[RealDSL] Ervaring-uitwisseling - Deel 2

BBB
Premium Member
Premium Member
Berichten: 698
Lid geworden op: 13 jun 2005, 20:43
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

Ik heb een vraagje voor diegenen die ook RealDSL hebben, hoeveel jullie ongeveer per maand downloaden en/of er al iemand een mail zou gehad hebben dat hij teveel verbruikte en hoeveel dan juist ...

Want zoals voor deze maand denk ik dat ik wel ruim over de 200 Gb aan het gaan ben ... (en voor de rest altijd minstens 100Gb)

Ik veronderstel dat ik niet de enige ben.
fr3d0
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 41
Lid geworden op: 09 mei 2005, 17:40

BBB schreef:Ik heb een vraagje voor diegenen die ook RealDSL hebben, hoeveel jullie ongeveer per maand downloaden en/of er al iemand een mail zou gehad hebben dat hij teveel verbruikte en hoeveel dan juist ...

Want zoals voor deze maand denk ik dat ik wel ruim over de 200 Gb aan het gaan ben ... (en voor de rest altijd minstens 100Gb)

Ik veronderstel dat ik niet de enige ben.


enkel mijn eerste maand had ik 130 gig de volgende malen kom ik uit aan +- 70 gig per maand dus ik denk niet dat ik mij vlug zorgen moet maken voor een mail, ik denk dat ik zeker in hun fair use val. Ik heb trouwens een geek abonnement.
Ik heb weinig klagen over de snelheid. Wel heb ik de laatste dagen al een paar keer een uitval gehad van mijn internet maar dit duurde nooit lang.
Wel vraag ik mij af wanneer ik eindelijk eens een factuur ga krijgen. Ik heb al verschillende keren gebeld, eerst gingen ze het nakijken, dan waren ze er aan bezig en ging ik ze op het einde van de week krijgen. Dit is nu al 2 weken geleden. Blijkbaar hebben ze hun geld niet hard nodig.
Better to let people think your a fool then to open your mouth and remove all doubt
Gast

Heb nog een vraagje over realdsl (wat me mijn vader kan helpen overtuigen);

Is het emailadres bij realdsl "[email protected]" of "[email protected]"? En hoe zit het met de stabiliteit van de verbinding in de zone 089?

Alvast bedankt voor de replies :-)
wh4t3v3r
Member
Member
Berichten: 76
Lid geworden op: 22 jul 2005, 18:24

ben ik hier de enigste met slechte ervaringen ? laten we een eerlijk beeld scheppen ...

aanvraag 21 juli ... 5de week sinds aanvraag nog Steeds GEEN sync

karel gaat mij morgen terug bellen.

vorige week had hij dit ook gezegd maar niet gedaan, ik ben benieuwd of hij het weer doet.
nickx.be

Anonymous schreef:Heb nog een vraagje over realdsl (wat me mijn vader kan helpen overtuigen);

Is het emailadres bij realdsl "[email protected]" of "[email protected]"? En hoe zit het met de stabiliteit van de verbinding in de zone 089?

Alvast bedankt voor de replies :-)


[email protected] is smogelijk, krijgt gratis domein voor je zelf met unnlimited email adressen. Ik zit in zone 089 (lanaken) en ben heel tevreden!
Gebruikersavatar
Braincel
Pro Member
Pro Member
Berichten: 268
Lid geworden op: 15 jun 2005, 12:19

wh4t3v3r schreef:ben ik hier de enigste met slechte ervaringen ? laten we een eerlijk beeld scheppen ...

aanvraag 21 juli ... 5de week sinds aanvraag nog Steeds GEEN sync

karel gaat mij morgen terug bellen.

vorige week had hij dit ook gezegd maar niet gedaan, ik ben benieuwd of hij het weer doet.


Blijkbaar wel ben vlekkeloos omgeschakeld op de dag zelf dat ze me gezegd hebben en heb geen problemen ondervonden.
Ben tot hier toe een zeer tevreden klant
Gebruikersavatar
patrickc
Plus Member
Plus Member
Berichten: 112
Lid geworden op: 26 dec 2003, 13:08
Locatie: Ekeren 2030
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 7 keer
Contacteer:

wh4t3v3r schreef:ben ik hier de enigste met slechte ervaringen ? laten we een eerlijk beeld scheppen ...

aanvraag 21 juli ... 5de week sinds aanvraag nog Steeds GEEN sync

karel gaat mij morgen terug bellen.

vorige week had hij dit ook gezegd maar niet gedaan, ik ben benieuwd of hij het weer doet.


De overschakeling is hier goed gebeurt. Wat dat betreft geen probleem.
see you at http://www.coeman.net
Scarlet One triple play. Linksys E4200, lot of computers, Download volume from 1 till 3TB/month
Base B39, Sony Xperia S
CM690 II Advanced, Intel i7-2600K, 16GB ram, SSD Adata 120GB, Seagate 7200.14 2TB, Be Quiet! DPP 650W 80+gold & DR PRO cpu cooler, underclocked cpu for silent computer. Linux Mint 14.
AfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
X-2datop
Pro Member
Pro Member
Berichten: 449
Lid geworden op: 21 jun 2005, 21:44
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

Je bent zeker niet de enige man ... aanvraag gedaan rond 15 juli, ondertussen al wel sync, maar nog geen traffiek ... :( En op mails antwoorden ze daar niet meer ...

Ik zal straks nog eens bellen, maar zie niet goed wat het nog gaat uithalen
The best way to hack a digital network is an analogue phonecall !
Gast

Zelfde probleem hier. Lijn actief op 12/08/2005 doch nog steeds geen sync... Desondanks de vele beloftes van Karel nog steeds geen beterschap in zicht. Misschien helpt een ingebrekestelling ?
Gast

Ik werd zelfs sneller overgeschakeld dan vooraf gezegd werd.
ADSL sync was er dus snel, doch Belgacom had iets verkeerd doorgeschakeld zodat ik de 4 eerste dagen niet kon inloggen.

Nadien had ik max download van 150kByte/sec, buiten de 2x dat ik een paar dagen niet kon inloggen. 3 weken geleden had ik plots 300kByte/sec download wat 2 weken duurde tot het totaal niet meer ging.

Deze namiddag heeft Telenet Solutions met me contact opgenomen om mijn download te testen, toen ging download plots tot 200kByte/sec (Belnet FTP). Mocht het terug slechter gaan moest ik asap RealDSL contacteren zodat die Telenet Solutions op de hoogte kon stellen en zij opnieuw mijn snelheid konden nakijken. Iets na 17u00 was het weer zover, download is max 30kBytte/sec en ik heb constant timeouts. Alleen kan ik de RealDSL 'helpdesk' niet contacteren, want ze zijn enkel open tussen 9u00 en 17u00 op weekdagen...

Factuur heb ik ook nog niet aangekregen en verwacht ze eigenlijk niet tot mijn verbinding fatsoenlijk werkt.
Gebruikersavatar
netdata
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1677
Lid geworden op: 16 aug 2005, 11:28
Twitter: wdhaeseleer
Locatie: Turnhout
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 8 keer
Contacteer:

Anonymous schreef:Ik werd zelfs sneller overgeschakeld dan vooraf gezegd werd.
ADSL sync was er dus snel, doch Belgacom had iets verkeerd doorgeschakeld zodat ik de 4 eerste dagen niet kon inloggen.

Nadien had ik max download van 150kByte/sec, buiten de 2x dat ik een paar dagen niet kon inloggen. 3 weken geleden had ik plots 300kByte/sec download wat 2 weken duurde tot het totaal niet meer ging.

Deze namiddag heeft Telenet Solutions met me contact opgenomen om mijn download te testen, toen ging download plots tot 200kByte/sec (Belnet FTP). Mocht het terug slechter gaan moest ik asap RealDSL contacteren zodat die Telenet Solutions op de hoogte kon stellen en zij opnieuw mijn snelheid konden nakijken. Iets na 17u00 was het weer zover, download is max 30kBytte/sec en ik heb constant timeouts. Alleen kan ik de RealDSL 'helpdesk' niet contacteren, want ze zijn enkel open tussen 9u00 en 17u00 op weekdagen...

Factuur heb ik ook nog niet aangekregen en verwacht ze eigenlijk niet tot mijn verbinding fatsoenlijk werkt.


Weet je wat je kan doen...
ga naar
[url]
www.speedtest.nl[/url]

maak een account. En laat de speedtest om de 30 min lopen.

Dan krijg je een mooie excell sheet van alle resultaten en je mailt deze door naar RealDSL

Zo kunnen zij zien dat er mogelijk iets fout zit...
BBB
Premium Member
Premium Member
Berichten: 698
Lid geworden op: 13 jun 2005, 20:43
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

Bij sommige mensen zijn er blijkbaar wel problemen, maar zeker niet bij allemaal.
Speedtest:

AdslBox.be:
Your current download speed: 2168kbit/s or 271kbyte/s
Your current upload speed: 413kbit/s or 52kbyte/s

(speedtest van KULeuven juist gedaan na speedtest van AdslBox)

KULeuvenNet Download speed test

Download time: 1.656 seconds
Download size : 500 kilobytes
Throughput in Kbps : 2463.8 kilobits/second
Throughput in KBps : 301.9 kilobytes/second


KULeuvenNet Download speed test

Download time: 17.172 seconds
Download size : 5000 kilobytes
Throughput in Kbps : 2376 kilobits/second
Throughput in KBps : 291.2 kilobytes/second

En bij mij is deze download stabiel.
Ik heb gisteren wel (na een week van elke dag gemiddeld 14,4 Gb gedownload te hebben) een 15-tal minuten geen synchronisatie gehad ... voor mij een signaal om te stoppen met downloaden voor deze maand ;-)

Ik heb ook nog altijd geen factuur gekregen, alhoewel de domiciliatie volledig ingevuld en ondertekend was

Hopelijk komt het bij de mensen die problemen hebben vlug in orde.
Gebruikersavatar
PHO
Pro Member
Pro Member
Berichten: 373
Lid geworden op: 09 nov 2003, 12:13

wh4t3v3r schreef:ben ik hier de enigste met slechte ervaringen ? laten we een eerlijk beeld scheppen ...
karel gaat mij morgen terug bellen.
vorige week had hij dit ook gezegd maar niet gedaan, ik ben benieuwd of hij het weer doet.

Diene mens moet een verschrikkelijk druk leven hebben, want ik lees alleen maar zijn naam als er ergens problemen opduiken.
Who the f*** is general failure and why the hell is he reading my disk ?
Gast

Geen problemen met verbinding en dergelijke maar wel een probleem met facturen. Tot hiertoe nog maar 1 factuur gekregen. Geen facturen voor de maanden mei,juni,juli en augustus. Mail gestuurd naar Cain -> geen antwoord.
Gebruikersavatar
poohbeer
Pro Member
Pro Member
Berichten: 321
Lid geworden op: 23 mei 2005, 16:09
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

PHO schreef:Diene mens moet een verschrikkelijk druk leven hebben, want ik lees alleen maar zijn naam als er ergens problemen opduiken.


Ik heb de indruk dat hij de enige is die ALLE contacten met de klant afhandeld. Of't nu commerciëel of technisch is.
Antwoorden op vragen omtrent facturen negeert ie simpelweg trouwens :roll:


BBB schreef:Ik heb een vraagje voor diegenen die ook RealDSL hebben, hoeveel jullie ongeveer per maand downloaden en/of er al iemand een mail zou gehad hebben dat hij teveel verbruikte en hoeveel dan juist ...


'k Ga hier geen slapende honden wakker maken maar neem van mij aan dat er voorlopig nog niet wordt gecontroleerd op traffiek.
Begin juli kreeg ik na te informeren over het ontbreken van traffiekinfo op customer.realdsl.be te horen dat ze het momenteel zelf nog niet konden controleren maar dat eind 'deze' (juli) maand dit samen met een nieuwe portaalsite wel ging gebeuren.
Ik heb nog steeds geen traffiek info op customer.realdsl.be en een nieuwe portaalsite voor realdsl.be zie ik ook nog steeds niet dus voorlopig zou'k me niet al te druk maken ;)
Gebruikersavatar
netdata
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1677
Lid geworden op: 16 aug 2005, 11:28
Twitter: wdhaeseleer
Locatie: Turnhout
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 8 keer
Contacteer:

poohbeer schreef:Ik heb nog steeds geen traffiek info op customer.realdsl.be en een nieuwe portaalsite voor realdsl.be zie ik ook nog steeds niet dus voorlopig zou'k me niet al te druk maken Wink


ik wist nog geeneens van die site af...
Ja idd trafiek wordt wel voorzien, maar blijkbaar staat er inderdaad nog geen 'up-to-date' info op...

Ja idd van die facturen heb ik ook nog geeneen gezien.

Vraag me trouwens af ofdat dat wel kan...

vraag me trouwens af ofdat wel wettelijk is. Aangezien er in de algemene voorwaarden het volgende staat...

RealDSL algemene voorwaarden schreef:Tijdens de duur van het Abonnement gebeurt de betaling maandelijks. De Gebruiker verbindt zich ertoe de voor de RealROOT-dienst verschuldigde bedragen te betalen per bankdomiciliëring, per kredietkaart of per overschrijving, naar eigen keuze. Als er niet gekozen wordt voor bankdomicili\xebring zal er een extra kost worden aangerekend van 5 euro per maand.


Hierbij verbind niet alleen de gebruiker maar ook RealDSL zich er mee dat ZIJ de betalingen gaan doen (maandelijks) via domiciliëring.
(wat ook niet gebeurt)

Vraag me dan of ofdat iets inhoud....

Mss iemand met wat meer juridische kennis :wink:
wh4t3v3r
Member
Member
Berichten: 76
Lid geworden op: 22 jul 2005, 18:24

PHO schreef:Diene mens moet een verschrikkelijk druk leven hebben, want ik lees alleen maar zijn naam als er ergens problemen opduiken.


is da niet een beetje logisch als je ISP wilt spelen en je zet wel geteld 1 persoon in voor de helpdesk ?

ok ze mikken op een iets gevorderd clienteel zodat ze minder helpdesk calls zoude hebben .. en ik kan daar de logica van in zien maar dan moet het product wel degelijk eerst werken ...

vorige week hadden ze mij belooft om mij terug te bellen .. niet gebeurt ..
en zoals hier boven vermeld staat gingen ze mij gisteren of vandaag ook bellen en is uiteraard NIET gebeurd.
wh4t3v3r
Member
Member
Berichten: 76
Lid geworden op: 22 jul 2005, 18:24

zeg vraagje wie weet dit .. kan ik realdsl gewoon niet opzeggen ? zonder iets te betalen aangezien het nog nooit gewerkt heeft .. inclusief dus geen activatie kosten betalen ?
er staat niets van in de algemene verkoopsvoorwaarden
Gebruikersavatar
netdata
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1677
Lid geworden op: 16 aug 2005, 11:28
Twitter: wdhaeseleer
Locatie: Turnhout
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 8 keer
Contacteer:

[quote="wh4t3v3r"]vorige week hadden ze mij belooft om mij terug te bellen .. niet gebeurt ..
en zoals hier boven vermeld staat gingen ze mij gisteren of vandaag ook bellen en is uiteraard NIET gebeurd./quote]

Kijk ik had tegen karel gezegt nadat ik eindelijk men aansluiting had. Dat het niet echt fair is dat hij me niet terug belt alsook hij beloofde.
Daarop kreeg ik het antwoord (een lichtjes geiriteerde karel) Ik heb wel beter dingen te doen dan men klanten op te bellen....

Ja k NUUUU begrijp ik dat als je idd maar met 1 man commerciele/technische functie hebt...

Maar langs de andere kant moet hij ons niet beloven terug te bellen als hij het toch niet gaat doen....
wh4t3v3r
Member
Member
Berichten: 76
Lid geworden op: 22 jul 2005, 18:24

Inderdaad als je niet wilt bellen moet je ook niet zeggen dat je gaat bellen.
Moet wel zeggen dat hem altijd vriendelijk is. zal morgen nog is bellen. Laatste keer da ik probeer en ineens is vragen waarom hij mij niet terug belt.
Gebruikersavatar
netdata
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1677
Lid geworden op: 16 aug 2005, 11:28
Twitter: wdhaeseleer
Locatie: Turnhout
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 8 keer
Contacteer:

wh4t3v3r schreef:zeg vraagje wie weet dit .. kan ik realdsl gewoon niet opzeggen ? zonder iets te betalen aangezien het nog nooit gewerkt heeft .. inclusief dus geen activatie kosten betalen ?
er staat niets van in de algemene verkoopsvoorwaarden


nope kan je niet opzeggen...

er staat jammer genoeg wel in de contract dat zij met derde partijen werken en dat de duurtijd/storingen/e.d. die hierdoor optreden BUITEN de wil van RealDSL liggen en dat dit in geen geval contract breuk is. ff een notedop:

Algemene Voorwaarden schreef:
6.3. RealROOT BVBA is niet aansprakelijk voor problemen betreffende de 'Onderliggende Dienstverlening' door Belgacom zoals bijvoorbeeld mogelijke vertragingen bij het activeren van de 'Onderliggende Dienstverlening'. RealROOT BVBA is niet aansprakelijk voor gebreken in hoofde van Belgacom waardoor de goede werking van de RealROOT-Dienst in het gedrang komt.
Dat omvat, maar is niet beperkt tot de herhaalde problemen van snelheidsverlaging die een Gebruiker kan ondervinden:
doordat Belgacom aan de telefoonlijn wijzigingen aanbrengt bij werken op zijn netwerk, zijn lijnen of in zijn centrale.
doordat de Gebruiker op een afstand van 4 tot 6 km verwijderd is van de centrale. Het netwerk van Belgacom kan op die plaats oude telefoonlijnen herbergen.
doordat de Gebruiker op een afstand van meer dan 6 km verwijderd is van de centrale.
doordat een nieuwe verkaveling of een nieuwe industriële zone aangelegd wordt, zonder upgrade van de centrale door Belgacom.
doordat een naburig nummer geactiveerd wordt; dat kan aanleiding geven tot storingen, onmogelijkheid om te surfen of traagheid.
doordat een groot aantal surfers of downloaders op dezelfde lus zitten.
doordat de bekabeling in slechte staat is of van slechte kwaliteit in het huis van de Gebruiker.
door een combinatie van meerdere factoren die hierboven vermeld worden.

wh4t3v3r
Member
Member
Berichten: 76
Lid geworden op: 22 jul 2005, 18:24

de karel heeft mij juist gebelt (19:15) :p hihi .. zou hij een userbase bezoeker zijn ? :p

maakt niet uit .. ikke weer ff content. er gaat iemand bellen om een afspraak te maken met een technieker ... hopelijk lost dit mijn sync problemen op.
Gebruikersavatar
netdata
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1677
Lid geworden op: 16 aug 2005, 11:28
Twitter: wdhaeseleer
Locatie: Turnhout
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 8 keer
Contacteer:

wh4t3v3r schreef:de karel heeft mij juist gebelt (19:15) :p hihi .. zou hij een userbase bezoeker zijn ? :p

maakt niet uit .. ikke weer ff content. er gaat iemand bellen om een afspraak te maken met een technieker ... hopelijk lost dit mijn sync problemen op.


ja ik viel ook van mijne sus als ik er echter kwam. :eek:
btw hij is 'ditcher' best wel aardig op het forum za

mss gewoon wa teveel stress opt werk van RealDSL :wink:
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3868
Lid geworden op: 20 mar 2004, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 48 keer

prodata schreef:ja ik viel ook van mijne sus als ik er echter kwam. :eek:
btw hij is 'ditcher' best wel aardig op het forum za

mss gewoon wa teveel stress opt werk van RealDSL :wink:


joenge tis ditCh ;) en ik zat hier echter al voor dat ik daar werkte ... denk niet dat dat een probleem mag zijn eh ;) ik heb zo ook mijn dsl problemen gehad die dankzij UB opgelost zijn geraakt ;)
UTerror

wh4t3v3r schreef:de karel heeft mij juist gebelt (19:15) :p hihi .. zou hij een userbase bezoeker zijn ? :p

maakt niet uit .. ikke weer ff content. er gaat iemand bellen om een afspraak te maken met een technieker ... hopelijk lost dit mijn sync problemen op.


HAHA! Bel morgen nog maar es naar Karel want den technieker is al even erg als hem... die belt ook niet. (spreek uit ervaring)

Ben ondertussen al 5 weken en half aan het wachten. modem is verbonden, maar niemand weet blijkbaar met wat we verbonden zijn. niet met belgacom en niet met realdsl :? momenteel wacht ik voor een afspraak met een technieker van telenet solutions maar ook dit laat op zich wachten...

pfff!!! ben de isp al beu op voorhand! :cry:
wh4t3v3r
Member
Member
Berichten: 76
Lid geworden op: 22 jul 2005, 18:24

aha :)

ditCh bedankt om te belle he .. aprecieer het echt ge kunt ni weten hoe wanhopig ik ben om dien dsl aan de praat te krijgen ..

smallband 132% (telenet) tot 9 september en zit aan maximum extra volume blokken :p
Gebruikersavatar
patrickc
Plus Member
Plus Member
Berichten: 112
Lid geworden op: 26 dec 2003, 13:08
Locatie: Ekeren 2030
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 7 keer
Contacteer:

Het is niet omdat zij dat zo stellen dat het ook wettelijk is. Als jij een abo ondertekend dan heb je een wederzijdse contractverbintenis en mag jij ervan uitgaan dat er binnen een redelijke termijn een product wordt geleverd of bij problemen een oplossing komt. Jij 'koopt' een internetconnectie bij een ISP. Jij moet niet op de hoogte zijn van alle deelnemende onderaannemers. Het enige wat jij hebt is een verbintenis tussen de ISP en tussen jou. Als er problemen voordoen dan is dat een probleem tussen jou en de ISP en niet tussen jou, de ISP, Belgacom, Telenet, Scarlet, de electriciteitsleverancier, de leverancier van de routers, hubs en switchen en het interimkantoor dat de netwerkbeheerders levert...

Trouwens als je de gequote tekst leest dan gaat het om Belgacom problemen. Blijkbaar voelen ze zich wel verantwoordelijk voor de problemen van de andere onderaannemers... :-)


Belgacom leverd een ADSL lijn op binnen de 10 werkdagen, dat is ze verplicht via de BIPT regelgeving. De ISP doet zijn zaak. Als Belgacom dat niet doet dan leg je klacht neer bij het BIPT. Die mensen zijn vrij correct met klachten, en kan je zelfs schadevergoeding bekomen. Als je al langer dan 3 weken op een lijn zit te wachten dan zijn volgens mij alle redelijke termijnen verstreken. Als je lid bent van Testaankoop dan wordt het tijd om eens je lidkaart boven te halen.

prodata schreef:
wh4t3v3r schreef:zeg vraagje wie weet dit .. kan ik realdsl gewoon niet opzeggen ? zonder iets te betalen aangezien het nog nooit gewerkt heeft .. inclusief dus geen activatie kosten betalen ?
er staat niets van in de algemene verkoopsvoorwaarden


nope kan je niet opzeggen...

er staat jammer genoeg wel in de contract dat zij met derde partijen werken en dat de duurtijd/storingen/e.d. die hierdoor optreden BUITEN de wil van RealDSL liggen en dat dit in geen geval contract breuk is. ff een notedop:

Algemene Voorwaarden schreef:
6.3. RealROOT BVBA is niet aansprakelijk voor problemen betreffende de 'Onderliggende Dienstverlening' door Belgacom zoals bijvoorbeeld mogelijke vertragingen bij het activeren van de 'Onderliggende Dienstverlening'. RealROOT BVBA is niet aansprakelijk voor gebreken in hoofde van Belgacom waardoor de goede werking van de RealROOT-Dienst in het gedrang komt.
Dat omvat, maar is niet beperkt tot de herhaalde problemen van snelheidsverlaging die een Gebruiker kan ondervinden:
doordat Belgacom aan de telefoonlijn wijzigingen aanbrengt bij werken op zijn netwerk, zijn lijnen of in zijn centrale.
doordat de Gebruiker op een afstand van 4 tot 6 km verwijderd is van de centrale. Het netwerk van Belgacom kan op die plaats oude telefoonlijnen herbergen.
doordat de Gebruiker op een afstand van meer dan 6 km verwijderd is van de centrale.
doordat een nieuwe verkaveling of een nieuwe industriële zone aangelegd wordt, zonder upgrade van de centrale door Belgacom.
doordat een naburig nummer geactiveerd wordt; dat kan aanleiding geven tot storingen, onmogelijkheid om te surfen of traagheid.
doordat een groot aantal surfers of downloaders op dezelfde lus zitten.
doordat de bekabeling in slechte staat is of van slechte kwaliteit in het huis van de Gebruiker.
door een combinatie van meerdere factoren die hierboven vermeld worden.

see you at http://www.coeman.net
Scarlet One triple play. Linksys E4200, lot of computers, Download volume from 1 till 3TB/month
Base B39, Sony Xperia S
CM690 II Advanced, Intel i7-2600K, 16GB ram, SSD Adata 120GB, Seagate 7200.14 2TB, Be Quiet! DPP 650W 80+gold & DR PRO cpu cooler, underclocked cpu for silent computer. Linux Mint 14.
AfbeeldingAfbeelding
Gast

UTerror schreef:
wh4t3v3r schreef:de karel heeft mij juist gebelt (19:15) :p hihi .. zou hij een userbase bezoeker zijn ? :p

maakt niet uit .. ikke weer ff content. er gaat iemand bellen om een afspraak te maken met een technieker ... hopelijk lost dit mijn sync problemen op.


HAHA! Bel morgen nog maar es naar Karel want den technieker is al even erg als hem... die belt ook niet. (spreek uit ervaring)

Ben ondertussen al 5 weken en half aan het wachten. modem is verbonden, maar niemand weet blijkbaar met wat we verbonden zijn. niet met belgacom en niet met realdsl :? momenteel wacht ik voor een afspraak met een technieker van telenet solutions maar ook dit laat op zich wachten...

pfff!!! ben de isp al beu op voorhand! :cry:


Jeuj, wij zijn er eindelijk uit ... na enkele weken heeft den technieker ons kunnen helpen. Ook al was hij wat jong, hij kende wat hij moest kennen en heeft het op een professionele manier opgelost.

Thanks,
X
Gebruikersavatar
patrickc
Plus Member
Plus Member
Berichten: 112
Lid geworden op: 26 dec 2003, 13:08
Locatie: Ekeren 2030
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 7 keer
Contacteer:

Wat was nu het probleem?

Anonymous schreef:
Jeuj, wij zijn er eindelijk uit ... na enkele weken heeft den technieker ons kunnen helpen. Ook al was hij wat jong, hij kende wat hij moest kennen en heeft het op een professionele manier opgelost.

Thanks,
X
see you at http://www.coeman.net
Scarlet One triple play. Linksys E4200, lot of computers, Download volume from 1 till 3TB/month
Base B39, Sony Xperia S
CM690 II Advanced, Intel i7-2600K, 16GB ram, SSD Adata 120GB, Seagate 7200.14 2TB, Be Quiet! DPP 650W 80+gold & DR PRO cpu cooler, underclocked cpu for silent computer. Linux Mint 14.
AfbeeldingAfbeelding
wh4t3v3r
Member
Member
Berichten: 76
Lid geworden op: 22 jul 2005, 18:24

nu ben ik ook wel curieus, is misschien zelfste als hier
Gast

Kan 'Ditch' me misschien helpen hoe het zit met de overboekingsfactor bij RealDSL, erg hoog kan die toch niet liggen aangezien het toch allemaal verstokte leechers zijn.
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3868
Lid geworden op: 20 mar 2004, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 48 keer

Anonymous schreef:Kan 'Ditch' me misschien helpen hoe het zit met de overboekingsfactor bij RealDSL, erg hoog kan die toch niet liggen aangezien het toch allemaal verstokte leechers zijn.


Als Gast eerst inlogde zou ik dat misschien doen, maar zoals eerder gezegd menige threads terug ga ik nix meer workrelated posten ! U kan mij omtrend realdsl via de officiële wegen bereiken !
Gast

NFI maar als je nu de berichten die ik verstuur via de officiële wegen( oa. contactformpjes, mails) zou beantwoorden dan zou ik mij niet moeten richten tot een derde waar je overigens onmiddellijk antwoord geeft op berichten.
wh4t3v3r
Member
Member
Berichten: 76
Lid geworden op: 22 jul 2005, 18:24

Den technieker is vandaag langs geweest .. een storing op mijn telefoon lijn ofzoiets was het probleem .. eindelijk na 5 weken ist in orde ... steady snelheid van 327kb/s :D

finally !!! bye bye telenet

hoe zit da nu me mail enzo ? en mijn domein naampje, heeft er iemand de nodige url's ? vind ze zo ni direct terug
khsw
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1158
Lid geworden op: 03 mar 2004, 09:04
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 16 keer

wh4t3v3r schreef:hoe zit da nu me mail enzo ? en mijn domein naampje, heeft er iemand de nodige url's ? vind ze zo ni direct terug


Met je RealDSL login en paswoord kan je inloggen op www.cheapass.be. Je hebt daar voldoende credits voor een domeinnaam met bijhorende webruimte en mailboxen.
Tracer07
Pro Member
Pro Member
Berichten: 244
Lid geworden op: 08 mar 2004, 17:05

"Ongeldige gebruikersnaam en paswoord"

hier lukt da dus toch al ni ^^
karel nog is mailen hierover gok ik :) de mail maakt mij ni uit..domein ook ni .. ma webspace is altijd handig :)
Suratrat
Starter
Starter
Berichten: 19
Lid geworden op: 14 aug 2005, 12:45

patrickc schreef:Belgacom leverd een ADSL lijn op binnen de 10 werkdagen, dat is ze verplicht via de BIPT regelgeving. De ISP doet zijn zaak. Als Belgacom dat niet doet dan leg je klacht neer bij het BIPT. Die mensen zijn vrij correct met klachten, en kan je zelfs schadevergoeding bekomen. Als je al langer dan 3 weken op een lijn zit te wachten dan zijn volgens mij alle redelijke termijnen verstreken. Als je lid bent van Testaankoop dan wordt het tijd om eens je lidkaart boven te halen.





Dus ik kan een klacht neerleggen bij het BIPT bij Belgacom? Op 9 augustus werd mijn telefoonlijn geactiveerd en dezelfde dag werd door Realdsl het adsl signaal aangevraagd. Pas op 29 augustus zou deze geactiveerd worden.Men is dan 7 werkdagen te laat. Dit lijkt niet zo veel; maar ik heb dan wel 20 dagen moeten wachten.

Grtz²
Suratrat
Gebruikersavatar
netdata
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1677
Lid geworden op: 16 aug 2005, 11:28
Twitter: wdhaeseleer
Locatie: Turnhout
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 8 keer
Contacteer:

Dus ik kan een klacht neerleggen bij het BIPT bij Belgacom? Op 9 augustus werd mijn telefoonlijn geactiveerd en dezelfde dag werd door Realdsl het adsl signaal aangevraagd. Pas op 29 augustus zou deze geactiveerd worden.Men is dan 7 werkdagen te laat. Dit lijkt niet zo veel; maar ik heb dan wel 20 dagen moeten wachten.

Grtz²
Suratrat


Let op dit geld echter vanaf waneer Belgacom de aanvraag heeft ontvangen van RealDSL dan heeft Belgacom 10 werkdagen om stappen te ondernemen.

Nu weet jij echter niet heel precies WANNEER realDSL de aanvraag heeft ontvangen of beter gezecht wanneer BELGACOM deze heeft ontvange.

Nu ik weet van belgacom dat zij daar zeer correct in zijn aangezien de boetes die hiervoor in overeenstemming zijn erg veel zijn.

Maar je kan altijd proberen uiteraard...
Suratrat
Starter
Starter
Berichten: 19
Lid geworden op: 14 aug 2005, 12:45

Naja het is niet de moeite daar moeilijk over te gaan doen eigenlijk; zolang ze mij maar prima services leveren.
Grtz²
Suratrat
ruben

vraagje aan de klanten : hoe zit het eigenlijk de laatste tijd met de stabiliteit / snelheid van het netwerk ?

is geen nieuws goed nieuws ? :-)

zelf zit ik nog altijd even af te wachten om over te stappen , aangezien ik niet altijd leech verwacht ik ook een stabiele verbinding met goede pings om online te gamen en ik weet niet of dit al bereikt is bij realdsl
Gesloten

Terug naar “RealDSL”