Pagina 3 van 5

Re: Mobile Vikings blokkeert thoorn.nl

Geplaatst: 23 apr 2017, 18:49
door wimvl
Van mij mogen ze al die nrs blokkeren als dat het voortbestaan van MV kan garanderen. Ik steun hun business model want ik profiteer al 5 jaar van hun zeer interessante bundels. Echt dom van de mensen die toch persé die nrs willen gebruiken, op lange termijn snijden ze in hun eigen vel.

Re: Mobile Vikings blokkeert thoorn.nl

Geplaatst: 23 apr 2017, 19:01
door petrol242
wimvl schreef:Van mij mogen ze al die nrs blokkeren als dat het voortbestaan van MV kan garanderen. Ik steun hun business model want ik profiteer al 5 jaar van hun zeer interessante bundels. Echt dom van de mensen die toch persé die nrs willen gebruiken, op lange termijn snijden ze in hun eigen vel.
Het voortbestaan van MV is al onder druk gekomen bij de overname door Medialaan. De donkere wolken kwamen toen al boven de Fjorden hangen. Mensen dom noemen is pas dom, zeker met argumenten die een blindelings vertrouwen ondersteunen tegenover een bedrijf. Je bent nog altijd (maar) een klant hé.
AndRo555 schreef:Als ze er echt geen last van hebben betekent dat dat er serieuze marges zijn en dat het dus mogelijk moet zijn om betere en goedkopere telco diensten aan te bieden. Wat toch niet echt zo snel te vinden is in België. (toch niet rond 15 euro prepaid punt, vooral op data gericht)
Grotere marges vertalen zich zelden in goedkopere diensten en dat is niet alleen in de telecom zo. Beursgenoteerde bedrijven hebben slecht één doel en spijtig genoeg is MV door zo eentje opgeslokt.

Re: Mobile Vikings blokkeert thoorn.nl

Geplaatst: 23 apr 2017, 19:16
door Jack Daniels
Als klant, of het nu bij mobile vikings of een andere provider is, heb ik totaal geen boodschap aan het bedrag dat de provider incasseert voor mijn gevoerde gesprekken, verbruikte data... Wat mij interesseert is wat ik krijg voor een bepaald bedrag. Staat mij dat niet aan, dan verander ik van provider. Verdient de provider er niet (genoeg) aan, tja, dat is écht mijn probleem niet. Dan had de provider zijn zaakjes maar beter op orde moeten hebben.
Ik maak een concrete vergelijking. Onlangs had ik steranijs nodig. Bij Colruyt te koop voor 160 euro per kilo. Week later in Turkse supermarkt aan Gent Dampoort. Zelfde steranijs kost daar 40 euro per kilo. Nog een week later nog eens afgezakt naar de markt in Brussel. Ook steranijs te koop, identiek aan dat van Colruyt en die Turkse supermarkt. Uiteindelijk dan maar in Brussel gekocht. Daar bedroeg de prijs 30 euro per kilo. Of minder dan een vijfde van de prijs van de winkelketen met de beste prijzen. Tja, dan begint een mens zich vragen te stellen bij de prijszetting van handelaars, of het nu een supermarkt of een telecom provider is.

Re: Mobile Vikings blokkeert thoorn.nl

Geplaatst: 23 apr 2017, 19:21
door wimvl
petrol242 schreef:
Mensen dom noemen is pas dom, zeker met argumenten die een blindelings vertrouwen ondersteunen tegenover een bedrijf. Je bent nog altijd (maar) een klant hé.
Fair punt, maar een provider die jaren geïnvesteerd heeft in klantentevredenheid verdient toch iets meer krediet.. Zeker als er geen volwaardige alternatieven zijn imho.

Re: Mobile Vikings blokkeert thoorn.nl

Geplaatst: 23 apr 2017, 19:26
door petrol242
Ik begrijp je reactie. Ook ik koos vroeger voor MV omdat ze de vreemde eend in de bijt waren. Maar stilaan zijn ze een provider aan het worden waar we nu net niet op zaten te wachten en zijn ze dat speciaal imago aan het kwijt raken.

Re: Mobile Vikings blokkeert thoorn.nl

Geplaatst: 23 apr 2017, 19:38
door Bababa
Ik heb een gewone simkaart in mijn iPad. 4GB voor 7,50 werkelijke kostprijs, goedkoper ga ik nergens vinden. Ik kies het dataplan voor 15 euro, en cashback via een betaallijn. Ik ga geen excuses zoeken, het was mooi zolang het duurde maar ik weet ook dat dit geen duurzame manier is.

Re: Mobile Vikings blokkeert thoorn.nl

Geplaatst: 23 apr 2017, 21:16
door guntherstassen
Ik gebruik ook MV voor puur data.. Thoorn was dus ideaal.. Ik belde nooit met deze kaart (Zit in een HotSpot) veel GB voor +/- de helft van de prijs.
Kunnen we hier samen geen Thoorn alike opstarten? :-)

Re: Mobile Vikings blokkeert thoorn.nl

Geplaatst: 23 apr 2017, 21:18
door johan.devos
MV heeft dit in december via mail laten weten aan al hun klanten. Je kon toen gratis opzeggen als je niet akkoord was.

Zie oa. deze thread
https://userbase.be/forum/viewtopic.php ... rn#p682098

Re: Mobile Vikings blokkeert thoorn.nl

Geplaatst: 24 apr 2017, 06:36
door Joe de Mannen
Stel, jij verkoopt hamers.(ik heb het tegen niemand persoonlijk hier)
Ik koop bij wekelijks 1 hamer om er vervolgens de etalage van uw winkel mee in te slaan.
Hoelang gaat het duren tot jij mij geen hamer meer wil verkopen ?
J.

Re: Mobile Vikings blokkeert thoorn.nl

Geplaatst: 24 apr 2017, 07:10
door MClaeys
guntherstassen schreef:Ik gebruik ook MV voor puur data.. Thoorn was dus ideaal.. Ik belde nooit met deze kaart (Zit in een HotSpot) veel GB voor +/- de helft van de prijs.
Kunnen we hier samen geen Thoorn alike opstarten? :-)
Laat dan wel wat porno audio lopen, dan lijkt het op een sekslijn en die zullen ze wel niet blokkeren denk ik ;)

Re: Mobile Vikings blokkeert thoorn.nl

Geplaatst: 24 apr 2017, 08:54
door ubremoved_22196
Joe de Mannen schreef:Stel, jij verkoopt hamers.(ik heb het tegen niemand persoonlijk hier)
Ik koop bij wekelijks 1 hamer om er vervolgens de etalage van uw winkel mee in te slaan.
Hoelang gaat het duren tot jij mij geen hamer meer wil verkopen ?
Het grote verschil is dat iemand zijn raam inslaan strafbaar is. In uw vergelijking ga je er ook vanuit dat ze weten wie het raam ingeslagen heeft en dat de kosten verhaald worden op de man die het raam heeft ingeslagen. Doe dat een paar keer en ze interneren je.

Ik denk niet dat het bellen naar een betaalnummer strafbaar is.

Ik denk eerder dat je de discussie moet voeren: mag een provider beslissen wat ik met mijn aankoopbedrag doe. Als ik dat zo bekijk is mijn antwoord volmondig nee.

Re: Mobile Vikings blokkeert thoorn.nl

Geplaatst: 24 apr 2017, 09:07
door Block
@MClaeys

Als jij dat bandje inspreekt wordt dat zeker een succes :lol: :lol:

Maar misschien een domeinnaam of webhostingpakket per betaallijn of sms lijn is misschien wel mogelijk (das iets voor fusa ;) ) ?

Re: Mobile Vikings blokkeert thoorn.nl

Geplaatst: 24 apr 2017, 10:04
door Joe de Mannen
Slafes schreef:
Joe de Mannen schreef:Stel, jij verkoopt hamers.(ik heb het tegen niemand persoonlijk hier)
Ik koop bij wekelijks 1 hamer om er vervolgens de etalage van uw winkel mee in te slaan.
Hoelang gaat het duren tot jij mij geen hamer meer wil verkopen ?
Het grote verschil is dat iemand zijn raam inslaan strafbaar is. In uw vergelijking ga je er ook vanuit dat ze weten wie het raam ingeslagen heeft en dat de kosten verhaald worden op de man die het raam heeft ingeslagen. Doe dat een paar keer en ze interneren je.

Ik denk niet dat het bellen naar een betaalnummer strafbaar is.

Ik denk eerder dat je de discussie moet voeren: mag een provider beslissen wat ik met mijn aankoopbedrag doe. Als ik dat zo bekijk is mijn antwoord volmondig nee.
Allez kom, ik zal er elke keer mee op je vinger kloppen...

Waar de parallel ligt is dat je iets koopt van een handelaar en dat tegen hem gaat gebruiken.

Re: Mobile Vikings blokkeert thoorn.nl

Geplaatst: 24 apr 2017, 10:07
door ubremoved_2964
Als mensen die 15 euro deels willen terugverdienen, waar ben je dan mee bezig?
Inbellen naar een duur nummer om enkele euro's per maand terug te krijgen, wat is dat op jaarbasis?

Hoeveel tijd moet je daar insteken om die paar euro terug te verdienen?

Re: Mobile Vikings blokkeert thoorn.nl

Geplaatst: 24 apr 2017, 10:19
door johcla
Ik vind het ook jammer dat MV dit doet en stel me hier ook vragen bij.
Maar als de spelregels veranderen, bekijk je hoe je nu best het spel speelt. Voor mij en mijn kinderen is dat overstappen naar Orange Giga, voor mijn vrouw bijft MV voordeliger.

Re: Mobile Vikings blokkeert thoorn.nl

Geplaatst: 24 apr 2017, 10:38
door proximusboyke
kleine berekening maken op 10 000 klanten

10000 x 15€ opgebruiken of vervallen ongeveer - kosten telenet/proximus 95 000

toorn nl

2- 0,94 aan u uitbetaald - 0,56 voor thoorn zelf - 0,20 telenet proximus = 0,30€ over dus ongeveer 15%
15% van 15 = 2,25 x10000 = 22 500€

zie je al verschil daar moeten ze ook nog personeel van betalen enz;

en ik zal er niet ver naast zitten met de kosten

Re: Mobile Vikings blokkeert thoorn.nl

Geplaatst: 24 apr 2017, 10:41
door Petrikske
Ga denkelijk ook overstappen naar Orange, ik deed immers geen cent op en zie het opgespaarde tegoed nu gewoon verdwijnen.
Nog een reden om MV vaarwel te zeggen is omdat de bedekking alsmaar minder word, we volgen het hier thuis al een tijdje met meerdere telefoons.
Gisteren 55km gaan wandelen in Mol regelmatig smartphone geraadpleegd en ook aldaar heel vaak overschakelen naar 2G.

Re: Mobile Vikings blokkeert thoorn.nl

Geplaatst: 24 apr 2017, 11:41
door skynetbbs
en wat volgt er hierna? whatsapp telefoneren tegenhouden ? daar verdienen ze niks aan...
niemand wil nog "bellen" met hun...

Re: Mobile Vikings blokkeert thoorn.nl

Geplaatst: 24 apr 2017, 11:59
door bruma
skynetbbs schreef:en wat volgt er hierna? whatsapp telefoneren tegenhouden ? daar verdienen ze niks aan...
niemand wil nog "bellen" met hun...
Inderdaad, straks gaan ze zich nog moeien met wat wij op internet gaan doen
of gaan ze zich mengen in onze gespreks-partner-keuze

Re: Mobile Vikings blokkeert thoorn.nl

Geplaatst: 24 apr 2017, 12:05
door ubremoved_22196
Joe de Mannen schreef:Allez kom, ik zal er elke keer mee op je vinger kloppen...

Waar de parallel ligt is dat je iets koopt van een handelaar en dat tegen hem gaat gebruiken.
Ook op iemand zijn vinger met opzet kloppen is strafbaar... :)

Er ligt geen parallel in uw voorbeeld.

Wat beter zou kloppen (heb je hem? :banana:) is: je koopt een hamer voor 15 euro bij een handelaar en de handelaar beslist dat je enkel op koperen nagels mag slaan en niet op metalen omdat hij er koperen verkoopt en daar op verdient.

Zoals skynetbbs reeds opgemerkt heeft: wat gaat het volgende zijn wat men gaat blokkeren? Noodnummers? Want daar verdient men ook niets aan?

Mobile Vikings blokkeert thoorn.nl

Geplaatst: 24 apr 2017, 12:15
door tommekentom
Hier wordt er zo weinig gebeld dat als wij bellen we er toch gewoon de belwaarde voor gebruiken.
We krijgen de data, smsen en de voordelen naar andere vikings er 'gratis' bij, maar voor niets gaat de zon op he.

Re: Mobile Vikings blokkeert thoorn.nl

Geplaatst: 24 apr 2017, 13:05
door philippe_d
johan.devos schreef:MV heeft dit in december via mail laten weten aan al hun klanten. Je kon toen gratis opzeggen als je niet akkoord was.

Zie oa. deze thread
https://userbase.be/forum/viewtopic.php ... rn#p682098
Johan
Bedankt voor de link, er loopt inderdaad hierover reeds een topic

[Mod] topics samengevoegd

Re: Aanpassing voorwaarden Mobile Vikings

Geplaatst: 24 apr 2017, 13:41
door petrol242
Sorry voor de dubbele topic...

Re: Aanpassing voorwaarden Mobile Vikings

Geplaatst: 24 apr 2017, 13:47
door proximusboyke
bellen via whats app verbruik je data
dus nee zullen ze niet verbieden.
Geloof me iedereen zal volgen.

vroeger je kocht een tempokaart of pay en go je kreeg 1999bef of 2000bef cadeau.(naargelang het jaartal)
Base is begonnen met te verdelen over 5 of 10 herladingen alle providers zijn gevolgd.
Er is 1 provider begonnen met de belmin sms enz niet meer overdraagbaar te maken bij abos de andere zijn gevolgd.
Dus de kans dat de andere zullen volgen is zeer groot, zeker als het in hun voordeel is.

Re: Mobile Vikings blokkeert thoorn.nl

Geplaatst: 24 apr 2017, 14:43
door nete
Petrikske schreef:Ga denkelijk ook overstappen naar Orange, ik deed immers geen cent op en zie het opgespaarde tegoed nu gewoon verdwijnen.
Nog een reden om MV vaarwel te zeggen is omdat de bedekking alsmaar minder word, we volgen het hier thuis al een tijdje met meerdere telefoons.
Gisteren 55km gaan wandelen in Mol regelmatig smartphone geraadpleegd en ook aldaar heel vaak overschakelen naar 2G.
Ik heb eens rondgekeken en ben dan maar overgestapt op een MV abonnement. Als ik de Vikingdeals meereken die ik soms krijg bij één of andere aankoop blijven ze de interessantste voor mij. (https://vikingco.com/nl/viking-deals/online-deals/ en dan even klikken op alle deals)
Mijn Hello bank rekening is in aanvraag: de zichtrekening is gratis, en als je 10 aankopen per maand doet in een winkel, verdien je 5 Vikingpunten, die dan gebruikt worden om je volgende herlading geheel of gedeeltelijk te betalen. Een 15 euro abo kost dan ineens maar 10 euro meer, een profijt van 60 euro per jaar.

Re: Aanpassing voorwaarden Mobile Vikings

Geplaatst: 24 apr 2017, 16:19
door satsurfer
proximusboyke schreef:bellen via whats app verbruik je data
dus nee zullen ze niet verbieden.
Geloof me iedereen zal volgen.
Nee? en voip? Dit wordt toch ook door sommige operatoren belemmerd?
en 90% van berichten gaat via whatsapp, Threema, niet meer via sms. Gaan ze dit dan ook blokkeren, daar ik geen sms'en meer verbruik (en ik deze zou 'MOETEN' verbruiken, daar in mijn bundel)?

Via Orange mag ik toch zonder probleem mijn belkrediet gebruiken voor aankopen PSN store, Google Play Store, De Lijn, Parkeren,...
Zonder dat ik als 'crimineel' wordt beschouwd.

Tja

Re: Aanpassing voorwaarden Mobile Vikings

Geplaatst: 24 apr 2017, 17:30
door proximusboyke
tis niet omdat het nu nog kan dat het bvb volgende maand of in de zomer nog kan.
niet geloven dat de operatoren niks zullen doen om hun verlies van roaming te compenseren.
Het zijn geen OCMW instellingen é.
Ze hebben een doel winst maken.

Re: Mobile Vikings blokkeert thoorn.nl

Geplaatst: 24 apr 2017, 18:05
door philippe_d
Jack Daniels schreef:Als klant, of het nu bij mobile vikings of een andere provider is, heb ik totaal geen boodschap aan het bedrag dat de provider incasseert voor mijn gevoerde gesprekken, verbruikte data... Wat mij interesseert is wat ik krijg voor een bepaald bedrag. Staat mij dat niet aan, dan verander ik van provider.
Dat is de juiste instelling.
Vandaar dat ik die hektiek niet begrijp die sommigen maken over deze aanpassing bij MV.
MV heeft dit maanden op voorhand gecommuniceerd, en iemand die hier niet mee kan leven (lees: elders goedkoper aan zijn trekken komt), kan toch gewoon van provider veranderen?
Jack Daniels schreef:Verdient de provider er niet (genoeg) aan, tja, dat is écht mijn probleem niet. Dan had de provider zijn zaakjes maar beter op orde moeten hebben.
Inderdaad niet ons probleem, maar wel Mobile Viking's probleem. Vandaar dat ze de voorwaarden aanpassen.
Ze konden toch onmogelijk op voorhand met dit fenomeen (cashen van belkrediet) rekening houden, klanten zijn toch zo inventief om de randjes af te lopen en straks vindt wel iemand een nieuw truukje.
Lekken kunnen maar gedicht worden nadat ze ontdekt worden, toch?

Re: Aanpassing voorwaarden Mobile Vikings

Geplaatst: 24 apr 2017, 18:25
door petrol242
Lekken? Dat ze voorwaarden aanpassen om de randjes er af te lopen, tja, daar zullen wij als klant van onze kant dan ook maar mee moeten leren leven zeker?

Wat mij stoort is dat er via de voorwaarden nummers geblokkeerd worden en ik denk dat we ons dan in een grijze zone bevinden. Ze hebben het uiteindelijk zelf gezocht. Mochten ze nu andere mogelijkheden aanbieden in plaats van eenzijdig de gebruiksvoorwaarden aan te passen, zou ik dat een pak klantvriendelijker vinden. Nu zitten we met een foefel antwoord op gefoefel.

Daar zouden ze toch een les uit moeten trekken en alternatieven moeten aanbieden. De technologie laat quasi alles toe. Een datakaart met een bereikbaar nummer bijvoorbeeld? Met een datategoed ipv een beltegoed. Ik kan dan bv via voip bellen, maar blijf nog wel bereikbaar op een gsm nummer. Zelfs dat kan je porteren uiteraard, maar we gunnen MV dan ook nog een paar euro's... Data op dan? Gewoon een datapack bijkopen, dat kan toch ni moeilijk zijn?

Het verlies aan klanten nu zal ook niet in het business plan passen zeker?

Ze waren vroeger toch iets meer inventief, maar nu moeten er inderdaad de kantjes afgelopen worden. Winst primeert hé.

Re: Aanpassing voorwaarden Mobile Vikings

Geplaatst: 24 apr 2017, 18:52
door proximusboyke
https://kassa.vara.nl/vraag-beantwoord/ ... ?id=548732

In nederland blokeren ze dat blijkbaar al een tijdje

Re: Aanpassing voorwaarden Mobile Vikings

Geplaatst: 24 apr 2017, 19:04
door petrol242
In Nederland is het inderdaad al langer een issue, en ook daar zit het in een grijze zone. Uitbetalingen mochten zelfs niet meer doorgaan, vandaar het bitcoin verhaal.

Een provider beslist zomaar dat een 0900 nummer frauduleus is. En dan komt dus terug mijn vraag of dit wel zomaar mag. Als een bedrijf al gaat beslissen wat frauduleus is en wat niet, denk ik dat we een ethisch probleem hebben.

Re: Aanpassing voorwaarden Mobile Vikings

Geplaatst: 24 apr 2017, 20:36
door proximusboyke
In MV geval, zeker zoals phillippe al zei ruimschoots op voorhand bekend gemaakt, kan je er U niet in vinden gewoon veranderen.

Re: Aanpassing voorwaarden Mobile Vikings

Geplaatst: 24 apr 2017, 20:54
door petrol242
Sorry, daar ga ik niet in mee. Ondanks dat het op voorhand bekend gemaakt is, ondanks dat het in de gebruiksvoorwaarden staat, is het dan correct?

Re: Aanpassing voorwaarden Mobile Vikings

Geplaatst: 24 apr 2017, 20:55
door kurtcockaert
Ik cash sowieso niet meer. Netflix via Orange betalen en een film huren in de Play store of een app kopen.
Resterend sommetje kan altijd dienen voor roaming momenteel. Ook MovieMax online kan je betalen met belkrediet.

Re: Aanpassing voorwaarden Mobile Vikings

Geplaatst: 24 apr 2017, 21:00
door proximusboyke
dat zal vroeg of laat allemaal afgeschaft worden.
Zeker als dit veelvuldig voorkomt.

Re: Aanpassing voorwaarden Mobile Vikings

Geplaatst: 24 apr 2017, 21:03
door petrol242
kurtcockaert schreef:Ik cash sowieso niet meer. Netflix via Orange betalen en een film huren in de Play store of een app kopen.
Resterend sommetje kan altijd dienen voor roaming momenteel. Ook MovieMax online kan je betalen met belkrediet.
Interessant idee van die Netflix. Misschien moet ik dat eens bekijken.

Re: Aanpassing voorwaarden Mobile Vikings

Geplaatst: 24 apr 2017, 21:43
door satsurfer
@KurtCockaert: niet aanzetten tot illegale zaken (volgens sommigen hier en volgens MV) :-D

Re: Aanpassing voorwaarden Mobile Vikings

Geplaatst: 24 apr 2017, 22:20
door Bababa
Je kan Netflix enkel via de Play Store betalen als je een nieuwe account aanmaakt, bij een bestaande lukt het niet om over te schakelen.

Re: Aanpassing voorwaarden Mobile Vikings

Geplaatst: 24 apr 2017, 23:13
door philippe_d
petrol242 schreef:Een provider beslist zomaar dat een 0900 nummer frauduleus is. En dan komt dus terug mijn vraag of dit wel zomaar mag. Als een bedrijf al gaat beslissen wat frauduleus is en wat niet, denk ik dat we een ethisch probleem hebben.
MV noemt dit niet "frauduleus" en zeker niet "illegaal", maar geef toch toe dat dit een soort misbruik is, of noem het achterpoortje, van hun systeem, en het hen dus geld kost ...
Vergelijk het met fiscale spitstechnologie, die ook de achterpoortjes weet te vinden en uit te buiten ... tot dit achterpoortje weer gesloten wordt.

Of dit wettelijk mag? Geen idee, dat is een zaak voor het BIPT ...

Re: Aanpassing voorwaarden Mobile Vikings

Geplaatst: 24 apr 2017, 23:30
door petrol242
Spreek je nu niet jezelf tegen?

MV noemt dit niet "frauduleus" en zeker niet "illegaal"

"Of dit wettelijk mag? Geen idee, dat is een zaak voor het BIPT ..."

Het is dus een grijze zone hé.