Pagina 3 van 5

kwaliteit telefoon

Geplaatst: 15 feb 2005, 09:45
door hans
Beste,

Aan degene die al een aansluiting van Scarlet One hebben.
Hoe vinden jullie de kwaliteit van de telefoonlijn? Beter, Slechter of hetzelfde?

Dank U

Hans

Geplaatst: 15 feb 2005, 16:46
door Soltek
Ik ben niet zeker maar het lijkt of de Kiestoon iets stiller is en er zit wat meer ruis op.
Tijdens een gesprek merk je daar niets van. Dit is duidelijk verstaanbaar.

Re: kwaliteit telefoon

Geplaatst: 15 feb 2005, 19:49
door Gast
hans schreef:Beste,

Aan degene die al een aansluiting van Scarlet One hebben.
Hoe vinden jullie de kwaliteit van de telefoonlijn? Beter, Slechter of hetzelfde?

Dank U

Hans


Heb nu al een week de box en ik moet zeggen dat het perfect werkt. De telefoon werkt direct, geen ruis en goede klank. Ik heb het aan de mensen aan de andere kant van de lijn gevraagd, maar die horen ook geen verschil.
Kortom, nog geen moment spijt gehad dat ik de overstap gemaakt heb.

scarlet one levertijden

Geplaatst: 16 feb 2005, 12:51
door kris geusens
En hoe zit het tegenwoordig met de levertijden van die box, ik had hier gelezen dat het wel lang kon duren voor je die box had, zit je dan trouwens zonder lijn of niet ?

Kris

Geplaatst: 16 feb 2005, 16:48
door Soltek
Ik heb nooit zonder telefoon of internet gezeten.
Eerst krijg je je gsm-kaart. Na een berichtje van je oude provider moet je je nieuwe kaart gebruiken (oude vervalt).
Voor het internet moest je vanaf dat je niet meer kunt inloggen bij je oude ISP, je inloggen bij Scarlet.
Deze gegevens krijg je de eerste weken al.
Voor telefoon is het idem. Nu kan ik bellen met belgacom en met Scarlet.
éénmaal na het telefoontje om te bevestigen dat je Scarlet box is aangesloten dan nemen ze de kiestoon weg van belgacom en kan je enkel bellen via Scarlet.
Dit alles gebeurde hier in een tijdspanne van twee dikke maanden.

Geplaatst: 18 feb 2005, 15:35
door Gast
Ik heb hier wel koper, liggen maar geen kiestoon( ik heb geen abbo bij bgc dus). Brengt scarlet dan alles in orde voor mij?

Ik heb deze vraag naar de helpdesk gemaild, maar de helpdesk is wel bagger, ik wacht al meer dan een week op een antwoord.

Geplaatst: 19 feb 2005, 11:00
door stefke
Ik vraag me wel af hoe de andere operators gaan reageren als een klant van bij hun naar scarlet gaat bellen.

Belgakoe vraagt nu al meer aan zijn abonnee als ie belt naar telenet of versatel.

Heb ook wel al de wijze beslissing genomen om de aanvraag bij scarlet in te dienen. Ben genoeg uitgemolken door ons belgakoetje. Heb al de gsm bij scarlet, nu nog wachten op de box

Maar ik hoop dat de mensen die naar hier gaan bellen niet de dupe gaan worden. Scarlet is gratis naar vaste lijnen, dat is voor mij het belangrijkste. De andere zullen moeten volgen.

Telenet ervaring?

Geplaatst: 21 feb 2005, 22:43
door Jerre
Hallo,
iemand ervaring met overschakelen van Telenet(tel+internet) naar Scarlet One? Ik lees op de site van Scarlet da je zelf je Telenet internetabonnement moet opzeggen.. . Betaal je niet een maand dubbel dan (zowel Telenet internet en Scarlet)? En geen problemen gehad met de waarborg van de modem terug te krijgen?

Geplaatst: 25 feb 2005, 12:07
door Ofloo
Cyrus23 schreef:Scarlet weeral zo'n vies aftreksel van belgacom. Door hun stommiteiten al meerdere malen ten gronde gegaan. Eenskijken wat deze propaganda teweeg gaat brengen. Ik denk nt dat de meeste mensen hier op zitten te wachten. Maar ja het is en blijft scarlet. Eens kijken hoelang ze dit gaan volhouden. Ik zie in de toekomst weer maar eens een faillisement aankomen.


denk het niet .. maar je moet gewoon eens denken hoe lang ze ons al afrippen :p

Scarlet

Geplaatst: 25 feb 2005, 22:21
door Toya
Voor mensen die nog twijfelen over scarlet one,
voor mij een heel goed product,goede telefoonlijn,adsl werkt perfect en sneller dan adsl van bv skynet,helpdesk heeft heel bekwame mensen zoals een zekere John ***** die mij perfect geholpen heeft bij mijn installatie,heb zelf de box aangesloten maar had een stomme fout gemaakt die moelijk op te sporen was.
alles word voor jou geregeld ,opzegtermijn bij andere operatoren is gedaan door scarlet zelf

nadeel de lange wachttijd vooraleer alles in orde gebracht was + - 7 weken ,lange wachttijd aan de telefoon voor de helpdesk 48 min,wegens het grote succes maar ja is toch gratis hè

aan te bevelen

grt toya

[mod] Gelieve nooit namen te noemen zonder de persoon in kwestie zijn goedkeuring. [/mod]

Geplaatst: 28 feb 2005, 16:20
door Gast
ik ben al 3 maand aant wachten op mijne scarletbox :)

adsl werkt al en gsm ook ma telefoon dus nog altijd niet.... 1 december ongeveer aangevraagt en nu dus nog niks...

Geplaatst: 28 feb 2005, 17:06
door Maglor
Anonymous schreef:ik ben al 3 maand aant wachte op mijne scarletbox :)

adsl werkt al en gsm ook ma telefoon dus nog altijd niet.... 1 december ongeveer aangevraagt en nu dus nog niks...


Wat is dan het bedrag dat je moet betalen? Het volledige bedrag? Of enkel je ADSL-verbinding?

Geplaatst: 28 feb 2005, 17:15
door Gast
voor zover ik weet enkel de gesprekskosten met de gsm. Het ADSL abonnement niet (tot nu toe toch) heb nog geen factuur gezien maar ik had ergens in de nieuwsgroepen opgevangen dat je pas moest betalen als je alle drie producten hebt

(omdat je één maand gratis krijgt)

Geplaatst: 28 feb 2005, 23:10
door Soltek
Dat zal wel, één maand gratis! Bedrog is het.
Die scarelet box kost 99 euro waarbij één maand abo. zit, dus je betaald wel degelijk voor die zo gezegde gratis maand.
Nu betaal ik zelfs dubbel voor mijn adsl. Ik heb voor de maand februari betaald bij skynet en nu krijg ik een faktuur waarin staat dat ik al moet betalen vanaf 1 februari.
Hier tellen ze dan zogezegd die gratis maand vanaf en blijft er nog een 12 euro over.
Thans had ik eind januari gebeld met scarlet om te vragen of ik die maand februari nog moest betalen aan skynet.
Zij verzekerde mij dat mijn eerste faktuur pas zou komen nadat de nummer om portering was gebeurd.
Mijn eerste faktuur zou vanaf maart pas beginnen dus moest ik zeker die maand februari aan skynet betalen.
In tussen is mijn nummer nog steeds niet omgezet.
Vandaag dus nog eens gebeld met scarlet en zei vertelde dat dit normaal was en het te maken had met het opzeggen bij skynet (dit zou in het kontrakt staan: één maand opzeg).
Ik begrijp er niets van maar laat je niks wijs maken over één maand gratis.
Je betaald gratis twee keer voor dezelfde maand!

Geplaatst: 01 maa 2005, 08:10
door Gast
die zit idd in die box ma als die promo zou vervallen dan betaal je 99 euro voor de box en geen gratis maand... dus in feite krijg je wel een gratis maand !

Telenet antwoord op hoe lijn opzeggen

Geplaatst: 01 maa 2005, 13:55
door Jerre
Hier het antwoord van Telenet dat ik kreeg op de vraag hoe je bij Telenet je internetlijn moet opzeggen:

Wij danken u voor uw email aangaande de opzeg van de internetverbinding.
Hierbij laten we u weten dat u de internetverbinding inderdaad best kan laten stopzetten wanneer de nieuwe adsl-lijn geactiveerd is.
De factuurdatum van de internetverbindg is telkens op de 1ste van de maand, uw volgende factuur zal dus die van 1 maart 2005 zijn.
Indien dit voor u mogelijk is kan u via mail of een brief de opzeg doen bijvoorbeeld met ingang van 31 maart 2005, afhankelijk of u dan al een adsl-lijn hebt.
Het is ook geen enkel probleem om in het midden van de maand op te zeggen, de overige dagen zullen dan gecrediteerd worden bij de slotfactuur.

Geplaatst: 01 maa 2005, 14:16
door meon
Amai, wat een beleefd en correct antwoord, ook al vraag je om bij hen te vertrekken :-o

Re: Telenet antwoord op hoe lijn opzeggen

Geplaatst: 01 maa 2005, 19:17
door chrisse
Jerre schreef:Hier het antwoord van Telenet dat ik kreeg op de vraag hoe je bij Telenet je internetlijn moet opzeggen:

Wij danken u voor uw email aangaande de opzeg van de internetverbinding.
Hierbij laten we u weten dat u de internetverbinding inderdaad best kan laten stopzetten wanneer de nieuwe adsl-lijn geactiveerd is.
De factuurdatum van de internetverbindg is telkens op de 1ste van de maand, uw volgende factuur zal dus die van 1 maart 2005 zijn.
Indien dit voor u mogelijk is kan u via mail of een brief de opzeg doen bijvoorbeeld met ingang van 31 maart 2005, afhankelijk of u dan al een adsl-lijn hebt.
Het is ook geen enkel probleem om in het midden van de maand op te zeggen, de overige dagen zullen dan gecrediteerd worden bij de slotfactuur.



Dit staat er in de voorwaarden:

4. DUUR

4.1. De minimumduur van deze Overeenkomst bedraagt 1 jaar vanaf de aanvaarding door Telenet van uw aanvraag. U kan evenwel steeds de Overeenkomst beëindigen in de gevallen voorzien in de artikelen 2.3 en 8. Indien u 10 werkdagen voor het verstrijken van de minimumperiode mits een aangetekend schrijven de Overeenkomst niet hebt opgezegd, wordt deze automatisch verlengd voor onbepaalde duur. Vanaf dat moment kan u te allen tijde via een aangetekend schrijven de Overeenkomst beëindigen mits het naleven van een opzegtermijn van 10 werkdagen.

Nogal duidelijk dus maar toch een pluim voor de vriendelijkheid waarmee
(S)TE(E)LENET zijn antwoord formuleerde

Geplaatst: 01 maa 2005, 19:33
door Gast
Beste,

Iemand ervaring met een volledig nieuwe installatie ? Ik verhuis binnenkort naar een nieuwbouw waar belgacom wel een telefoonlijn zal binnenleggen.

Thanks,

W.

Geplaatst: 02 maa 2005, 16:11
door Aart J. Wessels
Ik zal eens opletten. Bij ons is het ook nieuwbouw, ne appartement. Belgacom heeft de lijnen wel in de kelder aangelegd, maar nog niet aangesloten op de draad die naar mijn appartement loopt.

Als het goed is sluit Scarlet mij uiterlijk 10 maart aan (heb wel al 4 december de aanvraag gedaan he)...

Geplaatst: 02 maa 2005, 23:22
door Maglor
Vanaf vandaag zit ik ook op Scarlet One...

http://www.adslbox.be speed test results:
- Download speed : 3061 kbit/s or 383 kbyte/s
- Upload speed : 237 kbit/s or 30 kbyte/s
Wed Mar 2 2005 at 23:21:13 UTC+0100

Dat ziet er dus wel goed uit :-D

Maar... Als ik op mijn.scarlet.be mijn volume check, komt daar niets bij, zelfs na een reconnect. Is dit normaal? Of wordt die volumemeter maar op bepaalde tijdstippen geüpdatet?

Geplaatst: 03 maa 2005, 02:49
door Soltek
Maglor schreef:Vanaf vandaag zit ik ook op Scarlet One...

http://www.adslbox.be speed test results:
- Download speed : 3061 kbit/s or 383 kbyte/s
- Upload speed : 237 kbit/s or 30 kbyte/s
Wed Mar 2 2005 at 23:21:13 UTC+0100

Dat ziet er dus wel goed uit :-D

Maar... Als ik op mijn.scarlet.be mijn volume check, komt daar niets bij, zelfs na een reconnect. Is dit normaal? Of wordt die volumemeter maar op bepaalde tijdstippen geüpdatet?

Dat van die volumemeter is hier ook zo, soms komt die en soms staat die op 0.
Over uw speedtest wil ik het volgende kwijt: probeer eens ergens anders een speedtest te doen.
Of gebruik een andere pc. Bij maakt dat verschil uit en heb nog steeds niet gevonden hoe het komt.
Soms is mijn speedtest alleen de eerste keer goed daarna altijd minder en bijna altijd dezelfde waarde.
Op deze pc is de waarde altijd goed (ja ik weet dat het vreemd lijkt).

http://www.adslbox.be speed test results:
- Download speed : 3240 kbit/s or 405 kbyte/s
- Upload speed : 424 kbit/s or 53 kbyte/s
Thu Mar 3 2005 at 02:48:17 UTC+0100

Geplaatst: 03 maa 2005, 09:56
door stefke
Zit nog met een vraagje. Het ip nummer is dit vast of wisseld dit ook???

Geplaatst: 03 maa 2005, 10:58
door Soltek
Het ip nummer veranderd hier voorlopig niet tenzij je de scarlet box restart.
Dus je hebt niet echt een vast ip maar toch langer dan bij skynet waar je om de 36h een nieuw ip kreeg.

Geplaatst: 11 maa 2005, 15:54
door Gast
Aart J. Wessels schreef:Ik zal eens opletten. Bij ons is het ook nieuwbouw, ne appartement. Belgacom heeft de lijnen wel in de kelder aangelegd, maar nog niet aangesloten op de draad die naar mijn appartement loopt.

Als het goed is sluit Scarlet mij uiterlijk 10 maart aan (heb wel al 4 december de aanvraag gedaan he)...


Goed, alles is klaar, ik bel en internet via Scarlet. Het heeft allemaal lang geduurd:

- begin december '04 aangevraagd en toegewezen
- 28 januari verhuisd naar nieuwbouw, maar nog niets van Scarlet ontvangen
- 8 maart materialen Scarlet ontvangen, maarrrr:

Ja, we hadden dus die Scarlet-spullen binnen, maar konden dat nog niet aansluiten. In de kelder van het appartementengebouw was wel een blauw Belgacom-kastje binnengebracht, maar de kabels naar alle appartementen hingen nog los, en ik heb geen sleutel voor die kastjes. Dus Scarlet gebeld. Die konden wel iemand sturen voor installatie, maar t was wel druk dus die zou waarschijnlijk de week erop bellen voor een afspraak, omdat ik initieel geen installatie erbij had aangevraagd.
Nu, ik dacht dat installatie €89 euro kostte, en ging dus ook eens bij Belgacom navraag doen, want het is tenslotte hun kastje, en volgens mij hadden zij de kabels horen aan te sluiten.
De Belgacom-winkel wist me te vertellen dat Scarlet.One NOOOOOOOOIT zou kunnen werken zonder Belgacom abonnement :lol:
Maargoed, met alle aanbiedingen van het moment leek 9x €6,50 aan Belgacom betalen voor een telefoonlijn me minder duur dan €89 voor Scarlet, dus ik vertelde de beste man bij Belgacom dat hij vast gelijk had en technisch erg goed onderlegd leek :twisted: en vroeg ze dus die lijn aan te leggen. De afspraak hiervoor stond gepland op 16 maart.
Gisteren sprak ik een technieker van Scarlet. Hij hoorde mijn verhaal aan en vroeg me of er onder of naast dat blauwe Belgacom-kastje in de kelder toevallig een wandcontactdoos was aangebracht. :idea:
Ja, ik dacht dus dat die voor testapparatuur van Belgacom was, maar neehoor, Belgacom heeft de lijn in opdracht van Scarlet aangelegd toen Scarlet ontdekte dat er op mijn adres nog geen lijn aanwezig was. Maar die Belgacom-mensen zijn te beroerd uit te zoeken om welke woning het gaat, en plaatsen dus MIJN telefoonaansluiting in de kelder, terwijl ik in de penthouse woon :roll:
Maargoed, de technieker van Scarlet zal aankomende maandag iemand langs laten komen die kosteloos de aansluiting naar boven verplaatst. De €89 zullen niet worden gerekend omdat het geen install is maar een repair, en ik niet zelf de storing heb veroorzaakt.
Maargoed, toen ik van hem hoorde dat dat beneden mijn aansluiting was ben ik gisteravond direct aan het klussen gegaan, lang gezocht naar de kabel die naar mij appartement loopt, aangesloten op de wandcontactdoos in de kelder, en jahoor, Internet en telefoon :-D
Helemaal super :-D
Vanochtend snel Belgacom weer afgebeld, met de vraag waarom zij niet vertelden dat er allang een aansluiting aanwezig was bij mij. Zeggen ze in die winkel: Dat kan niet, er is bij ons niets bekend over een aansluiting bij U. Nee, ik bel zonder aansluiting vanuit huis zeker :-D

Maargoed, eind goed al goed, en ondanks de langzame verwerking vind ik de service van Scarlet in ieder geval een stuk beter dan van die leugenachtige types in de Belgacom-shop....

Geplaatst: 11 maa 2005, 18:35
door Gast
Idd, die van belgacom heeft zich waarschijnlijk vergist met andere formules waar je wél nog een abonnement voor nodig hebt .... en als die van belgacom-shop kijkt of er bij u een aansluiting is zal hij nix vinden omdat uw lijn eigendom is van scarlet ...
Of mssn doet belgacom express zo moeilijk :)

Geplaatst: 11 maa 2005, 23:22
door Gast
Anonymous schreef:Idd, die van belgacom heeft zich waarschijnlijk vergist met andere formules waar je wél nog een abonnement voor nodig hebt .... en als die van belgacom-shop kijkt of er bij u een aansluiting is zal hij nix vinden omdat uw lijn eigendom is van scarlet ...
Of mssn doet belgacom express zo moeilijk :)


Mja, normaal gezien moet op een adres echt wel gezien kunnen worden of er een aansluiting is, maargoed, wellicht in de shops niet ;)

Evengoed, productkennis is duidelijk ondermaats, nog afgezien van incapabelheid als het aankomt op klantenservice en klantenbinding.

Geplaatst: 11 maa 2005, 23:25
door stefke
Weet er ook iemand of er ook webruimte bijzit bij je scarlet one abonnement???


Dit is weer niet terug te vinden op hun site.

Geplaatst: 12 maa 2005, 12:59
door Kurt Breezer
stefke schreef:Weet er ook iemand of er ook webruimte bijzit bij je scarlet one abonnement???


Dit is weer niet terug te vinden op hun site.


ja hoor ik denk ftp domein: home.scarlet.be of home2.scarlet.be en dan uw gebruiksnaam en pass van de verbinding moet maar eens testen. En je kunt uw domein dan raadplegeven via : http://home.scarlet.be/~uwgebruiksnaam of http://home2.scarlet.be/~uwgebruiksnaam.

Geplaatst: 12 maa 2005, 17:59
door rockyou
Voorlopig geen webruimte bij Scarlet One.

Scarlet one is geïnstalleerd en werkt ok. Kiestoon viel nu en dan weg in het begin, maar is opgelost nu.

Toch even vermelden dat Belgacom per twee maanden factureert bijvoorbeeld februari-maart, en wanneer het nummer is overgedragen in februari, je het abonnementsgeld voor maart niet terugkrijgt, staat blijkbaar in hun voorwaarden !
Dus voor je overstapt naar Scarlet, facturatie per maand aanvragen bij Belgacom !

Geplaatst: 16 maa 2005, 12:20
door pointbreak
rockyou schreef:Voorlopig geen webruimte bij Scarlet One.

Scarlet one is geïnstalleerd en werkt ok. Kiestoon viel nu en dan weg in het begin, maar is opgelost nu.

Toch even vermelden dat Belgacom per twee maanden factureert bijvoorbeeld februari-maart, en wanneer het nummer is overgedragen in februari, je het abonnementsgeld voor maart niet terugkrijgt, staat blijkbaar in hun voorwaarden !
Dus voor je overstapt naar Scarlet, facturatie per maand aanvragen bij Belgacom !


Dank je, goeie tip trouwens voor facturatie per maand bij Belgacom (aanvraag)
Toch weeral een paar centjes gespaard uit de zakken van die geldwolven !

Ps: Webruimte van Scarlet bedraagt 50 MB. staat op hun site.

Geplaatst: 16 maa 2005, 16:10
door Maglor
pointbreak schreef:Ps: Webruimte van Scarlet bedraagt 50 MB. staat op hun site.


Ja, voor Scarlet ADSL wel, maar niet voor Scarlet One. Maar voor mij hoeft het (nog) niet. 'k Kan nog altijd op mijn oude webruimte bij Skynet op... :D

Geplaatst: 18 maa 2005, 15:58
door Aart J. Wessels
rockyou schreef: Kiestoon viel nu en dan weg in het begin, maar is opgelost nu.



Dat hebben wij dus ook. Hoe is dat bij U opgelost?

Geplaatst: 18 maa 2005, 19:53
door rockyou
Herstart van Scarlet Box lost het probleem normaalgezien op, maar aangezien de kiestoon dagelijks wegviel, heb ik naar helpdesk gebeld. Aangezien ik op 4.3km van centrale zit, hebben ze een downgrade aangevraagd naar 1.1Mbit op 12/03. Downgrade is vanaf 18/03 actief, dus kiestoon zou niet meer mogen uitvallen, zit nu jammergenoeg wel op lagere snelheid, wel 2 euro goedkoper. Had voordien bij Tiscali ook nu en dan connectie die wegviel, maar voor internet was dit niet echt een probleem.
Nadat downgrade uitgevoerd is, best eens naar Scarlet support surfen.

Geplaatst: 25 maa 2005, 16:48
door Heino
Ben sinds vorige week volledig bij Scarlet.

Alles werkt perfect maar vroeger surfte ik aan een snelheid van rond de 400kByte/sec en nu maar aan een snelheid van 170kByte/sec. Volgens de supportdienst zit ik verder dan 4km van de centrale vandaar de lagere snelheid, maar bij Skynet had ik daar geen problemen mee.

Maken zij gebruik van andere centrales? Zou dit op te lossen zijn?

H.

Geplaatst: 25 maa 2005, 16:55
door Blue-Sky
Waarschijnlijk is dit een probleempje dat uit te klaren is tussen die beide ISP's. (een of andere instelling, waar ze soms moeilijk over doen)
Ik meen zoiets al gelezen te hebben in een andere thread.

Grtz,

Geplaatst: 25 maa 2005, 17:52
door Gast
sinds deze week adsl scarlet

Your current download speed:
3153kbit/s or 394kbyte/s

Your current upload speed:
405kbit/s or 51kbyte/s

Geplaatst: 30 maa 2005, 20:58
door Maglor
Hebben diegenen die Scarlet One hebben ook last van een wegvallend signaal? Van het moment dat mijn ADSL-signaal wegvalt, valt dus ook de telefoonverbinding (vaak) mee uit, wat natuurlijk niet ideaal is.

Ik heb dit enkel voor wanneer mijn PC al een tijd aanstaat en niet gebruikt wordt (niet dat hij in standby of zo gaat en dat de HD uitvalt, alles blijft gewoon draaien). De LED-jes vd box blijven gewoon branden, maar je kan meestal dus niet meer op internet. En soms kan je dus ook niet meer bellen/gebeld worden...

Wanneer ik de box herstart werkt alles terug naar behoren, maar het zou toch niet mogen dat ik 2-3 keer per dag mijn box moet herstarten om alles terug aan de praat te krijgen en gebeld te kunnen worden?

Geplaatst: 30 maa 2005, 21:17
door rockyou
Zie 5 berichten hoger. Een downgrade zal bij jou waarschijnlijk nodig zijn.
Sedert downgrade op 18/3 slechts 1 maal onderbroken geweest bij mij.
Hopelijk was dit een uitzondering.

Geplaatst: 30 maa 2005, 21:26
door Maglor
Hmmm, downgrade, wtf! NOOOOOOOOOOO! :-(

Hoe zou ik nu té ver van een centrale kunnen wonen in Brussel? :? Zelf al zou Scarlet andere centrales gebruiken dan bvb Skynet???

Wel gek dat ik vóór ik de box aansloot reeds een paar weken via Scarlet surfte en toen nooit geen problemen had met een wegvallend signaal. Zou die box er dus misschien voor iets tussensteken?

Morgen eens proberen binnen te geraken op de support... Wish me luck :wink: