iPhone (6) gekte?
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
- Bedankt: 119 keer
In dat opzicht vind ik een mac absoluut niet superieur, integendeel zelfs. Net door het feit dat osx met opzet beperkt wordt in functionaliteit gebruik ik liever windows. Qua snelheid en doen wat het moet doen moet windows ook niet onderdoen voor osx.Sylvester schreef:Het is gewoon heerlijk om mee te werken. Het doet wat het moet doen, niet meer en niet minder. Android en Windows doen dat ook, maar helaas niet altijd, of doen soms meer dan nodig.
- selder
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
- Bedankt: 727 keer
Exact mijn mening!Sylvester schreef:Waarom een iPhone? Waarom een Macbook Pro....? enz...
[...]
En ik heb inderdaad ook een sterk gevoel dat alle commentaargevers niet intensief met Apple gewerkt hebben. Het is echt een optelsom van allerlei kleine dingetjes waarvan je nadien zegt "dzju, daar is goed over nagedacht".
En die specificaties ... voor mij persoonlijk zijn we al lang het punt voorbij waarop dat dat doorslaggevend is. Zo wat vergelijkbaar met die wedloop naar meer megapixels op van die compact camera's, elke fabrikant moest er zo snel mogelijk bij zijn om de grootste te hebben - maar werden de foto's daardoor beter? Heeft er al eens iemand gezien welke foto's een iPhone in het daglicht kan maken? Of die 120/240 FPS filmpjes in het daglicht? Dan kan je daar toch onmogelijk bij blijven stilstaan met "ja maar, telefoon XYZ heeft wel véél meer megapixels hé!!".
Vroeger was ik één en al specificaties toen ik nog game-pcs had. "Heb je het al gezien, een nieuwe GPU van nVidia met maar liefst 15% meer geheugen-bandbreedte? Die moet ik onmiddellijk hebben - vandaag nog!" Ben ik blij dat ik daar vanaf ben sinds ik overgeschakeld ben naar Apple. Wat kan mij dat schelen hoeveel RAM er in een smartphone zit. Ga ik daar iets van merken dat daar maar 1GB inzit? Ja, alleen als ik 30 tabs open heb ik Safari. De eerste die 30 tabs nodig heeft in een mobiele browser, die mag nu opstaan.
Anyway, leven en laten leven, maar mijn tenen krullen (ik gebruik die uitdrukking teveel) als ik weer een fanboy van merk A hoor roepen dat merk B niet zo goed is als zijn A merk - maar daar dan helemaal verkeerde argumentatie voor gebruikt. Staat merk A u niet aan, dan kruip je bij merk B, allemaal evengoei vrienden, maar geene zever verkopen hé
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Ghost S1 • 8086K @5.2Ghz • Asus ROG Ryuo 240mm • Asus ROG STRIX Z390-I • Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200Mhz • Asus RTX2080Ti Turbo • Samsung 970 EVO 2TB • Asus ROG Swift PG258Q 240Hz • Logitech G Pro keyboard/mouse/headset
- Sylvester
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 36 keer
- Bedankt: 182 keer
Heb je dat zelf bedacht?gm123 schreef:In dat opzicht vind ik een mac absoluut niet superieur, integendeel zelfs. Net door het feit dat osx met opzet beperkt wordt in functionaliteit gebruik ik liever windows. Qua snelheid en doen wat het moet doen moet windows ook niet onderdoen voor osx.Sylvester schreef:Het is gewoon heerlijk om mee te werken. Het doet wat het moet doen, niet meer en niet minder. Android en Windows doen dat ook, maar helaas niet altijd, of doen soms meer dan nodig.
![Shocked :eek:](./images/smilies/icon_eek.gif)
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
- Bedankt: 52 keer
Ik stel enkel maar vast dat de bezoekers van hardwareinfo , en dat zijn toch technische mensen, niet kiezen voor apple bij hun jaarlijkse awards.
Geen zin om discussie op te starten maar IOS draait in theorie enkel op hardware van apple en hun ecosysteem is toch vrij gesloten (ze schroeven dit trouwens wat terug in hun nieuwste versie, wat android achterna dus). Updates moeten (moesten?) allemaal via itunes enz ..
Toch blij dat er ook opensource systemen zijn hoor! Kan me slecht voorstellen dat er mensen zijn die blij worden van software die maar op 1 merk devices werkt.
Geen zin om discussie op te starten maar IOS draait in theorie enkel op hardware van apple en hun ecosysteem is toch vrij gesloten (ze schroeven dit trouwens wat terug in hun nieuwste versie, wat android achterna dus). Updates moeten (moesten?) allemaal via itunes enz ..
Toch blij dat er ook opensource systemen zijn hoor! Kan me slecht voorstellen dat er mensen zijn die blij worden van software die maar op 1 merk devices werkt.
VoIP: OVH , Scarlet(amper gebruikt), betamaxklonen
Provider: Scarlet trio (50/4 mbps down/up ,cap). Synch 100/10
Modem/Router: Fritz!Box 7360 int, (full vectoring support)
TV:Living HTPC (xbmc,bhaalu) en decoder V3b, Slaapkamer decoder V4 + Pi2
Mobiel: MV
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
- Bedankt: 190 keer
Wat een gedoe overal op het net over de nieuwe iphones en ios... Ik heb zelf nog geen Mac of iphone gehad, enkel windows, Linux en Android. Maar enkele weken geleden heb ik voor mijn vrouw een ipad air gekocht. Natuurlijk ben ik nieuwsgierig genoeg om daar zelf ook op te prutsen
Ik moet zeggen dat ik meer en meer neig om volledig naar Apple over te stappen: het werkt vlot en gemakkelijk, het gevoel is ook premium door de gebruikte materialen en er worden voor lange tijd updates voorzien (bij Android iets van een 2 jaar, uitgezonderd Nexus, iOS 8 draait ook op de 4s die toch al 3,5 jaar oud is).
Ook werkt alles perfect samen omdat alles van dezelfde fabrikant komt, dat is en blijft een nadeel als je Android combineert met een desktop OS (Windows ofo Linux).
Een serieus nadeel is wel de prijs, dat natuurlijk geen zwaar nadeel moet zijn indien het effectief lang en vlot meegaat (pech kan altijd).
Iets wat mij wel van het hart moet: het is belachelijk dat mensen elkaar "afmaken" omtrent de Apple producten. Het enige wat ik erover kwijt wilt: de specificaties van de hardware in combinatie met de OS'en onderling zijn niet te vergelijken.
In ieder geval kan ik me niet inbeelden dat ik in de gekte mee op ga: ik wil wel weten wat de specificaties zijn, maar om nu te zeggen dat ik die vanaf minuut 1 moet hebben...![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
![Very Happy :-D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Ook werkt alles perfect samen omdat alles van dezelfde fabrikant komt, dat is en blijft een nadeel als je Android combineert met een desktop OS (Windows ofo Linux).
Een serieus nadeel is wel de prijs, dat natuurlijk geen zwaar nadeel moet zijn indien het effectief lang en vlot meegaat (pech kan altijd).
Iets wat mij wel van het hart moet: het is belachelijk dat mensen elkaar "afmaken" omtrent de Apple producten. Het enige wat ik erover kwijt wilt: de specificaties van de hardware in combinatie met de OS'en onderling zijn niet te vergelijken.
In ieder geval kan ik me niet inbeelden dat ik in de gekte mee op ga: ik wil wel weten wat de specificaties zijn, maar om nu te zeggen dat ik die vanaf minuut 1 moet hebben...
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Internet & TV: Orange Love Trio
GSM: Go Plus + Carrefour Mobile (vervanging vaste lijn)
Mifi: Tempo Giga
iPhone 11 64GB SG | Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) | Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) | iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw | Apple TV 4 | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
GSM: Go Plus + Carrefour Mobile (vervanging vaste lijn)
Mifi: Tempo Giga
iPhone 11 64GB SG | Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) | Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) | iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw | Apple TV 4 | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
-
- Elite Poster
Simpel voorbeeld: bij het kopiëren van bestanden in ios is de transfersnelheid nergens te zien in het kopieer window. Wil je even snel kijken hoe snel je USB stick is moet je expliciet de systeemmonitor openen. Daar waar elk ander OS dat wel heeft omdat dit gewoon super handige informatie is. Dat is niet omdat ze dat niet kunnen implementeren, maar omdat er iemand bij Apple bewust heeft gezegd: "neen, we steken dat er niet in voor die reden". Je krijgt ook niet de optie om het eventueel manueel aan te zetten, neen, het zit er gewoon volledig niet in omdat Apple dat zo wil. Dat noem ik functionaliteit beperken.cyrano schreef:Bedankt. Lang geleden dat ik nog zo gelachen heb.gm123 schreef:Net door het feit dat osx met opzet beperkt wordt in functionaliteit gebruik ik liever windows.
Da's inderdaad enorm grappig.
- Sylvester
- Elite Poster
Waarom zou je willen weten hoe snel je USB stick is? Het moet gewoon werken.
Toevallig komt er straks om 9h40 een documentaire over Steve Jobs op Acht. Misschien de moeite om eens te kijken?
Toevallig komt er straks om 9h40 een documentaire over Steve Jobs op Acht. Misschien de moeite om eens te kijken?
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
- Bedankt: 618 keer
Dit soort nutteloze android vs ios discussies zijn meestal geworteld in een fundamenteel verschil in visie:
- De "het moet gewoon werken" crowd, die vooral niet gestoord willen worden met info waar de gemiddelde user niks aan heeft, en geen reden ziet waarom dit dan moet aangeboden worden.
- En de "meten is weten" crowd, die zoveel mogelijk access tot data willen hebben, liefst via zoveel mogelijk opties zodat ze kunnen customizen welke data ze zien en welke niet, en niet kunnen snappen waarom die werkwijze niet goed genoeg is voor iedereen (de gemiddelde user kan volgens hen toch die opties gewoon af laten staan).
Daarover discussieren heeft geen enkele zin. Je eigen visie opdringen aan de ander nog minder, want niemand gaat van zijn standpunt afwijken, en hoe harder er aangedrongen wordt, hoe dieper men zich in de loopgraven gaat steken.
[
Post made via mobile device ]
- De "het moet gewoon werken" crowd, die vooral niet gestoord willen worden met info waar de gemiddelde user niks aan heeft, en geen reden ziet waarom dit dan moet aangeboden worden.
- En de "meten is weten" crowd, die zoveel mogelijk access tot data willen hebben, liefst via zoveel mogelijk opties zodat ze kunnen customizen welke data ze zien en welke niet, en niet kunnen snappen waarom die werkwijze niet goed genoeg is voor iedereen (de gemiddelde user kan volgens hen toch die opties gewoon af laten staan).
Daarover discussieren heeft geen enkele zin. Je eigen visie opdringen aan de ander nog minder, want niemand gaat van zijn standpunt afwijken, en hoe harder er aangedrongen wordt, hoe dieper men zich in de loopgraven gaat steken.
[
![Afbeelding](http://userbase.be/forum/images/phone.png)
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 43 keer
- Bedankt: 34 keer
iOS gebruikers gebruiken geen USB sticks. Er zit niet eens een USB poort op die dingen, wat zouden ze dan meten?gm123 schreef:Simpel voorbeeld: bij het kopiëren van bestanden in ios is de transfersnelheid nergens te zien in het kopieer window. Wil je even snel kijken hoe snel je USB stick is moet je expliciet de systeemmonitor openen. Daar waar elk ander OS dat wel heeft omdat dit gewoon super handige informatie is. Dat is niet omdat ze dat niet kunnen implementeren, maar omdat er iemand bij Apple bewust heeft gezegd: "neen, we steken dat er niet in voor die reden". Je krijgt ook niet de optie om het eventueel manueel aan te zetten, neen, het zit er gewoon volledig niet in omdat Apple dat zo wil. Dat noem ik functionaliteit beperken.cyrano schreef:Bedankt. Lang geleden dat ik nog zo gelachen heb.gm123 schreef:Net door het feit dat osx met opzet beperkt wordt in functionaliteit gebruik ik liever windows.
Da's inderdaad enorm grappig.
Prutsers zoals jij en ik, die solderen desnoods een kabeltje aan 't moederbordje. Maar wij zijn maar met twee...
Serieus, ik heb geen iOS toestellen en ook geen Android.
iOS is veel te veel golden cage en Android s**** nog veel meer. Geen of nauwelijks updates, hopen spy- en malware. Beide zijn bovendien slechte telefoons (technisch). Een Nokia van 50 € slaat nog steeds alle smartphones. Dat merk ik dagelijks als ik weer eens in een kelder zit oid. Al die smartphones geraken niet eens verbonden. En bovendien, bij allebei is de levensduur veel te beperkt in verhouding tot de prijs. Ik ga geen 15 keer zoveel betalen voor minder functies.
-
- Elite Poster
Ging nokia niet ophouden te bestaan als merk?
[
[
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 14 keer
ITnetadmin schreef:Ging nokia niet ophouden te bestaan als merk?
[Post made via mobile device ]
Jep ze hebben het woord Nokia geschrapt en tegenwoordig noemen de toestellen gewoon Lumia 735/830.
Bij Microsoft wisselen ze graag v naam.
-
- Elite Poster
Kijk, dat is nu het probleem. Die egoïstische mentaliteit: "ik heb het niet nodig, dus jij al zeker niet". Niet alleen jij redeneert zo, maar Apple zelf ook. Er zijn mensen zoals ik die dat wél willen weten en scenario's genoeg kan bedenken waarin dit soort informatie nuttig is. Apple sluit bewust deze groep mensen uit, terwijl deze mensen (mezelf incluis) misschien wel ios willen gebruiken moest het gewoon wat meer tegemoetkomend zijn aan de wensen van de gebruiker. Vanuit technisch standpunt zouden ze een simpel/advanced modus kunnen inbouwen zonder dat dit de kwaliteit van het product zou beïnvloeden, maar wegens marketingredenen doen ze dat niet.Sylvester schreef:Waarom zou je willen weten hoe snel je USB stick is? Het moet gewoon werken.
Zeg nu zelf, vind jij dit "eerlijk"? Stel dat ik een macbook wil (wat ook zo is), moet ik mij dan maar zonder morren aanpassen aan de manier die Apple mij door de strot duwt? Of heb je zo'n dikke nek dat je blij bent dat de "windows fanboys" geen gebruik (kunnen) maken van jouw heilig product?
- iceke
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
- Bedankt: 611 keer
Ik moet niet aan de data kunnen die op de server staat, ik wil direct de data vanop mijn smartphone hebben, dat is een pak beter maar vooral uitgebreider op Android.Sylvester schreef:Misschien onwetendheid? Ik kan ook aan alle data die hier op een server staat, zowel binnen als buiten het huis.
Jobs of Bill of Mark interesseert me echt niet hoor, wat me wel interesseert is hoe die dingen mijn leven makkelijker maken.Sylvester schreef:Waarom zou je willen weten hoe snel je USB stick is? Het moet gewoon werken.
??? als er 1 besturingsysteem perfect samenwerkt met andere Os'en is het Android, dat is meteen reden 1 waarom ik het gebruik.Vaganzza schreef: Ook werkt alles perfect samen omdat alles van dezelfde fabrikant komt, dat is en blijft een nadeel als je Android combineert met een desktop OS (Windows ofo Linux).
Windows phone ? Je moet w8 een online account hebben. Ios ? Hebben ze ondertussen al een simpele tekstverwerker of rekenblad ? een remote desktop ? een post-it programma ?
Ik heb nu een paar weken een nieuwe android smartphone en die heeft nog nooit aan m'n pc gehangen, ik zou niet weten waarvoor dat nodig is, al m'n data zit op m'n google account...duizend schreef: Met android of windows mobile gewoon usb kabel inpluggen, explorer open en voila daar zijn de files ...
Je kan ze op je device kopiëren, openen, doen wat je maar wil
Persoonlijk vind ik dat helemaal niet erg, dat update verhaal, 9/10 maakt het je telefoon trager & geeft het weinig meerwaarde(dan liever een nieuwe telefoon)cyrano schreef:
iOS is veel te veel golden cage en Android s**** nog veel meer. Geen of nauwelijks updates, hopen spy- en malware. Beide zijn bovendien slechte telefoons (technisch). Een Nokia van 50 € slaat nog steeds alle smartphones. Dat merk ik dagelijks als ik weer eens in een kelder zit oid. Al die smartphones geraken niet eens verbonden. En bovendien, bij allebei is de levensduur veel te beperkt in verhouding tot de prijs. Ik ga geen 15 keer zoveel betalen voor minder functies.
Trouwens, volgens mij is een slechte verbinding een slechte verbinding, geen enkele Nokia gaat dat oplossen.
Als jij meer belang hecht aan battery life, moet je vooral bij een gewone gsm blijven, maar minder functies ? Ik zou niet meer terug kunnen hoor & het hoeft echt niet X15 te zijn(gelukkig maar)
Laatst gewijzigd door iceke 29 sep 2014, 23:15, in totaal 5 gewijzigd.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
- Bedankt: 187 keer
Toch raar dat je met zo een gebruiksvriendelijke iphone/ipad niet onwetend mag zijn om aan je data te kunnenSylvester schreef:Misschien onwetendheid? Ik kan ook aan alle data die hier op een server staat, zowel binnen als buiten het huis.
![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
Met android of windows mobile gewoon usb kabel inpluggen, explorer open en voila daar zijn de files ...
Je kan ze op je device kopiëren, openen, doen wat je maar wil
Zelfs een onwetend iemand kan dat
![Angel :angel:](./images/smilies/icon_angel.gif)
- selder
- Moderator
Omdat je het over systeemmonitor en USB sticks hebt, denk ik dat je het over OSX hebt en niet over iOS?gm123 schreef:[...] in ios is de transfersnelheid nergens te zien in het kopieer window. Wil je even snel kijken hoe snel je USB stick is moet je expliciet de systeemmonitor openen.[...]
Uitgebreid genoeg? (dit is nu een screenshot van het netwerkverkeer, van de HDD/externe apparaten is er ook zo'n window uiteraard.
Ik ben toch nog niet veel tegengekomen "hé, ik wil dit zo, dat dan helemaal niet mogelijk is op OSX". iOS is een heel ander verhaal, da's waar.
Ghost S1 • 8086K @5.2Ghz • Asus ROG Ryuo 240mm • Asus ROG STRIX Z390-I • Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200Mhz • Asus RTX2080Ti Turbo • Samsung 970 EVO 2TB • Asus ROG Swift PG258Q 240Hz • Logitech G Pro keyboard/mouse/headset
-
- Pro Member
Als je persé wil bewijzen dat je er absoluut niks van af weet, ben je bij dezen summa cum laude geslaagd.iceke schreef:Sylvester schreef:Ios ? Hebben ze ondertussen al een simpele tekstverwerker of rekenblad ? een remote desktop ? een post-it programma ?
Zelfs Microsoft zelf maakt een rdp app voor iOS, naast de 45 andere. Idem voor de rest. Als er één ding is waarin iOS met kop en schouders boven de rest uitsteekt, is het zowel aantal als kwaliteit van aangeboden apps. Van Airplay heb je blijkbaar ook nog nooit gehoord...
- iceke
- Elite Poster
Heb je nu mijn vraag beantwoord, of stel je nu 3rd party software voor, 20 accounts voor wat op android gewoon geïntegreerd is in je google account ?
Airplay ? Apple tv 99€+verzending+ een kabel van 20€
Chromecast -> 40€
(maar nu ben ik mezelf iets aan't wijsmaken, op dat gebied staat Apple 10 jaar verder
)
Chromecast -> 40€
(maar nu ben ik mezelf iets aan't wijsmaken, op dat gebied staat Apple 10 jaar verder
![Wink ;-)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Laatst gewijzigd door iceke 29 sep 2014, 23:37, in totaal 1 gewijzigd.
- selder
- Moderator
Ik euh snap die post van hierboven helemaal niet ![Sad :(](./images/smilies/icon_sad.gif)
![Sad :(](./images/smilies/icon_sad.gif)
- iceke
- Elite Poster
99% van de tijd werk ik in mijn google account -> mijn Email adressen zijn daarin geïmporteerd, ik gebruik google agenda, mijn foto's die ik op de baan trek + notities doe ik in google keep & de documenten die ik nodig heb zitten op m'n drive. Als ik toch snel iets moet hebben vanop mijn thuispc gebruik ik google's remote desktop, en voor naar mijn klanten te rijden gebruik ik google maps. Maar thuis gebruik ik nooit m'n smartphone, ik zou ook niet weten waarom met 2 x 22inch voor m'n neus. Voor korte trip's van een paar dagen doe ik zelfs de moeite niet meer op een pc mee te nemen.
Mijn vraag was dus hoe dat tegenwoordig zit op ios.
Mijn vraag was dus hoe dat tegenwoordig zit op ios.
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
- Bedankt: 52 keer
Nu denk ik dat ITnetadmin het belangrijkste heeft gezegd .. een verschil in visie.
Er zijn mensen die het niet erg vinden dat apple dicteert 'zolang het maar out of the box werkt' . Als Apple wil dat we Itunes gebruiken dan doen we dat. Kortom wat Apple wil is wet.
En er zijn ook andere mensen die graag customizen , hun eigen hardware kiezen, het leuk vinden om niet afhankelijk te zijn van 1 fabrikant, andere rom's draaien enzovoort ...
Ik stel alleen ook maar vast dat de meeste HWI lezers (en dat zijn toch technische mensen) elk jaar de awards geven aan een android toestel. Ik vraag me alleen af, hoe verantwoord je in godsnaam die enorme meerprijs van apple? Wat kan er MEER met een iPhone wat niet met andere telefoons kan? Volgens mij bitter weinig.
Als je voor 16GB intern geheugen 100-en euro's wil betalen (terwijl een sd kaartje voor een andere telefoon amper iets kost) dan verwacht ik toch een goeie reden eigenlijk. Tot dan hou ik het toch voor een groot deel op snobisme en het 'willen bijhoren' en natuurlijk als statussymbool
Er zijn mensen die het niet erg vinden dat apple dicteert 'zolang het maar out of the box werkt' . Als Apple wil dat we Itunes gebruiken dan doen we dat. Kortom wat Apple wil is wet.
En er zijn ook andere mensen die graag customizen , hun eigen hardware kiezen, het leuk vinden om niet afhankelijk te zijn van 1 fabrikant, andere rom's draaien enzovoort ...
Ik stel alleen ook maar vast dat de meeste HWI lezers (en dat zijn toch technische mensen) elk jaar de awards geven aan een android toestel. Ik vraag me alleen af, hoe verantwoord je in godsnaam die enorme meerprijs van apple? Wat kan er MEER met een iPhone wat niet met andere telefoons kan? Volgens mij bitter weinig.
Als je voor 16GB intern geheugen 100-en euro's wil betalen (terwijl een sd kaartje voor een andere telefoon amper iets kost) dan verwacht ik toch een goeie reden eigenlijk. Tot dan hou ik het toch voor een groot deel op snobisme en het 'willen bijhoren' en natuurlijk als statussymbool
VoIP: OVH , Scarlet(amper gebruikt), betamaxklonen
- selder
- Moderator
Alles wat jij daar beschrijft is allemaal perfect mogelijk in het Apple ecosysteem. Als het al niet standaard kan, dan is er wel een app voor... ik snap je punt niet ![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
-
- Elite Poster
De verantwoording van de meerprijs ligt soms gewoon bij het nemen van de nadelen met de voordelen.
Idem dat van het gebrek aan uitbreidbaar geheugen, en de exorbitante meerprijs voor extra built in geheugen.
[
Idem dat van het gebrek aan uitbreidbaar geheugen, en de exorbitante meerprijs voor extra built in geheugen.
[
-
- Pro Member
Teveel gedronken of zo?iceke schreef:Heb je nu mijn vraag beantwoord, of stel je nu 3rd party software voor, 20 accounts voor wat op android gewoon geïntegreerd is in je google account ?
Chromecast -> 40€
(maar nu ben ik mezelf iets aan't wijsmaken, op dat gebied staat Apple 10 jaar verder)
Wat heeft Apple TV met Airplay te maken? En over welke 20 accounts gaat het?
-
- Pro Member
Wat is HWI?Flup schreef:NIk stel alleen ook maar vast dat de meeste HWI lezers (en dat zijn toch technische mensen) elk jaar de awards geven aan een android toestel.
Het is niet WAT, maar de manier waarop. iOS heeft een totale integratie, die bij Android vaak ver te zoeken is.Ik vraag me alleen af, hoe verantwoord je in godsnaam die enorme meerprijs van apple? Wat kan er MEER met een iPhone wat niet met andere telefoons kan? Volgens mij bitter weinig.
Een SD kaart is niet gelijk aan 't soort Flash geheugen dat Apple gebruikt. De levensduur van dat geheugen is vele malen langer dan van een gemiddeld, goedkoop SD kaartje. Desalniettemin geef ik je gelijk dat Apple gewoon een SD kaart reader had kunnen inbouwen, maar dan maken ze minder winst met de modellen met meer opslag.Als je voor 16GB intern geheugen 100-en euro's wil betalen (terwijl een sd kaartje voor een andere telefoon amper iets kost) dan verwacht ik toch een goeie reden eigenlijk. Tot dan hou ik het toch voor een groot deel op snobisme en het 'willen bijhoren' en natuurlijk als statussymbool
Nog belachelijker is dat bv. iCloud geen bestandsopslag biedt (buiten backup van itunes en andere bibs, agenda en adresboek etc.), iets waar Apple terug mee komt in iOS8 en Yosemite, terwijl ze dat jaren geleden al wel hadden.
Verder stoort het me dat Apple SMS aan't eroderen is. Niet alleen pakken ze de inkomsten van de GSM operatoren af, ze doen erg veel moeite om dmv het "berichten centrum" alles via hun eigen gratis servers te laten lopen en zo de consument het verschil tussen SMS en iMessages te laten vergeten. Verder is nu een groot nieuw feature dat je verschillende idevices tegelijk bellen bij het binnenkomen van een gesprek of SMS. Allemaal goed en wel, dat lijkt leuk, maar wie gaat het lezen? En wie gaat het beantwoorden? Ik zie daar toch echt wel problemen mee opduiken... Ook omdat het alleen via Apple's servers loopt. Wat met noodnummers, bv.
En snobisme speelt zeker mee, maar dat heb je aan Android kant ook, zei het misschien wat minder.
- Joe de Mannen
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 487 keer
- Bedankt: 556 keer
Die sd kaart gaat zeker zo lang mee als een iphone.
J.
[
J.
[
- Sylvester
- Elite Poster
Ik herhaal het nog eens : probeer eens eerst intensief met IOS of Mac OS te werken vooraleer hier negatieve dingen te komen posten.
(en dat is wat ik bedoel met 'onwetendheid')
Nogmaals : dan weet je waarom men met IOS of Mac OS wil werken.
En dan is ook de initiële tweede vraag deels beantwoord, waarom mensen lang in de wachtrij gaan staan.
De toestellen kunnen niet alles, je kan geen SD of USB in je smartphone steken (in feite kan het wel, maar laten we maar nee zeggen).
Maar dat geeft niet.
Het werkt, aangenaam en prettig.
Dat Apple iets door je 'strot duwt'? Dat gevoel heb ik niet. Voor niet-IOS of MacOS gebruikers lijkt dat een 'beperking'. Maar heel waarschijnlijk heeft dat een doel.
(en dat is wat ik bedoel met 'onwetendheid')
Nogmaals : dan weet je waarom men met IOS of Mac OS wil werken.
En dan is ook de initiële tweede vraag deels beantwoord, waarom mensen lang in de wachtrij gaan staan.
De toestellen kunnen niet alles, je kan geen SD of USB in je smartphone steken (in feite kan het wel, maar laten we maar nee zeggen).
Maar dat geeft niet.
Het werkt, aangenaam en prettig.
Dat Apple iets door je 'strot duwt'? Dat gevoel heb ik niet. Voor niet-IOS of MacOS gebruikers lijkt dat een 'beperking'. Maar heel waarschijnlijk heeft dat een doel.
- iceke
- Elite Poster
Ik denk dat niet ik, maar jullie nog eens een nieuw android toestel moeten testen, dat hoeft echt niet een Samsung Note te zijn, voor mijn part speel je eens een paar dagen met een Motorola instapmodel...cyrano schreef:[
1.Het is niet WAT, maar de manier waarop. iOS heeft een totale integratie, die bij Android vaak ver te zoeken is.
2.Nog belachelijker is dat bv. iCloud geen bestandsopslag biedt (buiten backup van itunes en andere bibs, agenda en adresboek etc.), iets waar Apple terug mee komt in iOS8 en Yosemite, terwijl ze dat jaren geleden al wel hadden.
3. Teveel gedronken of zo?
Gisteren trouwens ff de tijd gehad om met de nieuwe iphone te spelen, wat me blij maakte was vooral het feit dat het geen brooddoos meer is.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
- Bedankt: 140 keer
Ik heb een Nexus als reservetoestel en toch vind ik iOS beter in elkaar steken. Bovendien is heel wat van de kritiek die ik hier lees ook op android en anderen van toepassing:
iMessage neemt SMS over: hangouts, facebookMessenger, Whatsapp doen net hetzelfde.
ook bij android kan je de zaken niet doen zoals je wil. Bv permission management: ik wil de app van mijn bank installeren maar niet dat ie aan mijn locatiegegevens kan zitten: oplossing van google-> kijk zoiets na vooraleer je het installeert en kies dan of je het wel/niet installeert. Oplossing van Apple->installeren en de app geen locatietoestemming geven.
En ook Google probeert je via android te vendor lockinen met hun gmail, calendar,plus,kiosk,books,...
[
iMessage neemt SMS over: hangouts, facebookMessenger, Whatsapp doen net hetzelfde.
ook bij android kan je de zaken niet doen zoals je wil. Bv permission management: ik wil de app van mijn bank installeren maar niet dat ie aan mijn locatiegegevens kan zitten: oplossing van google-> kijk zoiets na vooraleer je het installeert en kies dan of je het wel/niet installeert. Oplossing van Apple->installeren en de app geen locatietoestemming geven.
En ook Google probeert je via android te vendor lockinen met hun gmail, calendar,plus,kiosk,books,...
[
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
- Bedankt: 72 keer
Ieder systeem heeft zijn voor en nadelen
Maar een fout is er wel => de hype om steeds een nieuwe iPhone te willen
Da geeft Apple de mogelijkheid om hun prijzen super hoog te houden
De koper heeft er zelf voor gezorgd dat Apple zijn producten zo duur kan verkopen
Maar een fout is er wel => de hype om steeds een nieuwe iPhone te willen
Da geeft Apple de mogelijkheid om hun prijzen super hoog te houden
De koper heeft er zelf voor gezorgd dat Apple zijn producten zo duur kan verkopen
- Dafke
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 181 keer
- Bedankt: 142 keer
- Contacteer:
Waarom verdient een voetballer zo veel geld?
Omdat er mensen een passie hebben om elke week naar dat gestamp te gaan kijken, en daarvoor ook nog eens te betalen, terwijl ze al 9 wedstrijden op rij verliezen.
Die kunnen zich daar zelfs nog druk in maken, vechten, slecht slapen en noem maar op.. maar owéé als iemand iets slecht zegt over hun club.
Inderdaad: passie..
Ik begrijp nog altijd niet waarom in de titel weer iPhone moet staan..? Het is weer typisch zo een HLN kopje
Aandacht zoeken..
Zolang er mensen zijn die die iPhones aan de volle pot betalen, en het ene na andere verkoopsrecord sneulvelt.. wat zou jij doen? De prijs halveren? Laat me niet lachen. Apple heeft een strategie waarop samsung en andere jaloers op zijn! Want vergis je niet: moesten zij zo een hype rond hun toestellen kunnen verkopen, zouden ze het zeker niet laten en de prijzen ook de lucht in gaan! En dan zouden er ook mensen in de rij gaan staan etc.. Dat is nu eenmaal zo. Leg je er maar bij neer. Of ga in de rij staan. Maar laat mensen toch doen die niemand kwaad hiermee doen.
Omdat er mensen een passie hebben om elke week naar dat gestamp te gaan kijken, en daarvoor ook nog eens te betalen, terwijl ze al 9 wedstrijden op rij verliezen.
Die kunnen zich daar zelfs nog druk in maken, vechten, slecht slapen en noem maar op.. maar owéé als iemand iets slecht zegt over hun club.
Inderdaad: passie..
Ik begrijp nog altijd niet waarom in de titel weer iPhone moet staan..? Het is weer typisch zo een HLN kopje
![Smile :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Zolang er mensen zijn die die iPhones aan de volle pot betalen, en het ene na andere verkoopsrecord sneulvelt.. wat zou jij doen? De prijs halveren? Laat me niet lachen. Apple heeft een strategie waarop samsung en andere jaloers op zijn! Want vergis je niet: moesten zij zo een hype rond hun toestellen kunnen verkopen, zouden ze het zeker niet laten en de prijzen ook de lucht in gaan! En dan zouden er ook mensen in de rij gaan staan etc.. Dat is nu eenmaal zo. Leg je er maar bij neer. Of ga in de rij staan. Maar laat mensen toch doen die niemand kwaad hiermee doen.
hardwareinfo vanuit welk perspectief benaderen ze die zaken denk je ? Je koopt geen mac spul als hardware iets is wat je opwindt. Dat is compleet een andere publiek met specifiek noden. En op zich toestellen zijn wel iets meer dan puur de hardware kant.Ik stel enkel maar vast dat de bezoekers van hardwareinfo , en dat zijn toch technische mensen, niet kiezen voor apple bij hun jaarlijkse awards.
Als je het gros van de mensen op hardware info en hier iets moet laat ontwikkelen uit een perspectief van gebruiksvriendelijkheid dan heb je een spreekwoordelijke deur met de klink van onder / maar niet getreurd want je kunt hem verplaatsen , een grote set reserve vijzen, een schroevendraaier waarmee je de klink kunt vervangen voor een ander model en een LCD schermpje met coole graphics die weergeeft hoeveel keer de deur is open geweest, hoeveel bewegingen de klink heeft gemaakt en hoelang die deur gemiddeld toe blijft. En dat is ook de rode draad waar hier velen vanuit vertrekken.
Maar ik ga iets verrassend zeggen, het gros van de wereldbevolking is geen techneut en interesseert zich ook geen bal aan welke snelheid je iets van een server haalt bvb. Heeft ook geen nood om usb kabels in te pluggen want als hij een notitie typt, iets invult in zijn agenda, contactpersonen aanmaakt, document aanmaakt en nadien van iOS device switched of zijn macbook open trekt dan staan die wijziging daar ook op. Met Yosemite gaat men daar zelf nog een stap in verder . En dat zonder dat men iets moet doen of het concept van een sync moet begrijpen. En ik kan mij dan nog berusten in het feit dat mijn data geen onderdeel is van een of ander bedrijfsmodel.
Dat heeft niets te maken met domheid, mode of superioriteit maar gewoon andere noden. Recentelijk hebben we mijn moeder een iPhone gegeven ter vervanging van haar Samsung Ace wat een Android toestel was en ze is er een stuk vlotter mee weg en vind het aangenamer om te werken terwijl dat met dat Android device een constant gevecht was. En je kan - vooral uit onwetendheid - daar neerbuigend over doen, maar dat zijn zaken die vele mensen gewoon belangrijk vinden. Daar op neerkijken dat is pas snobisme.
Het is trouwens ook onwetendheid die ook verklaart waarom in lalaland opeens een OSX os een stuk beperkter is dan een Windows of een Linux. Terwijl ik al de afgelopen jaren op een Macbook zit te ontwikkelen en veel ontwikkelaars hetzelfde zie doen. Welke beperktheid trouwens ? Die support van commerciele vendors die ik wel moet missen op een Linux toestel ? Het gemak van een package manager zoals brew of macports of een solide *nix achtergrond die ik niet heb op een Windows toestel.
Nogmaals : The Inmates Are Running the Asylum: Why High Tech Products Drive Us Crazy and How to Restore the Sanity -
-
- Pro Member
Ik wel. En de journalisten ook. Als ze er Samsung/Motorola/Android oid in zetten, leest geen kat het. En journalisten zijn ook maar mensen, die hebben graag dat hun stukjes gelezen worden.Dafke schreef:Ik begrijp nog altijd niet waarom in de titel weer iPhone moet staan..? Het is weer typisch zo een HLN kopjeAandacht zoeken...
- iceke
- Elite Poster
Ik haat het wanneer ik geen sleutelgat wil, ik toch altijd op dat sleutelgat moet zitten kijken. Imho is de rest een gimmick, maar dat sleutelgat moet eruit.Silence schreef:de mensen op hardware info en hier iets moet laat ontwikkelen uit een perspectief van gebruiksvriendelijkheid dan heb je een spreekwoordelijke deur met de klink van onder / maar niet getreurd want je kunt hem verplaatsen , een grote set reserve vijzen, een schroevendraaier waarmee je de klink kunt vervangen voor een ander model en een LCD schermpje met coole graphics die weergeeft hoeveel keer de deur is open geweest, hoeveel bewegingen de klink heeft gemaakt en hoelang die deur gemiddeld toe blijft. En dat is ook de rode draad waar hier velen vanuit vertrekken.
Dat is al jaren zo bij android, ze hebben ze bij Apple nu ineens ook het licht gezien, gelukkig maar.Silence schreef: Maar ik ga iets verrassend zeggen, het gros van de wereldbevolking is geen techneut en interesseert zich ook geen bal aan welke snelheid je iets van een server haalt bvb. Heeft ook geen nood om usb kabels in te pluggen want als hij een notitie typt, iets invult in zijn agenda, contactpersonen aanmaakt, document aanmaakt en nadien van iOS device switched of zijn macbook open trekt dan staan die wijziging daar ook op. Met Yosemite gaat men daar zelf nog een stap in verder . En dat zonder dat men iets moet doen of het concept van een sync moet begrijpen. En ik kan mij dan nog berusten in het feit dat mijn data geen onderdeel is van een of ander bedrijfsmodel.
Ipv haar een nieuwe iphone te kopen had je haar ook gewoon 20 minuten raad kunnen geven, had je geen X€ kwijt geweest.Silence schreef: Dat heeft niets te maken met domheid, mode of superioriteit maar gewoon andere noden. Recentelijk hebben we mijn moeder een iPhone gegeven ter vervanging van haar Samsung Ace wat een Android toestel was en ze is er een stuk vlotter mee weg en vind het aangenamer om te werken terwijl dat met dat Android device een constant gevecht was. En je kan - vooral uit onwetendheid - daar neerbuigend over doen, maar dat zijn zaken die vele mensen gewoon belangrijk vinden. Daar op neerkijken dat is pas snobisme.