DIGI mobile: VoLTE VoWiFi - Lijst van ondersteunde toestellen

Discuteer hier mee over Digi Belgium
Flippi
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 124 keer
Bedankt: 103 keer
Provider
Te Koop forum

Misschien is het wifi-signaal in de kelder niet sterk/stabiel genoeg. Dat is toch niet de fout van Digi?
akke
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 2 keer

Ik had misschien explicieter moeten vermelden dat het wifi-signaal in de kelder hier perfect is. Aan de internetverbinding ligt het dus zeker niet. Er staat hier een access point in de kelder, en met andere operatoren werkt alles probleemloos.

Bij Digi VoWiFi kun je echter maar enkele minuten bellen. Ik heb trouwens via sociale media iemand gesproken die ook hetzelfde probleem ervaart.

VoWiFi van Digi lijkt dus wel te werken, maar zodra je langer belt, valt het plots uit. Wie hier op Userbase heeft er al echt een langer gesprek gevoerd via Digi VoWiFi, en niet alleen een korte test?

Zolang er enig gsm-signaal is, werkt het prima. Maar zodra het gsm-signaal volledig wegvalt (zoals in een kelder), lijkt het na een tijdje te vergeten dat het via wifi moet verbinden.

Vreemd genoeg blijft Digi VoWiFi wel langer zichtbaar op de gsm als je niet belt. Maar zodra je een gesprek voert, valt het gesprek na 2-3 minuten weg, totdat je weer gsm-ontvangst hebt.

Erg jammer. Ik heb trouwens ook al enkele gesprekken gehad waarbij ik mezelf ineens hoor tijdens het gesprek, een zeer luide echo, iets wat ik nooit eerder heb meegemaakt bij andere operatoren.

Digi zelf geeft ook wel aan dat VoWiFi niet ondersteund wordt. Het lijkt erop dat dir correct is en dat het dus echt niet werkt zoals hier in dit topic wordt geschreven.

Vandaar dus de vraag. Zijn er hier op Userbase gebruikers die wel langer kunnen bellen over VoWifi, als je echt geen gsm signaal hebt in die ruimte…
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 1001 keer
Bedankt: 3720 keer
Recent bedankt: 24 keer
Provider

Vowifi testen zonder GSM signaal is eenvoudig:
- zet vliegtuigmodus aan: data en wifi vallen uit.
- zet manueel de wifi terug aan.
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
mathiasc
Starter
Starter

akke schreef: 3 maanden geleden Ik had misschien explicieter moeten vermelden dat het wifi-signaal in de kelder hier perfect is. Aan de internetverbinding ligt het dus zeker niet. Er staat hier een access point in de kelder, en met andere operatoren werkt alles probleemloos.

Bij Digi VoWiFi kun je echter maar enkele minuten bellen. Ik heb trouwens via sociale media iemand gesproken die ook hetzelfde probleem ervaart.

VoWiFi van Digi lijkt dus wel te werken, maar zodra je langer belt, valt het plots uit. Wie hier op Userbase heeft er al echt een langer gesprek gevoerd via Digi VoWiFi, en niet alleen een korte test?

Zolang er enig gsm-signaal is, werkt het prima. Maar zodra het gsm-signaal volledig wegvalt (zoals in een kelder), lijkt het na een tijdje te vergeten dat het via wifi moet verbinden.

Vreemd genoeg blijft Digi VoWiFi wel langer zichtbaar op de gsm als je niet belt. Maar zodra je een gesprek voert, valt het gesprek na 2-3 minuten weg, totdat je weer gsm-ontvangst hebt.

Erg jammer. Ik heb trouwens ook al enkele gesprekken gehad waarbij ik mezelf ineens hoor tijdens het gesprek, een zeer luide echo, iets wat ik nooit eerder heb meegemaakt bij andere operatoren.

Digi zelf geeft ook wel aan dat VoWiFi niet ondersteund wordt. Het lijkt erop dat dir correct is en dat het dus echt niet werkt zoals hier in dit topic wordt geschreven.

Vandaar dus de vraag. Zijn er hier op Userbase gebruikers die wel langer kunnen bellen over VoWifi, als je echt geen gsm signaal hebt in die ruimte…
idem hier, constant wegvallende gesprekken zowel op wifi als op LTE. Gisteren op LTE een whatsapp gesprek bezig, vol bereik, stond stil (in de wagen) zie het bereik gewoon aflopen tot 0, dan Edge, dan niks meer. ook geen gewoon bereik (om een gewoon gsm gesprek te voeren) 5 sec later weer vollen bak en LTE maar geen internet. pas na 15 min werkte het gewoon opnieuw.

inmiddels portatie aangevraagd naar MV, dit werkt niet meer voor me, elke gesprek val ik uit, of het nu vowifi is of niet. de prijs zegt duidelijk niet alles, zelf als is het "over" het proximus netwerk. Ik vrees dat de backbone servers/apparatuur alles behalve zoals die van proximus is.
charlez
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 36 keer
Recent bedankt: 2 keer
Provider

Merk ook dat vowifi niet altijd aan springt. Na effe in vliegtuigstand dan terug wel.
akke
Plus Member
Plus Member
Bedankt: 2 keer

mathiasc schreef: 3 maanden geleden idem hier, constant wegvallende gesprekken zowel op wifi als op LTE. Gisteren op LTE een whatsapp gesprek bezig, vol bereik, stond stil (in de wagen) zie het bereik gewoon aflopen tot 0, dan Edge, dan niks meer. ook geen gewoon bereik (om een gewoon gsm gesprek te voeren) 5 sec later weer vollen bak en LTE maar geen internet. pas na 15 min werkte het gewoon opnieuw.

inmiddels portatie aangevraagd naar MV, dit werkt niet meer voor me, elke gesprek val ik uit, of het nu vowifi is of niet. de prijs zegt duidelijk niet alles, zelf als is het "over" het proximus netwerk. Ik vrees dat de backbone servers/apparatuur alles behalve zoals die van proximus is.
Hier ook gemerkt dat het signaal soms plots weg is en enkele minuten later weer terug.
Wel vreemd als ze gebruik maken van het proximus netwerk want met MV of Proximux is dat probleem er niet.
KKS
Member
Member
Uitgedeelde bedankjes: 30 keer
Bedankt: 10 keer

Ik heb een google pixel 8 pro, de VoLTE VoWiFi zijn niet beschikbaar bij de Digi sim, maar wonder boven wonder wel toen ik verbonden was in Luxemburg....

voor wat het waard is (ik heb er verborgen instellingen mee ontdekt):
chatgpt uitleg
"Forceer VoLTE via ADB" moet ik nog proberen
gvo7
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 13 keer

Info die ik enkeke weken geleden gekregen had van 1 van hun engineers is dat er technische (security gerelateerde) problemen zijn met de VoWifi implementatie bij DIGI. Hij kon hier, begrijpelijk, niet in detail over gaan.
(Dus geen idee of dat gaat over compliant zijn met regelgeving of van andere aard).
Ze blokkeren dus doelbewust dit feature, al weten de iphones dat toch te omzeilen, of lijkt het daarop te werken tot je werkelijk het feature wilt gebruiken (en dan na 2min wegvalt ...)

Lijkt mij dan ook terecht dat ze dit feature nog niet aanbieden en actief afblokken zolang dat probleem niet verholpen is.

En ik raad iedere iphone gebruiker aan om wifi bellen tijdelijk niet te activeren. Ik denk dat het momenteel meer kwaad dan goed doet.
kiliandj
Starter
Starter

Hier 1 Motorola G84 in het gezin, hier lijkt VoLTE te werken, VoWiFi niet.
gvo7
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 13 keer

Iemand al getest met een Nothing of CMF phone?
bralm
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 48 keer
Bedankt: 18 keer
Recent bedankt: 1 keer
Provider

Vandaag gemerkt dat ik met de Samsung Galaxy S24 met de nieuwe OneUI 7 wel VoLTE heb met Digi in het binnenland. Tijdens roaming nog geen VoLTE gezien.
Plaats reactie

Terug naar “DIGI Belgium”