Tom Waes reageert na ongeval: “Te veel gedronken en toch in auto gestapt: onbegrijpelijk”

Niet-technische onderwerpen of technisch-gerelateerde onderwerpen waar maatschappelijk debat over bestaat. Lees de extra regels in de sticky, aub!
Forumregels
1. De gedragsregels zijn ook hier van toepassing. We verwachten van iedereen in de eerste plaats respect voor de andere users
2. Er zal hier veel minder moderatie gebeuren op inhoud, maar wel meer moderatie op users. Dit betekent concreet dat we discussies in principe niet zullen afsluiten, users die geen zin hebben om de discussie verder te zetten, worden aangemoedigd om zelf de discussie te stoppen / negeren. Dit kan tot iets fellere discussie leiden, maar altijd met respect voor de mede-users!
Daar tegenover staat dat we users kunnen de toegang ontnemen uit dit subforum indien ze het naar ons afwegen te bont maken. Dit kan tijdelijk, dan wel definitief zijn en dit zal zonder enige verantwoording gebeuren
3. Indien u liever de topics uit dit forum niet ziet in de lijst van nieuwe posts, wordt dan lid van de groep "Opt out maatschappelijke uitdagingen in new posts" via deze link: ucp.php?i=167
4. Dit subforum mag op geen enkele manier een platform worden voor militanten / om duidelijk politiek te voeren. Userbase is en blijft een onafhankelijk forum met een duidelijke focus op technische onderwerpen
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 598 keer
Recent bedankt: 2 keer

Jack Daniels schreef: 04 dec 2024, 18:12 Wanneer wordt Tommeke heilig verklaard? Het lag aan alles (oude Porsche, geen airbags, bots absorbeerder,..) maar zéker niet aan het VRT goudhaantje die met zijn zatte kloten in de auto stapt.
We mogen echt van geluk spreken dat er opnames zijn gemaakt van in welke staat hij was voor hij vertrok met z'n wagen, of de VRT ging zeker proberen om het verhaal te bepalen en het toe te dekken of te minimaliseren.

De VRT gaat al door het ene na het andere schandaal en staat al maanden in een negatief daglicht, van toxisch leiderschap over stalkers tot pedofielen, dus dat hun vetst betaalde werknemer nu ook al het slechte voorbeeld gaat stellen kunnen ze wel missen als de pest. Jammer voor de VRT leven we niet meer in de vorige eeuw en zijn er anno 2024 smartphones en zelfs andere mediabedrijven waarnaar de beelden gezonden kunnen worden.
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 571 keer
Bedankt: 709 keer
Recent bedankt: 7 keer
Te Koop forum

Wij regelden dat zo indertijd toen ik met vrienden op stap ging, de chauffeur moest niets betalen, de rest kon dan een paar pinten drinken en was zeker van een nuchtere en tevreden chauffeur. Mijn ouders waren daar ook streng in en als ik het zou riskeren om met een dronken chauffeur mee te gaan was het gedaan met uitgaan. Wij hebben ons daar aan gehouden en uiteindelijk moest je maar om de zoveel weken eens rijden... en gratis genieten van de avond. Dat had bovendien een ander erg leuk bijverschijnsel, als niet benevelde was je ook aantrekkelijker voor de vrouwen . Soms toonden ze wel interesse om de wagen van dienst eens te inspecteren of kon ik hen uitnodigen voor een ritje :lol:

Drinken is inderdaad nog altijd te cool en stoer, sommigen gebruiken het zelfs als nickname wat wel wat aangeeft over het imago van drank.

Waes is niet heiliger dan een ander maar ook niet meer schuldig, hij doet wat zovelen doen en wat de maatschappij dus tolereert. Strengere straffen kan je gebruiken als je de pakkans al verhoogd hebt en mensen ook geconfronteerd worden met hun gedrag. Een mentaliteitswijziging is echter één van de moeilijkste veranderingen want je moet eerst de mensen overtuigen dat drinken en rijden niet cool is en eigenlijk niet kan.

Ik heb hier al meermaals aangedrongen op een rijbewijs met punten dat zeer goed zou werken tegen de ergste groep van probleemgevallen, ook dan krijg je veel tegenkanting terwijl het voor iedereen positief zou zijn. Iedereen zou veiliger zijn want de gevaarlijste gasten kan men aanpakken, gericht en niet met een regel die ook de mensen treft die wel hun manieren houden. Ik weet het, ik ben een gek met irrationele ideeën want dit blijkt te gek te zijn om iets te doen aan de buitenmatige aantallen van verkeersdoden in dit land.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 384 keer
Bedankt: 740 keer

Dizzy schreef: 04 dec 2024, 19:13 Wij regelden dat zo indertijd toen ik met vrienden op stap ging, de chauffeur moest niets betalen, …
Dit topic gaat NIET over jou maar over Tom Waes!!!
MacMini M1 - MacMini M2 - Fritz!Box 7590 AX + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
devilkin
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
Bedankt: 663 keer
Recent bedankt: 4 keer
Provider
Te Koop forum

Eigenlijk gaat dit topic over de algemene acceptatie van dronken rondrijden in de maatschappij. Waar Waes allee maar een voorbeeld van is.

En @Dizzy geeft een mooi voorbeeld hoe het kan zonder zat achter het stuur te kruipen.
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Matt555
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 181 keer
Bedankt: 49 keer
Provider

devilkin schreef: 04 dec 2024, 19:39 Eigenlijk gaat dit topic over de algemene acceptatie van dronken rondrijden in de maatschappij. Waar Waes allee maar een voorbeeld van is.

Eigenlijk toch niet ! Ik heb wel degelijk dit topic zelf geopend onder topic Tom Waes , wel is duidelijk dat het wel wat afgedwaald is .... begrijpelijk ,maar wel degelijk onder Tom Waes geeopend :nono:

Wilde dit maar even verduidelijken afgaande op uw blijkbaar terechtwijzing op.... Jack Daniels... vermoed ik...
Laatst gewijzigd door Matt555 04 dec 2024, 20:19, in totaal 1 gewijzigd.
Windows Tablet
Windows 10 Home 64-bit ,
Intel Core m3 7Y30 @ 1.10GHz 47 °C
Kaby Lake-U/Y 14nm Technology
RAM
8.00GB Single-Channel DDR3 @ 931MHz (14-17-17-40)
238GB Netac SSD 256GB (SATA (SSD))
Motherboard
CHUWI Innovation And Technology(ShenZhen)co.Ltd UBook Pro
Goztow
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 1673 keer
Bedankt: 1450 keer
Recent bedankt: 8 keer
Provider
Te Koop forum

Na beraad hebben we de weinig opbouwende discussie waarvoor dit topic tijdelijk was verplaatst naar een privaat forum weggehaald en besloten om dit topic af te sluiten. Uiteindelijk hebben we als forum niet de ambitie om als publieke schandpaal te dienen, ook niet in het maatschappelijke discussies forum.
Gesloten

Terug naar “Maatschappelijke uitdagingen / discussies (niet technisch)”