Pagina 3 van 3

Re: Telefonie werkt niet (23/04)

Geplaatst: 03 mei 2016, 11:16
door philippe_d
Zoals hierboven gemeld is het probleem momenteel in onderzoek bij/tussen AVM Fritz! en Proximus.
Met name ook de reden waarom de ‘REGISTER-fetch’ parameter nu aangevinkt moet worden.

Scarlet zou graag enkele voorbeelden hebben van gebruikers die met dit probleem te maken hebben (hadden).
Gelieve jullie klantgegevens (klantnummers) door te geven via een privé bericht op de Facebook pagina van ScarletBelgium.
Dit is het voorkeurskanaal om problemen te melden bij Scarlet.

Stuur geen PB naar de Userbase account van CindyV (deze mailbox wordt door Sacrlet niet gemonitored)
Je kan mij ook een PB sturen, ik geef het door aan Cindy :)

Re: Telefonie werkt niet (23/04)

Geplaatst: 04 mei 2016, 11:14
door TanknaT
Toch nog een vraag over de instellingen (nu we alle instellingen nog vers in ons geheugen hebben). Onder Features -> caller ID, kun je in een uitklapvenster kiezen tussen verschillende mogelijkheden. Bij mij staat hier "Number in display name" geselecteerd. Ik meen ergens gelezen te hebben ander gebruikers hier "Disabled" hebben staan. Wat is hier eigenlijk de beste keuze, of maakt dat niet veel uit.

Re: Telefonie werkt niet (23/04)

Geplaatst: 09 mei 2016, 12:57
door TanknaT
Blijkbaar maakt deze instelling weinig verschil. Beide instellingen heb ik geprobeerd en ze werken allebei goed. Blijkbaar is er geen "beste instelling" voor dit keuzevenster. Toch is het vreemd dat de Fritzbox bij een OVH lijn automatisch kiest voor "Disabled" en bij Scarlet voor "Number in display name".

Re: Telefonie werkt niet (23/04)

Geplaatst: 10 mei 2016, 16:29
door seppe
En nu krijg ik telephony niet meer werkende... Net voor ik vertrok op reis dacht ik dat het in orde was. Het werkte toen toch, maar toen ik terug thuis kwam werkte telefonie niet (meer)... Ik had ondertussen van scarlet via facebook messenger een bericht gekregen waarin stond dat die befaamde ' does not support register-fetch aangevinkt moet worden.
Maar dit doet het voor mij niet... ik heb modem met reconnect gereset zonder resultaat en daarna eens uitgetrokken ook zonder resultaat...

Ik heb dit ook al gemeld bij scarlet, hopelijk komt er een oplossing hiervoor...
Of heeft er iemand hier nog een idee wat ik eventueel nog fout aan het doen ben. Voor alle duidelijkheid: de wachtwoorden en gebruikersnaam zijn juist volgens scarlet.

Alvast bedankt

Edit; Als ik die instelling caller id een paar weken terug niet op disabled zette kon ik zelf niet bellen, wel opgebeld worden...

Re: Telefonie werkt niet (23/04)

Geplaatst: 10 mei 2016, 21:33
door TanknaT
seppe schreef:
Edit; Als ik die instelling caller id een paar weken terug niet op disabled zette kon ik zelf niet bellen, wel opgebeld worden...
Bedankt voor deze info seppe, zo had ik het niet getest. Dan is er toch een "beste instelling" voor Scarlet.

Wat betreft uw probleem. Dergelijke onverklaarbare storingen bij modems (algemeen) zijn vaak te verhelpen door de opstelling op te slaan en de modem "terug naar fabrieksinstellingen" te zetten. Dat heeft mij in het verleden al een paar keer geholpen als de instellingen juist waren en het toch niet werkte zoals verwacht.

Re: Telefonie werkt niet (23/04)

Geplaatst: 11 mei 2016, 16:01
door TanknaT
seppe schreef:
Edit; Als ik die instelling caller id een paar weken terug niet op disabled zette kon ik zelf niet bellen, wel opgebeld worden...
Heb vandaag beide instellingen geprobeerd. Werkt met zowel "Disabled" en met "Number in display name" even goed.

Ik heb wel geen nummerweergave oproeper bij Scarlet geactiveerd, mogelijk maakt dat verschil?

Re: Telefonie werkt niet (23/04)

Geplaatst: 11 mei 2016, 16:08
door philippe_d
TanknaT schreef:Toch nog een vraag over de instellingen (nu we alle instellingen nog vers in ons geheugen hebben). Onder Features -> caller ID, kun je in een uitklapvenster kiezen tussen verschillende mogelijkheden. Bij mij staat hier "Number in display name" geselecteerd. Ik meen ergens gelezen te hebben ander gebruikers hier "Disabled" hebben staan. Wat is hier eigenlijk de beste keuze, of maakt dat niet veel uit.
Volgens mij maken deze instellingen bij een Scarlet account geen enkel verschil.
Scarlet zet het gesprek om naar het openbaar netwerk, en voegt zelf jouw caller-id toe bij uitgaande gesprekken.

Volgens mij werken deze instellingen alleen bij een end-to-end SIP gesprek, en beïnvloeden de manier waarop een uitgaand (Sip-to-SIP) gesprek op het SIP device van de bestemmeling getoond wordt.
TanknaT schreef:Ik heb wel geen nummerweergave oproeper bij Scarlet geactiveerd, mogelijk maakt dat verschil?
Het activeren van nummerweergave bij Scarlet heeft alleen invloed op inkomende gesprekken via de Scarlet lijn.
Een schande eigenlijk dat je voor zoiets extra moet betalen. Caller-id is gratis bij het goedkoopste pre-paid GSM abonnementje, waarom je hiervoor extra moet betalen bij vaste lijn is absurd ...

Re: Telefonie werkt niet (23/04)

Geplaatst: 11 mei 2016, 19:00
door seppe
Ok, nu werkt telephony terug.
Ik heb bij features van edit telephone number 4 dingen aangevinkt:

1. Use internet telephone number for registration

2. Always register via an Internet connection
If your Internet provider reserves a separate Internet connection for your own telephone numbers, enable this option for any telephone numbers from another provider

3. Provider supports MWI (RFC 3842)

4. Provider does not support REGISTER-fetch

Hopelijk blijft het nu werken, want vorige week werkte het ook een paar dagen....

EDIT; na een paar uur werkte het al weer niet meer.... heb dit uiteraard gemeld bij scarlet....

Re: Telefonie werkt niet (23/04)

Geplaatst: 11 mei 2016, 19:07
door TanknaT
«Always register via an Internet connection» is bij mij toch nog anders
2016-05-11 19_03_37-FRITZ!Box.png

Re: Telefonie werkt niet (23/04)

Geplaatst: 11 mei 2016, 19:25
door TanknaT
philippe_d schreef: Volgens mij werken deze instellingen alleen bij een end-to-end SIP gesprek, en beïnvloeden de manier waarop een uitgaand (Sip-to-SIP) gesprek op het SIP device van de bestemmeling getoond wordt.
En hoe zou dat dan bij OVH moeten ingesteld zijn? Nu staat dat bij mij "Disabled". Dit was een standaard keuze die door de fritzbox is ingesteld. Klopt dat dan wel (met mijn excuses omdat dit nu even afwijkt van het onderwerp "Telefonie werkt niet")

Re: Telefonie werkt niet (23/04)

Geplaatst: 11 mei 2016, 21:47
door philippe_d
TanknaT schreef:«Always register via an Internet connection» is bij mij toch nog anders
De optie "allways register via Internet" aanvinken heeft geen enkele zin.
  1. als je in de algemene VoIP settings VLAN20 hebt ingesteld, dan heeft het aanvinken van deze optie voor gevolg dat je VLAN20 niet gebruikt voor Scarlet. Dan hoef je ook VLAN20 niet in te stellen in de eerste plaats :wink:
  2. als je in de algemene VoIP settings VLAN20 niet hebt ingesteld, dan maakt het aanvinken van deze optie geen verschil uit.
De optie "allways register via Internet" is nuttig wanneer je naast de Scarlet Voip ook nog andere Voip providers hebt. In dit geval:
  1. registreert de Scarlet VoIP over VLAN20.
  2. registreren de alternatieve VoiP providers (vb Betamax) over de internet verbinding.

Re: Telefonie werkt niet (23/04)

Geplaatst: 11 mei 2016, 21:59
door honda4life

Code: Selecteer alles

If your Internet provider reserves a separate Internet connection for your own telephone numbers, enable this option for any telephone numbers from another provider.
Dit lijkt me toch vrij duidelijk beschreven in de interface, zou men normaal niet mogen missen lijkt me.

Re: Telefonie werkt niet (23/04)

Geplaatst: 12 mei 2016, 19:47
door seppe
Is er hier iemand waar dat scarlet telephony werkt met een fritz!box-modem? En blijft werken??

Re: Telefonie werkt niet (23/04)

Geplaatst: 12 mei 2016, 19:51
door TanknaT
Ja, geen problemen meer gehad.

Re: Telefonie werkt niet (23/04)

Geplaatst: 12 mei 2016, 21:06
door honda4life
Absoluut geen problemen meer sinds de voorgestelde oplossing ;-)

Re: Telefonie werkt niet (23/04)

Geplaatst: 13 mei 2016, 12:28
door Fonske45
Hier ook geen problemen meer, bedankt aan allen voor de oplossing.

Re: Telefonie werkt niet (23/04)

Geplaatst: 16 mei 2016, 15:06
door seppe
TanknaT schreef:Ja, geen problemen meer gehad.

wat doe ik dan fout, vraag ik me nu af.... :(
reconnect of restart na ingeven van alle gegevens en die 3 opties aangevinkt helpt niet hier. Geeft fout 404....

Re: Telefonie werkt niet (23/04)

Geplaatst: 16 mei 2016, 15:20
door seppe
Ik had bij edit telephone numbers- proxy server ims.scarlet.be ingevuld.... daar moet dus niets ingevuld worden en dan werkt het weer...
En nu maar hopen dat het blijft werken.... :)

Re: Telefonie werkt niet (23/04)

Geplaatst: 16 mei 2016, 19:23
door honda4life
Zo eenvoudig is het niet voor iemand die er niet met bezig is.
Wat jammer dat het velen "afschrikt" om ten minste een deftige router te kopen zoals een FritzBox.
Is het niet voor de mogelijkheden, dan is het wel voor het veel goedkoper te bellen ;-)

Re: Telefonie werkt niet (23/04)

Geplaatst: 29 aug 2016, 14:33
door rampy
Fritz 7390 os 06.30 -> alles werkt perfect zoals hiervoor beschreven, Fritz gaat door de BBox op internet, telefonie geen problemen...
upd os naar 06.52 -> eerste upd alle instellingen weg alles terug ingesteld, internet ok, telefoon enkel uitgaande gesprekken, niet mogelijk om in te bellen
terug naar os 06.30
upd os naar 06.52 -> tweede maal alle instellingen bleven behouden maar telefonie probleem blijft bestaan uit wel in niet... factory reset, alles terug instellen en nog geen inkomende telefonie..

- Annex B

De telefonie settings:

- Telephony provider: ims.scarlet.be
- Internet telephone number: +3221234567
- Telephone number without prefix: 021234567
- Display name: 021234567
- User name:[email protected] (telefonie username van Scarlet, is DSL username +1)
- Password: **** (telefonie password van Scarlet)
- Registrar: ims.scarlet.be
- Proxy server:
- Country code: none
- Area code: With prefix (02)
- Relay outgoing emergency calls without prefixes is aangevinkt
- Relay special rate numbers without prefixes is aangevinkt
- DTMF transmission; automatically
- Suppress outgoing Caller ID: CLIR via display name
- Caller ID: Number in display name
- Use Internet telephone number for registration is aangevinkt
- Provider does not support REGISTER-fetch is aangevinkt

Use VLAN for Internet telephony
VLAN ID 20

Keep port forwarding of the Internet router enabled for telephony, is aangevinkt

This option may be necessary if the Internet router does not forward incoming calls to FRITZ!Box. FRITZ!Box keeps port forwarding of the Internet router enabled for telephony.
Keep port forwarding enabled every 5 min

nogmaals dit werkt perfect onder os 06.30, onder 06.52 enkel uitgaande telefonie, iemand al ervaring met die nieuwe Fritz os