Hey Telecom
- Belgissschenaap
- Pro Member
- Berichten: 352
- Lid geworden op: 21 nov 2020, 07:01
- Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
- Bedankt: 50 keer
Bijkomend vraag, eens je simkaart hebt, hoeveel tijd heb je om hem actief te maken?phil48 schreef:Is dat met nummerovername en zo ja, loopt dat wat vlot ?ddd schreef:Ok, nu zeker knoop doorgehakt. 2x 10GB aan €10 besteld.
Om zo dicht mogelijk bij eind datum huidig abonnement te geraken
-
- Elite Poster
- Berichten: 2929
- Lid geworden op: 04 jan 2013, 22:33
- Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
- Bedankt: 190 keer
Ben ook eens benieuwd want die 10€ deal is ideaal voor de vrouw en die 20€ deal zie ik dan weer zitten, zeker als ik beslis om geen Epic Combo Fiber meer af te nemen en een abo bij RapidXS neem (1000/1000)...
Internet & TV: Orange Love Trio
GSM: Go Plus + Carrefour Mobile (vervanging vaste lijn)
Mifi: Tempo Giga
iPhone 11 64GB SG | Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) | Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) | iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw | Apple TV 4 | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
GSM: Go Plus + Carrefour Mobile (vervanging vaste lijn)
Mifi: Tempo Giga
iPhone 11 64GB SG | Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) | Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) | iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw | Apple TV 4 | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
-
- Pro Member
- Berichten: 239
- Lid geworden op: 27 nov 2006, 23:35
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 7 keer
Heeft Hey! ook Esim? Rechtstreeks aan te vragen? Eerst een ‘normale’ Sim en dan vervangen naar Esim?
Ik kan er precies niks van vinden in hun FAQ op de website…
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Ik kan er precies niks van vinden in hun FAQ op de website…
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
- Belgissschenaap
- Pro Member
- Berichten: 352
- Lid geworden op: 21 nov 2020, 07:01
- Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
- Bedankt: 50 keer
Het zou beschikbaar moeten zijn, weet niet meteen hoe.Rke schreef:Heeft Hey! ook Esim? Rechtstreeks aan te vragen? Eerst een ‘normale’ Sim en dan vervangen naar Esim?
Ik kan er precies niks van vinden in hun FAQ op de website…
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
https://tweakers.net/nieuws/187258/oran ... enten.html
Hey biedt abonnementen aan met eSim en via recyclebare simkaarten. Orange-klanten kunnen over een aantal weken met hun fysieke SIM migreren naar hey-eSim, als ze dat willen. Hey maakt gebruik van het mobiele netwerk van Orange en krijgt daardoor ondersteuning voor HD Voice, VoLTE en VoWiFi. Het is nog niet bekend of hey-klanten 5g-internet zullen krijgen als Orange het 5g-netwerk uitrolt in België. Hey is een directe reactie op het goedkope Mobile Vikings, dat onlangs
.
Update 9:40 uur - In een eerdere versie zeiden we dat hey nog niet beschikbaar was via eSim. Dat bleek niet te kloppen na navraag bij de persafdeling van Orange. Daarom is het artikel aangepast.
-
- Pro Member
- Berichten: 316
- Lid geworden op: 26 jul 2008, 08:50
- Uitgedeelde bedankjes: 143 keer
- Bedankt: 29 keer
De promo is zeer interessant.
Ik heb nu Orange Duo.. vreemd eigenlijk dat ze het niet in combo met vast internet aanbieden zoals MV en Scarlet.
Want nu kunnen mensen wel los internet nemen bij Orange en dan GSM bij Hey maar even goed hun vast internet ergens anders, allemaal niet interessant op die manier natuurlijk.
Ik heb nu Orange Duo.. vreemd eigenlijk dat ze het niet in combo met vast internet aanbieden zoals MV en Scarlet.
Want nu kunnen mensen wel los internet nemen bij Orange en dan GSM bij Hey maar even goed hun vast internet ergens anders, allemaal niet interessant op die manier natuurlijk.
-
- Elite Poster
- Berichten: 2929
- Lid geworden op: 04 jan 2013, 22:33
- Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
- Bedankt: 190 keer
Ik zit momenteel ook nog met een Duo, maar wat als ik nu toch naar Hey overschakel. Wordt mijn vast internet dan automatisch Home Internet of is dat, zoals het vroeger was, een anderen prijs?
Internet & TV: Orange Love Trio
GSM: Go Plus + Carrefour Mobile (vervanging vaste lijn)
Mifi: Tempo Giga
iPhone 11 64GB SG | Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) | Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) | iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw | Apple TV 4 | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
GSM: Go Plus + Carrefour Mobile (vervanging vaste lijn)
Mifi: Tempo Giga
iPhone 11 64GB SG | Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) | Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) | iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw | Apple TV 4 | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
-
- Pro Member
- Berichten: 380
- Lid geworden op: 14 okt 2004, 17:52
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 29 keer
Ik ben gisterenavond ook klant geworden bij Hey.Muziekbos schreef:Net een bestelling geplaatst voor Hey10. Is het normaal dat de bevestigingsmail van de bestelling op zich laat wachten? Of ben ik te ongeduldig?
Ook nog geen mail ontvangen. Via chat vernomen dat het wel 24 uur kan duren.
-
- Elite Poster
- Berichten: 2273
- Lid geworden op: 08 feb 2010, 15:56
- Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
- Bedankt: 153 keer
Gisteren besteld, vandaag de SIM al geleverd volgens mijn vrouw.
Straks eens activeren. Zit nu bij Proximus.
De andere SIM, nog niks van gezien.
Bij de bestelling kon ik geen EDPnet kiezen als huidige provider. Maar heb "andere" gekozen. Ze zullen nog aan't zoeken zijn welke?
Straks eens activeren. Zit nu bij Proximus.
De andere SIM, nog niks van gezien.
Bij de bestelling kon ik geen EDPnet kiezen als huidige provider. Maar heb "andere" gekozen. Ze zullen nog aan't zoeken zijn welke?
-
- Elite Poster
- Berichten: 1403
- Lid geworden op: 08 dec 2008, 22:54
- Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
- Bedankt: 299 keer
Is bij mij ook EDPnet, ook andere gekozen. Geen bevestiging mail ontvangen. Via de chat kon men niets terug vinden van mijn bestelling. Een tweede keer geprobeerd, zelfde resultaat. De flexijobber die de "andere providers" moet uitzoeken zal vandaag niet werken zekers?ddd schreef: De andere SIM, nog niks van gezien.
Bij de bestelling kon ik geen EDPnet kiezen als huidige provider. Maar heb "andere" gekozen. Ze zullen nog aan't zoeken zijn welke?
-
- Elite Poster
- Berichten: 2273
- Lid geworden op: 08 feb 2010, 15:56
- Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
- Bedankt: 153 keer
Ik had ook een veld verwacht waar ik dan EDPnet zelf kon ingeven. Maar noppes.
Provider "andere" met een klantennummer. Begin maar...
Of kan men dat zien aan de hand van het gsm nummer?
Bevestigingsmail heb ik wel gehad. Maar geen 2e mail van opsturen SIM (wat bij de Proximus wel was)
Provider "andere" met een klantennummer. Begin maar...
Of kan men dat zien aan de hand van het gsm nummer?
Bevestigingsmail heb ik wel gehad. Maar geen 2e mail van opsturen SIM (wat bij de Proximus wel was)
-
- Elite Poster
- Berichten: 1403
- Lid geworden op: 08 dec 2008, 22:54
- Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
- Bedankt: 299 keer
Ik heb mijn simkaartnummer ingegeven. Ik dacht dat dit iets gemakkelijker te achterhalen, te linken was met de "andere".ddd schreef:Ik had ook een veld verwacht waar ik dan EDPnet zelf kon ingeven. Maar noppes.
Provider "andere" met een klantennummer.
-
- Pro Member
- Berichten: 380
- Lid geworden op: 14 okt 2004, 17:52
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 29 keer
Ik heb ook reeds 2 maal al mijn gegevens ingevoerd en nog steeds geen bevestigingsmail ontvangen.
Blijkbaar gaat daar van alles mis. Zelfs hun chat slaat door. Computer die altijd weer dezelfde vraag stelt.
Morgen nog 1 poging doen. Als dit niet lukt eens informeren bij de ombudsman.
Zojuist nog eens via de chat contact met Hey. Hun antwoord:
Pieter-Jan
Ik zie dat we je aanvraag goed hebben ontvangen om 14u32.
Het kan wel even duren voor je een bevestiging ontvangt.
Wat is je email adres?
Alexis
Dank je! We houden je op de hoogte.
Er is momenteel een algemeen probleem met de verwerking van nieuwe bestellingen, dus inderdaad ondervinden meerdere klanten dit probleem.
We dan al het mogelijke om dit zo snel mogelijk op te lossen
Blijkbaar gaat daar van alles mis. Zelfs hun chat slaat door. Computer die altijd weer dezelfde vraag stelt.
Morgen nog 1 poging doen. Als dit niet lukt eens informeren bij de ombudsman.
Zojuist nog eens via de chat contact met Hey. Hun antwoord:
Pieter-Jan
Ik zie dat we je aanvraag goed hebben ontvangen om 14u32.
Het kan wel even duren voor je een bevestiging ontvangt.
Wat is je email adres?
Alexis
Dank je! We houden je op de hoogte.
Er is momenteel een algemeen probleem met de verwerking van nieuwe bestellingen, dus inderdaad ondervinden meerdere klanten dit probleem.
We dan al het mogelijke om dit zo snel mogelijk op te lossen
Laatst gewijzigd door blidi 24 mei 2022, 17:44, in totaal 1 gewijzigd.
- Belgissschenaap
- Pro Member
- Berichten: 352
- Lid geworden op: 21 nov 2020, 07:01
- Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
- Bedankt: 50 keer
@dddddd schreef:Gisteren besteld, vandaag de SIM al geleverd volgens mijn vrouw.
Straks eens activeren. Zit nu bij Proximus.
De andere SIM, nog niks van gezien.
Bij de bestelling kon ik geen EDPnet kiezen als huidige provider. Maar heb "andere" gekozen. Ze zullen nog aan't zoeken zijn welke?
Staat er op de begeleidende brief iets over de termijn waarop deze geactiveerd moet worden?
En nog bijkomende info die handig kan zijn voor mensen die ook willen overstappen?
-
- Elite Poster
- Berichten: 2273
- Lid geworden op: 08 feb 2010, 15:56
- Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
- Bedankt: 153 keer
Vannacht is de SIM gestopt met werken. En mijn vrouw is al lang weg als ik opsta.
Dat lijkt dus allemaal heel vlot te lopen.
De 2e SIM, komende van EDPnet, niets meer gezien na bevestiginsmail.
Die brief, ik vermoed dat ze deze mee heeft. Vanmiddag weet ik meer.
Dat lijkt dus allemaal heel vlot te lopen.
De 2e SIM, komende van EDPnet, niets meer gezien na bevestiginsmail.
Die brief, ik vermoed dat ze deze mee heeft. Vanmiddag weet ik meer.
- Belgissschenaap
- Pro Member
- Berichten: 352
- Lid geworden op: 21 nov 2020, 07:01
- Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
- Bedankt: 50 keer
Hehe, ja is omdat ik juist voldoende tijd wil. Zou dan sim bestellen en pas week later of meer deze activeren.ddd schreef:Vannacht is de SIM gestopt met werken. En mijn vrouw is al lang weg als ik opsta.
Dat lijkt dus allemaal heel vlot te lopen.
De 2e SIM, komende van EDPnet, niets meer gezien na bevestiginsmail.
Die brief, ik vermoed dat ze deze mee heeft. Vanmiddag weet ik meer.
-
- Elite Poster
- Berichten: 1403
- Lid geworden op: 08 dec 2008, 22:54
- Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
- Bedankt: 299 keer
Gisterenavond een mail met de mededeling dat de sim kaart is verzonden. Ondanks geen bevestiging mail is de aanvraag wel geregistreerd in hun systeem.Muziekbos schreef:Net een bestelling geplaatst voor Hey10. Is het normaal dat de bevestigingsmail van de bestelling op zich laat wachten? Of ben ik te ongeduldig?
-
- Elite Poster
- Berichten: 2273
- Lid geworden op: 08 feb 2010, 15:56
- Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
- Bedankt: 153 keer
Hier eerst bericht van bpost dat er iets onderweg is. En daarna mail van Hey! dat het verzonden is.
Dus ook de 2e SIM kaart zal goed komen.
Op de chat ook steeds vrij snel en goed geholpen.
Voorlopig
Dus ook de 2e SIM kaart zal goed komen.
Op de chat ook steeds vrij snel en goed geholpen.
Voorlopig
- Belgissschenaap
- Pro Member
- Berichten: 352
- Lid geworden op: 21 nov 2020, 07:01
- Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
- Bedankt: 50 keer
Denk dat hun systeem ondertussen terug mee is en dat het eerder een overrompeling was voor hen.
gisteren bestel 18u fzo, en binnen 3 min een bevestiging mail.
gisteren bestel 18u fzo, en binnen 3 min een bevestiging mail.
-
- Plus Member
- Berichten: 216
- Lid geworden op: 09 jan 2012, 13:45
- Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
- Bedankt: 13 keer
Heb je eerst je nieuwe SIM geactiveerd vooraleer je vorige SIM (veronderstel dat je nummeroverdracht hebt aangevraagd) werd uitgeschakeld? Of is de uitschakeling automatisch gegaan waarop je je HEY sim bent beginnen gebruiken?ddd schreef:Stond geen datum of tijd op om te activeren.
SIM er net in, en werkt.
Dus van bestelling tot werkende SIM op 36 uur.
Maar, nog steeds geen nieuws van mijn 2e bestelling.
-
- Elite Poster
- Berichten: 2273
- Lid geworden op: 08 feb 2010, 15:56
- Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
- Bedankt: 153 keer
Gewoon bij Hey aangegeven bij de bestelling dat het van proximus komt.
Opzeggen hoef je zelf niet te doen.
Als je de SIM aankrijgt, moet je deze op hun website activeren.
Dan wachten tot je geen ontvangst meer hebt, kan enkele uren duren. SIM wisselen en klaar.
Opzeggen hoef je zelf niet te doen.
Als je de SIM aankrijgt, moet je deze op hun website activeren.
Dan wachten tot je geen ontvangst meer hebt, kan enkele uren duren. SIM wisselen en klaar.
- Belgissschenaap
- Pro Member
- Berichten: 352
- Lid geworden op: 21 nov 2020, 07:01
- Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
- Bedankt: 50 keer
Dat opzeggen door nieuwe provider gaat al jaren goed als je je nummer wilt behouden.
Voordeel van nummerbehoud, is dat ze het nummer echt bij huidige provider op moeten eisen, dus kan niet anders dan dat het stop gezet wordt.
Voordeel van nummerbehoud, is dat ze het nummer echt bij huidige provider op moeten eisen, dus kan niet anders dan dat het stop gezet wordt.
-
- Plus Member
- Berichten: 216
- Lid geworden op: 09 jan 2012, 13:45
- Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
- Bedankt: 13 keer
Ik heb mijn Hey SIM gisteren in de bus gekregen. Mijn vraag was meer uit praktische redenering. Of het oude abo stopgezet wordt (of na enkele uren althans) vanaf je je nieuwe Hey SIM activeert. Heb nog een kleine week lopen bij EDPnet dus ik zou even wachten dan met nieuwe SIM te activeren.
-
- Premium Member
- Berichten: 654
- Lid geworden op: 31 jul 2019, 13:26
- Uitgedeelde bedankjes: 37 keer
- Bedankt: 18 keer
Ik dacht zelf dat je enkele maanden had om je sim te activeren.
Nuja, je oude abbo wordt inderdaad automatisch afgesloten en verwerkt in de facturering van oude provider. Je hou die best wel in het oog, zo heb ik eens geweten dat Orange een halve maand moest aanrekenen maar een volle maand aanrekende, na tussenkomst werd plots de volledige maand gecrediteerd en dus eigenlijk halve maand 'winst' gehad.
Ik ga ook een familielid op deze Hay Telecom deal zetten
Nuja, je oude abbo wordt inderdaad automatisch afgesloten en verwerkt in de facturering van oude provider. Je hou die best wel in het oog, zo heb ik eens geweten dat Orange een halve maand moest aanrekenen maar een volle maand aanrekende, na tussenkomst werd plots de volledige maand gecrediteerd en dus eigenlijk halve maand 'winst' gehad.
Ik ga ook een familielid op deze Hay Telecom deal zetten
- Belgissschenaap
- Pro Member
- Berichten: 352
- Lid geworden op: 21 nov 2020, 07:01
- Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
- Bedankt: 50 keer
Ja, heb dit hier zelfs of ergens online gelezen.Ratface schreef:Ik heb mijn Hey SIM gisteren in de bus gekregen. Mijn vraag was meer uit praktische redenering. Of het oude abo stopgezet wordt (of na enkele uren althans) vanaf je je nieuwe Hey SIM activeert. Heb nog een kleine week lopen bij EDPnet dus ik zou even wachten dan met nieuwe SIM te activeren.
Vanaf dat je ze activeert, gaat hey de machine in gang steken bij andere provider. Kan tot 24u duren zeggen ze zelf.
-
- Elite Poster
- Berichten: 2273
- Lid geworden op: 08 feb 2010, 15:56
- Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
- Bedankt: 153 keer
Waarom zou je wachten, je krijgt dat pro rata terug van de oude provider.Ratface schreef:Ik heb mijn Hey SIM gisteren in de bus gekregen. Mijn vraag was meer uit praktische redenering. Of het oude abo stopgezet wordt (of na enkele uren althans) vanaf je je nieuwe Hey SIM activeert. Heb nog een kleine week lopen bij EDPnet dus ik zou even wachten dan met nieuwe SIM te activeren.
-
- Plus Member
- Berichten: 216
- Lid geworden op: 09 jan 2012, 13:45
- Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
- Bedankt: 13 keer
Jup, volledig niet aan gedacht. Zat nog in de prepaid faseddd schreef:Waarom zou je wachten, je krijgt dat pro rata terug van de oude provider.Ratface schreef:Ik heb mijn Hey SIM gisteren in de bus gekregen. Mijn vraag was meer uit praktische redenering. Of het oude abo stopgezet wordt (of na enkele uren althans) vanaf je je nieuwe Hey SIM activeert. Heb nog een kleine week lopen bij EDPnet dus ik zou even wachten dan met nieuwe SIM te activeren.
-
- Elite Poster
- Berichten: 2273
- Lid geworden op: 08 feb 2010, 15:56
- Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
- Bedankt: 153 keer
Als je nu meer betaalt, kan je best zo snel mogelijk om..
------------------------------------------------------
Vandaag SIM 2 in de bus gekregen.
Activatie online gedaan. Niet gewacht op bevestiging, direct SIM gewisseld (zoon zijn data was toch op). Maar het werkte direct.
Loopt al bij al zeer vlot, ook snel geholpen met vragen via chat. Ik ga er nog wat (laten) omzetten.
------------------------------------------------------
Vandaag SIM 2 in de bus gekregen.
Activatie online gedaan. Niet gewacht op bevestiging, direct SIM gewisseld (zoon zijn data was toch op). Maar het werkte direct.
Loopt al bij al zeer vlot, ook snel geholpen met vragen via chat. Ik ga er nog wat (laten) omzetten.
-
- Elite Poster
- Berichten: 1403
- Lid geworden op: 08 dec 2008, 22:54
- Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
- Bedankt: 299 keer
Deze morgen zat de sim kaart in de brievenbus. De online activatie doorlopen, 5 minuten later netwerk weg en de Orange Sim kaart ingestoken. Online account gemaakt en tegen deze namiddag staat alles mooi zichtbaar. Verloopt allemaal heel vlot, de sim is gewoon een Orange sim kaart. Het is dus gewoon Full Orange, maar dan met de naam Hey.Muziekbos schreef:
Gisterenavond een mail met de mededeling dat de sim kaart is verzonden. Ondanks geen bevestiging mail is de aanvraag wel geregistreerd in hun systeem.
De Orange App op gsm gezet, maar ik vrees dat deze niet zal werken. Het is wel mogelijk om deze te activeren omdat het via het Orange netwerk verloopt.
Direct na activatie kreeg ik de credit nota's binnen van EDPnet.
Alles is dus heel vlot verlopen. Ondanks het uitblijven van een bevestiging mail.
-
- Plus Member
- Berichten: 216
- Lid geworden op: 09 jan 2012, 13:45
- Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
- Bedankt: 13 keer
- Staat bij jullie abo gegevens in de klantenzone van Hey ook €15 vermeld i.p.v. €10 per maand?
- Voicemail kan niet volledig worden uitgezet, beltijd kan enkel worden verlengd tot 30 seconden. Beetje irritant maar soit...
- Voicemail kan niet volledig worden uitgezet, beltijd kan enkel worden verlengd tot 30 seconden. Beetje irritant maar soit...
-
- Elite Poster
- Berichten: 2273
- Lid geworden op: 08 feb 2010, 15:56
- Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
- Bedankt: 153 keer
Ja, contact opgenomen met helpdesk via chat. Is normaal. Op het factuur zou er €5 korting komen.Ratface schreef:- Staat bij jullie abo gegevens in de klantenzone van Hey ook €15 vermeld i.p.v. €10 per maand?