DIGI mobile: VoLTE VoWiFi - Lijst van ondersteunde toestellen
-
- Plus Member
- Berichten: 100
- Lid geworden op: 08 feb 2010, 13:25
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 2 keer
Ik had misschien explicieter moeten vermelden dat het wifi-signaal in de kelder hier perfect is. Aan de internetverbinding ligt het dus zeker niet. Er staat hier een access point in de kelder, en met andere operatoren werkt alles probleemloos.
Bij Digi VoWiFi kun je echter maar enkele minuten bellen. Ik heb trouwens via sociale media iemand gesproken die ook hetzelfde probleem ervaart.
VoWiFi van Digi lijkt dus wel te werken, maar zodra je langer belt, valt het plots uit. Wie hier op Userbase heeft er al echt een langer gesprek gevoerd via Digi VoWiFi, en niet alleen een korte test?
Zolang er enig gsm-signaal is, werkt het prima. Maar zodra het gsm-signaal volledig wegvalt (zoals in een kelder), lijkt het na een tijdje te vergeten dat het via wifi moet verbinden.
Vreemd genoeg blijft Digi VoWiFi wel langer zichtbaar op de gsm als je niet belt. Maar zodra je een gesprek voert, valt het gesprek na 2-3 minuten weg, totdat je weer gsm-ontvangst hebt.
Erg jammer. Ik heb trouwens ook al enkele gesprekken gehad waarbij ik mezelf ineens hoor tijdens het gesprek, een zeer luide echo, iets wat ik nooit eerder heb meegemaakt bij andere operatoren.
Digi zelf geeft ook wel aan dat VoWiFi niet ondersteund wordt. Het lijkt erop dat dir correct is en dat het dus echt niet werkt zoals hier in dit topic wordt geschreven.
Vandaar dus de vraag. Zijn er hier op Userbase gebruikers die wel langer kunnen bellen over VoWifi, als je echt geen gsm signaal hebt in die ruimte…
Bij Digi VoWiFi kun je echter maar enkele minuten bellen. Ik heb trouwens via sociale media iemand gesproken die ook hetzelfde probleem ervaart.
VoWiFi van Digi lijkt dus wel te werken, maar zodra je langer belt, valt het plots uit. Wie hier op Userbase heeft er al echt een langer gesprek gevoerd via Digi VoWiFi, en niet alleen een korte test?
Zolang er enig gsm-signaal is, werkt het prima. Maar zodra het gsm-signaal volledig wegvalt (zoals in een kelder), lijkt het na een tijdje te vergeten dat het via wifi moet verbinden.
Vreemd genoeg blijft Digi VoWiFi wel langer zichtbaar op de gsm als je niet belt. Maar zodra je een gesprek voert, valt het gesprek na 2-3 minuten weg, totdat je weer gsm-ontvangst hebt.
Erg jammer. Ik heb trouwens ook al enkele gesprekken gehad waarbij ik mezelf ineens hoor tijdens het gesprek, een zeer luide echo, iets wat ik nooit eerder heb meegemaakt bij andere operatoren.
Digi zelf geeft ook wel aan dat VoWiFi niet ondersteund wordt. Het lijkt erop dat dir correct is en dat het dus echt niet werkt zoals hier in dit topic wordt geschreven.
Vandaar dus de vraag. Zijn er hier op Userbase gebruikers die wel langer kunnen bellen over VoWifi, als je echt geen gsm signaal hebt in die ruimte…
-
- Moderator
- Berichten: 18369
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 1001 keer
- Bedankt: 3720 keer
- Recent bedankt: 24 keer
Vowifi testen zonder GSM signaal is eenvoudig:
- zet vliegtuigmodus aan: data en wifi vallen uit.
- zet manueel de wifi terug aan.
- zet vliegtuigmodus aan: data en wifi vallen uit.
- zet manueel de wifi terug aan.
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
idem hier, constant wegvallende gesprekken zowel op wifi als op LTE. Gisteren op LTE een whatsapp gesprek bezig, vol bereik, stond stil (in de wagen) zie het bereik gewoon aflopen tot 0, dan Edge, dan niks meer. ook geen gewoon bereik (om een gewoon gsm gesprek te voeren) 5 sec later weer vollen bak en LTE maar geen internet. pas na 15 min werkte het gewoon opnieuw.akke schreef: 3 maanden geleden Ik had misschien explicieter moeten vermelden dat het wifi-signaal in de kelder hier perfect is. Aan de internetverbinding ligt het dus zeker niet. Er staat hier een access point in de kelder, en met andere operatoren werkt alles probleemloos.
Bij Digi VoWiFi kun je echter maar enkele minuten bellen. Ik heb trouwens via sociale media iemand gesproken die ook hetzelfde probleem ervaart.
VoWiFi van Digi lijkt dus wel te werken, maar zodra je langer belt, valt het plots uit. Wie hier op Userbase heeft er al echt een langer gesprek gevoerd via Digi VoWiFi, en niet alleen een korte test?
Zolang er enig gsm-signaal is, werkt het prima. Maar zodra het gsm-signaal volledig wegvalt (zoals in een kelder), lijkt het na een tijdje te vergeten dat het via wifi moet verbinden.
Vreemd genoeg blijft Digi VoWiFi wel langer zichtbaar op de gsm als je niet belt. Maar zodra je een gesprek voert, valt het gesprek na 2-3 minuten weg, totdat je weer gsm-ontvangst hebt.
Erg jammer. Ik heb trouwens ook al enkele gesprekken gehad waarbij ik mezelf ineens hoor tijdens het gesprek, een zeer luide echo, iets wat ik nooit eerder heb meegemaakt bij andere operatoren.
Digi zelf geeft ook wel aan dat VoWiFi niet ondersteund wordt. Het lijkt erop dat dir correct is en dat het dus echt niet werkt zoals hier in dit topic wordt geschreven.
Vandaar dus de vraag. Zijn er hier op Userbase gebruikers die wel langer kunnen bellen over VoWifi, als je echt geen gsm signaal hebt in die ruimte…
inmiddels portatie aangevraagd naar MV, dit werkt niet meer voor me, elke gesprek val ik uit, of het nu vowifi is of niet. de prijs zegt duidelijk niet alles, zelf als is het "over" het proximus netwerk. Ik vrees dat de backbone servers/apparatuur alles behalve zoals die van proximus is.
-
- Plus Member
- Berichten: 100
- Lid geworden op: 08 feb 2010, 13:25
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 2 keer
Hier ook gemerkt dat het signaal soms plots weg is en enkele minuten later weer terug.mathiasc schreef: 3 maanden geleden idem hier, constant wegvallende gesprekken zowel op wifi als op LTE. Gisteren op LTE een whatsapp gesprek bezig, vol bereik, stond stil (in de wagen) zie het bereik gewoon aflopen tot 0, dan Edge, dan niks meer. ook geen gewoon bereik (om een gewoon gsm gesprek te voeren) 5 sec later weer vollen bak en LTE maar geen internet. pas na 15 min werkte het gewoon opnieuw.
inmiddels portatie aangevraagd naar MV, dit werkt niet meer voor me, elke gesprek val ik uit, of het nu vowifi is of niet. de prijs zegt duidelijk niet alles, zelf als is het "over" het proximus netwerk. Ik vrees dat de backbone servers/apparatuur alles behalve zoals die van proximus is.
Wel vreemd als ze gebruik maken van het proximus netwerk want met MV of Proximux is dat probleem er niet.
- KKS
- Member
- Berichten: 54
- Lid geworden op: 25 dec 2021, 19:49
- Uitgedeelde bedankjes: 30 keer
- Bedankt: 10 keer
Ik heb een google pixel 8 pro, de VoLTE VoWiFi zijn niet beschikbaar bij de Digi sim, maar wonder boven wonder wel toen ik verbonden was in Luxemburg....
voor wat het waard is (ik heb er verborgen instellingen mee ontdekt):
chatgpt uitleg
"Forceer VoLTE via ADB" moet ik nog proberen
voor wat het waard is (ik heb er verborgen instellingen mee ontdekt):
chatgpt uitleg
"Forceer VoLTE via ADB" moet ik nog proberen
-
- Plus Member
- Berichten: 149
- Lid geworden op: 5 maanden geleden
- Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
- Bedankt: 13 keer
- Recent bedankt: 2 keer
Info die ik enkeke weken geleden gekregen had van 1 van hun engineers is dat er technische (security gerelateerde) problemen zijn met de VoWifi implementatie bij DIGI. Hij kon hier, begrijpelijk, niet in detail over gaan.
(Dus geen idee of dat gaat over compliant zijn met regelgeving of van andere aard).
Ze blokkeren dus doelbewust dit feature, al weten de iphones dat toch te omzeilen, of lijkt het daarop te werken tot je werkelijk het feature wilt gebruiken (en dan na 2min wegvalt ...)
Lijkt mij dan ook terecht dat ze dit feature nog niet aanbieden en actief afblokken zolang dat probleem niet verholpen is.
En ik raad iedere iphone gebruiker aan om wifi bellen tijdelijk niet te activeren. Ik denk dat het momenteel meer kwaad dan goed doet.
(Dus geen idee of dat gaat over compliant zijn met regelgeving of van andere aard).
Ze blokkeren dus doelbewust dit feature, al weten de iphones dat toch te omzeilen, of lijkt het daarop te werken tot je werkelijk het feature wilt gebruiken (en dan na 2min wegvalt ...)
Lijkt mij dan ook terecht dat ze dit feature nog niet aanbieden en actief afblokken zolang dat probleem niet verholpen is.
En ik raad iedere iphone gebruiker aan om wifi bellen tijdelijk niet te activeren. Ik denk dat het momenteel meer kwaad dan goed doet.