Vooral dat ja.heist_175 schreef:Voor de vakbond is het ook winst
http://beurs.com/2014/10/18/vakbonden-k ... t-te-keren
Eén vraag... denk je dat de gemiddelde persoon (of zelfs gezin) in Belgie voor minder dan 250 euro besteed aan ECO producten ?heist_175 schreef:@eco-cheques
Ik vind het niet zo zinloos eigenlijk.
Foefelaars heb je altijd, maar met die EC's ga je de consumptie van de werknemers toch een klein beetje kunnen sturen.
- DeStandaard 10/04/2006De vergoeding werd toen ,,geobjectiveerd'' en stoelt nu op een inschatting van het werkvolume. Er zijn ook regels die beletten dat de bonden dit geld gebruiken voor andere vakbondsdoelen.
De vraag is of de gemiddelde consument zo denkt... en niet van ik koop een B-model en met m'n 250 euro koop ik nog iets anders (wat hij in jou logica niet kan).heist_175 schreef:@€250 voor ecoproducten
Als je kan kiezen tussen een wasmachine met ecolabel B en eentje met ecolabel A+++, dan kan de EC misschien wel meespelen in de afweging.
Prijs B-model: €399
Prijs A+++ model: €599 - €250 aan EC's = €349 goedkoper dus
Iedere week voor 5 euro bloemetjes voor je vriendin en ze zijn opSlafes schreef:Ik was/ben al te groen volgens mij om 250 euro EC's per jaar uit te geven.
Ge zijt er bijna, dat is nu net het doel, zorgen dat 'de consument' "zo" begint te denken. Dat heet bewustmaking.r2504 schreef:De vraag is of de gemiddelde consument zo denkt... en niet van ik koop een B-model en met m'n 250 euro koop ik nog iets anders (wat hij in jou logica niet kan).heist_175 schreef:@€250 voor ecoproducten
Als je kan kiezen tussen een wasmachine met ecolabel B en eentje met ecolabel A+++, dan kan de EC misschien wel meespelen in de afweging.
Prijs B-model: €399
Prijs A+++ model: €599 - €250 aan EC's = €349 goedkoper dus
Onlangs ging ik met mijn ecocheques een TV halen voor een kennis. Op anderhalve eur na betaalde ik het bedrag volledig met cheques. Reactie van iemand achter me: "Amai, nen tv voor anderhalve euro!". Blijkbaar denkt "de consument" al dat ecocheques geen geld zijn Ik ben helaas nog niet zo ver, ik heb nog steeds het gevoel dat een machine van 599 eur mij 599 eur kost, ongeacht of ik ze cash of met ecocheques betaald heb...JoedeMannen schreef:Ge zijt er bijna, dat is nu net het doel, zorgen dat 'de consument' "zo" begint te denken. Dat heet bewustmaking.
Is de titel van dit topic "Hoe word ik heiliger dan de Paus"?Slafes schreef:Terwijl doorverkopen ook niet mag....
Okay is van de Colruyt, zij nemen ook geen Eco-cheques aanNr10 schreef:...
Zou er voornamelijk voeding mee willen kopen, desnoods bio. De Okay neemt ze alvast niet aan.
Bedoel je met 'nu' nu als in lockdown-tijd, of gewoon nu mochten het normale tijden zijn ?ddd schreef:Even oprakelen, waar kan je nu nog terecht met eco cheques (papieren en elektronisch)?
Online aankopen zijn moeilijk zo te betalen..
bioproducten zijn ook eco producten.ubremoved_539 schreef:Eén vraag... denk je dat de gemiddelde persoon (of zelfs gezin) in Belgie voor minder dan 250 euro besteed aan ECO producten ?heist_175 schreef:@eco-cheques
Ik vind het niet zo zinloos eigenlijk.
Foefelaars heb je altijd, maar met die EC's ga je de consumptie van de werknemers toch een klein beetje kunnen sturen.
Ik betwijfel het... en dat maakt ECO cheques dan ook totaal overbodig... het is puur artificieel en totale verkwisting !
Trouwens net zoals een gezin geen 140 euro per maand aan eten uitgeeft
Je eco cheques zijn een jaar geldig. Als je dat nog niet wist.ddd schreef:Jaja, maar wat tijdens corona tijden, als alle DHZ zaken dicht zijn.. Of zouden ze die termijn éénmalig verlengen?
Dan had je maar slimmer moeten zijn en had je ze moeten spenderen. Het ontgaat mij waarom mensen die cheques tot op het laatste moment bewaren om dan, zoals in deze uitzonderlijke omstandigheden, enige coulance vragen om de houdbaarheidsdatum te verlengen.ddd schreef:Fout, 2 jaar. En ik heb nog papieren liggen die binnen een paar maand op moeten...