Proximus: tariefverhogingen vanaf 1/1/2016

Nieuws omtrent telecom
Gebruikersavatar
Kenw00t
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1778
Lid geworden op: 28 dec 2008, 19:38
Uitgedeelde bedankjes: 346 keer
Bedankt: 250 keer

Lord Utopia schreef: * je kan onbeperkt opnames doen (dus je zit niet aan de limiet van de harde schijf)
Ik ben het ermee eens dat de v5 compact een vooruitgang is, maar bovenstaand puntje gaat enkel op als je spreekt over volume/plaats, maar niet over de tijd. Bij de klassieke decoder kon je opnames bewaren tot wanneer die bij wijze van spreken stuk ging. Nu zit je met maximum 60 dagen, wat alvast een nadeel is, ook al is het voor veel mensen een non issue.

De stroombesparing wordt anderzijds voor enkele klanten dan weer teniet gedaan als ze een SwipeBox tussen de decoder en de TV plaatsen. Alweer én een extra stroomverbruiker én een extra afstandsbediening (dat zijn er dan 3, als ik die van de TV meetel). Ik vraag mij af welke idioot dit ook nog maar bedacht heeft! Het zou toch veel slimmer geweest zijn om een v6 decoder te ontwikkelen, gebaseerd op de elegantie van de v5 compact, maar dan wel ietsje krachtiger om de SwipeBox functionaliteit aan te kunnen.

Anderzijds is het afschaffen van decoders met hdd vooral een kostenbesparing voor Proximus. Die harde schijf is namelijk het onderdeel dat het meeste stuk gaat in die dingen, waardoor ze nu veel minder decoders gaan moeten omwisselen wegens defecten, en dus eigenlijk minder kosten hebben. Ik zou dan als klant verwacht hebben dat de maandelijkse huurprijs van dat ding naar beneden ging ipv naar boven.
Afbeelding
Gebruikersavatar
TiTanium
Moderator
Moderator
Berichten: 5757
Lid geworden op: 27 feb 2007, 02:15
Locatie: Antwerpen 2
Uitgedeelde bedankjes: 710 keer
Bedankt: 469 keer

fluppie schreef:Het is nooit leuk te moeten horen dat je volgend jaar meer zal betalen,maar UB kan men maar moeilijk beschuldigen van 'fan' te zijn van proximus.
Wel is het zo dat er hier nogal wat mensen zijn op UB,(werknemers,of ex werknemers)van Proximus die anderen met problemen(VDSL) proberen te helpen,en dat is toch wel zeer mooi,en daar mag men toch wel respect voor hebben vind ik.
Ik geef je gelijk op het fan en respect gedeelte, al komt het vaak voor als iemand problemen heeft met Tn, dat men snel afkomt dat "overschakelen" een optie is. Een optie dat praktisch nooit vermeld wordt als er iemand deftige problemen heeft met proximus/vdsl2. Vandaar men het gevoel soms krijgt.
Lord Utopia schreef:Diegene met een V5 mini is het voorstel gedaan om de decoderaan te kopen voor een klein bedrag zodat ze er alsnog voordeel uit gingen halen, met garantie van 2 jaar.

Daarnaast is de functionaliteit van de V5 mini er enkel op vooruit gegaan + andere voordelen van deze box tgo die mét harde schijf:
Uiteindelijk diegene die het niet gekocht hebben, zijn wel met meer dan 1 euro dit jaar omhoog gegaan. Functionaliteit mag dan nog verbetert zijn, moest de gele kant dit gedaan hebben, zou ik vermoedelijk een doos popcorn genomen hebben voor de reacties... Het is en blijft een verdubbeling van de oorspronkelijke prijs.
Lord Utopia schreef:Ik kan je het tegenovergestelde zeggen. Ik zie heel veel klanten die die simkaart juist wel gebruiken (maar zie er meer die het gebruiken die een Pack hebben, dan die met enkel internet) Dat is mijn persoonlijke ervaring.
Tja... Je kan zeggen wat je wil in mijn ogen, op zulke uitspraken zie ik graag een bron of een verwijzing dat u stelling kan staven. Voor de rest kan ik ook zeggen en zien wat ik graag wil zien.

Voor de rest kan ik alleen maar stellen dat iedereen voor zichzelf moet uitmaken in hoe verre men zijn portefeuille wil open trekken, hoe blind of hoe waakzaam ze zijn op marketing van beide technologieën, het is zo dat Px op gebied van Unlimited te zijn een stuk goedkoper is dan Tn en dan hebben ze op dat gebied ook nog veel speling. Als je ten volle van uw lijn kan genieten dan is die 63.95 zijn geld waard en een aanrader. Als je strand op een slechte sync dan is het gewoon kwalitatief gezien een afripperij. Dit is natuurlijk men persoonlijke redenering.
PC: PRIME Asus X299 Deluxe ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix ~ M.2 EVO 960 500GB
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Provider: Telenet
OneUP ~ TVbox ~ HGW CH8568LG
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Smartphone: Samsung S21 Ultra 512GB[/size]
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Uiteindelijk diegene die het niet gekocht hebben, zijn wel met meer dan 1 euro dit jaar omhoog gegaan. Functionaliteit mag dan nog verbetert zijn, moest de gele kant dit gedaan hebben, zou ik vermoedelijk een doos popcorn genomen hebben voor de reacties... Het is en blijft een verdubbeling van de oorspronkelijke prijs.
ze hebben de keuze gehad: de prijsverhoging van de decoder, of hem afkopen voor 50 euro. Cijfers ga ik niet geven, dat is interne materie.
Tja... Je kan zeggen wat je wil in mijn ogen, op zulke uitspraken zie ik graag een bron of een verwijzing dat u stelling kan staven. Voor de rest kan ik ook zeggen en zien wat ik graag wil zien.
en waarom zeg je dan niet exact hetzelfde op de andere hun opmerkingen van "de klant willen die onnodige dingen niet"? Ik weet wel waarom...
Ik ben in het voordeel: ik zie elke dag tientallen klanten met hun factuur, ik zie wat mensen hebben en wat ze gebruiken, jullie niet.
Als je ten volle van uw lijn kan genieten dan is die 63.95 zijn geld waard en een aanrader. Als je strand op een slechte sync dan is het gewoon kwalitatief gezien een afripperij. Dit is natuurlijk men persoonlijke redenering.
Bekijk het dan van de andere kant eens: 200 MBps aanbieden aan uw klanten voor 70 euro, maar weten dat die snelheid nooit gebruikt wordt.
apestaart
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1315
Lid geworden op: 10 jun 2013, 21:23
Locatie: Oostende
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 66 keer

Patje schreef:Bwa 1 € erbij is nooit leuk he op een pack, maar ik heb nog een bijkomende korting op mijn pack van 10% wegens lid vd gezinsbond. Bij Telenet is dit slechts 1,25 € per maand korting.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Ik heb € 7,50 korting op mijn Maxi Pack omdat ik klant ben bij Electrabel.
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Kenw00t schreef:
Lord Utopia schreef: * je kan onbeperkt opnames doen (dus je zit niet aan de limiet van de harde schijf)
Ik ben het ermee eens dat de v5 compact een vooruitgang is, maar bovenstaand puntje gaat enkel op als je spreekt over volume/plaats, maar niet over de tijd. Bij de klassieke decoder kon je opnames bewaren tot wanneer die bij wijze van spreken stuk ging. Nu zit je met maximum 60 dagen, wat alvast een nadeel is, ook al is het voor veel mensen een non issue.

De stroombesparing wordt anderzijds voor enkele klanten dan weer teniet gedaan als ze een SwipeBox tussen de decoder en de TV plaatsen. Alweer én een extra stroomverbruiker én een extra afstandsbediening (dat zijn er dan 3, als ik die van de TV meetel).
De afstandsbediening van de swipebox moet maar één maal gebruikt worden, om het toestel in te stellen. Hoeveel verbruikt zo'n swipebox eigenlijk?
Langs de andere kant: de cassetterecorder van vroeger is ook verdwenen: - afstandsbediening, - stroomverbruik.
De opslag is dan trouwens verplaatst, van de harde schijf naar de cloud, maar die opslagruimte moet nog altijd betaald worden.
Gebruikersavatar
TiTanium
Moderator
Moderator
Berichten: 5757
Lid geworden op: 27 feb 2007, 02:15
Locatie: Antwerpen 2
Uitgedeelde bedankjes: 710 keer
Bedankt: 469 keer

Lord Utopia schreef:en waarom zeg je dan niet exact hetzelfde op de andere hun opmerkingen van "de klant willen die onnodige dingen niet"? Ik weet wel waarom...
Ik ben in het voordeel: ik zie elke dag tientallen klanten met hun factuur, ik zie wat mensen hebben en wat ze gebruiken, jullie niet.
Tuurlijk zie jij veel verschijnen, maar uw felle verdediging naar uw werkgever toe is ook een element dat ik/andere meeneem in men oordeel. Die "onnodige dingen" die gaan volgens mij geen/weinig invloed op de eindprijs hebben, daarom ik niet gemakkelijk spreek over de extra's. Die zijn er bij Tn ook, ik en andere gebruiken ze ook niet allemaal. De prijs van het internet/tv is de grootste hap in het hele verhaal niet de extra's.
Lord Utopia schreef:Bekijk het dan van de andere kant eens: 200 MBps aanbieden aan uw klanten voor 70 euro, maar weten dat die snelheid nooit gebruikt wordt.
Daar heb je absoluut gelijk in, maar die klanten zijn blind voor de marketing die er achter zitten en trekken daar zelf hun portefeuille voor open. Die snelheid wordt over het algemeen wel behaald voor degene die het echt willen benutten.
Nu jij, 16.5 downlijn hebben en nog eens delen met een TV... Waar je toch in mijn ogen op ADSL2 snelheden valt en toch de volle pot moeten betalen... Die mensen kijken blind op de "max" waarde die ze aflezen op hun site, maar zien niet naar de klein letters of doen de test niet. Dus die voelen hun eigen bekocht...
PC: PRIME Asus X299 Deluxe ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix ~ M.2 EVO 960 500GB
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Provider: Telenet
OneUP ~ TVbox ~ HGW CH8568LG
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Smartphone: Samsung S21 Ultra 512GB[/size]
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

dankzij DLM zit ik op een zeer stabiele 30/4. Ervaar totaal geen vertraging op de lijn als TV opstaat, en dat was al niet geval toen ik op 16,5 zat.
fredo66
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1841
Lid geworden op: 26 jan 2009, 09:29
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 314 keer
Bedankt: 143 keer
Contacteer:

Ik denk dat het tijd wordt dat dit topic afgesplitst zou worden, veel commentaar gaat niet meer over de tariefverhoging maar wel over de wel of niet neutrale positie van (sommige) userbase profielen. Dat hoeft voor mij niet te stoppen maar zou dan best wel een ander draadje krijgen.
EDPNET VDSL XS' - Fritzbox 7360v1 - Voip EDPNET in en Megavoip uit - One+ - Roku3 - PS4Pro
Gebruikersavatar
TiTanium
Moderator
Moderator
Berichten: 5757
Lid geworden op: 27 feb 2007, 02:15
Locatie: Antwerpen 2
Uitgedeelde bedankjes: 710 keer
Bedankt: 469 keer

Lord Utopia schreef:dankzij DLM zit ik op een zeer stabiele 30/4. Ervaar totaal geen vertraging op de lijn als TV opstaat, en dat was al niet geval toen ik op 16,5 zat.

Nu ben ik op het punt gekomen wat ik wou aanhalen.
Als het over Telenet gaat dan is het "uw klanten" en als ik iets aanhaal over proximus dan is het "ik" ervaar. Terwijl dit niet voor iedereen zo is. Het is fel verbeterd voor de meeste maar niet voor iedereen. Ik heb geen cijfers, ik hoef geen cijfers, ik vind wel dat iedereen waar voor zijn centen moet krijgen. Niet op de manier van Test-Aankoop, maar op een manier dat fair is voor iedereen. Vandaar ik opteer voor de prijs op maximale waarde die op het moment geld of eigen keus.

Namelijk:
30 eigen keus of maximaal van lijn -> Prijs A.
70 Eigen keus of maximaal van lijn -> Prijs B.
100 Eigen keus -> prijs C.
Allemaal unlimited wel te verstaan.

Tn's strategie vind ik ook niet netjes om iedereen naar de whoppa te duwen. Maar dat is een keuze die men maakt.
PC: PRIME Asus X299 Deluxe ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix ~ M.2 EVO 960 500GB
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Provider: Telenet
OneUP ~ TVbox ~ HGW CH8568LG
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Smartphone: Samsung S21 Ultra 512GB[/size]
Gebruikersavatar
Kenw00t
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1778
Lid geworden op: 28 dec 2008, 19:38
Uitgedeelde bedankjes: 346 keer
Bedankt: 250 keer

Lord Utopia schreef:Ik ben in het voordeel: ik zie elke dag tientallen klanten met hun factuur, ik zie wat mensen hebben en wat ze gebruiken, jullie niet.
Ten eerste kosten tablets met simkaartslot nog steeds iets meer, waardoor diegene die de meerprijs betalen meestal de grotere dataverbruikers zijn, en met die Px simkaarten dus niet veel kunnen aanvangen (tenzij Maxi Pack waar je 2GB krijgt).

Ik veronderstel dat jij dan in een Proximus Center werkt? Da's al een begin, maar daarom zie je alle soorten klanten niet. Ik heb onlangs een gezin geholpen waar ze voor alle telecom (vaste lijn en internet bij Px, analoge TV bij TN), maandelijks gemiddeld 125 euro betaalden, gebaseerd op de facturen van de laatste 2 jaar.

Al sinds oudsher klant bij Px. Nooit opgebeld door een medewerker om hun tariefplan te herbekijken of een getrouwheidskorting toe te kennen. Hun producten zaten nog niet eens in packs. Dit zijn de zogenaamde slapende klanten die gewoon maandelijks betalen en zich nooit vragen stellen of het wel normaal is wat ze betalen voor hun behoeften. Die zie je nooit opduiken in een Proximus Center of bellen naar de klantendienst. Ik moet je er ook geen tekening bij maken dat die nog nooit gehoord hadden van die simkaarten of die premium club punten waar ze recht op hadden.

Ze zitten met het hele boeltje nu bij Scarlet voor 59 euro. Dat verschil kan al tellen...
Lord Utopia schreef: De afstandsbediening van de swipebox moet maar één maal gebruikt worden, om het toestel in te stellen. Hoeveel verbruikt zo'n swipebox eigenlijk?
Langs de andere kant: de cassetterecorder van vroeger is ook verdwenen: - afstandsbediening, - stroomverbruik.
De opslag is dan trouwens verplaatst, van de harde schijf naar de cloud, maar die opslagruimte moet nog altijd betaald worden.
Da's een goeie, als die afstandsbediening enkel daarvoor moet gebruikt worden, dan is er zeker sprake van verspilling en overlapping.

Opslagruimte wordt gedeeld onder de klanten = kostenbesparing. Ok, je zit nog met streams waarvoor bandbreedte nodig is, en je zou kunnen zeggen dat die netjes in de huurprijs van de decoder zit. Maar anderzijds slaat dat nergens op omdat TV Overal gratis in een pack zit, en je daarmee meteen 5 streams kan gebruiken. Ergens zit er dus iets scheef en hebben ze die eerste decoder dus misbruikt om er een platte prijsverhoging door te duwen.
Afbeelding
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7538
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 717 keer

lacer schreef:Ik zou ook graag Internet Start zien evolueren van 50/4 naar 50/5 of 70/5, wie niet hé :-D
Ik heb al geruime tijd (meerdere maanden) Internet Start met een 100/10 profiel. Weet niet of ik een uitzondering ben, maar die profielen bestaan wel degelijk.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
Gebruikersavatar
lacer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2635
Lid geworden op: 24 feb 2007, 23:15
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 109 keer
Bedankt: 133 keer

Wat zegt een speedtest bij jouw profiel ?
EdpNet XL 99/35 Mbps
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2100 black
RPi 2B + 3B +3B+ Kodi
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > PVoutput
Ubuntu Mate 18.04
Gebruikersavatar
Sylvester
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1739
Lid geworden op: 07 jun 2006, 07:47
Locatie: Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 36 keer
Bedankt: 182 keer

Terug on-topic : prijsverhoging :
Ik zie dat Proximus én Telenet zijn prijzen verhoogt?
Voila , een ijzersterke balans in het duopolie.
Degenen die niet tevreden zijn over de prijsstijging gaan naar de concurrentie (die hetzelfde doet).
Het verhaal van het gras en de buurman.

Wees niet gevreesd , globaal gezien betaalt iedereen ongeveer dezelfde prijs in Vlaanderen, met een gelijkwaardige prijs/kwaliteit verhouding.
Alleen individuele behoeften kunnen een verschil uitmaken, of een overgang naar andere provider nuttig maken.
Gebruikersavatar
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 13045
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

Ik heb recent enkele mensen aangeraden om naar Scarlet over te stappen: €39 voor TV+internet (unlimited)+telefoon.
Bij Belgacom ben je al €47 kwijt voor enkel TV en internet...

(ik weet niet wat de snelheid bij Scarlet is, zij zeggen 30/4 op hun website, maar cappen ze daar ook op?)
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5424
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
Bedankt: 313 keer

Die telefoon stelt nt veel voor, enkel in daluren naar vaste lijn. Kan je beter ovh nemen. Ietsje meer betalen telenet digitv + scarlet vdsl only+ ovh. Kan je ook meerdere tv's aansluiten zonder extra te betalen + full speed en aansluitingskost 50 ipv 100€. Tja, 11 € duurder dan/maand.

Verstuurd vanaf mijn SM-N9005 met Tapatalk
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3288
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 60 keer

heist_175 schreef:Ik heb recent enkele mensen aangeraden om naar Scarlet over te stappen: €39 voor TV+internet (unlimited)+telefoon.
Bij Belgacom ben je al €47 kwijt voor enkel TV en internet...

(ik weet niet wat de snelheid bij Scarlet is, zij zeggen 30/4 op hun website, maar cappen ze daar ook op?)
Als die mensen het kunnen vinden met het Basic aanbod van de tv zenders,en hun (potentiele)internet snelheid is gecontroleerd (en ze hebben er geen bezwaar tegen) zal het wel los lopen.
BertG3
userbase crew
userbase crew
Berichten: 1740
Lid geworden op: 27 okt 2014, 20:46
Uitgedeelde bedankjes: 172 keer
Bedankt: 167 keer

heist_175 schreef:Ik heb recent enkele mensen aangeraden om naar Scarlet over te stappen: €39 voor TV+internet (unlimited)+telefoon.
Bij Belgacom ben je al €47 kwijt voor enkel TV en internet...

(ik weet niet wat de snelheid bij Scarlet is, zij zeggen 30/4 op hun website, maar cappen ze daar ook op?)
Cap is 50/4 en sommigen zeggen vanaf begin januari 70down (?)
Gebruikersavatar
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5263
Lid geworden op: 04 okt 2004, 07:36
Locatie: BALEN
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

Al zeker 4 jaar bij edpnet geen tarief verhoging geen index, en zo hoort het, de tarief verhoging is helemaal niet correct er zijn geen index aanpassingen geweest niks en de rente is heel laag wat rechtvaardigt deze verhoging !? De inflatie was in 2014 zelfs negatief heb je de prijs zien zakken. 'k Dacht het niet.

Het is een beetje het cdrom verhaal, .. vorig jaar hebben ze zich wat meer toestopt en dit jaar is het wat minder, dat moet men toch ergens compenseren !
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5424
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
Bedankt: 313 keer

45,95 €/maand is genoeg voor een alternatieve isp met enkel internet. Slaan ze op dan loopt iedereen weg (zeker met gratis hardware/installatie bij de monopolisten). Tel er televisie bij + gratis bellen/vast/gsm en je hebt een whoppa. Zeker met hun regelmatige fibercuts, waar in 2013 het om de haverklap gebeurde. Nu volg ik het nt meer, daar gn klant meer (op telenet en nog geen seconde off-line in 1.5 jaar)

Hopelijk binnenkort mobistar :-)

Verstuurd vanaf mijn SM-N9005 met Tapatalk
on4bam
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4340
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
Bedankt: 331 keer

satsurfer schreef:45,95 €/maand is genoeg voor een alternatieve isp met enkel internet.
Een beetje correcte info mag ook wel. 35.95 voor enkel internet, 45.95 voor internet + telefoon.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

satsurfer schreef:Zeker met hun regelmatige fibercuts, waar in 2013 het om de haverklap gebeurde.
Oei, als ik dat zo hoor moet ik dat jaar amper internet hebben gehad :eek:
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5424
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
Bedankt: 313 keer

Ja, en raw copper vergeet je gemakshalve bij te rekenen?

Ofwel reken je telefonie +10 eur, ofwel neem je raw copper aan 12.5 €?

Geen correcte info? Ben er lang genoeg bijgeweest.

Ja, dat jaar zeker 4 keer of meer outages. 1 keer van vrijdagmorgen tot zaterdagmorgen. (Normaal nog?)

Ja, zonder backbone...soit, kijk mss even op hun blogs wanneer die voorvielen om uw geheugen op te frissen.

Soit, goedkoop is edpnet nt en betrouwbaar tot voor 2 jaar ook niet. Onlangs zag ik toevallig dat er nog eens bepaalde regio outages waren.

Ik haal oude koeien uit de gracht, maar hun voip trok ook op geen bal in begin van hun telefonieaanbod (ghost calls, enorme echo, gewoon niet mee te bellen). Dan overgeschakeld naar weepee/ovh, en problemen vd baan. Volgens edpnet lag het aan mijn installatie. Yeah, wright. Ze hebben NOOIT hun falen toegegeven.

Nee, dan ga ik pertinent voor scarlet vdsl only met gratis hardware (edpnet alles te betalen) Snelheid zal nt zoveel verschillen. Mss. De limieten, tja, ik heb gn behoefte om TB/maand te downloaden.

Prijsbrekers zijn ze nt meer.



Verstuurd vanaf mijn SM-N9005 met Tapatalk
Laatst gewijzigd door satsurfer op 31 dec 2015, 13:28, 3 keer totaal gewijzigd.
Roygenz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 837
Lid geworden op: 27 apr 2006, 16:54
Locatie: 51RUI0
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 53 keer
Contacteer:

satsurfer schreef:Zeker met hun regelmatige fibercuts, waar in 2013 het om de haverklap gebeurde. Nu volg ik het nt meer, daar gn klant meer (op telenet en nog geen seconde off-line in 1.5 jaar)
Je haalt oude koeien uit de sloot met dit argument, ik zit nu meer dan 1 jaar bij EDP en heb nog geen enkele disconnect gehad. Een stabiele 100/20 voor €45.95 vind ik in ieder geval een goeie prijs... Elk zijn keuze natuurlijk, maar (zeker regio o&w-vl) zijn op dit moment heel stabiel.
- TV: Vu+ Solo2 - TV Vlaanderen + Appletv & Netflix/Disney+
- INTERNET: Proximus Internet Maxi 100/30
- ROUTER: Fritz!Box 7490 Int. version
- TEL: OVH
- MOBILE: Proximus
on4bam
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4340
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
Bedankt: 331 keer

satsurfer schreef:Ja, en raw copper vergeet je gemakshalve bij te rekenen?
Nee, ik heb lang €35 betaald, tel. was van BGC. Internet koste dus €35. Later heb ik tel. bij EDPnet genomen wegens goedkoper dan BGC na hun tariefverhoging.
De keuze raw copper of telefoonlijn is een nobrainer, hé
Bye, Maurice
https://on4bam.com
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5424
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
Bedankt: 313 keer

Straks zeg je nog 200/20?

http://www.edpnet.be/nl/thuis/surfen.html
100/10

Verstuurd vanaf mijn SM-N9005 met Tapatalk
AndRo555
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3018
Lid geworden op: 04 aug 2012, 12:48
Uitgedeelde bedankjes: 301 keer
Bedankt: 267 keer

Ik dacht dat EDPnet niet capte op de PPPoE sessie en je dus volle lijnsync kan halen? Max 100/20 is de max lijnsync die je kan krijgen op dit moment.
on4bam
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4340
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
Bedankt: 331 keer

satsurfer schreef:Straks zeg je nog 200/20?

http://www.edpnet.be/nl/thuis/surfen.html
100/10
Bij EDPnet heb je de snelheid van je sync, geen caps. Aangezien er nu stilaan meer 100/20 profielen komen heb je die snelheid ook effectief bij EDP.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
Roygenz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 837
Lid geworden op: 27 apr 2006, 16:54
Locatie: 51RUI0
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 53 keer
Contacteer:

Klopt, dit is een speedtest op EDPnet met 100/20 sync (via wifi)
Afbeelding
- TV: Vu+ Solo2 - TV Vlaanderen + Appletv & Netflix/Disney+
- INTERNET: Proximus Internet Maxi 100/30
- ROUTER: Fritz!Box 7490 Int. version
- TEL: OVH
- MOBILE: Proximus
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5424
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
Bedankt: 313 keer

had vroeger een 70/6 profiel, en surfte aan 35-40/6. woon. Bij lijntest kom ik op 70/16.5 (theoretisch). Mijn fritzbox gaf ook 70 aan, maar een speedtest kwam ik op 35-40 :-( Dus afhankelijk waar je woont bij vdsl (afstand tot de rop)
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5424
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
Bedankt: 313 keer

on4bam schreef:De keuze raw copper of telefoonlijn is een nobrainer, hé
Als ik objectief wil vergelijken met scarlet, http://internetenbellen.be/ (united telecom), telenet, proximus start (zonder raw copper of telefonie) moet ik dit toch bijrekenen? Anders vergelijk je appels met peren.

edpnet:
35,95 € + 10 € (telephony)= 45,95 €
35,95 € + 12.5 (raw copper) = 48,45 €

bijna tegen de prijs die Mobistar zal aanbieden (mét tv) :-D . nog af te wachten als installatie gratis zal zijn (vermoed wel hun router)
en als mobistar eventjes het gaspedaal zal opendraaien....(wat wss. niet direct zal gebeuren)

Neem daar telenet televisie bij: + 16€
62/64.5 € (afgerond) koopje? :-o

Da's de prijs voor mijn whoppa (zonder digicorder die ik 2dehands kocht en na 1jaar en 2 maanden afbetaald is)
67,24 - 1.25 € gezinsbondkorting= 66 €
incl. gratis bellen vanaf 16 u. naar vast/gsm/binnen europa
yelotv
free hotspots
onbeperkt aantal tv's
goede helpdesk...
Roygenz schreef:Je haalt oude koeien uit de sloot met dit argument, ik zit nu meer dan 1 jaar bij EDP en heb nog geen enkele disconnect gehad. Een stabiele 100/20 voor €45.95 vind ik in ieder geval een goeie prijs... Elk zijn keuze natuurlijk, maar (zeker regio o&w-vl) zijn op dit moment heel stabiel.
tja, lekker objectief blijven (met oogkleppen op) :eek:
Ik kies meestal voor de underdog, maar laat ons eerlijk blijven....feiten zijn de feiten. :-(

Los van de prijs, is telenet betrouwbaarder. punt. Blijkbaar moet ik uw kortetermijngeheugen opfrissen van sommigen. :oops:

http://issues.edpnet.be/
24/12/15 Issue with DSL speeds in the Antwerp Region

16/12/2015 Info: upstream vectoring issue FRITZ!Box
This problem is resolved in a newer firmware of the FRITZ!Box routers, but this version isn’t certified yet.
fallback to 576 Kbits
=> ok, niet de fout van edpnet, maar die certifiëring is ook geen goede zaak voor niemand.

10/12/15 Issue: Short interuption of internet traffic (solved)

20/11/15 Outage: Antwerp, Limburg, Flemish Brabant capacity issues
Outage: Liège, Namur, province of Luxembourg some areas

3/11/15 Onderbreking internet en telefonie
https://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=44&t=46112

16/10/15 Unreachable websites due to routing problem

8/10/15 Outage: DSL Unavailable for Antwerp, Limburg, Flemish Brabant

7/10/15 Edpnet Plat
https://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=44&t=45939

28/8/2015 Edpnet even plat vanmorgen
https://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=44&t=45633
Outage: DSL Unavailable for 03 zone

5/8/2015 Outage: DNS services

22/7/15 Outage: Webservers

20/5/15 Issue: Delay on mailsystems

19/5/2015 Edpnet down (lokaal probleem)?
https://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=44&t=44904

27/4/15 Issue: General connectivity problems

21/4/2015 Outage: Fibercut between Liège and Antwerp

23/3/15 traag 's avonds
https://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=44&t=44427
Toevallig genoeg heb ik ook last van snelheidsproblemen bij EDPnet 's avonds, regio 8400

20/1/2015 Outage 052
https://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=44&t=43778
There is an outage on our network for the region of Antwerp & Limburg. All services of edpnet are down

Hun Voip (ook al jaren aan de gang :eek: )
13/11/15 Outage: Edpnet numbers are unreachable from outside networks (solved)
25/10/15 Outage: VoIP telephony / SIP trunking
16/10/15 Outage: Inbound calls for all SIP Trunk customers
8/9/15 Outage: No inbound calls possible for SIP trunks
warpozio
Pro Member
Pro Member
Berichten: 369
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:23
Uitgedeelde bedankjes: 51 keer
Bedankt: 18 keer

goede helpdesk
Les goûts et les couleurs...
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5424
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
Bedankt: 313 keer

edpnet ook ok, maar niet te klagen van telenet via fb e.d.

indertijd met hun falende voip....allen kop in het zand...soit off-topic...
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Graag terug on-topic a.u.b.
Dit gaat over de Proximus tariefverhogingen vanaf 1/1/2016, niet over Telenet of over EDPnet VoIP
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
warpozio
Pro Member
Pro Member
Berichten: 369
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:23
Uitgedeelde bedankjes: 51 keer
Bedankt: 18 keer

Wanneer kun je bericht verwachten van Proximus dat je bij de "gelukkigen" bent met een prijsverhoging?
Gebruikersavatar
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3412
Lid geworden op: 03 sep 2003, 19:18
Locatie: (Ledegem)West vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
Bedankt: 79 keer

Normaal zou dit moeten staan op uw laatste factuur, maar staat op hun website ook.
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
AfbeeldingAfbeelding
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
Gebruikersavatar
Zorba
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 847
Lid geworden op: 08 nov 2010, 18:29
Uitgedeelde bedankjes: 54 keer
Bedankt: 57 keer

€1 voor ons Pack Comfort, ik kan ermee leven.
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6018
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
Bedankt: 343 keer

Muziekbos schreef:Citaat uit de mail:
De helft van de consumenten blijkt niet eens 50% van de beloofde snelheid te behalen! Het is zelfs zo dat bij 1 op 5 consumenten de verbindingssnelheid hoogstens 25% van de capaciteit haalt. Dat is onaanvaardbaar!
Nogmaals, die snelheden van Proximus zijn enkel maar voor een handje "Happy few" die met alles weglopen. De rest is gedoemd tot betalen, betalen en nog eens betalen .... Proximus valt eindelijk door de mand, hopelijk is de val keihard .........
Op VTM hebben die van test aankoop het getest met Telenet en haalden maar 14Mbps, ze testen op wifi... Dat door de mand vallen valt dus nog wel mee, zegt veel over de betrouwbaarheid van die testen :).

Telenet doet de prijzen omhoog, dus Proximus volgt, dat was wel te verwachten. De bedragen vallen nog mee heb ik de indruk (al is het toch 12 tot 24 per jaar)
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3288
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 60 keer

Ik vind het nogal arrogant,dat de CEO van Telenet durft te zeggen dat de prijsverhogingen een jaarlijkse traditie zullen zijn,bij Telenet.
Natuurlijk is het zo dat Proximus volgt(duopolie) toch bestaan er nog steeds middelen bij Proximus,om de factuur 'redelijk ' te beperken,via pack,wat bij Telenet onmogelijk is.
Bijv. bij proximus internet start,in een pack met (event.vaste telefoon)dig tv,plus aankoop digicorder(200€!! ineens te betalen),waardoor men op termijn ook 8,5€ p/m kan besparen.
Bij Telenet is men verplicht direkt de Whop te nemen.
Gebruikersavatar
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3412
Lid geworden op: 03 sep 2003, 19:18
Locatie: (Ledegem)West vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
Bedankt: 79 keer

Volgens laatste info die ik weet zal men geen digicorder meer kunnen kopen bij Proximus, altijd in huur nu blijkbaar.
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
AfbeeldingAfbeelding
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4309
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 277 keer

Inderdaad alleen huren kan nog, voor eerste decoder is dit 8 € en voor tweede en volgende is dit 5 € per maand.
Plaats reactie

Terug naar “Telecom nieuws”