Home Assistant show'ke

Voor discussies en hulp met je smarthome en automatisering kan je hier terecht. DE plaats voor alles over home assistant, Philips hue, Zigbee, Sonoff, ...
Tazmanian79
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 26 keer
Recent bedankt: 2 keer
Provider

Heb je de Tuya toegevoegd via de integratie Tuya of Local Tuya?
keerekeerweere
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 69 keer
Bedankt: 21 keer
Provider
Te Koop forum

Tazmanian79 schreef: 03 feb 2023, 12:55 Is er trouwens iemand die elektrische rolluiken heeft en kan bedienen via Home Assistant?
Hier staan rolluiken op 4 veluxen, van het merk velux die met Homeassistant worden aangestuurd via een KNX module.
HA stuurt dan eenvoudig de KNX signalen op de bus en ontvangt ook status posities.
Maar de drukschakelaars van KNX kunnen deze natuurlijk ook aansturen.

Bestaat ergens een (heel) oude posting op een forum om de gewone 24V velux motors 'dom' te laten blijven en gewoon via polarisatie omkering aan te sturen (up/down).
Ben nooit voorstander van io homecontriol, Somfy en dergelijke integratie geweest. blijkbaar zijn de recent velux rolluiken niet meer zo 'compatibel' en werken ze enkel nog met hun eigen sturingen en (duurdere) interfaces, tenzij je modules voor de aansturing gaat ombouwen.
Telenet OneUp 1000/40 - Edpnet 100/40 - OPNSense
DarkV
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 128 keer
Bedankt: 172 keer

Tazmanian79 schreef: 18 feb 2023, 13:43 Heb je de Tuya toegevoegd via de integratie Tuya of Local Tuya?
Via de integratie... Local Tuya was me onbekend (alsook HACS).
Tazmanian79
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 26 keer
Provider

Heb zelf de Tuya integratie maar heel kort gebruikt. Via Local Tuya ben je niet meer afhankelijk van de cloud, kan je de polling zelf instellen. Het instellen is wel eerst een uitzoekwerk per toestel. Daar kan je ook een factor instellen om de juiste waardes te krijgen in Home Assistant.
DarkV
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 128 keer
Bedankt: 172 keer

Ik zie in de cloud versie een "scale" staan maar aangezien ik in de Tuya app en de cloud logging zie ik alles correct... dus wat mij betreft is die en HA probleem.

Ik was ondertussen wat verder aan het spelen met personen met de bedoeling een aantal apparaten uit te schakelen als een aantal personen het huis verlaten maar een trigger conditie is blijkbaar steeds een OR ???
Plaats reactie

Terug naar “Home automation en domotica”