Mijn ervaringen met Lycamobile tot hiertoe
- krisken
- userbase crew
- Twitter: kriskenbe
- Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
- Bedankt: 1035 keer
Niet echt offtopic, maar hij moet gewoon leren wat winstmaximalisatie is. Als ik 20 euro vraag voor internet, en ik zie dat de klanten van mijn concurrent (die 50 euro vraagt) niet naar mij komen maar hun eigen provider netjes trouw blijven, waarom zou ik dan niet gaan naar pakweg 45 of 49 euro voor hetzelfde? Ik geef mijn klanten wat features die niemand nodig heeft maar waar ik wel mee kan uitpakken (wat apps en van die zaken), en mijn klanten slikken het als zoete koek. Ik heb 25 a 29 euro extra per klant en ze blijven allemaal mooi dokken aan mij.
Geef mij één reden waarom ik, in bovenstaand scenario, 20 euro zou hanteren als ze 45 of 49 ook prima vinden?
Kijk naar de mensen die bij Telenet of Proximus zitten en daar bij blijven. Dat zijn er duizenden! Gewoon te lui om te vergelijken. OK, sommigen hebben een gegronde reden. Als je te ver van de KVD woont kies je beter Mobistar of Telenet. En als je een GSM van het werk hebt is Mobistar geen optie. Sommigen hebben 3 decoders van Telenet aangekocht en blijven daarom bij Telenet. Anderen hebben decoders van Belgacom aangekocht en blijven daarvoor bij die provider. Maar er zijn er duizenden zonder gegronde reden. Kijk naar mijn ouders : de hele zwik bij Proximus : telefoon, internet en tv. Ze kunnen een pak geld besparen door naar Scarlet te gaan : zelfde decoder, 300GB is meer dan genoeg en voip telefoon. Of de ouders van mijn vriendin : de hele zwik bij Telenet, hoewel ze de vaste lijn amper gebruiken, 300GB meer dan genoeg is voor hun en ze geen speciale zenders bekijken. Meer nog : de KVD staat op 20meter van hun deur (en ja, hun aansluiting zit daar op). Reden om niet over te stappen : das teveel papierwerk. En hun wijsmaken dat er geen milimeter papier aan te pas komt is hetzelfde als babbelen tegen een muur...
Geef mij één reden waarom ik, in bovenstaand scenario, 20 euro zou hanteren als ze 45 of 49 ook prima vinden?
Kijk naar de mensen die bij Telenet of Proximus zitten en daar bij blijven. Dat zijn er duizenden! Gewoon te lui om te vergelijken. OK, sommigen hebben een gegronde reden. Als je te ver van de KVD woont kies je beter Mobistar of Telenet. En als je een GSM van het werk hebt is Mobistar geen optie. Sommigen hebben 3 decoders van Telenet aangekocht en blijven daarom bij Telenet. Anderen hebben decoders van Belgacom aangekocht en blijven daarvoor bij die provider. Maar er zijn er duizenden zonder gegronde reden. Kijk naar mijn ouders : de hele zwik bij Proximus : telefoon, internet en tv. Ze kunnen een pak geld besparen door naar Scarlet te gaan : zelfde decoder, 300GB is meer dan genoeg en voip telefoon. Of de ouders van mijn vriendin : de hele zwik bij Telenet, hoewel ze de vaste lijn amper gebruiken, 300GB meer dan genoeg is voor hun en ze geen speciale zenders bekijken. Meer nog : de KVD staat op 20meter van hun deur (en ja, hun aansluiting zit daar op). Reden om niet over te stappen : das teveel papierwerk. En hun wijsmaken dat er geen milimeter papier aan te pas komt is hetzelfde als babbelen tegen een muur...
Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
- proximusboyke
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 162 keer
- Bedankt: 387 keer
nee Sinister dit was dan net hetzelfde veel goedkoper en veel meer geven dan bij de provider waar ze inkopen !!!!
Met lyca gaat het net dezelfde toer op, dat bedoelde ik.
Ik blijf erbij als je veel goedkoper bent en veel meer geeft dan de leverancier waar ge uw producten koopt, kan het het niet blijven duren.
Maar ok ga zoals beloofd rond nieuwjaar aan kirsken vragen hoe zijn avontuur is verlopen
Met lyca gaat het net dezelfde toer op, dat bedoelde ik.
Ik blijf erbij als je veel goedkoper bent en veel meer geeft dan de leverancier waar ge uw producten koopt, kan het het niet blijven duren.
Maar ok ga zoals beloofd rond nieuwjaar aan kirsken vragen hoe zijn avontuur is verlopen

iphone 13 : max 512gb flex unl emp
mercedes e220 = flex unl emp
AirCard 810S : free mobile + fiber in saint cyprien
imac : flex
ipad pro 12,9 : 256gb prox unl emp
- krisken
- userbase crew
Dat noemt overselling in het vakjargon. En in de IT wereld is dat al jaren zo! Is helemaal niks fout aan?
Laten we eens een wijk nemen met allemaal Proximusgebruikers met een maximum profiel : 100mbit down, 20mbit up. Laat ons nu zeggen dat er 100mensen op die KVD zitten. Dat zou willen zeggen dat er dan 100x100 = 10000mbit beschikbaar moet zijn. Denk je echt dat Proximus een 10Gbit fiber heeft van die KVD naar de LEX?
Of Telenet : als heel die wijk van 100 mensen allemaal telenet fiber 200 nemen, dat is dan 200mbit per gezin, ofwel 20gbit. Jij denkt echt dat er een lijntje van 20gbit vertrekt vanaf die node?
Je kijkt gewoon wat mensen gemiddeld op doen en op basis daarvan doe je je berekeningen. Vriendin had het vroeger moeilijk van 1GB, meestal had ze 1.1GB als verbruik of eens 1.2GB. Als ze zo verder doet wilt dit zeggen dat ze 300MB a 400MB per maand minder verbruikt dan wat het abonnement toe staat. Dus andere personen kunnen die 300 a 400MB gebruiken zonder dat LM hier extra kosten voor heeft, maar wel extra opbrengsten!
Laten we eens een wijk nemen met allemaal Proximusgebruikers met een maximum profiel : 100mbit down, 20mbit up. Laat ons nu zeggen dat er 100mensen op die KVD zitten. Dat zou willen zeggen dat er dan 100x100 = 10000mbit beschikbaar moet zijn. Denk je echt dat Proximus een 10Gbit fiber heeft van die KVD naar de LEX?
Of Telenet : als heel die wijk van 100 mensen allemaal telenet fiber 200 nemen, dat is dan 200mbit per gezin, ofwel 20gbit. Jij denkt echt dat er een lijntje van 20gbit vertrekt vanaf die node?
Je kijkt gewoon wat mensen gemiddeld op doen en op basis daarvan doe je je berekeningen. Vriendin had het vroeger moeilijk van 1GB, meestal had ze 1.1GB als verbruik of eens 1.2GB. Als ze zo verder doet wilt dit zeggen dat ze 300MB a 400MB per maand minder verbruikt dan wat het abonnement toe staat. Dus andere personen kunnen die 300 a 400MB gebruiken zonder dat LM hier extra kosten voor heeft, maar wel extra opbrengsten!
Telefonie = EDPnet + OVH
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
- Bedankt: 35 keer
@Sinister latency niet belangrijk?
Voor jou misschien niet, maar je hoeft niet altijd aan jezelf te denken...
Ik werk bijvoorbeeld vaak via de 4G-verbinding van mijn telefoon. Probeer maar eens te videobellen met al 100 ms naar de dichtsbijzijnde server + de reactiesnelheid naar de servers van Apple/FaceTime of Microsoft/Skype...
Of van die toepassingen waarbij je online met meerdere mensen aan een bestand werkt...
Bandbreedte inkopen kan misschien nog, maar als je echt gewoon de infrastructuur huurt om zo je eigen diensten aan de klant te brengen, betaal je verschrikkelijk veel. Telenet betaalt al 150 miljoen voor een contract tot 2018.
Ik zou echt graag een MVNO starten, en ik heb al veel informatie bij elkaar gezocht. Gewoon een provider die zou luisteren naar de klant en die geeft wat je nodig hebt, maar het is niet onlogisch dat zelf MVNO's duur worden als ze relatief weinig klanten hebben, en toch bakken geld moeten geven voor bandbreedte en infrastructuur...
Voor jou misschien niet, maar je hoeft niet altijd aan jezelf te denken...
Ik werk bijvoorbeeld vaak via de 4G-verbinding van mijn telefoon. Probeer maar eens te videobellen met al 100 ms naar de dichtsbijzijnde server + de reactiesnelheid naar de servers van Apple/FaceTime of Microsoft/Skype...
Of van die toepassingen waarbij je online met meerdere mensen aan een bestand werkt...
Bandbreedte inkopen kan misschien nog, maar als je echt gewoon de infrastructuur huurt om zo je eigen diensten aan de klant te brengen, betaal je verschrikkelijk veel. Telenet betaalt al 150 miljoen voor een contract tot 2018.
Ik zou echt graag een MVNO starten, en ik heb al veel informatie bij elkaar gezocht. Gewoon een provider die zou luisteren naar de klant en die geeft wat je nodig hebt, maar het is niet onlogisch dat zelf MVNO's duur worden als ze relatief weinig klanten hebben, en toch bakken geld moeten geven voor bandbreedte en infrastructuur...
Blond doesn't mean stupid 

- krisken
- userbase crew
Trouwens : Orange heeft er alle belang aan om LM als MNVO te gebruiken en het contract voor beiden zo goed mogelijk op te stellen. Je weet waarschijnlijk ook wel dat er zoiets bestaat als terminatietarieven? Als een Proximusklant een Orangeklant (of een klant van het Orange netwerk) belt dan betaalt Proximus aan Orange een bepaalde fee. Hoe meer klanten je hebt, hoe groter de kans dat deze gebeld worden (dus extra inkomsten). Uiteraard ook hoe groter de kans dat zij gaan bellen, maar daar heb je dan abonnementprijzen voor.
PS : die kosten zijn er niet alleen voor bellen, maar eveneens voor SMS.
@hierboven : een MVNO starten kan je vrij eenvoudig. Er zijn zelfs bedrijven die je daarbij helpen (met het oprichten). Maar wil je fullmvno worden (zoals telenet en vermoedelijk ook LM, daar zij 2 eigen nummerreeksen hebben) dan spreken we zeker over forse bedragen.
PS : die kosten zijn er niet alleen voor bellen, maar eveneens voor SMS.
@hierboven : een MVNO starten kan je vrij eenvoudig. Er zijn zelfs bedrijven die je daarbij helpen (met het oprichten). Maar wil je fullmvno worden (zoals telenet en vermoedelijk ook LM, daar zij 2 eigen nummerreeksen hebben) dan spreken we zeker over forse bedragen.
Telefonie = EDPnet + OVH
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
- Bedankt: 39 keer
@IYZY, ik heb het over VOIP, dus niet over videobellen.
Zoals dus reeds gezegd alles onder de 150 ms is goed voor VOIP.
Ik heb het ook niet over mij maar over de wetenschap. Als jij over iets anders ineens begint ja dan gaat de vlieger niet op nee
Overigens is package loss veel erger qua impact voor videobellen alleszins.
Wat ervaar je dan als je facetimed over LM?
Zoals dus reeds gezegd alles onder de 150 ms is goed voor VOIP.
Ik heb het ook niet over mij maar over de wetenschap. Als jij over iets anders ineens begint ja dan gaat de vlieger niet op nee

Overigens is package loss veel erger qua impact voor videobellen alleszins.
Wat ervaar je dan als je facetimed over LM?
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
- Bedankt: 94 keer
Waarvoor je je mobiel internet gebruikt doet er toch niet toe, je betaalt immers voor iets dat moet werken, deftig werken. Of ik nu voip bel, surf, youtube kijk, stream, of via vpn aan telewerken doe ik wil het kunnen, daarvoor krijgen ze MIJN zuurverdiende centen.
- krisken
- userbase crew
Netneutraliteit is zeker belangrijk!
Telefonie = EDPnet + OVH
-
- Pro Member
Nee, je had het erover dat 100 ms ping acceptabel is en dat mensen hun 4G-verbinding niet voor zaken gebruiken waarbij ze hinder kunnen ondervinden aan die 100 ms ping.Sinister schreef:@IYZY, ik heb het over VOIP, dus niet over videobellen.
Je zegt ook dat niemand gamed over 4G, maar misschien doen meer mensen dat dan jij denken. Elke Belgische provider maakte er reclame mee dat dit kon over 4G, als je dan een latency hebt van 100 ms, hebben ze valse reclame gemaakt.
Dat gevoel wanneer het lijkt dat de persoon aan de andere kant een camera maar 10 pixels heeft en dat ze 3 seconden later antwoorden dan wat als normaal beschouwd kan worden.Sinister schreef:Wat ervaar je dan als je facetimed over LM?

-
- Pro Member
Lijkt me zeer interessant!krisken schreef:... een MVNO starten kan je vrij eenvoudig. Er zijn zelfs bedrijven die je daarbij helpen (met het oprichten).
Je moet helaas wel een deftige website hebben, systeem voor je gebruikers zodat ze veilig kunnen inloggen, betaalsystemen, ...
Én, je moet uiteindelijk toch winst gaan maken.

-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 626 keer
- Bedankt: 385 keer
- Recent bedankt: 3 keer
heeft Lycamobile ook LTE advanced? (mijn toestel ondersteunt dit, en bij Orange toch al veel 4G+)
werken zijn ook op 800 mHz, waardoor betere penetratie is in gebouwen?
Met Orange ontvang ik LTE 10 meter onder het straatniveau op mijn werk. Proximus gaat daar van E naar H over en weer.
't is niet hetzelfde systeem, dat je ongebruikt beltegoed kan gebruiken om apps te kopen of via beltegoed.nl
http://beltegoed.nl/lyca-opwaarderen
Vorig jaar nog naar gekeken, maar ergens gelezen dat er altijd een resterend saldo moest opstaan van 20 € of zo. Weet niet meer juist....
- punt:
"Kan ik gebruik maken van VoIP-diensten op mijn Lycamobile?
Op grond van de algemene voorwaarden heeft Lycamobile het recht om voor bepaalde websites en diensten via het netwerk te beperken of te ontzeggen. Op dit moment is het door Lycamobile niet toegestaan om Lebara Talk te gebruiken over de Lycamobile netwerk."
Kan ik beginnen met een Data 5 € (test), om dan later een 10 € te nemen (met sms en bel)
was al langer van plan dolfijn 15 naar IOM terug om te zetten/of lyca en dan nieuwe sim dolfijn 8 (nodig voor Orange tv). Ik bel heel weinig, dus die 500' heb ik echt niet nodig....100-200 SMS voldoende
Met Orange ontvang ik LTE 10 meter onder het straatniveau op mijn werk. Proximus gaat daar van E naar H over en weer.

't is niet hetzelfde systeem, dat je ongebruikt beltegoed kan gebruiken om apps te kopen of via beltegoed.nl

Vorig jaar nog naar gekeken, maar ergens gelezen dat er altijd een resterend saldo moest opstaan van 20 € of zo. Weet niet meer juist....
- punt:
Op grond van de algemene voorwaarden heeft Lycamobile het recht om voor bepaalde websites en diensten via het netwerk te beperken of te ontzeggen. Op dit moment is het door Lycamobile niet toegestaan om Lebara Talk te gebruiken over de Lycamobile netwerk."
Kan ik beginnen met een Data 5 € (test), om dan later een 10 € te nemen (met sms en bel)
was al langer van plan dolfijn 15 naar IOM terug om te zetten/of lyca en dan nieuwe sim dolfijn 8 (nodig voor Orange tv). Ik bel heel weinig, dus die 500' heb ik echt niet nodig....100-200 SMS voldoende
- krisken
- userbase crew
4G+ Heb ik bij Orange ook reeds gezien, maar bij Lyca niet. Daar enkel "gewone" 4G.satsurfer schreef:heeft Lycamobile ook LTE advanced? (mijn toestel ondersteunt dit, en bij Orange toch al veel 4G+)
Helaas, neensatsurfer schreef: 't is niet hetzelfde systeem, dat je ongebruikt beltegoed kan gebruiken om apps te kopen of via beltegoed.nl![]()
Hoezo?satsurfer schreef: Vorig jaar nog naar gekeken, maar ergens gelezen dat er altijd een resterend saldo moest opstaan van 20 € of zo. Weet niet meer juist....
Mja dat is één van de dingen welke minder zijn : netneutraliteit kennen ze niet, ook niet het feit dat dit een europees recht is. Maar er zijn nog bedrijven die zich daar niks aantrekken...satsurfer schreef: - punt:
Telefonie = EDPnet + OVH
-
- Pro Member
LTE-A kan ik niet bevestigen. Ik vermoed van niet.satsurfer schreef:heeft Lycamobile ook LTE advanced? (mijn toestel ondersteunt dit, en bij Orange toch al veel 4G+)
Aangezien ze de infrastructuur van Orange gebruiken, hebben ze inderdaad wel LTE op 800 MHz (voornamelijk op deze frequentie).
Je hebt dus prima 4G-bereik in veel gebouwen, en inderdaad soms zelf ook ondergronds.
Er hoeft geen belkrediet op je kaart te staan, tenzij je automatisch een nieuwe bundel laat activeren.satsurfer schreef:Kan ik beginnen met een Data 5 € (test), om dan later een 10 € te nemen (met sms en bel)
Staat er te weinig op, wordt je bundel gewoon niet geactiveerd.
Je kan perfect nu een databundel aankopen (pas 30 dagen later een nieuwe bundel van dezelfde soort), morgen een AIO-bundel, ...
Je belkrediet wordt dus meteen gebruikt om de bundel te activeren, hoewel je best wat belkrediet opzij houdt voor internationale gesprekken/sms'en of om roamingbundels aan te kopen.
Je bundel vervalt na 30 dagen, en daarna kies je gewoon opnieuw een bundel.
Als je ze automatisch laat activeren, moet er genoeg belkrediet opstaan, of kan je het via een opdracht maandelijks van je rekening laten halen (wat ik nooit echt aanbeveel).
EDIT: nevermind, Krisken was mij al voor

-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 626 keer
- Bedankt: 385 keer
- Recent bedankt: 3 keer
oeps, vorig jaar via helpdesk gebrekkig antwoord gekregen. Ik dacht dat dit Base netwerk was!
Zou leuk zijn om te weten of LTE-A ook ondersteund wordt. en ideaal op mijn werk dat ik dan ook goede ontvangst heb.
Zou leuk zijn om te weten of LTE-A ook ondersteund wordt. en ideaal op mijn werk dat ik dan ook goede ontvangst heb.
-
- Administrator
- Uitgedeelde bedankjes: 176 keer
- Bedankt: 231 keer
Het best van al test je het gewoon. Voor 5 EUR ben je ervan af. Ik heb het vorig jaar getest en had steeds goede snelheden en aanvaardbare Ping maar ben geen klant geworden (allé geen nummeroverdracht) omdat tethering niet toegestaan is. En zeg nu zelf, bijvoorbeeld ssh doe je niet echt op een smartphone
Ik heb toen minimum een half uur lang netneutraliteit geprobeerd uit te leggen aan die madam van de klantendienst en zij wenste mij gewoon not veel succes bij mijn volgende provider. De persoon daarvoor was een 'buitenlander' die gebrekkig Nederlands sprak en niks anders kon zeggen dan 'gebruik juist APN sir'.
Conclusie: Lycamobile is goed als het werkt (volgens jouw noden), maar op support moet je niet rekenen.

Ik heb toen minimum een half uur lang netneutraliteit geprobeerd uit te leggen aan die madam van de klantendienst en zij wenste mij gewoon not veel succes bij mijn volgende provider. De persoon daarvoor was een 'buitenlander' die gebrekkig Nederlands sprak en niks anders kon zeggen dan 'gebruik juist APN sir'.
Conclusie: Lycamobile is goed als het werkt (volgens jouw noden), maar op support moet je niet rekenen.
-
- Pro Member
Nee, maar op je computer wel. Sommige mensen werken op hun computer via hun 4G-verbinding onderweg...BertG3 schreef:En zeg nu zelf, bijvoorbeeld ssh doe je niet echt op een smartphone![]()
Volgens krisken gaan ze vanaf september tethering toelaten.
Voor €5 kan je toch niet héél veel testen. Je krijgt maar 600 MB dan...
Als je echt test, is die er toch snel door?

- hardyscript
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 300 keer
- Bedankt: 30 keer
Ik kom van orange IOM.. Ik ben zeer tevreden van Lycamobile. Ik herlaad voor 29 euro en ik krijg 1000 belminuten 15gb internet en onbeperkt sms. OK, toegegeven dat het internet misschien niet even snel werkt maar ik heb het gevoel op dit moment het meest te krijgen op de markt. Over die paar seconden (milliseconden) om naar iets te surfen of te downloaden daar lig ik niet wakker van.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
-
- Pro Member
Dat is nu al even zo.BertG3 schreef:Azo, vorig jaar kreeg ik 3GB voor €5
Ze hebben voor hun AIO-formules nu al eventjes dezelfde prijs, want deze veranderde vroeger om de paar maanden of zo...
Maar zoals het nu is, is het wel heel goed!
Dan ben ik heel blij voor jou.hardyscript schreef:Ik ben zeer tevreden van Lycamobile.
Er is niets dat ik liever wil dan een provider dat zoveel biedt, gemakkelijk is, en dat 'LTE' op je iPhone toont i.p.v. '4G' (ja, ik vind dat inderdaad prettiger).
Ik blijf ondertussen verder testen

- proximusboyke
- Elite Poster
gohja bij telenet heb ik nu onbeperkt bellen onbeperkt smsen en 5gb data voor 19.12€ dusja ga nu nieteveelmeer zoeken
Voor sommigen zal dit ook niet goed zijn, voor mij wel, maar daarvoor ga ik nu telenet niet ophemelen alsof het beste van het beste is.
iedereen kan eens proberen en is het zijn ding niet kan je altijd veranderen.

Voor sommigen zal dit ook niet goed zijn, voor mij wel, maar daarvoor ga ik nu telenet niet ophemelen alsof het beste van het beste is.
iedereen kan eens proberen en is het zijn ding niet kan je altijd veranderen.
-
- Premium Member
Wat een grap, je kent helemaal niets van netwerkenIYZY schreef:Nee, je had het erover dat 100 ms ping acceptabel is en dat mensen hun 4G-verbinding niet voor zaken gebruiken waarbij ze hinder kunnen ondervinden aan die 100 ms ping.Sinister schreef:@IYZY, ik heb het over VOIP, dus niet over videobellen.
Je zegt ook dat niemand gamed over 4G, maar misschien doen meer mensen dat dan jij denken. Elke Belgische provider maakte er reclame mee dat dit kon over 4G, als je dan een latency hebt van 100 ms, hebben ze valse reclame gemaakt.
Dat gevoel wanneer het lijkt dat de persoon aan de andere kant een camera maar 10 pixels heeft en dat ze 3 seconden later antwoorden dan wat als normaal beschouwd kan worden.Sinister schreef:Wat ervaar je dan als je facetimed over LM?

Zie je hier iets van ping staan als vereiste? https://support.skype.com/en/faq/FA1417 ... skype-need
Of hier misschien eender waar buiten gaming? https://support.speedtest.net/hc/en-us/ ... games-etc-
Nergens staat er iets dat een lage ping nodig is buiten gaming.
Al jouw voorbeelden zijn veroorzaakt door package loss, onstabiele routing of slechte throughput door overbelasting wat uiteraard ook allemaal aan LM kan liggen. Maar zeker niet door de ping van 100 ms, en ahja 3 seconden vertraging is te wijten aan 100 ms ping

Ik gamede vroeger op mijn ADSL verbinding met pings van 80 ms, het is pas sinds 5 jaar dat de pings over ADSL en VDSL sterk verbeterd zijn.
Als jij wil gamen over een 4G verbinding be my guest

-
- Pro Member
Wat ben jij toch een sympathiek kereltje. Vast nooit de populairste geweest.Sinister schreef:Wat een grap, je kent helemaal niets van netwerken
Het zou goed kunnen dat het aan iets anders lag, maar de ping heeft weldegelijk een invloed.
Ik zeg ook niet dat het toen 100 ms was, het kon hoger zijn, en als het 100 is, is dat hetgeen dat ik kan waarnemen op de lijn naar de snelst-reagerende server in mijn buurt, en niet naar de servers van het programma waarmee ik videobel.
Ping heeft weldegelijk al een invloed gehad op mijn video calls. Ik moet de hele tijd videobellen met collega's, en zelf met een lage snelheid, maar hoge ping, werkt het (zoals op 2G), maar met forse vertraging.
Trouwens, als het package loss zou zijn (wat soms ook gebeurt), dan krijg ik toch niets te zien? Videobellen gebeurt real-time, dus dan wordt het beeld toch onderbroken, maar daarom zou je nog geen grote vertraging waarnemen...

Blijf jij nog maar wat gamen in de kelder van je moeder, waar je een perfecte internetverbinding hebt...

-
- Premium Member
Jouw post nu slaagt al op veel meer dan je vorigen. Mijn excuses, het was wel wat te persoonlijk.
Maar opnieuw als ping zo belangrijk was dan stond het wel bij de requirements van skype of facetime, ze zijn daar niet achterlijk hoor
Jij snapt nog altijd niet dat het vooral de belasting van hun servers is en dus de throughput wat je lijn verneukt bij LM.
Je kan de snelste lijn naar speedtest servers hebben, als je slechte routing hebt en veel load (veel users) naar skype of facetime op je netwerk, dan krijg je lage throughput en latencies ver > 100 ms.
Het feit dat je 100 ms krijgt is omdat die eerst langs Londen passeert en dan terug naar speedtest servers hier.
Wees gerust voor Belgisch verkeer te routeren zullen ze wel hogere bandbreedte instellen dan buiten België.
Dat zal ook wel verklaren waarom de lijn traag is naar skype of facetime, omdat ze daar weinig in investeren, en dan krijg je een lijn die met 100 users al congested geraakt, en dan spreken we over pings hoger dan 500 ms.
Idd zoals je het nu schrijft snap ik je volledig, het zal veel meer dan 100 ms tot aan skype of alle andere US instanties.
Eigenlijk wel raar, de facetime servers liggen in de UK overigens, je zou verwachten dat die routing super zou zijn.
Maar opnieuw als ping zo belangrijk was dan stond het wel bij de requirements van skype of facetime, ze zijn daar niet achterlijk hoor

Jij snapt nog altijd niet dat het vooral de belasting van hun servers is en dus de throughput wat je lijn verneukt bij LM.
Je kan de snelste lijn naar speedtest servers hebben, als je slechte routing hebt en veel load (veel users) naar skype of facetime op je netwerk, dan krijg je lage throughput en latencies ver > 100 ms.
Het feit dat je 100 ms krijgt is omdat die eerst langs Londen passeert en dan terug naar speedtest servers hier.
Wees gerust voor Belgisch verkeer te routeren zullen ze wel hogere bandbreedte instellen dan buiten België.
Dat zal ook wel verklaren waarom de lijn traag is naar skype of facetime, omdat ze daar weinig in investeren, en dan krijg je een lijn die met 100 users al congested geraakt, en dan spreken we over pings hoger dan 500 ms.
Idd zoals je het nu schrijft snap ik je volledig, het zal veel meer dan 100 ms tot aan skype of alle andere US instanties.
Eigenlijk wel raar, de facetime servers liggen in de UK overigens, je zou verwachten dat die routing super zou zijn.
- proximusboyke
- Elite Poster
kan er hier iemand een keer zeggen wie data gebruikt in buitenland met lyca wat de snelheden daar zijn.
-
- Pro Member
@Sinister, bedankt voor je leerrijke reactie op respectvolle manier, en mijn excuses voor het afreageren.
Met de providers die wij gewoon zijn, is je verbinding soms net iets trager, omdat al het verkeer naar België wordt gestuurd (voor buurlanden natuurlijk niet echt een probleem), maar bij Lycamobile wordt het zowel in België als in de buurlanden naar Londen gestuurd.
Snelheden zijn oké, maar in Nederland wel beperkt tot 3G (in Frankrijk weet ik het niet meer zeker).
Ik heb het al eens in Nederland (KPN NL) en Frankrijk (Bouygues, als ik me niet vergis) geprobeerd, en de snelheden zijn vergelijkbaar met de onze.proximusboyke schreef:kan er hier iemand een keer zeggen wie data gebruikt in buitenland met lyca wat de snelheden daar zijn.
Met de providers die wij gewoon zijn, is je verbinding soms net iets trager, omdat al het verkeer naar België wordt gestuurd (voor buurlanden natuurlijk niet echt een probleem), maar bij Lycamobile wordt het zowel in België als in de buurlanden naar Londen gestuurd.
Snelheden zijn oké, maar in Nederland wel beperkt tot 3G (in Frankrijk weet ik het niet meer zeker).

-
- Premium Member
Maar als ik het goed begrijp zijn er ook grote latencies bij het surfen itt IOM of PX?
Spreken we dan over sites in België of enkel buitenland of overal?
Als we nu iets anders praktisch hanteren: podcasts downloaden, vermits snelheden ok zijn zou je hier dan geen last mogen hebben?
Hoe zit het met streaming van spotify of apple music of google music, reageert dit vlot? Daar kan je gebruik maken van de speeds.
Jullie hadden al vermeld dat youtube streaming bv traag ging bij jullie klopt dit?
Spreken we dan over sites in België of enkel buitenland of overal?
Als we nu iets anders praktisch hanteren: podcasts downloaden, vermits snelheden ok zijn zou je hier dan geen last mogen hebben?
Hoe zit het met streaming van spotify of apple music of google music, reageert dit vlot? Daar kan je gebruik maken van de speeds.
Jullie hadden al vermeld dat youtube streaming bv traag ging bij jullie klopt dit?
- krisken
- userbase crew
Nederland beperkt zich inderdaad tot HSDPA, wat resulteert in een 8mbit down of iets in die aard.
Telefonie = EDPnet + OVH
-
- Pro Member
Latency is nu niet echt een probleem meer bij Lyca. Op drukke momenten heb ik het al eens tot 200 ms weten stijgen, en op momenten dat het echt onbruikbaar is, al eens tot 900 ms (maar dit is volgens mij wanneer de link in Londen te vol zit, en volgens mij hebben ze nu extra capaciteit in Londen).Sinister schreef:Maar als ik het goed begrijp zijn er ook grote latencies bij het surfen itt IOM of PX?
Sindsdien heb ik nog nooit een latency hoger dan 50 ms gehad bij Lyca.
Op normale momenten heb ik bij Orange tussen de 15 en de 25 ms ping op 4G en tussen de 25 en de 35 ms op 3G.
Bij Lyca is het tussen de 30 en de 40 op 4G bij mij, en tussen de 35 en de 50 op 3G.
Valt dus heel goed mee.
Streamen etc. gaat vlot bij mij, zowel Apple Music als Google Play.
Mijn laptop bewaart ook alles in de cloud, waardoor het meteen op mijn gsm beschikbaar is (iCloud Drive, servers staan voor BE in de UK), en als je dan een bestand uit je iCloud haalt, duurt het soms even voor het gedownload is, terwijl het bij Lyca echt wel snel gaat.
Maar hetgeen bij mij écht niet gaat, zijn filmpjes bekijken op YouTube of Facebook. Op Facebook blijven ze zelf in SD bufferen, en YouTube selecteert automatisch 240p bij mij, terwijl (op de computer) via Oranges 4G-netwerk, zelf 4K perfect mogelijk is (hoger heb ik nog niet getest).
Ook apps downloaden uit de App Store gaat traag bij mij (maar ik kan wel apps groter dan 100 MB downloaden... dacht dat Apple dit blokkeerde, maar het was me vroeger al eens gelukt, en met Lyca kan het altijd).
Ik snap niet hoe het komt dat hij, vooral met YouTube dan, zoveel problemen heeft... De snelheid (naar een Belgische server, terwijl hij perfect de Britse YouTube- en Facebook-servers kan gebruiken) is vaak wel goed genoeg om een video perfect te laden...

-
- Pro Member
Tethering blokkeren, 10ct/MB binnen de EU aanrekenen en geen deftige klantendienst hebben in de taal van het grondgebied waar de dienst afgesloten werd, mag ook niet, maar daar trekken zij zich weinig van aan...Sinister schreef:Dat is verboden in België door de netneutraliteit, je kan proberen dit aan te kaarten via ombudsman telecom of bipt.

- krisken
- userbase crew
Youtube : geen idee maar FB dichtknijpen lijkt me raar? Zeker de FB app verbruikt niks?
Telefonie = EDPnet + OVH
- krisken
- userbase crew
Hmm werkt FB dan niet met een CDN? Zo ja, dan is dat afknijpen al moeilijker