Reizen met de trein (was: Mijn kleine frustratie van de dag ...)

Vragen verhalen, discussies over openbaar vervoer kunnen hier plaatsvinden
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 598 keer

ivob schreef: 01 jun 2023, 10:30 Brussels Airways
Is dat de merger van Brussels Airlines en British Airways.
ivob schreef: 01 jun 2023, 10:30Gezien de treinreis uren duurt en alleen tijdens de nacht ga ik ook niet vergelijken met de goedkoopste zitplaats in een compartiment met vreemden maar met een slaapplaats.
Je kan natuurlijk arbitrair categorieen vergelijken, hogere klasse op European Sleeper zal idd wellicht duurder inkomen dan de goedkoopste klasse bij Brussels Airlines. Business Class op Brussels Airlines zal dan weer duurder uitkomen dan de European Sleeper wellicht.

Tenslotte heb je op het basisticket van Brussels Airlines in Economy ook geen inbegrepen ruimbagage, wil je die (wat voor bepaalde goederen ook noodzakelijk is) heb je nog extra kosten. En dan dus ook de kost van het transport naar de luchthaven zelf en terug, wat bovendien ook nog eens een half uur rijden is (one-way) met de trein gezien de afstand van 30 km. De tijd dat je nog bijna in het centrum van Berlijn kon landen ligt helaas al 15 jaar achter ons.
cadsite schreef: 01 jun 2023, 11:25 Ik schrok er van, maar het is quasi even duur om met het vliegtuig met ons 3 naar Londen te gaan als met de trein.
Er is zeer veel aanbod vanuit ons land naar London. Je hebt Eurostar (vanuit Brussel-Zuid), Brussels Airlines en British Airways (vanuit BRU), Luxair (vanuit ANR en bovendien naar London-City, wat vlakbij het centrum ligt) en Flixbus vanuit verschillende locaties.

Al dat aanbod zorgt ervoor dat men de prijzen moet zakken om zitjes te kunnen verkopen, en dus vind je inderdaad vliegtickets die de Eurostar qua prijs matchen. Enkel op de meest onaantrekkelijke uren (laat aankomen in London, vroeg vertrekken in London) komt de Eurostar nog goedkoper uit.

Interessant: omdat er zoveel aanbod is met relatief lage prijzen, heeft Ryanair al een tijd geleden de handdoek in de ring gegooid van de Charleroi-Stansted route. Gelukkig dat dat voor Brussels Airlines en British Airways geen optie is, gezien het belang van de connectie tussen London en Brussel in de netwerken van beiden. En gelukkig dat beiden ook niet in dezelfde alliantie zitten...

Zelf neem ik het vliegtuig vanaf Antwerpen: de prijs is ongeveer gelijk, het is voor mij kort bij en bespaart mij in beide richtingen telkens zowat 2 uur vergeleken met de Eurostar die er toch nog relatief lang over doet, ook rekening houdend met het feit van de verplaatsing tussen London-City en het centrum (ongeveer 15 minuten). Bovendien vertrek je in Antwerpen om 9u en kom je aan in London om 9u, met de Eurostar is dat geen waar.
cadsite
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 311 keer
Bedankt: 710 keer
Provider
Te Koop forum

CCatalyst schreef: 01 jun 2023, 12:27 Bovendien vertrek je in Antwerpen om 9u en kom je aan in London om 9u, met de Eurostar is dat geen waar.
Nee, da's juist. Ik doe er zeker 27 minuten langer over.
Afbeelding
Maar dan ben ik wel op 500m van het hotel in plaats van 15 km.
ivob
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 745 keer
Bedankt: 312 keer

CCatalyst schreef: 01 jun 2023, 12:27 Is dat de merger van Brussels Airlines en British Airways.
Nee, gewoon een fout van mijnentwege.
Moet zijn "Brussels Airlines". My bad.

Iedereen vergelijkt uiteraard volgens de eigen verwachtingen.
Jij vergelijkt bv. graag de goedkoopste zitplaats op de Sleeper (om daar dan een hele nacht in een coupé tussen vreemden rechtop te moeten zitten) met een goedkoop vliegtuigticket op een low cost maatschappij vanuit Charleroi.
Ik vergelijk, omdat je een volledige nacht onderweg bent, een "comfortabele" slaapplaatst in de Sleeper met een vliegtuigreis van nog geen twee uur vanuit Brussel. Een luchthaven waar ik bovendien met het OV binnen het kwartier rechtstreeks verbonden ben. Treinticket naar de luchthaven + vliegticket zijn dan goedkoper dan het Sleeperticket.
Mijn reis vanuit de woning naar het dichtsbijzijnde station met een rechtstreeks verbinding naar het vertrekpunt van de Sleeper/luchthaven is even lang. Of in de prijs van het treinticket van de Sleeper een vertrek uit ieder Belgisch treinstation is inbegrepen weet ik niet (meer). Wanneer dat zo niet is moet je die kost er ook nog eens bijtellen.

Zoals meermaals het geval is: verschillende uitgangspunten geven een verschillend (best) resultaat.
Laatst gewijzigd door ivob 01 jun 2023, 13:19, in totaal 1 gewijzigd.
Sol Invictus!
Disclaimer: op het weergeven van ervaringen volgens de eigen situatie kunnen geen rechten door derden onttrokken worden.
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster

cadsite schreef: 01 jun 2023, 13:07 Nee, da's juist. Ik doe er zeker 27 minuten langer over.
Voor wie dicht bij Lille woont is Eurostar idd sowieso de beste en snelste optie.
Sinna
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: KrSi78
Uitgedeelde bedankjes: 333 keer
Bedankt: 227 keer
Contacteer:
Provider
Te Koop forum

Uit de Metro:
De plenaire Kamer zette het licht op groen voor een wetsontwerp dat regelt dat nachttreinuitbaters de kosten voor energie en de rijpadvergoeding in België terugbetaald krijgen in 2023 en 2024.
En
De minister pleit er ook voor om de btw op treinreizen af te schaffen, zodat de ticketprijs van (nacht)treinen aantrekkelijker kan worden.
Waarom geen renteloze lening waarbij het geld terugkeert naar vadertje staat, wij dus?
Computer(k)nul
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 279 keer
Bedankt: 279 keer
Provider

Wat vinden jullie eigenlijk van reizen met de trein naar de luchthaven?
Persoonlijk vind ik dat een kwelling, ten minste als je echt een normale koffer bij je hebt, en niet enkel handbagage.
Je blokkeert eigenlijk de doorgang voor andere passagiers, of je moet meerdere zetels in beslag nemen.
Er rijden ook geen treinen 24/7, dus het kan zijn dat je bij het terugkeren 4 uur in het station moet wachten op de eerste trein die je naar je thuisbestemming brengt.
Vaak heb je in de plaatselijke stations dan nog trappen in plaats van een roltrap, wat het ook nog eens extra oncomfortabel maakt.
Omdat de plaatselijke Overheid van parkeren een jackpot wil maken moet je je al bijna naar het station laten brengen, en in het terugkeren dus ook weer.

De vorige keer heb ik dan maar een ander systeem gekozen: een parking in de buurt van de luchthaven met een shuttle die mij op de bestemming bracht.
Het openbaar vervoer, het is mooi in theorie, maar ik vind het zelden goed geregeld in dit land.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
woutervh
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 211 keer
Provider

Hebben beide voor en nadelen. Uiteindelijk is de trein ook altijd een beetje reizen. En ik laat de auto liefst van al thuis bij de vrouw in plaats van stof te staan happen op de parking van Zaventem. En vindt het nog zo makkelijk dat je toekomt in de luchthaven zelf. Maar ik woon wel niet zo ver van een station, wat het ook makkelijker maakt. Met de auto is makkelijker eens je aankomt en direct in uw privé zeteltje kunt springen en huiswaarts rijden. Ik reis wel meestal voor het werk, dus met vrouw en kinderen is het wellicht een ander verhaal.
Momenteel met TGV in midden Frankrijk. Da's toch ook een plezier. 2 uurtjes TGV vanuit Rijsel over een traject waar je met de auto 6 uur over doet. En TGV is echt helemaal iets anders dan een ic of l trein
ivob
Elite Poster
Elite Poster

boulder schreef: 02 jun 2023, 09:44 Wat vinden jullie eigenlijk van reizen met de trein naar de luchthaven en/of station?
Hangt toch af van de situatie, waar je woont tov de luchthaven.
In onze situatie een no brainer:
- tickets gewoon thuis online kopen,
- met de auto rijden tot station van vertrek tot vlak onder het perron,
- met de lift vanaf de parkeerplek tot op het perron,
- rechtstreekse verbinding (12 - 15 min.) tot station onder luchthaven,
- met lift tot vertrekhal.

Eenvoudiger en handiger kan je het toch niet bedenken? (met uitzondering van Antwerpenaren die vlak naast de lokale luchthaven wonen en slechts een beperkt aantal bestemmingen met het vliegtuig aandoen).

Wij reizen wel volgens het principe "travel light, move fast", dus niet telkens een kleine verhuizing van en naar de luchthaven. :-D
Koffer(s) passen dus ook steeds in het bagagerek boven de zitplaats in de trein.
Laatst gewijzigd door ivob 02 jun 2023, 10:09, in totaal 2 gewijzigd.
Sol Invictus!
Disclaimer: op het weergeven van ervaringen volgens de eigen situatie kunnen geen rechten door derden onttrokken worden.
on4bam
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 304 keer
Bedankt: 631 keer
Provider

Wij hebben al vele jaren de trein genomen van/naar de luchthaven. Het is dikwijls lastig bij vertrek in de week gezien tijdens de werkuren 's morgens de treinen sowieso vol zitten. Met 3 personen en 2 grote koffers blijven we meestal aan de ingang staan, zo veel mogelijk uit de weg. Bij terugkomst was het meestal rustig en was er meer dan plaats genoeg.
Niettegenstaande we steeds op tijd vertrekken is het altijd spannend want bij overstappen in "de noord" staat er meestal veel rood op de borden.
We zijn ook al vanuit Amsterdam vertrokken (€50/pp duurder met de trein dan vliegen van BRU-AMS), het is altijd hopen dat er op de route geen "persoonsongeval" is.
De laatste 2 vakanties boekten we P2 en P3 in Zaventem, het is een kleine meerprijs tegenover de trein (3 tickets met Diabolo toeslag) maar het gemak er van is toch de moeite waard. We vertrekken iets later dan met de trein en zijn vlugger terug.
De eerste keer dat we de parking namen konden we met de eerste trein zelfs niet op tijd op de luchthaven geraken en gezien we voor een kortere tijd weg gingen kwam de prijs van de parking op ongeveer hetzelfde dan de trein.

BTW, Tokyo centrum naar Haneda airport kostte ons €5, een rit van meer dan een half uur, eat that NMBS.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
Sinna
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: KrSi78
Uitgedeelde bedankjes: 333 keer
Bedankt: 227 keer
Contacteer:
Provider
Te Koop forum

Reizen naar de luchthaven (Zaventem): afhankelijk van hoe laat (lees: vroeg) je op de luchthaven moet zijn, is er inderdaad geen trein.

Als je wel de trein kan nemen dan heb je volgens mij meer plaats om (grotere) bagage in een niet-dubbeldeksrijtuig mee te nemen. Grotere bagage zou in regel onder de stoel moeten kunnen (maar weinigen realiseren zich dit).

Voordeel van de trein is dat je onder de luchthaven aankomt, maar als je gepakt en gezakt moet gaan overstappen dan is dat inderdaad geen eenvoudige klus. Daarom opteren mijn schoonouders om voor vliegreizen een taxi te nemen. Die levert je ook af onder de luchthaven en dichter dan de parkings.

Mijn laatste vliegreis (pré-corona) was in groep en toen hebben we twee luchthaventaxi's besteld (8+1 busjes). Voor die prijs konden we niet met het OV gaan of zelf een busje huren.
Computer(k)nul
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Provider

woutervh schreef: 02 jun 2023, 09:57 Ik reis wel meestal voor het werk, dus met vrouw en kinderen is het wellicht een ander verhaal.
Dus je hebt niet veel bagage mee?
Stel dat je 2 of 3 weken op reis gaat, en je neemt kleren mee en dergelijke, dan heb je zo een grote koffer mee.
In een treinwagon sta je daarmee direct in de weg.
Dat vind ik al een enorm ongemak.
Ik vermoed dat jij voor je zakenreis niet al teveel bagage moet meenemen.
Zo'n klein koffertje met handbagage is natuurlijk helemaal anders om mee te nemen op de trein.
ivob schreef: 02 jun 2023, 10:05 Eenvoudiger en handiger kan je het toch niet bedenken? (met uitzondering van Antwerpenaren die vlak naast de lokale luchthaven wonen en slechts een beperkt aantal bestemmingen met het vliegtuig aandoen).
Nu doe je alsof het enkel in Antwerpen een probleem is, en daarbuiten alles perfect verloopt.
Ik woon ook niet in Antwerpen.
In de gemeente waar ik woon (West-Vlaanderen) is al lang geen treinhalte meer, dus moet ik al in de dichtstbijzijnde stad zijn.
Dat is niet zo ver (een kilometer of 7), maar in de buurt van het station daar zit je wel met betaalparkings.
Als je 2 weken weg bent, en daar dus je auto 2 weken laat staan, dan zal dat onbetaalbaar zijn.
Dus je zult al met de bus moeten vertrekken (als dat al mogelijk is, want het is mogelijk dat je vliegtuig ergens in de nacht vertrekt of voordat er bussen zijn), of je moet alweer beroep doen op familie of vrienden om u naar het station te voeren, of een taxi nemen...
Bij het terugkeren heb je dezelfde grap.
Dus ja, het is gerust mogelijk dat waar jij woont alles ideaal is, maar denken dat dat zo is voor de rest van Vlaanderen is toch wel een serieuze misrekening.

Toegevoegd na 2 minuten 37 seconden:
ivob schreef: 02 jun 2023, 10:05 Wij reizen wel volgens het principe "travel light, move fast", dus niet telkens een kleine verhuizing van en naar de luchthaven.
Koffer(s) passen dus ook steeds in het bagagerek boven de zitplaats in de trein.
Dus anders gezegd, de trein is er enkel als je quasi geen bagage hebt.
Ik vind het nog altijd vreemd dat anno 2023 er geen enkele evolutie is op dat vlak.
Je mag wel 23kg bagage meenemen op het vliegtuig, maar op de trein lukt dat niet of heel moeilijk.
Toch triestig.
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster

boulder schreef: 02 jun 2023, 10:39 Ik vind het nog altijd vreemd dat anno 2023 er geen enkele evolutie is op dat vlak.
Er zijn zoveel dingen die niet evolueren op het spoor. Het gebrek aan WiFi is nog zoiets. Of het gebrek aan transportopties 's avonds laat.

De reden is wat in deze topic al meermaals terugkomt: de monopolist, zijnde de NMBS. Waarom zou je je aanbod verbeteren als er toch geen concurrentie mag komen waar de ontevreden klant naartoe kan gaan? Het maakt niet uit of je evolueert of niet: je klant blijft toch klant. Dus waarom zou je het doen? Er is toch geen enkele goede reden?

Eens vergelijken met London, hieronder een tweedeklas wagon van de Heathrow Express. En ja, ik hoor sommigen hier al, dat is best een duur treintje*. Maar het netwerk is geliberaliseerd dus er is keuze. Je kan ook de veel goedkopere Elizabeth Line nemen, die stopt aan wat meer haltes en de rit duurt 10 minuten langer, maar heeft brede en ruime gangen. Die laatste is ook voor een groot gebied van London en daarbuiten een optie, itt Heathrow Express die vanuit 1 station werkt. Je kan ook voor de meest goedkope (en meest trage) optie gaan: de tube. Daar zit je meer gepakt op elkaar, maar de stellen op de Piccadilly Line (voor Heathrow) hebben wel bagagerekken.

Voor ons is het nog allemaal 10 jaar wachten voor we toegang krijgen tot keuze en opties, zo heeft onze federale regering beslist, onder druk van de vakbonden en postjes.

Ter info: Elizabeth Line en Tube zijn vanuit London centrum goedkoper naar Heathrow dan de NMBS vanuit Brussel-Centraal naar de luchthaven (incl Diabolotoeslag).

Afbeelding
Laatst gewijzigd door CCatalyst 02 jun 2023, 11:43, in totaal 1 gewijzigd.
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Provider

CCatalyst schreef: 02 jun 2023, 11:30 De reden is wat in deze topic al meermaals terugkomt: de monopolist, zijnde de NMBS. Waarom zou je je aanbod verbeteren als er toch geen concurrentie mag komen waar de ontevreden klant naartoe kan gaan?
Ik denk dat die concurrentie moest van Europa, en dat dat de reden was waarom de NMBS indertijd opgesplitst werd in 3 delen (2 was genoeg, maar de politici konden met 3 meer postjes verdelen).
In theorie kan concurrentie hier dus wel, maar in de praktijk komt het er nooit van.
Ik denk dat we met de gedetacheerden van bPost bij de kabinetten gezien hebben hoe vals de politiek is wanneer ze beweert iets aan monopolies wenst te doen.
Dat verklaart waarom we hier altijd maar veel te dure internettarieven hebben.
CCatalyst schreef: 02 jun 2023, 11:30 Eens vergelijken met London, hieronder een tweedeklas wagon van de Heathrow Express.
Wow!
Zo zie je maar dat het wel degelijk mogelijk is.
Beide gevallen zouden enorm helpen.
In het ene geval zet je je grote koffer op die bagagedrager, en ga je rustig naar je plaats.
In het andere geval heb je in het midden zoveel plaats dat je al zittende gewoon je koffer wat kunt vasthouden.
Nu ja, binnen 30 jaar gaan ze dat hier ook wel met veel poeha aankondigen, alsof ze net het warm water hebben uitgevonden...
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster

boulder schreef: 02 jun 2023, 11:42 In theorie kan concurrentie hier dus wel, maar in de praktijk komt het er nooit van.
De opsplitsing tussen NMBS en Infrabel (idd, 2 entiteiten volstaan) was sowieso nodig voor de door Europa opgelegde liberalisering van het vrachtvervoer per spoor en later het internationale passagiersvervoer. Beiden zijn geliberaliseerd in ons land, cargo is ondertussen al een groot succes (en guess what, de NMBS heeft haar cargotak hierdoor gemoderniseerd en goedkoper en efficienter gemaakt!), internationaal passagiersvervoer is net van start gegaan..

Lidstaten mogen van Europa het monopolie op binnenlands vervoer wel nog in stand houden, als ze dat willen. Dat is maximaal tot 2033, dan is het gedaan. De lidstaten onder "Romaanse" (Franse) invloed hebben gekozen om te verlengen. De meeste Germaanse lidstaten niet. Duitsland heeft dat bijvoorbeeld niet gedaan en heeft nu al andere binnenlandse operatoren naast DB. Bijgevolg de promo van DB vorige zomer (9 EUR voor een maand onbeperkt binnenlands reizen (niet op ICE)).
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Provider

CCatalyst schreef: 02 jun 2023, 12:01 [Lidstaten mogen van Europa het monopolie op binnenlands vervoer wel nog in stand houden, als ze dat willen. Dat is maximaal tot 2033, dan is het gedaan. De lidstaten onder "Romaanse" (Franse) invloed hebben gekozen om te verlengen. De meeste Germaanse lidstaten niet. Duitsland heeft dat bijvoorbeeld niet gedaan en heeft nu al andere binnenlandse operatoren naast DB. Bijgevolg de promo van DB vorige zomer (9 EUR voor een maand onbeperkt binnenlands reizen (niet op ICE)).
Dat wist ik niet, en gezien de NMBS de 'speeltuin' is voor politieke benoemingen van de PS, zie ik ze tot de allerlaatste minuut treuzelen met het openstellen van die markt.
ivob
Elite Poster
Elite Poster

boulder schreef: 02 jun 2023, 10:39 Nu doe je alsof het enkel in Antwerpen een probleem is, en daarbuiten alles perfect verloopt.
Nee, ik schreef dat het afhankelijk is waar je woont en waar je de trein neemt.
Ik woon ook niet in Antwerpen.
Ik gelukkig ook niet.
In de gemeente waar ik woon (West-Vlaanderen) is al lang geen treinhalte meer, dus moet ik al in de dichtstbijzijnde stad zijn.
Idem. Er loopt zelfs geen spoorlijn door de gemeente, laat staan dat er ooit een station geweest zou zijn.
Vandaar dat ik schreef eerst met de auto tot onder het perron rijden en dan te voet met de lift tot op het perron. :angel:
Wat in mijn situatie (en wat je vraag was of je moest met "jullie" alleen antwoorden verwachten van welbepaalde personen die het met jouw situatie volmondig eens zijn maar dan kan je dat ook beter meteen aangeven) dus een no brainer is.

Je bent blijkbaar je eigen vraagstelling al vergeten:
Wat vinden jullie eigenlijk van reizen met de trein naar de luchthaven?
Uiteraard geef ik dan een antwoord vanuit de eigen situatie.
Had je een antwoord verwacht op jouw situatie had je de vraag anders moeten stellen en meer info geven over jouw situatie.
Dus ja, het is gerust mogelijk dat waar jij woont alles ideaal is, maar denken dat dat zo is voor de rest van Vlaanderen is toch wel een serieuze misrekening.
Dat denk ik niet vandaar in mijn initiële antwoord op jouw vraag ook:
Je leest dus ten eerste mijn antwoord maar half en de rest fantaseer je er nadien zelf bij vanuit jouw standpunt en het antwoord dat jij het liefst verwacht op je initiële vraag.
Voor mijn antwoord op je initiële vraag, zie dus voorgaande.
Of mijn woonplaats dan de enige uitzondering in Vlaanderen is om de luchthaven van Brussel met de trein te bereiken laat ik voor jouw rekening.
Dus anders gezegd, de trein is er enkel als je quasi geen bagage hebt.
Ik vind het nog altijd vreemd dat anno 2023 er geen enkele evolutie is op dat vlak.
Je mag wel 23kg bagage meenemen op het vliegtuig, maar op de trein lukt dat niet of heel moeilijk.
Toch triestig.
Ook dat is een persoonlijke perceptie.
Persoonlijk heb ik geen enkel probleem om pp 23 kg op de trein te krijgen (indien dat al nodig zou zijn).
Dat jij daar een probleem mee hebt en dat triestig vind betwist ik niet. Iedereen ervaart de wereld en zijn omgeving anders.
Sommigen zien blijkbaar in bijna alles een probleem en anderen in bijna alles een oplosbaar probleem.

Waar ik het dan weer wel eens mee ben is dat een maatschappij als de NMBS, en zeker naar een haven/luchthaven/evenenementenhal/..... een betere dienstregeling zou moeten aanbieden (lees meer treinen tussen middernacht en vier uur 's ochtends, eventueel afhankelijk van einde evenement, landen laatste vlucht,........

Hopelijk biedt na 2024 de NMVS daar een afdoend antwoord op?
Ik vrees echter dat als dit op dezelfde leest geschoeid gaat zijn dan de Antwerpse trams we er eerder nog achteruit op zullen gaan.
Sol Invictus!
vverbeke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 60 keer
Bedankt: 94 keer

on4bam schreef: 02 jun 2023, 10:07 We zijn ook al vanuit Amsterdam vertrokken (€50/pp duurder met de trein dan vliegen van BRU-AMS), het is altijd hopen dat er op de route geen "persoonsongeval" is.
Parkeren op Schiphol is ook goedkoop. Vorige zomer 16 dagen op P3 in de parkeergarage gestaan voor nog geen 100 €, elke 10 minuten een bus (met bagagerekken) die op 5 minuten op de parking staat. Parking op en af met nummerplaatherkenning. Wel op tijd reserveren in de piekperiodes.

Over de wachttijden voor de security op Schiphol ga ik dan weer zwijgen. Wat dat betreft was Zaventem één van de betere in Europa vorige zomer.
@home: VDSL 100/35 • @work: fiber 200/200 + fiber 300/50 + cable 240/30
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Provider

ivob schreef: 02 jun 2023, 14:18 Ook dat is een persoonlijke perceptie.
Persoonlijk heb ik geen enkel probleem om pp 23 kg op de trein te krijgen (indien dat al nodig zou zijn).
Dat jij daar een probleem mee hebt en dat triestig vind betwist ik niet. Iedereen ervaart de wereld en zijn omgeving anders.
Sommigen zien blijkbaar in bijna alles een probleem en anderen in bijna alles een oplosbaar probleem.
Zucht, weer wat opscheppen met jezelf en de ander neerhalen.
Het gaat er niet om om die 23kg de trein op te krijgen, het gaat er hem om dat je niet iedereen in die wagon hindert doordat je koffer in de weg staat, meerdere zetels blokkeert of het gangpad.
Als u natuurlijk alleen aan uzelf denkt, is er vanzelfsprekend geen probleem.
ivob schreef: 02 jun 2023, 14:18 Hopelijk biedt na 2024 de NMVS daar een afdoend antwoord op?
Ik vrees echter dat als dit op dezelfde leest geschoeid gaat zijn dan de Antwerpse trams we er eerder nog achteruit op zullen gaan.
Het is allemaal de schuld van Antwerpen... :roll:
woutervh
Elite Poster
Elite Poster
Provider

boulder schreef: 02 jun 2023, 10:39
woutervh schreef: 02 jun 2023, 09:57 Ik reis wel meestal voor het werk, dus met vrouw en kinderen is het wellicht een ander verhaal.
Dus je hebt niet veel bagage mee?
Stel dat je 2 of 3 weken op reis gaat, en je neemt kleren mee en dergelijke, dan heb je zo een grote koffer mee.
In een treinwagon sta je daarmee direct in de weg.
Dat vind ik al een enorm ongemak.
Ik vermoed dat jij voor je zakenreis niet al teveel bagage moet meenemen.
Zo'n klein koffertje met handbagage is natuurlijk helemaal anders om mee te nemen op de trein.
Het is natuurlijk te zien wat je veel bagage noemt... Maar meestal ben ik nooit lang weg, dus met een beetje vers ondergoed, een verse t-shirt en een tandenborstel geraak ik meestal al ver ;-) Aan de andere kant komt er nogal vaak een hoop gerief aan te pas. (kabels, veiligheidsschoenen, switches, ...). Maar ik heb de trein in die zin eigenlijk nog nooit als problematisch ervaren. Maar zoals gezegd, voor een persoon alleen zie ik ook niet echt een probleem. Ook scheelt het waarschijnlijk dat een werktrip meestal niet samenvalt met vakanties waarbij iedereen richting luchthaven gaat.
Btw, "zakenreis met een klein koffertje handbagage" klinkt wel heel eufemistisch voor de trips die ik doe voor het werk :-D
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Provider

woutervh schreef: 02 jun 2023, 16:53 Het is natuurlijk te zien wat je veel bagage noemt... Maar meestal ben ik nooit lang weg, dus met een beetje vers ondergoed, een verse t-shirt en een tandenborstel geraak ik meestal al ver ;-) Aan de andere kant komt er nogal vaak een hoop gerief aan te pas. (kabels, veiligheidsschoenen, switches, ...). Maar ik heb de trein in die zin eigenlijk nog nooit als problematisch ervaren.
Dat klinkt inderdaad als zeer licht beladen reizen.
Voor zakenreizen kan ik dat nog begrijpen, maar als je nu bijv. een zomervakantie wilt doen in Spanje, ga je toch wel meer zaken meedoen dan dat.
Of je dan alleen bent of niet, je gaat meer kleren meenemen dan wat vers ondergoed.
Het is gewoon treurig dat onze treinen anno 2023 daar nog altijd niet op voorzien zijn.
Je auto eventjes 2 of 3 weken in de buurt van het station parkeren is ook geen optie wegens peperduur, en bussen zijn er vaak niet op het moment dat je naar en van het station moet.
Tegelijk hoor je heel de tijd zeggen dat we meer het openbaar vervoer zouden moeten nemen.
woutervh
Elite Poster
Elite Poster
Provider

boulder schreef: 02 jun 2023, 16:57 Het is gewoon treurig dat onze treinen anno 2023 daar nog altijd niet op voorzien zijn.
En hoe zou je het dan oplossen? Treinen hebben ook hen beperkingen van oppervlakte en efficiëntie toch? Op dit eigenste moment ben ik tegen 300km/u door het Franse landschap aan het sjezen. Toch ook wel een luxe hoor. Gaat snel, geen gedoe met security, geen uren op voorhand aanwezig zijn, 10 minuten op voorband in het station was voldoende. Voldoende ruimte ook.
Ik vergelijk straks eens met de trein die ik neem naar België

Maar het is waar. Ik vind reizen met openbaar vervoer ook veel te duur. Alleen en voor het werk, ok. Maar met vrouw en 3 kinderen wordt dat al een heel ander verhaal
ivob
Elite Poster
Elite Poster

boulder schreef: 02 jun 2023, 16:40 Zucht, weer wat opscheppen met jezelf en de ander neerhalen.
Toch niet, ik heb geen enkele verdienste aan de bouw van het dichtsbijzijnde NMBS station noch de dienstregelingen vanuit dat station naar de luchthaven.
Ik haal ook de NMBS niet continu neer. Integendeel. Zoals alles is ook de NMBS niet perfect, verre van, maar je vraag was wat "jullie" vinden van een treinrit naar de luchthaven. Mijn antwoord is nog steeds dat dit hier, voor mij, prima geregeld is. Dat dit niet overal zo is blijkt. Maar ook daar heb ik geen invloed op.
Dan kan je ofwel verhuizen ofwel een andere vorm van vervoer naar de luchthaven zoeken.
Hoe ieder individu dat vanuit zijn eigen eigen situatie ervaart (wat je initiële vraag was) zal jouw situatie immers niet verbeteren. Dat zal je nog altijd zelf moeten doen.
doordat je koffer in de weg staat, meerdere zetels blokkeert of het gangpad.
Als u natuurlijk alleen aan uzelf denkt, is er vanzelfsprekend geen probleem.
Er is geen enkel probleem voor andere medereizigers omdat ik gewoon geen koffers op andere zetels zet noch in het gangpad. Je bent blijkbaar weer over een ander vanuit het eigen standpunt aan het fantaseren?
Het is allemaal de schuld van Antwerpen... :roll:
Dat moet je navragen bij de meester van het Schoon Verdiep. Hij is daar verantwoordelijk voor de strategie en wil deze bevoegdheid ook voor heel Vlaanderen.
Zijn strategie is eerst alles afbreken om te bewijzen dat het niet werkt en hopelijk het dan veel beter terug opbouwen om te bewijzen dat wat hij zelf doet beter is.
De eerste twee lukken al zeer goed. Het resultaat van het laatste valt nog af te wachten. Duimen dus maar.
Eenmaal de NMVS op poten staat kan er ook niets meer gedwarsboomd worden door de vermaledijde PS. :beerchug:
Sol Invictus!
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Provider

woutervh schreef: 02 jun 2023, 17:18 En hoe zou je het dan oplossen? Treinen hebben ook hen beperkingen van oppervlakte en efficiëntie toch?
CCatalyst heeft hier toch een paar foto's gepost van hoe het wél kan?
woutervh schreef: 02 jun 2023, 17:18 Maar het is waar. Ik vind reizen met openbaar vervoer ook veel te duur. Alleen en voor het werk, ok. Maar met vrouw en 3 kinderen wordt dat al een heel ander verhaal
Te duur is één zaak, en zeker belangrijk, het ongemak is er echter ook nog.

Toegevoegd na 12 minuten 32 seconden:
ivob schreef: 02 jun 2023, 17:54
boulder schreef: 02 jun 2023, 16:40 Zucht, weer wat opscheppen met jezelf en de ander neerhalen.
Toch niet, ik heb geen enkele verdienste aan de bouw van het dichtsbijzijnde NMBS station noch de dienstregelingen vanuit dat station naar de luchthaven.
Je haalt mij neer omdat ik wél wil rekening houden met anderen, zoals bij het blokkeren van het gangpad.
En je hemelt jezelf op, omdat zoals bij vorige posts je toevallig in die ene locatie blijkt te wonen die perfect is voor alles.
Ik geloof er niet veel van, maar het maakt niet uit.
Je leeft niet alleen op de wereld.
ivob schreef: 02 jun 2023, 17:54 Dan kan je ofwel verhuizen ofwel een andere vorm van vervoer naar de luchthaven zoeken.
Dat laatste heb ik vorige keer gedaan.
Maar als de 'oplossing' er altijd weer in bestaat van het probleem te ontlopen, dan gaat er hier nooit iets veranderen.
Dus ik zoek een andere oplossing, maar ik ga ondertussen wel de bestaande toestand aanklagen.
Het idee van verhuizen vind ik geen oplossing, want er verandert om de haverklap wel iets, waardoor je ideale locatie dan toch weer niet zo ideaal blijkt te zijn (bijv. omdat er PFAS in de bodem zit, maar er zijn nog vele andere redenen).
ivob schreef: 02 jun 2023, 17:54 Er is geen enkel probleem voor andere medereizigers omdat ik gewoon geen koffers op andere zetels zet noch in het gangpad. Je bent blijkbaar weer over een ander vanuit het eigen standpunt aan het fantaseren?
Het ging er wel over dat je 23kg erop kreeg zonder problemen.
Dat zijn grote koffers, geen handbagage meer, en die ga je dus niet zomaar op de trein kunnen zetten zonder anderen te hinderen, of je kunt misschien heel de tijd rechtstaan in dat klein stukje tussen 2 wagons.
Met de prijzen die de NMBS hanteert (inclusief Diabolo toeslag) vind ik dat anno 2023 ongehoord.
ivob schreef: 02 jun 2023, 17:54 Dat moet je navragen bij de meester van het Schoon Verdiep. Hij is daar verantwoordelijk voor de strategie en wil deze bevoegdheid ook voor heel Vlaanderen.
Zijn strategie is eerst alles afbreken om te bewijzen dat het niet werkt
Wat heeft de N-VA daar nu aan te zeggen?
De N-VA zit niet in Vivaldi en het is een nationale maatschappij.
De NMBS bewijst gewoon iedere dag dat het systeem niet goed werkt, vraag het maar gewoon aan de reizigers hoe het zit met de stiptheid, aantal afgelaste treinen, enz.
De fout zelf lijkt mij overigens dat Brussel een centraal punt is en dus heel veel treinen daar moeten passeren.
Dat zorgt voor een flessenhals (bottleneck).
Merk op dat in Spanje Madrid datzelfde probleem veroorzaakt, ook daar moeten alle treinen via dat knooppunt passeren.
ivob schreef: 02 jun 2023, 17:54 De eerste twee lukken al zeer goed.
Dat is dus zever in pakjes.
De klanttevredenheid is er onder Vivaldi niet op vooruit gegaan, integendeel, en enkel het federale niveau heeft iets aan de NMBS te zeggen.
Naar Antwerpen verwijzen is dus nonsens.
ivob schreef: 02 jun 2023, 17:54 Eenmaal de NMVS op poten staat kan er ook niets meer gedwarsboomd worden door de vermaledijde PS. :beerchug:
Dat geeft Vlaanderen de mogelijkheid om te bewijzen dat ze het beter kunnen.
Ik weet niet wat daar het probleem van is.
on4bam
Moderator
Moderator
Provider

boulder schreef: 02 jun 2023, 18:28 Wat heeft de N-VA daar nu aan te zeggen?
Wie heeft de NMBS jaren geleidt? In welke partij zit die? En dan is nog De Lijn... (Hint: Marc D.)
Bye, Maurice
ivob
Elite Poster
Elite Poster

boulder schreef: 02 jun 2023, 18:28 CCatalyst heeft hier toch een paar foto's gepost van hoe het wél kan?
Je kan even goed een gelijkaardige foto posten van de skitrein vanuit Antwerpen en Brussel die je met al je bagage afzet in het skigebied zelf.
Je haalt mij neer omdat ik wél wil rekening houden met anderen, zoals bij het blokkeren van het gangpad.
En je hemelt jezelf op, omdat zoals bij vorige posts je toevallig in die ene locatie blijkt te wonen die perfect is voor alles.
Ik geloof er niet veel van, maar het maakt niet uit.
Je leeft niet alleen op de wereld.
Nee hoor. Ik sprak je hierover niet persoonlijk aan.
Dat je vrijwillig het schoentje wil aantrekken dat je blijkbaar past kan ik ook niet verhelpen. Dat heb je louter en alleen aan jezelf te danken.
ivob schreef: 02 jun 2023, 17:54 Maar als de 'oplossing' er altijd weer in bestaat van het probleem te ontlopen, dan gaat er hier nooit iets veranderen.
Dus ik zoek een andere oplossing, maar ik ga ondertussen wel de bestaande toestand aanklagen.
Dan hopelijk toch niet uitsluitend op de sociale media?
Of denk je dat hier je persoonlijke ervaringen aanklagen ook maar iets zal veranderen?
Waar heb je dan je beklag nog gedaan waar het er iets toe doet?
Het idee van verhuizen vind ik geen oplossing, want er verandert om de haverklap wel iets, waardoor je ideale locatie dan toch weer niet zo ideaal blijkt te zijn (bijv. omdat er PFAS in de bodem zit, maar er zijn nog vele andere redenen).
Inderdaad, een reden om vrijblijvend te kunnen klagen over wat dan ook is vlugger en makkelijker gevonden dan oplossingen zoeken en handelend op te treden.
Dat zijn grote koffers, geen handbagage meer, en die ga je dus niet zomaar op de trein kunnen zetten zonder anderen te hinderen, of je kunt misschien heel de tijd rechtstaan in dat klein stukje tussen 2 wagons.
Met de prijzen die de NMBS hanteert (inclusief Diabolo toeslag) vind ik dat anno 2023 ongehoord.
Niemand eist dat je die bagage in één grote koffer moet steken. Je kan die bagage ook verdelen over meerdere kleinere koffers. Of je kan geen oplossing zoeken en blijven klagen dat een ander je probleem maar moet oplossen.
Wanneer je de trein te duur vindt, onconcomforta en ongehoord zoek je toch gewoon een oplossing die beter bij jouw situatie past. Een ander gaat het immers niet voor jou oplossen.
Wat heeft de N-VA daar nu aan te zeggen?
Ah, de NVA zat nooit in een federale regering? Er zaten nooit bestuursleden van NVA signatuur in de raden van bestuur van onze nationale openbare vervoermaatschappijen? Dat is dan nieuw voor mij.
Ik schreef ook dat de NVA zichzelf als opdracht heeft gegeven om eerst alles af te breken om het dan terug kunnen op te bouwen volgens Vlaamse normen. Gezien het nog geen mid 2024 is zitten we dus nu nog in de fase van de afbraak van alles wat federaal is. Voor de grote stap voorwaarts zullen we dus nog even geduld moeten hebben. We zien na 2024 dan wel wat dat geeft. En er is dan toch hoop want wat we zelf doen dat doen we veel beter.

De NMBS bewijst gewoon iedere dag dat het systeem niet goed werkt, vraag het maar gewoon aan de reizigers hoe het zit met de stiptheid, aantal afgelaste treinen, enz.
De fout zelf lijkt mij overigens dat Brussel een centraal punt is en dus heel veel treinen daar moeten passeren.
Dat zorgt voor een flessenhals (bottleneck).
Naar Antwerpen verwijzen is dus nonsens.
Echt?
Ik dacht gewoon dat een lokaal bestuur dat lokaal nog geen goed en modern openbaar vervoer georganiseerd kan krijgen het niet onder de markt zal hebben wanneer ze dat voor heel Vlaanderen moeten reorganiseren.
Maar dat zullen we dan na 2024 wel zien.
Maar wat Ben Weyts er als Vlaams minister van Mobiliteit en Openbare werken in Vlaanderen ervan gebakken heeft doet anderzijds weer niet veel verwachtingen opwekken. Maar waarschijnlijk dacht hij dat hij ook in Vlaanderen eerst alles moest downgraden voor hij daar met de heropbouw kon beginnen? Met den Ben weet je immers nooit.
Dat geeft Vlaanderen de mogelijkheid om te bewijzen dat ze het beter kunnen.
Ik weet niet wat daar het probleem van is.
Cfr. de frapatsen van o.a. Vlamingen Ben Weyts en Marc Descheemaecker.
Beiden jarenlang aangestuurd door hun puppetmaster vanuit het Antwerps Schoon Verdiep.

Maar om op je initiële vraag terug te komen:
Bekeken vanuit jouw situatie is een treinreis vanuit je thuisbasis naar de luchthaven van Brussel te duur, oncomfortabel en niet te doen met bagage.
Bekeken vanuit mijn situatie is het, de details ken je al, een no brainer.

Voor mij moet er op die lijn dus niets veranderen. Handelen is in deze dus niet nodig.
Voor jou moet er blijkbaar heel veel veranderen op de lijn die jij daarvoor gebruikt. Hopelijk handel je er dan ook naar en/of richt je je klachten tot wie je daar effectief bij kan helpen.
Sol Invictus!
on4bam
Moderator
Moderator
Provider

Van hier uit zou het ook ideaal moeten zijn, we wonen op een paar 100 meter van het station MAAR, tenzij de trein op spoor 1 vertrekt mogen we langs de trappen naar beneden (nee geen roltrap) en daarna weer langs de trap naar boven. regent het veel dan mag je nog door het water lopen ook. Eens op het perron mag je dan, afhankelijk van het treinstel, je bagage serieus opheffen om op te stappen. Het station zou gerenoveerd worden maar dat is alweer uitgesteld.

BTW, je bagage verdelen over meerdere koffers, good luck with that als je vliegt. Meestal is je bagage beperkt tot 1 stuk + 1 stuk handbagage. Je wil eens ter plaatse ook niet met elfendertig stukken bagage zitten. Plaats in een huurauto is ook niet onbeperkt en als je zoals wij op een goeie 3 weken 11 hotels hebt is het ook niet handig.
In jouw situatie is het natuurlijk altijd perfect geregeld, Good for you, maar voor al die slecht voorbereide en domme reizigers zoals de rest is het natuurlijk anders.
Bye, Maurice
ivob
Elite Poster
Elite Poster

on4bam schreef: 02 jun 2023, 20:41 Je wil eens ter plaatse ook niet met elfendertig stukken bagage zitten.
Inderdaad.
Mijn opmerking had dan ook niet als punt dat je die 23 kg per kg of lager over verschillende koffertjes moest gaan verdelen. De bedoeling is niet van het ene uiterste in het andere te vervallen.
In jouw situatie is het natuurlijk altijd perfect geregeld,
Niet noodzakelijk perfect - en dat is ook zelden noodzakelijk - maar we doen uiteraard ons best om iedere situatie te optimaliseren en telkens proberen er het beste van te maken.
Niemand moet uiteraard dat voorbeeld volgen maar verboden is het dan ook weer niet.
Dat moet iedereen maar voor zichzelf bepalen.
maar voor al die slecht voorbereide en domme reizigers zoals de rest is het natuurlijk anders.
Geen idee wat je daarmee wil bereiken maar met de vraag hoe anderen het aanvoelen om zich van een station naar de luchthaven te verplaatsen heeft het, mijn inziens, nog maar weinig te maken.
Gezien, zoals ik al meermaals aangaf, is dat telkens een individueel uitgangspunt. Dus zoveel gebruikers, zoveel verschillende antwoorden. Voor de ene geen probleem, voor de andere een reis vol hindernissen en voor de ander half en half, enz.

Wanneer er op de vraag alleen negatieve antwoorden gewenst waren had men dan voorafgaandelijk moeten aangeven zodat we daar rekening mee hadden kunnen houden en wie dat individueel positief ervaart zich had kunnen ontonthou van een reactie.
Sol Invictus!
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Provider

on4bam schreef: 02 jun 2023, 19:32 Wie heeft de NMBS jaren geleidt? In welke partij zit die? En dan is nog De Lijn... (Hint: Marc D.)
Alsof je op 4 jaar heel die boel kunt rechttrekken.
Het grootste euvel van NMBS is overigens het feit dat al die sporen één centraal punt hebben: Brussel.
Dat zorgt voor een flessenhals, en is een constructiefout.

Toegevoegd na 16 minuten 38 seconden:
ivob schreef: 02 jun 2023, 20:08 Je kan even goed een gelijkaardige foto posten van de skitrein vanuit Antwerpen en Brussel die je met al je bagage afzet in het skigebied zelf.
In andere landen kan het dus wel, kun je dus niet zomaar negeren.
ivob schreef: 02 jun 2023, 20:08 Nee hoor. Ik sprak je hierover niet persoonlijk aan.
Dat je vrijwillig het schoentje wil aantrekken dat je blijkbaar past kan ik ook niet verhelpen. Dat heb je louter en alleen aan jezelf te danken.
Het is nochtans wel je stijl om altijd te doen alsof het bij jou allemaal goed werkt, en bij een ander niet.
ivob schreef: 02 jun 2023, 20:08 Dan hopelijk toch niet uitsluitend op de sociale media?
Of denk je dat hier je persoonlijke ervaringen aanklagen ook maar iets zal veranderen?
Waar heb je dan je beklag nog gedaan waar het er iets toe doet?
Waar doet het er wel toe?
Heb jij het gevoel dat politici naar burgers luisteren?
Ik niet, dus ik geef mijn mening waar ik kan, maar mails naar politici sturen, dat doe ik niet meer.
ivob schreef: 02 jun 2023, 20:08 Inderdaad, een reden om vrijblijvend te kunnen klagen over wat dan ook is vlugger en makkelijker gevonden dan oplossingen zoeken en handelend op te treden.
Hopla, ik heb het over PFAS, en boulder moet het maar oplossen.
NMBS draait niet, boulder gaat het oplossen.
Anders is het 'vrijblijvend' klagen?
Kijk, ik ga ze afstraffen in het kieshokje, en hier mijn mening geven.
Voor de rest moeten ze niet teveel meer verwachten.
ivob schreef: 02 jun 2023, 20:08 Niemand eist dat je die bagage in één grote koffer moet steken. Je kan die bagage ook verdelen over meerdere kleinere koffers.
Klopt van geen kanten.
Met het vliegtuig kun je één grote koffer meenemen van 23 kg (gewicht varieert een beetje tussen maatschappijen), en dan nog wat handbagage.
Je hebt geen toelating om meer koffers mee te nemen, of je moet gaan bijbetalen.
ivob schreef: 02 jun 2023, 20:08 Wanneer je de trein te duur vindt, onconcomforta en ongehoord zoek je toch gewoon een oplossing die beter bij jouw situatie past.
Dat doe ik dan ook, maar een Overheid die altijd zegt dat je het openbaar vervoer moet nemen, zou maar eens moeten maken dat het ook een haalbare kaart is.
ivob schreef: 02 jun 2023, 20:08Een ander gaat het immers niet voor jou oplossen.
Dat is nochtans de taak van die politici, om ervoor te zorgen dat NMBS een goede dienstverlening heeft.
Blijkbaar moeten we nergens op rekenen bij deze generatie van politici.
ivob schreef: 02 jun 2023, 20:08Ah, de NVA zat nooit in een federale regering?
Dus als je er één keer bijgezeten hebt, dan zou je alle problemen van honderd jaar ver moeten opgelost hebben?
Hoe simplistisch kun je zijn?
ivob schreef: 02 jun 2023, 20:08Ik schreef ook dat de NVA zichzelf als opdracht heeft gegeven om eerst alles af te breken om het dan terug kunnen op te bouwen volgens Vlaamse normen.
Kan moeilijk als NMBS federaal geleid wordt.
ivob schreef: 02 jun 2023, 20:08En er is dan toch hoop want wat we zelf doen dat doen we veel beter.
Neen, wat we zelf doen, geeft ons de mogelijkheid om het beter te doen.
ivob schreef: 02 jun 2023, 20:08Maar wat Ben Weyts er als Vlaams minister van Mobiliteit en Openbare werken in Vlaanderen ervan gebakken heeft doet anderzijds weer niet veel verwachtingen opwekken.
Ik dacht dat hij minister van onderwijs was, maar dat nieuws zal Moskou nog niet bereikt hebben.
ivob schreef: 02 jun 2023, 20:08Beiden jarenlang aangestuurd door hun puppetmaster vanuit het Antwerps Schoon Verdiep.
Vergeet de complottheorieën niet...
ivob schreef: 02 jun 2023, 20:08Voor mij moet er op die lijn dus niets veranderen. Handelen is in deze dus niet nodig.
Voor jou moet er blijkbaar heel veel veranderen op de lijn die jij daarvoor gebruikt. Hopelijk handel je er dan ook naar en/of richt je je klachten tot wie je daar effectief bij kan helpen.
Je toont hiermee nogmaals hoe egoïstisch je wel denkt.
Voor mij moet er niets gebeuren, dus er gaat niets gebeuren.
Dat is je mentaliteit...

Toegevoegd na 4 minuten 34 seconden:
ivob schreef: 02 jun 2023, 21:38
on4bam schreef: 02 jun 2023, 20:41 Je wil eens ter plaatse ook niet met elfendertig stukken bagage zitten.
Inderdaad.
Mijn opmerking had dan ook niet als punt dat je die 23 kg per kg of lager over verschillende koffertjes moest gaan verdelen. De bedoeling is niet van het ene uiterste in het andere te vervallen.
Dus je opmerking sloeg gewoon nergens op.
Goed dat je dat nu toegeeft.
maar voor al die slecht voorbereide en domme reizigers zoals de rest is het natuurlijk anders.
Geen idee wat je daarmee wil bereiken maar met de vraag hoe anderen het aanvoelen om zich van een station naar de luchthaven te verplaatsen heeft het, mijn inziens, nog maar weinig te maken.[/quote]
Misschien wil hij ermee zeggen dat het aantal reizigers dat wel problemen heeft veel groter is dan die paar gevallen waar alles schijnbaar perfect gaat.
woutervh
Elite Poster
Elite Poster
Provider

@boulder je hebt gelijk wat betreft bagagevoorzieningen op onze treinen. Ik heb er net tripje TGV (SNCF) en IC (NMBS) opzitten. En hoewel de ic trein reed van Lille flandres (aansluiting TGV) tot Antwerpen, was er helemaal niets voorzien om grotere bagage te stockeren. In tgv's heb je overal mooie grote bagagerekken. Nu, ik kan me ook wel voorstellen dat er een prijsverschil is.
Mbt NVMS, ik geloof nooit dat al wat Vlaanderen doet beter zou zijn.
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Provider

woutervh schreef: 03 jun 2023, 00:26 @boulder je hebt gelijk wat betreft bagagevoorzieningen op onze treinen. Ik heb er net tripje TGV (SNCF) en IC (NMBS) opzitten. En hoewel de ic trein reed van Lille flandres (aansluiting TGV) tot Antwerpen, was er helemaal niets voorzien om grotere bagage te stockeren. In tgv's heb je overal mooie grote bagagerekken. Nu, ik kan me ook wel voorstellen dat er een prijsverschil is.
Mbt NVMS, ik geloof nooit dat al wat Vlaanderen doet beter zou zijn.
Ik heb ook nooit beweerd dat alles wat Vlaanderen doet beter is, maar het geeft ons wel meer mogelijkheden om het anders te doen.
Kijk, stel dat ik jaarlijks meega met een vakantie met 30 man, en er wordt altijd gemord dat die vakantie toch niet al te best is omdat er daar 2 groepen zijn, en die ene groep wil een ander soort vakantie dan die andere.
Nu hebben we beslist dat de twee groepen elk apart hun vakantie gaan inrichten.
Is dat nu een garantie dat die vakantie beter zal zijn?
Neen, maar het geeft wel de mogelijkheid om het beter te doen.
Nu zijn er hier ook bepaalde mensen die zeggen dat als dat ene groepje dat zelf organiseert dat nooit goed kan zijn, zelfs al mocht heel dat groepje door andere mensen samengesteld worden.
Dat vind ik dus onbegrijpelijk.
woutervh
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Laat ons dan misschien maar de nmwvls spoorwegen oprichten? Ik ben zeker dat wij West-Vlamingen het beter kunnen. Of misschien de nmks? Kortrijk zou dat toch nog net beter kunnen dan de rest. Onze (nationale) wapenspreuk is net 'eendracht maakt macht'. En door al dat gehakketak halen we gewoon onszelf naar beneden. Wij betalen (veel!) belastingen, en wat krijgen we ervoor terug? Ruziënde politici, geen visie, geen vooruitgang. En dat op alle niveaus. Wat kan het mij schelen dat mijn belastingsgeld wordt uitgegeven aan een brug in Antwerpen of een brug in Luik. Kwijt ben ik het toch, en ik heb aan beide evenveel. Zolang er tenminste iets mee gebeurt dat ons land vooruit helpt
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Provider

woutervh schreef: 03 jun 2023, 01:01 Laat ons dan misschien maar de nmwvls spoorwegen oprichten? Ik ben zeker dat wij West-Vlamingen het beter kunnen.
We kennen dat verhaaltje om zaken in het belachelijke te trekken.
Je hebt natuurlijk ergens een minimum schaalgrootte nodig.
woutervh schreef: 03 jun 2023, 01:01 Onze (nationale) wapenspreuk is net 'eendracht maakt macht'.
Euh neen, de (nationale) wapenspreuk is : "Eendracht maakt macht. / L' union fait la force / Einigkeit macht stark".
De wapenspreuk is dus, net als het volkslied, niet echt een teken van eendrachtigheid.
Maar dan nog, in spreuken is België beter dan in realisaties.
woutervh schreef: 03 jun 2023, 01:01 Wij betalen (veel!) belastingen, en wat krijgen we ervoor terug? Ruziënde politici, geen visie, geen vooruitgang.
Maar de NMBS is nationaal, sterker nog, hij is dat altijd geweest.
Toch werkt hij overduidelijk niet goed, dat blijkt ook jaarlijks als men het vraagt aan de reizigers.
woutervh schreef: 03 jun 2023, 01:01 En dat op alle niveaus. Wat kan het mij schelen dat mijn belastingsgeld wordt uitgegeven aan een brug in Antwerpen of een brug in Luik.
Er is toch meer kans dat ik wel eens over die in Antwerpen zal rijden dan die in Luik.
woutervh schreef: 03 jun 2023, 01:01 Kwijt ben ik het toch, en ik heb aan beide evenveel. Zolang er tenminste iets mee gebeurt dat ons land vooruit helpt
Maar dat gebeurt dus veel te weinig.
Politici zijn veel te vaak bezig met het saboteren van de plannetjes van anderen, met het oplaten van onhaalbare ballonnetjes en het profileren.
Dat helpt ons niet vooruit.
We zien ook dat een regering met 7 echt geen recept is voor goed bestuur.
Het zijn er 7 die zich constant willen profileren, ten koste van die andere partijen, maar ook ten koste van de belastingbetaler, want ze proberen voortdurend alles wat een andere partij voorstelt, af te schieten.
Men moet dan niet verschieten dat de kiezer dit gaat afstraffen.
woutervh
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Ja, de NMBS is een nationale maatschappij, in een land dat verder hopeloos verdeeld is. Wat verwacht je dan? Ten tijde dat onze wapenspreuk nog echt gedragen werd was dat wel anders. België was top van de moderne wereld. Industriële revolutie is hier zowat ontstaan. Uitvindingen, vooruitgang, mega projecten, spoorlijnen, stations, Europa, NAVO,... En dat zelfs nog ten tijde dat de Franstaligen het hoofdzakelijk voor het zeggen hadden. Nu zijn onze 7 regeringen precies een kleuterklas, die het elkaar zo moeilijk mogelijk maken.
Jij spreekt van schaalverkleining in het belachelijke trekken. Ik trek niets in het belachelijke. Ik vind werkelijk dat 'Vlaanderen' veel te veel draait om wat de Antwerpenaar wil. Ik heb al veel gedacht dat Antwerpen zelf beter onafhankelijk zou worden. En laat de rest van België opnieuw 1 worden, met 1 regering. Iedereen content
Borromini
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 336 keer
Bedankt: 29 keer
Provider

boulder schreef: 03 jun 2023, 01:13 Maar de NMBS is nationaal, sterker nog, hij is dat altijd geweest.
Toch werkt hij overduidelijk niet goed, dat blijkt ook jaarlijks als men het vraagt aan de reizigers.
Persoonlijk vind ik de NMBS stukken beter werken dan de Lijn. En die laatste is volledig Vlaams. Wat we zelf doen helpen we duidelijk grondiger naar de vaantjes... :beerchug: Beetje jammer dat zowat elk topic op dit forum lijkt te verzanden in een discussie over federalisme of regionalisme, hoe tangentieel de politieke insteek ook is. Net de commentaarsectie van HLN soms.
EDPnet Fiber XS 150/50 .:. Hardware: (OpenWrt 24.10 HEAD): MikroTik RB5009UG+S+IN ◌ ZyXEL GS1900-10HP PoE+ ◌ TP-Link EAP615-Wall (802.11ax) ◌ Netgear WAX202 (802.11ax) ◌ Netgear GS108T v3
ivob
Elite Poster
Elite Poster

boulder schreef: 03 jun 2023, 00:20 Alsof je op 4 jaar heel die boel kunt rechttrekken.
Vier (4) jaar?
Tijd voor een reality check:
Marc Descheemaecker was CEO van de NMBS van 2004 tot 2013. Na een eerste periode van januari 2017 tot mei 2021 als lid van de raad van bestuur van de NMBS, werd Marc in het najaar van 2022 opnieuw lid van de raad van bestuur van de NMBS. Daarnaast is Marc momenteel voorzitter van de raad van bestuur van Lantis, voorzitter van Lijncom, ondervoorzitter van de raad van bestuur van De Lijn (na voorzitter te zijn geweest van 2016 tot begin 2022), lid van de raad van bestuur van Lijncom en Ethias en lid van de adviesraad van Ecorys.
Het is nochtans wel je stijl om altijd te doen alsof het bij jou allemaal goed werkt, en bij een ander niet.
Nee hoor, ik zoek liever oplossingen voor problemen in plaats van erover te staan klagen op plaatsen waar het er niet toe doet.
Ik ga uiteraard uit van de eigen situatie (en oplossingen) want de situatie van een ander ken ik niet.
Wanneer die ander dan daaruit de conclusie trekt dat het bij zichzelf blijkbaar minder werkt is dat volledig voor eigen rekening. Je mag van mij ook voor jezelf een andere conclusie trekken. Je mag ook blijven klagen maar dan niet verongelijkt staan kijken wanneer een ander daar een andere visie/mening op heeft.
Je moet mijn meningen, visies, oplossingen ook helemaal niet volgen noch het klagen laten. Dat is je eigen keuze.

Wat ik wel begrijp, vanuit psychologisch standpunt, is dat mensen liever hebben dat ze bijval krijgen in hun klachten over alles en nog wat dan af en toe te horen dat je bij klachten beter zelf naar oplossingen zoekt dan in groep elkaars klachten te gaan versterken. Maar ook dat is jouw/jullie vrije keuze.
Waar doet het er wel toe?
Euh, bij je eigen situatie beginnen en je eigen (al dan niet vermeende) problemen oplossen?
Of je zou aanhoudend klagen op sociale media (waar jezelf toegeeft dat er door de bevoegde instanties niet naar geluisterd wordt) als een oplossing voor je problemen moeten zien.
Dus als je er één keer bijgezeten hebt, dan zou je alle problemen van honderd jaar ver moeten opgelost hebben?
Hoe simplistisch kun je zijn?
Hallo? ze hebben het in Vlaanderen al jaar en dag voor het zeggen.
Zal wel aan mij liggen maar ik heb niet de indruk dat het sindsdien veel beter geregeld is in het onderwijs, bij De Lijn, op Vlaamse wegen, in en rond Vlaamse landbouwgebieden, in de ondergrond van Zwijndrecht, de Vlaamse netkosten voor de energiefactuur, de Vlaamse soap rond de digitale en analoge meter, kinderopvang, ..... Het lijstje met "wij doen het absoluut niet beter" is eindeloos.
En Vlamingen klagen blijkbaar even graag dan Belgen en ze betalen nadien gewoon even braaf.
Neen, wat we zelf doen, geeft ons de mogelijkheid om het beter te doen.
Dat blijkt na al die jaren van eigen bevoegdheden toch niet uit het voorgaande.
Ik dacht dat hij minister van onderwijs was, maar dat nieuws zal Moskou nog niet bereikt hebben.
Ja, dat is hij nu ook om zeep aan het helpen vanuit de gedachte "Wat we zelf om zeep helpen, doen we zoveel beter".
Het nieuws dat hij van 25 juli 2014 tot 2 oktober 2019 Vlaams minister van mobiliteit en openbare werken was (remember vlak voor de verkiezingen plots de soap "geen draagkracht voor rekeningrijden meer" => lees, weer teruggefloten door zijn puppetmaster die zelf nooit nationale verantwoordelijkheid durft opnemen? ) is tot op heden blijkbaar nog altijd niet doorgedrongen in de West-Vlonders? Te druk bezig met Ventilus te dwarsbomen?
Je toont hiermee nogmaals hoe egoïstisch je wel denkt.
Dat is je mentaliteit...
Nee hoor. Je herhaalt jezelf.
Ofwel wordt het nu duidelijk dat je een groot probleem hebt met begrijpend lezen ofwel kan je je eigen fantasie niet meer losmaken met wat anderen werkelijk schrijven.
Schreef ik duidelijk niet. Dat is wat jij er tussen je twee oren van gemaakt hebt.
Ik schreef:
Voor mij moet er op die lijn dus niets veranderen.
Als antwoord op je vraag hoe "jullie" de verplaatsing met de trein ondervinden.
Ik kan het ook niet helpen dat je blijkbaar de draagwijdte van je eigen vragen niet meer kan inschatten noch dat je telkens in de antwoorden iets anders leest dan wat er staat.
Ik zal het antwoord dus nogmaals letterlijk voor je herhalen:
Hangt toch af van de situatie, waar je woont tov de luchthaven.
- tickets gewoon thuis online kopen,
- met de auto rijden tot station van vertrek tot vlak onder het perron,
- met de lift vanaf de parkeerplek tot op het perron,
- rechtstreekse verbinding (12 - 15 min.) tot station onder luchthaven,
- met lift tot vertrekhal.
Dat jij graag had gelezen dat het altijd en overal even slecht gaat dan in jouw situatie (een toestand die ik nergens ontken maar je vraag was naar anderen gericht niet een vraag naar een oordeel over je eigen situatie) is te begrijpen en dat je bij antwoorden dan eerder de negativiteit wil opzoeken (en daar een ander bij herhaling zelfs zijn woorden wil voor verdraaien) dan te willen begrijpen dat het elders wel redelijk goed kan werken is enkel je eigen probleem.
Misschien wil hij ermee zeggen dat het aantal reizigers dat wel problemen heeft veel groter is dan die paar gevallen waar alles schijnbaar perfect gaat.
Kan zijn maar dat moet je dan aan hem vragen.
Ik schrijf ook nergens dat alles perfect gaat, integendeel, dat alles altijd beter kan. Perfectie bestaat niet. Maar er is een grote zone tussen perfectie en altijd en overal alles slecht.
Dus volgens jou, omdat jij spijtig genoeg in de groep zit waar het meestal slecht gaat, mag een ander zijn mening niet meer geven wanneer het ergens, als is dat een minderheid, wel goed geregeld is?
Kunnen we misschien vanaf nu hier de regel invoeren dat wanneer één iemand zijn mening geeft in een openingspost en/of nieuwe vraagstelling in een lopend topic de anderen allemaal dezelfde mening bijvallen en vooral dan geen andere mening/ervaring meer delen?

Toegevoegd na 49 minuten 47 seconden:
boulder schreef: 03 jun 2023, 00:34 Nu zijn er hier ook bepaalde mensen die zeggen dat als dat ene groepje dat zelf organiseert dat nooit goed kan zijn, zelfs al mocht heel dat groepje door andere mensen samengesteld worden.
Dat vind ik dus onbegrijpelijk.
Nee hoor.
Die mensen stellen misschien alleen maar vast dat de groepjes al jaren geleden werden opgesplitst en ieder groepje de bevoegdheid kreeg om bepaalde vakanties naar eigen goeddunken te organiseren. En dat dan jaren later blijkt dat het groepje dat er op stond het voor bepaalde vakanties zelf te doen ipv samen het even slecht georganiseerd werd dan voorheen.
Dat doet dus twijfels rijzen of de vakanties die ze wel nog in één groep doen plots ook zoveel beter goeroganiseerd zouden zijn als ze die oop opsplitsen over verschillende groepen.
Maar zoals gezegd, ze krijgen nog steeds het voordeel van de twijfel. Dus we zien na 2024 wel of ze de NMVS beter georganiseerd krijgen dan de NMBS (waar ze trouwens ook al jaren achter elkaar de boel mochten regelen).

Toegevoegd na 4 minuten 46 seconden:
boulder schreef: 03 jun 2023, 01:13 Je hebt natuurlijk ergens een minimum schaalgrootte nodig.
Dus de Vlaamse De Lijn, al jaren in handen van uitsluitend Vlaamse politici en zelfs een tijd in handen van een partij die er van overtuigd is het allemaal zelf beter te kunnen, had die minimum schaalgrootte niet? Waarom dan zelf in handen nemen en opsplitsen?
Zijn de grotendeels verouderde Antwerpse trams, iets halfslachtig dat er voor een metro moet doorgaan, het vuil in de straten en de verkeerschaos er de schuld van de Walen?

Of ligt het geklungel bij deze organisaties elders? Infiltratie door de PS in de rangen van Vlaamse politici? :???:
Sol Invictus!
woutervh
Elite Poster
Elite Poster
Provider

ivob schreef: 03 jun 2023, 10:57 Of ligt het geklungel bij deze organisaties elders? Infiltratie door de PS in de rangen van Vlaamse politici?
Neenee, aan de vreemdelingen die eerst al ons werk gingen afpakken meneer, maar uiteindelijk niet blijken te willen werken meneer :angel:
ivob
Elite Poster
Elite Poster

woutervh schreef: 03 jun 2023, 16:31 Neenee, aan de vreemdelingen die eerst al ons werk gingen afpakken meneer, maar uiteindelijk niet blijken te willen werken meneer :angel:
Oeps, bedoel je nu o.a. Zuhal, Sammy, Assita,....? :oops:
Sol Invictus!
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 571 keer
Bedankt: 709 keer
Te Koop forum

Ik reis veel en plan mijn reizen in functie van de trein om te vertrekken en terug te keren. Als je lang genoeg op voorhand de vluchten boekt is er keuze genoeg in tijdstippen die te doen zijn met de trein. Dus in de overgrote meerderheid van gevallen lukt dat perfect. Charleroi heb ik geschrapt omdat je er niet met de trein naartoe kan maar vooral door Ryanair die werkelijk alles proberen om u zo pissed mogelijk op reis te laten vertrekken. Bedankt, maar toch bedankt.

Ik woon in Gent en heb dus wel het bijkomend voordeel dat ook mijn woning door mij gekozen is in de buurt van OV. Met de bus dus naar Gent St Pieters en dan met de trein rechtstreeks naar Zaventem. Dat is goedkoper dan de luchthaventaxi die om de hoek opereert.

Onze koffers passen wel in de treinen maar ik ken de stellen dan ook zeer goed en weet welke koffers ik waar kwijt kan. Grote lompe gevallen koop ik niet om die reden. Vaak kan je grote bagage tussen twee zetelstellen steken op de grond, daar storen ze niemand en je hoeft ze ook niet hoog op te heffen.

Ik ben ook van het type travel light. Zelfs al heb je plaats zat, rondheulen met zware koffers is nooit een plezier. Neem enkel mee wat je nodig hebt en er bestaan voor heel wat dingen lichtere/compactere varianten die handig zijn op reis. Vaak reis ik met een rugzak, dat beperkt sowieso al wat je kan en vooral wil meenemen. Mijn rugzak weegt iets meer dan 10 kilo voor 3 weken. Dat zijn vooral kleren (voor 1 week max). Ik ben nog nooit in een land geweest waar men het principe wasserij niet kenden. Als ik toch met koffer reis dan is dat 1 gewone koffer (stof en geen hardcase die je dus niet kan aanpassen aan de omstandigheden).

Mijn tijdverdrijf op een luchthaven is genieten van de hopeloze Vlamingen die totaal niet voor zichzelf kunnen zorgen en de doldwaze fratsen die ze uithalen. Deze topic bevestigt dit nog eens. Ik kan het iedereen aanbevelen dat spelletje: zoek de hopeloze Vlaming, het werkt op elke luchthaven en is volledig gratis, ik zit op level 93! :)

Toch heb ik enkele tips die hen veel miserie kan besparen: overweeg een deelwagen en rij deze naar de luchthaven. Kies voor eentje die werkt volgens km en niet volgens tijd zo kunnen de (Brusselse) files u al niet raken en heb je geen stress over de prijs. Afhankelijk van de woonplaats kan dit zelfs voordeliger zijn en men kan de vele grote koffers achterin steken als de kofferbak onvoldoende zou zijn. Mocht de deelwagen u niet bevallen dan is dat waarschijnlijk de schuld van de PS of migranten want zo is het altijd toch. Pas wel op, de wagen in meerdere stukken hakken kan extra kosten opleveren en is geen garantie voor een betere ervaring!

Een andere tip is: overweeg ernstig om gewoon thuis te blijven. De stress die reizen oplevert voor sommige mensen kan onmogelijk gezond zijn, laat staan aangenaam. Bovendien voeren velen ter plekke ook vaak niet veel meer uit dan de wekker om 5u zetten om handdoeken te gaan leggen op een plek waar ze zich de rest van de dag steendood gaan vervelen tegen een belachelijke prijs. Dat kleurtje kan je ook in België krijgen, zeker als je per sé in de drukste zomerperiode reist. Er bestaan ook zonnecentra of bruinen zonder zon tubes, pakken goedkoper dan reizen. En wil je toch absoluut op een kameel zitten, ga dan eens naar een dierentuin, die hebben ze hier ook daarna kan je nog eens voor dezelfde prijs langs bij de Vlaamse leeuwen die eindeloos ronddraaien in hun kooi, aan wanhoop ten prooi. Herkenbaar maar wel stukken goedkoper en relaxer dan dat vervelende reizen.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Provider

woutervh schreef: 03 jun 2023, 07:30 Ja, de NMBS is een nationale maatschappij, in een land dat verder hopeloos verdeeld is. Wat verwacht je dan?
Dat heeft er natuurlijk niets mee te maken.
De NMBS wordt tot hiertoe nationaal aangestuurd, als het dus niet goed werkt kun je dat niet in de schoenen van de deelstaten schuiven.
woutervh schreef: 03 jun 2023, 07:30Ten tijde dat onze wapenspreuk nog echt gedragen werd was dat wel anders. België was top van de moderne wereld.
Ten eerste: toen smeet men nog geld, en de staatsschuld was nog bijlange niet wat ze nu was.
Ten tweede: je moet moderniseren natuurlijk.
Ten derde: het verkeer is natuurlijk op 100 jaar wel wat veranderd, zowel op de weg als elders.
woutervh schreef: 03 jun 2023, 07:30Ik vind werkelijk dat 'Vlaanderen' veel te veel draait om wat de Antwerpenaar wil.
Ik ben niet van Antwerpen, ben van West-Vlaanderen, en heb helemaal dat gevoel niet.
woutervh schreef: 03 jun 2023, 07:30En laat de rest van België opnieuw 1 worden, met 1 regering. Iedereen content
Dat vraagt die Vlaming niet, ook niet als je de Antwerpenaar er tussenuit haalt.

Toegevoegd na 3 minuten 8 seconden:
Borromini schreef: 03 jun 2023, 09:24
boulder schreef: 03 jun 2023, 01:13 Maar de NMBS is nationaal, sterker nog, hij is dat altijd geweest.
Treinvervoer kun je moeilijk vergelijken met busvervoer.
De bus moet zich in het gewone verkeer begeven, de trein heeft daar geen last van.
Vandaar dat constant vertragingen of afgelaste treinen op het spoorverkeer veel erger is dan bij busvervoer.
Dus als je wilt vergelijken, vergelijk dan NMBS met treinverkeer in het buitenland en De Lijn met dat in het buitenland.
Borromini schreef: 03 jun 2023, 09:24 Beetje jammer dat zowat elk topic op dit forum lijkt te verzanden in een discussie over federalisme of regionalisme, hoe tangentieel de politieke insteek ook is. Net de commentaarsectie van HLN soms.
Dat zal niet aan mij liggen, maar je doet er duidelijk zelf aan mee, door met het vingertje naar Vlaanderen te wijzen.

Toegevoegd na 21 minuten 10 seconden:
ivob schreef: 03 jun 2023, 10:57
boulder schreef: 03 jun 2023, 00:20 Alsof je op 4 jaar heel die boel kunt rechttrekken.
Vier (4) jaar?
Tijd voor een reality check:
Marc Descheemaecker was CEO van de NMBS van 2004 tot 2013. Na een eerste periode van januari 2017 tot mei 2021 als lid van de raad van bestuur van de NMBS, werd Marc in het najaar van 2022 opnieuw lid van de raad van bestuur van de NMBS. Daarnaast is Marc momenteel voorzitter van de raad van bestuur van Lantis, voorzitter van Lijncom, ondervoorzitter van de raad van bestuur van De Lijn (na voorzitter te zijn geweest van 2016 tot begin 2022), lid van de raad van bestuur van Lijncom en Ethias en lid van de adviesraad van Ecorys.
Je bent de boel weer aan het verdraaien.
Jij wilt de indruk geven dat het aan N-VA lag.
Maar...
Wikipedia schreef:In 2014 werd hij door N-VA voorgedragen als Europees lijstduwer bij de Europese verkiezingen voor de partij, maar hij werd niet verkozen ondanks bijna 80.000 voorkeurstemmen. Voorheen stond hij bekend als iemand met een Open Vld-signatuur
Het grootste deel van zijn tijd was het dus een VLD'er, maar dan was er natuurlijk geen probleem...
ivob schreef: 03 jun 2023, 10:57 Nee hoor, ik zoek liever oplossingen voor problemen in plaats van erover te staan klagen op plaatsen waar het er niet toe doet.
Iedereen moet alles zelf oplossen volgens u.
We hoeven dan eigenlijk over niets nog te discussiëren als burger, want het doet er niet toe?
ivob schreef: 03 jun 2023, 10:57 Ik ga uiteraard uit van de eigen situatie (en oplossingen) want de situatie van een ander ken ik niet.
Voor mensen die totaal geen empathie hebben, is dat natuurlijk de houding.
ivob schreef: 03 jun 2023, 10:57 Wat ik wel begrijp, vanuit psychologisch standpunt, is dat mensen liever hebben dat ze bijval krijgen in hun klachten over alles en nog wat dan af en toe te horen dat je bij klachten beter zelf naar oplossingen zoekt dan in groep elkaars klachten te gaan versterken.
Ik heb u al aangegeven dat ik zelf mijn oplossingen heb, maar dat belet mij niet de situatie aan te kaarten, want het is niet mijn taak als burger om zelf treinvervoer te organiseren.
ivob schreef: 03 jun 2023, 10:57 Hallo? ze hebben het in Vlaanderen al jaar en dag voor het zeggen.
Het ging over de NMBS, waar N-VA één keer heeft bijgezeten, dus je bent de boel weer aan het verdraaien.
En Descheemaeker kwam maar laat bij de N-VA, de meeste tijd was hij VLD'er.
ivob schreef: 03 jun 2023, 10:57 Zal wel aan mij liggen maar ik heb niet de indruk dat het sindsdien veel beter geregeld is in het onderwijs, bij De Lijn, op Vlaamse wegen, in en rond Vlaamse landbouwgebieden, in de ondergrond van Zwijndrecht, de Vlaamse netkosten voor de energiefactuur, de Vlaamse soap rond de digitale en analoge meter, kinderopvang, ..... Het lijstje met "wij doen het absoluut niet beter" is eindeloos.
Het blijft altijd hetzelfde verhaal.
Vooruit, CD&V, VLD, Groen hebben ook allemaal Vlaamse meegeregeerd.
Als jij vindt dat geen enkele Vlaamse partij het kan, tja, dan moet je voor PVDA of VB stemmen.
Het idee dat dat Vlaamse vlagje belet om goed te regeren is absurd.
ivob schreef: 03 jun 2023, 10:57
boulder schreef:Neen, wat we zelf doen, geeft ons de mogelijkheid om het beter te doen.
Dat blijkt na al die jaren van eigen bevoegdheden toch niet uit het voorgaande.
Wat je schrijft, houdt dan ook geen steek.
Leg eens uit waarom Vlaamse partijen onmogelijk beter kunnen doen dan Belgische, het zijn dezelfde partijen die op federaal vlak in regeringen zitten.

ivob schreef: 03 jun 2023, 10:57 Ja, dat is hij nu ook om zeep aan het helpen vanuit de gedachte "Wat we zelf om zeep helpen, doen we zoveel beter".
Dat is wel raar, als een N-VA'er aan de beurt komt moet hij het op 5 jaar kunnen oplossen (zoals die ene keer dat N-VA in de regering zat), maar als het een andere partij is, dan krijgt die eindeloos de tijd en gaat het nooit opgelost geraken.
ivob schreef: 03 jun 2023, 10:57 Het nieuws dat hij van 25 juli 2014 tot 2 oktober 2019 Vlaams minister van mobiliteit en openbare werken was (remember vlak voor de verkiezingen plots de soap "geen draagkracht voor rekeningrijden meer" => lees, weer teruggefloten door zijn puppetmaster die zelf nooit nationale verantwoordelijkheid durft opnemen? ) is tot op heden blijkbaar nog altijd niet doorgedrongen in de West-Vlonders? Te druk bezig met Ventilus te dwarsbomen?
Ik heb gelezen dat Russische trollen overal verdeeldheid willen zaaien, en lokale kwesties aangrijpen daarvoor.
Ik snap dan ook dat je de Vlaams-Belgische tegenstelling maximaal uitbuit, en dan ook nog eens tweedracht zaait tussen Antwerpen en de rest.
Het zal niet lukken mij tegen Antwerpen op te zwepen, wees gerust.

ivob schreef: 03 jun 2023, 10:57 Nee hoor.
Die mensen stellen misschien alleen maar vast dat de groepjes al jaren geleden werden opgesplitst en ieder groepje de bevoegdheid kreeg om bepaalde vakanties naar eigen goeddunken te organiseren.
Neen, want diegene die dat roepen zijn te jong om ooit gezien te hebben hoe het eraan toeging toen die vakanties nog samen geregeld werden.
Ze vergelijken iets dat ze oppervlakkig kennen, met iets dat ze nooit meegemaakt hebben, en ze doen ook geen moeite om zich te informeren over hoe het er dan aan toeging.

Toegevoegd na 50 seconden:
ivob schreef: 03 jun 2023, 17:12
woutervh schreef: 03 jun 2023, 16:31 Neenee, aan de vreemdelingen die eerst al ons werk gingen afpakken meneer, maar uiteindelijk niet blijken te willen werken meneer :angel:
Oeps, bedoel je nu o.a. Zuhal, Sammy, Assita,....? :oops:
Mooi één-tweetje tussen 2 Russische trollen...
ivob
Elite Poster
Elite Poster

Dat vraagt die Vlaming niet, ook niet als je de Antwerpenaar er tussenuit haalt.
Je bent natuurlijk individueel vrij te vagen wat jij wil maar dat is iets anders dan stellen dat "die Vlaming" dat niet vraagt.
Wat vraagt de meerderheid van de Vlamingen van jou dan wel?
On topic, beter openbaar vervoer voor dat deel van de Vlamingen dat er gebruik van maakt of wil gebruik van maken. Daar zijn we het dan al over eens. En zoals uit voorgaande blijkt is het nergens perfect, ook niet in het buitenland, en hangt het van regio tot regio en volgens individuele gebruikersprofielen af of dat als heel slecht tot goed wordt ervaren en alles er tussen in.
Off-topic, er is geen enkele studie die aangeeft dat een meerderheid van de Vlamingen België weg wil en vervangen door de autonome republiek Vlaanderen. Deze wens leeft alleen bij een klein deel extremisten die niet verder kan kijken dan hun eigen neus lang is en uiteindelijk hetzelfde lot riskeert dan de Brexit believers.
If it is too good to be true, it probably isn't. :-D

Dat een meerderheid wil dat alles overal beter en goedkoper werkt is gewoon een menselijk gegeven en niet een wens uitsluitend van Vlamingen. Dat dit zowat overal in de wereld makkelijker te wensen is dan te realiseren blijkt ook uit de feiten. Gezien we hier, zeker nog tot 2024, wel in een vrij land leven waar iedereen zomaar kan beslissen te gaan en staan waar hun wil is er ook niets dat diegenen tegenhoudt om te kiezen voor dat land/regio waar het doorgaans altijd goedkoper en beter is dan hier. Wie dat niet doet is dus gewoon zijn eigen obstakel.
Sol Invictus!
Plaats reactie

Terug naar “Openbaar vervoer”