te krijgen is, een variante op van wat Bracke en BDW ook al vertelden dan weet je het wel.
De Roover schreef:Ik heb steeds meer begrip voor de emotionele gehechtheid van mensen aan België. “Ik ben al mijn hele leven Belg, meneer.” Het is moeilijk om tegen dat gevoel te vechten. De emotionele band met Wallonië hoeft voor mij niet verbroken te worden.’
Het is allemaal de schuld van... komt verbazend vaak van een bepaalde kant, daar zou ik dus vooral over zwijgen. Zolang er 2 partijen zijn zal er echter ruzie zijn. Waarom moet men een oplossing geven vóór een probleem zicht stelt, zei Dehaene. Stel nu dat een partij gaat lopen DAN hebben we een probleem. Nu heeft men politieke discussies, dat is normaal. Stel dat al die partijen perfect overeenkomen, DAN is er pas iets grondig mis. Trouwens, als België de reden van politieke ruzies was, waarom is er dan zoveel ruzie in de Vlaamse regeringen? Juist.

Nog meer regionaliseren is nog meer posten en nog meer kosten. Ik zou niet weten waar we nog niet 2 of 3 posten hebben die ze in grotere landen met 1 kunnen beredderen. Goed dat de Belgen het internet niet beheren of we hadden al 7 internetten, betaalden en 4 keer meer voor en het ging maar een kwart zo snel :lol:

Dat is net het punt, een baas moet het bestuur eronder begeleiden naar een oplossing en desnoods zelf de knoop doorhakken. Met 7 hakkers zitten ze mekaars kop eraf te hakken en de boom staat er nog altijd :lol: Ik stel vast dat geen enkel respectabel bedrijf 7 eindverantwoordelijken heeft, dat is nl het punt van EINDverantwoordelijke. Als men moet wachten tot iedereen het eens is, sta je met gescheurde centrales en zonder plan voor een hoop doelstellingen die u opgelegd worden zonder eenduidig plan. Net daarom is eenheid van commando nodig.

Dat Trump een bocht ging moeten maken had bijna iedereen hier door, kan moeilijk anders als je verloren hebt en je slaagkansen nog op sprookjes van duizend en 1 nacht zijn gebaseerd. Van make Amerika great again naar verloren van sleepy Joe is toch al dicht bij 180°. Bij Fox hebben ze de bocht ook al gevoeld.

Grappig, de Walen willen een versoepeling... er komt een versoepeling maar de Vlamingen hebben hun slag thuisgehaald :bang: Ja, zo winnen de Vlamingen telkens de onderhandelingen :lol: De voorstelling klopt ook totaal niet want ook in Vlaanderen waren er belangengroepen die maar al te graag versoepelingen wensten en CD&V was daar ook bij. Dat zijn geen Vlamingen blijkbaar. Men wil hier maar al te graag alle problemen als tegenstellingen tussen Walen en Vlamingen voorstellen maar vaak zijn het gewoon tegenstellingen die ook in de regios intern spelen. Hier heb je ook mensen die voor/tegen versoepelingen zijn, er is een topic van -tig pagina's over maar de Vlamingen zijn het roerend eens :roll:

Men zet gewoon wat mensen tegen elkaar op voor andere belangen, al de rest is show. Wil je steun voor u zaak dan maak je een vijand waartegen je je kan afzetten en zo kan je goedgelovigen overtuigen dat de overkant uit verkeerde/slechte/luie/gevaarlijke/...onmensen bestaan. Mensen die zwart/wit denken vallen daar rapper voor. Het doet me denken aan de oude westerns: wie zijn de goeie? Meestal kreeg je dan nog het verkeerde antwoord want het volk dat op hun eigen grond uitgemoord werden waren 'de slechten' :lol:
boulder
Elite Poster
Elite Poster

Dizzy schreef:Toch wel, er is niet alleen bijna overal ruzie maar vaak nog veel erger.
Dat zijn weer een hoop platitudes, totaal nietszeggende algemeenheden dus.
Dizzy schreef:Ik kan me niet inbeelden dat de PS-aanhangers op straat komen omdat NVA de verkiezingen vervalst heeft.
Dat jij iets niet kunt inbeelden is nu ook weer geen referentie.
Maar je vergelijking slaat zoals gewoonlijk als een tang op een varken.
Waar in de VS Republikeinen en Democraten op dezelfde kandidaten kunnen stemmen, is dat niet zo tussen N-VA en PS kiezers.
De N-VA kan geen stemmen afpakken van PS en omgekeerd ook niet, het zijn aparte kiesgebieden...
Dizzy schreef:Als zelfs een De Roover doorheeft dat het Belgisch sentiment niet zomaar weg te krijgen is, een variante op van wat Bracke en BDW ook al vertelden dan weet je het wel.
Ik heb dat al weerlegd, die krantenkop dekt de lading niet, het is dus demagogie dat te blijven herhalen.
Dizzy schreef:Het is allemaal de schuld van... komt verbazend vaak van een bepaalde kant, daar zou ik dus vooral over zwijgen.
Zeggen dat een ander moet zwijgen is geen teken van een hoog democratisch gehalte.
Ik ben hier nu de Afspraak op Vrijdag aan het bekijken, en ook daar gaat het over het nauwelijks nog werken van het Belgisch overlegmechanisme...
Dizzy schreef:Zolang er 2 partijen zijn zal er echter ruzie zijn. Waarom moet men een oplossing geven vóór een probleem zicht stelt, zei Dehaene.
Grappig dat je dat als voorbeeld neemt, maar die kortzichtige houding is toch precies de reden dat je de kerncentrales wilt sluiten en geen vervanging hebt, of dat je je mondmaskers vernietigt omdat er op dat moment geen pandemie is?
Dizzy schreef:Stel nu dat een partij gaat lopen DAN hebben we een probleem. Nu heeft men politieke discussies, dat is normaal. Stel dat al die partijen perfect overeenkomen, DAN is er pas iets grondig mis. Trouwens, als België de reden van politieke ruzies was, waarom is er dan zoveel ruzie in de Vlaamse regeringen? Juist.
Het gaat niet over eens een keertje ruzie, maar over niet kunnen beslissen.
Dizzy schreef:Nog meer regionaliseren is nog meer posten en nog meer kosten.
Als je een volledige bevoegdheid regionaliseert, kun je wel op centraal niveau ministers schrappen.
Dat kun je niet als je 20% regionaliseert.
Dizzy schreef:Dat is net het punt, een baas moet het bestuur eronder begeleiden naar een oplossing en desnoods zelf de knoop doorhakken. Met 7 hakkers zitten ze mekaars kop eraf te hakken en de boom staat er nog altijd
En jij denkt dat de rest van de regering zomaar gaat aanvaarden dat de Waal of Vlaming zomaar op zijn eentje alles beslist?
Een land besturen is wel wat anders dan een leger besturen, of een bedrijf.
Zolang je met die simplistische denkbeelden bezig bent, ga je er nooit komen.
Dizzy schreef:Als men moet wachten tot iedereen het eens is, sta je met gescheurde centrales en zonder plan voor een hoop doelstellingen die u opgelegd worden zonder eenduidig plan. Net daarom is eenheid van commando nodig.
Je hebt nog maar net je lichtende voorbeeld Jean-Luc Dehaene genoemd, de kampioen van het uitstelgedrag.
Dizzy schreef:Dat Trump een bocht ging moeten maken had bijna iedereen hier door
:lol:
Typisch, als ik het zeg ben ik de enige, achteraf hebben ze het allemaal geweten zogezegd...
Waar zijn uw posts dat Trump ging zijn bocht maken?
Dizzy schreef:Grappig, de Walen willen een versoepeling... er komt een versoepeling maar de Vlamingen hebben hun slag thuisgehaald :bang: Ja, zo winnen de Vlamingen telkens de onderhandelingen
Ten eerste heb ik je op voorhand dat artikel van uw referentiemedium De Standaard voorgeschoteld, waairn de Franstaligen kwaad zijn over de 'machtsgreep van de Vlamingen', we hebben in de pers gehoord dat de Franstaligen vesoepelingen wilden, ze zijn er niet gekomen, en nu ga je ontkennen dat ze deze keer geen slag thuisgehaald hebben.
Altijd weer dat feiten ontkennen, het is lastig en vermoeiend met zo'n mensen discussiëren.
Ten tweede, ik heb niet gezegd dat ze altijd aan het langste eind trekken, u verdraait altijd weer mijn woorden.
Dizzy schreef:De voorstelling klopt ook totaal niet
Vreemd, want uw meest betrouwbare krant De Standaard haalde die levensgrote tegenstellingen aan.
wied
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
Bedankt: 253 keer

cartoon.jpg
Tja, als die nieuwe ook je huis komt inpikken :-D
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster

Ontken je nu het bestaan van politieke discussies/problemen wereldwijd? De aarde is plat opnieuw :lol:

Ik ben voor een federale kieskring, dan kunnen we op dezelfde kandidaten stemmen.

De Roover is een flamingant en voorvechter van de Vlaamse onafhankelijkheid. Als hij het al niet meer ziet zitten dan is dat wel degelijk meer dan een teken aan de wand. Wat deed NVA toen ze echt aan de macht kwam? Direct art 1 in de frigo. Toch blijf jij geloven dat die mensen hun mooie federale posten gaan opgeven voor iets waar een kleine minderheid van blijft dromen. Die mannen willen gewoon de macht en alle voordelen die ermee gepaard gaan. Eens ze die hebben vergeten ze hun idealen of verkopen ze ze voor economische voordelen. Quod erat demonstrandum

Dat we geen vervanging hebben is omdat de regeringen na de beslissing om ze te sluiten er verder niets aan gedaan hebben, inclusief dus de vorige. Meer nog, sommigen waren bewust uit op het uitstellen om uiteindelijk nog 1 optie over te houden. Helaas verlieten ze te vroeg de cockpit en nu zit iemand anders aan het stuur.
boulder schreef:Het gaat niet over eens een keertje ruzie, maar over niet kunnen beslissen.
Hoor ik hier een lange wapperen? :lol:

Dizzy schreef:Als je een volledige bevoegdheid regionaliseert, kun je wel op centraal niveau ministers schrappen.
Dat kun je niet als je 20% regionaliseert.
Federaliseer dan gewoon, dan kan je alle regionale posten schrappen en de regionale instellingen. De winst is toch veel groter, plus je verdeelt over een groter geheel (bevolking) de mindere kosten. Kortom, dat is wat elk bedrijf doet bij een fusie.
boulder schreef:En jij denkt dat de rest van de regering zomaar gaat aanvaarden dat de Waal of Vlaming zomaar op zijn eentje alles beslist?
Maar elders pleit je voor een president? Gaan we dan een Zambiaan aanstellen als president? :lol:
Besturen is beslissingen nemen en dat gaat overal gemakkelijker met zo weinig mogelijk tussenniveaus. Stel dat de VS per staat een president had, die kwamen nooit meer aan iets toe.

Je kan lachen met Dehaene en zijn uitstelgedrag maar hij heeft ons wel de eurozone in gekregen. Wat heeft BDW al gepresteerd op nationaal vlak?

Tiens, geen versoepelingen. Ik ga dat rap vertellen aan de winkels die morgen heropenen :lol:

De discussie in deze topic gaat over het feit dat Trump verloren heeft en dus wel een bocht zal moeten maken. Een paar die-hards hebben even tegengestribbeld maar zelfs Trump zelf begint nu in te zien dat hij geen poot heeft om op te staan en dus zal moeten plooien. hij zal blijven krijsen dat er fraude was maar niemand heeft er ook maar iets van gezien. het is iets voor mensen die liever geloven dan zelf zien en wet kennen hun tenen ondertussen.

Ik las nog een leuke, de hertelling die miljoenen gekost heeft in Michigan leverde winst op... voor Biden :lol: To make Biden even greater... again and again.
boulder
Elite Poster
Elite Poster

Dizzy schreef:Ontken je nu het bestaan van politieke discussies/problemen wereldwijd?
Misschien eens goed rondkijken, ja er zijn overal politieke ruzies, maar elders hebben ze geen 16 maanden nodig om een regering te vormen..
Dizzy schreef:Ik ben voor een federale kieskring, dan kunnen we op dezelfde kandidaten stemmen.
Goed, op voorwaarde dat het voor alle kandidaten is, en niet voor een deeltje.
Dizzy schreef:De Roover is een flamingant en voorvechter van de Vlaamse onafhankelijkheid. Als hij het al niet meer ziet zitten dan is dat wel degelijk meer dan een teken aan de wand.
Hoeveel keer ga je die leugen nog herhalen?
Hij heeft op zijn facebook pagina gezegd dat die krantenkop de lading niet dekt.
Dizzy schreef:Wat deed NVA toen ze echt aan de macht kwam? Direct art 1 in de frigo. Toch blijf jij geloven dat die mensen hun mooie federale posten gaan opgeven voor iets waar een kleine minderheid van blijft dromen. Die mannen willen gewoon de macht en alle voordelen die ermee gepaard gaan. Eens ze die hebben vergeten ze hun idealen of verkopen ze ze voor economische voordelen. Quod erat demonstrandum
Meneer heeft eens een zinnetje opgepikt.
Het is niet omdat je een hoop nonsens neerschrijft dat je iets bewezen hebt...
Dizzy schreef:Dat we geen vervanging hebben is omdat de regeringen na de beslissing om ze te sluiten er verder niets aan gedaan hebben
Groen had wel wat meer vooruit mogen denken toen ze besloten de boel te sluiten, 20 jaar geleden..
Dizzy schreef:Meer nog, sommigen waren bewust uit op het uitstellen om uiteindelijk nog 1 optie over te houden.
Wat hun goed recht is, natuurlijk.
In een democratie is men niet verplicht de groene tuinkabouters na te lopen...
Dizzy schreef:Helaas verlieten ze te vroeg de cockpit en nu zit iemand anders aan het stuur.
Het heeft maar 2 jaar geduurd...
Dizzy schreef:Hoor ik hier een lange wapperen?
De lange wapper kwam in de problemen nadat Patrick Janssens zijn kar keerde...
Dizzy schreef:Federaliseer dan gewoon, dan kan je alle regionale posten schrappen en de regionale instellingen.
Bullshit, dan is het hele dagen ruzie, wordt er niets beslist en kost het nog handenvol geld.
Vandaag weer ruzie tussen MR en SP.a. binnen de Vivaldi peutertuin.
Wat gaat dat iets oplossen met nog meer naar die kliek te brengen...
Dizzy schreef:De winst is toch veel groter, plus je verdeelt over een groter geheel (bevolking) de mindere kosten. Kortom, dat is wat elk bedrijf doet bij een fusie.
Wij leven in de werkelijkheid, in plaats van uw fantasiewereld, waar alles federaal peis en vree is.
Dizzy schreef:Maar elders pleit je voor een president?
Als je het verschil niet kent tussen een staatshoofd en een regering, ga dan terug naar de schoolbanken. :roll:
Dizzy schreef:Besturen is beslissingen nemen
In een vorige post was je eerder voor uitstellen, wel daar zijn uw trawanten bijzonder goed in.
Dizzy schreef:Je kan lachen met Dehaene en zijn uitstelgedrag maar hij heeft ons wel de eurozone in gekregen.
Maar daarvoor heeft hij heel veel andere problemen in de frigo gestoken.
Eens dat doel bereikt, is het wel belangrijk te beseffen dat dat geen goede lange termijnspolitiek is.
Volgens die politiek moeten we maar wachten tot de kerncentrales dichtgaan, want "het probleem stelt zich nu niet."

Dizzy schreef:Wat heeft BDW al gepresteerd op nationaal vlak?
Heel veel, maar de eurozone instappen gebeurt niet ieder dag, natuurlijk.
Het is ook niet dat Dehaene de eurozone uitgevonden heeft...
Dizzy schreef:Tiens, geen versoepelingen. Ik ga dat rap vertellen aan de winkels die morgen heropenen
E
Daar is hij weer met het verdraaien van mijn woorden. Zielig gewoon. :roll:
Dizzy schreef:De discussie in deze topic gaat over het feit dat Trump verloren heeft en dus wel een bocht zal moeten maken.
Dat hij een bocht ging maken heb ik weken geleden gezegd. Mensen als jij ontkenden het, nu ga je doen alsof jij dat altijd gezegd hebt...
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster

We zijn inderdaad lang bezig met onze regeringen maar we komen toch altijd met een resultaat. Eens iedereen gezien heeft met wie er iets te doen is en met wie niet, vallen de puzzelstukken in elkaar.

We komen overeen over de federale kieskring, goed, alweer vooruitgang!

Ik heb De Roover zijn verklaring gelezen. Er staat echter dit: 'Ik kon de tekst voor publicatie herlezen en al geeft hij niet het hele gesprek weer, de versie die de krant haalde, stemt overeen met wat ik gezegd heb.

Op de vraag van de journalisten of ik denk het einde van België nog te zullen meemaken, gaf ik uiteraard het enige juiste antwoord: ‘dat weet ik niet zeker’.
Hij geeft maw toe dat wat hij gezegd heeft tegen de journalisten klopt zoals het in de krant staat en dat hij het zelfs herlezen heeft voor publicatie. Kan ook moeilijk anders want die interviews worden (net daarom) opgenomen. Zijn twijfel over de haalbaarheid is dus juist al had hij dat liever niet als titel gezien. Nergens zegt hij dus dat dit leugens zijn en ik heb er enkel naar verwezen dus ook ik ben onschuldig.

Ik ben gek van BDW dus gebruik ik wat latijn, dat is een techniek die hij ook toepast. Ik zou de man echter niet iemand noemen die een hop nonsens neerschrijft, soms zitten er pareltjes tussen.

Ah Groen heeft alleen besloten om de kerncentrales te sluiten, dat is nieuw waar heb je dat gevonden? Ik vond oa dit artikel waarbij de NVA toch ook anders dacht. Soit, het gaat hier over de Amerikaanse verkiezingen dacht ik.

Het is de fout van... Patrick Janssens, ook toen die al lang weg was :roll:

Dus jij denkt dat er meer ruzie is als een minder ruziemakers zijn? Vreemde logica. Minder ruziemakers zou ook duurder zijn, vreemd vreemd.

Het probleem stelt zich net wel want als we nu niets doen hebben we geen alternatief voor de kerncentrales. Dehaene heeft ook niet gewacht tot de eurozone begon om de nodige maatregelen te nemen.

Noem eens wat van die "heel veel" dat BDW op nationaal vlak gepresteerd heeft? Aanwezig zijn in het parlement voor 7.000 EUR/maand is er niet bij. Tenzij eens om te kaarten.

Heropening van winkels is geen versoepeling? :roll:
boulder schreef:Dat hij een bocht ging maken heb ik weken geleden gezegd. Mensen als jij ontkenden het, nu ga je doen alsof jij dat altijd gezegd hebt...
Beste boulder, de discussie over de bocht is hier gestart omdat een aantal mensen dachten dat hij nog kans ging maken na de nederlaag. Kijk maar gerust na, ik was niet bij die mensen die zijn kansen hoog inschatten om het zacht uit te drukken. De bocht was evident want de verkiezingen zijn voorbij en de uitslag is overduidelijk. Trump zal moeten verhuizen... zoals dus bijna iedereen hier dacht.

Wat hij ook gezegd heeft is dat hij de uitslag persoonlijk nooit zou aanvaarden, dat is iets anders, maar buiten zal hij vliegen.

Hij heeft alles geprobeerd maar het resultaat blijft zoals het was... no 4 more years.
boulder
Elite Poster
Elite Poster

Dizzy schreef:We zijn inderdaad lang bezig met onze regeringen maar we komen toch altijd met een resultaat.
Dat prutsresultaat?
Vandaag weer ruzie tussen MR en SP.a, en ze zijn nog maar net bezig.
Dizzy schreef:Eens iedereen gezien heeft met wie er iets te doen is en met wie niet, vallen de puzzelstukken in elkaar.
En dat moet 16 maanden duren?
Laat mij niet lachen, dit was gewoon een machtsspel, waarbij kleine partijen onevenredig veel macht gekregen hebben;
Dizzy schreef:We komen overeen over de federale kieskring, goed, alweer vooruitgang!
Ik denk het niet, want de Walen willen geen systeem met 1 man 1 stem, want dan zijn zij in de minderheid.
Dizzy schreef:Ik heb De Roover zijn verklaring gelezen. Er staat echter dit: 'Ik kon de tekst voor publicatie herlezen en al geeft hij niet het hele gesprek weer, de versie die de krant haalde, stemt overeen met wat ik gezegd heb.
Het gaat over het feit dat hij niet zeker is dat hij dat nog in zijn leven gaat meemaken.
Het is een doel op langere termijn, en wie kan er nu zeker zijn?
Groen is nog niet zeker dat de kerncentrales dichtgaan ook al is het al jaren geleden overeengekomen, en dat is klein bier in vergelijking met de splitsing.
Dizzy schreef:Op de vraag van de journalisten of ik denk het einde van België nog te zullen meemaken, gaf ik uiteraard het enige juiste antwoord: ‘dat weet ik niet zeker’.
Exact, en wie kan dat nu wel met zekerheid zeggen?
Dizzy schreef:Hij geeft maw toe dat wat hij gezegd heeft tegen de journalisten klopt zoals het in de krant staat
Neen, dus, want jij verdraait dat naar "hij gelooft er niet meer in."
En zo doe je dat met elk zinnetje van de tegenstanders, verdraaien, uit zijn context halen, enz.
Dizzy schreef:Ik ben gek van BDW dus gebruik ik wat latijn, dat is een techniek die hij ook toepast. Ik zou de man echter niet iemand noemen die een hop nonsens neerschrijft, soms zitten er pareltjes tussen.
Het is niet omdat je een hoop nonsens afsluit met 2 woordjes Latijn dat je op het niveau van Bart Dewever staat ... :lol:
Dizzy schreef:Het is de fout van... Patrick Janssens, ook toen die al lang weg was
Hij heeft de onzekerheid geschapen, weet je niet meer met dat referendum dat hij organiseerde, nadat hij eerst al een beslissing genomen had?
Dizzy schreef:Dus jij denkt dat er meer ruzie is als een minder ruziemakers zijn?
Laat mij maar mijn redeneringen uitleggen, jij maakt er een potje van.
Op Vlaams vlak zijn er 3 partijen, op federaal 7.
Bovendien is de ruzie vaak tussen Vlamingen en Franstaligen, dat heb je niet op Vlaams vlak.
Dizzy schreef:Het probleem stelt zich net wel want als we nu niets doen hebben we geen alternatief voor de kerncentrales.
Dat is vooruitplannen, iets heel anders dan wachten tot de problemen zich stellen.
De problemen stellen zich als de kerncentrales dichtgaan en er geen alternatief is.
Dizzy schreef:Dehaene heeft ook niet gewacht tot de eurozone begon om de nodige maatregelen te nemen.
Klopt niet, België moest aan voorwaarden doen om te mogen in de eurozone stappen.
Dizzy schreef:Noem eens wat van die "heel veel" dat BDW op nationaal vlak gepresteerd heeft? Aanwezig zijn in het parlement voor 7.000 EUR/maand is er niet bij.
Jaja, uw karikaturen kennen we al. Ook PVDA'ers en groene jongens krijgen dat loon...
Hij was partijvoorzitter, dus moet je kijken naar de realisaties van N-VA zelf.
Dizzy schreef:Heropening van winkels is geen versoepeling?
De Franstaligen wilden veel verder gaan, dat is genoeg in de media geweest.
Je denkt zeker dat forumleden dom zijn, dat ze dit niet doorzien?
Dizzy schreef:Beste boulder, de discussie over de bocht is hier gestart
Jij zat niet bij diegenen die dachten dat hij een bocht ging nemen, ik wel.
Er ging geweld gebruikt worden, volgens de meesten.
Je hebt gewoon je kar gedraaid volgens dat het nieuws draaide.
Niets vooruitziendheid van jouw kant.
Unicorn1
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 36 keer
Bedankt: 40 keer

Biden is bezig met een Obama 3.0 en terzelfdertijd met een rusthuis op te bouwen, amaai zeg, al die ouw taarten.
on4bam
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
Bedankt: 331 keer

Unicorn1 schreef:Biden is bezig met een Obama 3.0 en terzelfdertijd met een rusthuis op te bouwen, amaai zeg, al die ouw taarten.
Zo lang je bekwame mensen op de juiste plaats zet is dat geen probleem.
Het grootse voordeel van een Obama 3.0 is dat het geen Trump 2.0 is. Ondertussen lopen al zijn processen af met een sisser, nergens worden bewijzen aangedragen (zeggen zelfs rechters die republikeins zijn). Hertellingen geven ook niet het resultaat dat Trump had gehoopt.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
Unicorn1
Elite Poster
Elite Poster

on4bam schreef:
Unicorn1 schreef:Biden is bezig met een Obama 3.0 en terzelfdertijd met een rusthuis op te bouwen, amaai zeg, al die ouw taarten.
Zo lang je bekwame mensen op de juiste plaats zet is dat geen probleem.
Het grootse voordeel van een Obama 3.0 is dat het geen Trump 2.0 is. Ondertussen lopen al zijn processen af met een sisser, nergens worden bewijzen aangedragen (zeggen zelfs rechters die republikeins zijn). Hertellingen geven ook niet het resultaat dat Trump had gehoopt.
A, de aap komt uit de mouw.
U bent pro oorlogen en pro de mensen meer mogen dokken want dat is waar Obama en Biden voor staan.
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster

Het is duidelijk dat jij zeer verveeld zit met het resultaat maar het is er wel en er is een meerderheid. Al de rest speelt geen rol. Politiek is het georganiseerde meningsverschil en ruzies zijn dus normaal, je ziet ze dus ook in de Vlaamse politiek net zoals overal ter wereld. Uiteraard is een regeringsvorming een machtsspel, het gaat immers om het verdelen van de macht.

Ik ga er geen semantische discussie van maken maar het blijkt uit de woorden van een felle aanhanger dat het geloof in de realisatie onzeker is voor minstens jaren. Hoeveel geduld gaan we nog hebben met dit dure en inefficiënte systeem? De situatie met de kerncentrales is niet vergelijkbaar. De druk van Europa met de doelstellingen en de levensduur van de centrales zelf maken dat uitstellen gewoon niet oneindig kan. Volgend jaar moet er beslist worden of de verlenging is gewoon niet meer mogelijk. Ik denk niet dat de splitsing voor volgend jaar is want dan zou Deroover niet lang meer leven :lol:

Nergens beweer ik het talent van BDW te benaderen, ik ben en blijf fan: Aut Caesar, aut nullus

Veel Antwerpenaren zagen die brug gewoon niet zitten, het protest kwam van de burgers.

Uiteraard heb je op Vlaams vlak geen ruzies tussen Vlamingen en Walen, wel heb je er soms tussen De Wael en Bourgeois :)
Vlamingen hebben echt geen Walen nodig om ruzie te maken. Quod erat demonstrandum

Inderdaad men moest VOORAF aan voorwaarden voldoen om mee te kunnen doen. Dat is dus plannen en uitvoeren VOOR een bepaalde deadline, niet starten op de deadline.

Alé, waar blijven die veel realisaties van BDW? De grote politieke leider van de laatste jaren maar zonder palmares. Ik ben fan maar dit blijf ik toch opvallend vinden. Geen staatshervorming, geen sluitende begroting maar een tekort bij Zweeds, dalende stemmen, winst voor VB (waar we hem op mochten beoordelen dixit himself), nu oppositie,... En de NVA dan als geheel, een indexsprong, een verhoging van de pensioenleeftijd en hogere BTW op stroom. Als bedrijfsleider of krantenuitgever kan je positiever zijn maar als burger was het toch maar zeer plattekes en daarom is waarschijnlijk een grote hoop kiezers gaan lopen. Misschien namen ze een voorbeeld aan de partij :wink:

Ik denk niet dat UB-ers dom zijn. Een heropening niet als versoepeling zien lijkt me gewoon minder verstandig.of alternative facts.

Ik zie niet in waar ik een kar keerde. Hij mocht vertrekken van mij, hij verloor de verkiezingen en hij zal kunnen vertrekken. Een totale ommekeer inderdaad.
on4bam
Elite Poster
Elite Poster

Wow... wat een conclusie.
Je hebt blijkbaar ook een kristallen bol en zien al oorlogen beginnen.

Ik hoop vooral dat het witte huis wat minder een duivenkot zal zijn, dat er weer wat minder "America first" maar meer samenwerking zal zijn. Opnieuw instappen in het klimaatakkoord zoals beloofd door Biden zal al een goede start zijn. De andere opgeblazen bruggen weer opbouwen ook.
Tegen januari zal het misschien te laat zijn om ook het coronafiasco te herstellen.

Hopelijk gaan de republikeinen niet alles blokkeren zoals ze ook bij Obama een tijd gedaan hebben, onafgezien of het goed/slecht was, gewoon omdat het kon.
Bye, Maurice
Unicorn1
Elite Poster
Elite Poster

Ja want de Democraten hebben 4j lang niks zitten blokkeren. Ze hebben ook niks anders gedaan en nog veel meer dan dat zoals Trump proberen af te zetten.
Tuurlijk: het zal weer meer zoals bij Obama China first zijn.
on4bam
Elite Poster
Elite Poster

Unicorn1 schreef:Tuurlijk: het zal weer meer zoals bij Obama China first zijn.
MAGA hats: Made in China
Biden hats: Made in the USA

Woorden vs daden. :wink:
Bye, Maurice
boulder
Elite Poster
Elite Poster

Dizzy schreef:Het is duidelijk dat jij zeer verveeld zit met het resultaat maar het is er wel en er is een meerderheid. Al de rest speelt geen rol.
Het is niet aan DIzzy om uit te maken wat wel of niet een rol speelt.
Dizzy schreef:Politiek is het georganiseerde meningsverschil en ruzies zijn dus normaal, je ziet ze dus ook in de Vlaamse politiek net zoals overal ter wereld. Uiteraard is een regeringsvorming een machtsspel, het gaat immers om het verdelen van de macht.
Nietszeggende dooddoener, feit is dat er federaal 16 maanden nodig waren om een regering te maken, dat is niet normaal in een democratie.
Dizzy schreef:Ik ga er geen semantische discussie van maken maar het blijkt uit de woorden van een felle aanhanger dat het geloof in de realisatie onzeker is voor minstens jaren.
U verdraait zijn woorden, zoals u de mijne verdraait...
Dizzy schreef:Hoeveel geduld gaan we nog hebben met dit dure en inefficiënte systeem?
Het meest efficiënte is de dictatuur.
Geen meningsverschil, eenheid van commando.
Jouw droomscenario...
Dizzy schreef:De situatie met de kerncentrales is niet vergelijkbaar. De druk van Europa met de doelstellingen en de levensduur van de centrales zelf maken dat uitstellen gewoon niet oneindig kan. Volgend jaar moet er beslist worden of de verlenging is gewoon niet meer mogelijk. Ik denk niet dat de splitsing voor volgend jaar is want dan zou Deroover niet lang meer leven
Deroover kan beter zijn standpunten verdedigen dan de karikatuur die jij ervan maakt...
Dizzy schreef:Nergens beweer ik het talent van BDW te benaderen
Zou er iemand dat gedacht hebben?
Dizzy schreef:Veel Antwerpenaren zagen die brug gewoon niet zitten, het protest kwam van de burgers.
Fout, Janssens organizeerde het referendum...
Dizzy schreef:Uiteraard heb je op Vlaams vlak geen ruzies tussen Vlamingen en Walen, wel heb je er soms tussen De Wael en Bourgeois :)
Maar jij beweerde dat het dan niet uitmaakt, dat er daar evenveel ruzies waren.
Neen dus...
Dizzy schreef:Inderdaad men moest VOORAF aan voorwaarden voldoen om mee te kunnen doen. Dat is dus plannen en uitvoeren VOOR een bepaalde deadline, niet starten op de deadline.
En toch was het zijn slogan dat je de zaken maar moest aanpakken als ze zich stellen, die je hier herhaalt.
Je weet alweer niet meer wat je gezegd hebt, zeker?
Dizzy schreef:Alé, waar blijven die veel realisaties van BDW?
Heb ik al gezegd, de N-VA verwezenlijkingen mag je daartoe rekenen.
Dizzy schreef: daarom is waarschijnlijk een grote hoop kiezers gaan lopen. Misschien namen ze een voorbeeld aan de partij
Als je maar 5% hebt ga je dat natuurlijk niet tegenkomen... :lol:
Dizzy schreef:Ik zie niet in waar ik een kar keerde. Hij mocht vertrekken van mij, hij verloor de verkiezingen en hij zal kunnen vertrekken. Een totale ommekeer inderdaad.
Jij ziet inderdaad zelden iets in...
En neen, jij hebt daar geen sikkepit in de pap te brokken.
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster

Lange formaties zijn niet uniek voor België maar wij zijn er wel zeer goed in, dat geef ik gerust toe.

Zijn woorden zijn niet verdraaid zoals hij zelf ook toegaf, nu jij nog. Punt is en blijft dat de droom nog niet voor direct is. Hoeveel frigo's dat nog gaat duren weet niemand.
boulder schreef:Het meest efficiënte is de dictatuur.
Geen meningsverschil, eenheid van commando.
Jouw droomscenario...
Grappig, en dan klagen over vervormen :roll:
Dictatuur is inderdaad op beslissingsniveau het snelste MAAR dat betekent niet automatisch dat het mijn droomscenario is. Een denkfout dus.

Als iemand een referendum organiseert kan je uiteraard geen eigen gedacht hebben en moet je dat ondertekenen :roll:
Ik was het eens met u over referenda maar nu begin ik toch te twijfelen. Ben je nu zelf nog voor?

Ik tel het aantal ruzies niet maar het is een feit dat de term kibbelkabinet meermaals voor de Vlaamse regering gebruikt is. Alé, waarom zouden die Walen beter kunnen ruzie maken dan wij? De Vlaamse beweging is -tig keer gesplitst maar dat was waarschijnlijk omdat ze zo goed overeen kwamen. :lol:

Welke verwezenlijkingen?

Ik ga je laten, er verschijnt net een artikel over onze koning.
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 386 keer

on4bam schreef: MAGA hats: Made in China
Biden hats: Made in the USA
Ik vrees dat je een namaak MAGA hat gekocht hebt. De authentieke worden volledig gemaakt door Cali Fame bij Los Angeles.

Over "Biden hats" spreek ik me niet uit.
on4bam
Elite Poster
Elite Poster

CCatalyst schreef:Ik vrees dat je een namaak MAGA hat gekocht hebt.
That 'll be the day. :roll:
Ik hoop dat je niet echt dacht dat ik zo'n brol zou kopen (of andere politieke "merch").
Bye, Maurice
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster

Na fake news, nu fake MAGA :lol:
boulder
Elite Poster
Elite Poster

Dizzy schreef:Lange formaties zijn niet uniek voor België maar wij zijn er wel zeer goed in, dat geef ik gerust toe.

Zijn woorden zijn niet verdraaid zoals hij zelf ook toegaf, nu jij nog. Punt is en blijft dat de droom nog niet voor direct is. Hoeveel frigo's dat nog gaat duren weet niemand.
Je verdraait ze wel.
Peter Deroover : "Zal ik het zelf meemaken? Dat ben ik niet zeker."
Dizzy : "Hij gelooft er niet in."

Dat zijn toch 2 totaal verschillende zaken.
Ik ben ook niet zeker als ik straks de TV aansteek, dat hij werkt, dat wil niet zeggen dat ik denk dat hij niet gaat werken.
Niemand kan met zekerheid de toekomst voorspellen.
Dizzy schreef:Grappig, en dan klagen over vervormen :roll:
Dictatuur is inderdaad op beslissingsniveau het snelste MAAR dat betekent niet automatisch dat het mijn droomscenario is. Een denkfout dus.
Wat ik ermee wil aantonen, is dat een democratie iets anders is dan een leger, en die "eenheid van commando" dus demagogisch is.
Vandenbroucke heeft nu veel beslist, en het gevolg is dat er gemor is van de Franstalige partijen, over de "machtsgreep" van de Vlaamse partijen.
Nochtans is Vandenbroucke federaal minister.
Het geruzie tussen Vlamingen en Franstaligen stopt dus niet omdat je een Vlaamse bevoegdheid federaal maakt.
Maak alles weer federaal en je gaat dat soort ruzies permanent zien, dat was indertijd ook zo, en toen kwamen ze op het idee om de zaken te regionaliseren.
Nu zijn er mensen die niets leren uit die fouten, en terug alles weer federaal willen maken...
Dizzy schreef:Ik tel het aantal ruzies niet maar het is een feit dat de term kibbelkabinet meermaals voor de Vlaamse regering gebruikt is.
Kibbelkabinet was de term voor de vorige federale regering, niet voor de Vlaamse.
Dizzy schreef:Alé, waarom zouden die Walen beter kunnen ruzie maken dan wij?
Dat blijkt uit de geschiedenis, het is niet voor niets dat al die partijen gesplitst zijn in een Vlaamse en Franstalige partij.
Het is niet voor niets dat al die bevoegdheden geregionaliseerd zijn.
Dizzy schreef:De Vlaamse beweging is -tig keer gesplitst maar dat was waarschijnlijk omdat ze zo goed overeen kwamen.
Ik denk dat er nog altijd één Vlaamse beweging bestaat.
Dizzy schreef:Welke verwezenlijkingen?
Ik ga het N-VA programma van vorige verkiezingen niet opnoemen.
Dizzy schreef:Ik ga je laten, er verschijnt net een artikel over onze koning.
Vergeet niet de brabançonne te zingen en in de houding te staan, hee :lol:
Ik lees dergelijke artikels zelden, het is teveel propaganda voor het koningshuis.
quovadis
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 234 keer
Bedankt: 39 keer

Nu geeft de Minister van Justitie toe dat er geen enkel bewijs is van fraude bij de verkiezingen die de uitslag zou veranderen

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20201201_97244947
heist_175
Elite Poster
Elite Poster

Diezelfde minister van Justitie is zelf zo corrupt als wat :)

https://www.standaard.be/cnt/dmf20201202_99422927
De Amerikaanse minister van Justitie William Barr heeft advocaat John Durham aangeduid om te onderzoeken of justitie en inlichtingendiensten grenzen hebben overschreden bij hun onderzoek naar mogelijke Russische inmenging in de verkiezingscampagne van president Donald Trump in 2016.

Durham voerde eigenlijk al sinds vorig jaar een onderzoek naar de aantijgingen in opdracht van Barr, maar doordat hij nu ook is aangeduid als speciaal aanklager kan hij zijn onderzoek verder zetten wanneer Trump het Witte Huis heeft verlaten en Barr niet langer minister van Justitie is. Dat is ‘van maatschappelijk belang’, verdedigde Barr zijn beslissing dinsdag.
https://www.standaard.be/cnt/dmf20200620_04996485
President Donald Trump heeft Geoffrey Berman ontslagen, federaal procureur in Manhattan. Die voerde een onderzoek naar verschillende medewerkers van Trump, zoals onder meer zijn voormalige advocaat Michael Cohen en Rudy Giuliani. Berman leidde eerder ook het onderzoek in de misbruikzaak rond Jeffrey Epstein.
‘Omdat u verklaard heeft dat u niet van plan bent te vertrekken, heb ik vandaag aan de president gevraagd om u te ontslaan en dat heeft hij bevestigd’, aldus de minister van Justitie William Barr in een persbericht.

Het ontslag komt er na een opmerkelijke discussie vrijdag. Toen liet Barr al weten dat Berman zelf was opgestapt. Die aankondiging kwam opvallend laat op een vrijdagavond: 21 uur plaatselijke tijd. Barr wist ook te melden dat er een opvolger klaarstond.
Wat een augiusstal is dat daar toch!
boran_blok
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 70 keer

En nu is Trump blijkbaar van plan om presidentiele gratie te verlenen aan zichzelf en zijn uitgebreide entourage.

Goed, ik wil het wel nog even bevestigd zien, maar zo een pardon is toch echt niet meer van deze tijd. Dat is echt "L'etat cést moi" toestanden.
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster

quovadis schreef:Nu geeft de Minister van Justitie toe dat er geen enkel bewijs is van fraude bij de verkiezingen die de uitslag zou veranderen
Geen widespread fraud nee, dat zou ook teveel opvallen. Trump heeft dat ook nooit beweerd.

Over targeted fraud, daar zijn de rechtszaken nog volop hangend.
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster

Trump doet niets anders dan grote fraude insinueren.

Zijn pogingen om vervolging af te kopen is gewoon het zoveelste teken dat hij zelf the swamp is die hij beloofde droog te leggen. Zoals hij zelf zou zeggen: lock him up :lol:
quovadis
Elite Poster
Elite Poster

CCatalyst schreef:
quovadis schreef:Nu geeft de Minister van Justitie toe dat er geen enkel bewijs is van fraude bij de verkiezingen die de uitslag zou veranderen
Geen widespread fraud nee, dat zou ook teveel opvallen. Trump heeft dat ook nooit beweerd.

:lol: :lol: :lol:
Sorry maar dat is je reinste onzin hé. Trump praat alleen maar over grote fraude. Dit is nu door zijn eigen minister tegengesproken.

Voor de rest is er nog steeds 0,0 bewijs van enige fraude door gelijk welke partij ondanks al de grote woorden van Trump.
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster

quovadis schreef: Voor de rest is er nog steeds 0,0 bewijs van enige fraude door gelijk welke partij ondanks al de grote woorden van Trump.
Ik denk dat dat ook zeer moeilijk is, omdat je altijd kan argumenteren "ach ja, dat was een vergissing" wat ook telkens gebeurt. Wie de verkiezingen organiseert gaat niet zomaar toegeven dat er gefraudeerd is, want dan vliegen ze in de cel. Bewijzen vergaren ligt dus niet voor de hand.

Vb Nahshon Garrett, 5 maanden geleden verhuisd van Arizona naar Tennessee, en heeft in Tennesse gestemd. Hij ontdekte een week na de verkiezingen dat er op zijn naam, en op zijn social security number, ook gestemd is in Arizona met een "absentee ballot". Bovendien heeft zijn county die absentee ballot gemerkt als "signature verified", als in het ware dat die ballot getekend is met de handtekening van Garrett die de county on file had. Hij ontkent absoluut die ballot gezien of gevraagd te hebben, hij woont niet meer in Arizona. De man heeft een affadivit ingestuurd met zijn verklaring. De county antwoordt: "oeps, foutje bij het verifieren van de handtekening". Maar de vraag wie die ballot in zijn naam aangevraagd en teruggestuurd heeft blijft onbeantwoord. En de vraag hoeveel "oeps, foutjes" er gebeurd zijn ook. Moeten we aannemen dat die man toevallig de enige was bij wie de handtekening niet goed gecontroleerd werd (hint: Trump heeft nog talloze gevallen in Arizona gevonden).

M.i. gaat het hem dus eerder over het zaaien van twijfel met gedocumenteerde gevallen, waardoor een staat tot de conclusie komt dat ze onvoldoende vertrouwen hebben in de uitslag omdat er teveel "oeps, foutje", "ach ja, dat was een vergissing", en toevalligheden in zitten. In dat geval voorziet de Grondwet dat de legislatoren in de staat zelf de kiesmannen kunnen aanduiden. Geen wonder dus dat Trump zich enkel richt op staten waar de Republikeinen de meerderheid in het huis hebben en waar hij verloren heeft. En er lopen vandaag meer rechtszaken dan ooit.

En ik meen dat ik het in elke post zal moeten herhalen: ik zeg niet dat de rechtbanken (tot het Supreme Court toe) hier al dan niet akkoord mee zullen gaan, ik ben geen rechter, en AP is dat evenmin.
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster

Fouten gebeuren bij elke verkiezing maar dat is iets anders dan systematisch en steeds in het nadeel van dezelfde partij. Als dit zo was dan had Trump veel meer bewijzen die niet te negeren zijn. Die heeft hij niet of hij zou ze rond onze oren slaan.

Ondertussen beginnen steeds meer mensen deze ophitsing te hekelen.
boulder
Elite Poster
Elite Poster

boran_blok schreef:En nu is Trump blijkbaar van plan om presidentiele gratie te verlenen aan zichzelf en zijn uitgebreide entourage.

Goed, ik wil het wel nog even bevestigd zien, maar zo een pardon is toch echt niet meer van deze tijd. Dat is echt "L'etat cést moi" toestanden.
Tenzij ik mij vergis, deelt de koning hier ook nog altijd gratie uit.
Vorig jaar nog bijv. https://www.hln.be/binnenland/koning-fi ... ~acf0e036/
Voor mij mag zoiets weg, het is een opzijschuiven van de rechterlijke macht, bij ons zelf door een onverkozen persoon!
quovadis
Elite Poster
Elite Poster

CCatalyst schreef:
quovadis schreef: Voor de rest is er nog steeds 0,0 bewijs van enige fraude door gelijk welke partij ondanks al de grote woorden van Trump.
Ik denk dat dat ook zeer moeilijk is, omdat je altijd kan argumenteren "ach ja, dat was een vergissing" wat ook telkens gebeurt. Wie de verkiezingen organiseert gaat niet zomaar toegeven dat er gefraudeerd is, want dan vliegen ze in de cel. Bewijzen vergaren ligt dus niet voor de hand.
Zelfs in Staten waar de Republikeinen aan de macht zijn, zeggen ze zelf dat er geen enkel bewijs is van Major Fraud (zoals het Trump het steeds omschrijft). Dus als zijn eigen partijleden al niet akkoord zijn met zijn flagrante leugens.

En hoeveel rechtszaken heeft Trump nu al gewonnen en hoeveel zijn er reeds afgewezen?
warpozio2
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 13 keer

boulder schreef:
boran_blok schreef:En nu is Trump blijkbaar van plan om presidentiele gratie te verlenen aan zichzelf en zijn uitgebreide entourage.

Tenzij ik mij vergis, deelt de koning hier ook nog altijd gratie uit.
Vorig jaar nog bijv. https://www.hln.be/binnenland/koning-fi ... ~acf0e036/
Voor mij mag zoiets weg, het is een opzijschuiven van de rechterlijke macht, bij ons zelf door een onverkozen persoon!
Uit jouw link
De koning scheldt opgelegde straffen kwijt op voordracht van de minister van Justitie.
boran_blok
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 70 keer

CCatalyst schreef:

2x bullshit.

Trump heeft dat nooit beweerd: Hij beweert het nog steeds, en ik quote:
"If you look at the numbers, the numbers are, eh.. false, the numbers are corrupt. It was a rigged election, 100% and people know it" .. "There's tremendous fraud here" "Those machines are fixed, rigged" .. verder ben ik niet geraakt metr transcriptie.

Over targetted fraud. Kan je mij een rechtzaak geven waarbij het Trump team fraude claimt? Tot op heden is er nog geen enkele rechtzaak geweest waarbij de kant van Trump claimt dat er fraude gepleegd is bij de verkiezingen. Het gaat over toezicht, het al dan niet toestaan van ballots recht te zetten, deadline verleningen die niet geldig zouden zijn. etc. maar fraude? nog geen enkele.

En weet je waarom? Allegaties van fraude hebben bewijslast nodig, en deze hebben ook gevolgen als je deze claimt zonder enig bewijs.

Wederom spui je mist en nonsense. Er zijn geen rechtzaken over fraude volop hangend. De meeste worden zonder boe of ba geseponeerd wegens onvoldoende bewsijslast, een gebrek aan standing, overreach, totaal gebrek aan kennis van hoe de rechtstaat werkt, etc.
heist_175
Elite Poster
Elite Poster

De post-truth die sommigen hier klakkeloos durven posten, is hemeltergend (post-truth is een eufisme voor keiharde en moedwillige leugens).
Misschien moeten sommigen, tussen de obscure YT-kanalen door, eens kijken naar "De Fabeltjesfuik".
Plaats reactie

Terug naar “Ander nieuws”