Opgepast voor oplichters op 2dehands.be

Heb je problemen met het instellen van je netwerk, bedraad of draadloos, dan kan je hier altijd terecht!
woutervh
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1571
Lid geworden op: 09 mei 2007, 11:44
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 147 keer

Hij houdt vol. Intussen heb ik hem een foto van wat schoenen doorgemaild uit welke hij mag kiezen :-D
foto_temp_002.jpg()(3847A4837ED301643F3A2179DFA9C3E5).jpg
Edit: Wat een volhouder, hij wil ze alle 7, en vraagt mijn gegevens voor zijn voorschot... :eek: Ik weet precies geen antwoord meer te verzinnen. Volgens mij moet die foto ergens in Pakistan genomen zijn :-D
MClaeys schreef:@hierboven
PM de link naar uw droogkast eens, want men vrouw zoekt er een
Je hebt pb
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5339
Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
Uitgedeelde bedankjes: 487 keer
Bedankt: 556 keer

Zeg dat er twee linkerschoenen mankeren omdat je zoontje maar 1 voet heeft...
J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Of je hebt van hetzelfde merk/type schoenen 2 sets: één van een zwarte linkerschoen en een witte rechterschoen, maar je hebt diezelfde set ook als witte linkerschoen en zwarte rechterschoen. Omwille van de zeldzaamheid van deze set wel een extra voorschot vragen! Special offer :)

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
R2D2
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1170
Lid geworden op: 20 aug 2015, 15:07
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 67 keer

Het leukste is om zeer absurd te gaan. Haal je inspiratie bij Scamalot van James Veitch.

krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Oh, zalige kerel :)

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
R2D2
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1170
Lid geworden op: 20 aug 2015, 15:07
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 67 keer

Ik heb er weer eentje die aan mijn bankgegevens wil komen.
Ik ben laatst opgelicht voor 230 euro op 2dehands, zou u uw bank kunnen verifieren zodat we allebei zekerheid hebben http://2dehands-bankverificatie.live/pay/rIdcGhXw mvg
Die site is zo fake als iets natuurlijk. Kan iemand iets bruikbaar opmaken uit de code/url/ip/... ?

De koper beweert van Oostende te zijn, maar zijn taalgebruik is eerder Hollands.

Gemeld bij 2dehands. Benieuwd wat hun reactie zal zijn.

Tips hoe ik deze oplichter wat kan jennen?
axs
Moderator
Moderator
Berichten: 2548
Lid geworden op: 18 dec 2010, 11:56
Uitgedeelde bedankjes: 445 keer
Bedankt: 215 keer

Uit ervaring: melding bij tweedehands maakt niks uit. Hier opgelicht voor 320 euro (gewoon betaald naar een NL rekeningnummer ... nooit wat ontvangen)
Gebruikersavatar
devilkin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4884
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 341 keer
Contacteer:

Melden bij politie / fod Fin?

Sent from my ONEPLUS A6003 using Tapatalk
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6659
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 386 keer

devilkin schreef:Melden bij politie / fod Fin?
Het zal zeker de hoogste prioriteit krijgen. Geen idee wat de FOD Financien hiermee te maken heeft. Je bedoelt misschien FOD Economie.
axs schreef:Hier opgelicht voor 320 euro (gewoon betaald naar een NL rekeningnummer ... nooit wat ontvangen)
Zo'n bedrag betaal ik nooit per overschrijving naar een onbekende. Vanaf 50 EUR is het PayPal of het gaat niet door (klassieke PayPal - niet de "friends" variant). Als ze dan zagen over de transactiekost zeg ik dat ze die er maar moeten bijrekenen. Als je dan niets meer hoort weet je het wel.
lukadad
Pro Member
Pro Member
Berichten: 385
Lid geworden op: 27 feb 2015, 20:01
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 39 keer

R2D2 schreef:Ik heb er weer eentje die aan mijn bankgegevens wil komen.
Ik ben laatst opgelicht voor 230 euro op 2dehands, zou u uw bank kunnen verifieren zodat we allebei zekerheid hebben http://2dehands-bankverificatie.live/pay/rIdcGhXw mvg
De koper beweert van Oostende te zijn, maar zijn taalgebruik is eerder Hollands.

Gemeld bij 2dehands. Benieuwd wat hun reactie zal zijn.

Tips hoe ik deze oplichter wat kan jennen?
De phishingsite melden via [email protected].
ygeffens
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1308
Lid geworden op: 08 sep 2011, 19:19
Locatie: Arendonk
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 69 keer

Ik heb even die 'verificatie' website uitgeprobeerd.

Nep kaartnummer ingevuld, en als naam heb ik 'enkele' vloekwoorden gebruikt die duidelijk te verstaan waren :-)

Screenshot van de pagina die ik kreeg nadat ik de verificatie had gestart.

EDIT:
Leuke manier om te chatten.
Mijn volgende 'naam' was: 'Zullen we het de hele nacht volhouden'.
Antwoord: 'je kanker vader'

Mocht iemand een scriptje kunnen laten lopen, ideaal, zo kan je ze de ganse nacht wakker houden...
Wel met 'echte' namen, en 'echte' nummers. Zo moeten ze de moeite doen om telkens een code in te vullen.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
I'm a bilingual. I'm a bilingual illiterate. I can't read in two languages.
rmag
Pro Member
Pro Member
Berichten: 379
Lid geworden op: 29 nov 2008, 16:26
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 25 keer

:-D Jammer, site is al off-line. Redirect staat aan
R2D2
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1170
Lid geworden op: 20 aug 2015, 15:07
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 67 keer

Aan het taalgebruik te zien: een Hollandse puber.

Wel straf dat 2dehands die site zo snel kan laten laten redirecten. Op een zaterdagavond gemeld en dadelijk reactie.

Op diezelfde advertentie kreeg ik nog een andere reactie, ook zogezegd uit West Vlaanderen.
Die begon ook over betalen maar niet via bank. Maar die had blijkbaar snel door dat ik er niet zou inlopen.

Maar beide gebruikers hadden wel een account van 8 jaar oud. Toeval? En hoe komen oplichters aan zo’n accounts?
liegebeestig
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2211
Lid geworden op: 01 jun 2006, 15:16
Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
Bedankt: 62 keer

Het is ook bijzonder om te zien dat al die oplichters op 2dehands actief zijn maar niet op marktplaats. Terwijl die sites nu op dezelfde manier lijken te functioneren.

Al veel oplichters afgewimpeld en zien passeren op 2dehands. Hoe meld je dit? Ik krijg enkel de mogelijkheid om de gebruiker te blokkeren.
Gebruikersavatar
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5339
Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
Uitgedeelde bedankjes: 487 keer
Bedankt: 556 keer

En als ze vies gezind zijn is je reputatie ook nog eens om zeep.
J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
fredo66
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1841
Lid geworden op: 26 jan 2009, 09:29
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 314 keer
Bedankt: 143 keer
Contacteer:

Ik krijg op 2e hands ook niets anders dan oplichters als ik er iets probeer te verkopen. Vraag me af of daar nog wel echte kopers zitten. :-(
De oplichters worden steeds door 2e hands zelf opgemerkt, soms nog voor ik zag dat er een reactie was.
EDPNET VDSL XS' - Fritzbox 7360v1 - Voip EDPNET in en Megavoip uit - One+ - Roku3 - PS4Pro
R2D2
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1170
Lid geworden op: 20 aug 2015, 15:07
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 67 keer

liegebeestig schreef:Het is ook bijzonder om te zien dat al die oplichters op 2dehands actief zijn maar niet op marktplaats. Terwijl die sites nu op dezelfde manier lijken te functioneren.
Bestaat er een Belgische versie van Marktplaats?
liegebeestig
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2211
Lid geworden op: 01 jun 2006, 15:16
Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
Bedankt: 62 keer

De Belgische versie van marktplaats heet 2dehands.be =)
R2D2
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1170
Lid geworden op: 20 aug 2015, 15:07
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 67 keer

Ik zie 2 mogelijke redenen:
- die Nederlandse oplichters vinden in Vlaanderen meer naïeve slachtoffers.
- en ze lopen minder risico want geen vervolgingsbeleid in België
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2929
Lid geworden op: 04 jan 2013, 22:33
Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
Bedankt: 190 keer

Onlangs een fiets verkocht via 2dehands (stond ook op facebook). Via facebook kreeg ik enorm veel reacties, maar de biedingen waren daar steeds veel lager. Uiteindelijk via 2dehands 4 reacties gekregen en geen enkele was van een oplichter.

Mogelijks hangt het ervan af wat je verkoopt?
Internet & TV: Orange Love Trio
GSM: Go Plus + Carrefour Mobile (vervanging vaste lijn)
Mifi: Tempo Giga

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) |  iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw |  Apple TV 4 | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
liegebeestig
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2211
Lid geworden op: 01 jun 2006, 15:16
Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
Bedankt: 62 keer

Klopt, fiets is moeilijker te verzenden en dat is wat ze normaal wel vragen. Anders is er geen reden om het bankrekening nummer te vragen.

Goeie redenering hierboven. Er is inderdaad nul vervolging in België. En omgekeerd trouwens ook: als je als Belg op marktplaats in nl opgelicht wordt kun je ook nergens terecht

Heeft iemand meer info waar oplichters melden via 2dehands?
Gebruikersavatar
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 13045
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

Ik heb nog nooit last gehad, noch op 2H, noch op marktplaats.
Grotere bedragen (€50+) ga ik wel steevast ophalen, om "de waar" ook te controleren.
JorenV
Starter
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 25 aug 2011, 16:35
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Heb zelf momenteel ook 2 zoekertjes online staan op 2dehands.be

- laptop: 5 reacties waarvan 2 oplichters
- compressor: enkel echte reacties

Tijdje terug een playstation 4 verkocht en ook toen verschillende reacties van oplichters.
Het lijkt erop dat oplichters vooral reageren op (verzendbare) multimedia.

Wel straf dat je een gebruiker niet rechtstreeks vanuit de site (chat) kan rapporteren aan 2dehands.be, bij een zoekertje gaat dit wel.
Vorige keer een oplichter gemeld via hun contactformulier, maar toen geen reactie ontvangen (enkel een tevredenheidsonderzoek naar aanleiding van het contacteren van hun klantendienst..)
Gebruikersavatar
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5339
Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
Uitgedeelde bedankjes: 487 keer
Bedankt: 556 keer

De 'echte' reacties zijn anders ook niet geweldig hoor:

"Ik bied zoveel op item X"
"ok, wanneer kan je het komen ophalen"
"hoever is het van plaats Z tot bij u ?"
" dat is zoveel kilometer"
"oh neen dat is te ver"

Terwijl de locatie zowel in mijn profiel als in de advertentie staat…

Of nog 'ik moet uw telefoonnummer hebben om te kunnen afhalen'... tiens, da's raar.

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5759
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
Bedankt: 435 keer

Joe de Mannen schreef:Terwijl de locatie zowel in mijn profiel als in de advertentie staat…
Je zou inderdaad beginnen denken dat de helft van het Internet tegenwoordig analfabeet is. Gewoon titeltje/prijs bekijken en de foto's. De rest lezen ze niet meer. Gebeurt me ook constant als ik iets op FB verkoop. Hoe vaak ze niet iets vragen dat gewoon letterlijk in de aankondiging staat...
R2D2
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1170
Lid geworden op: 20 aug 2015, 15:07
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 67 keer

Die ogenschijnlijke domme vragen zouden ook met oplichting te maken kunnen hebben :
- het zijn anderstaligen die vooral vanuit het buitenland en met beperkte of geen talenkennis aan de hand van enkele standaard vragen en zinnetjes interesse fingeren en vertrouwen wekken. Dikwijls inderdaad zinloze of niet relevante vragen.
- net zoals spelfouten en slechte imitatie-mails en websites filteren ze hiermee de naïeve van de alerte adverteerders.
fredo66
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1841
Lid geworden op: 26 jan 2009, 09:29
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 314 keer
Bedankt: 143 keer
Contacteer:

Vaganzza schreef:Onlangs een fiets verkocht via 2dehands ... Uiteindelijk via 2dehands 4 reacties gekregen en geen enkele was van een oplichter.
Mogelijks hangt het ervan af wat je verkoopt?
Ja, laptops en smartphones en dergelijke waarschijnlijk heel gevoelig voor oplichting (bij mij was het laatst een laptopje), zaken als een fiets allicht minder.
EDPNET VDSL XS' - Fritzbox 7360v1 - Voip EDPNET in en Megavoip uit - One+ - Roku3 - PS4Pro
tj2940
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 45
Lid geworden op: 28 mei 2012, 18:44
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

Joe de Mannen schreef: Of nog 'ik moet uw telefoonnummer hebben om te kunnen afhalen'... tiens, da's raar.
Dit doe ik zelf ook steeds, mocht ik wegens omstandigheden iets later zijn, het adres niet direct vinden, dan bel ik de verkoper even op. Dit vind ik niet meer als normaal.
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7538
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 717 keer

bij koop of verkoop op tweedehands sites, wissel ik ook altijd telefoonummers uit. Handig voor als er iets mocht tussenkomen.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4539
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 254 keer
Bedankt: 210 keer

Het gaat hier vooral over oplichting door kopers, maar wat riskeer je juist als verkoper?
Ik heb nu een zoekertje actief op 2dehands.be, maar zie rare zaken :

1) 2 mensen die op exact dezelfde minuut hetzelfde bod doen.
2) mensen die wel een Vlaamse naam hebben, maar opvallende spelfouten schrijven (wetten in plaats van weten bijv.)
3) Mensen die véél meer bieden dan het tot dan toe hoogste bod.
Dat vind ik heel raar.
Stel dat je geïnteresseerd bent in iets, en het hoogste bod staat op 1.000€, waarom zou je dan ineens 1.500€ bieden?
Je zou toch proberen met 1.100€ eerst, en niet direct 1.500?
Laat dat bod nu ook zijn van iemand waarvan het telefoonnummer precies niet bestaat (lijkt een Mobile Vikings/JIM Mobile nummer te zijn, maar er ontbreekt een cijfer...)
Maar vreemd genoeg heeft die persoon dan weer 3 positieve reacties, en geen negatieve.
Wat moet je daar dan van denken...

Ook veel Franstalige reacties, maar tot nu toe geen vraag om te redirecten naar mail.

4) Mensen die het goed direct willen komen afhalen.
Hier heb ik dan wel schrik voor de betaling.
Ik weet dat er iets bestaat als valse bank applicaties, de 'koper' doet dan alsof hij via zijn homebank applicatie op zijn smartphone betaalt, en dit is dan een fake applicatie die nagemaakt is van een echte, en dat is dan het 'bewijs' dat er betaald is.
Als je dan je goed afgeeft aan zo'n koper ben je natuurlijk gefopt, want je goed is weg, en de betaling blijkt nooit gebeurd te zijn.
En wat als ze cash willen betalen, en het geld blijkt vals te zijn?
Wat is eigenlijk de veiligste betaling?

Mensen die direct willen betalen en meenemen, geven mij nog een ander soort angst.
Meestal zijn die al op voorhand zeer opdringerig, en willen al een heel stuk van de vraagprijs afdoen.
Als iemand van Limburg is, en dan naar West-Vlaanderen wil komen om op het op te halen, dan vrees ik dat de eerst afgesproken prijs voor hem gewoon maar een startprijs is, eens ter plaatse zal die het product afbreken, om nog eens van de prijs te doen.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
9livesuni
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 962
Lid geworden op: 25 jun 2012, 17:31
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 72 keer

Contactloos betalen via payconic, cash kan je controleren op namaak.

Het overgrote deel verloopt vlot, een kleine minderheid wat stroever.
MrBlueSky
Premium Member
Premium Member
Berichten: 486
Lid geworden op: 22 mar 2012, 19:29
Uitgedeelde bedankjes: 136 keer
Bedankt: 53 keer

Met Payconiq zit je wel met een betalingslimiet van €250, per dag (tussen “vrienden” - lees niet-handelaar).
Dus voor grotere bedragen moet je toch een andere oplossing voorzien.
ben144
Member
Member
Berichten: 62
Lid geworden op: 30 mei 2020, 10:56
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 5 keer

boulder schreef:....
Als iemand van Limburg is, en dan naar West-Vlaanderen wil komen om op het op te halen, dan vrees ik dat de eerst afgesproken prijs voor hem gewoon maar een startprijs is, eens ter plaatse zal die het product afbreken, om nog eens van de prijs te doen.
Waarom, lijkt me juist een voordeel. Als ik iets verkoop en ik weet dat die persoon van 20km of verder komt, dan gaat er zelfs geen euro af van de afgesproken prijs. Ze proberen dat altijd, maar uiteindelijk kopen ze het toch. Trouwens afgesproken is afgesproken, en de gebreken vermeld ik altijd keurig in het zoekertje.
Gebruikersavatar
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5339
Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
Uitgedeelde bedankjes: 487 keer
Bedankt: 556 keer

Ik heb er een paar jaar geleden hier ook zo ene gehad: "meneer ik kom helemaal van Mechelen"
antwoord: "Ja en als je het niet koopt ben je helemaal voor niks gekomen"

...hij heeft gekocht aan de afgesproken prijs:)

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
yaris
Premium Member
Premium Member
Berichten: 472
Lid geworden op: 14 mei 2004, 00:16
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 26 keer

Ik heb ook al redelijk wat franstaligen aan mijn deur gehad en die komen altijd met verhaaltjes. Dat ze de weg niet direct gevonden hadden en een pak meer naft kwijt zijn en nog zaken om de prijs te drukken. De 1ste keer heb ik me laten doen en ging er 30 euro van de vraagprijs.
Nu reageer ik niet meer op franstalige reacties.

Eergisteren wel aan een oplichting ontsnapt. Een nieuwe switch te koop aan 225 euro terwijl die in de winkel 325 nog stond.
Mijn vrouw zei dat het zaakje stonk dus niet op ingegaan verder. Dan dit bericht van 2dehands de dag erna :

Beste xxx,

Je hebt onlangs een bod of een reactie geplaatst op het zoekertje: Nintendo Switch . We vermoeden echter dat het om een frauduleus zoekertje gaat. We hebben daarom het account en de zoekertjes van deze verkoper verwijderd. We raden je aan zeer voorzichtig te zijn in je verdere contact met deze adverteerder.

Voor de toekomst geven we je graag de volgende tips mee:

Laat je gezond verstand spreken: als iets te mooi lijkt om waar te zijn, dan is dat meestal ook zo.
Bekijk hoe lang de verkoper actief is op 2dehands, check zijn andere zoekertjes en maak persoonlijk contact.
Kijk de (ver)koper ook na via Google, social media en internetfora
Betaal het product via PayPal en jouw aankopen zijn in veel gevallen onbeperkt beschermd.
Wees alert bij kopers en verkopers uit het buitenland en gebruik geen (anonieme) betaalmethoden zoals Western Union.
Voor meer kooptips bekijk onze Veilig Handelen pagina.
Wij wensen je veel succes op 2dehands
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4539
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 254 keer
Bedankt: 210 keer

Maar wat is dan een veilige methode om als verkoper betaald te worden, als het over grotere bedragen gaat?
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7538
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 717 keer

boulder schreef:Maar wat is dan een veilige methode om als verkoper betaald te worden, als het over grotere bedragen gaat?
Bij Marktplaats heb je de optie "gelijk oversteken", iets wat hier niet bestaat. Als het om grote bedragen gaat: koper verzoeken om bedrag over te schrijven. Eens het op uw rekening staat kan de transactie gebeuren.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13588
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1422 keer
Bedankt: 878 keer

Ik ben grotendeels gestopt met 2ehands. Ik gebruik af en toe nog userbase om iets 2e hands te kopen of verkopen.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
DarkV
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2798
Lid geworden op: 17 apr 2019, 11:47
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 112 keer

boulder schreef:Maar wat is dan een veilige methode om als verkoper betaald te worden, als het over grotere bedragen gaat?
Gewoon afspreken en cash betalen.
Plaats reactie

Terug naar “Netwerken en Security”