iphone 6

Stroper
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
Bedankt: 140 keer

My 2¢ als tevreden iPhone/Apple klant:
* De meeste mensen kennen andere systemen alleen "van horen zeggen" of door het 10 minuten in hun handen vast te hebben gehad.
Om een objectief oordeel te vestigen over iets zou je het feitelijk een paar dagen moeten gebruiken. Ik kom via mijn werk regelmatig in contact met de nieuwste androids, dus in die zin meen ik dat ik min of meer een objectief oordeel kan vellen(Windows Phone is inderdaad het stiefkind van de appOntwikkeling en buiten windowsPhone 7.5 heb ik daar geen ervaring mee)
* Een iPhone is niet goedkoop, maar dat is geen enkel flagship device(Lumia 9xx, Galaxy S Zoveel, Xperia Zx, Htc One,...), bovendien hebben 2dehandse Apple-producten een hoge restwaarde(ik heb al mijn iPhones van 2 jaar oud kunnen verkopen voor +€300).
* Apple-producten hebben, terecht, een imago dat ze gebruiksvriendelijk zijn voor ICT-leken. Daardoor hebben sommige, al dan niet zelfverklaarde, ICT-experts, er een natuurlijke afkeer van. Ik meen dat dit onterecht is. Mac OS X is een volwaardig UNIX-systeem, en als professioneel developer een zegen in vergelijking met Windows.
* Open Source is leuk, maar is soms te ideologisch en te fundamentalistisch. Iemand die Android neemt omwille van het open karakter en vervolgens alle niet-open source Google-producten gebruikt, in plaats van de bv. volledig open-source Replicant, moet OpenSource niet als argument gebruiken. iOS/OS X is immers onderhuids ook een groot deel FreeBSD.
* De beste Android telefoon(Nexus 5), heeft géén SD-card & géén verwisselbare batterij.
* Een deftige microUSB-kabel, met data-overdracht kost toch ook al rap €10(net zoals een gelicencieerde 3rd party apple kabel.
* overzetten van oud-naar-nieuw-toestel en privacy-controls werken naadloos, out of the box, bij iPhones. Bij Android vereist zoiets een rooting.
* NFC is leuk, maar buiten de Geeks gebruikt niemand het(tenzij misschien in de toekomst voor betalingen)
* Apple verdient geld met duurdere hardware, Google verdient geld met jouw privacy.
* Als je meerdere Apple-producten hebt is de integratie inderdaad geweldig. Aangezien ChromeOS & WindowsPhone geen succes zijn in tegenstelling tot hun gerelateerde Mobiele/Desktop-OS'en kan niemand, voorlopig, hieraan tippen.

Dit gezegd zijnde ben ik niet blind voor kritiek op Apple(of om het even welk bedrijf)
* 4G-debacle was compléét belachelijk
* Ik ga echt niet als een of andere idioot 3 weken gaan kamperen voor een Apple Store om als een van de eerste een nieuwe iPhone te hebben.
* Hun online diensten zijn zeker nog niet op gelijke hoogte als Google, Dropbox en zelfs Microsoft(ik heb een betalend abonnement bij Google Drive)
* Sommige producten, zoals AppleTV, beginnen echt achter te geraken. Ik zit echt te wachten op de release van een Asus Nexus Player Android TV. Chromecast daarentegen heeft mijn inziens, buiten een leuke form-factor niets te bieden.
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 717 keer

Vooral de reactie van Apple/Mac haters is bijwijlen hilarisch: Een Mac is voor iemand die niet met een computer om kan gaan, dat is voor dommeriken. Als we de zaak even omdraaien mogen we dan stellen dat alleen slimme gebruikers een Windows PC hebben of gebruiken? En dan werpen ze meteen ook nog even op dat Mac gebruikers neerkijken op de gewone PC gebruiker of dat ze zich beter voelen dan een PC gebruiker. Het moet niet gekker worden, dommeriken die neerkijken op slimmeriken. Maar goed, ik kan vaak (heel vaak zelfs) een grijns niet onderdrukken als het gros van die PC losers plots op de proppen komt met een iPhone. Of met een iPad. Of een iPod. Enerzijds Apple afbreken want het is een merk voor de "happy few" of voor yuppies en anderzijds Apple spul gaan kopen en er mee lopen te pronken. Hoe hypocriet kan je zijn???
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
selder
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
Bedankt: 727 keer

Ha ja :) Ik kan mijn beperkte bash kennis perfect in OSX gebruiken. Een hele USB disk vullen met MKV films via een lijstje dat iemand me geeft, dat doe je toch gewoon in een bash scriptje?

Hell, zonder er iets van te kennen en met véél op te zoeken heb ik dit script dat van resolutie verandert, zonder steeds in die opties te moeten duiken:

Code: Selecteer alles

local index1, index2

set index1 to 3 -- 1440 x 900 (Best for Retina)
set index2 to 5 -- 1920 x 1200 (More Space)

-- Launch "System Preferences", open the "Displays" options and change to the "Display" tab
tell application "System Preferences"
	--activate
	set the current pane to pane id "com.apple.preference.displays"
	reveal anchor "displaysDisplayTab" of pane id "com.apple.preference.displays"
end tell

local indexToUse

-- Now lets make the necessary changes
tell application "System Preferences"
	reveal anchor "displaysDisplayTab" of pane "com.apple.preference.displays"
end tell

tell application "System Events" to tell process "System Preferences" to tell window "Built-in Retina Display"
	click radio button "Display" of tab group 1
	click radio button "Scaled" of radio group 1 of tab group 1
	tell radio group 1 of group 1 of tab group 1
		set isRetinaOptimized to get value of radio button 3
	end tell
	if isRetinaOptimized then
		click radio button 5 of radio group 1 of group 1 of tab group 1
	else
		click radio button 3 of radio group 1 of group 1 of tab group 1
	end if
end tell
quit application "System Preferences"
Ghost S1 • 8086K @5.2Ghz • Asus ROG Ryuo 240mm • Asus ROG STRIX Z390-I • Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200Mhz • Asus RTX2080Ti Turbo • Samsung 970 EVO 2TB • Asus ROG Swift PG258Q 240Hz • Logitech G Pro keyboard/mouse/headset
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 58 keer
Bedankt: 446 keer

selder schreef: Android dat is gewoon de Windows van de draagbare apparaten. Verschrikkelijk breed maar helemaal niet diep. Verschrikkelijk compatibel en daarom veel overhead. Steek je snellere hardware onder je Android, dan draait je Android gewoon veel sneller. Dat is met Windows ook zo, zet er een snellere CPU of SSD in, en je Windows draait veel beter.

Apple is anders. Alle ontwerpt de hardware en de software tezamen.
al ben ik persoonlijk geen fan van hun spullen NA de ipod (classic), ik ben zeker geen apple hater.
ben eveneens geen google-worshipper en ik kan zowel met open als met closed source leven (iets minder met cloud diensten)
maar die uitspraak deed me toch even pijn als je android ineens vergelijkt met windows...
het is niet "verschrikkelijk compatibel" : je kan niet een random rom gaan flashen op een random toestel want dan heb je de kans niks meer te hebben...
elk toestel (enfin, eerder serie) heeft een bepaalde aangepaste rom.
hoe je erbij komt "verscrhikkelijk breed maar niet diep" te zeggen snap ik geeneens?

ongeacht het OS trouwens zal je een verbetering merken met betere hardware... al zullen die tegenwoordig minimaal te noemen zijn.
selder
Moderator
Moderator

Splitter schreef: hoe je erbij komt "verscrhikkelijk breed maar niet diep" te zeggen snap ik geeneens?
Ik bedoel maar dat die laatste versie van Android mét de Google Play services (is het KitKat?) op vééééél apparaten van allerlei verschillende fabrikanten draait. Android heeft dus "drivers" voor al die verschillende onderdelen, GPS chip X of Y, CPU A, B of C, motion sensor 1 of 2 of 3. Dat moet de combinatie tussen Android en de fabrikant maar aan de praat zien te krijgen. Ik noem dat breed.

Diep noem ik Apple, omdat die per-fect weten wat hun hardware kan, en hun software daarop schrijven - en omgekeerd. "Hey, zouden we dit niet kunnen oplossen met een API die dit en dat doet? Ha, goed idee, maar dan moet onze CPU dat en dat wel kunnen. Ok deal, dat doen we". Zie je zoiets een fabrikant van een CPU en Google al doen?
Ghost S1 • 8086K @5.2Ghz • Asus ROG Ryuo 240mm • Asus ROG STRIX Z390-I • Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200Mhz • Asus RTX2080Ti Turbo • Samsung 970 EVO 2TB • Asus ROG Swift PG258Q 240Hz • Logitech G Pro keyboard/mouse/headset
ITnetadmin
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
Bedankt: 618 keer

Ik zou bij alle platformen deze developments willen (afgedwongen) zien:

- 3rd party appstores mogelijk, desnoods optioneel in te schakelen
- rooting mogelijk door paswoordje in te geven
- desnoods originele firmware op een rom of dergelijke zodat je in case of bricking de bootloader instructie kan geven die firmware terug te laden
- open apis zodat alles wat de fabrikant kan ook toegankelijk is voor apps (het is te gek dat je met ios bv geen actieve scan kan doen van wifi netwerken)
- fatsoenlijke privacy controls out of the box
- fatsoenlijke mgmt van settings (bij ios kan je nog steeds niet een gesaved wifi ap wissen als je er niet in de buurt van bent, tenzij je ze allemaal wist)
- lokale backup mogelijkheden die niet het concept "cloud" hebben, of de data in 1 groot pakket steken. Nee, backup van bv notes, contacts, etc etc in een open format zodat ik ze ook tussen de verschillende platformen kan migreren
- toelaten apps EN os te downgraden op een standaard wijze, of toe te laten te upgraden naar de versie van je keuze, en niet naar "het laatste nieuwe" dat mogelijk weer andere bugs bevat
- tablets en phones wettelijk erkennen als computer platformen en niet als consumenten devices, en zodus ook de eigenaars de wettelijke middelen geven om toegang af te dwingen op dingen die zij gekocht hebben

Subjectieve opinie volgt:
Voor mij is ios de betere software (ook al omdat de interactie hardware software beter op mekaar is afgestemd), maar is die niet open genoeg om echt gebruik van te maken (en ik bedoel niet opensource, maar open apis).

Ik vind dus nergens echt mijn gading.
Android heeft meer customizability, maar met 1000 roms en geen absolute zekerheid dat je je phone niet gaat bricken, begin je daar vaak niet makkelijk aan.

Een ideale mix zou zijn een bedrijf dat hardware en software op mekaar afstemt, maar ook 3rd parties volledige vrijheid geeft om met dat platform te gaan spelen, als het ware.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
ldw
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 141 keer
Bedankt: 25 keer
Contacteer:

Splitter schreef: het principe heb je echter gelijk in, google zou dit soort functies moeten integreren... en waarom precies ze het niet doen snap ik ook niet helemaal.
maar dan mag je dus alwéér niet gaan veralgemenen: xiaomi (mi) met hun miui versie van android en mi-reeks toestellen heeft dat allemaal weer wél.
ook cyanogenmod heeft privacy instellingen, net zoals zovele andere roms.
het is voornamelijk google + samsung + de grote merken die er niet veel van aantrekken (nsa wensje mss?)
Die "xiaomi" die het wel allemaal heeft, heeft gewoon iOS zo goed mogelijk geïmiteerd veronderstel ik?
duizend
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 187 keer

Jack Daniels schreef: quasi = bijna, dus niet helemaal. Komt erop neer dat het WEL mogelijk is. Eigenlijk stom dat je dat dan vermeldt in jouw reactive
Vertel jij mij als grote slimmerik dan eens hoe je 3 folders met in elke folder een tiental bestanden van de pc naar ipad ovezet zonder internetacces ...

ik zal vertellen hoe het met bvb android gaat : phone met usbkabel op pc aansluiten, explorer open en copytofolder op android device

nu gij : van pc naar iphone zonder internetacces ... vertel eens :twisted: :angel:
Jack Daniels schreef: Geen sd kaart en geen verwisselbare batterij: er zijn tig merken met deze identieke symptomen. Ook weer stom dat je die vermeldt in jouw reactie.
Ik heb bv. een Sony Xperia SP: batterij kan niet verwisseld worden. Waarom vermeld je Sony dan niet?
Dees is de beste ... :bang: :bang: :bang:
Ik ben gewoon on topic : het topic gaat over iphone6 ... snap je :roll:

Dit terzijde Ik koop idd. ook geen andere telefoons zonder sd kaart/ verwisselbare batterij
ITnetadmin
Elite Poster
Elite Poster

Vertel jij mij als grote slimmerik dan eens hoe je 3 folders met in elke folder een tiental bestanden van de pc naar ipad ovezet zonder internetacces ...
Ik ga effe de uitdaging aan:
Wifi aanzetten, app gebruiken die zich als webserver aanbiedt, op pc met de browser ernaar toe gaan, en uploaden maar?
Doe ik regelmatig zo.

duizend
Elite Poster
Elite Poster

Stroper schreef: Een deftige microUSB-kabel, met data-overdracht kost toch ook al rap €10(net zoals een gelicencieerde 3rd party apple kabel.
Dat is serieus met zijn haar getrokken, een uitstekend werkende microusbkabel kost geen 3 euro ...

Verschrikkelijk hoe de Isheep toch steeds proberen uit te leggen dat IMac/Ipad/Iphone toch eigenlijk niet zo duur is.
duizend
Elite Poster
Elite Poster

ITnetadmin schreef:
Wifi aanzetten, app gebruiken die zich als webserver aanbiedt, op pc met de browser ernaar toe gaan, en uploaden maar?
Doe ik regelmatig zo.

Oei, mijn pc heeft geen wifi :angel:
En die app staat niet op de iphone :angel:

en nu ?
ITnetadmin
Elite Poster
Elite Poster

Wifi van router gebruiken, en appje downloaden.

Begin nu niet in bochten te wringen he. Ik begrijp waar je naartoe wil, maar als de pc je sd kaartje niet kan lezen of geen slot heeft en jij bent je sd adapter vergeten gaat het ook niet gaan hoor. Je kan even goed je usb kabel vergeten zijn, dan wil het ook wel ns moeilijk werken.

Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 58 keer
Bedankt: 446 keer

ldw schreef: Die "xiaomi" die het wel allemaal heeft, heeft gewoon iOS zo goed mogelijk geïmiteerd veronderstel ik?
aan die oorlog ga ik niet beginnen...
het kan best dat xiaomi naar apple gekeken heeft of andersom, punt is dat je in design nu eenmaal uiteindelijk toch altijd bij hetzelfde terecht komt.
al heeft xiaomi (imho) wel een iets beter design dan ios, behalve de lockscreens (ja, dat is een onderdeel van ios dat ik wél echt mooi vindt)

overigens is iOS ook vooral een voortzetting van zaken die apple niet origineel heeft gedaan:

- het is een fork van bsd
- os x komt voort uit een project van steve jobs op het moment dat hij niet meer voor apple werkte
....

je kan niet gaan zeggen "die kopieert deze" als het gaat over functionaliteit of design idee,
anders kan je zeggen "mcafee heeft norton nagedaan" voor antivirus en dergelijke
(apple heeft ook bepaalde concepten van android en WP gebruikt in ios7 btw)
duizend
Elite Poster
Elite Poster

welke router, ik heb geen internetacces remember, hoe ga ik dan trouwens dat appje downloaden ???

Maar dit is dus exact wat ik bedoel.

Android : doos open en met al wat in de doos zit kan je beginnen met bestanden overzetten
Ios : tja ...
ITnetadmin
Elite Poster
Elite Poster

Wat heeft het bestaan van een wifi router met het ontbreken van internet access te maken?

Je overdrijft trouwens serieus hoor. Android is iets makkelijker om files te verplaatsen, maar eenmaal je een goeie app gedownload hebt kost het zeker geen grote extra moeite om dat ook met ios te doen. Iets moeilijker, mss, maar zeker niet zo onoverkomelijk als je het laat uitschijnen.
Of de ios methode "goed genoeg" is voor jou laat ik je zelf beslissen; dat moet iedereen voor zichzelf uitmaken.

selder
Moderator
Moderator

duizend schreef:Android : doos open en met al wat in de doos zit kan je beginnen met bestanden overzetten
Hm. Hoe ga jij je Android goed instellen uit de doos als je geen Internet hebt? Hoe ga je dan op het 2de scherm inloggen met je Google Account?

Je bent spijkers op laag water aan het zoeken. Je hebt een punt, er is geen filemanager op iOS. Niet dat ik dat persoonlijk ook maar 1 keer gemist heb, maar daar krijgen anti-Apple mensen hun hoofd moeilijk rond, dat weet ik :)
duizend
Elite Poster
Elite Poster

Geen grote extra moeite om dat met IOS te doen ...

Dat zegt toch alles hé.

Ik herhaal : als je bereid bent om als een Isheep alles volgens de door apple uitgedachte logica te doen dan is het een "gemakkelijk" maar verschrikkelijk duur ding.
duizend
Elite Poster
Elite Poster

selder schreef:
Hm. Hoe ga jij je Android goed instellen uit de doos als je geen Internet hebt? Hoe ga je dan op het 2de scherm inloggen met je Google Account?

Je bent spijkers op laag water aan het zoeken. Je hebt een punt, er is geen filemanager op iOS. Niet dat ik dat persoonlijk ook maar 1 keer gemist heb, maar daar krijgen anti-Apple mensen hun hoofd moeilijk rond, dat weet ik :)
Niet inloggen op google account, heb je niet nodig, de tablet start zonder account ook ...

Jij mist het niet omdat je je erbij neergelegd hebt om alles the apple way te doen.
sky
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 31 keer
Bedankt: 100 keer

Dat het bij android altijd zo simpel is om bestanden over te zetten kan ik toch niet bevestigen.
De android gsm van mijn vrouw is helemaal niet bereikbaar op de pc als deze via usb aangesloten is.
Mijn oude android telefoon kan dat wel, die van mijn vrouw niet.
Het zal bij android in de meeste gevallen wel eenvoudiger zijn dan op een iphone , maar om iedereen maar om dan maar meteen alle iphone rommel te noemen tussen de lijnen door lijkt me een mening te zijn van iemand die anti apple is, zoals ik vroeger ook was.

Ik was vroeger een grote android voorstander, iedereen die het wilde horen of niet wilde ik overtuigen om voor android te kiezen.
Ik heb dus wel al best wat ervaring met android, sinds de aanschaf van een iPad, een jaar of 2 geleden moet ik mijn visie toch wel wat bijstellen.

Heb mijn android gsm nu vervangen door een iPhone, en ik moet zeggen dat ik wss niet meer terug naar android zou overstappen, maar zeg nooit nooit.

Out of the box vond ik mijn iPhone eenvoudiger om mee te werken dan mijn android gsm, en beter beveiligbaar tegen het ongewenst installeren en/of verwijderen van bv apps door je kinderen die er even mee willen spelen, om maar te zwijgen van privacy instellingen.

Trouwens wie heeft er in de deze tijd nog een usb kabel nodig om bestanden over te zetten.
Er zijn talloze manieren om aan je gegevens te geraken.

Heb bv nu openvpn om mijn iphone draaien en kan van om te even waar aan al mijn bestanden die op mijn nas thuis staan, ook die bestanden die je vergeten was over te zetten toen je telefoon aan je pc hing met zijn kabel. (Gewoon om maar te zeggen dat tegenwoordig die usb sharing op je android niet meer echt noodzakelijk is en voor je erover begint bpvenstaande kan natuurlijk ook op android.)

Of je installerert wifi hd app en je telefoon is zichtbaar als een externe hdd op je pc.

BTW als je geen internet access hebt, koop je je beter een nokia 3210 of zo, dan heb je geen smartphone nodig, of het nu een android of iphone is.
tb0ne
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 28 keer
Bedankt: 84 keer

duizend schreef:
ITnetadmin schreef:
Doe ik regelmatig zo.

Oei, mijn pc heeft geen wifi :angel:
En die app staat niet op de iphone :angel:

en nu ?
Ok, het is niet van apple maar http://www.i-funbox.com/ ...
Ik heb een windows pc, een weliswaar ietwat overjaarse macbook en een linux laptop en ja ook een iphone.
Ik was er trouwens van het prille begin bij, mijn iphone 2g doet nog dienst als ipod en sindsdien altijd tevreden geweest over de iphone.
Voor- en tegenstanders zijn er overal, gebruik gewoon wat je wil, die keuze heb je toch!
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
Bedankt: 435 keer

duizend schreef:- ik wil een keyboard met pijltjestoetsen -> NIET mogelijk zonder jailbreak
Het keyboard is nu zo een voorbeeld waar ik er echt niet bij kan dat die IOS release na release hetzelfde bleef. Al simpelweg de SHIFT bvb. Er is toch totaal geen logica in hoe de SHIFT toets getoond wordt als die actief is ? Ik heb nu al anderhalf jaar een iPad en nog altijd gebeurt het dat ik een kleine letter typ wanneer ik een hoofdletter wil, of omgekeerd. Vooral in combinatie met de auto-capitalisatie van eerste letters, erger ik me hier enorm vaak aan. Bij Android is het al zo lang ik Android gebruik dat heel het toetsenbord switcht tussen kleine en grote letters waardoor je er gewoon niet naast kan kijken dat je SHIFT (of SHIFT LOCK) aan hebt. Gelukkig gaat IOS8 eindelijk 3rd party keyboards toelaten.

En inderdaad, pijltjes is ook zoiets. Ik hoop dat het aan mezelf ligt omdat ik niet weet hoe het moet, maar hoe vaak ik al niet gewoon een half woord opnieuw moest typen omdat ik er niet in slaagde de cursor vlak na de typo te zetten en die enkel achter het woord kon zetten...

Stroper schreef: Apple-producten hebben, terecht, een imago dat ze gebruiksvriendelijk zijn voor ICT-leken. Daardoor hebben sommige, al dan niet zelfverklaarde, ICT-experts, er een natuurlijke afkeer van. Ik meen dat dit onterecht is. Mac OS X is een volwaardig UNIX-systeem, en als professioneel developer een zegen in vergelijking met Windows.
Ik merk eigenlijk net het omgekeerde. Zit zelf in de ICT en er zijn toch opvallend veel iPhone bezitters daaronder. Zou hen eens moeten aanspreken om te weten of ze dan thuis ook een Mac hebben en dat dat de reden is waarom ze een iPhone hebben. Want ze zouden toch inderdaad wel zeer capabel moeten zijn om het onderste uit een Android kan te halen.
Stroper schreef:* Een deftige microUSB-kabel, met data-overdracht kost toch ook al rap €10(net zoals een gelicencieerde 3rd party apple kabel.
Alsof je ook micro-USB kabels hebt zonder data-overdracht :roll: . Dat is dus ook zoiets hatelijks aan Apple, dat ze gewoon de hele accessoire markt willen controleren. Moeten we het echt normaal vinden dat je een goedkoop kabeltje koopt, en het dan bij de volgende IOS update ineens niet meer blijkt te werken en je iPad expliciet komt zeggen dat het kabeltje niet gecertifieerd is of iets in dien aard ? De verdedigers stellen dan dat het is om ervoor te zorgen dat alles goed blijft werken, alsof iemand die zo een goedkoop kabeltje koopt er Apple van de schuld zou geven als het kabeltje na een paar weken kapot is. Het is puur $$$.
kdhoe
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer

Alsof je ook micro-USB kabels hebt zonder data-overdracht
Ja, ik heb er zo eentje liggen :-D
ITnetadmin
Elite Poster
Elite Poster

Sidenote: Hoe kan je hier in godsnaam fotos linken die direct loaden?

Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster

duizend schreef:nu gij : van pc naar iphone zonder internetacces ... vertel eens :twisted: :angel:
is bluetooth geen optie? En als je data tussen een PC en een smartphone wilt uitwisselen en een iPhone is geen optie omdat je blijkbaar internet toegang nodig hebt, waarom blijf je dan in godsnaam zweren bij een iPhone? In plaats van je gal te spuwen kan je dan een betere oplossing zoeken en dat is een Windows of Android phone die deze data uitwisseling wél mogelijk maken zonder internet toegang.
duizend
Elite Poster
Elite Poster

sky schreef: Trouwens wie heeft er in de deze tijd nog een usb kabel nodig om bestanden over te zetten.
Er zijn talloze manieren om aan je gegevens te geraken.
.
Sinds dat het draadloos opladen zo fantastisch werkt heeft niemand nog een usb kabeltje nodig ... :bang:
En als de telefoon dan toch aan de pc hangt te laden, is dat inderdaad het gemakkelijkst.
sky schreef: BTW als je geen internet access hebt, koop je je beter een nokia 3210 of zo, dan heb je geen smartphone nodig, of het nu een android of iphone is.
Hoe kortzichtig :bang:
GPS, fototoestel, mp3/video player, radio, ebookreader, "usb"-stick, zaklamp, file preview ...
ITnetadmin
Elite Poster
Elite Poster

Ik heb het intussen wel gehad met deze welles-nietes spelletjes inzake iphone vs android.
Dat er objectief punten opgesomd worden, tot daar aan toe.
Maar elk probleem van de "concurrentie" opblazen terwijl de problemen van het "favoriete merk" onder de mat geveegd worden is erover. We horen professionals te zijn hier, geen fanbois, van geen enkel merk trouwens.
Dat iedereen hier zich daar aub naar gedraagt.

duizend
Elite Poster
Elite Poster

Jack Daniels schreef: is bluetooth geen optie? En als je data tussen een PC en een smartphone wilt uitwisselen en een iPhone is geen optie omdat je blijkbaar internet toegang nodig hebt, waarom blijf je dan in godsnaam zweren bij een iPhone? In plaats van je gal te spuwen kan je dan een betere oplossing zoeken en dat is een Windows of Android phone die deze data uitwisseling wél mogelijk maken zonder internet toegang.
Leg het eens stap voor stap uit zoals ik gedaan heb, dat doet niemand hier hé, want dan zie je dat er bij iphone
1. een pak meer stappen te nemen zijn
2. je vanalles en nog wat moet installeren/configureren enz.
3. hoe krijg je dan de files op de iphone open ???

Ik wacht op het gedetailleerde stappenplan :angel:

Oei, mag je geen negatieve zaken vermelden van de apple I-toestellen ???
Op het werk krijg ik enkel een Ipad , helaas geen keuze, windows telefoon staan ze nog toe totdat mijn huidige de geest geeft dan is het helaas over naar iphone
warpozio
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 51 keer
Bedankt: 18 keer

@Duizend
"We horen professionals te zijn hier, geen fanbois"
Stroper
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
Bedankt: 140 keer

Tomby schreef: Alsof je ook micro-USB kabels hebt zonder data-overdracht :roll: .
Dat bestaat wel degelijk, zoek maar eens op Google naar mensen die melden dat ze hun Android niet kunnen connecteren met hun PC, terwijl hij wel oplaadt.
Als oplossing wordt dan vaak gegeven dat ze de originele kabel die bij hun telefoon zat, moeten gebruiken.

Ik heb er hier trouwens een liggen, koste 2 euro, en hij werkt om op te laden, maar je slaagt om je telefoon te laten herkennen op een PC. Met een andere third party kabel van 10 euro uit de FNAC lukt het wel.
kdhoe
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer

ITnetadmin schreef:Ik heb het intussen wel gehad met deze welles-nietes spelletjes inzake iphone vs android.
Dat er objectief punten opgesomd worden, tot daar aan toe.
Maar elk probleem van de "concurrentie" opblazen terwijl de problemen van het "favoriete merk" onder de mat geveegd worden is erover. We horen professionals te zijn hier, geen fanbois, van geen enkel merk trouwens.
Dat iedereen hier zich daar aub naar gedraagt.

Daar heb je volledig gelijk in. Dit lijkt Tweakers.net wel :wink:
Iedereen gebruikt wat hij zelf wil.
duizend
Elite Poster
Elite Poster

warpozio schreef:@Duizend
"We horen professionals te zijn hier, geen fanbois"
Echt vent ? En van wat systeem of welk toestel ben ik dan zo'n fan ?

Toch raar dat in elk apple topic waar je wat kritiek geeft steeds

1. de kritiek geminimaliseerd wordt (je kan dat toch ook anders, je hebt dat niet nodig, dat is toch niet zo duur)
2. de apple fanbois steeds met bovenstaande schermen
3. nooit op de concrete vraag geantwoord wordt omdat men dan duidelijk ziet dat het wel degelijk serieus moeilijk is
4. er nooit toegegeven wordt, van inderdaad dit is een tekortkoming
warpozio
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 51 keer
Bedankt: 18 keer

je voorbeeld van kopieren is gewoon zo ver gezocht dat je een fanboi bent...
waar in verweggistan ga je zonder internet zitten?
waarom wil je die perse kopieren naar een ipad?

als professional ben je hierop voorbereid.
ik heb bv altijd een usb stick aan mijn sleutelbos hangen
selder
Moderator
Moderator

Ik heb zelf al wel interessante meningen en opmerkingen gelezen in deze thread, maar als dat hier nog lang gaat duren over "files copieren zonder internet" dan denk ik dat deze thread niet lang gaat openblijven, en dat zou ik spijtig vinden.

Om je tevreden te stellen: je hebt gelijk. iOS heeft geen file manager, die dingen die jij wilt doen op een mobiel apparaat gaan niet zonder poespas op iOS. Dat er andere mogelijkheden voor zijn zullen we niet vermelden want dat wil je niet weten.

En dan is het nu terug tijd voor onderbouwde meningen, ervaringen, gedachten, opmerkingen waar we op een beschaafde manier onze gedachten over kunnen uitwisselen, go!

(aangepast, omdat de originele text blijkbaar sommige mensen op de tenen trapte - mijn excuses)
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
Bedankt: 435 keer

Allez, ben ik dan echt de enige die last heeft met dat IOS keyboard (en vooral de SHIFT) ? :) Als er nu iets essentieel is aan de interface, is het toch wel het virtueel toestenbord, niet ? :)

BTW, ook qua software zijn er wel zaken waar er gewoon niets aan IOS kan tippen. Muziek maken is zo een voorbeeld. Massa muziek-apps op IOS, terwijl zelfs een simpele piano-app op Android bijna niet kan zonder latency.
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster

duizend schreef: 2. de apple fanbois steeds met bovenstaande schermen
Je schrijft het Apple met hoofdletter A en het is boy, meervoud boys, dus met ypsilon en niet met i. Als hier dan toch de puntes op de i gezet (moeten) worden.
selder
Moderator
Moderator

Tomby schreef:Allez, ben ik dan echt de enige die last heeft met dat IOS keyboard (en vooral de SHIFT) ? :) Als er nu iets essentieel is aan de interface, is het toch wel het virtueel toestenbord, niet ? :)
Correct, ik bemerk dat ik daar soms ook goed voor moet opletten. Maar eigelijk typ ik volledig blind op dat toetsenbord, met m'n 2 duimen, en "als ge in uwe goeie zijt" dan valt het reuze mee... Als ik (dus persoonlijk) een wat langere text aan het typen ben, dan gebruik ik die shiftknop bijvoorbeeld al niet aan het begin van een zin, gewoon 2 keer op spatie en iOS doet het zelf.

Ben wel benieuwd naar de 3rd party toetsenborden, wie weet typen die nog veel leuker/beter/sneller. Alleen die woordjes die het toetsenbord "raadt" daar zie ik het nut niet van in... ik heb sneller het woord ingetypt dan m'n duim helemaal naar boven te bewegen en daarna terug helemaal naar beneden ... en zoiets kan ik niet "blind", dus valt nog af te wachten.
AndRo555
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 301 keer
Bedankt: 267 keer

Die toetsenborden die je 'gewoonten" leren en daarmee gerichtere suggesties doen, besparen mij wel een stuk tijd. Ipv 7 letters te moeten tikken druk in nog maar de A in en op de suggestie net boven de r/t/y druk ik en er staat mijn naam. Zo nog voor vele andere woorden.

Als ik niet over specifieke/technische dingen moet typen, maar over vrij alledaagse dingen, dan is typ ik letterlijk ongeveer 1/3 van de karakters die er staan. En eens je dat gewend bent is dat wel handig/sneller.
Dafke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 181 keer
Bedankt: 142 keer
Contacteer:

Moesten alle Android gebruikers nu gewoon eens hun snuit houden over iOS, of the iPhone, zou je eigenlijk er heel weinig over horen.
De iPhone bezitters zijn heel erg tevreden met hun phone, dus waarom blijven zagen over specs die een iOS niet nodig heeft of mensen proberen te laten inzien dat Android ook goed is (of niet)?
Als dat nu eens even kon, dan konden de iPhone bezitters eindelijk is niet "het android vs iphone' gevecht voeren, maar wel over wat de nieuwe beter/slechter is tov de oude.. als het de moeite is voor up te graden etc.. informatie waar elke iphone gebruiker iets aan heeft, en niet de altijd bashing van android gebruikers.
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 94 keer

Kan me inderdaad geen bal schelen wat men denkt van iPhones. Ze zijn mooi, kwalitatief, handig en gebruiksvriendelijk en perfect instelbaar naar m'n wensen. Daarnaast heb ik ook een duel sim android en eveneens tevreden van maar zonder meer, mocht ik een dual sim iPhone kunnen kopen, meteen!

Sent from my iPhone using Tapatalk

Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
Plaats reactie

Terug naar “GSM, SmartPhones en Telefoontoestellen”