Test-Aankoop vergelijkt internationale breedbandverbindingen

Nieuws omtrent telecom
Siglo
Premium Member
Premium Member
Bedankt: 1 keer

Anonymous schreef:
moest iedereen hun limiet ten volle gebruiken dan zat zowat elke isp in de shit noodles :p

Ze verkopen dus lucht... 10Gb die geen 10Gb is.
Sub Zero
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 121 keer
Contacteer:

Er wordt altijd aan overboeking gedaan. Kijk maar naar de vliegtuigmaatschappijen...
Afbeelding
Siglo
Premium Member
Premium Member

Sub Zero schreef:Er wordt altijd aan overboeking gedaan. Kijk maar naar de vliegtuigmaatschappijen...

Idd, en je haalt het perfecte voorbeeld aan waarom dit onaanvaardbaar is.
wem
Premium Member
Premium Member

Siglo schreef:
Anonymous schreef:
moest iedereen hun limiet ten volle gebruiken dan zat zowat elke isp in de shit noodles :p

jij betaalt dus liever een pak extra geld voor niet extra te krijgen?
(als een ISP niet meer aan overboeking zou doen, zou de kostprijs stijgen, wat ze dus doorrekenen aan jou, maar je blijft op die 10GB limiet steken...)

trouwens: de kans dat iedereen tegelijk effectief z'n 10 GB opgebruikt en een provider dus in de problemen kan komen, hoe groot is die kans???
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Anonymous schreef:en gij denkt dat iedereen die 10gb dedicated krijgt ?? er wordt gebruik gemaakt van overlapping voor degenen die hun limiet niet ten volle gebruiken ...

vb: als er 100 abos van 10 gb zijn, staan die niet op een 1000gb capaciteit maar eerder op een van 500gb

Nee, dat denk ik niet... kijk nog maar eens opnieuw naar mijn simpel voorbeeld, en pas daar dan eens overbooking op toe. Het verschil in inkomsten wordt dan alleen nog maar veel groter (het zou dus duidelijk moeten worden welke impact dit heeft op een provider).

Anonymous schreef:moest iedereen hun limiet ten volle gebruiken dan zat zowat elke isp in de shit noodles :p

Tja, vraag maar aan A2F... en hopelijk gaat RealDSL niet dezelfde weg op.
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

pff en jullie geloven dat er mensen zijn die geen 10 gig gebruiken ??? lmfao

word eens wakker eens ge op een unlimited zit kijkt ge nog geen eens naar die volume meter en zit ge al gauw aan 40gig zonder iets speciaal te doen
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster

als mensen echt vrij zijn op het internet en doen wat ze willen zonder extreem leech gedrag, .. zit men gemakkelijk tussen de 30 - 50 gig volume
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

Ofloo schreef:pff en jullie geloven dat er mensen zijn die geen 10 gig gebruiken ??? lmfao

Ik ken nochtans genoeg mensen (70% is trouwens zo) die niet boven de 3 GB uitkomen, en zelf kom ik ook zelden aan 5GB (met uitzonderingen wanneer er eens een nieuwe versie komt van de software die ik gebruik).

Moest ik morgen unlimited hebben... ik denk niet dat er iets zou veranderen. (nee, ik krijg dan heus geen zin om iedere dag een andere Linux distro te downloaden).
poohbeer
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

r2504 schreef:
Ofloo schreef:pff en jullie geloven dat er mensen zijn die geen 10 gig gebruiken ??? lmfao

Ik ken nochtans genoeg mensen (70% is trouwens zo) die niet boven de 3 GB uitkomen, en zelf kom ik ook zelden aan 5GB (met uitzonderingen wanneer er eens een nieuwe versie komt van de software die ik gebruik).

Moest ik morgen unlimited hebben... ik denk niet dat er iets zou veranderen. (nee, ik krijg dan heus geen zin om iedere dag een andere Linux distro te downloaden).

Denk dat jij intezrnet niet gebruikt dan. Je doet een paar zaakjes en wil't daarbij houden. Prima.
Anderen (zoals ik) wil alles proberen wat'k maar kan. Ik wil nieuwe dingen proberen. En guess what.. veel van de nieuwe dingen zijn erg traffiekintensief. Hell, de providers zelf proberen ons over de breedbandstreep te halen met erg traffiek/bandbreedte gevoelige zaken.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

Ik probeer ook nieuwe dingen hoor... maar net in dat proberen kruipt tijd, tijd die ik niet kan benutten om nog meer te downloaden voor ik het huidige nog maar deftig heb kunnen testen.

Als proberen synoniem staat met illegale content te downloaden op welke manier dan ook, of zelfs een Linux distro downloaden - installeren en er verder niets meer mee doen... dan kom je inderdaad aan veel traffiek.

Buiten gamers, webcam en streaming audio denk ik niet dat er veel manieren zijn om je limiet op een zinnige manier op te vullen, maar da's ieder zijn volste recht (al moet je dan niet denken dat de wereld om jou draait).
poohbeer
Pro Member
Pro Member

r2504 schreef:
Buiten gamers, webcam en streaming audio denk ik niet dat er veel manieren zijn om je limiet op een zinnige manier op te vullen, maar da's ieder zijn volste recht (al moet je dan niet denken dat de wereld om jou draait).

Je geeft zelf het antwoord al.
Bedenk je dan nog eens dat veel gezinnen op 1 inet connectie zitten met dus gedeelde traffiek.
Ga dan eens paar uurkes telenet's PCTV ofzo bekijken (discovery channel wanneer ge maar wilt.. woohoo!!).. of zet op u werk die lekkere audiostream met goed wat fatsoenlijke bass eens op als achtergrond muziekje. Deel de zwangerschap van die potvis in uw aquarium van begin tot einde met de wezreld door een fatsoenlijk webcammetje. Heb eens een gamefreak als broertje dewelke die dingen dan ook nog eens doet maar gericht op zijn intresses. Of die z'n vriendin mist en daar dus nogal veel videoconferencekes doet over inet.

Jij zet streaming video al gelijk buiten de vergelijking? WAAROM?!
Het KAN fatsoenlijk.. bandbreedte genoeg om dit allemaal in fatsoenlijk hoge kwaliteit te doen.. intresse genoeg door veel mensen.. maar zodra je dat probeert zit je na 2 weken op een afgeknepen verbinden want je provider vind dat je teveel download.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

poohbeer schreef:Ga dan eens paar uurkes telenet's PCTV ofzo bekijken (discovery channel wanneer ge maar wilt.. woohoo!!)..

Correct, maar je vergist je in de gemiddelde internet gebruiker... de overgrote meerderheid doet dit absoluut niet, kent dit trouwens zelfs niet. Je spiegelt je eigen (en die van je naaste vrienden) interesse op die van de massa.

poohbeer schreef:Jij zet streaming video al gelijk buiten de vergelijking? WAAROM?!

Niet echt... vandaar webcam. Om echt over pure streaming video te spreken denk ik net zoals jij aan PCTV, maar welke "freak" wil nu 3 of 4 euro betalen om tegen dergelijke belabberde kwaliteit op z'n PCeetje naar een video te kijken.

Van het enorm kleine percentage dat wel problemen heeft met z'n limiet komt dit bij de meerderheid (dus niet allemaal) trouwens niet door de hierboven opgenoemde legale dingen... maar wel door de illegale.
KweNi

pckrimson schreef:Waarom moet ik om van adsl te genieten twee abonnementen hebben
1 voor de telefoon aansluiting
1 maal voor ADSL
indien ik geen telefoon wens moet ik toch een telefoon abonnement hebben of heb ik dit verkeerd voor.

Mijn telefoon rekening is de laatste jaren steeds om en bij de 120 Euro dwz zeggen 5.5 euro communicatie en de REST ABONNEMENT.

nu heb ik reeds diverse dreig telefoons en brieven bekomen met de beschuldiging dat ik zou overgeschakeld zijn.

Very nice belgacom.
:x :evil:

idd dat klopt niet, dat is koppelverkoop
bij Telenet moet je ook geen tv-abonnement hebben om internet te nemen
poohbeer
Pro Member
Pro Member

r2504 schreef:
poohbeer schreef:Ga dan eens paar uurkes telenet's PCTV ofzo bekijken (discovery channel wanneer ge maar wilt.. woohoo!!)..

Correct, maar je vergist je in de gemiddelde internet gebruiker... de overgrote meerderheid doet dit absoluut niet, kent dit trouwens zelfs niet. Je spiegelt je eigen (en die van je naaste vrienden) interesse op die van de massa.

poohbeer schreef:Jij zet streaming video al gelijk buiten de vergelijking? WAAROM?!

Niet echt... vandaar webcam. Om echt over pure streaming video te spreken denk ik net zoals jij aan PCTV, maar welke "freak" wil nu 3 of 4 euro betalen om tegen dergelijke belabberde kwaliteit op z'n PCeetje naar een video te kijken.

Van het enorm kleine percentage dat wel problemen heeft met z'n limiet komt dit bij de meerderheid (dus niet allemaal) trouwens niet door de hierboven opgenoemde legale dingen... maar wel door de illegale.

'k denk eerlijk gezegd dat jij je niet meteen vergist maar wel iets te kort bij je neus denkt :wink: Ja, de mensen nu doen die dingen niet, maar in hoeverre zou dat komen doordat er niemand is die 's morgens op school/kantoor aankomt en rondbazuint: hehe, leuk joh, kwam gisteren we"bcam tegen en die zend gewoon 24/7 *iets intressants* uit, of woow, da pctv is toch best handig, terug beetje motorsport met motors tv zelfs nu telenet eurosport van de kabel heeft gesmeten.. elke dinsdag en vrijdag trouwens MotoGP met waanzinnig enthousiaste presentatoren.

Zeg nu eerlijk.. zou jij als MotoGp niet intunen als het makkelijk kan?

PCTV is gratis voor die 4 of 5 kanalen btw. Films ga je inderdaad moeten bijbetalen en 't beeld .. inderdaad niet super.

En ok, ik geef toe, 'k zie't wat simpel, maar ik geloof wel dat het gevolg komt door gebrek aan oorzaak. Geef mensen unlimited en ze zullen het snel genoeg gebruiken (IMHO)
qless
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 127 keer
Contacteer:

KweNi schreef:
pckrimson schreef:Waarom moet ik om van adsl te genieten twee abonnementen hebben
1 maal voor ADSL
indien ik geen telefoon wens moet ik toch een telefoon abonnement hebben of heb ik dit verkeerd voor.

Mijn telefoon rekening is de laatste jaren steeds om en bij de 120 Euro dwz zeggen 5.5 euro communicatie en de REST ABONNEMENT.

nu heb ik reeds diverse dreig telefoons en brieven bekomen met de beschuldiging dat ik zou overgeschakeld zijn.

Very nice belgacom.

idd dat klopt niet, dat is koppelverkoop
bij Telenet moet je ook geen tv-abonnement hebben om internet te nemen

Denk dat je dat niet gaat lukken. Zonder kabel abo geen telenet.
Sub Zero
Administrator
Administrator
Contacteer:

Toch wel hoor. Ze steken er dan zo een filter tussen als je niets aan de kabelmaatschappij betaalt. Je kan internetten enzo, maar je kan niets bekijken op de TV (buiten TV1 dan dacht ik).
Afbeelding
MRC101
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 5 keer

Bij mijn moeder is dat in dat toch zo, internet zonder kabelTV.
qless
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 127 keer
Contacteer:

Sub Zero schreef:Toch wel hoor. Ze steken er dan zo een filter tussen als je niets aan de kabelmaatschappij betaalt. Je kan internetten enzo, maar je kan niets bekijken op de TV (buiten TV1 dan dacht ik).

Ah das dan nieuw :)
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

Sub Zero schreef:Toch wel hoor. Ze steken er dan zo een filter tussen als je niets aan de kabelmaatschappij betaalt. Je kan internetten enzo, maar je kan niets bekijken op de TV (buiten TV1 dan dacht ik).

Nope, niets... zelfs geen TV1... al kan er afhankelijk van de signaalsterkte en de kwaliteit van de filter wel iets doorsijpelen. Soms kan je dus nog wel iets zien.
Siglo
Premium Member
Premium Member

r2504 schreef:

Nope, niets... zelfs geen TV1... al kan er afhankelijk van de signaalsterkte en de kwaliteit van de filter wel iets doorsijpelen. Soms kan je dus nog wel iets zien.

Je hebt zelfs techniekers die de filter vergeten, of nog beter: de onze (toen ik nog bij telepoen zat) zei "tiens, der zat daar ne rare filter op. Gelukkig had ik mijne speciale sleutel mee". En gratis tv dus...
Sub Zero
Administrator
Administrator
Contacteer:

Hier niet dus. Ik was te laat thuis om iets te regelen :(
Afbeelding
Gast

1 maal voor ADSL

Very nice belgacom.

snap ik ook niet
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster

Deej_1977 schreef:
qless schreef:Misschien dat het tijd wordt voor een door de overheid gedwongen stap om bijvoorbeeld te eisen dat:
-Breedband lijn van meer dan 30 euro per maand een snelheid heeft van ten minste 4 mbps down, 512 kbps up met een volume van 40 GiB.

Omdat dit in België niet wordt "gegereld" via concurrentie wordt het dan maar tijd voor opgelegde produkt eisen!

Erm ja, tuurlijk, dat gaat werken. Ruikt naar communisme.

noem het maar wat je wil precies of er in belgië een democratie is je mag hier alleen maar zeggen wat ze willen horen vanaf er iets gezegd word dat ze niet aanstaat krijgde een proces aan u been ! van waar in godsnaam haalde da nu weer vandaan "wij wonen in een politie staat !!!"
lol democratie
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster

[The Cleaner] schreef:
znoppels schreef:eigenlijk zou belgacom geen frank mogen vragen voor een aansluiting, alles is al een keer betaalt geweest door de belastingbetaler, van het kleinste kabeltje tot de werkuren

en onderhoud kost natuurlijk niets :)

dat is ook zever.. daar gaat de prijs van de huur naartoe

word wakker wij betalen de aanleg van de koper en nu betalen we om het te mogen gebruiken, zelfde met tvnet en elektriciteits net of betaald belgacom of elektrabel dat voor u als ge ne nieuwe kabel bij u binnen wilt ???

zie het eens zo ge betaald toch ook niet eerst het huis dat ge daarna huurt ?
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster

wem schreef:
Siglo schreef:
Anonymous schreef:

jij betaalt dus liever een pak extra geld voor niet extra te krijgen?
(als een ISP niet meer aan overboeking zou doen, zou de kostprijs stijgen, wat ze dus doorrekenen aan jou, maar je blijft op die 10GB limiet steken...)

trouwens: de kans dat iedereen tegelijk effectief z'n 10 GB opgebruikt en een provider dus in de problemen kan komen, hoe groot is die kans???

waar haal je vandaan dat belgacom een probleem zou hebben als je unlimited zou krijgen ?

eerste jaren hebben ze dat altijd gedaan en geloof mij iedereen die ik ken, downloade geen 15 gig maar eerder 180 - 250 gig

nieuwe gebruikers die ik ken raad ik aan realdsl te nemen omdat het fup is of iets anders met meer bandbreedte en dan zeggen ze jamaar 10gig is genoeg voor mij (bang om de onbekendheid zeker), een 3 maand later staan ze daar 10gig is eigenlijk wel weinig eh.. kunde da ni opzeggen hehe

dus droom maar dat die 10 gig niet gebruikt word !!!!!!
Buster
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 7 keer
Contacteer:

dus droom maar dat die 10 gig niet gebruikt word !!!!!!

Er zijn mensen hier die dat maar al te graag geloven :p
Gast

znoppels schreef:eigenlijk zou belgacom geen frank mogen vragen voor een aansluiting, alles is al een keer betaalt geweest door de belastingbetaler, van het kleinste kabeltje tot de werkuren

inderdaad, de belastingbetaler heeft het al eens betaald, aan de staat. En de staat (onze bekwame en geliefde politiekers dus) heeft het zaakje dan voor de helft verkocht aan enkele telecoms. En die willen hun geld terug verdienen.

Moraal : de politiekers hebben weer in ons zakken gezeten. (alleen noemen ze het nu niet "belasting" want daar hebben de liberalen lak aan. Als het geld in privézakken terecht komt is het minder erg)
Plaats reactie

Terug naar “Telecom nieuws”