Pagina 21 van 25

Geplaatst: 10 jan 2008, 19:29
door davygky542
je kan altijd overschakelen naar een andere formule, je moet wel altijd de activatie betalen en de datum van overschakeling zal telen als de nieuwe begindatum voor het nieuwe contract van bvb een jar.

Geplaatst: 10 jan 2008, 19:35
door bmantra
davygky542 schreef:je kan altijd overschakelen naar een andere formule, je moet wel altijd de activatie betalen en de datum van overschakeling zal telen als de nieuwe begindatum voor het nieuwe contract van bvb een jar.
Zegt wie, staat waar? De helpdesk heeft al veel blabla verkocht. Ik heb er echt genoeg van, niet normaal...
Soit weer een dag zonder enig nieuws :?

Geplaatst: 10 jan 2008, 21:48
door UBremoved_3729
bmantra schreef:
davygky542 schreef:je kan altijd overschakelen naar een andere formule, je moet wel altijd de activatie betalen en de datum van overschakeling zal telen als de nieuwe begindatum voor het nieuwe contract van bvb een jar.
Zegt wie, staat waar? De helpdesk heeft al veel blabla verkocht. Ik heb er echt genoeg van, niet normaal...
Soit weer een dag zonder enig nieuws :?
Ja waarom niet,
de meesten onder ons hebben hun eerste maand cityconnect al betaald ,50 euro activatiekosten en reeds een maand internet,moesten we de mogelijkheid hebben om naar netconnect te stappen dan zouden we ook een extra activatiekost moeten betalen en dan de kosten van onze cityconnect niet terugkrijgen zeker,daarom ben ik niet van provider veranderd,ik WIL cityconnect,als ik heel die miserie geweten had had ik nog een aantal maanden bij mijn huidige provider gebleven(edpnet) , gelukkig hebben ze een geste gedaan en mij nog een extra maand internet bijgegeven na het einde van mijn contract of ik zou reeds vanaf 2 januari zonder gezeten hebben, en begin nu niet over dat ik mijn abonnement te snel heb opgezegd want ik had een ruime marge van 6 weken voorzien en daar zijn we ondertussen al bijna 2 weken over. :!:

Geplaatst: 10 jan 2008, 22:44
door tw2007
Arqentus schreef:
tw2007 schreef:Ik heb hier nochtans op UB ook gelezen dat Dommel telefonisch gezegd heeft dat men van netconnect naar cityconnect kan veranderen gedurende het eerste jaar, maar dat de activatiekost opnieuw moet betaald worden. Misschien sloeg dit echter op contracten waarvan het eerste jaar al verstreken was...
Dat zou vrij dom zijn, als het enkel in het eerste jaar kan. Want na het eerste jaar heb je bijna altijd een 1 maand opgezegd bij de meeste ISP's. Aka, kan je even goed je account opzeggen, en een cityconnect bestellen. Zelfde effect.

Lijkt me grondige miscommunicatie hoor.
Ik bedoelde eigenlijk dat ik dacht dat je OOK al in het eerste jaar kon overstappen en niet moest wachten tot het jaarcontract was afgelopen.

Geplaatst: 11 jan 2008, 01:00
door xenne
tw2007 schreef:Ik bedoelde eigenlijk dat ik dacht dat je OOK al in het eerste jaar kon overstappen en niet moest wachten tot het jaarcontract was afgelopen.
zo is het hier destijds wel gezegd.... de toekomst zal wel duidelijkheid brengen zeker... laat ze eerst cityconnect maar eens opleveren

Geplaatst: 11 jan 2008, 08:54
door UBremoved_3729
xenne schreef:
tw2007 schreef:Ik bedoelde eigenlijk dat ik dacht dat je OOK al in het eerste jaar kon overstappen en niet moest wachten tot het jaarcontract was afgelopen.
zo is het hier destijds wel gezegd.... de toekomst zal wel duidelijkheid brengen zeker... laat ze eerst cityconnect maar eens opleveren
Voor velen onder ons is het vandaag D DAY , de meeste mensen zouden hun modem toegestuurd krijgen , sommigen zouden eindelijk een activatiedatum in hun crm te zien krijgen,ben benieuwd of ze hun beloftes voor 1 keer gaan toepassen,ik duim in ieder geval mee voor jullie . 8)

Geplaatst: 11 jan 2008, 08:55
door UBremoved_3729
tw2007 schreef:
Arqentus schreef:
tw2007 schreef:Ik heb hier nochtans op UB ook gelezen dat Dommel telefonisch gezegd heeft dat men van netconnect naar cityconnect kan veranderen gedurende het eerste jaar, maar dat de activatiekost opnieuw moet betaald worden. Misschien sloeg dit echter op contracten waarvan het eerste jaar al verstreken was...
Dat zou vrij dom zijn, als het enkel in het eerste jaar kan. Want na het eerste jaar heb je bijna altijd een 1 maand opgezegd bij de meeste ISP's. Aka, kan je even goed je account opzeggen, en een cityconnect bestellen. Zelfde effect.

Lijkt me grondige miscommunicatie hoor.
Ik bedoelde eigenlijk dat ik dacht dat je OOK al in het eerste jaar kon overstappen en niet moest wachten tot het jaarcontract was afgelopen.
Ja want ik heb hun dat telefonisch ook gevraagd als tijdelijke oplossing maar daar kwam teveel bij kijken.

Geplaatst: 11 jan 2008, 09:11
door bmantra
fieldoxide schreef:Voor velen onder ons is het vandaag D DAY , de meeste mensen zouden hun modem toegestuurd krijgen , sommigen zouden eindelijk een activatiedatum in hun crm te zien krijgen,ben benieuwd of ze hun beloftes voor 1 keer gaan toepassen,ik duim in ieder geval mee voor jullie . 8)
Voor mij was 15 december D DAY, dat was de datum die ze me via de helpdesk hebben doorgegeven (omdat de 10 dagen al ruim overschreden waren naar mijn mening). Daarna hebben ze mij niks meer laten weten...
Maar ik ben er nagenoeg zeker van dat er vandaag alsook de 15e niks gaat gebeuren. Ik heb mijn hoop gesteld op de brief die ik naar de ombudsman heb gestuurd om wat meer officiele duidelijkheid/compensatie te verkijgen.

Geplaatst: 11 jan 2008, 09:19
door ubremoved_983
Heb net gebeld ... en mij kon men geen opleverdatum geven, zelfs niet 15 januari dus. Het enigste wat hem ( de helpdesker ) gezegd werd, is dat men vanaf half januari ging opleveren, maar zeker kon hij het ook niet zeggen.

Hij ging alvast doorgeven dat er echt een slechte communicatie is van Dommel uit ivm de oplevering ...

Ondertussen wacht ik af ...

Geplaatst: 11 jan 2008, 09:21
door bmantra
Ik denk dat 15 januari de nieuwe streefdatum 15 februari gaat worden. :evil:

Geplaatst: 11 jan 2008, 09:29
door UBremoved_3729
ditCh schreef:Heb net gebeld ... en mij kon men geen opleverdatum geven, zelfs niet 15 januari dus. Het enigste wat hem ( de helpdesker ) gezegd werd, is dat men vanaf half januari ging opleveren, maar zeker kon hij het ook niet zeggen.

Hij ging alvast doorgeven dat er echt een slechte communicatie is van Dommel uit ivm de oplevering ...

Ondertussen wacht ik af ...
Ben benieuwd wat ze er aan gaan doen. We horen het wel via deze weg of er al meer nieuws is .

Geplaatst: 11 jan 2008, 09:33
door smokem
ditCh schreef:Heb net gebeld ... en mij kon men geen opleverdatum geven, zelfs niet 15 januari dus. Het enigste wat hem ( de helpdesker ) gezegd werd, is dat men vanaf half januari ging opleveren, maar zeker kon hij het ook niet zeggen.

Hij ging alvast doorgeven dat er echt een slechte communicatie is van Dommel uit ivm de oplevering ...

Ondertussen wacht ik af ...
Wat een grappig bedrijf

Collectief terug opzeggen en edpnet oid nemen :-D

Geplaatst: 11 jan 2008, 09:34
door bmantra
smokem schreef:Wat een grappig bedrijf

Collectief terug opzeggen en edpnet oid nemen :-D
Eerder samenleggen en een dikke advokaat inhuren :idea:

Geplaatst: 11 jan 2008, 09:36
door smokem
bmantra schreef:
smokem schreef:Wat een grappig bedrijf

Collectief terug opzeggen en edpnet oid nemen :-D
Eerder samenleggen en een dikke advokaat inhuren :idea:
Zelfs beter

Kan toch niet geloven dat ze niet weten wanneer ze precies gaan kunnen leveren. Het is eigenlijk nog erger als ze het écht niet weten :lol: :roll:

Geplaatst: 11 jan 2008, 09:50
door UBremoved_3729
smokem schreef:
bmantra schreef:
smokem schreef:Wat een grappig bedrijf

Collectief terug opzeggen en edpnet oid nemen :-D
Eerder samenleggen en een dikke advokaat inhuren :idea:
Zelfs beter

Kan toch niet geloven dat ze niet weten wanneer ze precies gaan kunnen leveren. Het is eigenlijk nog erger als ze het écht niet weten :lol: :roll:
Dat heeft ook een andere benaming : klanten moedwillig aan het lijntje houden .Of nog platter gezegd met de mensen hun ****** spelen, en het begint mij serieus te irriteren zoals bij vele mensen denk ik .
:evil:

Geplaatst: 11 jan 2008, 10:53
door bmantra
Hoelang gaan jullie dat nog blijven nemen? Ik heb in elk geval de ombudsman telecom op de hoogte gebracht van de situatie, maar ik ben zwaar aan het overwegen om naar een advocaat te stappen. Heeft er iemand ervaring met dit soort dingen?

Geplaatst: 11 jan 2008, 11:01
door cloink
bmantra schreef:ik ben zwaar aan het overwegen om naar een advocaat te stappen. Heeft er iemand ervaring met dit soort dingen?
Wat hoop je te bereiken? Ik hoop geen schadevergoeding? Dan ga je nl. bot vangen. Je contract kostenloos opzeggen? Is dat wel wat je wil?

Ik heb het hier al eens geschreven: wat Dommel doet is verre van netjes, maar veel alternatief heb je eigenlijk niet. Dus ofwel stap je principieel op (dat kan simpel met een ingebrekestelling me dunkt), ofwel wacht je geduldig af. :|

Geplaatst: 11 jan 2008, 11:05
door UBremoved_3729
bmantra schreef:Hoelang gaan jullie dat nog blijven nemen? Ik heb in elk geval de ombudsman telecom op de hoogte gebracht van de situatie, maar ik ben zwaar aan het overwegen om naar een advocaat te stappen. Heeft er iemand ervaring met dit soort dingen?
heb je daar soms een emailadres van de ombudsman telecom?Je mag mij dat altijd doorgeven of eventueel een link naar de website .

Geplaatst: 11 jan 2008, 11:07
door ubremoved_539
http://www.mediateurtelecom.be/xml/index_nl.html al ben ik het volledig eens met cloink.

Geplaatst: 11 jan 2008, 11:08
door bmantra
cloink schreef:Wat hoop je te bereiken? Ik hoop geen schadevergoeding? Dan ga je nl. bot vangen. Je contract kostenloos opzeggen? Is dat wel wat je wil?
In de eerste plaats zou ik wat duidelijkheid willen. Dit is echt niet normaal als dit zomaar legaal is... Ik vind anders dat ik wel serieus schade heb geleden. Ik kan niet meer bellen via mijn VOIP bij 3stars, mensen kunnen mij ook al 2 maand niet meer op die nummer bereiken. Ik moet in de bank gaan aanschuiven voor een simpele overschrijving... Noem maar op, er is meer dat je niet meer kan zonder internet dan je denkt.
Om nog maar te zwijgen van het verkeerde type modem dat ik gekocht heb omdat er geen duidelijk informatie op hun site stond.

Geplaatst: 11 jan 2008, 11:21
door UBremoved_3729
r2504 schreef:http://www.mediateurtelecom.be/xml/index_nl.html al ben ik het volledig eens met cloink.
Ik heb ondertussen al een mail gestuurd naar http://www.ombudsmantelecom.be/xml/doc__nl-IDC-41-.html

Heb de hele uitleg gedaan en heb hun ook gezegd dat er veel mensen met hetzelfde opleveringsprobleem zitten,ik heb hun ook gezegd dat ze deze component op userbase ook maar eens moeten lezen over cityconnect.
Waar het mij om te doen is is dat ik duidelijkheid wil en dat ze hun verplichtingen als internetprovider serieus nemen,ik heb al veel meegemaakt en gelezen maar dit slaagt toch wel alles .

Geplaatst: 11 jan 2008, 11:48
door cloink
fieldoxide schreef:dat ze hun verplichtingen als internetprovider serieus nemen.
Wat moeten ze volgens jou dan doen wat betreft verplichtingen? Opleveren gaat niet, daar het technisch nog niet in orde is. Iedereen tijdelijk netconnect geven en de teveel betaalde jaarkosten (Turboline) maar uit eigen zak betalen? Wat stel je voor?

Geplaatst: 11 jan 2008, 11:49
door gr4vity
bmantra schreef:Om nog maar te zwijgen van het verkeerde type modem dat ik gekocht heb omdat er geen duidelijk informatie op hun site stond.
Normaal gezien kan je met elke ADSL2+ modem op dommel cityconnect. Ze implementeren het zo dat het backwards compatible is. Dus een foute modem heb je niet echt gekocht.

Geplaatst: 11 jan 2008, 11:52
door smokem
cloink schreef:
fieldoxide schreef:dat ze hun verplichtingen als internetprovider serieus nemen.
Wat moeten ze volgens jou dan doen wat betreft verplichtingen? Opleveren gaat niet, daar het technisch nog niet in orde is. Iedereen tijdelijk netconnect geven en de teveel betaalde jaarkosten (Turboline) maar uit eigen zak betalen? Wat stel je voor?
Je bent zeker werknemer :???:

Anyway Dommel verkoopt een product en verklaart dat ze dit binnen 10 dagen activeren, niemand zal vies kijken als er sommige bijzitten waar het iets langer duurt.

Zoals je zelf aangeeft kunnen ze technisch gezien nog niemand aansluiten. Waarom dan wel bestellingen in november aannemen met de melding dat het 10 dagen gaat duren?


En ze mogen die turboline desnoods uit hun eigen zak betalen. Wat doen ze anders met de intrest van de aansluitings kosten die we allen reeds betaalt hebben?

Duidelijk werknemer/familie van Dommel :roll:

Geplaatst: 11 jan 2008, 11:53
door UBremoved_3729
cloink schreef:
fieldoxide schreef:dat ze hun verplichtingen als internetprovider serieus nemen.
Wat moeten ze volgens jou dan doen wat betreft verplichtingen? Opleveren gaat niet, daar het technisch nog niet in orde is. Iedereen tijdelijk netconnect geven en de teveel betaalde jaarkosten (Turboline) maar uit eigen zak betalen? Wat stel je voor?
Ik wil gewoon duidelijkheid,een vaste opleveringsdatum bijvoorbeeld meneer we geven u absolute zekerheid dat we op 15 januari opleveren,en dan ben ik al zeer tevreden omdat ik dan eindelijk zekerheid heb ,nu is het telkens uitstellen en uitstellen,dat is echt niet eerlijk,je belt elke week en telkens is het weer een week uitgesteld,en dat ze dan ook maar eens eerlijk tegen ons allemaal zeggen wat nu juist de oorzaak is waardoor het zo lang duurt,technische problemen zijn zeer ruim te nemen in de zin van het woord,en misschien een aankondiging op hun site zou ook wel tof zijn.
Ik wil niet van onder mijn contact uit hoor want er zijn geen degelijke alternatieven ,maar DUIDELIJKHEID en EERLIJKHEID zoals al de andere mensen die hun bestelling geplaatst hebben. :idea:

Geplaatst: 11 jan 2008, 12:47
door cloink
smokem schreef:Je bent zeker werknemer :???:
En jij bent zeker blind? Ik zeg net: ik vind het allesbehalve netjes wat Dommel doet. Alleen stel ik vast dat je als toekomstige cityconnect-klant weinig (valabele) opties hebt.
smokem schreef:Zoals je zelf aangeeft kunnen ze technisch gezien nog niemand aansluiten. Waarom dan wel bestellingen in november aannemen met de melding dat het 10 dagen gaat duren?
We weten het ondertussen. Neen, het is niet goed te praten. Maar als we dan gewoon even cru mogen zijn: neem dan een andere provider. Ik ben er zeker van dat geen rechter je ongelijk zou geven indien je momenteel je contract eenzijdig opzegt. Probleem opgelost! Right?
smokem schreef:Duidelijk werknemer/familie van Dommel :roll:
Mijn enige relatie met Dommel is het feit dat ik - sinds kort - netconnect-klant ben. Meer moet je er niet achter zoeken, er is nl .niets meer.

Kom op, wees eens contructief: wat moet Dommel doen om jou terug gelukkig te maken (buiten het opleveren van cityconnect, wat dus nog niet kan!) ?

Geplaatst: 11 jan 2008, 12:47
door broli
cloink schreef:Iedereen tijdelijk netconnect geven en de teveel betaalde jaarkosten (Turboline) maar uit eigen zak betalen? Wat stel je voor?
Eigenlijk klinkt dat niet slecht, dat is het minste dat ze kunnen doen na nieuwe klanten zo te behandelen.

Geplaatst: 11 jan 2008, 12:49
door bmantra
broli schreef:
cloink schreef:Iedereen tijdelijk netconnect geven en de teveel betaalde jaarkosten (Turboline) maar uit eigen zak betalen? Wat stel je voor?
Eigenlijk klinkt dat niet slecht, dat is het minste dat ze kunnen doen na nieuwe klanten zo te behandelen.
Ja + alle extra volumpacks die je nodig hebt.

Geplaatst: 11 jan 2008, 12:51
door cloink
fieldoxide schreef:Ik wil gewoon duidelijkheid,een vaste opleveringsdatum bijvoorbeeld meneer we geven u absolute zekerheid dat we op 15 januari opleveren
Je kan Dommel in dit 2 dingen verwijten:

1) gebrek aan communicatie, er is er nl. gewoonweg geen (ook niet voor andere produkten trouwens, als dat een magere troost mag wezen)
2) het verkopen van een produkt dat er nog niet was

Maar zelfs al lost Dommel punt 1 op (punt 2 oplossen is niet mogelijk, het kwaad is geschied), dan nog ben jij als toekomstig klant nergens. Feit is blijkbaar: oplevering is nog niet mogelijk.

Jij als klant hebt dan 2 opties (en niet meer):

1) je wacht geduldig en vloekt nog wat op het gebrek aan communicatie
2) je zegt je bestelling op en zoekt je geluk elders

Met de beste wil van de wereld zie ik geen andere oplossing. Waarom er advocaten aan te pas zouden moeten komen is me al helemaal te gek.

Een beetje roepen en tieren op een forum lucht allicht op, het brengt helaas geen zoden aan de dijk.

Geplaatst: 11 jan 2008, 12:52
door cloink
broli schreef:Eigenlijk klinkt dat niet slecht, dat is het minste dat ze kunnen doen na nieuwe klanten zo te behandelen.
Ik zou zeggen: stel het voor.

Maar - en ik van vreselijk in herhaling - als Dommel niet toegeeft, dan is het nog altijd inbinden of opkrassen.

Geplaatst: 11 jan 2008, 12:53
door Goendi
Je bent zeker werknemer Question Mark

Anyway Dommel verkoopt een product en verklaart dat ze dit binnen 10 dagen activeren, niemand zal vies kijken als er sommige bijzitten waar het iets langer duurt.

Zoals je zelf aangeeft kunnen ze technisch gezien nog niemand aansluiten. Waarom dan wel bestellingen in november aannemen met de melding dat het 10 dagen gaat duren?


En ze mogen die turboline desnoods uit hun eigen zak betalen. Wat doen ze anders met de intrest van de aansluitings kosten die we allen reeds betaalt hebben?

Duidelijk werknemer/familie van Dommel
Neem jij jezelf serieus? Want ik lach U eigenlijk vierkant uit... Vooral dat stuk over 'u bent zeker werknemer', is hilarisch. Als je dan nog even de kostprijs van een jaarabonnement op netconnect gelijkstelt met de intrest op de reeds gemaakte betalingen op een cityconnect, dan wordt het echter zielig... Je gelooft dat toch zelf niet van die intrest? :) Je zou best eens nadenken over wat cloink zei:
Wat hoop je te bereiken? Ik hoop geen schadevergoeding? Dan ga je nl. bot vangen. Je contract kostenloos opzeggen? Is dat wel wat je wil?

Ik heb het hier al eens geschreven: wat Dommel doet is verre van netjes, maar veel alternatief heb je eigenlijk niet. Dus ofwel stap je principieel op (dat kan simpel met een ingebrekestelling me dunkt), ofwel wacht je geduldig af.
zeker aangezien dit zowat het meest nuchtere is wat je kunt bedenken. s wachten leuk? Neen. Is die onzekerheid leuk? Neen. Betaal je voor iets dat je niet zult krijgen? Neen. Betaal je té veel? Neen. Had het reeds in orde moeten zijn? Ja, misschien wel. Zal het in orde komen? Dat zal wel, al kan het goed zijn dat dat nog enkele weken duurt, dat weet niemand met precisie. Kdenk niet dat het voor iemand leuk is, en ben er zeker van dat ook Dommel dat snapt, maar het is nu zo, en iedereen zal ook wel snappen dat als het niet opgeleverd geraakt op 123, dat impliceert dat Dommel ook niet veel andere keuzers had. want zeg nu zelf, welk bedrijf biedt een product aan, en gaat dan bewust de oplevering uitstellen? :)

Geplaatst: 11 jan 2008, 13:04
door bmantra
een bedrijf dat de oude klanten van upc wou binnenhalen

Geplaatst: 11 jan 2008, 13:11
door Lord Utopia
Als je niet tevreden bent, zeg je abonnement op en ga bij E-Leven, zo simpel. Wacht dan nog een jaartje op je ongelimiteerde abo :)

Geplaatst: 11 jan 2008, 13:36
door m0djo
Lord Utopia schreef:Als je niet tevreden bent, zeg je abonnement op en ga bij E-Leven, zo simpel. Wacht dan nog een jaartje op je ongelimiteerde abo :)
Nog zo'n bedrijf met de beste support ter wereld. Die hun DSLAM's zaten toch vol had ik ergens gelezen?

Geplaatst: 11 jan 2008, 13:45
door Goendi
broli schreef:
cloink schreef:
Iedereen tijdelijk netconnect geven en de teveel betaalde jaarkosten (Turboline) maar uit eigen zak betalen? Wat stel je voor?


Eigenlijk klinkt dat niet slecht, dat is het minste dat ze kunnen doen na nieuwe klanten zo te behandelen.

Ja + alle extra volumpacks die je nodig hebt.
Eh bmantra, nog iets mss? Dus omdat een bepaald product enkele maanden te laat wordt opgeleverd, moet daar een jaar gratis abonnement tout court tegenover staan? Jij vindt dat redelijk of zo? :P

Geplaatst: 11 jan 2008, 14:27
door xenne
cloink schreef: Wat hoop je te bereiken? Ik hoop geen schadevergoeding? Dan ga je nl. bot vangen. Je contract kostenloos opzeggen? Is dat wel wat je wil?

Ik heb het hier al eens geschreven: wat Dommel doet is verre van netjes, maar veel alternatief heb je eigenlijk niet. Dus ofwel stap je principieel op (dat kan simpel met een ingebrekestelling me dunkt), ofwel wacht je geduldig af. :|
ben ik in grote lijnen mee eens. enkel aanvullen dat er mensen zijn die wel degelijk schade zullen geleden hebben door de opleveringen die uitblijven, met name zij die al een tijd zonder internet zitten, zij zouden evt. een schadevergoeding kunnen eisen - of ze iets gaan krijgen is weer iets anders.

Geplaatst: 11 jan 2008, 14:28
door gr4vity
Kan het wel een beetje netjes gehouden worden in dit topic? Iedereen heeft zijn frustraties, dat valt te begrijpen. Maar met agressief te reageren tegen elkaar vrees ik niet dat cityconnect sneller opgeleverd zal worden.

Geplaatst: 11 jan 2008, 14:30
door m0djo
Ik denk dat we hier wel een beetje van het onderwerp aan het afwijken zijn. Laten we het houden op het product en de gevolgen (of whatever) van de niet-oplevering. Utopische scenarios over tegemoetkomingen maken heeft geen zin, die kans is zo goed als onbestaande.

(toen ik dit aant typen was belde toch wel Taxipost niet aan zeker ... ik al aant hopen op een modem, maar t was iets voor de buurman)

Geplaatst: 11 jan 2008, 14:56
door smokem
Goendi :roll:

Geplaatst: 11 jan 2008, 14:59
door BungaMan
cloink schreef:...
2) het verkopen van een produkt dat er nog niet was
...
Ik wil het nu niet zo extreem stellen maar in de meeste gevallen noemen ze dat oplichting :) Nu de eigenlijke intentie tot oplichting is er niet dus dat valt wel mee... alhoewel. Ze weten dat ze hun product nog niet kunnen leveren maar toch al verkopen... Hoe noem je zoiets?