Zien zonder bril of lenzen

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
joriz
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
Bedankt: 40 keer

AfAX schreef:De echtgenote bestelt haar maandlenzen reeds meer dan 10 jaar online en gebruikt vloeistof van Kruidvat. Geen issues, en volgens dat ze zegt een stuk goedkoper dan 'brillen'.
Wees blij dat haar ogen ze goed verdragen. Ikzelf heb bijvoorbeeld lenzen nodig voor astigmatism. Een cilinder zoals ze ook wel zeggen en een vrij hoge.
Deze lenzen zijn vrij duur, 1 jaar lezen koste mij 400euro + 100euro per jaar voor vloeistof (die met tabletjes voor gevoelige ogen).
Het comfort was niet aangenaam. In de lenzen zitten kleine gewichtjes zodat ze niet kunnen draaien maar door drogen ogen of andere zaken gingen deze vaak toch draaien waardoor het zicht troebel werd. Dus sinds jaren terug een bril jammer genoeg.
Edpnet VDSL XL + Voip @ 100/35Mbit / Fritzbox 7490
devilkin
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 341 keer
Contacteer:

M'n vriendin had hetzelfde probleem - via de optiek in gent (aangesloten bij lensonline) een aantal varianten van lenzen uitgetest tot ze uiteindelijk uitkwam op Coopervision BioFinity (toric).
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Unicorn1
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 36 keer
Bedankt: 40 keer

Net achter de lenzen geweest: zijn eerst 5 dagen testlenzen.

Maar ik stuikte achterover vd prijs: 75€ per maand voor zachte daglenzen. Dat komt omdat ik toric lenzen moet hebben, daardoor zijn die reteduur.
De maandlenzen zouden naar het schijnt 25€ per maand zijn, toch een fors verschil in prijs. Dusja. Eerst testen nu en dan tja, dan tja, best zeker voor maandlenzen gaan zekers?

Want 75€ iedere maand is veel geld.

Update: amaai , lens insteken lukt niet. Al 3 naar de knoppen haha. Mijn oog is te gevoelig voor helaas, tzal nen vorten bril weer worden. Ppff, tege mijn goesting.
Als ik de lens wil insteken bij het minste ik mijn oog raakt ist miserie, ben overgevoelig en mijn oog klapt doe ook al houdk met mijn vingers open. Als ik dat iedere dag moet doen ga ik zot komen.

Zit niks anders op dan voor een bril weer te kiezen.
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”