profke schreef:oftewel 72 lln, ipv 36.
Dan moet je inderdaad de extra tijd gebruiken die vrijkomt doordat er geen praktijkstages zijn, of activiteiten die niet doorgaan wegens Corona (zoals die leerkrachte TSO omschreef).
In een richting of een jaar waar dat niet relevant is, moet je iddd keuzes maken, rekening houden met het feit dat je ook weer niet moet "halveren" , je kan efficienter en geconcentreerder les kan geven aan een klein groepje. Het is dat of helemaal niets.
Ondertussen hebben de scholen rond Houthulst al besloten dat leerkrachten uit Houthulst
voorlopig niet langer welkom zijn op school. We gaan dus wederom de selectieve tour op met de "leerachterstand" (waar of niet). Gelukkig dat de scholen zelf ingrijpen om besmettingen te vermijden als Weyts het niet wil doen, jammer dat het op deze manier moet gebeuren maar Weyts laat de scholen geen keus.
Wat Weyts nu vooral moet doen is de woede van die scholen op de hals halen door ze terug te fluiten. Minister van Ouders of Minister van Onderwijs?
woutervh schreef:
Kinderen/jongeren hebben zoveel meer nodig dan enkel hun leerstof. Sociale vaardigheden, vrienden, interacties, dimensie, ... Niet ganse dagen op een scherm gapen gelijk een hond op een zieke koe.
Nogmaals aan herinneren, het zijn enkel ouders (en ouderen) die dit zeggen. De leerlingen van het middelbaar zelf hebben in een bevraging een meerderheid voorkeur voor afstandsonderwijs laten blijken. De tijd dat je vrienden enkel op school kon ontmoeten, was voor sommigen onder ons misschien van toepassing, maar is compleet achterhaald nu. De tijden zijn letterlijk veranderd.
Let wel: dit betreft enkel secundair onderwijs, voor dewelke afstandsonderwijs nu op tafel ligt. Over lagere school spreek ik me hierover momenteel niet uit.
bambipower schreef:Als ik een restaurant had, zou ik ook wel iemand anders nemen. En idem voor automecaniekers die amper praktijk hebben gehad, of houtbewerkers, of....
Alsof ze de sollicitanten voor het kiezen hebben in die sectoren
Zoals de sectoren al zo lang zeggen: ze moeten pakken wat ze kunnen krijgen, en een
eetbare mayonnaise leren ze voor het eerst in het restaurant te draaien, met de chef die het hen aanleert. En dat is al zo van lang voor corona!
Daarom, een geluk bij een ongeluk voor uw zoon: hoe goed/slecht hij ook opgeleid werd, werk zal hij wel vinden. En dan zal hij deftig leren koken. MAAR: hoe langer je de scholen open houdt, hoe langer de restaurants dicht moeten blijven, hoe langer voor hij werk zal vinden als hij in zijn afstudeerjaar zit!