Pagina 3 van 3

Geplaatst: 16 sep 2005, 23:46
door Perkele
cL schreef:Ik krijg dus ook sinds 10:30u vanmorgen tot op heden op mijn Speedtouch dit te zien:

Code: Selecteer alles

PPP PAP Authenticate Request sent
PPP PAP Authenticate Ack received
PPP link down (PPPoE_1) [83.217.93.*]
PPP IPCP cannot determine remote IP address (PPPoE_1)


En nu probeer ik toevallig eens via mijn pc zelf in te bellen, en dat gaat wel. Ik heb mijn modem al gereboot, de telefoonlijn eruitgetrokken en weer ingestoken, maar het helpt niet. Ik heb trouwens een Geek abo.


Ik heb met Speedtouch 510 exact hetzelfde voor (nu nog steeds), enkel heb ik een basic abo.

Geplaatst: 17 sep 2005, 00:00
door kriske
Ik heb ook nog steeds problemen...

Sinds 10u33 deze ochtend is de verbinding verdwenen met dezelfde symptonen als hier eerder vermeld.

Aan alles te horen, lijkt het erop dat er mogelijk iets werd gewijzigd aan de configuraties langs de zijde van RealDSL, waardoor de standaardinstellingen van Thomson niet meer overeenkomen met de provider. Dit lijkt mij een verklaarbare reden waarom sommige mensen wel nog online geraken door enkel de modemfunctie te gaan gebruiken.

In het begin dat ik me aansloot bij RealDSL wou ik een Cisco-router plaatsen, maar dit lukte niet met de standaardtemplates (template van o.a. Belgacom). Ik belde naar RealRoot waar ik xxx aan de lijn kreeg en die mij zei dat men het ging bekijken... Weken aan een stuk belde ik op geregelde tijdstippen terug om telkens hetzelfde antwoord te krijgen. Na een drietal weken kreeg ik dan te horen dat men Cisco niet ondersteund en men dus niet wil werken aan een template voor RealDSL.

Als Cisco al niet ondersteund wordt door een ISP... :s

Dan nog eens de problemen van de voorbije dagen hierbovenop maken mij wel gefrustreerd en zeer ontevreden. Ook rekeninghoudende dat het geheel in een professionele omgeving gebeurd en het bedrijf hierdoor een volledige dag stillag en telefonisch contact totaal uitgesloten was. Het GSM-toestel van Cain (zaakvoerder) was ook de gehele dag uitgeschakeld.

Geplaatst: 17 sep 2005, 07:00
door Perkele
kriske schreef:Aan alles te horen, lijkt het erop dat er mogelijk iets werd gewijzigd aan de configuraties langs de zijde van RealDSL, waardoor de standaardinstellingen van Thomson niet meer overeenkomen met de provider. Dit lijkt mij een verklaarbare reden waarom sommige mensen wel nog online geraken door enkel de modemfunctie te gaan gebruiken.

Dat klopt, de PPPoE login van de Thomson verwacht een remote gateway adress, maar die wordt sinds gisteren niet meer gegeven door RealDSL en dat geeft de error "IPCP cannot determine remote IP address"

Nu nog uitzoeken hoe je dat in de Thomson kan aanpassen of hopen dat RealDSL terug een gateway adress opgeeft...

Geplaatst: 17 sep 2005, 07:33
door Ofloo
misschien een maillist maken met vooraf gekondigde werkzaamheden ik veronderstel dat de meeste zelf een mailserver draaien .. en dus mail kunnen lezen zelfs zonder internet verbinding.. of een dag op voorhand bericht versturen .. veronderstel dat de meeste toch dagelijks hun mail lezen..

zou wel handig zijn ..

Geplaatst: 17 sep 2005, 09:30
door GaGo
een oplossing voor de speedtouch 510 (Thomson) :

zet je modem in BRIDGE
maak een nieuwe netwerkverbinding aan (wizard nieuwe netwerkverbindingen)
* Verbinding met het Internet maken
* Ik wil handmatig een verbinding instellen
* Verbinding maken via een breedbandverbinding waarvoor een gebruikersnaam en wachtwoord nodig zijn
* Naam van Internet provider : vul daar maar wat in
* Gebruikersnaam : rdslxxxx (je realdsl gebruikersnaam)
Wachtwoord : je realdsl wachtwoord
Bevestig je ... (jaja, je weet het wel)
* maak desnoods een snelkoppeling naar je desktop voor deze verbinding
* start de nieuw gemaakte verbinding

je zal nou twee netwerkverbindingen (althans, in mijn geval toch) zien : 1 met een intranet IP adres (zodat je kan inloggen op de modem), en één met een RealDSL public IP adres...

moest je aan deze uitleg niet voldoende hebben :

http://www.petri.co.il/configure_alcatel_speedtouch_pro_to_act_as_a_transparent_bridge.htm

Geplaatst: 17 sep 2005, 11:04
door Perkele
Ofloo schreef:misschien een maillist maken met vooraf gekondigde werkzaamheden ik veronderstel dat de meeste zelf een mailserver draaien .. en dus mail kunnen lezen zelfs zonder internet verbinding.. of een dag op voorhand bericht versturen .. veronderstel dat de meeste toch dagelijks hun mail lezen..

zou wel handig zijn ..


Op de statuspagina waren er werken vooraf aangekondigd op 16-09 van 02:00 - 04:00 en uitgevoerd om 01u00 's nachts, later is die aankondiging aangepast van 00:00 - 02:00. De problemen zijn pas om 10u30 (spontaan?) begonnen.

Geplaatst: 17 sep 2005, 12:19
door ubremoved_983
:banana: :banana: :banana: :banana: :banana: :banana: :banana: :banana:

Geplaatst: 17 sep 2005, 12:36
door Tracer07
weljah zo'n dingen zouden handig zijn indien ze op een statuspagina ergens komen :) of idd in een mailinglist

en wel raar.. na een capaciteitsupgrade geraak ik opeens niet meer boven de 150kb/s ^^

Geplaatst: 17 sep 2005, 12:53
door netdata
ditCh schreef:De problemen van de afgelopen 2 dagen zouden nu volledig van de baan zijn ! Door de verhuis en upgrade binnen ons datacenter is er een cisco bug aan het licht gekomen op onze adsl router, waardoor alle Speedtouch modems problemen hadden met het verkrijgen van de gateway ! Dit is enkel gebeurd door de upgrade van de capaciteit ! Voorheen was hier geen enkel probleem mee ! Ondertussen hebben onze netwerktechniekers dit opgelost ! Mensen die nog steeds problemen hebben om in te loggen raden wij aan om een Power Reset te doen van hun modem !

xxx
RealROOT


ditch, bedankt om ons op de hoogte te stellen.
Ik kan idd terug op het netwerk.

Mooi dat we een deftig antwoord gekregen hebben.

Bij upgrades treden dikwijls wel eens problemen op en daar heb ik respect voor. Het gaat er tenslotte alleen maar op vooruit...

Is wel behoorlijk lastig dat je:
- Niemand aan de lijn krijgt wanneer het moet
- Niet gereageerd wordt op mails
- Niets 'deftig' op de status pagina staat

Dit is de klant in de kou laten.

Maar goed ik denk dat we allen blij zijn dat het nu opgelost is.

mss een tip:

indien problemen en der kan niemand antwoorden het telefoonnummer.
kan je een gesproken boodschap op de voicemail zetten
zo weten wij ook iets

en tenslotte

Gebruik een aparte 'helpdesk' pagina op de website.
eentje met een ticketing systeem.
zo heeft de klant ook 'oog' op wat er gebeurd.
en bij wekzaamheden/problemen kan je dat zien wanneer de klant een nieuw ticket aanmaakt.

Er zijn heel veel opensource ticketing systemen gratis op de makt.

Is is voor RealDSL alsook de klant een vooruitgang.

Geplaatst: 17 sep 2005, 13:07
door ubremoved_983
prodata schreef:Is wel behoorlijk lastig dat je:
- Niemand aan de lijn krijgt wanneer het moet
- Niet gereageerd wordt op mails
- Niets 'deftig' op de status pagina staat


Donderdag en vrijdag waren mij andere taken toegewezen dan RealDSL, er stond iemand anders in voor het opnemen van de telefoon en het doen van support (dit houd dus ook in het plaatsen van een boodschap op de site, aangezien ik op een locatie was met weinig tot geen internet toegang) ! Dus ikzelf kon hier weinig aandoen (hoewel ik wel aan de mails in mijn mailbox zie dat er klanten mij persoonlijk hiervoor verantwoordelijk houden) !

Geplaatst: 17 sep 2005, 13:19
door cL
OK het werkt allemaal terug :)

Bedankt aan xxx & Wim om ons op de hoogte te houden.

Geplaatst: 17 sep 2005, 13:42
door Limburg
ditch,
Het werkt weer maar met onbruikbare snelheden (kbits/s):

Code: Selecteer alles

                  down up
17/Sep/2005 13:34 514  165
17/Sep/2005 13:25 288  389
17/Sep/2005 13:24  50  280
17/Sep/2005 13:23 520  403
Ik neem aan dat er bij jullie nog iets niet goed is.
Het ligt niet aan m'n verbinding:

Code: Selecteer alles

Properties 
      Output Power (dBm) up/down = 12 / 20 
      Attenuation (dB) up/down = 21 / 43 
      Noise Margin (dB) up/down = 22 / 16 
      Reserved Bandwidth (kbit/s) up/down = 512 / 3360

En ja, ik heb de boel gereset.


Update 17:00

Code: Selecteer alles

17/Sep/2005 17:00 2064 412 
17/Sep/2005 16:58 1952 415
17/Sep/2005 16:58 2109 412

Geplaatst: 17 sep 2005, 15:29
door kriske
Woehoe, 't werkt inderdaad weer na een reset van de modem/router, da's voorlopig al 't voornaamste :D

Geplaatst: 17 sep 2005, 18:40
door Tracer07
hier de snelheden nog steeds om zeep.. iser iets aan te doen? ^^ haal max 100/120kb

Geplaatst: 17 sep 2005, 19:33
door netdata
ditCh schreef:
(hoewel ik wel aan de mails in mijn mailbox zie dat er klanten mij persoonlijk hiervoor verantwoordelijk houden) !



Ik hou hier RealDSL als bedrijf verantwoordlijk voor.
Ikzelf ben een netwerktechnieker binnen een redelijk bedrijf, een deel van mijn taak is dan ook helpdesker (voor remote thuis connecties bijvb)
als ik een systeem platgooi zonder deftige informatie aan de klanten (gebruikers) te geven.
Dan ligt er de volgende dag een C4'tje op mijn bureel...

Wat ik ook logisch vind hoor.

Zoals ik al zei, problemen zijn er om op te lossen, maar het kan voor mij niet dat ik van RealDSL niets verneem.

Overigens er is ook niemand die zegt dat jij (xxx dan) uw werk slecht doet.

Het is wel zo dat mensen die de forums hier volgens de conclusie trekken amaai wat is dat met RealDSL, daar ga ik niet naar overstappen za.

En aangezien jij voor 95% de telefoon opneemt en ook de mails beantwoord wordt je nogal snel verantwoordelijk geacht.

Dus mss kan er aan de toekomst aan zulke zaken gewerkt worden...
Dan ben ik en vele mensen een tevreden RealDSL gebruiker.

btw: als ik mag vragen wat was die CISCO bug nu?

Geplaatst: 18 sep 2005, 12:39
door BMaster
ditCh schreef: Dus ikzelf kon hier weinig aandoen (hoewel ik wel aan de mails in mijn mailbox zie dat er klanten mij persoonlijk hiervoor verantwoordelijk houden) !


Dat is nu eenmaal het gevolg van op een helpdesk te werken. Ik heb het zelf ook verschillende jaren gedaan, en aangezien jij dan het aanspreekpunt bent, komt ook alle zever op uw nek terecht. Als je er dan nog, zoals jij, helemaal alleen voorstaat (zo komt het in elk geval over), dan zal dat ongetwijfeld nog erger zijn. Ofwel leer je ermee leven en trek je je dat niet aan, en anders raad ik aan van een andere job te zoeken. Nogmaals, dit is niet persoonlijk tegen u, maar dat geldt in het algemeen voor iedereen - aan elke job zijn nadelen... Een chirurg moet ook leren leven met bloed, en als dat niet lukt moet hij ook van job veranderen.

Geplaatst: 18 sep 2005, 16:33
door Robbe
prodata schreef:
ditCh schreef:
(hoewel ik wel aan de mails in mijn mailbox zie dat er klanten mij persoonlijk hiervoor verantwoordelijk houden) !



Ik hou hier RealDSL als bedrijf verantwoordlijk voor.
Ikzelf ben een netwerktechnieker binnen een redelijk bedrijf, een deel van mijn taak is dan ook helpdesker (voor remote thuis connecties bijvb)
als ik een systeem platgooi zonder deftige informatie aan de klanten (gebruikers) te geven.
Dan ligt er de volgende dag een C4'tje op mijn bureel...

Wat ik ook logisch vind hoor.

Zoals ik al zei, problemen zijn er om op te lossen, maar het kan voor mij niet dat ik van RealDSL niets verneem.

Overigens er is ook niemand die zegt dat jij (xxx dan) uw werk slecht doet.

Het is wel zo dat mensen die de forums hier volgens de conclusie trekken amaai wat is dat met RealDSL, daar ga ik niet naar overstappen za.

En aangezien jij voor 95% de telefoon opneemt en ook de mails beantwoord wordt je nogal snel verantwoordelijk geacht.

Dus mss kan er aan de toekomst aan zulke zaken gewerkt worden...
Dan ben ik en vele mensen een tevreden RealDSL gebruiker.

btw: als ik mag vragen wat was die CISCO bug nu?


Het zou mischien interessant zijn, om vaak voorkomende problemen & eventuele oplossingen te bundelen, op de realdsl site naast/ onder de FAQ, als FAProblems of als sticky per provider 8)

En voor de aankondigingen van werken, kan er bijvoorbeeld een klein programmatje vanuit Realroot komen, waarop de waarschuwingen komen (zoiets als Gmail notifier, maar dan met de mogelijkheid om de berichten offline ook te lezen), voeg er nog een BBmetertje aan toe & @realdsl.be maillezer aan toe en het heeft direct een meerwaarde :twisted:

En zoals Prodata zelf ook al zei, ge doet uw werk goed.
Mischien juist ni aan de mensen zeggen dat ge ze gaat terugbellen, zeker als ge dat zowiezo toch niet doet. Dan kunnen ze u dat al ni kwalijk nemen :wink:

'k Heb nu zelf ongeveer 20 dagen RealDSL en op die (hier) redelijk korte onderbrekingen na, mag en kan ik niet echt klagen :-)

Wel zou ik is willen weten hoe RealDSL staat tov het nakende ADSL2+ :!: :???:

Geplaatst: 19 sep 2005, 20:04
door nickxbe
hier weer alles snel hoor... np

Geplaatst: 19 sep 2005, 20:15
door Perkele
nickxbe schreef:hier weer alles snel hoor... np

hier na 3 dagen weer supertraag ... 'k heb bij RealDSL al langer op "smallband" gestaan dan in 6 jaar bij Telenet.