ADSL 6Mb in download / 640Kb in upload

Nieuws omtrent telecom
Buster
Pro Member
Pro Member
Berichten: 234
Lid geworden op: 23 jul 2004, 13:47
Locatie: Tessenderlo
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 7 keer
Contacteer:

Nu ja, waarom zou je aan je inkomsten gaan zitten... als het louter voor wat leechers is (je zou wel echt gek moeten zijn).


Misschien gewoon omdat alles vooruit gaat? Ik bedoel maar.. de limieten zijn nog net hetzelfde als 6jaar geleden, maar ondertussen is alles wel een pak zwaarder geworden.. files, gamen, streamen. Trouwens traffic is ondertussen ook al een pak goedkoper.. zelfs ik koop al een TB traffic aan 50euro.. laat staan hoe goedkoop isp's het kunnen aankopen (gewoon door het feit dat ze alles in het groot aankopen).
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2759
Lid geworden op: 18 dec 2004, 14:33
Locatie: 053 Aalst
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 194 keer

De overstap naar digitale TV komt er toch omdat dat veel minder plaats inneemt?
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Buster schreef:Misschien gewoon omdat alles vooruit gaat? Ik bedoel maar.. de limieten zijn nog net hetzelfde als 6jaar geleden, maar ondertussen is alles wel een pak zwaarder geworden.. files, gamen, streamen.


Het probleem is dat de vraag er gewoon niet is... de overgrote meerderheid (en dan spreken we echt over een dikke 90%) is nog steeds best tevreden met 10 GB. Zoals men in een vorige post reeds schreef zijn er veel die misschien toekomen met 1 GB en minder.

Nogmaals, voor een ISP is het pure economie... en in dit geval is dat veel inspanning/kosten voor een minimale opbrengst. Een leecher is dus vanuit dat standpunt geen interessante klant (integendeel zelfs).

Het probleem bij de meeste hier is dat ze het steeds zien vanuit hun eigen voordeel, en niet uit het standpunt van een commercieel bedrijf.

Als een bakker morgen extra machines moet aankopen, voor een speciaal gebakje dat slechts voor enkele procenten van zijn omzet zorgt zal hij dat ook niet doen. Als er echter zoveel bakkers zijn, dat het speciale gebakje wel een verschil maakt met de concurrentie... dan zal hij het misschien wel doen (pure kosten/baten). Zolang hij nog genoeg normale broden kan verkopen blijft hij dit veel liever doen dan de extra moeite. (het rendement is daar veel hoger op).

cptKangaroo schreef:De overstap naar digitale TV komt er toch omdat dat veel minder plaats inneemt?


Da's een voordeel, maar zeker niet de hoofdreden. De hoofdreden zijn de nieuwe mogelijkheden, en vooral wat men de gebruikers daarvoor zal kunnen factureren. De voordelen ivm. minder plaats zijn trouwens pas voor op termijn... voorlopig blijft analoge TV nog bestaan... en is digitale TV dus een extra belasting (zowel voor kabel, als ADSL waar het ook zijn bandbreedte zal nodig hebben).
Buster
Pro Member
Pro Member
Berichten: 234
Lid geworden op: 23 jul 2004, 13:47
Locatie: Tessenderlo
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 7 keer
Contacteer:

Als een bakker morgen extra machines moet aankopen, voor een speciaal gebakje dat slechts voor enkele procenten van zijn omzet zorgt zal hij dat ook niet doen.


Kan je moeilijk vergelijken hé.. aan een fup heeft een isp niet eens extra kosten(buiten wat extra traffic, maar dat kost hun zo goed als niks).. en als het netwerk van telenet of belgacom dat al nietmeer aankan.. dan is het wel echt heel erg in belgie. Waar is de tijd dat we nog voorstonden op andere landen ivm breedband internet? Internet staat hier al jaren stil.. en het lijkt me nog eerder achteruit te gaan dan stil te staan.

Je hebt nu eenmaal 2 groepen van surfers.. eentje die zo goed als niets doet met hun internet en andere die er alles willen uithalen (downloaden, gamen, streamen.. en whatever).
Franske

Buster schreef:aan een fup heeft een isp niet eens extra kosten(buiten wat extra traffic, maar dat kost hun zo goed als niks)
En jij weet dat omdat ...

Buster schreef:Je hebt nu eenmaal 2 groepen van surfers.. eentje die zo goed als niets doet met hun internet en andere die er alles willen uithalen (downloaden, gamen, streamen.. en whatever).
Hokjesmentaliteit.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Buster schreef:
Als een bakker morgen extra machines moet aankopen, voor een speciaal gebakje dat slechts voor enkele procenten van zijn omzet zorgt zal hij dat ook niet doen.


Kan je moeilijk vergelijken hé.. aan een fup heeft een isp niet eens extra kosten(buiten wat extra traffic, maar dat kost hun zo goed als niks).


Dit is perfect te vergelijken... je redenering voor de FUP is echter wel heel simplistisch. Of dacht je dat een node een onbeperkt volume aankan soms ? Een FUP zorgt onvermijdelijk voor de nood in extra nodes aanleggen, en hopelijk begrijp je dat dat niet gratis is.

Nogmaals... 1 GB extra traffiek in een datacenter is iets helemaal anders dan 1 GB extra traffiek naar een gebruiker thuis brengen. Zolang dat je dit niet snapt stop je best met belachelijke antwoorden over het feit dat het niets kost.

Trouwens kost is niet altijd een reden... ook opbrengst. Stel dat je node voorzien is voor 50 GB, dan kan je hier 5 users op plaatsen (dan veronderstel ik zelfs dat ze allemaal 100% gebruiken) en is de opbrengst van de node 200 euro (aan 40 euro/gebruiker). Als nu bv. 1 gebruiker 40 GB gaat downloaden (dan spreken we nog niets eens over een FUP)... dan geeft dit als resultaat dat de opbrengst zakt naar 80 euro ! (en dat men een extra node nodig heeft voor de drie resterende gebruikers op te plaatsen).
Buster
Pro Member
Pro Member
Berichten: 234
Lid geworden op: 23 jul 2004, 13:47
Locatie: Tessenderlo
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 7 keer
Contacteer:

Dit is perfect te vergelijken... je redenering voor de FUP is echter wel heel simplistisch. Of dacht je dat een node een onbeperkt volume aankan soms ? Een FUP zorgt onvermijdelijk voor de nood in extra nodes aanleggen, en hopelijk begrijp je dat dat niet gratis is.


Altijd maar overdrijven.. jij doet precies of die mensen die nu 100mb per dag halen plots 10G gaan leechen.. nuja er zijn altijd mensen die blij zullen zijn met 10G per maand.. als jij daar één van bent.. fine. Ik spreek hier ook niet over een fup van 500G per maand. Gewoon het idee dat dat er geen vaste limiet is zal vele blij maken (zelfs mensen die amper traffic verbruiken). Ik heb nu al 2jaar lang elke maand 350G traffic(versatel + telenet office abbo waarvan meter slecht werkt :p) geloof me, eens je dat gewoon zijt wil je nietmeer terug naar een 15G limiet. Niets fijner dan te kunnen downloaden, gamen, streamen, uploaden & whatever zonder om de 5minuten op een traffic meterke te moeten gaan kijken.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Buster schreef:Altijd maar overdrijven.. jij doet precies of die mensen die nu 100mb per dag halen plots 10G gaan leechen.


Misschien moet je m'n post toch eens aandachtig lezen... ik heb geschreven, stel dat er nu een gebruiker 40 GB zou downloaden. Ik heb het dus niet over alle gebruikers, maar over 1, en niet over een FUP maar 40 GB. Ik zie dus niet in waar ik overdrijf ?

Buster schreef:Gewoon het idee dat dat er geen vaste limiet is zal vele blij maken (zelfs mensen die amper traffic verbruiken). Ik heb nu al 2jaar lang elke maand 350G traffic(versatel + telenet office abbo waarvan meter slecht werkt :p) geloof me, eens je dat gewoon zijt wil je nietmeer terug naar een 15G limiet.


Ik wil je best geloven en ontken dat ook niet... maar met mensen blij maken komen er nog geen centen binnen bij je ISP, integendeel er komen er minder binnen en de uitgaven stijgen. Een ISP is geen VZW hoor, da's een commercieelbedrijf dat winst tracht te maken en mensen werk verschaft.

Buster schreef:Niets fijner dan te kunnen downloaden, gamen, streamen, uploaden & whatever zonder om de 5 minuten op een traffic meterke te moeten gaan kijken.


Geen idee... ik zou in hemelsnaam niet weten waar ik iedere maand 350 GB moet vandaan halen. Misschien toch eens afvragen waarvoor die "F" staat in FUP.
Buster
Pro Member
Pro Member
Berichten: 234
Lid geworden op: 23 jul 2004, 13:47
Locatie: Tessenderlo
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 7 keer
Contacteer:

Ja ok 350G is vrij veel, ontken ik zeker niet :wink: Maar ik betaal er dan ook 85 & 35euro/maand voor.. voor dat geld mag ik al wel eens wat traffic verbruiken. (denk ik zo) :p

En ja ik begrijp ook wel dat een isp een commercieel bedrijf is dat winst wil maken, maar de technologische vooruitgang tegen houden is niet echt een faire manier. (als je nu eerlijk bent moet je toch toegeven dat we momenteel een beetje achterlopen met internet in belgie). Kijk naar de "niet bestaande" afspraken tussen belgacom & telenet.. die zijn er ook maar voor één reden.. de mensen zo lang en zo veel mogelijk uitmelken. Niet dat ik klaag over de prijzen van de abbo's.. enkel over hetgene wat je er (niet) voor krijgt.

Geen idee... ik zou in hemelsnaam niet weten waar ik iedere maand 350 GB moet vandaan halen. Misschien toch eens afvragen waarvoor die "F" staat in FUP.


Zelfs een fup van 80 a 100G is goed.. zolang meerdere isp's het doen zullen ze er niet zoveel hinder van hebben. En je klanten zijn ook weer tevreden. Je zou toch denken dat iedereen blij is dan :p
Gast

Buster schreef:Altijd maar overdrijven.. (...)
Niets fijner dan te kunnen downloaden, gamen, streamen, uploaden & whatever zonder om de 5minuten op een traffic meterke te moeten gaan kijken.
Wie zegt het.
Plaats reactie

Terug naar “Telecom nieuws”