Daar ik dit in gedachten had bij aankoop:
en dit de reële speedtest zijn (ondanks optimale hardware/config)
1/9 ticket aangemaakt, daar ik gem. 89/32 had ipv 98,2/39,4 (beloofd)
slechst 45' later al antwoord
copper analyse, synchro analyse, vectoring info, DLM info (actief)
DLMzone71
diagnose result
The measurements indicate no fault. If you decide to create a repair ticket, a field intervention will be created. / A DLM profile is active. Before the repair ticket creation, be sure that this profile is not the reason of your problem (instability, quality issue, ...). If you suspect it, first launch a TBF and wait for the result.
copper analysis
CABLELENGTH = 237 m
AE_Insulation = 5386 kOhm
BE_Insulation = 7201 kOhm
AB_Insulation = 10 MOhm
BA_Insulation = 10 MOhm
AE_Capacitance = 19 nF
BE_Capacitance = 22 nF
AB_CAPACITANCE = 588 nF
Copper test type = AGW
synchro analysis
LineProfile = vdsl2_DLM_DynDyn_v2
PortState = UNLOCK
SynchroState = SYNCH
DslamName = h50ass00008
DownstreamAttenuation = 12.3
UpstreamAttenuation = 11.3
DownstreamBitRate = 99999.0
UpstreamBitRate = 35000.0
DownstreamNoiseMargin = 16.4
UpstreamNoiseMargin = 10.3
VLAN10_AgentCircuitID = *H50ASS00008 eth 3/2/01/30:10
VLAN10_OALID = 001064235
VLAN10_PBIT = p0
VLAN10_SSID = 000000001967682
VLAN10_VLAN_OLO_S-tag = 129
vectoring information
Firmware version = 5335b.2.1.8c82A
ROP vectoring level = Active
Maintenance mode = N
Fallback mode = NORMAL
DLM information
Date Next eval.
2018-08-17T22:06:41 2018-09-06T22:06:41
2018-07-27T08:36:10 2018-07-28T08:36:10
2018-07-16T16:45:39 2018-07-17T16:45:39
Eligibility flag = F
Zone = DLMzone71
Activation flag = AUTO
4/09/2018 10:00:00
"Beste,
Wij hadden u graag verder geïnformeerd over de kwaliteitsproblemen die u momenteel ervaart op uw VDSL-lijn.
Na enige analyse hebben we beslist om de capaciteit van de VLAN waarop uw lijn geconnecteerd is, te upgraden. Deze upgrade neemt enkele dagen in beslag, maar wij brengen u uiteraard op de hoogte van zodra de upgrade voltooid is.
Als u vragen heeft, kunt u telefonisch contact met ons opnemen op nummer 03 265 67 00 of op dit ticket te reageren."
Vind ik wel mooi bewijs dat edpnet goede & bliksemsnelle support geeft. Ik heb paar jaar terug andere ervaringen gehad. Maar als het goed is, moet het ook gezegd worden!!! spread the word.
vraagje: upgraden capaciteit VLAN. Is dit een kost voor edpnet of voor Proximus?