Argenta green kredietkaart wordt betalend

satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 626 keer
Bedankt: 385 keer
Recent bedankt: 4 keer
Provider

heist_175 schreef: 2 maanden geleden Volgens mij betaalde ik die €5 (en nu dus €20) wél, maar de cashback compenseert dat meer dan.
Je bent op een later moment ingestapt volgens mij.
1. ik krijg dus 17 cent/jaar voor de kaart qua abbokost (en de 1% cashback)
2025-03-31_15-48-36.jpg
heist_175 schreef: 2 maanden geleden De 3% was gedurende de eerste 3 maanden, nadien 1% voor bedragen <€100 en 0,5% voor bedragen >€100.
2. Ook foute veronderstelling terug. Het document voor jou eens speciaal ingescand. Gelukkig nog geen Alzheimer.
Daarom had ik toen 2 kaarten, zodat ik de 200 € cashback maximaal kon benutten. (zoals bij Europabank :-D ) :-D
Kredietlijn ook verhoogd naar 6K in 2008, en dan maandelijks geld storten op mijn rekening, en 1 maand later terug (toen stonden basisrentes 4%, lekkere bijverdienste)
Er staat toch 'voor de rest van uw leven'? :-D
citi_visa_3%.jpg
Gelukkig niet voor iedereen de 'meerwaardekaart" hé @x0f :-D Dat kan/kon je met Europabank 'chargekaart' ook hé....Sprekende zonder kennis van zaken. Ik kom met feiten, niet met fabels.
Laatst gewijzigd door satsurfer 2 maanden geleden, in totaal 9 gewijzigd.
x0f
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 10 keer
Recent bedankt: 3 keer

satsurfer schreef: 2 maanden geleden Tot je eens in USD of Pound gaat kopen. Dan ben ik blij bij Revolut/Curve/N24 te zitten. No Panic....geen 'charge'kaart. Ofwel gekoppeld aan Beobank, ofwel debiteren ze van mijn bankrekening. Die aankopen zou ik eveneens doen met gewone kaart. Dingen die ik nodig heb.

Tja. Dan kies je wss. eveneens een bank die je massa geld 'chargeert', omdat je geen 'meerwaarde' van een Keytrade ziet. Of Telenet, omdat de 'meerwaarde' van een goedkope telco je niet boeit. If it makes you happy.
Je zou beter je eigen advies volgen en "Mss. graag met enige kennis van zaken spreken". Hoewel je overduidelijk een genie bent, ben je heus niet de enige die revolut en hey telecom heeft ontdekt.
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Provider

leg me geen woorden in de mond met uw 66 postjes in 6 jaar, met uw adagio 'ik ken enkel de 'unieke' Europabank 'chargekaart' :-D en ik zoek géén meerwaarde in een CC.
Laatst gewijzigd door satsurfer 2 maanden geleden, in totaal 3 gewijzigd.
on4bam
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 304 keer
Bedankt: 631 keer
Recent bedankt: 11 keer
Provider

Kunnen we het houden op de Argenta CC die betalend wordt (en eventueel gratis alternatieven) zonder te vervallen in welles nietes discussies .
Bye, Maurice
https://on4bam.com
heist_175
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 518 keer
Bedankt: 1176 keer
Recent bedankt: 10 keer

satsurfer schreef: 2 maanden geleden Ook foute veronderstelling terug.
Geen veronderstelling :).
Dat waren de voorwaarden toen ik tekende.
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Er mogen toch interessante alternatieven aangeboden worden? (voor mensen die 'meerwaarde' zoeken)

Toegevoegd na 5 minuten 7 seconden:
heist_175 schreef: 2 maanden geleden
satsurfer schreef: 2 maanden geleden 20 jaar terug had je 3% cashback. Plots was dat gedaan.
De 3% was gedurende de eerste 3 maanden, nadien 1% voor bedragen <€100 en 0,5% voor bedragen >€100.
satsurfer schreef: 2 maanden geleden Ook foute veronderstelling terug.
heist_175 schreef: 2 maanden geleden Geen veronderstelling :).
Dat waren de voorwaarden toen ik tekende.
Je reageert op wat IK zei toen de 3% wel degelijk bestond. Mss. was het toen correcter te reageren....'Mijn contract was anders'. Nu gaf je aan dat ik geen juiste info gaf. :-( Daarom het bewijs op papier. Bij mij was het niet enkel 3 maanden.
x0f
Plus Member
Plus Member

satsurfer schreef: 2 maanden geleden Gelukkig niet voor iedereen de 'meerwaardekaart" hé @x0f Dat kan/kon je met Europabank 'chargekaart' ook hé....Sprekende zonder kennis van zaken. Ik kom met feiten, niet met fabels.
Ik heb al je feiten gelezen en ik heb je nergens ongelijk gegeven.

Jij zoekt de meerwaarde, je vindt die en je laat het forum er mee van genieten , mooi! Ik neem de producten af die ik nodig heb en mij zo weinig mogelijk (geld en moeite) kosten. Ik ga niet ergens klant worden voor meerwaarde die ik niet nodig heb.

Beide visies kunnen perfect naast elkaar bestaan zonder vijandigheid.
on4bam
Moderator
Moderator
Provider

Misschien moeten we dit topic even laten afkoelen met dank aan... You know who you are...

Toegevoegd na 21 uren 15 minuten 54 seconden:
Modbreak:
Nogmaals een opkuisactie. Hou het vanaf nu netjes en on-topic.
Bye, Maurice
payphoneuser
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 98 keer
Bedankt: 57 keer
Provider

Ik heb via de klantendienst de mijne laten opzeggen gisteren, en vandaag is ze effectief uit de app verdwenen.
yezzer
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 90 keer
Bedankt: 18 keer

Dus als ik het goed begrijp beste payphoneuser hoef je daarvoor de deur niet uit: even naar de klantendienst bellen volstaat dus?
payphoneuser
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 98 keer
Bedankt: 57 keer
Provider

Als het in de app niet lukt rechtstreeks, kan je ook in de app naar "Communicatie > Stel een vraag" gaan en daar heb je een soort chat, zo heb ik het gedaan. Duurde wel een dag eer ik reactie had, ik veronderstel dat ze wat overspoeld raken ook nu. Maar inderdaad geen kruistocht naar het kantoor nodig, gelukkig.
testertje
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 70 keer

Of even bellen naar het kantoor. Dan doen die ook eens wat ;-)
Victory Not Vengeance
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 1001 keer
Bedankt: 3720 keer
Recent bedankt: 20 keer
Provider

Hier ook 2 kredietkaarten van een Argenta Green rekening opgezegd.
Eigenlijk was het enige waarvoor ik nog de kredietkaart gebruikte de maandelijkse betaling van Netflix.
Maar dat heb ik nu ook omgezet naar de Debtkaart.

De actie van Argenta om kredietkaarten van de "gratis" rekeningen nu ook betalend te maken is misschien een ideale gelegenheid om je af te vragen of je überhaupt nog een kredietkaart nodig hebt.
  • vroeger gebruikte ik deze meestal voor on-line betalingen, maar tegenwoordig kan je bijna overal terecht met de debetkaart (of indien niet heb ik nog altijd mijn paypal)
  • vroeger gebruikte ik de kredietkaart ook bij autohuur in Sapnje (Mallorca), maar sedert de limiet van 1.250€ was dat ook niet meer mogelijk. Je zit tgenwoordig al snel bij 1200€ waarborg voor een standard auto, tel daarbij de eerste brandstofvulling.
    De laatste jaren heb ik altijd een "full)cover" genomen bij het huren van de auto, ik was die stress beu, zowel tijdens de vakantie (altijd bang voor een schrammetje) of bij de aflevering. Met een full-cover wordt er bij de aflevering niet eens naar de auto meer gekeken ...
Ik zie (voor mezelf) eigenlijk geen meerwaarde om nog een kredietkaart te hebben ...

PS. Met deze post wil ik geen nieuwe welles-nietes discussie, alleen benieuwd wat in jullie geval de toegevoegde waarde is om er nog een te hebben ...
- cash reserve?
- cash back?
- uitgestelde betaling?
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
ivob
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 745 keer
Bedankt: 312 keer
Recent bedankt: 14 keer

philippe_d schreef: 2 maanden geleden alleen benieuwd wat in jullie geval de toegevoegde waarde is om er nog een te hebben ...
- cash reserve?
- cash back?
- uitgestelde betaling?
Geen.
Ik heb er dan ook al jaren geen meer.
Aan mijn cash reserve op de zicht- en spaarrekening kan ik ook aan zonder kredietkaart.
Aan uitgestelde betalingen heb ik nooit gedaan.
Mijn uitgangspunt is dat waar je nu (nog) geen geld voor hebt je nu ook nog niet over moet gaan tot aankoop.
Sol Invictus!
Disclaimer: op het weergeven van ervaringen volgens de eigen situatie kunnen geen rechten door derden onttrokken worden.
on4bam
Moderator
Moderator
Provider

Hier gaan we nog even de kat uit de boom kijken. Zonder CC lukt het hier niet wat betreft vakanties, de voornaamste reden dat we een CC hebben trouwens.
Onze voornaamste CC heeft extra verzekeringen (reis/annulatie enz..) en de Argentakaart is onze backup die we ter plaatse gebruiken voor brandstof, restaurant, ingangen e.d.). Hotels, vluchten en auto's worden met de "hoofdkaart" betaald.
Auto's hebben we al regelmatig met Sunny geboekt en dat is "all-in", voor een borg, als die al aangerekend of gereserveerd wordt, hebben we nog nooit meer dan €300 gehad.
Bij onze eerste reizen naar de US (half jaren 80) betaalden we de waarborg nog cash waarna je dan bij inlevering direct een hoop US$ terug kreeg om mee naar huis te nemen.
Bye, Maurice
x0f
Plus Member
Plus Member

philippe_d schreef: 2 maanden geleden ... benieuwd wat in jullie geval de toegevoegde waarde is om er nog een te hebben ...
- cash reserve?
- cash back?
- uitgestelde betaling?
Ik hou de kaart als backup betaalmiddel en cashreserve voor noodgevallen en enkel omdat het gratis kan. Ik ben niet meer bereid om een betalende kaart aan te schaffen.

Mijn vrouw houdt haar gold kaart voor de reisverzekering.
Laatst gewijzigd door x0f 2 maanden geleden, in totaal 2 gewijzigd.
blaatpraat
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 34 keer
Bedankt: 111 keer

philippe_d schreef: 2 maanden geleden PS. Met deze post wil ik geen nieuwe welles-nietes discussie, alleen benieuwd wat in jullie geval de toegevoegde waarde is om er nog een te hebben ...
- cash reserve?
- cash back?
- uitgestelde betaling?
In mijn persoonlijk geval:
Primair: de redenen die jij opgaf, maar sinds dat de bankkaarten hier Mastercard/Visa debet zijn, doet het er internationaal inderdaad bijna niet meer aan toe.
Maar weinig plaatsen die effectief credit vereisen ipv debet.

Wel nog van toepassing:
- Cashback: je krijgt "gratis" geld als je het gebruikt
- Extra verzekeringen op veel zaken
- Je hebt een soort van nood-reserve (die niet van jou is).

Dat laatste heb ik al moeten gebruiken, recent zelfs nog. Niet dat ik er trots op ben, maar ik was blij dat ik het had.
Specifiek heeft mijn ex me gepluimd met de scheiding, en had ik geen reserves meer.
En dan kreeg ik opeens een afrekening van haar advocaat (waarvan ze het heeft kunnen bekomen in de rechtszaak dat ik die moet betalen, dus ik betaal mijn advocaat en de hare). Terwijl ik nog, via mijn advocaat, aan het uitzoeken was hoe ik dat bedrag moest betalen (want ik had de liquides niet meer), kreeg ik al een deurwaarder over de vloer.
Dus... ik heb een overschrijving uitgevoerd vanaf de kredietkaart.

Het is niet dat ik niet kan sparen, en ik had wel reserve, maar als je op 1 maand tijd onverwachts duizenden euro's moet uitgeven... ben je blij dat je een kredietlijn hebt.
duizend
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 172 keer
Bedankt: 328 keer
Recent bedankt: 2 keer

philippe_d schreef: 2 maanden geleden PS. Met deze post wil ik geen nieuwe welles-nietes discussie, alleen benieuwd wat in jullie geval de toegevoegde waarde is om er nog een te hebben ...
- cash reserve?
- cash back?
- uitgestelde betaling?
Betalend hoef ik geen CC, gratis variant wordt gebruikt wegens

Gratis reis en annulatieverzekering en andere voordelen.
Soms enige betaalmiddel op website dat geen extra kosten met zich meebrengt.
Wereldwijd geaccepteerd
Reserve kaart als de debet kaart niet werkt of maxed out is die dag/week
TheCeet
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 82 keer
Bedankt: 141 keer
Provider

CC was hier handig aan de tolhuisjes richting zuiden.
Kaart induwen en ze kwam er meteen weer uit en betaald zonder pincode. Ging telkens zéér vlot vergeleken met debet of cash.
iPhone 13 Pro: AfbeeldingCitymesh - 300GB
Lenovo M720q(i5-8400T): OPNsense - 25.1.7_4
Lenovo M720q(i5-9400T): Proxmox server - 8.4.1
Intel NUC 13 Pro / i5-1340p / 32GB RAM / 1TB
ISP: Afbeelding Hey! (modem in bridge)
AdGuard Home: geen ads in je hele netwerk!
on4bam
Moderator
Moderator
Provider

En niet te vergeten, met je gewone debetkaart mag je extra betalen bij gebruik buiten de EU.
Bye, Maurice
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 571 keer
Bedankt: 709 keer
Recent bedankt: 9 keer
Te Koop forum

CC blijft handig want je kan een grote reserve aanspreken zonder kosten. Bij het reserveren van een wagen en zeker bij een RV is dat handig. Ik reis vaak langere perioden en tegen dat ik terug ben is er alweer een loonstorting geweest en is de reis grotendeels betaald. Door het gratis krediet moet je ook niet je spaargeld aanspreken waardoor de getrouwheidspremie blijft doorlopen.

---tipmode on
@philippe_d Ik gebruik vaan Sunny cars als verhuurder voor wagens. Scherpe prijzen en er zit meestal een verzekering bij waardoor je geen eigen risico hebt. Dan ben je gerust en je krijgt ook altijd nog een korting voor volgende verhuur. Ben er nog nooit slecht mee gevaren. Ik heb wel een paar keer gehad dat er iemand de wagen geraakt had bij verlaten van parking terwijl wij op wandeling waren maar dat was telkens geen probleem door die verzekering.
Als je daar bang voor bent kies dan een minder nieuw model, daar zijn ze meestal al minder kieskeurig over. Maak dan wel beelden van de schade die er al was.
---tipmode off
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
MaT
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 168 keer
Bedankt: 317 keer
Provider

- cash reserve?
- cash back?
- uitgestelde betaling?
Origineel aangevraagd voor online shopping. Tegenwoordig amper nog nodig nu je bij de meeste shops met QR-code kan overschrijven. Een enkeling met paypal (waar ik nog kan kiezen tussen bankrekening en CC) maar heel zelden toch eens eentje die enkel CC aanvaard.

Het grootste nut voor mij is reizen:
  • Backup voor onvoorziene uitgaven en problemen met debetkaart. Ooit eens een skipas willen aanschaffen waarbij de 2 debetkaarten weigerden, moet lukken maar het kan dus.
  • Betalen van waarborgen op camping of bij autoverhuur bijv gebeuren met CC. Als ik niets kapotmaak gaat het geld nooit van de rekening.
  • Ik kom af en toe dingen tegen die toch enkel met CC te betalen zijn. Vorig jaar nog wou ik een toegangspas in Italië aanschaffen op voorhand dewelke enkel met CC kon. Het was van een kleinere organisatie met veel internationale klanten, dus vermoedelijk omwille van complexiteit en kostprijs.
  • Als ik met een groepje reis maken we vaak gebruik van splitwise om de kosten te delen en achteraf te vereffenen. Ik doe dan vaak een paar grote betalingen voor iedereen met CC (verblijf, huurauto, activiteit,...) en al mijn uitgaven of toch een heel groot deel van de reis zijn dan al gedekt. Tegen dat het effectief van de rekening gaat heb ik meestal het deel van de anderen al teruggekregen.
Het BIPT aanziet modems en routers als een onderdeel van de eindapparatuur van de eindgebruiker waardoor deze vrij te kiezen zijn voor breedband en internettelefonie.
Bron
johann
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 43 keer
Provider

on4bam schreef: 2 maanden geleden En niet te vergeten, met je gewone debetkaart mag je extra betalen bij gebruik buiten de EU.
Dat lijkt mij kort door de bocht. Of beter: zowat alle banken rekenen tegenwoordig een steeds steviger wordend percentage aan wisselkosten. Debet- of kredietkaart maakt doorgaans weinig uit. Als jij een van de gelukkigen bent om een kredietkaart te hebben waarbij geen kosten worden aangerekend, moet je die vooral koesteren.

Bij Argenta is het inderdaad zo dat de kosten voor het gebruik van de debetkaart bij niet-Euro verrichtingen nog een tikkeltje hoger liggen dan met de kredietkaart. Vroeger was dat zeker niet het geval, maar intussen is het 60 eurocent vast kost (wie verzint zoiets?) + 2% over het bedrag, tegenover 1,6% over het volledige bedrag bij de kredietkaart.

Bij pakweg Keytrade is het in beide gevallen 1,4% wisselkoersopslag. Ik ken zeker niet alle tarieven uit mijn hoofd; vergelijken op dit vlak loont zeker.

Ook ik heb overigens jarenlang een Argenta kedietkaart gehad en toen die nog een ruimere limiet had vond ik die best bruikbaar. Sinds de omschakeling naar 'Green' en de daaraan gekoppelde verlaging van de bestedingslimiet was die quasi onbruikbaar geworden. Beetje bij beetje neem ik afscheid van die bank waar ik nochtans heel wat goede herinneringen aan heb. (Er was ooit een tijd dat ze kosteloos internationale verrichtingen doorvoerden. Dat ging dan wel gepaard met enig papierwerk, maar mijn contact met de kantoorhouder was op dat moment ook heel constructief. Jammer dat al die pluspunten een na een verdwenen zijn.)
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Te Koop forum

Heb een aanvraag gedaan bij Keytrade, tot vandaag loopt de promo om 50 EUR te ontvangen bij opening rekening.

Verliep vlot op een klein probleempje met itsme na. Omdat ik pas een nieuwe ID-kaart kreeg moesten de gegevens aangepast worden met ID-cardreader. Nadien werkte alles perfect. Eens alles in orde kan ik Argenta CC opzeggen. 50 EUR + besparing van 24 EUR/jaar.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
JUD
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 9 keer
Provider

Maandag Keytrade account aangemaakt. De welkomst brief ontvangen maar de visa debit nog niet ontvangen.
Echter ook mijn MasterCard debit al kunnen gebruiken voor meer dan ik dacht. Paypal, enkele andere online abonnementen waar ik dacht dat het niet zou gaan.

De Argenta credit card dus reeds opgezegd. Had op Reddit gelezen dat je best je account even gebruikt, geen andere Cc en dat je dan met een 10k op het account wel een gold Cc zou moeten kunnen krijgen met een voldoende hoog loon.
yezzer
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 90 keer
Bedankt: 18 keer

Even nog laten weten dat de Argenta app niet noodzakelijk is om hun kredietkaart uit het green pakket op te zeggen.
Dat gaat via telefoon ook: ik heb dat zonet in orde gebracht via de klantendienst op +32 3 285 51 11
Nadeel: de wachttijd loopt weliswaar wat op, bij mij duurde dat een 10-tal minuten maar ik werd fantastisch goed geholpen door hun bekwame medewerker Domien.
Dat bespaart mij alvast een kantoorbezoek.
Sinna
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: KrSi78
Uitgedeelde bedankjes: 333 keer
Bedankt: 227 keer
Contacteer:
Provider
Te Koop forum

Ik hield tot nu toe de Argenta-kredietkaart enkel nog aan om bv. door de Westerscheldetunnel te rijden. Voor de een of andere reden wordt (werd?) mijn BNP Visa debet daar niet aanvaard. Maar om (eigenlijk) enkel daarvoor nog een CC aan te houden is te zot voor woorden. Blijkbaar wordt er (vaker) een onderscheid gemaakt tussen debet- en credit-kaart of had ik daar gewoon pech?
Computer(k)nul
on4bam
Moderator
Moderator
Provider

Sinna schreef: 1 maand geleden Ik hield tot nu toe de Argenta-kredietkaart enkel nog aan om bv. door de Westerscheldetunnel te rijden
Die reden is weggevallen, de tunnel is nu gratis voor auto's.
Voertuigen die hoger zijn dan drie meter (verkeer in categorie 3 en 4) betalen tol voor het passeren van de Westerscheldetunnel. De categorieën 1, 2 en 5 (lager dan drie meter) passeren gratis.
Bye, Maurice
Sinna
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: KrSi78
Uitgedeelde bedankjes: 333 keer
Bedankt: 227 keer
Contacteer:
Provider
Te Koop forum

Da's ook waar. Ik had dat gelezen maar was dat alweer vergeten. Bedankt voor de heads-up.
Computer(k)nul
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Te Koop forum

Heb ondertussen login van keytrade ontvangen en de debetkaart volgt nog. Ook visa-kaart aangevraagd. Alles werkte vlot.

Overschrijving van Argenta naar de nieuwe rekening duurt precies wel even.

De cashbacks zijn ook maar beperkt tot een aantal winkels die ik dus niet gebruik, soit daarvoor ben ik geen klant geworden. Ik heb een rekening met gratis kaarten en Apple pay. Argenta cc vliegt dus ook hier buiten.
JUD
Plus Member
Plus Member
Provider

Dizzy schreef: 1 maand geleden Heb ondertussen login van keytrade ontvangen en de debetkaart volgt nog. Ook visa-kaart aangevraagd. Alles werkte vlot.
Ik had de debet kaart in een volledig opengescheurde enveloppe ontvangen. Heb deze toch maar laten blokkeren voor de zekerheid. (Brief was er volledig uit te halen en terug in te steken op de manier dat het gescheurd was). Was direct geblokkeerd door vriendelijke man in het callcenter.

Ik wacht nog even met het aanvragen van de gold card. Had gelezen dat ze ook kijken naar de activiteiten op de rekening in combinatie met het vermogen dat je er zet. Als je info wil delen over welke je aangevraagd hebt en uiteindelijk gekregen hebt ben ik wel nieuwsgierig.
Avenger 2.0
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 118 keer
Provider

Volgens mij krijg je alleen de goedkoopste onmiddellijk. Ook eerst de gold & silver (of hoe noemt die) aangevraagd maar werd geweigerd.
YordiDR
Member
Member
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 14 keer

Ik heb dit weekend de keytrade VISA Gold kaart aangevraagd en gekregen zonder eerdere ervaring daar.
Begin vorige week probeerde ik een Gold kaart aan te vragen met een net geopende rekening met €0 op. Die werd geweigerd.
Na €3000 over te schrijven op de betaalrekening heb ik het nog eens geprobeerd, deze keer is het wel goedgekeurd. €3000 op de rekening en een middenklasse loon met lage leninglast lijkt OK te zijn.

Sent from my Pixel 8 using Tapatalk

Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Te Koop forum

Heb de classic aangevraagd omdat die voor mij volstaat. Ik heb nog een andere CC bij argenta die ik niet zelf moet betalen.

Het geld dat ik gisteren heb overgeschreven is nog altijd niet te zien bij Keytrade.
YordiDR
Member
Member
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 14 keer

Dizzy schreef:Heb de classic aangevraagd omdat die voor mij volstaat. Ik heb nog een andere CC bij argenta die ik niet zelf moet betalen.

Het geld dat ik gisteren heb overgeschreven is nog altijd niet te zien bij Keytrade.
Bij mij duurde de overschrijving van argenta naar keytrade 2 werkdagen denk ik, misschien 3. Het was alleszinds niet snel.

Sent from my Pixel 8 using Tapatalk

Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Te Koop forum

Eigenlijk schandalig dat dat zo lang moet duren terwijl het toch allemaal digitaal en geautomatiseerd verloopt. Om u een rekening te sturen zal men minder tijd nodig hebben :)

Na edit: geld staat ondertussen op de rekening. Nu afwachten tot de kaarten arriveren en de 50 EUR van de actie. Heeft iemand die 50 EUR al ontvangen?
JUD
Plus Member
Plus Member
Provider

Dizzy schreef: 1 maand geleden Heeft iemand die 50 EUR al ontvangen?
7 dagen na m'n eerste verrichting heb ik die €50 ontvangen.
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Te Koop forum

Heb uiteindelijk ook de credit card ontvangen.
lucdec
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 86 keer
Recent bedankt: 1 keer

yezzer schreef: 1 maand geleden Even nog laten weten dat de Argenta app niet noodzakelijk is om hun kredietkaart uit het green pakket op te zeggen.
Dat gaat via telefoon ook: ik heb dat zonet in orde gebracht via de klantendienst op +32 3 285 51 11
Nadeel: de wachttijd loopt weliswaar wat op, bij mij duurde dat een 10-tal minuten maar ik werd fantastisch goed geholpen door hun bekwame medewerker Domien.
Dat bespaart mij alvast een kantoorbezoek.
dank voor de tip !
thmj
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 15 keer

philippe_d schreef: 2 maanden geleden

PS. Met deze post wil ik geen nieuwe welles-nietes discussie, alleen benieuwd wat in jullie geval de toegevoegde waarde is om er nog een te hebben ...
- cash reserve?
- cash back?
- uitgestelde betaling?

Betalen voor een reisverzekering bij een boeking =
ANNULERINGSVERZEKERING_ 8% van de reissom
REISBIJSTANDSVERZEKERING_3% van de reissom
VOLLEDIGE VERZEKERING (annulering + reisbijstand en bagage) _ 10% van de reissom

Bij een boeking van 4000 € is het maar 320 € die 8%.

Via bijv. een KBC kredietkaart 5 € per maand voor de kredietkaart. (reken maar uit)
Is dan nog maar voor een reisje.
Bij KBC moet de reis betaald worden via een KBC-betaalmiddel, dus overschrijving, debet kaart is dekking voor annulatie.
Extra waarborg in jaren bij aankoop van bepaalde zaken.
Uitgestelde betaling kan ook handig zijn.

Reisbijstand kost ons gezin 90 € per jaar eender welk transport middel. (Bij ba verzekeraar + pechbijstand in Europa)
Mijn auto is maar 13 j oud en toch nog euro pechbijstand.
Plaats reactie

Terug naar “Geldzaken”