Pagina 21 van 23

Re: Mobistar vast internet en TV

Geplaatst: 21 feb 2016, 19:49
door ygeffens
De technieker vertelde mij vrijdag (ben ook nog net aangesloten) dat dat niet kon.

Re: Mobistar vast internet en TV

Geplaatst: 21 feb 2016, 20:11
door Drakuun
Mijn voorlopige bevindingen van de Mobistar test:
Na veranderen kanaal is het beeld in slomo terwijl het geluid gewoon is, dit gesynchroniseerd krijgen duurt een 4tal seconden.
Soms is het beeld consequent trager dan het geluid tot soms een kwart seconde, dit is extreem vervelend!
Deze desynchronisatie kan niet hersteld worden door een volledige reboot, dit is een groot probleem.
Hetzelfde kanaal op Telenet is soms betere kwaliteit dan Mobistar (bijvoorbeeld BBC First).
Teletext functie is nergens te bespeuren, dus geen ondertitteling meer op anderstalige kanalen.
Het kanalen aanbod mag zeker uitgebreid om concurrentieel te zijn, de dochter gaat Mobistar niet leuk vinden.
Het internet bij Mobistar is snel en stabiel, al verwachtte ik niet minder van kabel.

Nog een klein probleem waar Mobistar niet echt iets aan kan doen is dat mijn 'one for all' afstandsbediening niet werkt met hun decoder.
Een ander issue was dat de kleur etc anders was dan bij Telenet, doch dit lag aan het feit dat elke HDMI input op onze tv eigen beeldinstellingen bewaart.
Bij deze dus de tip voor anderen die gelijkaardige issues hebben.

In totaal vergelijking, als er vaste telefonie bij zou zitten kunnen ze misschien concureren, anders is het appelen met peren vergelijken.
Er zijn tig argumenten om vaste telefonie te behouden waar het mobiele geen of geen goed alternatief voor heeft.
Met de huidige richtprijzen zou Mobistar duurder uitkomen en dus niet concurrentieel zijn als ik internet en tv zou overnemen maar mijn vaste lijn via Telenet zou moeten behouden.
Jammer dat Mobistar bij deze 'test' geen forum laat waar alle issues verzameld worden of op de een of andere manier vrijelijke feedback toelaat, een enquete rondsturen lijkt me geen goede strategie om de dienst te verbeteren.

Voor zij die het niet kunnen inzien:
Wij hebben de vaste lijn omdat er wel eens mensen over de vloer komen die moeten bellen.
Mijn vader bijvoorbeeld die hier mee helpt renoveren weigert een gsm en is enkel via de huistelefoon bereikbaar.
Ook de dochter is volgens ons nog te jong en nog niet verantwoordelijk genoeg om een gsm te hebben maar moet wel telefoons kunnen opnemen of de hulpdiensten kunnen bellen.
Soms moeten mensen die ons bellen gewoon iemand kunnen bereiken die thuis is en willen niet elk van onze gsm nrs afbellen op goed geluk.
Een leverancier van pakketjes bijvoorbeeld, deze weet niet wie thuis is en interesseert hun ook niet, als er maar iemand is.
De huistelefoon blijft ook langer rinkelen dan de belachelijke limiet van 30 seconden bij gsm's die al te vaak gemist word met alle frustraties en tijdverlies van dien.
De vaste lijn gaat ook nagenoeg altijd en gsm's laten het nog steeds al wel eens afweten.
Batterij problemen bijvoorbeeld of lange gesprekken met aflopende batterijen, daar heeft een thuislijn geen last van.
....

Re: Mobistar vast internet en TV

Geplaatst: 22 feb 2016, 07:13
door Avenger 2.0
Aan de ene kant maar goed dat ze nog geen volledige lancering gedaan hebben. Ziet er naar uit dat ze toch best nog een jaar beta testen om alle bugs te pletten en de apps + vod service verder uit te rollen.

Re: Mobistar vast internet en TV

Geplaatst: 22 feb 2016, 16:48
door philippe_d
Off-topic discussie over het "nut" of de "noodzaak" van een vaste lijn afgesplitst.

Gelieve in deze topic de discussie te beperken tot ervaringen met Mobistar vast internet en TV
Discussies over de "vaste lijn" hier verderzetten:
http://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=107&t=46967

Re: Mobistar vast internet en TV

Geplaatst: 22 feb 2016, 19:13
door fluppie
Avenger 2.0 schreef:Aan de ene kant maar goed dat ze nog geen volledige lancering gedaan hebben. Ziet er naar uit dat ze toch best nog een jaar beta testen om alle bugs te pletten en de apps + vod service verder uit te rollen.
Ik denk dat Mobistar ook zelf wel beseft dat alles nog niet op punt staat,en het op deze manier wil aanpakken.Het gaat niet vlug,maar tegen eind dit jaar is de kans groot dat vrijwel alles opgelost is.

Re: Mobistar vast internet en TV

Geplaatst: 22 feb 2016, 19:49
door springfield
Ik krijg ineens melding van gecodeerde zender.
Alleen één en canvas kan ik zien.

Re: Mobistar vast internet en TV

Geplaatst: 22 feb 2016, 21:42
door Shnoob
springfield schreef:Ik krijg ineens melding van gecodeerde zender.
Alleen één en canvas kan ik zien.
Is bij mij al zinds de installatie vorige maandag zo :roll:

Re: Mobistar vast internet en TV

Geplaatst: 22 feb 2016, 21:45
door dean3009
Alee, ben dan niet de enige. Na 3 weken nog niet opgelost bij mij :lol: Alhoewel dit bij mij dus van die melding naar een zwart beeld (met alle andere functionaliteit aanwezig) is gegaan, zonder VRT-kanalen.

Re: Mobistar vast internet en TV

Geplaatst: 22 feb 2016, 21:56
door Shnoob
Met de 1ste decoder kreeg ik beeld maar er was iets mis mee, wou ni updaten en kon ni van post veranderen. Technieker heeft die vervangen en de nieuwe serie nummer doorgegeven ma ja, werkt ni. Technische dienst de zaterdag gebeld en hij zei dat telenet dit verder moest afwerken...

Re: Mobistar vast internet en TV

Geplaatst: 22 feb 2016, 21:59
door sanderd17
@dean3009, en heb je al eens die reset methode geprobeerd? Stroom uitzetten, reset knop induwen (achteraan), en een tiental seconden inhouden na het opnieuw aanzetten van de stroom (het lampje zal anders knipperen).

Bij mij heeft ie zo opnieuw zenders gevonden.

Re: Mobistar vast internet en TV

Geplaatst: 23 feb 2016, 07:13
door dean3009
Al vier keer gereset, en ook een geforceerde update geprobeerd. Tweemaal aan de lijn gehangen en die suggeren altijd een reset, maar dat werkt dus niet. Hij vindt ook gewoon alle zenders. Raar.

Re: Mobistar vast internet en TV

Geplaatst: 24 feb 2016, 15:32
door blaatpraat
blaatpraat schreef:Klantvriendelijkheid mogen ze wel nog eens leren bij Mobistar.

Vorig jaar heb ik mij aangemeld als tester, met als bericht dat vanaf de testen begonnen in mijn regio, ik gecontacteerd ging worden.
Nooit iets van vernomen.

Ondertussen had ik al vernomen dat de testen begonnen waren, dus heb ik mij op nieuwjaar opnieuw opgegeven.
Hierop kreeg ik het bericht dat ik zou mogen testen, en er binnen de 14 dagen contact opgenomen zou worden met me.
Niets meer van vernomen.

Ruim 3 weken nadien heb ik zelf contact opgenomen met Mobistar, om te vragen hoe het ermee zat.
Als ze geen testers meer willen, mogen ze dit ook gewoon zeggen...
Bericht gekregen dat deze melding doorgegeven zou worden aan de juiste partij binnen Mobistar. Ook hier niets meer van gehoord.

Zonet nog eens geweest gaan kijken op de site van Mobistar: ze aanvaarden geen testers meer.
Is het nu zo moeilijk om te zeggen aan de mensen die zich al opgegeven hadden dat je niet moeten hebben als tester?
Ook al heb je een bericht gekregen dat je aanvaard bent als tester...
Mijzelf eens quoten, en verbeteren.

Zonet nog opgebeld geweest, omdat ze toch nog testers nodig hebben.
Volgende week komen ze langs om het te installeren.

We zullen zien...

Re: Mobistar vast internet en TV

Geplaatst: 24 feb 2016, 16:24
door satsurfer
hier gisteren van Telenet (whoppa) afgesloten. in het weekend online ingevuld, en maandagmorgen om 10.00 u. belden ze mij met de vraag wat ze voor mij konden betekenen. Afsluiten die handel. :-D In de namiddag was het over & out met Telenet. Heb hen feedback gegeven dat er lacune is in hun gamma met een deftige internetverbinding (met 500 GB zoals scarlet/mobi*) voor particulieren met tv rond de 50€. Nu enkel nog mobistar test. Als ze voorwaarde van verplicht gsm-abbo aanhouden, neem ik scarlet vdsl+telenet tv (voordeel van CI modules, wat mobi* nt heeft en vlottere decoder en fritzbox all-in-one). Voor 49 € blijf ik (vermoed ik)

Re: Mobistar vast internet en TV

Geplaatst: 24 feb 2016, 16:38
door ygeffens
Ondertussen ben ik te weten gekomen dat het aantal gelijktijdige opnames minder is dan eerst gecommuniceerd.
Voorlopig 2 opnames en een 3de enkel kijken.
Dit zou een beperking zijn die telenet oplegt en geen beperking op de box (volgens de installateur).

Blijkt ook effectief zo te zijn, want als ik een 3de opname (deels) overlappend ingeef, dan krijg ik een melding dat er een conflict is :-(
Op zich niet zo erg, wanneer je een 2de box zou hebben en daar de andere opnames zou kunnen doen, mits je de opnames zou kunnen bekijken vanaf de andere box (zoals dat bij Telenet nu is), maar dat zit er voor 't eerst nog niet in.

Ik kijk wel uit naar de wifi functionaliteit op de decoder.

Re: Mobistar vast internet en TV

Geplaatst: 24 feb 2016, 16:58
door serialchiller
satsurfer schreef:hier gisteren van Telenet (whoppa) afgesloten. in het weekend online ingevuld, en maandagmorgen om 10.00 u. belden ze mij met de vraag wat ze voor mij konden betekenen. Afsluiten die handel. :-D In de namiddag was het over & out met Telenet. Heb hen feedback gegeven dat er lacune is in hun gamma met een deftige internetverbinding (met 500 GB zoals scarlet/mobi*) voor particulieren met tv rond de 50€. Nu enkel nog mobistar test. Als ze voorwaarde van verplicht gsm-abbo aanhouden, neem ik scarlet vdsl+telenet tv (voordeel van CI modules, wat mobi* nt heeft en vlottere decoder en fritzbox all-in-one). Voor 49 € blijf ik (vermoed ik)
Ik denk dat je, in het geval van internet via VDSL2 + TV van TN best eens alle abos vergelijkt. Scarlet geeft op haar website nog een limiet aan van 300GB/m met een wat conservatieve cap van 30/4mbps. (Scarlet adverteert dat op haar website als "onbeperkt surfen" :lol: )
Proximus zelve hanteert blijkbaar strengere volumelimieten (150GB/m voor comfort???), maar "capt" minder streng.
Aan jou om te bekijken wat primeert. Andere VDSL2-aanbieders vragen een meerprijs voor de raw copper, dus die heb ik er hier uit gelaten.

Re: Mobistar vast internet en TV

Geplaatst: 24 feb 2016, 17:15
door raf1
ygeffens schreef:Dit zou een beperking zijn die telenet oplegt en geen beperking op de box (volgens de installateur).
Die installateur is blijkbaar slecht opgeleid. Mobistar heeft " tot 4 gelijktijdige opnames" gecommuniceerd. Dit wil dus zeggen dat er maximaal 4 kanalen gelijktijdig worden ontsleuteld. Aangezien hun decoder slechts 2 tuners heeft, moeten die 4 kanalen op maximaal 2 verschillende frequenties worden uitgezonden.
Het is dus absoluut een beperking van de box, ze hadden een box moeten kiezen met vier gewone tuners of een nieuwe Full Band Capture tuner.

Re: Mobistar vast internet en TV

Geplaatst: 24 feb 2016, 18:31
door ygeffens
Ok, ik begrijp (half) wat je bedoeld - een beperking van de box. Maar bij de laatste 4 woorden ben je me kwijt :)

Re: Mobistar vast internet en TV

Geplaatst: 24 feb 2016, 19:50
door Drakuun
raf1 schreef:Het is dus absoluut een beperking van de box, ze hadden een box moeten kiezen met vier gewone tuners of een nieuwe Full Band Capture tuner.
Misschien hadden ze sowieso beter een andere box gekozen.
Volgens mij liggen de beeld/geluidssynchronisatie problemen ook aan het gebrek aan processorkracht.

Re: Mobistar vast internet en TV

Geplaatst: 24 feb 2016, 21:10
door raf1
ygeffens schreef:Ok, ik begrijp (half) wat je bedoeld - een beperking van de box.
Het komt erop neer dat de box slechts twee kabelfrequenties tegelijkertijd kan verwerken terwijl het mogelijk is dat 4 verschillende tv-kanalen op 4 verschillende kabelfrequenties worden uitgezonden.
Drakuun schreef:Volgens mij liggen de beeld/geluidssynchronisatie problemen ook aan het gebrek aan processorkracht.
Dat lijkt me eerder een bug in de software-drivers. Ze hebben op softwarevlak blijkbaar nog veel werk aangezien zelfs een basisfunctie zoals teletext of ondertiteling nog niet geïmplementeerd is.

Re: Mobistar vast internet en TV

Geplaatst: 25 feb 2016, 09:30
door Drakuun
raf1 schreef:Dat lijkt me eerder een bug in de software-drivers. Ze hebben op softwarevlak blijkbaar nog veel werk aangezien zelfs een basisfunctie zoals teletext of ondertiteling nog niet geïmplementeerd is.
Dat zou betekenen dat ze die box zelf hebben ontwikkeld?
Waarom zouden ze niet gewoon een box die reeds bestaat en ruim getest is gebruiken? Want volgens mij hebben ze dat gedaan.
Aangezien deze technologie reeds jaren bestaat kan ik me niet inbeelden dat teletext er nog voor geïmplementeerd moet worden.

Re: Mobistar vast internet en TV

Geplaatst: 25 feb 2016, 10:01
door road rebel
Wordt teletekst sowieso niet afgeschaft? persoonlijk zou ik als digitale TV aanbieden geen cent steken in teletekst, je kan die info beter en dynamischer weergeven in jouw eigen menu. Ik had in het begin gelezen dat de box is van Siligence (reeks GS7xxx?), GUI van Zappware en back-end van Alpha Networks. Synchronisatie van beeld en geluid kan dus op meerdere vlakken mis lopen, ik weet trouwens niet in welke mate digitale TV over het Telenetnetwerk broadcast dan wel IP-Multicast is. Ik vermoed dat de implementatie van het broadcast protocol ook wel de nodige hickups kan veroorzaken in de initiële handshake-fase bij de zenderkeuze.

Re: Mobistar vast internet en TV

Geplaatst: 25 feb 2016, 10:10
door Drakuun
Voor mij mag teletekst afgeschaft worden, als er dan een alternatief is voor ondertiteling op buitenlandse kanalen.
In mijnen tijd heeft het mijn Engels enorm goed geholpen door naar BBC te kijken met Engelse ondertiteling.

Re: Mobistar vast internet en TV

Geplaatst: 25 feb 2016, 10:23
door sanderd17
Teletekst wordt niet meteen afgeschaft, maar wel afgebouwd.

De pagina's die minder bekeken worden zullen eerst verdwijnen, maar ik verwacht dat de ondertitels (888) nog langer zullen bestaan dan de levensduur van de gemiddelde digibox.

Daarnaast is de VRT verplicht om bepaalde doelgroepen te ondersteunen, waaronder de hardhorigen. Dus zolang er geen goed alternatief is voor de 888 ondertiteling zal de VRT die ondertiteling niet kunnen afschaffen (een goed alternatief moet technisch in orde zijn, maar ook al een grote gebruikersgroep kennen.

Voor mij is het gebrek aan ondertitels wel een nadeel. Het is immers niet alleen nuttig voor hardhorigen, maar ook bij series waar vaak gemompeld wordt.

Re: Mobistar vast internet en TV

Geplaatst: 25 feb 2016, 10:57
door raf1
Drakuun schreef:Dat zou betekenen dat ze die box zelf hebben ontwikkeld?
Men ontwikkelt natuurlijk niet alles vanaf nul, maar er is toch een zekere integratie nodig van drivers en hardware die door fabrikant X geleverd worden, besturingssysteem door ontwikkelaar Y en user interface door designstudio Z,etc... Het mag bovendien allemaal niet te veel kosten. Een product lanceren vol bugs is dus eerder regel dan uitzondering.
road rebel schreef:persoonlijk zou ik als digitale TV aanbieden geen cent steken in teletekst, je kan die info beter en dynamischer weergeven in jouw eigen menu.
Die info is eigendom van de tv-omroepen. Een provider kan dus niet zomaar die "info" stelen en kosteloos in een eigen menu implementeren.
De implementatie van teletekst is dan veel goedkoper en sowieso noodzakelijk voor ondertiteling zolang de tv-sector het niet eens is over een nieuwe moderne standaard.

Re: Mobistar vast internet en TV

Geplaatst: 25 feb 2016, 16:27
door krisken
Vandaag voor de derde maal een mailtje ontvangen van Mobistar met een 14-tal vragen in verband met hun internet/tv product.
De vragen zitten vrij goed in elkaar. Hopelijk gaat men ook luisteren naar de puntjes van kritiek. Zo zou meer uploadsnelheid leuk zijn, lagere latency op hun verbindingen, en de afschaffing van de eis om ook een GSM abonnement te nemen.

Verder vragen ze je om het persartikel te lezen (inhoudelijk) waarna men je mening vraagt over een aantal zaken hieruit en een aantal vragen waarvan ze je willen dat je het correcte antwoord aan duid. Beetje begrijpend lezen dus :-)

Re: Mobistar vast internet en TV

Geplaatst: 25 feb 2016, 16:32
door FORZA M
krisken schreef:Vandaag voor de derde maal een mailtje ontvangen van Mobistar met een 14-tal vragen in verband met hun internet/tv product.
De vragen zitten vrij goed in elkaar. Hopelijk gaat men ook luisteren naar de puntjes van kritiek. Zo zou meer uploadsnelheid leuk zijn, lagere latency op hun verbindingen, en de afschaffing van de eis om ook een GSM abonnement te nemen.

Verder vragen ze je om het persartikel te lezen (inhoudelijk) waarna men je mening vraagt over een aantal zaken hieruit en een aantal vragen waarvan ze je willen dat je het correcte antwoord aan duid. Beetje begrijpend lezen dus :-)
Net ook ingevuld en het zit inderdaad best goed in elkaar.

Ik heb wel wat commentaar gegeven op hun "begrijpend lezen" stukje. Er is namelijk nergens sprake van de FUP, en om nu bij internet boost van extra "surfcapaciteit" te spreken vind ik ook eerder nietszeggend en verwarrend.

Re: Mobistar vast internet en TV

Geplaatst: 25 feb 2016, 16:54
door krisken
Klopt overal zie je "onbeperkt internet" maar geen enkel detail van de FUP limiet.
Is ook één van mijn opmerkingen naar hun toe.

Re: Mobistar vast internet en TV

Geplaatst: 25 feb 2016, 17:04
door kristofmertens
Hier ook net ingevuld.
Goed dat je nu veel meer vragen over tv voorgeschoteld krijgt, dat werd tijd.
Sommige vragen kwamen toch wel op hetzelfde neer, de ene al iets meer in detail dan de andere.

Ik heb er alvast mijn tijd voor genomen en naar eigen eerlijkheid ingevuld.
Hopelijk doen ze er wat mee.

Re: Mobistar vast internet en TV

Geplaatst: 26 feb 2016, 08:25
door blaatpraat
@teletekst/ondertiteling discussie: Via digitale TV is het perfect mogelijk om meerdere ondertitelingen mee te sturen die je optioneel kunt aanzetten.
Op de vlaamse zenders gebeurt dit tot op heden nog niet (en die blijven vast houden aan 888), maar op buitenlandse (britse, duitse) vind ik niets anders.
Als ze dit zouden implementeren, is de noodzaak aan teletekst volledig verdwenen, me dunkt.

Re: Mobistar vast internet en TV

Geplaatst: 26 feb 2016, 21:16
door dommelgebruiker
hallo,

het leuke bij mobistar is wel dat je kan inloggen op die kabelmodem...
en dus DHCP kan uitschakelen....enz
maar als ik mijn dhcp uitschakel krijgt mijn router toch nog geen extern ip adres...
volgens mobistar zou dit wel moeten...
iemand enig idee?

Re: Mobistar vast internet en TV

Geplaatst: 26 feb 2016, 21:18
door BertG3
Heb een enquête gekregen van de Mobistar club over wat ik vond van het aanbod. Heb dit eens goed ingevuld en verwezen naar de huidige problemen van de testers met links naar dit forum :banana:

Re: Mobistar vast internet en TV

Geplaatst: 26 feb 2016, 21:29
door ygeffens
dommelgebruiker schreef:hallo,

het leuke bij mobistar is wel dat je kan inloggen op die kabelmodem...
en dus DHCP kan uitschakelen....enz
maar als ik mijn dhcp uitschakel krijgt mijn router toch nog geen extern ip adres...
volgens mobistar zou dit wel moeten...
iemand enig idee?
NATP aan laten staan

Router aan (bvb) poort 1 hangen, en deze specifieke poort in bridge mode zetten.

Re: Mobistar vast internet en TV

Geplaatst: 26 feb 2016, 22:04
door dommelgebruiker
hallo,

bedankt !
nu werkt het... mijn fritzbox heeft inderdaad nu een extern ip adres van mobistar(telenet) gekregen....
maar nu kan ik niet meer op de modem van mobistar(telenet) 192.168.0.1 is niet meer bereikbaar...
hoe kan ik deze nu nog raadplegen?

bedankt!

Re: Mobistar vast internet en TV

Geplaatst: 26 feb 2016, 22:05
door ygeffens
Kabeltje van je laptop bvb rechtstreeks verbinden met de modem; of
Draadloos verbinden met het wifi netwerk van de Mobi* modem.

Re: Mobistar vast internet en TV

Geplaatst: 26 feb 2016, 22:30
door dommelgebruiker
ok bedankt !
het werkt allemaal!
de mobistar technieker wist te zeggen dat het internet echt ongelimiteerd was.... en geen GB ofzo...
staat wel ergens in kleine letterkes volgens hem maar ze passen dat niet toe...

Re: Mobistar vast internet en TV

Geplaatst: 26 feb 2016, 22:32
door ygeffens
Op dit ogenblik sowieso, al moet je natuurlijk niet het halve internet leegtrekken.
Eens het gecommercialiseerd is, 500gb/maand, daarna een lagere snelheid. Ben benieuwd hoe hard ze dat gaan toepassen.

Re: Mobistar vast internet en TV

Geplaatst: 26 feb 2016, 22:50
door dommelgebruiker
wel gek he...
bij telenet kan je niet in de modem inloggen en dhcp routerfunctie niet uitschakelen...
bij mobistar kan je alles gewoon zien en aanpassen

Re: Mobistar vast internet en TV

Geplaatst: 27 feb 2016, 07:12
door h0us3cat
dommelgebruiker schreef:wel gek he...
bij telenet kan je niet in de modem inloggen en dhcp routerfunctie niet uitschakelen...
bij mobistar kan je alles gewoon zien en aanpassen
Screenshots?

Re: Mobistar vast internet en TV

Geplaatst: 27 feb 2016, 11:42
door Netserv
Je kan per poort bridging aanzetten om zo de NAT op die poort uit te zetten en een publiek IP-adres te krijgen. Zeer makkelijk en zonder verlies van toegang tot de interface als je ten minste op 1 poort NAT laat aanstaan. Ook kan je de DHCP uitzetten en de signaalwaarden per kanaal zien. Verder zijn er ook nog functies om een print/ftp/file server van de modem te maken door een printer of harde schijf op de USB aan te sluiten. Dit heb ik ook nog niet getest. En bij advanced staan uiteraard de firewall, port forwarding e.d. en ook een optie om een dynamische DNS te koppelen zoals DynDNS. Zeer handig dat dit allemaal gewoon aan te passen valt bij Mobistar. Hopelijk blijft dit ook zo bij hun commerciële product en niet enkel bij de test.
cbn 2.jpg
cbn 1.jpg
cbn 3.jpg
cbn 4.jpg
cbn 5.jpg

Re: Mobistar vast internet en TV

Geplaatst: 27 feb 2016, 11:46
door satsurfer
25/2/2016 16:02 enquête van Mobistar Kabel Team
26/2 2016 11:33 enquête van Mobistar Club

Zijn dit 2 dezelfde enquêtes?