Overname Base door Telenet

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
iRockabizzydilly
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 592 keer
Bedankt: 172 keer

heist_175 schreef:
iRockabizzydilly schreef:http://m.standaard.be/cnt/dmf20150420_01638791

Tijd zat dus om voor te bereiden en al dan niet strategie aan te passen. Stel u voor dat het op een of andere manier mogelijk zou zijn om met een Telenet sim in België zowel op Base als op Mobistar netwerk te geraken. Dat zou nogal interessant kunnen worden.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Gevolgen overname Base pas in 2018 merkbaar
Dream on.
Deze overname heeft gevolgen vanaf vandaag.
Of dacht je dat Mobile Vikings nu nog aanpassingen aan de deal kan bekomen? Of gaan we tot 2018 van Mobile Vikings hetzelfde aanbod voor de kiezen krijgen?
Dacht je dat er nog grote bedrijven een deal gaan sluiten, wetende dat er gigantische veranderingen zitten aan te komen?
Dacht je dat het BIPT deze overname niet in aanmerking gaat nemen bij het beoordelen van de opmerkingen van Mobistar?
Vandaag, 20/04/2015 is het telecomlandschap verandert.
Uiteraard zijn de gevolgen vandaag al begonnen, maar de negativiteit en "dream on" tonen zijn toch ook overbodig (ik droom daar trouwens niet eens van, en vond het ook niet in regel een droomscenario). We moeten nu ook niet doen alsof alle overnames in regel slecht zullen zijn. Er bestaat dan ook een kans dat er wel positieve gevolgen zijn. Al is het maar dat de kabel eindelijk daadwerkelijk geopend zou worden, en wie zegt dat MV nu geen andere deal zou kunnen onderhandelen? Al die doomsday talk is compleet voorbarig.

iRockabizzydilly
Elite Poster
Elite Poster

Stroper schreef:
Vaganzza schreef:Waarom zou er een prijssijtiging komen voor de Base klanten? Voor 15€ abonnement heb je toch hetzelfde als een KING nu? Wat ik wel denk, is dat het verschil zal uitmaken of je al Telenet klant bent.

Ze maken niet voor niets reclame voor korting vanaf 2e King abo
Het probleem ligt niet bij de goekoopste en duurste abonnementen bij Telenet, wel bij het feit dat ze geen "midden"-abonnementen aanbieden.
(bv. Whop is betaalbaar, maar heeft een belachelijk lage datalimiet, Whoppa heeft die dan weer niet maar is belachelijk duur, een tussenoplossing is er niet).
Ik vrees dat de B-25/B-39 abonnementen dus zullen verdwijnen ten voordele van enkel een duur en een goedkoop(maar met teveel beperkingen) abonnement.
Er is geen enkel reden om te denken dat Telenet nu nog steeds enkel met king en kong zal voortwerken. Het zou maar gek zijn om zo een investering te doen en maar met twee dergelijke formules alle inkomsten te moeten vergaren. Ook voor Telenet is het een nieuwe ervaring en nieuwe mogelijkheid. Nu ze een volwaardige mobiele provider zullen worden hebben ze mogelijkheden zat.

Trouwens, aangezien de telecommarkt 'constant' in beweging is is het nooit een zekerheid dat bepaalde tarieven zullen blijven bestaan, dus ook niet indien Base niet zou verkocht zijn. En met een markt constant in verandering mag ik hopen dat tarieven niet constant gelijk blijven tot bijvoorbeeld 2018.

Een ludiekere vraag is met welke namen Telenet nu nog zou afkomen :P.
Laatst gewijzigd door iRockabizzydilly 20 apr 2015, 16:01, in totaal 3 gewijzigd.
Fallschirmjaeger
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 25 keer
Bedankt: 90 keer

wied schreef:Dat Telenet Base Company overneemt verrast Similon niet. "In heel Europa gaat de markt meer naar een duopolie...

dat is pas verontrustend om lezen! Tenzij geen prijsafspraken worden gemaakt, wat dan weer ongeloofwaardig is :-(
Dit is wat Europa uiteindelijk wil. 2 of 3 Europese operatoren die heel de EU bedienen naar Amerikaans model. De kleinere spelers moeten eruit. Zodoende kunnen ze pronken met een eengemaakte Europese telecom markt.

mac_donaldo
Forumtroll
Forumtroll
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 20 keer

Test-Aankoop vreest dat Telenet na overname BASE prijzen zal doen stijgen
Met de overname van BASE door Telenet, kostprijs 1,325 miljard euro, hebben we nog twee grote spelers op de Belgische telecommarkt: Telenet en Proximus. Wat dat voor de consument gaat betekenen valt af te wachten. Test-Aankoop vreest alvast dat de consument de rekening zal betalen.Waarom aasde Telenet zo op Base?
Lees meer:
http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20150420_01639008
iRockabizzydilly
Elite Poster
Elite Poster

2 of 3 operatoren zoals naar Amerikaans model? Je onderschat de grootte van de andere providers daar.

Verizon
AT&T
T-Mobile (die de markt daar serieus door elkaar aan't schudden is en qua data en aantal klanten serieus aan populariteit wint).
Sprint
U.S. Cellular
Cricket Wireless

Etc.

T-Mobile en Sprint hebben samen zo goed als 111 miljoen klanten. Zo kleine spelers zijn het dus niet :).

wied
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
Bedankt: 253 keer

@Fallschirmjaeger

pronken met een europese markt die "vast" zit qua prijzen!?
Laatst gewijzigd door wied 20 apr 2015, 16:20, in totaal 1 gewijzigd.
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
Stroper
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
Bedankt: 140 keer

heist_175 schreef:In de VS heb je 4 aanbieders, maar ik ken die markt absoluut niet, dus ik kan er niets over zeggen.
In de VS heb je naast de 4 nationale carriers, nog een heleboel regionale carriers(Alaska Wireless, C Spire,...), er is dus wel meer concurrentie.
Het grote nadeel daaraan is uiteraard dat je in je eigen land met roamingskosten kan zitten(al zou ik er geen flauw idee van hebben hoe vaak een amerikaan een andere staat bezoekt).
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

Luister niet naar mijn woorden, maar kijk naar mijn daden.
Wat heeft Telenet met UPC gedaan?
Wat heeft Telenet met INDI gedaan?

Opkopen, met sussende persberichten de eerste maanden doorkomen en dan de prijs fors verhogen voor een minder genereus/interessant aanbod.
Wat zal er nu gebeuren met de overname van Base? Sussende persberichten en in 2016 met nieuwe tariefformules komen die veel minder interessant zijn.

Proximus mag niet op de prijs spelen van de overheid (als aandeelhouder), dus Telenet zit op rozen.
Gegeven de conservatieve profielen van Proximus (als ISP) en gegeven dat veel mensen triple play of quadruple play wel interessant vinden... Vlaanderen (+ Brussel) als wingewest voor de Amerikaanse LibertyGlobal aandeelhouders is geen fictie.
mac_donaldo
Forumtroll
Forumtroll

heist_175 schreef:Proximus mag niet op de prijs spelen van de overheid (als aandeelhouder), dus Telenet zit op rozen.
Waar staat dat geschreven
De overheid heeft anders de bal al eerder misgegslagen.Destijds met de overname van de kabel.
iRockabizzydilly
Elite Poster
Elite Poster

Dat is als ik me niet vergis zo geregeld met het BIPT, dat o.a. daarop moet toezien? Het is alleszins bij mijn weten inderdaad een regel.

Mijn inziens wordt de positie van Proximus op de markt alleszins virtueel versterkt door deze overname, daar een 'kleinere' MVNO een 'kleinere' fysieke speler opslokt en zo de nummer 1 op de markt in totale omvang en dus de rechtstreeks grootste concurrent in omvang (zijnde Mobistar, de cijfers zijn er - Mobistar is tot op vandaag in totale omvang groter) verkleint, zelf (= TeleBase of BaseNet) groter wordt en Proximus weer de grootste van het land maakt in totale omvang (qua aantal personeel zijn ze het alleszins altijd al geweest, in telecom).
heist_175
Elite Poster
Elite Poster

Als Proximus meer op de prijs speelt, zullen ze eerst minder inkomsten hebben,
om nadien die inkomsten eventueel te vergroten door een groter klantenbestand.
De overheid rekent op een constante dividendenstroom, zonder haperingen. Anders moeten ze op zoek naar éénmalige maatregelen om het ontstane gat toe te rijden.
Heronic
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 427 keer
Bedankt: 210 keer

Ik zal mijn simyo ook maar al in de gaten houden en beginnen uitkijken naar iets anders. Geen zin om tn onrechtstreeks te sponsoren.
“Insanity is my only means of relaxation "
My excuse? Being dunk. Whats yours?
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 60 keer

Ik heb juist Porter gezien op de TV (VRT)ik kreeg ineens zo het vermoeden dat Telenet Base niet alleen zou kunnen gebruiken voor de mobiele diensten,maar ook kan het(De naam!!) Base gebruiken op dezelfde wijze als Proximus Scarlet gebruikt.Het is natuurlijk maar een vermoeden,maar toch,Scarlet is wel een redelijke hit bij de Telenet Overlopers.En op die manier is men klaar voor Mobistar,hoe dan ook.
heist_175
Elite Poster
Elite Poster

Ze hebben niet enkel Base overgekocht.
Ze kunnen ook nog enkele MVNO's doodknijpen en overkopen, zoals Belgacom een tijdje geleden met alternatieve DSL providers gedaan heeft.

Telenet: King, Kong en nog iets ertussen
Base: meer naar business
Simyo: low budget, zoals Scarlet nu
mogelijkheden genoeg, Telenet moet je niets leren over marketing.
Zij hebben andere lessen te trekken, bv prijszetting
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Pijnlijke cover van De Standaard Avond:
dso_mobistar.png
fluppie
Elite Poster
Elite Poster

Voor Mobistar is het wachten op het BIPT,die zouden de groothandelstarieven moeten aanpassen,want zoals het nu is,is het gewoon niet te doen.Mobistar zit dus in het hoekje waar de klappen vallen,ik hoop dat de verantwoordelijken beseffen dat dit een zeer belangrijk itim is.
honda4life
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
Bedankt: 315 keer

En het eerste wat ik dacht... daar gaan we niet beter van worden.
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
heist_175
Elite Poster
Elite Poster

meon schreef:Pijnlijke cover van De Standaard Avond:
CEO van Mobistar BE in DS Avond:
Op de beurs kreeg uw bedrijf vandaag stevige klappen. Hebben de beleggers ongelijk?

‘Dat is een mechanische reactie die niet onverwacht kwam. Beleggers hebben, denk ik, nog niet helemaal begrepen dat wij onze strategie gewoon voortzetten, en dat we op middellange termijn geen lagere omzet of ebitda verwachten. Ik denk ook dat analisten nog niet hebben ingecalculeerd dat Telenet de komende jaren 1,6 miljard euro moet afschrijven.’
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
Bedankt: 79 keer

Heronic schreef:Ik zal mijn simyo ook maar al in de gaten houden en beginnen uitkijken naar iets anders. Geen zin om tn onrechtstreeks te sponsoren.
Idem,
Ik ben rond nieuwjaar met alles weggegaan om van telenet verlost te zijn, nu zit ik bij base voor gsm ... lol komt Telenet nu wel achter zeker :x
tenzij ze van de base formules afblijven ....
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
AfbeeldingAfbeelding
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
apestaart
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 66 keer

Telenet blijft u achtervolgen. :angel:
fvhbrugge
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
Bedankt: 120 keer

heist_175 schreef:
meon schreef:Pijnlijke cover van De Standaard Avond:
CEO van Mobistar BE in DS Avond:
Op de beurs kreeg uw bedrijf vandaag stevige klappen. Hebben de beleggers ongelijk?
‘Dat is een mechanische reactie die niet onverwacht kwam. Beleggers hebben, denk ik, nog niet helemaal begrepen dat wij onze strategie gewoon voortzetten, en dat we op middellange termijn geen lagere omzet of ebitda verwachten. Ik denk ook dat analisten nog niet hebben ingecalculeerd dat Telenet de komende jaren 1,6 miljard euro moet afschrijven.’
Ze betalen slechts 5x de EBITDA en die EBITDA zal door de synergieën met Telenet alleen maar verbeteren.

3,3 mio abonnees in één klap erbij voor 1,3 miljard : dat is bovendien slechts een 400€ per abonnee.

Voor die prijs bouw je géén eigen mobiel netwerk uit inclusief kosten voor klantenwerving
iRockabizzydilly
Elite Poster
Elite Poster

DS Avond overdrijft toch lichtjes met zo'n cover. In alle nuchterheid heeft de CEO van Mobistar een punt: Op middellange termijn is er amper impact en strategiewijziging hoeft ook niet echt. De huidige koersdaling is niet meer dan een typische reactie, en aandeelhouders van Telenet moeten nu inderdaad rekening houden met nog meer leningen/schulden en investeringen. Da's ook niet van het minste. Had Telenet trouwens Mobistar gekocht in plaats van Base, dan had het aandeel van Base ook klappen gekregen.

Telenet bleef overigens een MVNO en was dus geen deel van Mobistar maar louter een klant. Een zeer grote klant dan wel, maar dan nog. Er waren inkomsten aan verbonden maar ook kosten (Telenet betaalde een vergoeding voor het gebruiken van het netwerk, Mobistar moest echter dat netwerk voorzien/onderhouden/vernieuwen) en dus is er nu wel verlies aan inkomenszijde, maar ook een kostenvermindering. Erger zou zijn moest Mobistar een dergelijk aantal aan eigen klanten zijn verloren, dat zou dan wel om een strategieverandering vragen.

En zoals ik hier al eerder zei is dit het uitgelezen moment om een openstelling van de kabel finaal in vorm te gieten en als voorwaarde te stellen voor het geven van groen licht voor de overname. Een goede test voor het BIPT.
mac_donaldo
Forumtroll
Forumtroll

Patje schreef:
Heronic schreef:Ik zal mijn simyo ook maar al in de gaten houden en beginnen uitkijken naar iets anders. Geen zin om tn onrechtstreeks te sponsoren.
Idem,
Ik ben rond nieuwjaar met alles weggegaan om van telenet verlost te zijn, nu zit ik bij base voor gsm ... lol komt Telenet nu wel achter zeker :x
Daar is toch 'n oplossing voor.
Neem proximus telefonie,dan blijf je zeker verlost van Telenet :wink:
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 254 keer
Bedankt: 210 keer

satsurfer schreef:
boulder schreef:Ik denk wel dat de virtuele operatoren de klos zullen zijn.
Ik zat tot nu toe bij Simyo, en vond hun tarieven bijzonder interessant, vooral naar vaste lijnen (5ct/min), maar ik vrees dat die niet gaan interessant blijven nu.
misschien uw oogkleppen afzetten :lol:
bij dommel naar ALLE nummers dit tarief, dus zo wereldschokkend is dit niet meer, 12 jaar terug wel....nog niets veranderd bij simyo. :-(
Ik kende Dommel wel als internetprovider, maar als mobiele operator niet.
Dank u voor de info, ik weet natuurlijk niet of het er nu nog veel toe doet, want ik vrees dat we rap prijsverhogingen gaan zien die ons richting Telenets eigen aanbod duwen;
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
Fallschirmjaeger
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 25 keer
Bedankt: 90 keer

Dommel is een Proximus mvno, dus is niet geimpacteerd door de overname van Base.

mipa
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 5 keer

Patje schreef: Ik ben rond nieuwjaar met alles weggegaan om van telenet verlost te zijn, nu zit ik bij base voor gsm ... lol komt Telenet nu wel achter zeker :x
Naar gewoonte krijg je eerst een brief dat ze de service gaan verbeteren
en dan na een tijdje volgt de dikkere rekening.
Astralon
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
Bedankt: 125 keer

Ik denk dat Telenet op termijn blij zal zijn dat ze de MVNO contracten hebben.
Over hoe meer klanten je je afschrijvingen kan doen, hoe beter.
Maar men mag ook niet vergeten dat de kans groot is dat we in 2018 geen roaming tarieven meer betalen en dan moet Telenet/Base ook met de buitenlandse spelers concurreren.
mac_donaldo
Forumtroll
Forumtroll

iRockabizzydilly
Elite Poster
Elite Poster

Uit dat artikel:
De klanten van BASE, die vooral met prepaidkaarten bellen, zullen een aanbod in de bus krijgen om vaste abonnee (postpaid) te worden.
Speculatie of hebben ze ergens meer info/heeft Telenet dit ergens bevestigd? Blijkbaar heeft Telenet net nog geen 900 000 klanten, dus zeker niet meer dan een miljoen. Dat maakt dus dat Mobistar met ongeveer 4,5 miljoen klanten blijft.

laroyj
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 103 keer
Contacteer:

het zou wel eens snel kunnen oplopen dat klantenbestand van telenet wij hadden ook king en kong maar door het erbarmelijke mobistar network na enkle maanden opgezegd en zo ken ik er nog vele tientallen, als dat problem is opgelost en ze komen met zn allen terug komen er direct enkele tienduizenden terug, wij zijn overgeschakeld naar base, komen dus zowiezo terug naar telenet dan...

Ik heb hier zelf wel nog 5 ongebruikte mobistar simkaarten liggen, van abonnement, prepay en internet everywhere, tel zeker maar 1 miljoen ongebruikte sims bij mobistar..
Internet: Orange vast+4G+Telenet Basic + EDPNET SLA VDSL2 (85/20)
Telefonie: VOIP: EDPNET + Weepee + Cheapconnect + Internetcalls
GSM: Orange Arend60
Tablet: Ipad2/Android
TV: Orange Digt tv-Tv Vlaanderen-Canaal Digitaal-Stievie
Netwerk: Giga Orange/Telenet IPV4-Giga EDPNET SLA IPV4/IPV6-Giga FON-netwerk NanobridgeM5
radiometeor.be
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer

laroyj zoals hier al werd opgemerkt, dat is geen argument.
Als je gaat beginnen zoeken en doen ga je onmiddellijk honderden mensen vinden dat base erbarmelijk (al dan niet terecht) vinden.
Daarom gaan er geen duizenden klanten weggaan hoor.
De testen die ik deed 2a 3 jaar geleden tov nu vandaag is bij telenet ook een hemelsgroot verschil !!!
Wat ik wil zeggen wat vroeger was hoeft persé vandaag zo niet te zijn.
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
mac_donaldo
Forumtroll
Forumtroll

Uiteindelijk zullen proximus en Telenet over blijven en wordt Mobistar heel waarschijnlijk opgeslurpt door Telenet.
laroyj
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 103 keer
Contacteer:

is vandaag nog steeds zo hoor, enkel op 4G scoort Mobistar goed, en spijtig genoeg in mijn streek ook niet...ik heb het enkele maanden terug nog eens opnieuw geprobeerd..
In de grootsteden ja, maar vanaf je daar buiten komt nee en daar scoren Base en Proximus behoorlijk beter...over de hele lijn, prijs kwaliteit steekt Base met kop en schouders boven....ik hoor de Mobile Vikingers , aldiers, jimtv-ers, ea niet klagen ...mocht het zo slecht zijn als jij aanhaalt...

Lees er alle forums over na , enkel maar klachten over Mobistar en Telenet, dus zeker niet enkel mijn persoonlijke ervaring of deze van mijn kennissen of vrienden, heel wat bedrijven nemen hun mobile contracten ook elders omwille van slechte verbindingen op het mobistarnetwerk...
Internet: Orange vast+4G+Telenet Basic + EDPNET SLA VDSL2 (85/20)
Telefonie: VOIP: EDPNET + Weepee + Cheapconnect + Internetcalls
GSM: Orange Arend60
Tablet: Ipad2/Android
TV: Orange Digt tv-Tv Vlaanderen-Canaal Digitaal-Stievie
Netwerk: Giga Orange/Telenet IPV4-Giga EDPNET SLA IPV4/IPV6-Giga FON-netwerk NanobridgeM5
radiometeor.be
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer

laroyj ik haal zeker niks aan.
Ik vond base vroeger niet echt goed, heb nu een paar vragen over base gesteld, mijn intresse is genoeg gewekt om eens een prepaidkaartje te gaan halen.
over aantal klanten en kwaliteit die je aangeeft kunnen we ook omgekeerd te werk gaan mobistar zou zo slecht moeten zijn waren ze al lang de kleinste operator en hadden zeker geen 4.5 miljoen klanten.
100% klantentevredenheid heb je niet !!!!
Is het nu gsm internet electriciteit grootwaarenhuizen je zal altijd mensen hebben die tegen en voor zijn.
Als je ergens tegen bent wil dit daarvoor niet zeggen dat je mening de juiste is.
Laatst gewijzigd door proximusboyke 21 apr 2015, 09:25, in totaal 1 gewijzigd.
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
iRockabizzydilly
Elite Poster
Elite Poster

Fora zijn nog steeds geen referentie omdat mensen die niets dan positief te zeggen hebben niet direct de reflex gaan hebben om dat in het groot en breed op alle fora te melden. Mensen met klachten zullen dat veel sneller doen, da's nu eenmaal de aard van het beestje.

Mijn ervaringen van op dit moment tot helemaal in het begin (en toch niet van telkens enkele uren, telkens enkele weken inclusief op dit eigenste moment sinds 30 maart) zijn meestal volledig anders, ook buiten de steden waar ze net wel meestal beter scoren ook op vlak van 4G. Moest ik hier elke locatie waar ik al geweest ben en referentie heb oplijsten, het zou vrij substantieel worden. Het is dus niet gebaseerd op louter woon- en werkomgeving. Verre van.

Er zijn natuurlijk altijd locaties waar ook ik eerder een omgekeerde vaststelling deed (andere beter dan M*) maar zo frequent was dat helemaal niet. Tot mijn eigen verbazing en het is niet dat ik daar altijd perse blij mee was (Proximus is m'n daily driver en dacht aanvankelijk dat ik op iets meer afgelegen plaatsen gewoon niet beter mocht verwachten ookal is m'n Proximus veruit het duurste).

Ken
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 94 keer

Hier gebruiken we zowel Proximus VDSL2, 3G/4G, en Base 3G/4G en zijn er best tevreden van.
Mobistar eigenlijk weinig getest, voornamelijk omdat die destijds geen dynamisch publiek IP gaven bij een 3G/4G verbinding terwijl Proximus dit wel deed.
Maar tegenwoordig gaat alles via VPN dus is dit geen issue meer.

Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
fluppie
Elite Poster
Elite Poster

De contrakten tussen Telenet en Mobistar lopen nog tussen de twee en drie jaar.Daarna is Mobistar die klanten heel wrsl kwijt.Er moet ook nog groen licht gegeven worden voor de overname(mededingins autoriteiten)dat kan een twee maanden duren.
Iedereen weet gewoon dat bij Telenet de prijzen gaan stijgen,(Ondanks het ontkennen v/d CEO op tv)en dat kan in hun nadeel spelen.
Mobistar zal het BIPT moeten vragen om spoed te zetten achter een heziening v/d groothandelstarieven.Het BIPT beslist daarover,maar kan nu zien dat zowel op de kabel,als op het VDSL netwerk er zich verder geen gegadigden aanmelden(Integendeel,Snow is ook nog verdwenen).Dus zijn deze tarieven onmiskenbaar veel te hoog.
Didymus
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 257 keer
Bedankt: 91 keer

mac_donaldo schreef:Uiteindelijk zullen proximus en Telenet over blijven en wordt Mobistar heel waarschijnlijk opgeslurpt door Telenet.
Dat is wat zeker niet gaat gebeuren. Mededingingsautoriteiten gaan dat nooit goedkeuren. Er zullen hoe dan ook 3 mobiele spelers actief blijven.
iRockabizzydilly
Elite Poster
Elite Poster

Inderdaad, zoals ik ook al zei. Het is raar dat er zoveel zijn die aannemen dat 1. Telenet dat wil 2. Dat Telenet toelating zal krijgen om de Belgische markt terug te draaien naar 2 fysieke spelers. Op dat vlak is de vaste markt geen vergelijking met mobiel.

Stroper
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
Bedankt: 140 keer

Wat wel kan is, is dat het Orange(moederhuis) van Mobistar er gewoon de stekker uittrekt als Mobistar teveel verlies maakt en ze niet mogen verkopen aan een rijke partij(Proximus & Telenet) of dat een minder kapitaalkrachtige overnemer failliet gaat.
Dan zit je ook met 2 spelers zonder dat er een overname is gebeurt.
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Base, Chello, UPC)”