OVH: DID in België

BertG3
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 172 keer
Bedankt: 167 keer

Heronic schreef:Ik gebruik ook ovh en heb geen config bestanden moeten aanpassen.
Werkt goed!
Ik ondervind zelf ook geen problemen. Ik hoor mijn gesprekspartner altijd goed, maar hij/zij hoort mij altijd met een trillende stem...

Iemand eventueel al een idee voor het probleem met de gemiste oproepen ???
BertG3
userbase crew
userbase crew

Niemand ???
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 487 keer
Bedankt: 556 keer

welk probleem met gemiste oproepen ?

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
BertG3
userbase crew
userbase crew

Zie mijn vorige post.

Alvast bedankt voor jullie antwoord,

BertG3
BertG3 schreef:Beste,
1) Ik ben aangesloten bij OVH en hij is ingesteld in de Fritz!box. Vaak hoor ik aan de andere kant van de lijn dat mijn stem 'trilt'. Ik heb door een draadje hier al de codecs veranderd bij OVH zelf, maar blijkbaar is het nog niet gebeterd...

Ik bel met DECTS aangesloten op de Fritz!

Iemand een oplossing ?

--

2) Bij een gemiste oproep verwijder ik het gesprek in de C47H en in de Fritz! maar dit gesprek blijft terugkeren op de telefoon onder het nummer 123.

Iemand een oplossing ?

--

Met vriendelijke groeten en alvast bedankt voor jullie antwoord,

BertG3
Goztow
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Had vorige maand even GSM-calls weer via OVH laten gaan wegens een lege betamax account. *gulp* 10,83 € op één maand aan gesprekken. Betamax maar weer geactiveerd ;).
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
icekiller2k6
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 12 keer

Hm dus de standaard oplossing is
OVH 1,5euro per maand + een betamax (welke?) voor te bellen naar gsm nrs in Belgie.

Hoe zit het met bellen naar een gsm nr in het buitenland (in dit geval Nederland).
webside007
Member
Member
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 2 keer

@icekiller2k6: deze website vind ik handig: http://www.hanstel.be/index.php (rechtsboven kan je Engels kiezen).
Goztow
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Hangt wat af van je belgedrag. Ik heb vaak freevoipdeal gebruikt daar die de goedkoopste was voor mij. Wel een ganse periode echt slechte kwaliteit gehad. Nu nog eens proberen, hoop op betere kwaliteit.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
Heronic
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 427 keer
Bedankt: 210 keer

Laatste tijd is fvd best ok hier. Beter dan wat het geweest was al zit er soms nog wel eens een "dof" gesprek tussen.
Heb wel de indruk dat de "handling fee" iets duurder geworden is. Vorige oplading kostte mij 0.85 cent per minuut. Volgende kom ik iets duurder uit.
“Insanity is my only means of relaxation "
My excuse? Being dunk. Whats yours?
BertG3
userbase crew
userbase crew

Ik wil dit topic nog even wakker maken omwille van mijn vorige post. Ik hoor de andere partij zeer goed, maar weer kreeg ik commentaar dat de lijn slecht was. Een schorre trillende stem blijkbaar... Ik heb hier al de codecs in de manager aangepast zoals een topic hier op userbase, maar tevergeefs...

Iemand nog raad ? Ik weet het echt niet meer...
ubremoved_15739
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 608 keer
Bedankt: 542 keer

Misschien heb je op sommige ogenblikken onvoldoende upload bandbreedte?
BertG3
userbase crew
userbase crew

Opgelost ! Aanpassing doen qua codec werkt dus niet als je dit enkel doet in het managerpaneel van OVH. Dit moet ook werkelijk aangepast worden via Telnet in je Fritz!Box. Probleem opgespoord dankzij de voice transmission functie.
lacer
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 109 keer
Bedankt: 133 keer

Iemand die weet hoe je bij OVH je telefoonnummer kan wijzigen ?
Ik zie wel in de manager dat je een bijkomend(e) telefoonnummer(s) kan aanvragen, waarschijnlijk verhoogd dan de prijs van je abonnement. Zou men dan in latere instantie je oude nummer kunnen wissen ? Ik neem aan dat in de ATA, in dit geval Plug et Phone (een Cisco spa112) ook het nummer zal moeten aangepast worden.
Ook een adres wijziging doorgeven, verloop dit via een Ticket ?
EdpNet XL 99/35 Mbps
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2100 black
RPi 2B + 3B +3B+ Kodi
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > PVoutput
Ubuntu Mate 18.04
wied
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
Bedankt: 253 keer

en iemand die weet hoe de tijden in te stellen voor voicemail?
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
lacer
Elite Poster
Elite Poster

Gisteren voor een adreswijziging alvast een ticket verstuurd, maar nog geen reactie ...
EdpNet XL 99/35 Mbps
RPi 2B + 3B +3B+ Kodi
Ubuntu Mate 18.04
powaq
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 62 keer

Kan je dit niet gewoon ergens in de instellingen? Ik heb recent mijn btw nummer ook zo aangepast. Zonder interventie via ticket.
wied
Elite Poster
Elite Poster

die manager is een echte doolhof, en werkt helemaal niet intuitief! Niettemin is alles onverwacht vlot verlopen tot hier toe: porteren van nummer, kopen van punten voor prepaid, enz...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
conexio
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
Bedankt: 15 keer

@Wied, probeer de oude interface eens. Persoonlijker vind ik die handiger in gebruik, hij bevat zelfs een aantal functies die de oude niet bevat.
lacer schreef:Gisteren voor een adreswijziging alvast een ticket verstuurd, maar nog geen reactie ...
Volgens mij kan je dat gewoon wijzigen door linksboven de oude interface te openen.
==> mijn diensten ==> in de kader administratie "mijn instellingen" ==> Persoonlijke informatie
lacer schreef:Iemand die weet hoe je bij OVH je telefoonnummer kan wijzigen ?
Als je de alias van jouw telefoonnummer wilt wijzigen (het nummer dat je overdroeg) kan je best naar de oude interface gaan en daar telefonie selecteren, dat moet je ook doen als je een nummer wil wijzigen omdat je buiten de zone gaat wonen.
Vervolgens selecteer je onder nummer de alias en klik je bij administratief beheer op beëindiging van de nummers. Je lijn krijgt dan terug het SIP-nummer. In dat geval moet er ook niets gewijzigd worden aan de instellingen van de CISCO.
Het nummer van een SIP-lijn (het nummer dat je toegewezen kreeg toen je klant werd bij OVH en geen nummer overdroeg) wijzigen kan je niet zelf, denk ik.
Wat je wel kan doen is een alias creëren. Voor één alias worden geen bijkomende kosten in rekening gebracht.
Dat doe je door onder nummers toevoegen te selecteren en daar bij bestelnummers een nieuwe alias aan te maken. Let er op dat je een Belgisch nummer creëert !
Als je niet wilt dat het nummer van de SIP lijn nog gebeld kan worden kan je bij Lijn oproepfilter selecteren en dan "via de assistent" alle inkomende en uitgaande oproepen blokkeren.
lacer
Elite Poster
Elite Poster

Bedankt conexio, ik zal nog eens neuzen in de manager V3 vooraleer ik zal wijzigen.
De persoon voor wie ik de wijzigingen aanvraag, die kan het niet zelf ..., , heeft enkel het SIP nummer, geen geporteerd nummer.
Dus met al verschillende oproepfilters in de black-list (in en out) zal dat toch niet gaan met een alias, of toch ?

Even verder gezocht en vond op de site Astel.be http://forum.astel.be/showthread.php/21 ... -alias-Ovh :
Vous pouvez acheter des numéros supplémentaires (alias) à un tarif unique de 1€ HT/numéro par mois (1.20 € TTC). Ces numéros supplémentaires (alias) sont des numéros alias rattachés à votre numéro principal. Ils permettent de recevoir des appels vers votre ligne principale en toute transparence.
Ofwel koopt men een nieuwe SIP lijn met bijhorend nummer en zegt de oude op eenmaal alles werkt.
... le numéro que tu as commandé est similaire à un numéro porté.
Tu aurais dû commander une nouvelle ligne SIP et non un numéro.
Il te reste à résilier ton numéro (via le manager) et à commander une nouvelle ligne Sip. Tu n'auras perdu que 1€.
Voor de adreswijziging heb ik het gevonden, bedankt :-)
Maar om een nieuwe SIP lijn te bestellen zal ik het haar eens moeten vragen of het ok is.
EdpNet XL 99/35 Mbps
RPi 2B + 3B +3B+ Kodi
Ubuntu Mate 18.04
conexio
Plus Member
Plus Member

Een alias kost inderdaad €1 per maand zie ik nu.
Onder lijn staat er wel bij management "Het nummer converteren"
Misschien dat je zo het nummer kan wijzigen?
Ik ga niet op wijzigen klikken , want als dat dan meteen uitgevoerd wordt...
wied
Elite Poster
Elite Poster

sorry conexio, de oude interface IS de "multiple choice" doolhof die ik bedoel :-(
Heb maar een ticket aangemaakt...
lacer
Elite Poster
Elite Poster

Het is misschien een doolhof, maar je hebt wel bijna totale controle. Denk dat er niet veel operatoren zijn waarbij je zelf zoveel kunt aanpassen :-D
EdpNet XL 99/35 Mbps
RPi 2B + 3B +3B+ Kodi
Ubuntu Mate 18.04
conexio
Plus Member
Plus Member

Inderdaad, en je kan de Cisco die je in leen krijgt ook helemaal afstellen zoals je wil.
Kan je OVH trouwens met een VOIP app gebruiken en welke app raden jullie dan aan?
brubbel
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 63 keer

csipsimple. Uit eigen ondervinding.
lacer
Elite Poster
Elite Poster

Ben vandaag begonnen aan het wijzigen van het adres en dit lukte goed in de nieuwe espace client, maar nog ook in de oude manager. Tot daar ging alles vlot.
Nadien het ik een nieuwe groep aangemaakt, met het gedacht dat, als je een nieuw nummer toevoegt (betalend aan 1 € + BTW), deze kan omzetten in een lijnnummer.
Mis dus, allee, een nummer kan wel naar een lijnnummer omgezet worden, maar alleen als numéro enterprise à 4,99 €. Dat had de persoon voor wie ik de wijzigingen doorvoer niet nodig.
Nadien in dezelfde groep een nieuwe SIP-lijn toegevoegd gekoppeld aan de bestaande account met uiteraard een nieuw nummer en bijhorend SIP paswoord.
Na betaling zag ik dat er terug een nieuwe groep werd gemaakt hiervoor, maar dat is geen probleem.

Nu voor het koppelen van de bestaande Plug en Phone Cisco SPA112 nog verbonden op de "oude" lijn ging dat niet want via de nieuwe lijnnummer werd geen geschikt toestel gevonden...raar, het toestel zou compatibel moeten zijn volgens OVH.
De gids die ik hiervoor gebruikte : http://guides.ovh.com/TelFaqPlugAndPhone

Ik ging nadien de oude groep met bijhorend SIP login en lijnnummer opzeggen, maar dat kan ik nu nog niet doen omdat de ATA daar nog mee verbonden is.

Wat nu ? Heb alvast een ticket geopend verleden week, maar had al een antwoord van hen gemist daar ik er geen bericht van kreeg. In de ticket lijst vind je deze dan wel terug.
Nu zal ik waarschijnlijk moeten inloggen in de ATA om de gegevens aan te passen. Heb alleen geen login en paswoord.
EdpNet XL 99/35 Mbps
RPi 2B + 3B +3B+ Kodi
Ubuntu Mate 18.04
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
Bedankt: 1542 keer

lacer schreef:Na betaling zag ik dat er terug een nieuwe groep werd gemaakt hiervoor, maar dat is geen probleem.
Ik vermoed dat dit juist het probleem is, want ik lees in de "guide" het volgende:
vous avez la possibilité de l'attacher à un Plug & Phone OVH du même groupe
Beide lijnen moeten wellicht in dezelfde groep zitten.
lacer
Elite Poster
Elite Poster

Neen, ik heb gelezen " dans le même groupe de facturation". En dat is toch zo, want zit steeds gelink aan je account ?
Het antwoord van OVH was dan ook gewoon een andere voip sip account nemen en linken aan je eigen account.
Morgen verwacht ik een antwoord van hen.
EdpNet XL 99/35 Mbps
RPi 2B + 3B +3B+ Kodi
Ubuntu Mate 18.04
Logic3S
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 9 keer

Waar ik nu even totaal niet meer aan uit geraak: hoe zit het nu eigenlijk met de bereikbaarheid van de speciale, verkorte en noodnummers?
Als ik wat rondsnuffel op het forum dan lijkt het soms wel en soms niet te werken....

Werkt dit nu effectief (betrouwbaar) zoals het hoort, of is 3starsnet toch nog een beter alternatief?

Ik zou graag de vaste lijn van mijn ouders vervangen door een VOIP lijntje....
ISP: EDPnet VDSL XS (20/2 Mbps (down/up), 100/40sync)
Modem/Router: Fritz!Box 7530, profiel 100/40.
VoIP: OVH (in & out)
Mobiel: Samsung Galaxy S10 FE met EDPnet mobile
lacer
Elite Poster
Elite Poster

Ik had eens een test gedaan en gebeld naar een noodnummer en dat werkte met Ovh.
Wel aan die man aan de andere kant uitgelegd dat dit even een test was. Zo'n test moet je niet te veel doen, anders staan er :cop: :cop: voor je deur :wink:
EdpNet XL 99/35 Mbps
RPi 2B + 3B +3B+ Kodi
Ubuntu Mate 18.04
conexio
Plus Member
Plus Member

Dat werkt inderdaad, zo wilde ik naar hun klantendienst bellen via 1007. Maar dat werkt blijkbaar enkel in Frankrijk en dus kwam ik bij 100 terecht. Was wel even schrikken :eek: , maar de telefonist deed er niet al te moeilijk over.
Is het wachtwoord dat je nodig hebt om VOIP in te stellen op een toestel trouwens hetzelfde als het wachtwoord van je account op de klantenzone van hun website?
lacer
Elite Poster
Elite Poster

Neen, verschillend wachtwoord:
VoIP wachtwoord kreeg je van hen en het wachtwoord voor de manager heb je zelf gekozen tijdens je registratie.
Je kan natuurlijk de wachtwoorden nadien gelijkmaken.
EdpNet XL 99/35 Mbps
RPi 2B + 3B +3B+ Kodi
Ubuntu Mate 18.04
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
Bedankt: 1542 keer

Logic3S schreef:hoe zit het nu eigenlijk met de bereikbaarheid van de speciale, verkorte en noodnummers?
Vandaag uitgetest met onschuldige korte nummers en ze werken:
Pensioenlijn 1765, Vlaamse Infolijn 1700, Kindertelefoon Awel 102

1207 werkt niet en da's een voordeel, anders was ik meer dan een euro kwijt geweest, gewoon door het eens uit te testen.
Tomsworld
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 208 keer

Korte nummers werken idd, 0800 en korte nummers lijken over de Belgacom interconnectie te gaan net als de inkomende oproepen. Dat 1207 niet weer zal misschien een bewuste keuze zijn of (nog) niet geïmplementeerd in de billing van ovh, je kan altijd een ticket openen dan repareren ze dat wel.
wied
Elite Poster
Elite Poster

heb vorige maand 2.000 punten gekocht voor mijn "loyalty" zone, maar nu blijkt dat ik deze niet kan gebruiken zonder een "domein" aan te duiden!? Iemand goede raad en/of ervaring :-(
lacer
Elite Poster
Elite Poster

Ik had ook zoiets voor gehad en heb wel enkele maande mijn facturen ermee kunnen betalen.
Er staan nog steeds punten op, maar nu lukt het niet mee.

Misschien eens een ticket openen, ze antwoorden redelijk vlug.
Een goeie raad, gebruik uw beste Frans :wink:
EdpNet XL 99/35 Mbps
RPi 2B + 3B +3B+ Kodi
Ubuntu Mate 18.04
Waterboy
Premium Member
Premium Member

raf1 schreef:
Logic3S schreef:hoe zit het nu eigenlijk met de bereikbaarheid van de speciale, verkorte en noodnummers?
Vandaag uitgetest met onschuldige korte nummers en ze werken:
Pensioenlijn 1765, Vlaamse Infolijn 1700, Kindertelefoon Awel 102

1207 werkt niet en da's een voordeel, anders was ik meer dan een euro kwijt geweest, gewoon door het eens uit te testen.
Bij mij werken de verkorte nummers niet.
Logic3S
Plus Member
Plus Member

Welke nummers heb je geprobeerd?
Waterboy
Premium Member
Premium Member

Pensioenlijn 1765, Vlaamse Infolijn 1700, Kindertelefoon Awel 102.
Logic3S
Plus Member
Plus Member

Vreemd... Iemand enig idee hoe dit komt?

Ik zou graag de vaste lijn van m'n ouders naar VOIP omzetten, maar daarvoor moet het wel relatief betrouwbaar zijn.
Met een gsm zijn die oude mensen immers niet zo handig...
Waterboy
Premium Member
Premium Member

Ik zou hiervoor een ticket kunnen aanmaken bij OVH maar mijn kennis van de Franse taal is niet zo denderend :?
Plaats reactie

Terug naar “VoIP”