Specifieke problemen met telenet E-router
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 275 keer
- Bedankt: 141 keer
- Recent bedankt: 1 keer
Update: alles houdt nu stand.
Binnen niets meer gewijzigd noch aan- of afgekoppeld.
Oorzaak was dus toch
- ofwel oxidatie van connector aan verlengkabel die naar tap gaat
- ofwel tè sterk signaal
- ofwel combinatie van beiden.
Vorige techniekers hebben wel de connector vervangen met de tap maar nooit die van de verlengkabel ertussen. En die koppeling was nu wel geoxideerd.
Wel om de kriebels te krijgen van het feit dat velen bij TN keken naar de binneninstallatie die volledig vernieuwd is (alhoewel daar ook nog mankementen kunnen aan zijn maar niet na 10-dubbele checks) terwijl het aan hun verroest netwerk ligt ...
Binnen niets meer gewijzigd noch aan- of afgekoppeld.
Oorzaak was dus toch
- ofwel oxidatie van connector aan verlengkabel die naar tap gaat
- ofwel tè sterk signaal
- ofwel combinatie van beiden.
Vorige techniekers hebben wel de connector vervangen met de tap maar nooit die van de verlengkabel ertussen. En die koppeling was nu wel geoxideerd.
Wel om de kriebels te krijgen van het feit dat velen bij TN keken naar de binneninstallatie die volledig vernieuwd is (alhoewel daar ook nog mankementen kunnen aan zijn maar niet na 10-dubbele checks) terwijl het aan hun verroest netwerk ligt ...
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 42 keer
- Bedankt: 27 keer
Het merendeel van de problemen wordt veroorzaakt door de binneninstallatie. Maar ze mochten wel in je dossier ergens genoteerd hebben dat je binneninstallatie in orde iskoenraaddeconinck schreef: Wel om de kriebels te krijgen van het feit dat velen bij TN keken naar de binneninstallatie die volledig vernieuwd is (alhoewel daar ook nog mankementen kunnen aan zijn maar niet na 10-dubbele checks) terwijl het aan hun verroest netwerk ligt ...
-
- Elite Poster
Ze hebben wel tot in het oneindige een netwerkprobleem of probleem buiten gerapporteerd maar daar werd niets mee gedaan;
Ik ken verhalen van klanten die veredelde wasdraad als coax of netwerkkabel gebruiken of die zelf prutsen aan NIU en / of modem, die geen goedgekeurde apparaten gebruiken etc. Dat men daar iets aan doet OK én ten koste van klanten evenzeer OK maar trek niet iedereen over dezelfde kam, zeker als je de binnen installatie gezien hebt en grondig bekeken.
De laatste technieker heeft in zijn verslag wel gerapporteerd, zeer formeel, dat binnen alles OK was en dat in geval van het nieuw opduiken van problemen, enkel de netwerkinfrastructuur verder moest onderzocht worden;
Dus 5 techniekers en 1 die de zaak juist ingeschat heeft. Dwz. 4 X overbodige interventies, door TN zelf gegenereerd wegens techniekers die naast het doel trappen ... En ons dan maar afvragen waarom die prijzen stijgen ?

Ik ken verhalen van klanten die veredelde wasdraad als coax of netwerkkabel gebruiken of die zelf prutsen aan NIU en / of modem, die geen goedgekeurde apparaten gebruiken etc. Dat men daar iets aan doet OK én ten koste van klanten evenzeer OK maar trek niet iedereen over dezelfde kam, zeker als je de binnen installatie gezien hebt en grondig bekeken.
De laatste technieker heeft in zijn verslag wel gerapporteerd, zeer formeel, dat binnen alles OK was en dat in geval van het nieuw opduiken van problemen, enkel de netwerkinfrastructuur verder moest onderzocht worden;
Dus 5 techniekers en 1 die de zaak juist ingeschat heeft. Dwz. 4 X overbodige interventies, door TN zelf gegenereerd wegens techniekers die naast het doel trappen ... En ons dan maar afvragen waarom die prijzen stijgen ?

-
- Elite Poster
Zal hen m.i. zeer zuur opbreken op termijn.
Bij mijn neef (Aalst) ook in de straat aanhoudende Telenet problemen die maar niet opgelost raakten. Vooral op ruime schaal problemen met TV- boxen (blokjes en geluidsonderbrekingen) evenals verlaagde snelheden op piekmomenten in combinatie met regelmatige onderbrekingen ... Techniekers kwamen en gingen en resultaat bleef nihil.
Eén iemand was al een petitie gestart om op te sturen naar TN met meer dan 50 handtekeningen maar ... eind januari ll. passeerde Px daar met fiber en ... in één klap was Telenet ruw geschat volgens hem een 30- tal klanten kwijt.
Van TN hadden ze dan nog het lef om mensen op te bellen met de vraag waarom ze veranderden van provider met de melding dat hun Docsis 4.0 technologie performanter zal zijn dan de fiber van PX. Il faut le faire
TN kan zijn facturen verhogen maar ze moeten zien dat ze nog voldoende klanten behouden om ze nog te kunnen naar versturen, niet?
Wat vroeger PX VDSL was tegenover het machtige TN is nu volledig omgedraaid. PX zal met fiber TN gewoon overklassen.
En dit niet alleen op het vlak van fiber. TN zit qua netwerkboosters nu te klooien met pods die nog draaien op verouderde AC-technologie. PX heeft al eigen apparaten waarmee je een AX mesh netwerk vormt. En dit aan een niet zelden voor gezin beperkte - doch lagere - prijs. Bij TN trekken ze zich dat niet aan blijkbaar. Nu ja, er was eens een boot waar het orkest ook bleef spelen terwijl die met man en muis aan het vergaan was ...
Bij mijn neef (Aalst) ook in de straat aanhoudende Telenet problemen die maar niet opgelost raakten. Vooral op ruime schaal problemen met TV- boxen (blokjes en geluidsonderbrekingen) evenals verlaagde snelheden op piekmomenten in combinatie met regelmatige onderbrekingen ... Techniekers kwamen en gingen en resultaat bleef nihil.
Eén iemand was al een petitie gestart om op te sturen naar TN met meer dan 50 handtekeningen maar ... eind januari ll. passeerde Px daar met fiber en ... in één klap was Telenet ruw geschat volgens hem een 30- tal klanten kwijt.
Van TN hadden ze dan nog het lef om mensen op te bellen met de vraag waarom ze veranderden van provider met de melding dat hun Docsis 4.0 technologie performanter zal zijn dan de fiber van PX. Il faut le faire

TN kan zijn facturen verhogen maar ze moeten zien dat ze nog voldoende klanten behouden om ze nog te kunnen naar versturen, niet?
Wat vroeger PX VDSL was tegenover het machtige TN is nu volledig omgedraaid. PX zal met fiber TN gewoon overklassen.
En dit niet alleen op het vlak van fiber. TN zit qua netwerkboosters nu te klooien met pods die nog draaien op verouderde AC-technologie. PX heeft al eigen apparaten waarmee je een AX mesh netwerk vormt. En dit aan een niet zelden voor gezin beperkte - doch lagere - prijs. Bij TN trekken ze zich dat niet aan blijkbaar. Nu ja, er was eens een boot waar het orkest ook bleef spelen terwijl die met man en muis aan het vergaan was ...
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 128 keer
- Bedankt: 172 keer
- Recent bedankt: 2 keer
Absurde opmerking (blijkbaar is raf1 nog steeds TN basher)... dit is op zich niet bewust maar eerder een gebrek aan deftige personeel.raf1 schreef:'k Snap dat Telenet dat zo doet. De meeste Telenet-klanten hebben al leren leven met onderbrekingen, piekuren, verlaagde snelheid en prijsverhogingen.
Je kan hen misschien wel een "if you pay peanuts, you get monkeys" strategie verwijten maar dat zien we niet alleen bij TN.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 230 keer
- Bedankt: 140 keer
- Recent bedankt: 10 keer
Gewoon antwoorden met "Bel maar terug als jullie zover zijn"koenraaddeconinck schreef:...mensen op te bellen met de vraag waarom ze veranderden van provider met de melding dat hun Docsis 4.0 technologie performanter zal zijn dan de fiber van PX...
Ik ben ooit opgebeld door scarlet nadat ik ADSL had opgezegd en ik vroeg gewoon "kan ik al VDSL2 nemen?" wat dus niet kon (en nog steeds niet op dit adres) daarna niets meer gehoord van hun...
-
- Elite Poster
Gisteren, een 6- tal weken na de laatste interventie van de technieker waarna geen problemen meer, opnieuw deconnectie van de modem met als resultaat verlies internet verbinding.
Ik blijf maar klachten indienen zonder resultaat.
Is het normaal dat je bij TN om de 2 tot 6 weken telkens problemen hebt met verlies van internetverbinding en noodzaak tot herhaaldelijk opstarten van de modem? Mijn ouders, zuster, vrienden hebben ook TN en moeten nooit hun modem zelf heropstarten omwille van moeilijkheden.
Klantendienst bellen helpt niet, 6 techniekers zonder resultaat, al een 10- tal klachten zonder resultaat. Wat kan ik nu eigenlijk nog doen om tot een oplossing te komen van dit probleem duidelijk te wijten aan TN- infrastructuur of blijkbaar gebruik van niet-conforme apparaten hier in de buurt?
Of is het gewoon: "klachten blijven indienen"?
Alle adviezen welkom en dank hiervoor bij voorbaat.
Verder is het gewoon wachten op fiberklaar of PX fiber maar dat kan nog jaren duren helaas.
Ik blijf maar klachten indienen zonder resultaat.
Is het normaal dat je bij TN om de 2 tot 6 weken telkens problemen hebt met verlies van internetverbinding en noodzaak tot herhaaldelijk opstarten van de modem? Mijn ouders, zuster, vrienden hebben ook TN en moeten nooit hun modem zelf heropstarten omwille van moeilijkheden.
Klantendienst bellen helpt niet, 6 techniekers zonder resultaat, al een 10- tal klachten zonder resultaat. Wat kan ik nu eigenlijk nog doen om tot een oplossing te komen van dit probleem duidelijk te wijten aan TN- infrastructuur of blijkbaar gebruik van niet-conforme apparaten hier in de buurt?
Of is het gewoon: "klachten blijven indienen"?
Alle adviezen welkom en dank hiervoor bij voorbaat.
Verder is het gewoon wachten op fiberklaar of PX fiber maar dat kan nog jaren duren helaas.
-
- Elite Poster
Ik denk dat je het antwoord daar zelf wel op weet... nee het is niet normaal.koenraaddeconinck schreef:Is het normaal dat je bij TN om de 2 tot 6 weken telkens problemen hebt met verlies van internetverbinding en noodzaak tot herhaaldelijk opstarten van de modem?
Ik heb ondertussen na 20 jaar TN tweemaal een issue gehad... dat vooral is opgelost geraakt door een goede technieker.koenraaddeconinck schreef:Mijn ouders, zuster, vrienden hebben ook TN en moeten nooit hun modem zelf heropstarten omwille van moeilijkheden.
De klantendienst op zich gaat je niet helpen... het enige wat ze doen is een technieker sturen.koenraaddeconinck schreef:Klantendienst bellen helpt niet, 6 techniekers zonder resultaat, al een 10- tal klachten zonder resultaat.
Deze ga je echter moeten "motiveren" om je probleem ernstig te nemen, enkel hij kan ervoor zorgen dat dit geescaleerd geraakt en bij de juiste dienst terecht komt. Gewoon de technieker binnen en terug buitenlaten zonder kritische vragen te stellen en vervolg stappen te "eisen" gaat je niet verder helpen.
- Data technicus
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 110 keer
Wandel de straat eens af en ga eens bij alle mensen in u straat langs om te horen of ze er ook last van hebben. Zodat je mss met meer mensen een klacht kunt indienen. Want als ik het hier allemaal lees ga je het zo bij telenet niet opgelost krijgen. Mss toch naar de ombudsman stappen of Test Aankoop eens inschakelen.
Telenet biedt u nu maar tijdelijke oplossingen aan om even van u gezaag af te zijn en het dossier te sluiten want dossiers die te lang open blijven staan hebben ze niet graag. Dus elke keer je bij telenet klacht indient open ze gewoon een nieuwe case.
Vraagje: heb je poorten open staan op u modem. Mss dat hackers u zoveel pakketten naar u modem stuurt dat deze uitvalt.
Had ook een tijd poort 3389 open staan voor RDS en als ik mijn logs van mijn firewall van mijn pc keek moest je een zien hoeveel er geprobeerd werd om op mijn pc te geraken.
Telenet biedt u nu maar tijdelijke oplossingen aan om even van u gezaag af te zijn en het dossier te sluiten want dossiers die te lang open blijven staan hebben ze niet graag. Dus elke keer je bij telenet klacht indient open ze gewoon een nieuwe case.
Vraagje: heb je poorten open staan op u modem. Mss dat hackers u zoveel pakketten naar u modem stuurt dat deze uitvalt.
Had ook een tijd poort 3389 open staan voor RDS en als ik mijn logs van mijn firewall van mijn pc keek moest je een zien hoeveel er geprobeerd werd om op mijn pc te geraken.
-
- Elite Poster
Daar ga je heus geen packetloss van krijgen... een DOS attack gaat men heus niet doen op een thuis verbinding. Ik draai hier ook enkele servers voor privé gebruik en als ik in m'n firewall log kijk zijn dit in het ergste geval enkele honderden connecties per dag... gewoon niet relevant dus.Data technicus schreef:Vraagje: heb je poorten open staan op u modem. Mss dat hackers u zoveel pakketten naar u modem stuurt dat deze uitvalt.
- Data technicus
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 110 keer
Toen ik 3389 open had staan had ik er duizenden connecties per dag in mijn log op mijn pc. Maar komt bij u mss omdat jij er nog een extra firewall tussen heb staan wat ik niet had.DarkV schreef:Daar ga je heus geen packetloss van krijgen... een DOS attack gaat men heus niet doen op een thuis verbinding. Ik draai hier ook enkele servers voor privé gebruik en als ik in m'n firewall log kijk zijn dit in het ergste geval enkele honderden connecties per dag... gewoon niet relevant dus.Data technicus schreef:Vraagje: heb je poorten open staan op u modem. Mss dat hackers u zoveel pakketten naar u modem stuurt dat deze uitvalt.
-
- Elite Poster
Stelt gewoon niets voor... die heb je al na enkele minuten gewoon surfen.Data technicus schreef:had ik er duizenden connecties per dag in mijn log op mijn pc
Ik zou me concentreren op je andere aanbeveling.
- TheCeet
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 82 keer
- Recent bedankt: 4 keer
Klacht indienen bij ombudsdienst telecom eens proberen?
iPhone 13 Pro:
Citymesh - 300GB
Lenovo M720q(i5-8400T): OPNsense - 25.1.7_4
Lenovo M720q(i5-9400T): Proxmox server - 8.4.1
Intel NUC 13 Pro / i5-1340p / 32GB RAM / 1TB
ISP:
Hey! (modem in bridge)
AdGuard Home: geen ads in je hele netwerk!

Lenovo M720q(i5-8400T): OPNsense - 25.1.7_4
Lenovo M720q(i5-9400T): Proxmox server - 8.4.1
Intel NUC 13 Pro / i5-1340p / 32GB RAM / 1TB
ISP:

AdGuard Home: geen ads in je hele netwerk!
- raf1
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 273 keer
- Bedankt: 1934 keer
- Recent bedankt: 5 keer
Schadevergoeding vragen in de vorm van gratis abonnement. Als je dat niet krijgt, dan klacht bij ombudsman telecom.
Eventueel systeem opzetten met automatische failover naar VDSL of 4G als Telenet uitvalt.
Eventueel systeem opzetten met automatische failover naar VDSL of 4G als Telenet uitvalt.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
- Bedankt: 12 keer
Dat geeft geen realistisch beeld. Ik vermoed dat als je willekeurig iemand op straat aanspreekt dat 1 op 2 waarschijnlijk een bepaalde vorm van internet/WiFi hinder gaat aangeven. Ook al is het maar dat ze in hun tuinhuis geen verbinding hebben.Data technicus schreef:Wandel de straat eens af en ga eens bij alle mensen in u straat langs om te horen of ze er ook last van hebben. Zodat je mss met meer mensen een klacht kunt indienen.
Zonder de situatie effectief te kennen blijft het maar gok werk en is er ook geen zekerheid dat de oorzaak bij Telenet zelf ligt.
-
- Elite Poster
Eerst en vooral, dank voor alle reacties.DarkV schreef:Daar ga je heus geen packetloss van krijgen... een DOS attack gaat men heus niet doen op een thuis verbinding. Ik draai hier ook enkele servers voor privé gebruik en als ik in m'n firewall log kijk zijn dit in het ergste geval enkele honderden connecties per dag... gewoon niet relevant dus.Data technicus schreef:Vraagje: heb je poorten open staan op u modem. Mss dat hackers u zoveel pakketten naar u modem stuurt dat deze uitvalt.
1. Ik ben er zeker van dat ik geen poort heb open staan. Ik ben maar een multimedia-amateur en ga nu eens googlen naar "netwerk poorten open zetten".
Ik zou niet weten waarom of hoe men dit doet. Ik vermoed ook dat TN geen (bijkomende) poorten kan open zetten want ik dacht dat zij er ook gebruikten. Ik weet zelfs niet of dit hetzelfde is als port forwarding dus ik ga me nu toch een beetje verder documenteren.
2. Verder denk ik dat ik inderdaad ga escaleren naar de ombudsdienst. Philippe geeft aan dat ik dan met TN niet rechtstreeks meer kan communiceren maar ik geraak met TN ook geen sikkepit verder, ook al communiceer ik met hen. Dus ik ga aansluiten op mijn vorige klacht nog eens vragen naar hun plan van aanpak en vragen dat ze me dit schriftelijk bezorgen binnend de 5 werkdagen en ook direct vermelden dat ik bij gebrek aan antwoord, de stap zet naar de ombudsdienst voor Telecom. Nogmaals, ik geraak ook met TN geen stap verder.
Iemand zei me ooit dat je om bij TN iets te kunnen forceren, moet connecties hebben op het niveau van de directie. Die heb ik niet ...
Gisteren naar de klantendienst gebeld met de vraag of ze eens konden checken of er weer meerder modems geïmpacteerd waren. Gisteren meldde ik de operator dat ik de dag voordien een probleem weer gehad had om 21u05 ongeveer. De man antwoordde:"ik kan niets opzoeken zonder tijdstip". Ik gaf nogmaals aan: "gisteren om 21uO5 ongeveer". Antwoord: "ik kan niets zonder tijdstip opzoeken, u moet me een tijdstip opgeven". 3° X was het OK: vrijdag 22/07 om ongeveer 21u05. Geven ze bij TN hun medewerkers soms opium o.i.d.
3. Wat navraag in de buurt betreft, is het zo dat aan de overkant van de straat, de klachten minimaal zijn tot "sporadisch nood aan het herstarten van de modem".
Aan onze zijde: 3 leegstaande huizen / appartementen, 3 ontevreden VDSL- Proximus klanten, 1 iemand met sat en 2 bejaarde mensen waarvan 1 met een digibox kijkt zonder interactiviteit en de andere het zich niet aantrekt "omdat hij bijna zijn internet niet gebruikt en als er een probleem is, schakelt hij gewoon alle elektriciteit uit door de hoofdzekering af te leggen en weer aan te schakelen".
EDIT: aansluitenc op mijn klacht effectief vandaag terug bijkomend klachtenformulier ingedien met de melding:
1. dat men mij opnieuw geen technieker hoeft te sturen. De laatste wou zelfs niet meer binnen komen en zei dat hij al voldoende bevestigingen zag van collega's dat mijn installatie OK is
2. ik geen telefonische communicatie meer wens
3. dat bij ontstentenis van een schriftelijk bezorgd plan van aanpak, ik het dossier escaleer naar de Ombudsdienst.
Trop is te veel en te veel is trop.
EDIT 2deze morgen nog eens naar klantendienst gebeld met volgend antwoord van operator:
"1. dit dossier sleept te lang aan. Men tracht u tevreden te stellen met peanuts aangezien er een netwerkprobleem is en ze maar blijven techniekers struren die blijkbaar elk op hun beurt verdere netwerk analyse gevraagd hebben die er maar niet komt ...
2. aan de hand van het door u opgegeven tijdstip van de laatste storing, kan ik vaststellen dat in uw buurt opnieuw minstens 6 modems op hetzelfde tijdstip met dezelfde signaalafwijking, problemen vertoonden
3. er is duidelijk een probleem op ruimere schaal in uw buurt, met in het recente verleden, op bepaalde momenten zelfs tientallen geïmpacteerde modems hetgeen weer duidelijk wijst op een netwerk probleem dat niet verder onderzocht is / wordt maar al lang had moeten uitgeklaard worden door een specialist
4. ik kan alleen maar onieuw een technieker sturen die opnieuw het netwerkprobleem kan vaststellen en verder nazicht van het netwerk zal vragen door een specialist met het gekende resultaat
5. gezien voorgaande, zou ik klacht indienen bij de Ombudsdienst. Ik adiveseer u dit ten stelligste want anders komt dit nooit goed"
Afwachten of deze escalatie richting ombudsdienst, nu iets uithaalt.
-
- Elite Poster
Update: al bericht gehad deze voormiddag van de Ombudsdienst dat mijn klacht zonder meer als 'ontvankelijk' verklaart is en dat deze reeds door de ombudsdienst is overgemaakt aan Telenet. TN heeft nu blijkbaar 10 werkdagen om te reageren.
Gisteren omstreeks 21u05, opnieuw problemen met nood tot herhaaldelijk opstarten van de modem na 5 à 6 weken zonder problemen. Opnieuw waren, volgens de klantendienst, meerder modems in de buurt geïmpacteerd.
Ben nieuwsgierig naar reactie van Telenet maar ik vermoed dat zij er zich wel zullen uit lullen ...
Gisteren omstreeks 21u05, opnieuw problemen met nood tot herhaaldelijk opstarten van de modem na 5 à 6 weken zonder problemen. Opnieuw waren, volgens de klantendienst, meerder modems in de buurt geïmpacteerd.
Ben nieuwsgierig naar reactie van Telenet maar ik vermoed dat zij er zich wel zullen uit lullen ...
-
- Elite Poster
Na mijn klacht bij de ombudsdienst, heb ik deze morgen tel. gehad van een SWAT- service engineer van 'Unit-T' die
1. het bestaan van een netwerkprobleem bevestigt.
Bij 3 klanten in de ruime buurt zijn maandag ll. al interventies uitgevoerd (bij 2 vervanging van dropkabel, bij 1 vervanging van een versterker en modem). Blijkbaar blleek duidelijk uit metingen dat er bij deze klanten problemen waren die resulteerden in een slecht retoursignaal, hetgeen kan zorgen voor netwerk problemen.
2. de man had ook al gezien dat ik een mesh systeem (ingesteld als AP) gebruik en bevestigde formeel dat dit niet aan de basis kan liggen van de problemen en volledig compatibel is. De verslagen van alle techniekers over de binnen bekabeling waren zeer positief.
3. mijn apparaten krijgen blijkbaar niet allen een IPV-6 adres. Dit is op zich geen probleem maar blijkbaar zijn er tp-link switches die zogenaamd unmanaged zijn maaar meer doen dan ze eigenlijk moeten doen en dus niet echt volledig unmanaged zijn. Een typisch voorbeeld is de TP-link GS105E of 108E.
Deze switch zorgt ook voor problemen als een modem heropstart en dus tijdelijk 'buiten dienst is', in die zin dat hij toch - ook al wordt hij verkocht als unmanaged - tijdens het heropstart proces van de TN- modem IP- adressen begint uit te delen waardoor er een conflit ontstaat met de TN- modem. (Ik hoop dat ik dit hier correct weergeef want dit is toch wat ik heb begrepen).
4. Bij herhaling van het probleem, moet ik hem onmiddellijk (ik heb zijn email adres) een mail sturen opdat hij thuis kan nakijken wat er dan juist fout loopt waar.
5. In het ergste geval wordt aan de modem en raspberry gehangen die permanent alles monitort en / of gewerkt tijdelijk met een 2° roaming modem die altijd werkt. Zo kan men verder ook het probleem uitvlooien.
Deze man zei dat hij verantwoordelijk blijft voor mijn dossier tot alle problemen van de baan zijn.
Mocht mijn switch een 105E type zijn dan zal hij me gratis thuis de D-Link versie bezorgen opdat de swith al als probleem kan geëlimineerd worden.
Er komt dus schot in de zaak en blijkbaar is mijn schrijven richting Ombudsdienst niet zonder effect geweest.
1. het bestaan van een netwerkprobleem bevestigt.
Bij 3 klanten in de ruime buurt zijn maandag ll. al interventies uitgevoerd (bij 2 vervanging van dropkabel, bij 1 vervanging van een versterker en modem). Blijkbaar blleek duidelijk uit metingen dat er bij deze klanten problemen waren die resulteerden in een slecht retoursignaal, hetgeen kan zorgen voor netwerk problemen.
2. de man had ook al gezien dat ik een mesh systeem (ingesteld als AP) gebruik en bevestigde formeel dat dit niet aan de basis kan liggen van de problemen en volledig compatibel is. De verslagen van alle techniekers over de binnen bekabeling waren zeer positief.
3. mijn apparaten krijgen blijkbaar niet allen een IPV-6 adres. Dit is op zich geen probleem maar blijkbaar zijn er tp-link switches die zogenaamd unmanaged zijn maaar meer doen dan ze eigenlijk moeten doen en dus niet echt volledig unmanaged zijn. Een typisch voorbeeld is de TP-link GS105E of 108E.
Deze switch zorgt ook voor problemen als een modem heropstart en dus tijdelijk 'buiten dienst is', in die zin dat hij toch - ook al wordt hij verkocht als unmanaged - tijdens het heropstart proces van de TN- modem IP- adressen begint uit te delen waardoor er een conflit ontstaat met de TN- modem. (Ik hoop dat ik dit hier correct weergeef want dit is toch wat ik heb begrepen).
4. Bij herhaling van het probleem, moet ik hem onmiddellijk (ik heb zijn email adres) een mail sturen opdat hij thuis kan nakijken wat er dan juist fout loopt waar.
5. In het ergste geval wordt aan de modem en raspberry gehangen die permanent alles monitort en / of gewerkt tijdelijk met een 2° roaming modem die altijd werkt. Zo kan men verder ook het probleem uitvlooien.
Deze man zei dat hij verantwoordelijk blijft voor mijn dossier tot alle problemen van de baan zijn.
Mocht mijn switch een 105E type zijn dan zal hij me gratis thuis de D-Link versie bezorgen opdat de swith al als probleem kan geëlimineerd worden.
Er komt dus schot in de zaak en blijkbaar is mijn schrijven richting Ombudsdienst niet zonder effect geweest.
- Dizzy
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 571 keer
- Bedankt: 709 keer
- Recent bedankt: 9 keer
Jammer dat mensen altijd moeten klagen eer er een reactie komt. Dat is helaas ook mijn ervaring. Klaag je dan geven ze meestal uw zin, anders blijf je zitten met de problemen/kosten.
Vraag steeds een vergoeding met dit soort zaken. Jij betaalt ook uw rekening telkens correct dus mag er dienstverlening zijn, zoniet vergoeding.
Het eenvoudigste was dat je snel kon overstappen naar een andere aanbieder maar dat is niet overal mogelijk.
Vraag steeds een vergoeding met dit soort zaken. Jij betaalt ook uw rekening telkens correct dus mag er dienstverlening zijn, zoniet vergoeding.
Het eenvoudigste was dat je snel kon overstappen naar een andere aanbieder maar dat is niet overal mogelijk.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
-
- Elite Poster
Dank voor de reactie, Dizzy.
Ik heb al compesnaies gekregen waarbij eerder dit jaar al gedurende 2 X 3 maanden mijn internet niet aangerekend is. Bij normale netwerkonderbrekingen zijn ze dit niet verplicht. Dus het feit dat ze dit doen, is een teken aan de wand. Het gaat hier tot om een bedrag van meer dan 240€.
Wat ik (met een totaal gebrek aan kennis van netwerk technologie) niet snap is dat een probleem met een retoursignaal bij een particulier, voor zoveel heibel kan zorgen.
Ik houd jullie zeker verder op de hoogte en het kan misschien ook inspiratie geven aan andere forum gebruikers over "hoe handelen"?
Het is ook de eerste keer dat iemand met mij zo helder en ondubbelzinning over (mogelijke oorzaken van) mijn probleem met mij communiceert. Waarom kan TN niet van in den beginne toegeven dat er een netwerkprobleem is (zoals hun techniekers dit doen) ? Ik geef hen met plezier de nodige tijd om naar een oplossing te zoeken en je weet tenminste dat er iemand mee bezig is. Dat is voor mij al voldoende maar al het gelul van de klantendienst medewerkers ben ik gewoon beu.
Ik heb al compesnaies gekregen waarbij eerder dit jaar al gedurende 2 X 3 maanden mijn internet niet aangerekend is. Bij normale netwerkonderbrekingen zijn ze dit niet verplicht. Dus het feit dat ze dit doen, is een teken aan de wand. Het gaat hier tot om een bedrag van meer dan 240€.
Wat ik (met een totaal gebrek aan kennis van netwerk technologie) niet snap is dat een probleem met een retoursignaal bij een particulier, voor zoveel heibel kan zorgen.
Ik houd jullie zeker verder op de hoogte en het kan misschien ook inspiratie geven aan andere forum gebruikers over "hoe handelen"?
Het is ook de eerste keer dat iemand met mij zo helder en ondubbelzinning over (mogelijke oorzaken van) mijn probleem met mij communiceert. Waarom kan TN niet van in den beginne toegeven dat er een netwerkprobleem is (zoals hun techniekers dit doen) ? Ik geef hen met plezier de nodige tijd om naar een oplossing te zoeken en je weet tenminste dat er iemand mee bezig is. Dat is voor mij al voldoende maar al het gelul van de klantendienst medewerkers ben ik gewoon beu.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
- Bedankt: 598 keer
Uw unmanaged TP-link switch heeft een DHCP-server die IP-adressen zit uit te delen op uw netwerk terwijl de modem offline is? Is dat wat hij zei?koenraaddeconinck schreef:Een typisch voorbeeld is de TP-link GS105E of 108E.
Deze switch zorgt ook voor problemen als een modem heropstart en dus tijdelijk 'buiten dienst is', in die zin dat hij toch - ook al wordt hij verkocht als unmanaged - tijdens het heropstart proces van de TN- modem IP- adressen begint uit te delen
-
- Elite Poster
Ik ga het zo goed mogelijk probren te verwoorden nog eens:
Voor zover ik het als ondeskundige op dit vlak begrepen heb zei hij dat de GS105E een unmanaged switch is waarvan ze al ondervonden hebben dat die meer doet dan dat hij moet doen (letterlijk citaat). Verder zei hij dat het al zo zou geweest zijn dat inderdaad de switch zelf ip-adressen uitdeelt op momenten dat de modem dit niet doet zoals bij een herstart na een update, gedurende de tijdsspanne dat de update duurt ...
Zo meen ik het te hebben begrepen. De switch wordt verkocht als 'unmanaged' maar is eigenlijk niet zo 'dom' als hij hoort te zijn ...
Nogmaals, ik ben geen kenner, integendeel zelfs, maar dit meen ik toch te hebben begrepen.
Ik probeer me te documenteren over zaken nav dit probleem om toch wat basis over netwerktechnologie te verwerven. Ik weet dat je bij een unmanaged switch zelf allerhande dingen zelf kunt instellen en dat is alles. Ik dacht altijd dat een switch - zeker unmanaged - nooit voor IP- conflicten kon zorgen. Doch met dit specifiek type zou er meer kans zijn op problemen.
Daarom dat hij ook vraag om nog eens heel duidelijk te checken of de switch een GS105 is dan wel een GS105E. Hij voegde er aan toe dat de 105E vaak wordt als 105. Ik heb in mijn aankoophistoriek gezien en daar wordt wel duidelijk de TL-GS105 vermeld en niet de 105E.
Finaal al blij dat een netwerkspecialist is ingeschakeld en dat hij dit dossier dient op te volgen tot al mijn problemen voorbij zijn. Verder: het is niet 'Fluvius' maar een privé bedrijf dat nu blijbkaar ingeschakeld wordt ...
Voor zover ik het als ondeskundige op dit vlak begrepen heb zei hij dat de GS105E een unmanaged switch is waarvan ze al ondervonden hebben dat die meer doet dan dat hij moet doen (letterlijk citaat). Verder zei hij dat het al zo zou geweest zijn dat inderdaad de switch zelf ip-adressen uitdeelt op momenten dat de modem dit niet doet zoals bij een herstart na een update, gedurende de tijdsspanne dat de update duurt ...
Zo meen ik het te hebben begrepen. De switch wordt verkocht als 'unmanaged' maar is eigenlijk niet zo 'dom' als hij hoort te zijn ...
Nogmaals, ik ben geen kenner, integendeel zelfs, maar dit meen ik toch te hebben begrepen.
Ik probeer me te documenteren over zaken nav dit probleem om toch wat basis over netwerktechnologie te verwerven. Ik weet dat je bij een unmanaged switch zelf allerhande dingen zelf kunt instellen en dat is alles. Ik dacht altijd dat een switch - zeker unmanaged - nooit voor IP- conflicten kon zorgen. Doch met dit specifiek type zou er meer kans zijn op problemen.
Daarom dat hij ook vraag om nog eens heel duidelijk te checken of de switch een GS105 is dan wel een GS105E. Hij voegde er aan toe dat de 105E vaak wordt als 105. Ik heb in mijn aankoophistoriek gezien en daar wordt wel duidelijk de TL-GS105 vermeld en niet de 105E.
Finaal al blij dat een netwerkspecialist is ingeschakeld en dat hij dit dossier dient op te volgen tot al mijn problemen voorbij zijn. Verder: het is niet 'Fluvius' maar een privé bedrijf dat nu blijbkaar ingeschakeld wordt ...
-
- Elite Poster
Een GS105(E) is van Netgear, TP-Link heeft wel een TL-SG105.koenraaddeconinck schreef:Een typisch voorbeeld is de TP-link GS105E of 108E.
Beide hebben trouwens geen DHCP server voor zover ik kan vinden (er zijn wel andere modellen die specifiek een DHCP server setting hebben voor VLAN's, niet te verwarren met een DHCP client).
Ik zie trouwens niet in hoe dat je probleem zou kunnen verklaren. Eerst en vooral moet je modem niet herstarten, en zelfs als hij dat doet dan gaat een switch niet plots zelf IP-adressen uitdelen (ofwel doet hij dat, ofwel niet)... en zelfs al moest hij dat doen dan gaat dit niet in packet loss resulteren maar gewoon geen connectie.
Wat mij betreft dus een "broodje aap" verhaal.
-
- Elite Poster
Dank voor de reacties.
Excuus voor de verkeerde typering. Het gaat hier dus wel degelijk om de TP- link versies (had vroeger Netgear).
Nogmaals, misschien heb ik hem niet helemaal goed begrepen maar hij gaf wel aan dat het belangrijk was om te kijken naar de 'E' die er al dan niet is. De 105E wordt, aldus de man die ik aan de lijn had, soms verkocht als de 105- versie en die 105E zou meer doen dan wat men van een unmanaged switch mag verwachten en dat zou problemen geven. Dat van die 'E' heb ik wel goed begrepen.
Verder was hij wel formeel over het feit dat er een netwerkprobleem in de buurt is dat nog niet helemaals opgelost is en dat verder gemonitord / onderzocht wordt onder zijn supervisie.
Dat is toch al iets in afwachting van PX fiber.
Als hij het had over een roaming modem en zelf een pemanent monitorende Raspberry die aan de modem wordt gehangen, dan zal men vroeg (en hoe vroeger hoe liever) toch op de oorzaak uitkomen mag ik veronderstellen.
Verder denk ik dan zijn uitleg klopt met hetgeen hier ik al meen gelezen te hebben over TN apparatuur (versterkers, dropkabels, modems, ...) die netwerkproblemen op grote schaal kunnen veroorzaken?
Excuus voor de verkeerde typering. Het gaat hier dus wel degelijk om de TP- link versies (had vroeger Netgear).
Nogmaals, misschien heb ik hem niet helemaal goed begrepen maar hij gaf wel aan dat het belangrijk was om te kijken naar de 'E' die er al dan niet is. De 105E wordt, aldus de man die ik aan de lijn had, soms verkocht als de 105- versie en die 105E zou meer doen dan wat men van een unmanaged switch mag verwachten en dat zou problemen geven. Dat van die 'E' heb ik wel goed begrepen.
Verder was hij wel formeel over het feit dat er een netwerkprobleem in de buurt is dat nog niet helemaals opgelost is en dat verder gemonitord / onderzocht wordt onder zijn supervisie.
Dat is toch al iets in afwachting van PX fiber.
Als hij het had over een roaming modem en zelf een pemanent monitorende Raspberry die aan de modem wordt gehangen, dan zal men vroeg (en hoe vroeger hoe liever) toch op de oorzaak uitkomen mag ik veronderstellen.
Verder denk ik dan zijn uitleg klopt met hetgeen hier ik al meen gelezen te hebben over TN apparatuur (versterkers, dropkabels, modems, ...) die netwerkproblemen op grote schaal kunnen veroorzaken?
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 1001 keer
- Bedankt: 3720 keer
- Recent bedankt: 19 keer
We spreken hier over hoogfrequente signalen (hertziaanse golven), die gedragen zich heel anders dan gewone laagfequente (ohmse) stromenI Indien de toetsellen die ze gebruiken, storingen veroorzaken, en indien de kabel bij jou of buiten (fiches, verbindingen), niet goed afgeschermd zijn, kunnen dergelijke storingen indringen (ingress) op jouw kabelkoenraaddeconinck schreef:Wat ik (met een totaal gebrek aan kennis van netwerk technologie) niet snap is dat een probleem met een retoursignaal bij een particulier, voor zoveel heibel kan zorgen.
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Elite Poster
Bedankt voor de toelichting Philippe ! Weer iets geleerd en materiaal om via Google iets proberen bij te leren.
Wat coax betreft, heb ik binnen Hirschmann coax (volgens onze elektricien één van de beste qua afscherming). De netwerkkabel binnen zou toch ook van degelijke kwaliteit moeten zijn want ik heb hem dit speciaal gevraagd voor het geval er ooit problemen zouden zijn. Liefst loop ik dan niet het risico dat men bij problemen kan zeggen dat ik niet de nodige voorzorgen genomen heb.
Verder: zoals reeds vermeld, deze bekabeling ligt er al 4 jaar en 2.5 à 3 jaar zijn er nooit problemen geweest . Het kan toch niet dat een kabel 3 jaar voldoende afscherming biedt en na anderhalf jaar niet meer of zie ik dit verkeerd?
Ook blijf ik worstelen met het gegeven dat telkens meerdere modems geïmpacteerd zijn op hetzelfde moment en blijkbaar met dezelfde signaal- afwijking.
Mochten er nog tips zijn om mijn installatie te verbeteren, dan verneem ik deze graag. Dank hiervoor bij voorbaat !
Wat coax betreft, heb ik binnen Hirschmann coax (volgens onze elektricien één van de beste qua afscherming). De netwerkkabel binnen zou toch ook van degelijke kwaliteit moeten zijn want ik heb hem dit speciaal gevraagd voor het geval er ooit problemen zouden zijn. Liefst loop ik dan niet het risico dat men bij problemen kan zeggen dat ik niet de nodige voorzorgen genomen heb.
Verder: zoals reeds vermeld, deze bekabeling ligt er al 4 jaar en 2.5 à 3 jaar zijn er nooit problemen geweest . Het kan toch niet dat een kabel 3 jaar voldoende afscherming biedt en na anderhalf jaar niet meer of zie ik dit verkeerd?
Ook blijf ik worstelen met het gegeven dat telkens meerdere modems geïmpacteerd zijn op hetzelfde moment en blijkbaar met dezelfde signaal- afwijking.
Mochten er nog tips zijn om mijn installatie te verbeteren, dan verneem ik deze graag. Dank hiervoor bij voorbaat !
-
- Elite Poster
De coax is zelden het probleem... eerder de connectors (en als deze zich buiten bevinden kan je natuurlijk water in je coax krijgen).koenraaddeconinck schreef:Verder: zoals reeds vermeld, deze bekabeling ligt er al 4 jaar en 2.5 à 3 jaar zijn er nooit problemen geweest . Het kan toch niet dat een kabel 3 jaar voldoende afscherming biedt en na anderhalf jaar niet meer of zie ik dit verkeerd?
Niet teveel over wakker liggen... bij dergelijke problemen zit het probleem hoogstwaarschijnlijk bij Telenet (node, coax, versterker, modem, ...) en niet bij jou thuis (en moest één van je buren of zelfs jijzelf een defecte modem hebben die dit veroorzaakt dan is het nog aan Telenet om deze te vinden en te vervangen).koenraaddeconinck schreef:Ook blijf ik worstelen met het gegeven dat telkens meerdere modems geïmpacteerd zijn op hetzelfde moment en blijkbaar met dezelfde signaal- afwijking.
-
- Elite Poster
Dank voor de reactie DarkV.
Hij geeft toe dat er nog altijd netwerk problemen zijn maar zijn uitleg was zeer technisch. De storingsmarge zou - na interventies maandag ll. - gedaald zijn van in de 30 naar iets van ongeveer 2%.
Vrij lang gesprek met hem gehad en had moeten vragen of dit het aantal keren betreft dat ze abnormale signaalwaarden meten of dat dit het aantal geïmpacteerde modems betreft.
Alleszins kan ik niet ontkennen dat we komen van dagelijks meermaals deconnecteren en dat we nu vorige vrijdag na 5 weken maar de modem moesten opnieuw starten (herhaaldelijk). Het gaat dus de goede kant uit.
Persoonlijk vrees ik dat het TN netwerk - en dan heb ik het vooral over de stukken van nodes naar versterkers en dus klanten (weet niet of er verder nog iets tussen zit) verouderd is. Ze teren op de vroegere kabel en ze hebben wel nodes en versterkers al vervangen maar die kabels (en connectoren) zijn ondertussen toch al 50 jaar oud (wist al begin de 70er jaren dat er kabeldistributie was).
FTTH is gewoon de toekomst, denk ik alhoewel ik ook van PX klanten met fiber hoor dat het niet altijd rozengeur en maneschijn is.
Als ze dit probleem kunnen oplossen, ben ik al content. We zien wel wat de toekomst brengt.
Ik heb voor de netwerk specialist thuis al enkele commando's moeten uitvoeren in DOS, nl. de klassieke 'ipconfig' en 'arp -a'. Dit laatste gaf een overzicht precies van ip-adressen en MAC- adressen van toestellen. Daar zal alvast geen dubbel gebruikt IP- adres tussen. Dus ik mag er van uitgaan waarschijnlijk dat dit ook al OK zal zijn.
Nogmaals aan iedereen oprechte dank voor de opvolging van dit topic en de tussenkomsten !
Ik hoop dat die SWAT netwerk specialist inderdaad het probleem vindt.DarkV schreef:De coax is zelden het probleem... eerder de connectors (en als deze zich buiten bevinden kan je natuurlijk water in je coax krijgen).koenraaddeconinck schreef:Verder: zoals reeds vermeld, deze bekabeling ligt er al 4 jaar en 2.5 à 3 jaar zijn er nooit problemen geweest . Het kan toch niet dat een kabel 3 jaar voldoende afscherming biedt en na anderhalf jaar niet meer of zie ik dit verkeerd?
Er is dus buiten inderdaad een geoxideerde coax connector gevonden en vervangen. De dropkabel is volgens de techniekers nzeker nog OK.
Niet teveel over wakker liggen... bij dergelijke problemen zit het probleem hoogstwaarschijnlijk bij Telenet (node, coax, versterker, modem, ...) en niet bij jou thuis (en moest één van je buren of zelfs jijzelf een defecte modem hebben die dit veroorzaakt dan is het nog aan Telenet om deze te vinden en te vervangen).koenraaddeconinck schreef:Ook blijf ik worstelen met het gegeven dat telkens meerdere modems geïmpacteerd zijn op hetzelfde moment en blijkbaar met dezelfde signaal- afwijking.
Hij geeft toe dat er nog altijd netwerk problemen zijn maar zijn uitleg was zeer technisch. De storingsmarge zou - na interventies maandag ll. - gedaald zijn van in de 30 naar iets van ongeveer 2%.
Vrij lang gesprek met hem gehad en had moeten vragen of dit het aantal keren betreft dat ze abnormale signaalwaarden meten of dat dit het aantal geïmpacteerde modems betreft.
Alleszins kan ik niet ontkennen dat we komen van dagelijks meermaals deconnecteren en dat we nu vorige vrijdag na 5 weken maar de modem moesten opnieuw starten (herhaaldelijk). Het gaat dus de goede kant uit.
Persoonlijk vrees ik dat het TN netwerk - en dan heb ik het vooral over de stukken van nodes naar versterkers en dus klanten (weet niet of er verder nog iets tussen zit) verouderd is. Ze teren op de vroegere kabel en ze hebben wel nodes en versterkers al vervangen maar die kabels (en connectoren) zijn ondertussen toch al 50 jaar oud (wist al begin de 70er jaren dat er kabeldistributie was).
FTTH is gewoon de toekomst, denk ik alhoewel ik ook van PX klanten met fiber hoor dat het niet altijd rozengeur en maneschijn is.
Als ze dit probleem kunnen oplossen, ben ik al content. We zien wel wat de toekomst brengt.
Ik heb voor de netwerk specialist thuis al enkele commando's moeten uitvoeren in DOS, nl. de klassieke 'ipconfig' en 'arp -a'. Dit laatste gaf een overzicht precies van ip-adressen en MAC- adressen van toestellen. Daar zal alvast geen dubbel gebruikt IP- adres tussen. Dus ik mag er van uitgaan waarschijnlijk dat dit ook al OK zal zijn.
Nogmaals aan iedereen oprechte dank voor de opvolging van dit topic en de tussenkomsten !
-
- Elite Poster
Op zich bizar vind ik dat iemand van het SWAT team je nog dergelijke dingen laat doen als hij ziet dat half de straat z'n modem problemen heeft.koenraaddeconinck schreef:Ik heb voor de netwerk specialist thuis al enkele commando's moeten uitvoeren in DOS, nl. de klassieke 'ipconfig' en 'arp -a'. Dit laatste gaf een overzicht precies van ip-adressen en MAC- adressen van toestellen. Daar zal alvast geen dubbel gebruikt IP- adres tussen. Dus ik mag er van uitgaan waarschijnlijk dat dit ook al OK zal zijn.
-
- Elite Poster
M.i. denken die mannen dat het niet is omdat de helft van de straat problemen heeft, dat het niet mogelijk is dat bij mij zelf bepaalde zaken ook niet koosjer zijn ... ?
Zelf weet ik echt niet meer wat ik nog meer kan doen. Als jij hier bevestigt dat het probleem 99,99% zeker bij de TN infrastructuur ligt, 5 tot 7 techniekers zeggen dat mijn installatie niet het probleem kan zijn, logs aantonen dat op eenzelfde tijdstip tal van modem geïmpacteerd zijn in de buurt op hetzelfde tijdstip met dezelfde signaalafwijking, als zoals de laatste keer alles 5 weken werkt zoals het hoort (en er m.a.w. 2 x om de 5 weken bij mij een apparaat of de installatie voor problemen zou zorgen, hetgeen me onwaarschijnlijk lijkt), dan ben ik gerust dat de kans nihil is dat ik zelf veroorzaker ben van de netwerk uitvallen.
Als ook onze elektricien met specialisatie in netwerk- en domotica aangeeft dat hij mij 100% verzekert dat alles hier uitgevoerd is volgens de regels ...
dan weet ik hetniet meer en ben ik er idd gerust in dat het probleem zich niet bij mij situeert.
Maar ik denk dat die mannen niemand geloven op zijn woord en 'feiten' / keiharde bewijzen willen.
Zelf weet ik echt niet meer wat ik nog meer kan doen. Als jij hier bevestigt dat het probleem 99,99% zeker bij de TN infrastructuur ligt, 5 tot 7 techniekers zeggen dat mijn installatie niet het probleem kan zijn, logs aantonen dat op eenzelfde tijdstip tal van modem geïmpacteerd zijn in de buurt op hetzelfde tijdstip met dezelfde signaalafwijking, als zoals de laatste keer alles 5 weken werkt zoals het hoort (en er m.a.w. 2 x om de 5 weken bij mij een apparaat of de installatie voor problemen zou zorgen, hetgeen me onwaarschijnlijk lijkt), dan ben ik gerust dat de kans nihil is dat ik zelf veroorzaker ben van de netwerk uitvallen.
Als ook onze elektricien met specialisatie in netwerk- en domotica aangeeft dat hij mij 100% verzekert dat alles hier uitgevoerd is volgens de regels ...
dan weet ik hetniet meer en ben ik er idd gerust in dat het probleem zich niet bij mij situeert.
Maar ik denk dat die mannen niemand geloven op zijn woord en 'feiten' / keiharde bewijzen willen.
-
- Elite Poster
Update
Sedert lang, terug voor het eerst al een maand zonder problemen.
Men heeft: 1. zoals al vermeld, een dropkabel bij een klant hier in de straat vervangen op nr. 166 en bij een klant in een aanpalende straat ook herstellingen uitgevoerd.
Verder: op 27/07 zou de tap vervangen zijn (maar blijkbaar niet die hier op onze gevel, misschien een andere ergens in de straat?) en is er ook onderhoud uitgevoerd aan de node.
De SWAT technicus heeft alles ook nagekeken en is nu tot de bevinding gekomen dat de resterende storing op het netwerk verwaarloosbaar is en geenszins invloed kan hebben op mijn modem. Dat is dus blijkbaar zo.
Positief is dat ik sedert een maand niets meer heb moeten doen aan de modem en dat alles perfect werkt.
Na hoger vermelde onderhouds- en herstellingswerken, resulterend in 'geen problemen meer', blijft TN in correspondentie tav. de ombudsdienst opperen dat mijn installatie waarschijnlijk toch nog een rol zou kunnen spelen. Hoe arrogant kan men zijn, wetende dat het de eigen troep is die alle heibel veroorzaakt en na onderzoek van mijn installatie door 4, 5 of 6 techniekers die de netwerkproblemen van de daken schreeuwden. Il faut le faire.
Helaas, helass nog geen Px fiber hier ...
Verder heb ik de indruk dat de ombudsdienst enkel een tussenpersoon is voor uitwisseling of doorgave van correspondentie. Of zou TN toch om 'k weet niet welke reden verveeld zitten met dossiers bij de ombudsdienst. Kunnen zij druk uitoefenen op een provider? Heb een artikel gelezen over hun bevoegdheden en redenen waarom ze aanspreekbaar zijn maar wat ze concreet in dergelijke dossiers voor een klant kunnen betekenen, dat is voor mij nogal wazig.
Enfin, problem solved en hopelijk voor lang.
Sedert lang, terug voor het eerst al een maand zonder problemen.
Men heeft: 1. zoals al vermeld, een dropkabel bij een klant hier in de straat vervangen op nr. 166 en bij een klant in een aanpalende straat ook herstellingen uitgevoerd.
Verder: op 27/07 zou de tap vervangen zijn (maar blijkbaar niet die hier op onze gevel, misschien een andere ergens in de straat?) en is er ook onderhoud uitgevoerd aan de node.
De SWAT technicus heeft alles ook nagekeken en is nu tot de bevinding gekomen dat de resterende storing op het netwerk verwaarloosbaar is en geenszins invloed kan hebben op mijn modem. Dat is dus blijkbaar zo.
Positief is dat ik sedert een maand niets meer heb moeten doen aan de modem en dat alles perfect werkt.
Na hoger vermelde onderhouds- en herstellingswerken, resulterend in 'geen problemen meer', blijft TN in correspondentie tav. de ombudsdienst opperen dat mijn installatie waarschijnlijk toch nog een rol zou kunnen spelen. Hoe arrogant kan men zijn, wetende dat het de eigen troep is die alle heibel veroorzaakt en na onderzoek van mijn installatie door 4, 5 of 6 techniekers die de netwerkproblemen van de daken schreeuwden. Il faut le faire.
Helaas, helass nog geen Px fiber hier ...
Verder heb ik de indruk dat de ombudsdienst enkel een tussenpersoon is voor uitwisseling of doorgave van correspondentie. Of zou TN toch om 'k weet niet welke reden verveeld zitten met dossiers bij de ombudsdienst. Kunnen zij druk uitoefenen op een provider? Heb een artikel gelezen over hun bevoegdheden en redenen waarom ze aanspreekbaar zijn maar wat ze concreet in dergelijke dossiers voor een klant kunnen betekenen, dat is voor mij nogal wazig.
Enfin, problem solved en hopelijk voor lang.