[
![Afbeelding](http://userbase.be/forum/images/phone.png)
Voor mij was/is de keuzevrijheid qua kanalen de doorslaggevende factor geweest indertijd bij de aanschaf van een sat installatie. Ik had geen zin om mij neer te moeten leggen bij het beperkte aanbod van Proximus of Telenet.r2504 schreef:Komt daarbij dat ook het abonnement niet langer goedkoper is dan een TN/Proximus zodat het voor de gemiddelde consument eerder een no-go lijkt voor me.
als groot aandeelhouder zou ik ook voor Telenet kiezen.r2504 schreef:Het gaat er niet over dat het kan... wel over het feit dat je ook af en toe een nieuwe decoder moet aanschaffen wil je genieten van alle moderne mogelijkheden en het niet noodzakelijk goedkoper is (zeker niet voor een Tweaker die graag de nieuwste snufjes heeft, tenzij je low budget wil gaan) als je in alle eerlijkheid alle kosten in rekening brengt. Komt daarbij dat ook het abonnement niet langer goedkoper is dan een TN/Proximus zodat het voor de gemiddelde consument eerder een no-go lijkt voor me.
r2504 schreef:Iedere consument heeft zo z'n voorkeur... en voor sommige is het bewaren van de opnames ook belangrijk.
Ondanks dat een TN en Proximus als duur aanzien wordt... blijft sat voor de overgrote meerderheid een niet interessant gegeven (prijs, installatie, onstabiel aanbod, gemak, ...). Enkel mensen met zeer specifieke wensen kiezen vandaag nog voor sat en zelfs die groep zie ik alléén maar afnemen.
We hebben het in deze thread over televisie... niemand verplicht jou een Whop of Whoppa te nemen.fendtje schreef:men laat mensen betalen , voor iets dat ze niet gebruiken.
ja de website is zeer zeker niet de referentie.r2504 schreef:En zo gaan we weer appelen en peren vergelijken... of kan ik voor 13 € per maand ook internetten en telefoneren![]()
Zelfs je vergelijking op puur TV gebied gaat al fout met je keuze voor de "light" variant.
Volgens http://www.tv-vlaanderen.be/digitale-tv/basic.aspx kost een vergelijkbaar abonnement 16.90 euro per maand en een "set voor HDTV met recorder" nog eens 412 euro !
en uw kabel abbo dat zit daar ook in ??r2504 schreef:We hebben het in deze thread over televisie... niemand verplicht jou een Whop of Whoppa te nemen.fendtje schreef:men laat mensen betalen , voor iets dat ze niet gebruiken.
In dit geval vergelijk ik dus TN digitale TV wat 15.45 euro per maand kost (en waarbij je de keuze hebt een decoder te huren/kopen).
Je gelooft precies nog je eigen verhaaltjes ook.
Ja, dat zit daar ook in, en nee je moet niet voor internet betalen (voor de interactiviteit).fendtje schreef:en uw kabel abbo dat zit daar ook in ??
Het gaat niet over bashen van sat... wel over objectief producten van aanbieder X en Y vergelijken.wied schreef:opletten hoor, het bashen van sat gaat hier dadelijk weer herbeginnen
Wat is je punt ?wied schreef:dank zij het gehate duopolie...
Ja, maar dat is wat betreft een satellietinstallatie.Jack Daniels schreef:Voor mij was/is de keuzevrijheid qua kanalen de doorslaggevende factor geweest indertijd bij de aanschaf van een sat installatie. Ik had geen zin om mij neer te moeten leggen bij het beperkte aanbod van Proximus of Telenet.r2504 schreef:Komt daarbij dat ook het abonnement niet langer goedkoper is dan een TN/Proximus zodat het voor de gemiddelde consument eerder een no-go lijkt voor me.
JA! (niet de huur van de digicorder natuurlijk, die koop ik liever zelf 2dehands!)fendtje schreef:en uw kabel abbo dat zit daar ook in ??r2504 schreef:We hebben het in deze thread over televisie... niemand verplicht jou een Whop of Whoppa te nemen.fendtje schreef:men laat mensen betalen , voor iets dat ze niet gebruiken.
In dit geval vergelijk ik dus TN digitale TV wat 15.45 euro per maand kost (en waarbij je de keuze hebt een decoder te huren/kopen).
Je gelooft precies nog je eigen verhaaltjes ook.
Ja, en als je bij TV Vlaanderen Basic+ neemt, bellen ze u alle 2 weken op om te vragen of je echt wel het duurste abonnement nodig hebt, zeker ?fendtje schreef:upgraden gaat simpel kassa kassa
downgraden das al heel iets anders.
och ja de verkopers van telenet he.
natuurlijk de klanten gaan hier ook in de fout. ( kudde gedrag en maar laten melken )
Ja, maar het geeft wel te denken over de zekerheid van je investering, als ze later plots nieuwe beveiligingsfeatures (boxkey of zo) gebruiken, en jouw systeem werkt niet meer, dan verwijzen ze gewoon naar de website waarop staat dat het enkel met hun apparatuur werkt.fendtje schreef:ja de website is zeer zeker niet de referentie.
volgens diezelfde website werken enkel maar alleen hun recievers. ( en wie ietse pietsie op voorhand eens gaat googlen , die weet wel beter)
yep; en dat wordt meerdere weken op voorhand aangekondigd via die tekst bovenaan het beeld.AnD schreef:Men laat toch boven aan het beeld een tekst doorlopen waarop staat dat ze de zender van transponder gaan veranderen...
ik zoek ook niet constant transponders af. Ik zou trouwens niet weten waarom een sat kijker constant transponders af moet gaan zoeken? Je weet meteen wie een sat installatie heeft en wie niet als ik zo op dit forum lees. Wie er één heeft weet er niks van en wie er geen heeft weet er alles van.satsurfer schreef:een 70+er zie ik nt constant transponders afzoeken...
Dat is net het punt... de gebruiker merkt hier niets van... maar is dit bij TVV niet eveneens zo (of althans via een bepaalde handeling) ?satsurfer schreef:de keren dat telenet hun zenders wijzigt (digitaal) kan ik niet beoordelen, maar gaat dit niet automatisch bij de digicorder/box?
Trouwens zo heb je meteen al een voorbeeld dat er wederom aanpassingen zijn met zelfs een aanbeveling om je schotel uitrichting bij te stellen (nogmaals, voor een sat liefhebber is dat geen probleem echter voor de gemiddelde TV kijker heel wat minder evident).Met een gecertificeerde TV VLAANDEREN ontvanger zal uw decoder de nieuwe zenderlijst automatisch inladen.
Niet zo vlug met je kritiek.Jack Daniels schreef:ik zoek ook niet constant transponders af. Ik zou trouwens niet weten waarom een sat kijker constant transponders af moet gaan zoeken? Je weet meteen wie een sat installatie heeft en wie niet als ik zo op dit forum lees. Wie er één heeft weet er niks van en wie er geen heeft weet er alles van.satsurfer schreef:een 70+er zie ik nt constant transponders afzoeken...
Je mag niet vergeten dat in alle ons omringende landen (en neem er maar gerust nog wat bananenrepublieken in Afrika bij) satelliet uitzendingen al jaar en dag gemeengoed zijn waardoor die een pak meer klanten hebben. Hier in Vlaanderen, notabene het dichtst bekabelde land ter wereld, was er niet echt nood aan satelliet televisie. Dat verklaart voor een deel het beperkte aantal klanten.wied schreef:daarom heeft TVV slechts ca 100.000 klanten! Betekent bijna niks ivm de twee monopolisten...
Je kunt dus maar beter onmiddellijk naar de nieuwe transponder overschakelen, of al je opnames hebben zo'n aartslelijke banner die constant in beeld loopt.Jack Daniels schreef:yep; en dat wordt meerdere weken op voorhand aangekondigd via die tekst bovenaan het beeld.AnD schreef:Men laat toch boven aan het beeld een tekst doorlopen waarop staat dat ze de zender van transponder gaan veranderen...
In die landen had je geen keuze... het was sat of vaak niets... puur historisch dus.Jack Daniels schreef:Je mag niet vergeten dat in alle ons omringende landen (en neem er maar gerust nog wat bananenrepublieken in Afrika bij) satelliet uitzendingen al jaar en dag gemeengoed zijn waardoor die een pak meer klanten hebben. Hier in Vlaanderen, notabene het dichtst bekabelde land ter wereld, was er niet echt nood aan satelliet televisie. Dat verklaart voor een deel het beperkte aantal klanten.