Pagina 22 van 39
Re: Proximus Generation Connect
Geplaatst: 17 dec 2011, 18:42
door Marlboro
nafte schreef:Hallo,
Heeft iemand reeds ervaring met het nieuwe tariefplan Proximus Generation Connect? Ik ben van plan om over te stappen van Mobile vikings naar dit tariefplan. Bij MV zit ik met het probleem dat ik op mijn iPhone 4S zeer vaak te maken krijg met "Geen service". Dit gebeurt echt te pas en te onpas. Het enige wat mij tegen houdt is het bel tegoed dat ik nog staan heb (+25 euro). Is er een mogelijkheid om dit over te zetten of is dit onmogelijk?
PS. Hoe verloopt de nummeroverdracht van MV naar Proximus? Want wanneer ik overschakelde naar MV heb ik 2 dagen zonder netwerk gezeten omdat mijn Sim kaartje nog niet actief was en mijn vorige reeds opgezegd was. Dit wil ik niet meer opnieuw mee maken!
MVG
Heb je al bv eens getest met iemand anders zijn kaartje in uw 4s?
Moest je iemand kennen die een proximus kaartje heeft, test het anders eens
.
Had je dat ervoor niet dat geen service?
Want ik heb ook een 4s, op plaatsen waar ik de 4s vast houd en het bereik niet stabiel is (zelfs proximus) is het me al ook gelukt om geen service te krijgen maar dat gebeurt alleen soms eens als het bereik er echt kut is, op andere plaatsen is er geen enkel probleem zoals bv int stad in gent of aan de cinema moet ge vooral buiten altijd 3-5 blokken hebben mee proximus, binnen da kan soms minder zijn, komt dikwijls door de gebouwen en dergelijke meer.
De beste test zou zijn mocht je er een een ander kaartje indoppen van een andere provider. Je kan meteen vergelijken dan of je hetzelfde voor hebt of niet.
Re: Generation Connect
Geplaatst: 17 dec 2011, 20:07
door zjazjoe
@ nafte
Het ligt niet echt aan MV maar aan de microsim en iphone 4s. Heb hetzelfde voorgehad
http://www.macrumors.com/2011/12/16/new ... iphone-4s/
Re: Generation Connect
Geplaatst: 17 dec 2011, 20:14
door Marlboro
Zjazoe, da denk ik ook wel het eerder aan dat zal liggen. Heb dat ook al gelezen.
Re: Generation Connect
Geplaatst: 17 dec 2011, 20:45
door nickz
nafte schreef:Het enige wat mij tegen houdt is het bel tegoed dat ik nog staan heb (+25 euro). Is er een mogelijkheid om dit over te zetten of is dit onmogelijk?
Ik had nog € 49 belwaarde bij Mobile Vikings, en heb een deel gerecupereerd via
https://www.targetpay.com/. Je kan daar een account aanmaken, vervolgens een nieuwe betaaldienst aanleggen (bv. "donatie") en de prijs instellen op € 2 via een 0900-nummer (IVR).
Elke keer dat je dan naar dat 0900-nummer belt en de code ingeeft die op je scherm staat, gaat er € 2 van je belwaarde af, waarvan je later dan € 1,316 uitbetaald krijgt (of € 1,566 als je een BTW-nummer hebt, dan krijg je de BTW ook uitbetaald). Als je een hoger bedrag zou instellen, is het geen pay-per-call nummer meer, maar pay-per-minute, met een lagere uitbetaling en vermoedelijk ook extra gsm-kosten.
Let wel op: TargetPay betaalt pas uit van € 25! Dat wil zeggen dat je eerst voor minstens € 38 moet bellen naar dat nummer. In jouw geval zou je nadien dus nog voor € 14 moeten bellen met je Generation Connect-kaart.
Wat je ook kan doen, is met je resterende belwaarde een aantal sms'en sturen naar 4666 om een goed doel te steunen:
http://www.sms4666.be/.
Re: Generation Connect
Geplaatst: 18 dec 2011, 01:19
door Brammm
Hallo,
Ik heb op 7 december Generation connect besteld.
Na een tijdje ( 16 december ) heb ik mijn kaartje gekregen ...
maar ik heb nog steeds berreik bij base .. met geen belwaarde .. dus ik bel naar proximus , na een hele tijd aan de lijn gehangen te hebben
krijg ik verschillende antwoorden ( ze zegt dat het probleem bij base ligt , dat die geen nummeroverdrachten konden doen) dus dat ik ten vroegste volgende week kon overschakelen .. dus ik ga naar de proximus shop , zegt hij dat ik mijn brief die ik erbij heb gekregen van nummeroverdracht moet tekenen en terugsturen ,
ga ik naar de volgende proximus shop ... moest ik gewoon wachten , ik moest niets terug opsturen ... weet iemand nu wel wat ik moet doen ???
Re: Generation Connect
Geplaatst: 18 dec 2011, 11:29
door Dima_2005
Ik vraag me eigenlijk af. Stel dat ik in april mijn hoofdnummer zou willen overdragen op Generation Connect, zou dit kunnen zonder een nieuw simkaartje aan te vragen? Dus gewoon mijn huidig nieuw px-nummer van generation connect laten vervangen door mijn nummer. (overdragen)
Re: Generation Connect
Geplaatst: 18 dec 2011, 11:34
door Hakki
Converted schreef:Hakki schreef:Kan je op GC ook de rinkeltijd alvorens door te schakelen naar voicemail instellen?
Lijkt me niet te lukken met code **61*+32475151516*11*30#.. bij proximus enkel mogelijk als je abo hebt?
http://support.nl.proximus.be/app/answe ... -aanpassen
Blijkbaar dus enkel voor proximus abo?
[ Post made via mobile device ]
Hoe belachelijk is dat.. Net even met klantendienst gebeld en dit kan dus niet gewijzigd worden.. enige optie is om voicemail te deactiveren.. Zal niet veel anders op zitten denkik, anders ben ik vaak te laat.. staat standaard veel te kort!
Re: Generation Connect
Geplaatst: 18 dec 2011, 12:16
door nickz
Inderdaad, ben vroeger jaren klant geweest bij Proximus, zowel met Pay&Go als met abonnement, en heb enkele verschillen ondervonden:
- Bij Pay&Go kunnen de doorschakelingen naar de voicemail inderdaad niet zelf beheerd worden. De voicemail volledig uitschakelen is de enige mogelijkheid.
- Bij een abonnement belt de voicemail je zelf op als je nieuwe berichten hebt, bij Pay&Go krijg je enkel een melding via sms.
- Bij Pay&Go is het niet mogelijk om "signaal 2de oproep" te activeren.
Nu is een voicemail uiteindelijk toch maar uitgevonden om mensen altijd te laten betalen, zelfs al hebben ze de persoon die ze proberen bereiken niet aan de lijn gekregen, terwijl 9 op 10 toch nooit een bericht inspreekt. Daarom staat mijn voicemail dan ook uitgeschakeld. Als iemand mij belt en ik neem niet op, dan blijft mijn gsm bellen. Als ik in gesprek ben of een oproep weiger, dan krijgt de persoon bezettoon (gratis). Als ik geen bereik heb of mijn gsm staat uit, dan krijgt de persoon hier melding van (gratis).
Re: Generation Connect
Geplaatst: 18 dec 2011, 12:20
door xenne
Dima_2005 schreef:Ik vraag me eigenlijk af. Stel dat ik in april mijn hoofdnummer zou willen overdragen op Generation Connect, zou dit kunnen zonder een nieuw simkaartje aan te vragen? Dus gewoon mijn huidig nieuw px-nummer van generation connect laten vervangen door mijn nummer. (overdragen)
dit zal niet gaan
Re: Generation Connect
Geplaatst: 18 dec 2011, 12:21
door Marlboro
Ist als iemand je belt het langer moet rinkelen?
Tis het proberen waard he, lukt het nie niks verloren he;
Proximus:
**61*+32475151516*11*30# of **61*+32475151516**30#
[ Post made via mobile device ]
[ Post made via mobile device ]
Re: Generation Connect
Geplaatst: 18 dec 2011, 12:38
door nickz
Zoals ik al zei, kan je bij een herlaadkaart van Proximus je doorschakelingen niet zelf beheren. Dergelijke codes werken dus niet (of ze zouden dit intussen gewijzigd moeten hebben).
Re: Generation Connect
Geplaatst: 18 dec 2011, 12:50
door conehead
Die codes werken idd niet bij een herlaadkaart ....
Re: Generation Connect
Geplaatst: 18 dec 2011, 13:05
door Marlboro
Ik kon maar proberen.
Tgohja, das minste waar ik van wakker lig. Mensen die je dringend nodig hebben bellen terug of smsen.
[ Post made via mobile device ]
Re: Generation Connect
Geplaatst: 18 dec 2011, 13:34
door Tim.Bracquez
Kreeg net een mail van proximus dat mijn 2 SIM's verzonden zijn (met ander leverings nummer)
Ik had bij vorige bestelling geen mail gekregen maar wel de kaartjes. Dus blijkbaar ga ik ze morgen nog eens krijgen
Re: Generation Connect
Geplaatst: 18 dec 2011, 14:33
door TiTanium
Woensdag ook simkaartje besteld voor in vodafone 3G stick of tablet (twijfel nog) en vrijdag al ontvangen.
Re: Generation Connect
Geplaatst: 18 dec 2011, 19:45
door Brammm
Hallo,
Ik heb op 7 december Generation connect besteld.
Na een tijdje ( 16 december ) heb ik mijn kaartje gekregen ...
maar ik heb nog steeds berreik bij base .. met geen belwaarde .. dus ik bel naar proximus , na een hele tijd aan de lijn gehangen te hebben
krijg ik verschillende antwoorden ( ze zegt dat het probleem bij base ligt , dat die geen nummeroverdrachten konden doen) dus dat ik ten vroegste volgende week kon overschakelen .. dus ik ga naar de proximus shop , zegt hij dat ik mijn brief die ik erbij heb gekregen van nummeroverdracht moet tekenen en terugsturen ,
ga ik naar de volgende proximus shop ... moest ik gewoon wachten , ik moest niets terug opsturen ... weet iemand nu wel wat ik moet doen ???
Re: Generation Connect
Geplaatst: 18 dec 2011, 20:12
door nickz
Tegen mij had de klantendienst ook gezegd dat ik het formulier moest ondertekenen en doorfaxen, maar dat staat nergens op die brief of op de website, en bij verschillende mensen op dit forum gebeurde de nummeroverdracht automatisch, dus ik denk dat sommige medewerkers van de klantendienst zelf niet goed geïnformeerd zijn. Best gewoon nog even afwachten, de kans is groot dat onze nummers morgen zullen worden overgedragen. Wel vervelend als je geen belwaarde meer hebt natuurlijk...
Re: Generation Connect
Geplaatst: 18 dec 2011, 20:19
door Jordy1990
Je kan deze brief misschien toch best ondertekenen en doorfaxen. Normaal moet dit niet en gebeurt dit automatisch, maar ik zou het toch doen. Anders kan je de pech hebben en nog een paar dagen vastzitten bij Base zonder belwaarde...
Re: Generation Connect
Geplaatst: 19 dec 2011, 01:52
door kaas2
mgo72 schreef:Heeft iemand een idee of volgende mogelijk is :
........
3) Personal Hotspot op Iphone
Is dit mogelijk bij deze formule? I...........
Is het iemand gelukt om met GC en een iphone een mobile of personal Hotspot op te zetten?
Met andere woorden is tethering mogelijk met GC en de iPhone?
Re: Generation Connect
Geplaatst: 19 dec 2011, 09:29
door kdhoe
Modbreak:
FullQuote
kaas2 schreef:mgo72 schreef:Heeft iemand een idee of volgende mogelijk is :
........
3) Personal Hotspot op Iphone
Is dit mogelijk bij deze formule? I...........
Is het iemand gelukt om met GC en een iphone een mobile of personal Hotspot op te zetten?
Met andere woorden is tethering mogelijk met GC en de iPhone?
Ja werkt gewoon. Bij tethering instellingen gewoon internet.proximus.be typen (zelfde instellingen als data)
Re: Generation Connect
Geplaatst: 19 dec 2011, 10:19
door springfield
Ik heb mijn proximus sim sinds dinsdag en werkt nog steeds niet. Nu vertelt mv mij dat ze geen aanvraag ontvangen hebben voor nummer overdracht!
[ Post made via mobile device ]
Re: Generation Connect
Geplaatst: 19 dec 2011, 10:28
door zjazjoe
bellen naar klantendienst. Men heeft al hier eerder geplaatst, dat proximus het gewoon vergeten was..
Re: Generation Connect
Geplaatst: 19 dec 2011, 10:44
door springfield
Vorige week 3 keer gebeld. Ging altijd direct in orde zijn. Vind het ook schandalig dat de belgacom centers geen support verlenen voor connect.
[ Post made via mobile device ]
Re: Generation Connect
Geplaatst: 19 dec 2011, 11:23
door Ramaht
Springfield, er staat ook dat je enkel kan bestellen via de e-shop en het volgende "Generation Connect is een prepaidkaart die helemaal op maat van de verstokte mobiel internet-gebruiker is gesneden."
Waaronder je tussen de regels kan verstaan dat het voor mensen is die geen zin hebben om naar een shop te tjaffelen
De shop bypassen is een manier om kosten te drukken. Bij MV kan je ook niet naar een baseshop gaan als je problemen hebt.
Nu, die eshop is gelijk ook niet alles.
Vorige week dinsdag voor mijn vrouw een abonnement online besteld, ging binnen de 2 dagen contact met ons opgenomen worden voor de levering van alles en ondertekening van contract, nu 4 werkdagen verder zelf maar eens gebeld.
Re: Generation Connect
Geplaatst: 19 dec 2011, 12:14
door Kitt
Alez we blijven in spanning afwachten ...
Consequent zijn ze nie bij de eshop .. first come first serve kennen ze precies niet ...
Simkaart zat weeral niet in m'n bus .. dus nog maar es gebeld .. kreeg weer persoon aan de lijn die vlaams met een duits acces sprak ..
Hij verzekerde dat de sims nu binnen zijn en ze vandaag verstuurd werden .. dus morgen of woensdag zou ik heb moeten hebben lol ...
TBC ...
Re: Generation Connect
Geplaatst: 19 dec 2011, 12:56
door ldw
Ik had besteld op 14/12. Op 16/12 zat de SIM in mijn bus. (Had wel besteld met nieuwe nummer).
Re: Generation Connect
Geplaatst: 19 dec 2011, 13:06
door VOiD
Al 3x gebeld naar de klantendienst om een Play & Gold code te krijgen. Resultaat nihil. Wa een gesukkel daar bij Proximus.
Re: Generation Connect
Geplaatst: 19 dec 2011, 13:10
door wimpie3
Mannekes, mannekes... donderdagochtend de 8e twee kaartjes besteld, nog altijd NIETS...
Re: Generation Connect
Geplaatst: 19 dec 2011, 13:49
door springfield
Dat base support geeft voor een ander bedrijf zou inderdaad stom zijn...
Proximus heeft de winkels al, dus stom dat ze je daar niet kunnen helpen. Het is niet dat door connect er ineens meer winkels nodig zijn.
thamar schreef:Springfield, er staat ook dat je enkel kan bestellen via de e-shop en het volgende "Generation Connect is een prepaidkaart die helemaal op maat van de verstokte mobiel internet-gebruiker is gesneden."
Waaronder je tussen de regels kan verstaan dat het voor mensen is die geen zin hebben om naar een shop te tjaffelen
De shop bypassen is een manier om kosten te drukken. Bij MV kan je ook niet naar een baseshop gaan als je problemen hebt.
Nu, die eshop is gelijk ook niet alles.
Vorige week dinsdag voor mijn vrouw een abonnement online besteld, ging binnen de 2 dagen contact met ons opgenomen worden voor de levering van alles en ondertekening van contract, nu 4 werkdagen verder zelf maar eens gebeld.
[ Post made via mobile device ]
Re: Generation Connect
Geplaatst: 19 dec 2011, 14:11
door theory18
vandaag kijk ik in mijn brievenbus, zie ik een dikke vierkante envelope van proximus,
kreeg al direct een grote smile op mijn gezicht aangezien ik al 11 dagen op mijn simkaart aan het wachten ben.
Doe de brief open met volle overtuiging, vind ik toch wel een stomme reclameflyer voor telefonie en internet thuis..
Zijn ze ni beschaamd..
Re: Generation Connect
Geplaatst: 19 dec 2011, 14:25
door nickz
Ikzelf had mijn simkaart woensdag 07/12 rond 23:30 besteld, donderdag 15/12 ontvangen, maar tot op heden is het nummer nog niet overgedragen.
Mijn vriend heeft er op donderdag 08/12 rond de middag ook één besteld (eveneens met nummeroverdracht van Mobile Vikings) en heeft zelfs nog niets ontvangen.
Die simkaarten zitten in een envelop van PFSweb uit Luik. Zij verzorgen de e-shop van Proximus, ook de klantendienst daarvan, vandaar dat je meestal mensen met een duidelijk Frans accent aan de lijn krijgt als je er naar belt. Zie
http://www.pfswebeurope.com/nl/pages/cl ... urope.aspx
Proximus, ook bekend onder de naam Belgacom Mobile, is de grootste van de drie bedrijven voor mobiele telecommunicatie in België.
In 2007 besloot Proximus een online winkelcomponent te ontwikkelen om klanten nog een manier om te winkelen te bieden.
PFSweb heeft de E-commerce platformintegratie en de ontwikkeling en hosting van de website gerealiseerd. PFSweb zorgt voor de fulfilment-diensten, het transportmanagement (kopieën van contract & ID-kaart), het Customer Contact Centre (Centrum voor Klantencontact (UK, FR & NL), het accountbeheer, de financiële Diensten (Credit Card-authorisatie, Facturering en het BTW-Management, Betalingsafstemming…)
“Korte levertijden (6-12 weken), veel expertise op E-commerce-gebied, aanbod van een op maat gemaakte, totale E2E e-Shop-oplossing (On-line orderopnamen, bevoorrading, logistiek en distributie, financieel beheer, klantenserviceondersteuning, rapportage) en goede prijs/kwaliteit-verhouding."
Dirk Van der Velden & Laure-Emmanuelle Nonnenmacher E-commerce-afdeling Belgacom Mobile
Re: Generation Connect
Geplaatst: 19 dec 2011, 14:50
door Marlboro
wimpie3 schreef:Mannekes, mannekes... donderdagochtend de 8e twee kaartjes besteld, nog altijd NIETS...
Nie bij de pakken blijven zitten, bellen moet ge doen en dat uit leggen dat ge al de 8ste hebt besteld, hoe da kan ge nog steeds u kaartje nie hebt en anderen die paar dagen geleden hebben bestelt deze wel al hebben gekregen?
Re: Generation Connect
Geplaatst: 19 dec 2011, 15:05
door Tuneboy2005
vandaag mail gehad dat mijn kaartje het magazijn verlaten heeft. dus morgen of woensdag verwacht ik dat
Re: Generation Connect
Geplaatst: 19 dec 2011, 15:28
door ppetri
Heb GC sinds vrijdag MAAR NIKS WERKT.
Pas vanmorgen mijn 2000 sms gehad, maar niks van DATA. Ja, 1gb op SURFEN OP LAPTOP. WTF???
Ik heb geen laptop....(toch nie voor dees)
Modbreak:
Let op je taalgebruik! -- Krisken
Ik bel voor 10de keer naar 6000, de één valt uit de lucht, de ander spreekt Vlaams alsof die hier gisteren aangekomen is, en de franstaligen die VL spreken zijn dikwijls nog erger dan di Rupo.
Na 2u aan de lijn te hebben gehangen, zei jefke mij dat ik 3 dagen moet wachten en dan terug moest bellen als het nie opgelost was.
WTF? 3 dagen? En welke compensatie krijg ik?
Probleem is dat als ik surf, er weer geld af gaat en blijkbaar is proximus een kampioen in het aanwerven van icompetente afval om hun "callcentre" te bemannen....
Re: Generation Connect
Geplaatst: 19 dec 2011, 15:43
door FlashBlue
Het kan ook iets vriendelijker lijkt me zo.
Om te beginnen is je probleem nu niet heel duidelijk. Het lijkt erop dat je dataverkeer van je credit afgaat, klopt dat?
Dat is niet normaal, en daar kan de klantendienst je mee verder helpen. 6000 bellen, en vriendelijke blijven tegen de mensen, vroeg of laat kom je bij iemand die kan controlere waarom het misgaat, en evt je credit kan restoren.
Met kwaad worden bereik je niets bij die mensen (althans, je kan gerust kwaad worden, maar werk dat niet uit op hun), die doen ook maar hun job zo best als ze kunnen.
Re: Generation Connect
Geplaatst: 19 dec 2011, 15:47
door beont
Hier ook nog niets ontvangen, besteld op de 8e.
heb daarnet nog maar eens gebeld, en de kaart zal morgen verstuurd worden. (zeggen ze...)
Re: Generation Connect
Geplaatst: 19 dec 2011, 15:48
door ik_jefke
ppetri schreef:Heb GC sinds vrijdag MAAR NIKS WERKT.
Pas vanmorgen mijn 2000 sms gehad, maar niks van DATA. Ja, 1gb op SURFEN OP LAPTOP. WTF???
Ik heb geen laptop....(toch nie voor dees)
Mijn problemen zijnnu opgelost, allez, dat hoop ik toch want als ik #120# doe dan krijg ik een berichtje dat mijn bundel op is maar als ik een sms stuur gaat er niets van mijn krediet af...
Data kan ik niet testen omdat mijn gsm in herstelling is en nu een oud toestelleke genruik
Re: Generation Connect
Geplaatst: 19 dec 2011, 15:51
door metal
Ale, ik heb vandaag ook is naar de 6000 gebeld omdat mijn nummer nog altijd niet overgedragen is. En nu zegt da madammeke daar aan de andere kant dat het 7 werkdagen kan duren voordat het in orde zou zijn. Dit alles vanwege het grote succes. (wat hadden ze daar dan anders van kunnen verwachten? Dat niemand dit zou nemen?)
Re: Generation Connect
Geplaatst: 19 dec 2011, 16:11
door Maglor
Ik hou mijn hart al vast. Ik heb op de 12de mijn kaartje besteld (normale sim, met nummeroverdracht). En zoals zo velen nog steeds niets ontvangen. Ik heb nu nog iets meer dan 1,5€ krediet over. Een geluk dat niet te veel bel, maar echt lang moet deze grap toch niet meer duren.
Re: Generation Connect
Geplaatst: 19 dec 2011, 16:16
door springfield
metal schreef:Ale, ik heb vandaag ook is naar de 6000 gebeld omdat mijn nummer nog altijd niet overgedragen is. En nu zegt da madammeke daar aan de andere kant dat het 7 werkdagen kan duren voordat het in orde zou zijn. Dit alles vanwege het grote succes. (wat hadden ze daar dan anders van kunnen verwachten? Dat niemand dit zou nemen?)
Ik heb ook nog eens gebeld, ze zeggen ineens dat ik contact moet opnemen met de e-shop. Gebeld naar de e-shop, simkaart is in orde er is dus iets misgelopen. Hij ging het doorgeven aan de dienst activatie (?) en zou binnen de 24u in orde moeten zijn. Ben benieuwd. Mij hebben ze al meerdere keren verteld dat het in orde ging zijn. Een uur later, de volgende dag etc. maar nog steeds Mobile Vikings.