Van dat laatste ben ik echt niet overtuigd... maar dat is wel wat ik zou voorstellen als ik niet wil dat mijn dokter weet dat ik de klager ben.
J.
huisdokter
- Joe de Mannen
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 523 keer
- Bedankt: 673 keer
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
- Dizzy
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 571 keer
- Bedankt: 709 keer
Je kan officieel klacht indienen bij je ziekenfonds. Zij zijn dan verplicht deze klacht te behandelen maw doorsturen aan RIZIV. Het RIZIV voert al steekproeven uit maar het is efficiënter om te zoeken op plaatsen waar er al klachten over bestaan. Zoals ik al zei, het feit dat hij op deze manier fraudeert is een aanwijzing dat dat op andere gebieden ook zo kan zijn. Even controleren kan geen kwaad.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
- Dizzy
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 571 keer
- Bedankt: 709 keer
Inderdaad, ik heb niet de gewoonte om me te laten oplichten en dan klant te blijven. Een relatie met een dokter is ook deels gebaseerd op vertrouwen en mensen die niet te vertrouwen zijn daar bouw ik geen dergelijke relaties mee op. Zijn zijn voorschriften even eerlijk?
Ik snap ook niet wat er zo moeilijk is om gewoon de man te vragen waarom hij extra aanrekent. Als een winkel dat zou doen dan zou ik dat toch ook gewoon vragen en niet accepteren.
Ik snap ook niet wat er zo moeilijk is om gewoon de man te vragen waarom hij extra aanrekent. Als een winkel dat zou doen dan zou ik dat toch ook gewoon vragen en niet accepteren.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 745 keer
- Bedankt: 312 keer
En waarom niet?
Heb jij dan de gewoonte om tegen beter weten in klant te blijven bij eender welke zelfstandige wetende dat hij je oplicht of in het beste geval zijn facturatie die duidelijk niet overeenkomt met de offerte weigert toe te lichten en te verdedigen?
Dat laatste - een aanvaardbare rechtvaardiging vragen voor de gevraagde surplus - had TS best al van in het begin gedaan ipv gewoon te blijven betalen wetende dat dit meer was dan hij verschuldigd was.
Maar ja, wat gebeurd is kan je niet meer keren.
Nu heeft hij de keuze tot stilzwijgen, slikken en braaf betalen, een zaak aanspannen via derden op basis van zijn ervaringen uit het verleden of met open vizier bij een volgende visite op de man af te vragen wat de rechtvaardiging van het surplus is. Afhankelijk van het antwoord kan hij dan alsnog weigeren dit surplus te betalen of met bewijs van betaling van het werkelijk betaalde bedrag verdere stappen ondonderneme
Veel meer opties zijn er niet. Wij gaan dat hier niet voor hem kunnen oplossen.
Sol Invictus!
Disclaimer: op het weergeven van ervaringen volgens de eigen situatie kunnen geen rechten door derden onttrokken worden.
Disclaimer: op het weergeven van ervaringen volgens de eigen situatie kunnen geen rechten door derden onttrokken worden.