televisieaanbod orange groeit minder dan verwacht

Hier kunt u alles kwijt over TV over de kabel
ToMiKoN
Pro Member
Pro Member
Berichten: 390
Lid geworden op: 31 okt 2002, 12:12
Locatie: Blankenberge
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 34 keer

Ik ken een familielid die overgestapt is naar Orange en het bespaart hem toch een hoop geld: +-20 euro per maand! Alles werkt zoals het hoort en stabiel. Maar de product samenstelling kan zeker nog beter.

Het koppelen aan een gsm abonnement is volgens mij zeker een remmende factor ze zouden die beter afschaffen of anders organiseren. Ik zit bijvoorbeeld vast aan mijn werk abonnement bij Proximus en kan dus niet overschakelen. Het 39 euro tarief zou je ook moeten kunnen bekomen als je bedrag van 2 abonnementen die je afneemt, die van Arand (39 euro) overschrijdt .

Maar goed, ik hoop dat ze dat nu ook door hebben bij Orange.
Mobiel: iPhone 11 + Proximus werk abonnement
Tablet: iPad 2020 128 Gb
Home: Proximus Flex S - AndroidTV Picks
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5424
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
Bedankt: 313 keer

ToMiKoN schreef:Het koppelen aan een gsm abonnement is volgens mij zeker een remmende factor ze zouden die beter afschaffen of anders organiseren.
idd. vb. 49 € basisprijs:
- als je een gsmabbo >15 - < 20 € bij hen afneemt (zoals bij PXM/Telenet vroeger) - 2 €
- als je een gsmabbo >20 - < 33 € bij hen afneemt (zoals bij PXM/Telenet vroeger) - 3 €
- als je een gsmabbo > 39 € bij hen afneemt (zoals bij PXM/Telenet vroeger) - 10 €
- als je een gsm prepaid abbo lopen hebt bij hen (vb tempo giga): 49 €
- als je geen mobiel via hen afneemt: + 6 € (i.p.v. 15 €)
- bij 3 GSM abbo's die >50 € overschrijden: ook 39 € ipv 49 €

evt. i.p.v. korting, extra datavolume van 500 MB geven bij <20 €
bij abbo 33 € vb. + 1 GB
ToMiKoN schreef:Maar goed, ik hoop dat ze dat nu ook door hebben bij Orange.
tja, als ze de verkoopcijfers eens goed bekijken weten ze genoeg. :-D Product is nog niet volledig 'op punt' en diverse zaken ontbreken. Als ze per 1/1/2017 zouden prijsverhoging doen, dan schieten ze in eigen voet.
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5424
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
Bedankt: 313 keer

Proberen ze hun doelstellingen te bereiken?
https://www.orange.be/nl/producten-en-d ... nternet-tv

6 maand 10 € korting geven (+ gratis installatie & activatie) ? Telenet geeft dit 12 maand (10 €). Maar bij hen 65 €!

Als het na deze actie het niet lukt, de gsmabbo verplichting laten vallen? :-D
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3288
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 60 keer

Men zou ook een GSM formule kunnen aanbieden,(bij internet &TV) die anders niet te verkrijgen is,en aantrekkelijker is dan de overige GSM abo's,van Orange,zou goedkoper uitkomen dan gewoon het verplichte abo te laten vallen.
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5424
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
Bedankt: 313 keer

vind ik geen zo'n goed idee. Trouwens nog bij geen enkele provider (in BE) gezien.

Ze geven wel korting op hun bestaande abbo's (vb. proximus vroeger toch) als je mobiel abbo erbij nam. vb 2-3 € op abbo van 15 €. Telenet idem (zie nu niet meer, klopt dit?)

Wat als je gewoon enkel veel data nodig hebt of heel weinig belt en dus prepaid véél interessanter is en geen abbo wilt, of slecht bereik, of werkabbo? Laat mensen de vrije keuze a.u.b.!

vb. 2 € korting op dolfijn bij abbo tv+internet, mensen zonder abbo: +5 € (54 €), en prepaid Orange: 49 €
iedereen tevreden :-D
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5891
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
Bedankt: 253 keer

satsurfer schrijft: Trouwens nog bij geen enkele provider (in BE) gezien.

des te groter hun verkoopkansen worden!
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Ik ken mensen die willen overschakel naar Orange voor televisie en internet, maar het niet zien zitten om hun abonnement mee over te schakelen. Reden : ze hebben er amper deftig ontvangst waar ze wonen. Dus blijven ze bij Telenet en de gsm's bij Proximus.

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5424
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
Bedankt: 313 keer

da's wat ik al van dag 1 zeg. :-D Ook mensen die abbo (elders) of prepaid liever hebben. Ok, zal lucratiever zijn als ze abboverplichting doen, maar ze zouden pak meer klanten hebben als ze dit laten vallen...Read my lips: dit zal gebeuren in 2017. De slechte verkoopscijfers zal hen hiertoe verplichten.

Nu kan je niet goed vergelijken hé....

en bij laten vallen, dan schakelen prijsbewuste mensen over die tevreden zijn van telenet, maar niet van de prijs, en toch iets meer willen dan Scarlet (zenders, app om remote te kijken/programmeren, hogere snelheden, goede support). En ik zal eerste zijn om mijn Kangoeroe abbo te dumpen en maar 1 smartphone te moeten gebruiken met Tempo Giga
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Op zich ben ik zeker niet mistevreden van Orange, voor die prijs heb je een prima iets in huis. Alleen heb ik de kans om een goedkoper abonnement te nemen voor internet (heb nu 200/20 van Orange. Zat snel dus, maar kan nu 100/20 krijgen via een andere provider. Upload is belangrijker dan download). TV zal waarschijnlijk naar Telenet gaan. Orange ligt hier momenteel nog actief als backupinternet zodat de vriendin nog wat tv kan zien via de Orange decoder.

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5891
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
Bedankt: 253 keer

krisken schrijft: Dus blijven ze bij Telenet en de gsm's bij Proximus.

tja, er zal altijd wel iemand te vinden zijn die uit de boot valt...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5424
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
Bedankt: 313 keer

krisken schreef:Zat snel dus, maar kan nu 100/20 krijgen via een andere provider. Upload is belangrijker dan download). TV zal waarschijnlijk naar Telenet gaan.
We zitten op dezelfde golflengte :-D

Zolang ik tester ben, blijf ik zeker bij Orange. Maar aan 49 € + 8 € Kangoeroe, kan ik beter edpnet of United Telecom 50,3-51,3 €/ maand (http://www.united-telecom.be/nl/particulier/internet + telenet tv. Ok, ik heb nog een digicorder van Telenet, dus geen huur. Wat ik wel zal missen is remote app/programming. :-(
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5891
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
Bedankt: 253 keer

satsurfer schreef niet zo lang geleden: 1+1=3 bij 1 provider

van dat heftige betoog blijft dus niets meer over schijnbaar :-D
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3288
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 60 keer

wied schreef:satsurfer schrijft: Trouwens nog bij geen enkele provider (in BE) gezien.

des te groter hun verkoopkansen worden!
Ja,vind ik ook,een formule voor GSM,zeer aantrekkelijk(veel meer dan de andere Orange formules),en dat zou men dan alleen kunnen aanschaffen,als men TV &internet neemt bij Orange.Is inderdaad nog bij geen enkele provider,maar dat wil net zeggen dat het niet zou aanslaan.
Iedereen heeft mss wel zijn favoriete provider,maar ik wil er toch op wijzen dat een goede verkoop voor Orange bij Internet,tv en GSM formules eigenlijk wel goed is voor iedereen,ook voor de mensen die bij een andere provider klant zijn,tot nu toe heeft het duo polie ons het meest prijsverhogingen bijgebracht,met een goede verkoop v/d Orange formules zou dit kunnen veranderen.
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5424
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
Bedankt: 313 keer

@wied:
leg me weer geen woorden in de mond. op kruistocht? :-(

Kijk als ze voor 49 € internet+tv bieden ZONDER gsmabbo vind ik het een méérwaarde...
de VDSL snelheid van 100/20 die ik toch niet zal halen, geen app om remote te kijken/programmeren als ik telenet tv only neem/huur digicorder inbegrepen.

Dan is het +/- 2 € minder, maar heb je toch meer waar voor uw geld, en een performanterer lijn, meer zenders dan die scarlet 'brol'.
en veel sneller dan uw 'Belgacom Start' 'oneliner' :-D
fluppie schreef:Iedereen heeft mss wel zijn favoriete provider,maar ik wil er toch op wijzen dat een goede verkoop voor Orange bij Internet,tv en GSM formules eigenlijk wel goed is voor iedereen,ook voor de mensen die bij een andere provider klant zijn,tot nu toe heeft het duo polie ons het meest prijsverhogingen bijgebracht,met een goede verkoop v/d Orange formules zou dit kunnen veranderen.
euhm, internet+tv only + evt. een meerkost als je geen abbo via hen afneemt is toch ook hetzelfde? Nu sluiten ze een ganse groep uit.

Als je een flat fee abbo van werkgever hebt? waarom zou je dan nog een gsmabbo orange afnemen? Wat als je slecht bereik hebt, wat als je liever prepaid neemt.

Ram mensen geen abbo door de strot, en laat ze de vrije keuze. Als uw formule interessant is, doen ze dit wel.

Fluppie: Zou jij het leuk vinden als je een wasmachine koopt, dat AEG zegt....en nu moet je gans uw leven Ariel kopen, of uw garantie vervalt.
Of een auto aan een scherpe prijs: nu moet je levenslang bij ons (off. garage) op onderhoud komen, anders moet ge 6.000 € terugbetalen omdat je mooie korting kreeg?! Nee, dit werkt niet.

Ze kunnen mss wel zeggen, bij nemen abbo bij ons verdubbelen we de data of zo.....
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5891
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
Bedankt: 253 keer

satsurfer schrijft: leg me weer geen woorden in de mond

Hoezo? Gewoon knippen en plakken uit een van je postings hier!
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5424
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
Bedankt: 313 keer

wied schreef:van dat heftige betoog blijft dus niets meer over schijnbaar :-D
Ge maakt er uw eigen verhaaltje/conclusie van telkens opnieuw. Ga mijn betoog geen 5x herhalen, mister proximus start met zone 30 snelheden + 'FTA gesyncte films lover' om 10€ kabelabbo uit te sparen. :-(

En dit vergelijk je telkens opnieuw met een volwaardig aanbod en maakt de conclusie: 't is toch goedkoper en 't zelfde wat ik voorstel :-(
Plaats reactie

Terug naar “Kabel TV (Telenet, Numericable, Voo, Orange)”