Xerox kopieerpapier bij Action:echt of namaak ?

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
axs
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 445 keer
Bedankt: 215 keer

Jack Daniels schreef:
axs schreef:maar er is wel een verschil tussen mensen die iets legaal in het buitenland kopen en er netjes tax over betalen en degenen die maar allerlei manieren zoeken om toch maar taxen te moeten ontduiken (incorrecte invoice, andere hoeveelheden, leveren via een adres in het buitenland....) en er ook nog openlijk voor uitkomen.
Jij beschuldigt mij van illegale praktijken? Waarop baseer je je dan?
Excuseer?
Waar heb ik jouw naam vermeld, laat staan jouw beschuldigd?
BertG3
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 172 keer
Bedankt: 167 keer

Kan een MOD deze hele discussie niet eens verplaatsen naar een apart topic ?
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 717 keer

Aaaahhh.... het wordt duidelijk. Diegenen die er openlijk voor uitkomen zijn geen leden van het UB forum. Oef, daar voelde ik mij even geviseerd.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
ITnetadmin
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
Bedankt: 618 keer

Als er iemand 12 flessen rum (ik neem effe het vb van hierboven) invoert vanuit een ander EU land zonder dit aan de douane aan te geven, is die persoon wel degelijk illegaal bezig. De limiet, zoals de link aantoont, is 10 liter.
Je mag zelfs binnen de EU niet zomaar "vrij verkeer van goederen" claimen om accijnzen te ontlopen.
Ik spreek me niet uit over mede-ub'ers, ik heb geen weet van de exacte invoeren en of die gedeclareerd zijn.

Verder: de hele EU miserie is grotendeels het gevolg van een verschil in levensduurte (inkomen en cost of living).
Zolang dat niet gelijk getrokken wordt, mag je geen vrij verkeer van diensten en personen invoeren, of de armere landen concurreren de rijkere (en duurdere) kapot naar werkkrachten toe. En je kan er niks tegen doen.

Als iemand die (fictief vb) thuis een kwart verdient van wat hij hier kan verdienen (maar evengoed slechts een kwart uitgeeft aan kosten), en die persoon komt hier werken tegen de helft van ons loon, dan verliezen wij jobs wegens "niet concurrentieel genoeg" en heeft hij dubbel verdiend. Je ziet met wat gezond verstand toch van ver aankomen dat zoiets onhoudbaar is.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Dima_2005
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 260 keer

Maar als je 2x 6 flessen koopt is dat wel legaal?
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster

Mooi voorbeeld zijn de Poolse en Roemeense arbeiders in de bouw. Overal waar je om je heen kijkt zie je Poolse en Roemeense nummerplaten. Bij ons in de straat wordt de hele wijk vernieuwd (wat verhuurd wordt tenminste). Afbraak = Roemenen en metselwerk = Polen. Bij ons op het werk ook een Pool. Die man verdient, naar Poolse normen, een vet salaris. Hij verblijft hier in een appartement ter beschikking gesteld voor weinig geld door de werkgever en van zijn salaris stuurt hij het grootste deel richting familie aan het thuisfront. Dat deze situatie onhoudbaar is of wordt, dat staat in de sterren geschreven. Maar niet schieten op die ene persoon die 1 keer per jaar 12 flessen in 1 keer bestelt in het buitenland.
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster

Dima_2005 schreef:Maar als je 2x 6 flessen koopt is dat wel legaal?
Ik (en met mij zowat het merendeel van de bevolking) ben niet op de hoogte van wetgevingen betreffende import van goederen. Ik hoor iedereen verkondigen "vrij verkeer van goederen en diensten binnen Europa", dus daar houdt het voor mij op. Ik ga mij niet nog eens amuseren met allerhande wetteksten te gaan bestuderen. Ik vind het hier een beetje het verhaal van de splinter en de balk. 12 flessen sterke drank, wat een schande. Maar de balk in hun eigen oog... Als ik tussen de lijntjes lees in dit topic, dan krijg ik sterk de indruk dat de andere UB-leden zich altijd en overal netjes aan de voorgeschreven wetten houden, nooit buiten de lijntjes kleuren. Maar diegenen op dit forum die nog nooit een Euro in het zwart verdiend hebben of hebben laten verdienen, ik zou ze geen eten willen geven. Maar ho maar, als het iemand anders is, dat kan niet zijn.
Dima_2005
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 260 keer

Punt is dat wetgeving er is om misbruik te voorkomen en om iemand te kunnen bestraffen. Maar die dient niet altijd tot op de letter opgevolgd worden...

Maar ook van buiten de EU: je mag iets bestellen tot 23€, zonder enige belastingen op te betalen. Maar niks houdt je tegen om meerdere pakjes te nemen.

Stel: ik bestel uit China kwaliteitsvolle LED lampen die ik in het hele huis wil vervangen. Elke lamp kost 10€. Ik heb in het huis 40 lampen nodig. Dus totaal van 400€. Dan zal ik een brief krijgen van de douane om importkosten van zo'n 100€ te mogen betalen.
Alternatief: ik bestel 20 pakjes met elk 2 lampen erin. Ik moet niks betalen, want het is wettelijk gezien in orde...

Dat is het juist. Je moet ergens een grens trekken, maar je moet niet beginnen schieten op iemand die eens per jaar ipv 2x per jaar zijn rum bestelt om een beetje op verzendkosten te besparen.

(in sommige landen is het een beetje eerlijker. Daar moet je telkens je belastingsnummer opgeven op elk pakje. Die wordt dan geregistreerd. Je hebt dan recht op pak maar 1000€/jaar importeren, belastingsvrij)
ITnetadmin
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
Bedankt: 618 keer

Ik schiet zelf op niemand, en ik ga uiteraard ook niemand aangeven.
Ik wil alleen dat je ervan bewust bent dat je mogelijk in overtreding bent, zodat je niet verbaasd bent als de douane net jouw pakje eruit haalt en je alsnog laat betalen.
Verder is dat soort regelgeving vooral bedoeld om zwaar misbruik aan te pakken.

Hoewel ik moet toegeven dat ik 23 euro voor pakjes nogal laag vindt als limiet.
En dat ik het ook in Keulen hoorde donderen, toen ik voor de eerste keer te weten kwam dat zelfs binnen de EU er nog douane was.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

Jack Daniels schreef:Mooi voorbeeld zijn de Poolse en Roemeense arbeiders in de bouw.
Daar valt weinig op te winnen, als je het volgens de regels doet.
DeStandaard 11/07/2014 - Sociale dumping kost 8.000 jobs bij Vlaamse bouwkmo’s
Afbeelding
Het heeft dus niets met Europa of met Roemenen/Polen van doen, maar wel met fraude.
Dat fraude tot oneerlijke concurrentie leidt, is niet echt nieuw.

Als morgen mijn baas geen RSZ en blablabla moet betalen, bestaat overmorgen onze concurrentie ook niet meer.
AndRo555
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 301 keer
Bedankt: 267 keer

Jack Daniels schreef:Mooi voorbeeld zijn de Poolse en Roemeense arbeiders in de bouw. Overal waar je om je heen kijkt zie je Poolse en Roemeense nummerplaten. Bij ons in de straat wordt de hele wijk vernieuwd (wat verhuurd wordt tenminste). Afbraak = Roemenen en metselwerk = Polen. Bij ons op het werk ook een Pool. Die man verdient, naar Poolse normen, een vet salaris. Hij verblijft hier in een appartement ter beschikking gesteld voor weinig geld door de werkgever en van zijn salaris stuurt hij het grootste deel richting familie aan het thuisfront. Dat deze situatie onhoudbaar is of wordt, dat staat in de sterren geschreven. Maar niet schieten op die ene persoon die 1 keer per jaar 12 flessen in 1 keer bestelt in het buitenland.
Ik veronderstel dat die hier betaald worden en dus ook belastingen betalen in België? Dat terwijl zijn familie/gezin in Polen/Oostblok naar school gaat, gezondheidszorg krijgt ,etc.
Wel de inkomsten, maar niet de kosten voor de staat? Ik zie niet direct het probleem in. Tenzij dan de belgische bouwvakker die er geen werk door zou vinden.
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 352 keer
Bedankt: 222 keer

De "oudere" mensen onder ons weten echt wel dat je beperkt bent in wat je van andere landen mee neemt wat alcohol en sigaretten betreft. Wie boven de 30 heeft er nooit de Ferry naar de UK genomen (sinds 1994 kanaaltunnel), daar kreeg je elke keer een papiertje mee wat je taxfree mocht shoppen. :) Of wie boven de 30 heeft niet tax free aangekocht op de luchthaven? :) (afgeschaft binnen EU sinds 1999).

Denk je dat je dan ineens al die regels overboord kan gooien als je het online bestelt?

Niemand zal wakker liggen van die paar flessen extra, maar als iedereen dat doet spreken we over miljoenen flessen natuurlijk. Toch behoorlijk wat accijnzen die de regering misloopt. Je wagen kan ook ten allen tijde staande gehouden worden door de douane die vliegende controles uit voert, en geloof me vrij, er worden er gepakt, maar dat is maar een druppeltje op een hete plaat. :)
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 397 keer

Dat valt nog mee: 10l sterke drank, 90l wijn, 110l bier!

http://www.vdvaccountants.be/data/docum ... kantie.pdf

Even terug on topic ivm action als winkel voor print supplies:

met de 10 euro inktjet set voor canon 525/526 (=5 cartridges voor 10 euro) kan ik minstens 10x onze manual a 38blz per stuk printen op dit xerox papier, en dan is enkel de PGBK uitgeput is die dus hoofdzakelijk voor tekst wordt gebruikt, en dat is dan in de zwaarste kwaliteit die dus het meeste inkt verbruikt, als ik in normal print kan ik veel meer manuals er uit krijgen :) Dus tevreden van den action!
Kenw00t
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 346 keer
Bedankt: 250 keer

Ik kan Dima alleen maar bijtreden. Trouwens, sinds de wetgeving rond webshops veranderd is, betaal je o.a. bij Amazon.de ondertussen wel netjes 21% Belgische BTW. Dus zo wreed onethisch is het allemaal niet hoor. Ik heb trouwens ook al verschillende keren luidsprekers gekocht bij Teufel. Op her eerste zicht een aankoop als ander, ware het niet dat zij hun directe distributiemodel als voordeel aanprijzen om de kosten laag te houden. Moet ik uit morele overwegingen dan luidsprekers kopen waar een of andere Belgische invoerder een marge heeft kunnen op nemen?? Komaan zeg... :roll:

De oplossing voor de scheeftrekkingen is dus zeer simpel. Cut the middle men. Weg met de distributeurs en invoerders. En laat dat nu net hetgene zijn waar Europa nu mee bezig is. Deze trein ga je niet stoppen hoor, het fenomeen heet Disintermediation en komt erop neer dat de onnodige lagen tussen fabrikant en consument er van tussen moeten om de kosten te drukken.

In de autosector zijn ze zich daar al op aan het voorbereiden. Vanaf 2018 is het gedaan met invoerders en kan je rechtstreeks bij de fabrikant een wagen op de website bestellen zonder tussenkomst van gelijk welke invoerder. Showrooms worden beperkt tot 1-2 stuks per provincie, en alle andere garages worden gewoon servicepunten.

Ik kan alvast aanraden om volgende topics en posts eens door te nemen:

Herstructurering bij D'Ieteren (VAG invoerder):
http://www.autoforum.be/showthread.php? ... erminderen
http://www.autoforum.be/showthread.php? ... ost5563650
http://www.autoforum.be/showthread.php? ... ost5566791
http://www.autoforum.be/showthread.php? ... ost5642353

Importgarages aan de grens bij Aken (vergelijk de prijzen eens met de Belgische):
http://www.neuwagenkauf.com/
http://juetten-koolen.de/CM/

Ervaring van iemand die zo 5000 euro in zijn zak gestoken heeft bij de aankoop van een Golf:
http://www.autoforum.be/showthread.php? ... I-Highline
http://www.autoforum.be/showthread.php? ... ost5292026

En hier zitten we te muggenziften over een fles drank, een pak sigaretten, en namaak kopieerpapier... :lol:
Afbeelding
fvhbrugge
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
Bedankt: 120 keer

Ik veronderstel dat die hier betaald worden en dus ook belastingen betalen in België? Dat terwijl zijn familie/gezin in Polen/Oostblok naar school gaat, gezondheidszorg krijgt ,etc.
Wel de inkomsten, maar niet de kosten voor de staat? Ik zie niet direct het probleem in. Tenzij dan de belgische bouwvakker die er geen werk door zou vinden.
Uiteraard zijn de Polen, Roemen, Portugezen (grote werven beton) goedkoper omdat
- ze minder netto krijgen per uur
- ze hier géén sociale lasten betalen maar in eigen land
- belastingen betalen in eigen land
Dan zwijgen we nog van uitbuiting, bijv. kuisploeg in de bouw van 2 vrouwen die een hele dag kuisen voor 50€ (totale prijs!)
lanadekat
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
Bedankt: 83 keer

Effe terug on topic:

Het papier wordt in de Action winkel aangeleverd in kartonnen dozen waar enkele pakken Xerox papier inzitten.
Ik heb de dozen niet nader onderzocht maar ze zagen er gewoon echt uit, Engels opschrift met wat rode accenten (Xerox kleur waarschijnlijk) op een doos van wit karton.

Als ik me goed herinner was het niet helemaal dezelfde maar ze leek wel op deze qua uiterlijk:
Afbeelding

Ze hebben momenteel ook "echte" Coca-Cola met nederlandse tekst, Pepsi is wel in een vreemde taal met nederlandse stikker.
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster

ik gebruik nog steeds dit papier als enige papier voor mijn MX925 en MG5150 canon's + inkt uit den action

het kan mij niet schelen of dit echt of fake xeror papier is, het print deftig en papier uit de makro daar heb ik wel al vodden mee gehad, met die papier nog niet
crackjack
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 24 keer

Waarschijnlijk toch wel echt, gewoon ergens een overschot of "einde reeks"

leuk om lezen: http://newsmonkey.be/article/78981
Fluppeke
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 18 keer

Heb ooit die xerox gehad maar gebruik veel vaker everyday uit colruyt omdat dat (indien geen promo bij action) goedkoper is en ik daar meer kom dan in den action (en dan kom ik met minder brol naar buiten ;) )
En die paar blaadjes die (via coupon) krijg bij sneltoner als ik inkt (qnomic) bestel voor de brother J6520DW.
Omdat die qnomic nogal lekken ga ik toch is terug 123 inkt proberen denk ik ;)

Een oud A-merk nemen en op de naam teren, dat heb ik bij action ook al vaak gezien.
Grundig is in handen van turkse BEKO. (daarom niet slecht)
AEG (vermoed ook telefunken) is van electrolux die onder licentie vanalles laat fabriceren onder die naam.
VoIP: OVH (vaste nummers geporteerd), Scarlet , betamaxen.
Provider: Scarlet Trio (50/4 mbps down/up cap, sync 100/20).
Modem/Router: Fritz!Box 7360
GSM: tempo giga , dommel freedom
TV: 2X V4 decoder
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster

crackjack schreef:Waarschijnlijk toch wel echt, gewoon ergens een overschot of "einde reeks"

leuk om lezen: http://newsmonkey.be/article/78981

Dan moeten ze een gigantisch magazijn hebben, want ik koop dat papier al jaren.
Zelfde met den inkt van ink & print, soms promo voor 8 euro voor 5 cartridges, bij canon betaal je 60 euro en we zien geen enkel verschil in afdruk.
crackjack
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 24 keer

Action is geen klein winkeltje. Ondertussen hebben ze 900 winkels in Nederland, België, Duitsland, Oostenrijk, Luxemburg en Frankrijk
125 in Belgïe volgens wat ik zie op https://www.action.com/nl-be/winkels/

wiki: https://nl.wikipedia.org/wiki/Action_(winkel)

De kwaliteit van de inkt zal niet zijn zoals van Canon
maar ik heb ook al vaker met goedkope inkt gewerkt zonder problemen
misschien dat voor professionele doelen dat niet geschikt is, of fotopapier
testertje
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 68 keer

ub4b schreef:Dan moeten ze een gigantisch magazijn hebben
Ze hebben gigantische magazijnen, bijna Amazon toestanden. Zoek maar eens op Action en magazijn.
Victory Not Vengeance
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”