boulder schreef: 03 jun 2023, 00:20
Alsof je op 4 jaar heel die boel kunt rechttrekken.
Vier (4) jaar?
Tijd voor een reality check:
Marc Descheemaecker was CEO van de NMBS van 2004 tot 2013. Na een eerste periode van januari 2017 tot mei 2021 als lid van de raad van bestuur van de NMBS, werd Marc in het najaar van 2022 opnieuw lid van de raad van bestuur van de NMBS. Daarnaast is Marc momenteel voorzitter van de raad van bestuur van Lantis, voorzitter van Lijncom, ondervoorzitter van de raad van bestuur van De Lijn (na voorzitter te zijn geweest van 2016 tot begin 2022), lid van de raad van bestuur van Lijncom en Ethias en lid van de adviesraad van Ecorys.
Het is nochtans wel je stijl om altijd te doen alsof het bij jou allemaal goed werkt, en bij een ander niet.
Nee hoor, ik zoek liever oplossingen voor problemen in plaats van erover te staan klagen op plaatsen waar het er niet toe doet.
Ik ga uiteraard uit van de eigen situatie (en oplossingen) want de situatie van een ander ken ik niet.
Wanneer die ander dan daaruit de conclusie trekt dat het bij zichzelf blijkbaar minder werkt is dat volledig voor eigen rekening. Je mag van mij ook voor jezelf een andere conclusie trekken. Je mag ook blijven klagen maar dan niet verongelijkt staan kijken wanneer een ander daar een andere visie/mening op heeft.
Je moet mijn meningen, visies, oplossingen ook helemaal niet volgen noch het klagen laten. Dat is je eigen keuze.
Wat ik wel begrijp, vanuit psychologisch standpunt, is dat mensen liever hebben dat ze bijval krijgen in hun klachten over alles en nog wat dan af en toe te horen dat je bij klachten beter zelf naar oplossingen zoekt dan in groep elkaars klachten te gaan versterken. Maar ook dat is jouw/jullie vrije keuze.
Waar doet het er wel toe?
Euh, bij je eigen situatie beginnen en je eigen (al dan niet vermeende) problemen oplossen?
Of je zou aanhoudend klagen op sociale media (waar jezelf toegeeft dat er door de bevoegde instanties niet naar geluisterd wordt) als een oplossing voor je problemen moeten zien.
Dus als je er één keer bijgezeten hebt, dan zou je alle problemen van honderd jaar ver moeten opgelost hebben?
Hoe simplistisch kun je zijn?
Hallo? ze hebben het in Vlaanderen al jaar en dag voor het zeggen.
Zal wel aan mij liggen maar ik heb niet de indruk dat het sindsdien veel beter geregeld is in het onderwijs, bij De Lijn, op Vlaamse wegen, in en rond Vlaamse landbouwgebieden, in de ondergrond van Zwijndrecht, de Vlaamse netkosten voor de energiefactuur, de Vlaamse soap rond de digitale en analoge meter, kinderopvang, ..... Het lijstje met "wij doen het absoluut niet beter" is eindeloos.
En Vlamingen klagen blijkbaar even graag dan Belgen en ze betalen nadien gewoon even braaf.
Neen, wat we zelf doen, geeft ons de mogelijkheid om het beter te doen.
Dat blijkt na al die jaren van eigen bevoegdheden toch niet uit het voorgaande.
Ik dacht dat hij minister van onderwijs was, maar dat nieuws zal Moskou nog niet bereikt hebben.
Ja, dat is hij nu ook om zeep aan het helpen vanuit de gedachte "Wat we zelf om zeep helpen, doen we zoveel beter".
Het nieuws dat hij van 25 juli 2014 tot 2 oktober 2019 Vlaams minister van mobiliteit en openbare werken was (remember vlak voor de verkiezingen plots de soap "geen draagkracht voor rekeningrijden meer" => lees, weer teruggefloten door zijn puppetmaster die zelf nooit nationale verantwoordelijkheid durft opnemen? ) is tot op heden blijkbaar nog altijd niet doorgedrongen in de West-Vlonders? Te druk bezig met Ventilus te dwarsbomen?
Je toont hiermee nogmaals hoe egoïstisch je wel denkt.
Voor mij moet er niets gebeuren, dus er gaat niets gebeuren.
Dat is je mentaliteit...
Nee hoor. Je herhaalt jezelf.
Ofwel wordt het nu duidelijk dat je een groot probleem hebt met begrijpend lezen ofwel kan je je eigen fantasie niet meer losmaken met wat anderen werkelijk schrijven.
Voor mij moet er niets gebeuren, dus er gaat niets gebeuren.
Schreef ik duidelijk niet. Dat is wat jij er tussen je twee oren van gemaakt hebt.
Ik schreef:
Voor mij moet er op die lijn dus niets veranderen.
Als antwoord op je vraag hoe "jullie" de verplaatsing met de trein ondervinden.
Ik kan het ook niet helpen dat je blijkbaar de draagwijdte van je eigen vragen niet meer kan inschatten noch dat je telkens in de antwoorden iets anders leest dan wat er staat.
Ik zal het antwoord dus nogmaals letterlijk voor je herhalen:
Hangt toch af van de situatie, waar je woont tov de luchthaven.
In onze situatie een no brainer:
- tickets gewoon thuis online kopen,
- met de auto rijden tot station van vertrek tot vlak onder het perron,
- met de lift vanaf de parkeerplek tot op het perron,
- rechtstreekse verbinding (12 - 15 min.) tot station onder luchthaven,
- met lift tot vertrekhal.
Dat jij graag had gelezen dat het altijd en overal even slecht gaat dan in jouw situatie (een toestand die ik nergens ontken maar je vraag was naar anderen gericht niet een vraag naar een oordeel over je eigen situatie) is te begrijpen en dat je bij antwoorden dan eerder de negativiteit wil opzoeken (en daar een ander bij herhaling zelfs zijn woorden wil voor verdraaien) dan te willen begrijpen dat het elders wel redelijk goed kan werken is enkel je eigen probleem.
Misschien wil hij ermee zeggen dat het aantal reizigers dat wel problemen heeft veel groter is dan die paar gevallen waar alles schijnbaar perfect gaat.
Kan zijn maar dat moet je dan aan hem vragen.
Ik schrijf ook nergens dat alles perfect gaat, integendeel, dat alles altijd beter kan. Perfectie bestaat niet. Maar er is een grote zone tussen perfectie en altijd en overal alles slecht.
Dus volgens jou, omdat jij spijtig genoeg in de groep zit waar het meestal slecht gaat, mag een ander zijn mening niet meer geven wanneer het ergens, als is dat een minderheid, wel goed geregeld is?
Kunnen we misschien vanaf nu hier de regel invoeren dat wanneer één iemand zijn mening geeft in een openingspost en/of nieuwe vraagstelling in een lopend topic de anderen allemaal dezelfde mening bijvallen en vooral dan geen andere mening/ervaring meer delen?
Toegevoegd na 49 minuten 47 seconden:
boulder schreef: 03 jun 2023, 00:34
Nu zijn er hier ook bepaalde mensen die zeggen dat als dat ene groepje dat zelf organiseert dat
nooit goed kan zijn, zelfs al mocht heel dat groepje door andere mensen samengesteld worden.
Dat vind ik dus onbegrijpelijk.
Nee hoor.
Die mensen stellen misschien alleen maar vast dat de groepjes al jaren geleden werden opgesplitst en ieder groepje de bevoegdheid kreeg om bepaalde vakanties naar eigen goeddunken te organiseren. En dat dan jaren later blijkt dat het groepje dat er op stond het voor bepaalde vakanties zelf te doen ipv samen het even slecht georganiseerd werd dan voorheen.
Dat doet dus twijfels rijzen of de vakanties die ze wel nog in één groep doen plots ook zoveel beter goeroganiseerd zouden zijn als ze die oop opsplitsen over verschillende groepen.
Maar zoals gezegd, ze krijgen nog steeds het voordeel van de twijfel. Dus we zien na 2024 wel of ze de NMVS beter georganiseerd krijgen dan de NMBS (waar ze trouwens ook al jaren achter elkaar de boel mochten regelen).
Toegevoegd na 4 minuten 46 seconden:
boulder schreef: 03 jun 2023, 01:13
Je hebt natuurlijk ergens een minimum schaalgrootte nodig.
Dus de Vlaamse De Lijn, al jaren in handen van uitsluitend Vlaamse politici en zelfs een tijd in handen van een partij die er van overtuigd is het allemaal zelf beter te kunnen, had die minimum schaalgrootte niet? Waarom dan zelf in handen nemen en opsplitsen?
Zijn de grotendeels verouderde Antwerpse trams, iets halfslachtig dat er voor een metro moet doorgaan, het vuil in de straten en de verkeerschaos er de schuld van de Walen?
Of ligt het geklungel bij deze organisaties elders? Infiltratie door de PS in de rangen van Vlaamse politici?