Bedrijfswagens, daar raak ik niet aan

Niet-technische onderwerpen of technisch-gerelateerde onderwerpen waar maatschappelijk debat over bestaat. Lees de extra regels in de sticky, aub!
Forumregels
1. De gedragsregels zijn ook hier van toepassing. We verwachten van iedereen in de eerste plaats respect voor de andere users
2. Er zal hier veel minder moderatie gebeuren op inhoud, maar wel meer moderatie op users. Dit betekent concreet dat we discussies in principe niet zullen afsluiten, users die geen zin hebben om de discussie verder te zetten, worden aangemoedigd om zelf de discussie te stoppen / negeren. Dit kan tot iets fellere discussie leiden, maar altijd met respect voor de mede-users!
Daar tegenover staat dat we users kunnen de toegang ontnemen uit dit subforum indien ze het naar ons afwegen te bont maken. Dit kan tijdelijk, dan wel definitief zijn en dit zal zonder enige verantwoording gebeuren
3. Indien u liever de topics uit dit forum niet ziet in de lijst van nieuwe posts, wordt dan lid van de groep "Opt out maatschappelijke uitdagingen in new posts" via deze link: ucp.php?i=167
4. Dit subforum mag op geen enkele manier een platform worden voor militanten / om duidelijk politiek te voeren. Userbase is en blijft een onafhankelijk forum met een duidelijke focus op technische onderwerpen
Gesloten
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 523 keer
Bedankt: 673 keer
Provider

Dus als ik het goed begrijp moet ik mijn auto laten staan om naar de Ikea te gaan met een geleende Cambio...auto. Wat lost dat op ? GE-WEL-DIG alternatief, echt, ik ben onder de indruk.

Of ik neem de bus en rij terug met een flat-packed-kast onder mijn arm, de meneer van de lijn gaat mij graag op z'n bus toelaten... https://www.delijn.be/nl/contact/faq-detail.html?v=2818

Een taxi, een goed alternatief voor wie geen auto heeft, maar als je een auto hebt, valt het onder dezelfde categorie als Cambio... een auto ruilen voor een auto...(ik denk niet dat er taxi-stroken zijn aan de IKEA, btw)

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 222 keer

Ik spreek ook niet van UW auto te laten staan en daar bovenop nog eens een Cambio wagen te nemen. :roll: Ik spreek over iemand die GEEN auto heeft of van plan is zijn vehikel weg te doen. Waarom zou je in godsnaam uw gesponsorde bedrijfs/salariswagen aan de kant laten staan? :roll: Dat is dus precies waar het schoentje knelt en wat hier weer maar eens wordt bevestigd.

Dat er wel oplossingen zijn voor mensen die klagen dat ze nergens zonder auto raken, daar gaat het om... Verder kijken dan enkel het klassiek openbaar vervoer. Altijd dat gemekker dat iedereen die zijn salariswagen zou verliezen een privéwagen koopt hoeft dus absoluut niet waar te zijn. Alleen willen we niet verder kijken dan onze neus lang is.
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Dus als ik mijn salariswagen laat staan voor een cambio wagen is het goed, mijn eigen wagen ruilen voor een cambio hoeft niet omdat ik die zelf betaal ?
J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
bruma
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 94 keer

@duizend, mocht het zo eenvoudig zijn, zo zwart/wit.
Indien de salarisrijders geen salariswagen meer hebben ... Dan zetten we ze op het door de staat gesponserde openbaar vervoer, of op de fiets met de gesponserde fietspaden, ... Hoe gaan we die sponsering regelen gezien er geen inkomsten meer zijn van accijnzen.
En gezien de salariswagen afgeschaft is is er geen verkoop meer van wagens. Misschien krijgt de werknemer het brutto gedeelte bij zijn loon en wordt dit besteed aan een andere door de staat gesponserde dienst bv. groepsverzekering.

Misschien is een correcte verrekening van privé-km een betere benadering. Bestaat al hoor, wie 4/5 werkt betaalt een deel van alle kosten.

Sent from my D6000 using Tapatalk
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 75 keer
Bedankt: 253 keer
Provider

Het probleem in België is dat ze op alle paarden wedden, zo dat geen enkele oplossing niet goed kan zijn. Door de afschaffing van de bedrijfswagens zou je inderdaad moeten investeren in de alternatieven: openbaar vervoer, fietspaden, ...

Een andere reden waarom de overheid dit niet zal afschaffen: de staat zal op lange termijn meer pensioen moeten betalen. De bedrijfswagen telt nu namelijk niet mee voor dat pensioen...
Internet & TV: Hey internet (150/15) + Base TV via  Apple TV
GSM: Hey Telecom L 50 GB

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) |  iPad Pro M4 (2024) 256GB SG |  Apple TV 4K 2022 (2x) | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

duizend schreef:Maar het stoort me wel als dit gesponsord wordt door de staat.
Gaan we dan ALLES, maar dan ook ALLES meteen afschaffen wat door de staat gesponsord wordt ?

Ik zou eens tweemaal nadenken als ik jou was... op deze manier is het gewoon een fobie voor je.
Dizzy schreef:Net zoals mensen zonder subsidiewagen gaan werken... het leven is inderdaad te kort om uren stil te staan omdat er gewoon teveel wagens op de baan zijn :lol:
Waar maak jij je zorgen over... jij gaat toch met de trein of het openbaar vervoer... jij hebt toch geen last dat ik stilsta op de autostrade ?
duizend schreef:Voila, het wordt weer eens bewezen, diegene die hun auto gesponsord krijgen door de staat denken er zelfs niet aan om naar alternatieven te zoeken.
Jou wishful thinking is misschien bewezen... m'n vriendin is verleden week nog met haar eigen wagen naar de IKEA gereden (terwijl er hier een bedrijfswagen stilstaat op de oprit - gewoon omdat ze er niet graag mee rijdt), en iedereen die ik ken uit de buurt rijdt ook gewoon naar de winkel met z'n eigen wagen.

Het heeft dus nul komma nul te maken met sponsering maar gewoon met eenvoud.
duizend
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 172 keer
Bedankt: 328 keer

r2504 schreef: Gaan we dan ALLES, maar dan ook ALLES meteen afschaffen wat door de staat gesponsord wordt ?
Ik zou eens tweemaal nadenken als ik jou was...
Denk zelf eerst eens 2x na.

Langs de ene kant ontmoedigd men het autogebruik (maatschappelijk terecht) en langs de andere kan sponsort men bedrijfswagens.
Het is het één of het ander
Heeft niks te maken met ALLES af te schaffen en dat besef je terdege

Stop dan ook met dat er steeds bij te sleuren
duizend
Elite Poster
Elite Poster

bruma schreef:Hoe gaan we die sponsering regelen gezien er geen inkomsten meer zijn van accijnzen.
En gezien de salariswagen afgeschaft is is er geen verkoop meer van wagens.
Maar alle bedrijfswagenbezitters kopen toch direct een auto als ze de bedrijfswagen niet meer sponsoren :angel: of niet ?
Maar alle bedrijfswagenbezitters blijven toch hetzelfde aantal km doen :angel: of niet ?

We gaan er stillekesaan geraken :lol:
duizend
Elite Poster
Elite Poster

Joe de Mannen schreef:Dus als ik mijn salariswagen laat staan voor een cambio wagen is het goed, mijn eigen wagen ruilen voor een cambio hoeft niet omdat ik die zelf betaal ?
J.
Neen, vanaf het moment dat de staat stopt met firmawagens te sponsoren is het goed.
Jij kan dan rustig kiezen wat je verder doet.
Misschien beseft jouw firma wel dat een wagen onmisbaar is voor jou en betaalt ze met de glimlach de volle pot daarvoor! :angel: of niet ?
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster

Joe de Mannen schreef:Dus als ik mijn salariswagen laat staan voor een cambio wagen is het goed, mijn eigen wagen ruilen voor een cambio hoeft niet omdat ik die zelf betaal ?
Heu... Sommige mensen lezen echt wel dingen die er niet staan precies... :)
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Provider

duizend schreef:
bruma schreef:Hoe gaan we die sponsering regelen gezien er geen inkomsten meer zijn van accijnzen.
En gezien de salariswagen afgeschaft is is er geen verkoop meer van wagens.
Maar alle bedrijfswagenbezitters kopen toch direct een auto als ze de bedrijfswagen niet meer sponsoren :angel: of niet ?
Maar alle bedrijfswagenbezitters blijven toch hetzelfde aantal km doen :angel: of niet ?

We gaan er stillekesaan geraken :lol:
Natuurlijk kopen die een wagen maar het zal misschien geen nieuwe zijn en hij zal langer rondrijden. Er zullen minder auto's moeten geproduceerd worden en verkocht worden. Jij denkt dat je er bijna bent maar niks is minder waar.
J.
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 571 keer
Bedankt: 709 keer
Te Koop forum

r2504 schreef:Waar maak jij je zorgen over... jij gaat toch met de trein of het openbaar vervoer... jij hebt toch geen last dat ik stilsta op de autostrade ?
Ja, iemand die het openbaar vervoer gebruikt zal nooit een wagen gebruiken. :bang:
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Ah neen, die heeft geen wagen die neemt Cambio of de taxi....

J.
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Te Koop forum

Joe de Mannen schreef:Ah neen, die heeft geen wagen die neemt Cambio of de taxi....

J.
En die staan nooit in de file :lol:
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Ze worden toch als alternatief aangehaald, dus ik denk van niet :)

J.
duizend
Elite Poster
Elite Poster

Joe de Mannen schreef: Natuurlijk kopen die een wagen maar het zal misschien geen nieuwe zijn en hij zal langer rondrijden. Er zullen minder auto's moeten geproduceerd worden en verkocht worden. Jij denkt dat je er bijna bent maar niks is minder waar.
J.
Oei, dan gaat er een groot tekort komen aan tweedehandswagens, misschien gaan die dan uiteindelijk meer kosten dan nieuw :roll:
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Stel u voor zeg !
:banana:
J.
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster

Voor jullie het nog verder in het belachelijke blijven trekken. Taxi's mogen over busbanen dus inderdaad op bepaalde momenten gaan die minder last hebben van files. Cambio wagens kunnen vaak ook parkeren op plaatsen waar het hen niets kost. Aan de (kinderachtige) reacties te zien is het inderdaad een groot probleem voor mensen die verknocht zijn aan hun wagen... Het is inderdaad moeilijk om een alternatief aan mensen te bieden die voor een brood bij de bakker om de hoek hun wagen pakken omdat het toch zo goed als niets kost en dus ook nooit moeten nadenken over hun gebruik. Elk alternatief is natuurlijk te min als je een zo'n voordeel krijgt.
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Dat hebt u verkeerd begrepen, meneer.
Maar een alternatief dat een auto vervangt door een andere auto lost weinig op... zeker niet voor iemand die een auto heeft.

Ter info, carpoolen wordt ook gesponsord door de staat.... http://www.carpool.be/vlaanderen/partic ... iscaliteit

Ter info, Cabio pleit ook voor sponsoring door de staat http://www.autobuzz.be/nl/cambio-vraagt ... autodelen/ en is eigenlijk al gesponsord door de staat wegens eigendom van oa NMBS.

Ik geef het maar mee.

J.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

Slafes schreef:Het is inderdaad moeilijk om een alternatief aan mensen te bieden die voor een brood bij de bakker om de hoek hun wagen pakken omdat het toch zo goed als niets kost en dus ook nooit moeten nadenken over hun gebruik. Elk alternatief is natuurlijk te min als je een zo'n voordeel krijgt.
Ja, want bij de bakker staan alléén mensen met firmawagens, net zoals de wagens die naar de Kust rijden :bang:

Je blijft steeds maar weer belachelijke argumenten bovenhalen... mensen doen nu éénmaal dingen omdat ze er zin in hebben... zoiets noemt luxe.

Of waarom denk je dat er rokers zijn... die stoken hun geld gewoon op (en krijgen daar zelfs niks voordeel voor) !
heist_175
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 518 keer
Bedankt: 1176 keer

En cambio vraagt van de gemeente ook een financiële bijdrage.
Nog sponsoring :).
johan.devos
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 270 keer
Bedankt: 178 keer
Provider
Te Koop forum

Ik heb een firmawagen met tankkaart maar rij voor de fun met mijn privé cabrio in het weekend naar de zee en ik heb echt geen zin om dit met het OV te doen...

Ik betaal VAA, taxen, accijnzen, BTW, boetes en vind autorijden leuk. Vergelijk het met een hobby die wat geld kost.

Moesten al deze inkomsten gebruikt worden om de wegeninfrastructuur aan te passen dan zouden er veel files vermeden worden maar dat geld gebruikt men liever voor andere zaken.

Veel files worden trouwens veroorzaakt door vrachtwagens die onze economie draaiende houden en die nu nog extra wegenbelastingen betalen die weer niet zullen gebruikt worden voor de infrastructuur te verbeteren...

Loonwagens kosten onze staat niets en zijn geen verlies van inkomsten voor de staat want een werknemer zou nooit hetzelfde bedrag brutto bijkrijgen omdat dit onbetaalbaar is voor de werkgever.
bollewolle
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: bollewolle
Uitgedeelde bedankjes: 201 keer
Bedankt: 96 keer
Te Koop forum

Persoonlijk denk ik dat vrachtwagens geen grotere oorzaak zijn voor files dan wel het feit dat 3/4e of meer van de auto's in de files leeg zijn. Een manier om efficiënt te carpoolen die algemeen aanvaard kan worden zou in mijn opinie een veel grotere impact kunnen hebben dan eender welke andere actie. De vraag is alleen hoe men zoiets kan verwezenlijken? Ik vrees dat de meeste mensen het gewoonweg niet zien zitten om ook maar een beetje van hun routes af te wijken of zelfs met anderen/onbekenden in hun auto rond te rijden. Dat zou een grote mentaliteitswijziging moeten betekenen die ik niet direct zie gebeuren.

On another note, zelf ben ik een 2,5 maand geleden van job veranderd waardoor ik niet langer een bedrijfswagen heb. De afgelopen 2 maand heb ik alles met het openbaar vervoer gedaan (inclusief naar klanten gaan) icm een auto huren voor naar mijn ouders te rijden (165 km enkele rit) en afgelopen weekend nog een Cambio om naar vrienden te gaan. Op zich niet te klagen over deze regeling, ik vind het persoonlijk zelfs aangenaam dat ik een stuk persoonlijke tijd terug gewonnen heb. Ipv in de auto id files te zitten waar ik niets nuttigs deed kan ik nu in de trein boeken lezen, serie/film kijken, mails lezen, etc ... Allemaal zaken die ik vroeger nog deed als ik thuis kwam met de auto.
Nu, daar moet ik bij opmerken dat dit in mijn geval werkt omdat ik in Gent centrum woon en dus makkelijk naar de stations kan geraken via tram of bus. Daarnaast zijn de meeste van onze klanten ook in Brussel of Antwerpen in de buurt van de stations. Dus vandaar dat dit werkt voor mij. Ik geloof best dat niet voor iedereen dit even goed gaat. Maar gewoon zeggen dat zonder bedrijfswagen je niet kan functioneren zou kort door de bocht zijn.
De kans is groot dat we alsnog een wagen zullen kopen omdat het reëel is dat ik ook naar minder bereikbare klanten ga moeten gaan, maar ik ben er na de afgelopen 2,5 maand van overtuigd dat ik zelfs dan nog zo vaak mogelijk met het ov zal gaan werken waar mogelijk (privé deden we dat sowieso al vele jaren zoveel het kon).

Opnieuw, een zeer persoonlijk situatie, wil dit hier zeker niet veralgemenen :wink:
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
Bedankt: 347 keer

Hangt er wat vanaf, waar ik nu woon geraak ik letterlijk nergens met het OV, we hebben enkel s'ochtends een bus en s'avonds geraak je al niet meer thuis. Op zich voor mij geen issue aangezien ik het OV niet kan gebruiken om op mijn werk te geraken maar toch. Waar ik en mijn vriendin nu een woning gekocht hebben, hebben we vlakbij wel deftig OV. Met de bus vrij snel naar het station (zelfs 2 stations als we willen, Sint-Niklaas en Dendermonde), van daaruit ook goede verbindingen. En zowat alle winkels die we moeten hebben bereikbaar met de fiets etc... Ik heb wel een wagen van de firma, maar ik zit daar al meer dan genoeg in om er ook nog mijn vrije tijd in te vertoeven.
johan.devos
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 270 keer
Bedankt: 178 keer
Provider
Te Koop forum

Men zou ook de wagens kunnen belasten op lengte (bv. 1€/cm/jaar) want het is inderdaad jammer dat er zoveel grote wagens met maar 1 person erin in de file staan.

Een Smart, twiggi, "mini",... (<3.5 m) is in principe de ideale wagen om naar de stad te gaan met maar 1-2 personen erin.
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Provider

En dan voor ieders deur:
4 smarts: 1 per persoon want iedereen gaat elders werken
2 auto's voor 2 personen
1 auto voor 3 personen
1 auto voor 4 personen

...
J.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

bollewolle schreef:Opnieuw, een zeer persoonlijk situatie, wil dit hier zeker niet veralgemenen :wink:
Niemand zal ontkennen dat OV voor sommigen geen geldig alternatief is... maar zeker niet voor iedereen.

Je kan dus ook moeilijk auto gebruik voor iedereen gaan bestraffen als er gewoonweg geen alternatief is (en Cambio autootjes zijn er ook niet alijd).
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Te Koop forum

Je kan wel gebruik taxeren ipv bezit en dan tref je inderdaad ook mensen zonder alternatief. Is hetzelfde als de tol voor vrachtwagens die zal uitgebreid worden naar personenwagens. Zij die voor hun werk moeten rijden en geen alternatief hebben zijn de klos.
bruma
Elite Poster
Elite Poster

Dizzy schreef:Je kan wel gebruik taxeren ipv bezit en dan tref je inderdaad ook mensen zonder alternatief. Is hetzelfde als de tol voor vrachtwagens die zal uitgebreid worden naar personenwagens. Zij die voor hun werk moeten rijden en geen alternatief hebben zijn de klos.
Vandaar dat men nog niet meteen denkt aan afschaffen van de salariswagen maar dat met de invoering van km rijden dit zichzelf zal oplossen.
Het km rijden voor bedrijven zal wel, indien het bedrijf dit ten laste wil nemen, betaald worden, echter de privé km niet meer.
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Als er een mogelijkheid bestaat om dat verschil te maken.

J.
bruma
Elite Poster
Elite Poster

Joe de Mannen schreef:Als er een mogelijkheid bestaat om dat verschil te maken.

J.
op zater-, zon-, feest-, vakantie-, en recupdagen zal het al niet moeilijk zijn.

Nu kunnen ze toch ook een onderscheid maken tussen privé en bedrijfsgesprekken op je gsm, de markt zal zich perfect aanpassen
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Te Koop forum

Verschil is niet zo moeilijk voor de meeste gevallen. Aantal gewerkte dagen * (vergoeding/km * km's tot aan het werk/terug) en al de rest is privé.
duizend
Elite Poster
Elite Poster

r2504 schreef: Je kan dus ook moeilijk auto gebruik voor iedereen gaan bestraffen als er gewoonweg geen alternatief is (en Cambio autootjes zijn er ook niet alijd).
ze moeten ook niet bestraffen, maar gewoon stoppen met te sponsoren :bang: :bang: :bang:
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
Bedankt: 347 keer

Wat als het puntje bij paaltje komt op hetzelfde gaat neerkomen, dat weten we allemaal :roll:
duizend
Elite Poster
Elite Poster

Als de sponsoring stopt wordt je niet noodzakelijk bestraft.
Immers als jouw bedrijf echt vindt dat je de bedrijfswagen absoluut nodig hebt, zullen ze hem heus wel blijven betalen.

Dat is imho een grote nuance dan zomaar te roepen dat het om bestraffen gaat.
powaq
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 63 keer

duizend schreef:Als de sponsoring stopt wordt je niet noodzakelijk bestraft.
Immers als jouw bedrijf echt vindt dat je de bedrijfswagen absoluut nodig hebt, zullen ze hem heus wel blijven betalen.

Dat is imho een grote nuance dan zomaar te roepen dat het om bestraffen gaat.
Het gaat niet om vinden dat je dat je een bedrijfswagen nodig hebt. Het gaat om verloning. Geen enkel bedrijf gaat iemand 700-800 euro (want dat kost een lease heel snel per maand) netto bijbetalen ter vervanging van die auto. Dat wil en kan geen enkel bedrijf betalen. Zolang daar geen fiscaal alternatief voor is gaan bedrijfswagens nooit verdwijnen. En we weten allemaal dat zo'n fiscaal alternatief er niet gaat komen want waarom zou je die auto's dan niet gewoon houden? Dat fiscaal alternatief "kost" toch evenveel. Met andere woorden: ja, we worden sowieso gestraft als bedrijfswagens afgeschaft worden. Om nog niet te spreken van zaken zoals mindere BTW inkomsten (en extra opgebouwd pensioen!), want ja, mensen gaan kleinere en goedkopere auto's of 2dehands auto's kopen. Die brengen minder of niet op qua BTW.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

duizend schreef:Immers als jouw bedrijf echt vindt dat je de bedrijfswagen absoluut nodig hebt, zullen ze hem heus wel blijven betalen.
Beetje simpel van geest vrees ik... in de realiteit gaan bedrijven je dwingen met je eigen auto te rijden of andere constructies bedenken (kleinere, oudere, onveiligere, ... wagens).

Stel dat je baas morgen je PC afneemt op het werk omdat er geen "sponsering" meer is (en doodleuk laat weten dat je je eigen laptop maar moet meenemen)... of je gewoon een aftandse Pentium geeft met Windows 95 erop. Uiteindelijk is dit identiek hetzelfde... "sponsering" van werkmiddelen !
powaq schreef:Om nog niet te spreken van zaken zoals mindere BTW inkomsten (en extra opgebouwd pensioen!), want ja, mensen gaan kleinere en goedkopere auto's of 2dehands auto's kopen. Die brengen minder of niet op qua BTW.
Ik hoor duizend altijd praten wat het de staat KOST... nooit wat de indirecte opbrengsten zijn.
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Te Koop forum

BYOD bestaat toch al.
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Ik weet niet of dat ergens verplicht is voor eigen werknemers ... maar soit.

We betaalden in 2013 met z'n allen meer dan 6 miljard aan kindergeld maar er is al overbevolking... morgen stoppen met "sponsoren" ?
(sluit de kraamklinieken, stuur alle vroedvrouwen naar den dop, premaman failliet, het suikerbonenhuisje op de fles, leerkrachten de straat op, enz...) ik vrees dat het nettoresultaat voor de staat redelijk negatief zal zijn, dat is net zo met bedrijfswagens.

J.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

En de ecologische voetafdruk van al die kinderen (zeker in hun pamper-jaren) is ongetwijfeld zelfs groter dan van die bedrijfswagens :lol:
Gesloten

Terug naar “Maatschappelijke uitdagingen / discussies (niet technisch)”