Internet on Mobile aanbod aangepast

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
AndRo555
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 301 keer
Bedankt: 267 keer

Normaal gezien toont een Nexus 5 enkel G,E,3G,H of 4G. Geen H+. dus dan moet je iets custom aan het draaien zijn?

H = HSDPS/HSPA (max 7.2Mbps of max 14.4Mbps)
H+ = HSPA+ (21.6Mbps) of DC-HSPA (42 Mbps)

Het wisselen tussen H en H+ is slechts een energiebesparings iets. H wanneer er niet veel data over de verbinding gaat en die spring waarschijnlijk naar H+ als er wat data overgaat en blijft daar een aantal seconden voor die terugspringt naar H, op voorwaarde dat er weinig data verstuurd wordt.
decat
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 104 keer

De Nexus draait inderdaad SlimKat. Bedankt voor de verduidelijking.
koach
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 70 keer
Bedankt: 10 keer

Ik blijf er bij het is een droom tariefplan :) niets kan er tegen op volgens mij :)
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 100 keer

@Andro
Fast dormancy eens opzoeken (je kunt dit uitschakelen).

Mobistar is en blijft belachelijk traag op 3g/h+, voor mij is dit alleen al een reden om geen mobistar te nemen.
iRockabizzydilly
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 592 keer
Bedankt: 172 keer

Dan toch zeker niet overal belachelijk traag...
Afbeelding
Dit is voor alle duidelijkheid geen 4G. Centrum Gent, drukke avond op Korenmarkt.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
AndRo555
Elite Poster
Elite Poster

silencer schreef:@Andro
Fast dormancy eens opzoeken (je kunt dit uitschakelen).

Mobistar is en blijft belachelijk traag op 3g/h+, voor mij is dit alleen al een reden om geen mobistar te nemen.
Alleen op een beperkt aantal Samsung telefoons. En het is meestal niet echt zo voordelig om dat uit te schakelen.
iRockabizzydilly
Elite Poster
Elite Poster

Deze zijn van daarnet, centrum Gent - Belfort/Stadhuis (extra druk: zaterdagavond + 'Gent Smaakt', dus midden in de massa).

Afbeelding
3G
Afbeelding
En uiteraard 4G, op dezelfde locatie.

En da's met Internet on Mobile.
wouter5
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer

Mobistar heeft alleszins niet de capaciteitsproblemen die ik ondervond bij Base/MV. Ok 3G is niet altijd supersnel, maar het is zeker en vast werkbaar.
De 4G ontvangst is echt wel superieur tov de andere operatoren op dit moment.

IOM is nu echt wel een hele mooie deal geworden, vooral voor mensen zoals mij die bijna nooit bellen :)
Orange Love Trio + Speedboost
D: 382.7 Mbps - U: 38 Mbps
Oneplus 7 pro en iPad pro
iRockabizzydilly
Elite Poster
Elite Poster

Base 4G heeft inderdaad met momenten serieuze issues. of dat volledig en alleen aan capaciteit ligt weet ik niet zeker, maar het feit is dat het met momenten nog steeds de kop op steekt. Niks van dat in al die tijd dat ik Mobistar 'testte' (vaak dagenlang verspreid over meerdere maanden), en dekkingsverschil is inderdaad groot. Er zullen ongetwijfeld uitzonderingen zijn, maar tot mijn verbazing zijn die eerder schaars, en 't is niet dat ik maar op 1 plaats kwam in al die tijd en dus maar op 1 plaats vergeleek. 4G snelheden zijn uitstekend, en over 3G heb ik toch alleszins ook niet te klagen (zie enkele lokale voorbeelden hierboven), als ik er tenminste nog eens op zit (ik moet 4G al uitschakelen daarvoor, of in een geheel ander gebied gaan buiten 4G dekking).

En dan die prijzen inderdaad... Alleen MV komt in de buurt met de dubbele data actie (en dan zijn ze qua tarief nog iets interessanter), maar niet qua netwerk. Opnieuw, er zullen uitzonderingen zijn maar da's voor elk netwerk het geval met zeer lokale voorbeelden.
Ik heb er na al die tijd tot mijn eigen verbazing (nog niet zo heel lang geleden was er geen haar op mijn hoofd dat dacht aan switchen naar Mobistar) alleszins opnieuw vertrouwen in gekregen en ben nu toch al even overgestapt van m'n Proximus abonnement naar Internet on Mobile. De blijvende inspanningen met goede resultaten mogen beloond worden.
koach
Pro Member
Pro Member

Mobistar is heel goed bezig , dit tariefplan is echt super geworden , ik heb zelfs ondervonden dat de sms'jes optellen nu , had er 4000 en heb deze week eens moeten herladen voor 50 euro en heb er nu 9000 hehe en heb bijna overal 4G
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer

koach had je niet beter meerdere herladingen gedaan je ging nog meer smsen en gb hebben
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
iRockabizzydilly
Elite Poster
Elite Poster

Klopt, sms'en en datavolume cumuleren, maar da's wel al een tijdje zo. Alleszins een sterk pluspunt, maar dat is bij MV ook het geval. Voor diegene die nog Generation Connect hebben echter...

En inderdaad Proximusboyke, in plaats van 50 te herladen was meerdere kleinere herladingen doen interessanter:

1 x 50 = 6GB + 6000 sms
2 x 25 = 12GB + 12000 sms
3 x 20 = 15GB + 15000 sms
4 x 15 = 16GB + 16000 sms

Die laatste 2 mogen dan wel voor een totaal van 60 EUR zijn, het verschil is wel vrij duidelijk. Zoals ik hier al eens eerder aangaf is 15 EUR herladen het interessantst wat prijs per GB betreft.
En andere visualisatie is deze:

300 EUR (zodat we met elke herlading hetzelfde eindbedrag uitkomen)
6 x 50 = 36GB + 36000 sms
12 x 25 = 72GB + 72000 sms
15 x 20 = 75GB + 75000 sms
20 x 15 = 80GB + 80000 sms

Alleen zou Koach in zijn voorbeeld met 4000 sms'en over voor herlading, na herlading van 50 EUR 10000 sms'en moeten hebben en geen 9000. ;-)
koach
Pro Member
Pro Member

Dat was ongeveer he ;) weet niet juist hoeveel ik er bij heb gekregen ;) in ieder geval genoeg ;)

ps: je kan maar max 20GB hebben , dat is de limiet op Internet On Mobile.

groetjes
Goztow
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Dat is wel jammer,die max van 20 gig.

Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
iRockabizzydilly
Elite Poster
Elite Poster

Dat is het eerste dat ik daar van hoor? M'n zus had onlangs, doordat ze telkens herlading uitvoert maar niet alle data opdoet, 21.7GB... Of ze is door de mazen van het net geglipt, of er is geen (echte) limiet? Officieel is het ook niet de bedoeling dat het cumuleert, naar het schijnt. En toch is dat wel het geval.

iRockabizzydilly
Elite Poster
Elite Poster

Nog even deze:
Afbeelding
3G op verdieping -2 van de parking van het station Gent-Sint-Pieters, opnieuw toch niet echt belachelijke snelheden en 't is daar nochtans een en al beton.
Tomsworld
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
Bedankt: 208 keer

In stations is meestal een heel binnennetwerk dus vaak zelfs betere ontvangst, alleen tussen brussel noord & centraal gaat het vaak mis, maar das blijkbaar een zeer specifieke combinatie van problemen.
iRockabizzydilly
Elite Poster
Elite Poster

't Was niet in het station zelf, en het bereik was nochtans zeker niet maximum. Ongeveer -90dBm, dus zeker geen 'maximum' signaalsterkte (vandaar misschien de ook wat hogere ping dan wat normaal is tegenwoordig bij Mobistar). In het station zelf is er uiteraard 4G, maar omdat het hier even ging over 3G en belachelijk lage snelheden neem ik af en toe eens 3G tests af, zeker wanneer ik merk dat m'n toestel dan toch niet meer op 4G verbonden is, zoals nu dus.
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 100 keer

Als het enkel in de steden goede snelheden biedt dan is het toch minder goed dan pakweg prox of base die wel goede snelheden toelaten (overal).
Maar als je je weinig verplaatst maakt het idd weinig uit.
iRockabizzydilly
Elite Poster
Elite Poster

Het is nu louter toevallig dat het vooral resultaten zijn uit steden. Buiten steden vind ik ook redelijk snelle 3G, en vooral veel 4G. Ik verplaats me echter wel veel, en gaf hier al meermaals aan dat ik het niet enkel baseer op vaststellingen op 1 locatie. Ik neem aan dat ik geen lijst van plaatsen waar ik ben geweest met een Mobistar sim moet uittypen. :wink:

Los van dat is er al redelijk wat roaming geweest ook, zowel binnen als buiten EU (die Travel Daily optie van 5 EUR/100MB is al meermaals handig geweest). Weinig verplaatsen is dus niet van toepassing hier.

Trouwens, je had nog niet geantwoord op m'n vraag waar precies 'net buiten Gent' dan wel mag zijn? Kwestie dat we hier allemaal een idee hebben van waar het zoveel minder goed zou zijn, en dat ik eventueel kan vergelijken met mijn ervaringen op die locatie moest ik er tenminste al geweest zijn.
Kenniey
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 55 keer

Een 3G test op de iPad Air met Telenet als provider maar via het Mobistar netwerk dus. 3 van de 5 bolletjes signaal (fieldtest om signaalsterkte juist te zien lukt nog steeds niet op iPads?)

Bijlagen
image.jpg
image.jpg (20.98 KiB) 2725 keer bekeken
iRockabizzydilly
Elite Poster
Elite Poster

Dat is toch ook niet slecht. ;-) Locatie? En wat als je Nucleus in Antwerpen neemt als testserver? Gemiddeld genomen lijkt die het meest accuraat te zijn/de meest consistente resultaten te geven (voor meerdere providers).
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
Bedankt: 313 keer

koach schreef:Ik blijf er bij het is een droom tariefplan :) niets kan er tegen op volgens mij :)
wouter5 schreef:IOM is nu echt wel een hele mooie deal geworden, vooral voor mensen zoals mij die bijna nooit bellen :)
+2

ik bel echt nooit met de gsm, tenzij via vaste lijn thuis of 4G/Wifi (voip) smartphone. Tja, als ik E of H heb, lukt dit ook niet.

inderdaad. heb nu paar dagen geleden herladen, en kreeg zelfs naast de 15 € belkrediet, nog eens 15 € belwaarde erbovenop (theoretisch 1 maand geldig) !!! :-D

In het begin had ik toegang tot 'have a nice day', nu niet meer (stond dat ik niet ingeschreven stond, terwijl ik wel ingeschreven was). Berichtje via FB, dag later telefonisch antwoord van mobistar en via FB dat er in begin discussie was of IOM klanten recht hadden op dit getrouwheidsprogramma. Nu gaan ze de database proberen over te zetten, en iedereen telefonisch contacteren.

"Hallo ****,
vroeger was Have a nice day niet geldig voor Internet On Mobile, maar dat is sinds enkele weken veranderd. Zij kunnen nu ook deelnemen.
Groetjes,
**** "
Ik vind dat ze echt vlot antwoorden, ook via FB. En dit voor een scherp geprijsd product, kunnen vele bedrijven puntje aan zuigen. Paar jaar terug was het huilen met de pet op.

https://www.mobistar.be/nl/hulp-onderst ... e-nice-day
mgo72
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 37 keer
Contacteer:

En wat zijn de voordelen want nogal summier omschreven.
iRockabizzydilly
Elite Poster
Elite Poster

Ik heb de volgende al gehad:
- 100MB data
- onbeperkt bellen in BE naar BE gedurende 24u
- 50MB gratis
- 1 maand gratis "SityTrail"
- 500MB gratis (1 jaar 4G)
- En dan nog iets met gratis cinematickets afhankelijk van hoelang je al klant bent of x aantal keer per jaar of maandelijks of wekelijks (Cotton loyal star).

iRockabizzydilly
Elite Poster
Elite Poster

'k Ben er weer eens met speedtest resultaten:

7 km buiten Gent:
Afbeelding
Op het eerste gezicht niet schitterend, maar: op die locatie is er al sinds lancering 3G bij Proximus nooit een stabiele/bruikbare 3G dekking geweest tot op vandaag. 99% van de tijd zit een toestel daar op een Edge connectie, en indien niet doordat het toestel bijvoorbeeld in standby op een tafel lag switcht het toestel direct terug naar edge bij eerste gebruik. Het is zelfs aangeduid op de meest recente dekkingskaart van Proximus (indien op indoor, outdoor geeft zelfs volledige 4G dekking aan maar da's absoluut nonsens) dat er daar een blinde vlek is voor 4G en 3G. Bij Base is het verhaal op die locatie niet anders. Met andere woorden: De snelheid mag dan op zich niet zo indrukwekkend zijn, het is stukken beter en beter werkbaar dan Edge snelheden.
Signaal buiten: -89dBm
Signaal binnen: -92dBm (test binnen uitgevoerd).

Het verschil zit hem hier vooral in de UMTS900 (Mobistar) vs UMTS2100 (Proximus en Base) op die locatie. Indien ik me niet vergis: UMTS900 kan nooit dezelfde topsnelheden geven als wat UMTS2100 kan, maar degelijke dekking is ook nodig vooraleer je iets van deftig werkbare snelheid haalt.

Afbeelding
En dan switch je 4G terug aan en merk je op dat je in tegenstelling tot de andere 2 providers wel 4G dekking hebt. het is in de verste verte geen topresultaat voor 4G, maar het is zeker bruikbaar en opnieuw pakken beter dan het alternatief: Edge.
Ook hier ligt het verschil hem in frequenties: LTE800 (Mobistar) vs LTE1800 (Proximus en Base) op die locatie.
Signaalsterkte op moment van 4G speedtest: -106dBm (ik weet dat signaalsterkte voor LTE iets anders ligt)

Ik ben er mij perfect van bewust dat dit maar een klein lokaal voorbeeld is, net als zovele andere met al dan niet andere conclusies. Die lokale voorbeelden zijn geen reden om direct algemene conclusies te trekken, en het haalt ook de redenering een beetje onderuit dat Mobistar alleen goede resultaten zou geven of beter zou 'presteren' in steden.
En over dat laatste: 4G bij Mobistar dekt bij uitstek het best op dit moment.
Een voorbeeld dat ik recent aangaf: Op de weg van Gent centrum naar Lille (Frankrijk) heb ik geen één keer 4G connectie verloren (tot op het moment dat ik in roaming gebied kwam uiteraard). Dat was wel het geval met m'n Proximus simkaart. En met Base zit je op dat traject frequent op Edge.
Laatst gewijzigd door iRockabizzydilly 18 mei 2015, 18:22, in totaal 1 gewijzigd.
TiTanium
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 710 keer
Bedankt: 469 keer

Hopelijk komt mijn simkaart morgen eindelijk aan :p Ik wacht er nog steeds op :(
PC: PRIME Asus X299 Deluxe ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix ~ M.2 EVO 960 500GB
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Provider: Telenet
OneUP ~ TVbox ~ HGW CH8568LG
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Smartphone: Samsung S21 Ultra 512GB[/size]
krisken
Moderator
Moderator
Twitter: kriskenbe
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Ik heb een IOM kaartje gekregen vorige woensdag en nu het traject Gent - Antwerpen, Antwerpen-Brussel en Brussel-Gent gedaan ermee met de trein. Normaliter doe ik dat met een Base abonnement waarbij je veel op edge en 3G terugvalt.

Daar mijn collega dezelfde mifi heeft als ik, konden we perfect vergelijken:
- Gent-Antwerpen : hetzelfde als Base : tot iets buiten Gent 4G, daarna 3G en vervolgens Edge tot ongeveer Lokeren. Vanaf daar is het 3G in de steden en edge erbuiten. In Antwerpen uiteraard 4G.

- Antwerpen-Brussel : slechter dan Base : Base had hier en daar nog 3G buiten de steden, Mobistar enkel Edge. Mechelen etc uiteraard 4G

- Brussel - Gent : hier ging het gelijk op, als de ene op Edge vloog, ging de andere een minuut later eveneens naar Edge. Zelfde voor 3G en 4G.

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Kenniey
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 55 keer

iRockabizzydilly schreef:Locatie? En wat als je Nucleus in Antwerpen neemt als testserver?
Locatie was Lummen (Limburg) in de wachtzaal bij de huisdokter. 7 patiënten voor me, dan begint het spelen met de iPad :)
Ik zal de volgende keer Nucleus gebruiken

proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster

Met de trein mag je nooit vergelijken.
Je moet echt op de weg vergelijken.
krisken
Moderator
Moderator
Twitter: kriskenbe
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Hoezo trein mag je niet vergelijken? Ik denk dat er meer mensen mobiel internet in de trein gebruiken dan in de auto (althans, dat hoop ik toch!). Het is net tijdens lange trips (bus, trein, auto als passagier) dat ik mijn mifi bovenhaal. Bvb om elke dag naar het werk te sporen...

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster

nmbs met hun gat vol schulden.
Put gevuld met geld van proximus maar ze verhuren hun lijnen aan base om antennes te zetten.
Dusja als je dan geen goede bedekking hebt met base dan zou ik het ook niet weten.
AndRo555
Elite Poster
Elite Poster

Base is een ramp op de trein Antwerpen-Leuven (zowel via brussels nationale luchthaven als via Mechelen als via Aarschot)

Alleen in de stations en de grote steden is het internet redelijk, vanaf dat je ertussen zit, is het EDGE tot en met waar je amper data door krijgt. (als in 1 webpagina per minuut), soms is er 3G, maar de snelheden blijven beneden alle pijl.
De stukken Lier-Aarschot en Mechelen-Antwerpen (rond Mortsel) zijn extreem slecht, daar begin ik er niet aan om een webpagina te openen en is er ook vaak geen service.
Brussel nationaal is EDGE alle tunnels errond en de stukken voor de tunnels zijn vaak ook alleen EDGE of geen signaal.

De enigste mogelijkheid om deftig te kunnen internetten op delen van het traject is als ik mijn gsm op LTE-only zet. Het bereik is dan meestal vrij slecht, maar ik haal nog steeds 2 a 3Mbps en kan deftig surfen. Alleen zijn er een paar stukken met geen LTE dekking.
mgo72
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 37 keer
Contacteer:

Proximus is even erg op die lijn.
MrBlueSky
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 136 keer
Bedankt: 53 keer

proximusboyke schreef:nmbs met hun gat vol schulden.
Put gevuld met geld van proximus maar ze verhuren hun lijnen aan base om antennes te zetten.
Dusja als je dan geen goede bedekking hebt met base dan zou ik het ook niet weten.
Lijkt me serieus overdreven...
Ik heb vaak genoeg plaatsen waar ik met de trein voorbijrijdt waar ik terugval op Edge met Base (Brussel-Geraardsbergen). Dat gebeurt trouwens ook met Proximus. Mobistar nog niet getest anno 2015. Twee jaar geleden was Mobistar daar echt een ramp.

En idd, in de trein is internet net ontspanning, dus dat moet zeker worden bekeken.
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster

Tenzij ze terug veranderd zijn van operator maar paar jaar geleden heeft base het contract gekregen.

Moest mobistar nu ook zoiets hebben ala base 25€ 1gb buitenland, zou het perfect zijn.
Iedere maand opladen en 1x per jaar op reis de belwaarde gebruiken om te bellen smsen en data :-D
iRockabizzydilly
Elite Poster
Elite Poster

Is het niet Mobistar dat een deal heeft met de NMBS?

MrBlueSky
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 136 keer
Bedankt: 53 keer

Dat is sinds 2004 Mobistar en dat is het nu nog steeds blijkbaar.

http://corporate.mobistar.be/go/nl/medi ... ews_id=173
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster

sorry ik was ervan overtuigd dat base het contract had. Is toch lange periode zo geweest.

ik vraag me af wanneer ze hun abo gaan wijzigen, want tegenwoordig ben je veel beter af met prepaid of abo als je veel data verbruikt.
Luc Watrin
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 121 keer

Ik heb al gezegd dat Mobistar aan nieuw tarieven werkt. Het is vertrouwelijk dus Ik kan jammer genoeg niks onthullen. Ik kan alleen zeggen dat Mobistar heel goed bezig is.

Plaats reactie

Terug naar “Orange (Mobistar)”