Staat er iets belangrijks te gebeuren bij Telenet?

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Het is wel teleurstellend dat men de hete aardappel van FTTH blijft uitstellen... terwijl men in Nederland niets anders doet dan volop investeren in FFTH.

Hun statement van modernste netwerk van Europa is dus ook niet echt ernstig te nemen.
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

lucdec schreef: U bent misschien een grootverdiener, maar voor veel mensen is dit veel geld. Das meer dan 1000 frank/maand, elke maand opnieuw. Je kan dan nog niet telefoneren en TV kijken.
In onze buurlanden kan dit wel voor 1000frank/maand.
Ik ben geen grootverdiener, maar voor kwaliteit ben ik wel bereid te betalen zonder veel te klagen, da's allemaal ingesteldheid.
In Frankrijk verdienen ze ook wel een heel pak minder dan in België.
svenska
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 75 keer

lucdec schreef:U bent misschien een grootverdiener, maar voor veel mensen is dit veel geld. Das meer dan 1000 frank/maand, elke maand opnieuw. Je kan dan nog niet telefoneren en TV kijken.
In onze buurlanden kan dit wel voor 1000frank/maand.
Best geen franken meer vergelijken met euro anno 2014, want die 1000 frank in 2001 was veel meer waard dan 25 euro in 2014.
Het internet is dus weldegelijk goedkoper geworden, want toen kon je voor een doorsnee Telenet internet abonnement 1600 frank per maand neerleggen.

En het klopt dat bepaalde buurlanden scherpere prijs geven, maar is dat met dezelfde kwaliteit?
Want veel van die aanbieders gaan via xDSL, en je zal bijgevolg bijna nooit de geadverteerde snelheden halen.
Bij Telenet krijg je meestal wel wat ze je beloven.
Matthias
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 15 keer

Dat Telenet geen FTTH legt, kan ik nog begrijpen omdat er nog genoeg rek in coax zit.

BGC daarentegen...

EDIT:
Die basic internet valt nog mee van prijs, maar die whop en whoppa zijn toch een serieus pak duurder dan gelijkaardige abonnementen in het buitenland.
Laatst gewijzigd door Matthias 29 aug 2014, 11:46, in totaal 1 gewijzigd.
iRockabizzydilly
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 592 keer
Bedankt: 172 keer

Maar BGC legt dan ook al FTTH, alleen niet op grote schaal.
Laatst gewijzigd door iRockabizzydilly 29 aug 2014, 11:46, in totaal 1 gewijzigd.
mattionline
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 42 keer
Bedankt: 10 keer

Meer informatie over het project vind je op deze link : http://corporate.telenet.be/pers_media/persberichten

Woon in de regio waar men blijkbaar eerst de werken gaat uitvoeren :)
Matthias
Pro Member
Pro Member

Ze leggen allebei fiber in hun netwerk op kleine schaal hé.

Ik zal eens zien bij mijn nieuwe woonst volgend jaar. Nieuwe verkaveling, infrastructuurwerken gedaan in 2014. Ik zal maar niet verschieten als ze nog steeds koper gelegd hebben.
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 397 keer

Lord Utopia schreef:
lucdec schreef: Ondertussen zitten wij hier wel met praktisch onbruikbaar internet gelimiteerd op 100 g/maand.... Geen youtube, netflix etc... voor de doorsneegebruiker de komende vijf jaar... Dank je wel Telenet, en dan nog duur erbij....
Voor uw 100 GB betaal je dan ook MAAR 25,50 euro per maand. Laat me niet lachten dat dàt duur is. :roll:
Inderdaad ... wie meer wil moet maar business 120 pakken (2 TB limiet, good luck om dat elke maand vol te krijgen want is 's nachts 4 TB ) of iets met FUP.
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Matthias schreef:Ze leggen allebei fiber in hun netwerk op kleine schaal hé.

Ik zal eens zien bij mijn nieuwe woonst volgend jaar. Nieuwe verkaveling, infrastructuurwerken gedaan in 2014. Ik zal maar niet verschieten als ze nog steeds koper gelegd hebben.
De kosten die ze er in steken, willen ze wel op voldoende tijd terugverdienen. Eén nieuwbouwhuis, daarvoor gaan ze geen hele straat openleggen voor duizenden euros en uren mankracht, om dan later maar 30 euro per maand terug te zien.
Ftth bij Belgacom wordt aangelegd in iets grotere projecten (nieuwbouwwijken) en in ruimten met veel bedrijven.
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 487 keer
Bedankt: 556 keer

Ik kan mij ook moeilijk voorstellen dat Telenet NU kan weten dat ze NA een uitrol van 5 JAAR bij de modernste netwerken van Europa zullen zijn... 5 jaar is een eeuwigheid in deze hoogtechnologische tijden.

Ik kan me dan weer wel voorstellen dat ze met het resultaat bij de modernste zouden kunnen zijn als ze nu over het eindresultaat zouden kunnen beschikken.

Maar ik maak me er weinig zorgen over, ik ben er al lang geen klant meer.

Ik ga straks een persconferentie organiseren, ik nodig de hele ministerraad uit en kondig aan 'dat ik mijn werk doe' :banana:

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
Zorba
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 54 keer
Bedankt: 57 keer

Die 'gigasnelheid' lijkt weer verdacht veel op de 'downloaden tegen lichtsnelheid' of wat was het enkele jaren geleden.
Veel tam tam voor eigenlijk weinig vernieuwing.
fieldoxide
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 115 keer
Bedankt: 25 keer

Iemand onder de forumleden enig idee in welke regio ze van start gaan met de werken?
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
Bedankt: 1542 keer

Roygenz schreef:en hoeveel upload kan je dan maximaal leveren over 1Ghz? Wat geeft dat dan met +- 500 actieve users op een kabelsegment?
Een 1 GHz-netwerk zijn 114 kanalen van 8 MHz oftewel 55 Mbps, trek daar de huidige digitale en analoge tv af = 114 - 22 analoge kanalen - 28 digitale DVB-C-multiplexen = 64 kanalen beschikbaar voor internet
64 kanalen x 55 Mbps = 3520 Mbps te verdelen over 250 klanten (gemiddeld de helft van de 500 aangesloten huizen is klant)
FlashBlue
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 1055 keer
Bedankt: 317 keer

fieldoxide schreef:Iemand onder de forumleden enig idee in welke regio ze van start gaan met de werken?
Vanaf 22 september 2014 beginnen de werken in de regio van onder andere Mechelen, Onze Lieve Vrouw Waver, Lint, Mortsel en Deinze.
Matthias
Pro Member
Pro Member

Lord Utopia schreef:
Matthias schreef:Ze leggen allebei fiber in hun netwerk op kleine schaal hé.

De kosten die ze er in steken, willen ze wel op voldoende tijd terugverdienen. Eén nieuwbouwhuis, daarvoor gaan ze geen hele straat openleggen voor duizenden euros en uren mankracht, om dan later maar 30 euro per maand terug te zien.
Ftth bij Belgacom wordt aangelegd in iets grotere projecten (nieuwbouwwijken) en in ruimten met veel bedrijven.
Het is een verkaveling van ongeveer 40 nieuwe woningen ;-)
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster

Doet me herinneren aan ADSL .... we hadden toen 56k6 inbelmodels en 128k ISDN voor de lucky few. Ik werkte voor alcatel. We hadden 8 mbit ADSL in het lab staan, en toen BGC dit uitrolde kreeg je 1 mbit. Ik was zwaar ontgoocheld, maar toen viel mijn frank dat ze dit jaren willen melken door steeds de klant net iets meer te geven. Van inbel speed naar 8 mbit kon men een factor 141 opschalen.

Telenet doet nu hetzelfde ....

Docsis 3.1 doet 10 gigabit althans

http://tweakers.net/nieuws/92300/docsis ... wacht.html

Als ze hun kabel opwaarderen tot 1000 Mhz spectrum, dan zullen ze hun snelste product wat nu 160mbit is, ooit kunnen schalen naar 10.000mbit. En zoals gebruikelijk in de sector zullen ze wellicht 10 jaar erover doen (heb het zelf gezien met adsl). Anderzijds, ik zit nu niet te wachten op zulke snelheden. Misschien dat binnen 10 jaar 8K televisie standaard is, en als je dan een 8K film met dolby atmos en zeg maar 16 bit per channel YUV wil binnenhalen of streamen zulke snelheden leuk zijn, maar de meeste compressed video content zoals we die nu kennen heeft zelfs geen 100mbit nodig.
Laatst gewijzigd door ubremoved_2964 29 aug 2014, 12:15, in totaal 1 gewijzigd.
selder
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
Bedankt: 727 keer

Joe de Mannen schreef:Ik ga straks een persconferentie organiseren, ik nodig de hele ministerraad uit en kondig aan 'dat ik mijn werk doe'
Hahahaha! Dit ^^ ! Dat is het exact!
Ghost S1 • 8086K @5.2Ghz • Asus ROG Ryuo 240mm • Asus ROG STRIX Z390-I • Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200Mhz • Asus RTX2080Ti Turbo • Samsung 970 EVO 2TB • Asus ROG Swift PG258Q 240Hz • Logitech G Pro keyboard/mouse/headset
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer

ludec op papier allemaal mooi.
Je moet eens in nederland kijken naar tros radar kassa enz als ze testen doen hoe belabberd de providers eruitkomen !!
ikzelf heb eerst een appartement gehuurd in estaires sneleden haalde ik van nog geen 3 Mbps
sinds 2008 een huis gekocht in calonne sur la lys welja daar haal ik 3.7 Mbps en zo is 90% van frankrijk.
De grote steden ja daar werkt het vlot en is het goedkoop dat klopt
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster

proximusboyke: in Frankrijk mag je in de afgelegen gebieden blij zijn dat je 2 mbit adsl krijgt ..... heb het zelf mogen meemaken in een degelijk 4* hotel, heb ze geadviseerd te upgraden naar satteliet ..... met tientallen tegelijk surfen op een shared 2 mbit is horrible
FlashBlue
Erelid
Erelid

Ik vraag me wel af of ze bij Telenet eigenlijk iemand hebben die hun communicaties naleest op conflicterende informatie.
See below, relevante dingen int rood, al de rest verkleind. ( bron: http://corporate.telenet.be/pers_media/persberichten )

Dus, oftewel zijn ze toch van plan om parallel (gelijktijdig...?) met de netwerkupgrades op straat ook binnenhuis dingen te gaan veranderen, oftewel heeft iemand zijn huiswerk niet goed gedaan ginder en zijn er wat dingen blijven staan die eigenlijk hadden moeten weggehaald, want men spreekt over een drieledig project, terwijl ze eigenlijk maar 1 deel van hun Netwerf echt hebben toegelicht tot nu toe?

Telenet investeert in de uitbouw van een Giga-netwerk voor iedereen

Investering van 500 miljoen euro over 5 jaar voor de uitbreiding van de internetsnelweg
Enorme mogelijkheden voor toename van data op het internet, en dus voor de digitale economie en nieuwe digitale toepassingen
Op termijn internetsnelheden mogelijk van minstens 1 gigabit per seconde voor het hele Telenet-netwerk,
Eerste Giganetwerk van deze schaal brengt Vlaanderen resoluut bovenaan de lijst van regio's met de beste digitale infrastructuur van Europa

Mechelen, 29 augustus 2014 - Telenet investeert de komende vijf jaar in totaal 500 miljoen euro om het kabelnetwerk in Vlaanderen als eerste operator in Europa, uit te breiden naar een Giga-netwerk. Dit netwerk biedt enorme mogelijkheden voor toename van data op het internet en kan op termijn breedbandsnelheden aan van minstens 1 gigabit per seconde. Zo komt Vlaanderen resoluut bovenaan de lijst van regio's met de beste digitale infrastructuur van Europa. Met deze grootschalige netwerkinvestering, die past in het bredere project "De Grote Netwerf", bereidt Telenet zich voor op het almaar toenemende dataverkeer en speelt in op de toekomstige digitale behoeften van particuliere gebruikers, het bedrijfsleven, de overheid, het onderwijs, de zorg- en veiligheidssector en van andere maatschappelijke sectoren. Bovendien worden ook 250 nieuwe jobs in Vlaanderen gecreëerd gedurende de looptijd van het project.

Uitbreiding van de internetsnelweg
De komende vijf jaar, tussen 2014 en 2019, zal Telenet fors investeren in de uitbreiding van zijn netwerk zodat klanten blijven genieten van de beste digitale ervaring. Concreet zal Telenet de internetsnelweg verbreden van 600 MegaHertz (MHz) naar 1 GigaHertz (GHz). Door deze verbreding van de internetsnelweg zorgt Telenet ervoor dat niet alleen het steeds toenemende internetverkeer vlot blijft doorstromen maar ook dat in de toekomst meer, snellere en betere digitale toepassingen mogelijk zijn voor alle Telenet-klanten in het hele afzetgebied. Het is de meest ingrijpende aanpassing van het netwerk in de geschiedenis van Telenet.

Enorme mogelijkheden voor de digitale economie en nieuwe digitale toepassingen
Telenet-internetklanten surfen momenteel al aan concurrentiële snelheden van 160 Mbps. Door het investeringsproject kan het netwerk op termijn internetsnelheden van minstens 1 gigabit per seconde aan. Zowel residentiële als zakelijke klanten zullen supersnel kunnen up- en downloaden, volop genieten van videostreaming aan hoge kwaliteit (HD of 4K), gebruik maken van online samenwerkingstools, gezondheidszorg op afstand, .

Vlaanderen is de eerste regio in Europa waar een 1GHz netwerk van deze omvang uitgebouwd wordt en komt resoluut hierdoor resoluut bovenaan de lijst van regio's met de beste digitale infrastructuur van Europa. Het investeringsproject zorgt bovendien gedurende vijf jaar voor 250 nieuwe arbeidsplaatsen in Vlaanderen.

John Porter, CEO Telenet: "Telenet is altijd al een pionier geweest. Ook nu weer willen we onze bijdrage leveren aan de digitale toekomst van Vlaanderen. We zijn dan ook trots dat we met deze investering ervoor zorgen dat Vlaanderen koploper is in Europa is om een 1GHz netwerk van deze schaal aan te kondigen. Met het 1 GHz-netwerk garanderen we dat zowel al onze residentiële als zakelijke klanten over de bandbreedte kunnen beschikken die zij in de toekomst nodig hebben. De uitbreiding van het netwerk creëert enorme mogelijkheden met betrekking tot video over internet, machine-to-machine communicatie, e-health, monitoren van veiligheid, cloud computing en andere toekomstige innovaties. Het kan een gigantische stimulans zijn voor de digitale economie in Vlaanderen."

Geert Bourgeois, Minister-president van de Vlaamse regering: "Om een toekomstige en creatieve ontwikkeling van de media en telecomsector mogelijk te maken is een verdere ontwikkeling van de digitale distributie-infrastructuur nodig. Ik ben verheugd dat Telenet hierop inspeelt. Ondermeer dankzij Telenet staat Vlaanderen al aan de top van Europa wat betreft breedbandinfrastructuur. De digitale wereld evolueert razendsnel en deze nieuwe investeringen zullen er mede voor zorgen dat Vlaanderen de topregio blijft inzake digitalisering. Hiervan zal elke Vlaming de vruchten plukken."

150.000 versterkers en 1.8 miljoen andere componenten vervangen
De regio's waar het meeste dataverkeer is en die de uitbreiding van de snelweg dus het hardste nodig hebben, komen als eerste aan de beurt. Om het netwerk uit te breiden worden overal in Vlaanderen alle 150.000 versterkers in het vaste netwerk en 1.8 miljoen andere componenten zoals splitters en taps vervangen of aangepast. Deze bevinden zich langs de kant van de straat, op palen of aan gevels. Er zullen normaliter geen wegen of voetpaden opgebroken worden. De techniekers hoeven ook niet bij klanten binnen te komen.

Wat betekent dit voor de klant?
De werken vinden over de komende 5 jaar plaats van maandag tot vrijdag, tussen half acht 's morgens en vijf uur in de namiddag, op verschillende locaties verspreid over heel Vlaanderen. Vanaf 22 september 2014 beginnen de werken in de regio van onder andere Mechelen, Onze Lieve Vrouw Waver, Lint, Mortsel en Deinze.

Telenet doet er alles aan om de netwerkaanpassingen per locatie zoveel mogelijk in één werkdag uit te voeren. Op die dag zullen in bepaalde straten de internet-, wifi-, televisie- en vaste telefoniediensten onderbrekingen ondervinden tussen half acht 's morgens en vijf uur in de namiddag. Enkele dagen voor en na deze werkdag zijn er eveneens enkele onderbrekingen mogelijk. In principe zijn alle klanten terug online om vijf uur in de namiddag, en kunnen zij 's avonds televisie kijken, telefoneren via de vaste lijn en internet gebruiken. De werken worden uit veiligheidsoverwegingen niet 's nachts uitgevoerd.

Residentiële klanten die op de dag van de werken telefonie, internet of televisie nodig hebben tussen half acht en vijf uur, maken best gebruik van het mobiele telefoon- en datanetwerk (3G & 4G). Telenet zal zijn zakelijke klanten begeleiden om de continuïteit van hun activiteiten te verzekeren, en hen onder andere bijstaan in het zoeken naar geschikte back-up oplossingen.

Open en continue communicatie
Telenet zal zijn residentiële en zakelijke klanten uitvoerig informeren over de geplande werken. Zakelijke klanten zullen 8 weken voor de aanvang van de werken een brief krijgen met meer informatie over de werken in hun straat. 14 kalenderdagen op voorhand ontvangen zij nog een herinnering. Residentiële klanten worden een week op voorhand ingelicht. Enkele dagen voor de aanvang van de werken stuurt Telenet alle klanten nog een mail of sms ter herinnering. Telenet zal ook via diverse belangen- en sectororganisaties ervoor zorgen dat de communicatie zo optimaal mogelijk verloopt. Vanaf 22 september wordt een gratis telefoonnummer voorzien waar alle klanten met vragen terecht kunnen. Op een specifieke website zal dan ook alle informatie over de werken te vinden zijn.

De Grote Netwerf informatiecampagne
De uitbreiding van het netwerk past in het bredere, drieledige project "De Grote Netwerf" waarbij Telenet niet alleen het kabelnetwerk in de straat aanpakt maar via parallelle projecten ook investeert in draadloos internet via Telenet hotspots en homespots en binnenhuisinstallaties bij klanten thuis of in hun bedrijf optimaliseert. De Grote Netwerf informatiecampagne start vanaf 15 september.
Heronic
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 427 keer
Bedankt: 210 keer

Nog duurder en nog sneller op smallband?

[Afbeelding Post made via mobile device ]
“Insanity is my only means of relaxation "
My excuse? Being dunk. Whats yours?
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer

ub4b ik ben nog positief ingesteld é maar het is waar heel wat gebieden haal je gewoon geen 3.
en dan mag je de promos vergeten met 25€ per maand want tv gaat gewoon niet !!!
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
ITnetadmin
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
Bedankt: 618 keer

Die tweede quote slaat op die parallele projecten, de eerste enkel op de infrastructuurwerken.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
FlashBlue
Erelid
Erelid

Het komt uit 1 en dezelfde pressrelease (zelfde document...), en bij hun hele Netwerf uitleg is met geen word gerept over de dingen buiten de infrastructuurwerken... :)
Dusoftewel laten ze het volledig weg, oftewel doen ze alles uit de doeken he :)
Avenger 2.0
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 55 keer

FlashBlue schreef:Ik vraag me wel af of ze bij Telenet eigenlijk iemand hebben die hun communicaties naleest op conflicterende informatie.
See below, relevante dingen int rood, al de rest verkleind. ( bron: http://corporate.telenet.be/pers_media/persberichten )

Dus, oftewel zijn ze toch van plan om parallel (gelijktijdig...?) met de netwerkupgrades op straat ook binnenhuis dingen te gaan veranderen, oftewel heeft iemand zijn huiswerk niet goed gedaan ginder en zijn er wat dingen blijven staan die eigenlijk hadden moeten weggehaald, want men spreekt over een drieledig project, terwijl ze eigenlijk maar 1 deel van hun Netwerf echt hebben toegelicht tot nu toe?
Met dit laatste zullen ze bedoelen dat ze alle oude modem-only's gaan vervangen door nieuwere generatie HGW's die ook hotspot functie hebben.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

Joe de Mannen schreef:Ik kan mij ook moeilijk voorstellen dat Telenet NU kan weten dat ze NA een uitrol van 5 JAAR bij de modernste netwerken van Europa zullen zijn... 5 jaar is een eeuwigheid in deze hoogtechnologische tijden.
Inderdaad... en wie weet komt BGC kortelings niet met FTTH (al zal dat ook vele jaren vergen) aankondiging ?

Uiteindelijk zegt TN met dit statement dat het de komende 5 jaar niet in FTTH gaat investeren... en dat lijkt me inderdaad een eeuwigheid.

Trouwens wel raar dat men enkel spreekt over de versterkers... maar nergens over de coax zelf ?
Avenger 2.0
Elite Poster
Elite Poster

r2504 schreef: Trouwens wel raar dat men enkel spreekt over de versterkers... maar nergens over de coax zelf ?
Wat bedoel je met coax zelf? Die zal wel niet mee geupgrade worden. Men zal waarschijnlijk nog wel de nodes moeten verkleinen, maar het is ook geen reclame om nu te zeggen dat je bv met 500 de bandbreedte moet delen en dat dit in de toekomst met bv maar 200 is.
FlashBlue
Erelid
Erelid

Hij heeft het over de fysieke kabels...

Die ook wel wat vervanging kunnen gebruiken, beschadigde coax zorgt voor RF lekken, waar (ondermeer) radioamateurs niet blij van worde, en zorgt ook voor signaalverlies tussen verdelers onderling, enz enz...

En er zullen ook wel een pak slechte gevelconnecties tussenzitten, maar die worden hopelijk aangepakt met hun infrastructuurwerken.
NickG
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 51 keer

Allemaal goed en wel, maar verwachten ze nu echt een stormloop van nieuwe klanten omwille van dit? :-s
Roygenz
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 53 keer
Contacteer:

Dat vraag ik me ook af... Integendeel, als VDSL hier eens actief geraakt (ze zijn eindelijk fiber aan het blazen op dit moment...) stap ik over. ik heb persoonlijk geen zin om 'n pak meer te betalen bij telenet voor fup of wat meer upload...
- TV: Vu+ Solo2 - TV Vlaanderen + Appletv & Netflix/Disney+
- INTERNET: Proximus Internet Maxi 100/30
- ROUTER: Fritz!Box 7490 Int. version
- TEL: OVH
- MOBILE: Proximus
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster

Avenger 2.0 schreef:
FlashBlue schreef:Ik vraag me wel af of ze bij Telenet eigenlijk iemand hebben die hun communicaties naleest op conflicterende informatie.

Met dit laatste zullen ze bedoelen dat ze alle oude modem-only's gaan vervangen door nieuwere generatie HGW's die ook hotspot functie hebben.
Als ze geen modem-only meer aanbieden dan ben ik weg bij TN.
Avenger 2.0
Elite Poster
Elite Poster

ub4b schreef:
Avenger 2.0 schreef:

Als ze geen modem-only meer aanbieden dan ben ik weg bij TN.
Ge kunt ze nog wel vast krijgen, maar dat zal vooral afhangen van de technieker en of deze eentje bij heeft. De vraag is natuurlijk hoe lang dit zal duren.
raf1
Elite Poster
Elite Poster

NickG schreef:Allemaal goed en wel, maar verwachten ze nu echt een stormloop van nieuwe klanten omwille van dit? :-s
Ik denk eerder omgekeerd, vergeet niet dat alle Telenet-diensten minstens één werkdag (lees: wellicht meerdere werkdagen) eruit liggen.
Vooral voor bedrijven zal het eerder een stormloop richting Belgacom worden. (Ter vergelijking: de vectoring update van Belgacom zorgt voor een onderbreking van 10 á 15 minuten)
Bedrijven worden door Telenet trouwens 8 weken op voorhand ingelicht, consumenten slechts één week op voorhand.

Rarara, waarom licht men de consument geen 8 weken op voorhand in? (bron: http://klantenservice.telenet.be/conten ... netwerf-in)
FlashBlue
Erelid
Erelid

Omdat een consument daar niet voor betaald, voor dat soort service, en dat een consument geen behoefte heeft aan de mogelijkheid om een failover plan te voorzien, en ook geen begeleiding daarbij nodig heeft.
Bij bedrijven daarentegen bied men die diensten wel aan, omdat ze daar gewenst en nodig zijn.

Als je dat als consument allemaal zo belangrijk wil vinden, dan zal je toch echt moeten overstappen naar een business aansluiting met bijbehorende sla's en contracten hoor.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

FlashBlue schreef:Hij heeft het over de fysieke kabels...
Inderdaad... ik ken de specificaties niet van hun huidige coaxen maar op 1 GHz heb je zo ie zo heel wat meer demping (verlies) dan op 600 MHz.

Als men natuurlijk ondertussen ook de nodes kleiner maakt dan worden de afstanden natuurlijk korte wat de demping zou kunnen compenseren.
NickG schreef:Allemaal goed en wel, maar verwachten ze nu echt een stormloop van nieuwe klanten omwille van dit? :-s
Ik zie ook niet in waarom deze press release ook maar voor één extra klant zou zorgen... met wat je binnen 5 jaar kan krijgen koop je vandaag niets.
Avenger 2.0 schreef:Met dit laatste zullen ze bedoelen dat ze alle oude modem-only's gaan vervangen door nieuwere generatie HGW's die ook hotspot functie hebben.
Iemand die een moderne modem-only heeft zal die gewoon behouden volgens mij... niet panikeren op basis van een vage press release ! Trouwens wat die opmerking betreft... heeft men het niet over die nieuwe services welke men sinds kort beschikbaar heeft waarbij een technieker naar je netwerk en WIFI komt kijken ?
Roygenz
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 53 keer
Contacteer:

Ze hebben hun nodes kleiner gemaakt (pulsar project) door 1 node uit te splitsen in 4 aparte kleinere nodes, dat is hier toch het geval geweest. De node staat hier nog steeds 4km verderop in dezelfde kast als voor de upgrade, maar is wel "in 4 gedeeld" zodat de capaciteit per coaxsegment drastisch toeneemt. Voor de rest zijn hier geen glasvezelwerken voor telenet gebeurd.

Coax kabellengtes blijven dus identiek dezelfde in dit geval...
- TV: Vu+ Solo2 - TV Vlaanderen + Appletv & Netflix/Disney+
- INTERNET: Proximus Internet Maxi 100/30
- ROUTER: Fritz!Box 7490 Int. version
- TEL: OVH
- MOBILE: Proximus
Avenger 2.0
Elite Poster
Elite Poster

r2504 schreef:
Avenger 2.0 schreef:Met dit laatste zullen ze bedoelen dat ze alle oude modem-only's gaan vervangen door nieuwere generatie HGW's die ook hotspot functie hebben.
Iemand die een moderne modem-only heeft zal die gewoon behouden volgens mij... niet panikeren op basis van een vage press release ! Trouwens wat die opmerking betreft... heeft men het niet over die nieuwe services welke men sinds kort beschikbaar heeft waarbij een technieker naar je netwerk en WIFI komt kijken ?
Dat bedoel ik ook met de oude modem-only. Die nieuwe zullen ze niet vervangen. Echter nog veel mensen die met de oude docsis 2.x modem zitten en maar al te graag die nieuwe all-in-one brol willen hebben :wink:
bartman
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 24 keer

Herinneren jullie nog het wave project? Is dit dan al gerealiseerd?
http://m.datanews.knack.be/ict/nieuws/t ... ileArticle

Verstuurd vanaf mijn Nexus 5 met Tapatalk
apestaart
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 66 keer

En wat met flatgebouwen met rijgnet? Daar wordt er geen woord over gerept. :x
Als deze niet zullen aangepakt worden heeft het niet veel zin, men mag nog 50 keer vernieuwen zolang er rijgnetten zijn zullen de betrokken bewoners waaronder ik niks aan hebben aan die vernieuwing maar we zullen wel last hebben van onderbrekingen voor iets waar we niet kunnen van genieten. :x
raf1
Elite Poster
Elite Poster

Rijgnet is privé, dus geen Telenet-netwerk. Aanpassen van het rijgnet is iets dat moet beslist worden door de eigenaarsvereniging.
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Base, Chello, UPC)”