Pagina 3 van 3
Re: Ev dream scattered....de eerste
Geplaatst: 17 dec 2021, 13:44
door stevenvs
En wat met mensen die in een appartement wonen ?
Bijlange niet ieder appartementsgebouw heeft evenveel parkings als dat er appartementen zijn.
Ik hoor ze al bellen, sorry chef ik kan vandaag niet komen werken want de publieke laadpaal was bezet.
Alsook waarom zouden mensen die om welke reden dan ook geen parkeerplaats of garage hebben meer moeten betalen om hun wagen op te laden ?
Zoals altijd heeft onze regering weer eens goed nagedacht over dit alles

Re: Ev dream scattered....de eerste
Geplaatst: 17 dec 2021, 14:12
door heist_175
tom35 schreef:boran_blok schreef:Uitzonderingen zijn dat, uitzonderingen.
Ik weet niet waar jij die data haalt van 15kw per 100km maar dat geldt alleen als je 50-60 kmh per uur rijdt. Ga je 100-120kmh rijden zitten de meeste wagens tussen de 23-26kwh per 100km.
Daarnaast wat het origineel topic betreft, je, wat g je doen als in de straat met 20 huizen en 30 auto's de mensen allemaal elektrische auto gaan hebben en die moeten opladen.
In welke straat rijdt iedereen elke dag 200km

?
De procedureslag zal voor elke centrale tot de laatste minuut gevochten worden.
Élke centrale.
Zowel voor de gascentrales als voor de kerncentrales (nieuw & te verlengen).
Re: Ev dream scattered....de eerste
Geplaatst: 17 dec 2021, 14:22
door marzman
stevenvs schreef:En wat met mensen die in een appartement wonen ?
Bijlange niet ieder appartementsgebouw heeft evenveel parkings als dat er appartementen zijn.
Ik hoor ze al bellen, sorry chef ik kan vandaag niet komen werken want de publieke laadpaal was bezet.
Alsook waarom zouden mensen die om welke reden dan ook geen parkeerplaats of garage hebben meer moeten betalen om hun wagen op te laden ?
Zoals altijd heeft onze regering weer eens goed nagedacht over dit alles

Daar moet je zelf over nadenken. De prijs voor parkeren verschilt ook met waar je woont en als je wilt tuinieren moet je ook een moestuintje huren. In het appartement waar ik woonde zou ik gewoon een kabel uit het raam hangen naar beneden om goedkoper te laden.
Re: Ev dream scattered....de eerste
Geplaatst: 17 dec 2021, 16:46
door duizend
heist_175 schreef:
In welke straat rijdt iedereen elke dag 200km

?
Dus met je huidige diesel ga je ook pas tanken op het moment dat je een ganse dag gereden hebt met het low fuel lampje aan.
Of hou je daar meer dan 80 km reserve en is dat voor een elektrische wagen ineens niet meer nodig.
Het blijft vandaag sukkelen, als je de batterij niet dagelijks kan vullen.
Re: Ev dream scattered....de eerste
Geplaatst: 17 dec 2021, 18:59
door SPR
cadsite schreef:
Meer afschrijving? Neem dan een lichte vracht of de trein. Je koopt volgens mij in de eerste plaats de juiste tools voor je job. Non argument dus.
Het is dat jij dat even gaat beslissen in functie van de werkgever? Sterk. Heel sterke argumenten om het een non argument te noemen.

Re: Ev dream scattered....de eerste
Geplaatst: 17 dec 2021, 19:47
door heist_175
duizend schreef:heist_175 schreef:
In welke straat rijdt iedereen elke dag 200km

?
Het blijft vandaag sukkelen, als je de batterij niet dagelijks kan vullen.
Dat dus: elke dag aan de stekker hangen, dan hoe je zelden/nooit 200km te laden én kan je de load op uw eigen netwerk laag houden (~ capaciteitstarief).
Re: Ev dream scattered....de eerste
Geplaatst: 17 dec 2021, 20:03
door WalterB1
marzman schreef: In het appartement waar ik woonde zou ik gewoon een kabel uit het raam hangen naar beneden om goedkoper te laden.
Mijn schoonbroer heeft sinds kort een elektrische wagen. Er is een wallbox aanwezig om thuis te laden. Maar dat doen blijkbaar niet veel omdat het goedkoper zou zijn via een laadpaal. Ik ken de financiën niet, geef dat maar door. Maar alhoewel er de factor gemak is is het wel interessant dat voor wie geen zonnepanelen heeft thuis laden niet noodzakelijk het goedkoopste is.
Re: Ev dream scattered....de eerste
Geplaatst: 17 dec 2021, 20:20
door Sasuke
Thuis laden is altijd het goedkoopste, tenzij je op kosten van de werkgever op kantoor of aan een laadpaal kan laden natuurlijk. Of als je nog een tesla rijdt die onder de ‘gratis supercharging’ regeling valt.
En voor hierboven … ELKE dag laden is het beste qua impact op het elektriciteitsnet, dan hoeft dat ook niet aan de volle 11kW en kan je dus veel meer wagens tegelijk aan. Lijkt me wiedes toch ?
Re: Ev dream scattered....de eerste
Geplaatst: 17 dec 2021, 20:25
door cadsite
SPR schreef:cadsite schreef:
Meer afschrijving? Neem dan een lichte vracht of de trein. Je koopt volgens mij in de eerste plaats de juiste tools voor je job. Non argument dus.
Het is dat jij dat even gaat beslissen in functie van de werkgever? Sterk. Heel sterke argumenten om het een non argument te noemen.

Ik zie niet goed wat ik hier niet juist zeg hoor.
Als je, zoals ik, geregeld grote afstanden op 1 dag moet afleggen en nogal wat vracht moet mee nemen, dan kies je gewoon niet voor EV.
Snel gerekend. Een Caddy kost €25.000, een gelijkaardige EV €50.000.
Ik moet een rit doen van 2 x 250km met een halve kuub vracht. (Kortrijk - Amsterdam, een vaak terugkerende rit voor ons)
Met die Caddy doe ik dat op 2/3 diesel tank zonder stoppen.
Met een EV moet ik zowel in de heen als terugrit stoppen om te laden. Theoretisch rijden EV camionettes allemaal max. 280km, we weten ook dat in de praktijk dat in het beste geval 200km zal zijn)
Werkuren zijn niet gratis en wacht-uren zijn ook werkuren.
Welke dommerik gaat in dit geval voor een fiscaal iets interessantere véél duurdere wagen kiezen die ook nog eens veel onhandiger is in gebruik?
Re: Ev dream scattered....de eerste
Geplaatst: 18 dec 2021, 00:02
door SPR
De werkgever en niet de werknemer?
Re: Ev dream scattered....de eerste
Geplaatst: 18 dec 2021, 10:56
door Sasuke
In dat geval is een Diesel gewoon de slimste keuze. Onze auto’s zijn allemaal EV of Hybride, maar de ‘camionette’ voor de grotere ladingen zal nog lang een dieseltje blijven hoor. De kostprijs van dat ding is zo laag dat de aftrek geen argument is.
Zoals cadsite aanhaalt zullen diesels en benzine de komende 10j niet volledig verdwijnen. Klein vrachtvervoer zal nog lang op fossiele brandstoffen blijven rijden. Lease wagens en/of personen wagens is iets helemaal anders.
Re: Ev dream scattered....de eerste
Geplaatst: 18 dec 2021, 18:01
door Ramaht
duizend schreef:Dus met je huidige diesel ga je ook pas tanken op het moment dat je een ganse dag gereden hebt met het low fuel lampje aan.
Of hou je daar meer dan 80 km reserve en is dat voor een elektrische wagen ineens niet meer nodig.
.
Meestal als de BC geen te rijden afstand meer aangeeft. Tenzij ik op de route niet direct een Esso tegenkom, dan zal’k eerder tanken om onderweg niet te moeten zoeken.