Zware boete voor vader die ‘Bambi’ downloadde

Nieuws omtrent telecom
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 717 keer

iceke schreef:
Jack Daniels schreef:
Als je niet te beroerd bent om te investeren in satelliet ontvangst en een abo kan versieren op CanalDigital, dan kan je naar Game of Thrones kijken op HBO. Ik zie het hier zo goed als elke dag in de EPG de revue passeren maar heb er zelf nog nooit naar gekeken.
Hanee, die vlieger gaat ook ni meer op hé.... jij mag geen CD abbo afsluiten,volgens de Belgische wetgeving is er geen probleem. Volgens de Europese wetgeving wel (illegale bron)
Waar haal je dat in Godsnaam nu weer uit? Tuurlijk kan je in België een abo afsluiten om CanalDigitaal hier via satelliet te ontvangen.
http://www.canaldigitaal.nl/nbu/
Laatst gewijzigd door Jack Daniels 07 mei 2014, 16:15, in totaal 1 gewijzigd.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
laroyj
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 103 keer
Contacteer:

.....ik had nochtans niet zo lang geleden gehoord dat je in Vlaanderen perfect legaal een canaal digitaal abonnement kon nemen , op een Vlaams adres , betaald met een Belgische rekening.....
Mijn vorige werkgever had ook een bedrijf in Nederland, heb daar dan op die manier een abonnement kunnen nemen, maar met kaartje in Belgie, ik betaal er elek maand voor, den k niet dat ik dan niet legaal kijk dan...tegenwoordig zijn er veel mensen die hun 2de Tv Vlaanderen kaartjes ruilen met de Nderlanders hun 2de canaal digitaal kaartjes......en via de satelietboer kan jeook al legale abonnementen afsluiten voor buitenlandse paketten ......
Internet: Orange vast+4G+Telenet Basic + EDPNET SLA VDSL2 (85/20)
Telefonie: VOIP: EDPNET + Weepee + Cheapconnect + Internetcalls
GSM: Orange Arend60
Tablet: Ipad2/Android
TV: Orange Digt tv-Tv Vlaanderen-Canaal Digitaal-Stievie
Netwerk: Giga Orange/Telenet IPV4-Giga EDPNET SLA IPV4/IPV6-Giga FON-netwerk NanobridgeM5
radiometeor.be
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

Toch simpel ? Als uw tvboer rechten betaald om uit te zenden in Nederland(of aan Nederlanders) en jij maakt daar als Belg een opname van is dat toch ook uit illegale bron -> de verspreider heeft geen toestemming om dat werk te verspreiden aan niet Nederlanders.
Laatst gewijzigd door iceke 07 mei 2014, 17:48, in totaal 1 gewijzigd.
Heronic
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 427 keer
Bedankt: 210 keer

r2504 schreef:
Kenw00t schreef:Proficiat, je hebt zelfs niet eens de moeite gedaan om het serviceprobleem te begrijpen
Service probleem of niet... het ontbreken ervan geeft jou geen rechten !
Je kan toch niets "stelen" dat niet beschikbaar is?
“Insanity is my only means of relaxation "
My excuse? Being dunk. Whats yours?
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster

iceke schreef:Toch simpel ? Als uw tvboer rechten betaald om uit te zenden in Nederland(of aan Nederlanders) en jij maakt daar als Belg een opname van is dat toch ook uit illegale bron -> de verspreider heeft geen toestemming om dat werk te verspreiden aan niet Nederlanders.
Wat jij hier neerpent is ondertussen al maanden achterhaald. Je kan legaal als Belg een abonnement afsluiten bij CanalDigitaal in Nederland en kijken naar het volledige aanbod van CanalDigitaal in België (of een ander land). Hier is helemaal niks illegaal aan.
iceke
Elite Poster
Elite Poster

Nope, dat kan je volgens mij niet, je kan als Nederlander die in België woont legaal een Canaldigitaal abbo afsluiten. maar hé, het is niet aan mij om dat uit te vogelen ,het is blijkbaar aan de klant om na te gaan of Canaal digitaal z'n rechten betaald om in België te mogen uitzenden( doen ze dat niet, dan overtreed jij de Europese wetgeving :bang: )
Heronic
Elite Poster
Elite Poster

Je kan het anders gewoon hier bestellen hoor :
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster

iceke schreef:Nope, dat kan je volgens mij niet, je kan als Nederlander die in België woont legaal een Canaldigitaal abbo afsluiten. maar hé, het is niet aan mij om dat uit te vogelen ,het is blijkbaar aan de klant om na te gaan of Canaal digitaal z'n rechten betaald om in België te mogen uitzenden( doen ze dat niet, dan overtreed jij de Europese wetgeving :bang: )
Waarom wil jij nu absoluut gelijk hebben terwijl je er compleet naast zit?
http://www.luxsat.eu/forum/index.php/topic,44876.0.html
iceke
Elite Poster
Elite Poster

Mooi een link naar het Luxsat forum ;-)
Het maakt echt niet veel uit hoor, als ze hun rechten enkel betalen voor een Nederlands publiek kijk jij nog altijd illegaal volgens de huidige EU wetgeving.
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 352 keer
Bedankt: 222 keer

Net hetzelfde als in het buitenland uw TVV abo gebruiken, en zoiets vinden we dan niet verkeerd. :)
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster

Ik denk dat iceke blind is of dom of gewoonweg koppig, iets anders is onmogelijk. Zowel Heronic als ikzelf hebben in aparte posts de link gegeven naar de website van CanalDigitaal waar je als Belg een abonnement kan afsluiten.
Ik geef hem nogmaals hierbij, maar het is verloren moeite denk ik:

In de denkwereld van Iceke zou CanalDigitaal dan bezighouden met illegale praktijken.
iceke
Elite Poster
Elite Poster

Ja, dat zeg ik noch hé, daar is het al langer rel over hoor. Sbs6 en co betalen enkel rechten om series te mogen uitzenden in Nederland. of waarom denk je dat de Nl commercielen niet op de Vlaamse kabel zit en viceversa.

Ze verkopen kaarten aan buitenlanders omdat ze ergens gelijk gekregen hebben van de Eu (vrij verkeer van goederen &diensten) maar met die nieuwe wet spreken ze elkaar dus tegen.
Heronic
Elite Poster
Elite Poster

Ik denk niet dat ze hun diensten zomaar in een ander land gaan aanbieden zonder dit onderzocht te hebben.
Maar zo zijn we wel serieus OT aan het gaan.
Trojan
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
Bedankt: 241 keer

Volgens mij heeft iceke alle contracten van sbs6 nagekeken om zeker te zijn dat ze niet betaald hebben om in belgie te mogen uitzenden. Hoe anders kan hij dat weten?

En heeft een europese "wetgeving" wel enig rechts als deze niet geratificeerd is door en in de belgische wetgeving?
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
Kenw00t
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 346 keer
Bedankt: 250 keer

r2504 schreef:Er zijn inderdaad een aantal dingen die een positieve invloed hebben... maar hun aandeel is volgens mij gewoon te verwaarlozen.

Je trekt dus wel een aantal mensen over de streep... maar voor de grote groep blijft iedere euro nog steeds één teveel.
Hear hear, we hebben hier ineens een expert terzake. Vertel eens, op welke basis trek jij die conclusie?
Stel dat een film 1000 keer gedownload wordt. Hoe kan jij dan afleiden hoeveel daarvan:
- overgegaan zijn tot aankoop
- hem verwijderd hebben wegens teleurstelling of andere smaak
- wel tevreden zijn maar er niet willen voor betalen

Voor de publishers is de rekening uiteraard snel gemaakt. We hebben namelijk met 1000 zware criminelen te maken, en eisen daarom voor elke download een schadevergoeding, ZELFS al zijn er dan een deel daarvan intussen klant geworden. Maar zo ver zien ze natuurlijk niet. :bang:
r2504 schreef:Over je voorbeeld op zich kan je wel discussieren... alléén is de vraag wie het aanbod dan moet hosten en vooral controleren of jij die rechten hebt ?
Waarom controleren? Blijkbaar vinden ze dat zelf niet meer nodig aangezien ze iedereen als schuldig aanzien door die taksen op de lege dragers. Waarom kan men die taks voor de thuiskopie eigenlijk niet in de originele licentie verwerken? Lijkt me toch logisch dat je betaald voor thuiskopie naargelang je verbruik?
Jack Daniels schreef:Had diezelfde industrie afdoende geïnvesteerd in een versleutelingssysteem waardoor het onmogelijk wordt om een CD/DVD te copiëren, rippen... dan was er geen vuiltje aan de lucht geweest. En geloof me vrij, die software bestaat.
Nee, dat bestaat niet. Technisch is het onmogelijk om iets te maken dat waterdicht is, zolang de consument in het bezit is van de hardware om dit af te spelen. DRM en andere zever zijn hooguit een vertragingsmechanisme, maar eenmaal gekraakt heeft de piraat er geen last meer van. De brave consument echter wel!

Ik heb ooit een softwarepakket gekend dat diende om andere software te beschermen tegen het kraken ervan (een obfuscator, anti-disassemblage tool). Het ironische was dat dit softwarepakket op zich binnen de week door een genie gekraakt werd en online gezet. Uiteindelijk heb je maar 1 slimme nodig die zijn tijd steekt in het kraken van het mechanisme zodat het volledig waardeloos wordt (kijk naar DVD CSS).

DRM is dus vooral weggegooid geld, verspilde tijd en energie. Maar die bedrijven moeten zichzelf uiteraard ook kunnen blijven verkopen aan de publishers. In de gamewereld is dat tijdperk gelukkig voorbij. De DVD moet niet meer in de speler steken als je het spel wil opstarten. :banana:
r2504 schreef:Service probleem of niet... het ontbreken ervan geeft jou geen rechten !
We zullen uw logica eens doortrekken:
  1. Ik download het om het uit te proberen, met als mogelijk resultaat dat ik overtuigd ben en het ga aanschaffen. Men heeft dus mijn geld, maar de downloadcounter is wel met 1 omhoog gegaan.
  2. Ik download het niet, ik ontdek het niet, ik ken het niet, ... en dus ... ik koop het niet. Men heeft géén geld, maar jij gaat nu natuurlijk beter slapen omdat die downloadcounter niet omhoog is gegaan. Dit is dus alvast de beste keuze! :roll:
En toch is er iets dat mij zegt dat jij in een sales of marketingfunctie geen hoge toppen zou scheren. :lol:
r2504 schreef:Je kan toch ook niet halverwege een concert of film buiten stappen en zeggen dat de rest niet mooi is ?
Alweer een slechte vergelijking. Naar een concert ga je als je reeds fan bent van de artiest(en) in kwestie. Naar een film gaan kijken in de cinema doen we ook enkel indien we op voorhand weten dat het de moeite is (en dat is niet door het te downloaden, maar wel omdat we fan zijn van een bepaalde filmreeks en de recensies opvolgen). Ga jij dan soms, zonder te weten wat er beschikbaar is, naar een bioscoop?
Afbeelding
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Kenw00t schreef:Hear hear, we hebben hier ineens een expert terzake. Vertel eens, op welke basis trek jij die conclusie?
Er staat dan ook "volgens mij"... het is dus louter op basis wat ik rondom mij zie.

Vertel trouwens eens op basis van wat jij conclusies trekt... het is niet omdat jij iets download als "test" en het daarna koopt dat iedereen dat doet. Ik ontken trouwens niet dat het zo gaat bij sommigen, maar voor velen is het gewoon het zoveelste excuus om hun download gedrag goed te praten.
Kenw00t schreef:Waarom controleren?
Omdat mensen al duidelijk bewezen hebben dat ze massaal illegale downloads doen... zomaar alle content zonder restricties aanbieden (omdat iemand z'n originele CD stuk is gegaan) zal dus per definitie misbruikt worden. Het feit dat iedereen per definitie als schuldige wordt bekeken heeft de massa gewoon aan zichzelf te danken.
Kenw00t schreef:Ik download het niet, ik ontdek het niet, ik ken het niet, ... en dus ... ik koop het niet. En toch is er iets dat mij zegt dat jij in een sales of marketingfunctie geen hoge toppen zou scheren. :lol:
Da's dan een keuze van de eigenaar van het werk... als hij geen geld wil verdienen is dat toch zijn recht. Je moet dit mij dus niet verwijten... ik doe de marketing niet van de muziekindustrie... ik verduidelijk alléén dat zij het recht hebben om de voorwaarden te stellen.
Kenw00t schreef:Naar een film gaan kijken in de cinema doen we ook enkel indien we op voorhand weten dat het de moeite is (en dat is niet door het te downloaden, maar wel omdat we fan zijn van een bepaalde filmreeks en de recensies opvolgen).
Blijkbaar ben je vergeten waarmee dit topic gestart is... maar zoals al door enkele geschreven is blijft het grappig om te zien hoe mensen toch maar excuses blijven verzinnen voor hun illegale downloads.
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster

Trojan schreef:Volgens mij heeft iceke alle contracten van sbs6 nagekeken om zeker te zijn dat ze niet betaald hebben om in belgie te mogen uitzenden. Hoe anders kan hij dat weten?

En heeft een europese "wetgeving" wel enig rechts als deze niet geratificeerd is door en in de belgische wetgeving?
Euh... eerste regel van de link die ik gegeven heb:
"Alle populaire tv-zenders in HD kwaliteit, o.a. alle RTL-zenders, SBS6 en Veronica"
ldw
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 141 keer
Bedankt: 25 keer
Contacteer:

r2504 schreef:
sky schreef:Wat is de oorzaak van het downloaden? Waarom werden (worden) er zoveel liedjes van internet gehaald.
Simpelweg omdat de prijs van een cd vroeger schandalig duur was voor wat je kreeg.
De oorzaak is dat er niets goedkoper is dan gratis... al de rest is nonsens.

Moest men morgen de prijs van een CD/DVD met de helft verlagen dan betwijfel ik dat er iets zal veranderen aan het downloaden.

Ik denk dat de prijs hier wel degelijk invloed heeft. Als ik geld uitgeef aan een CD heb ik liefst nog altijd iets tastbaar (dat plastiek schijfje dus). Toch download ik nu ook vaker albums van Itunes en enkele legale websites gewoon omdat de prijs al een stuk lager is dan het fysiek product.

Ik denk dat het grote succes van itunes en de download-muziek van amazon etc er gekomen is omwille van de lagere prijs. Veel van hun klanten gebruikten vroeger napster en zouden nog altijd de illegale weg kiezen als ze voor download album ook 20€ moeten neertellen net zoals in de winkel.
iceke
Elite Poster
Elite Poster

Ik veronderstel dat jij goed genoeg weet waarom die kaarten sinds enig tijd in België verkocht mogen worden & wat historisch het probleem hiervoor was.
Maar dat maakt natuurlijk allemaal niet zoveel uit als je denkt dat betalen= legaal, niet betalen- illegaal is.
Trojan schreef:Volgens mij heeft iceke alle contracten van sbs6 nagekeken om zeker te zijn dat ze niet betaald hebben om in belgie te mogen uitzenden. Hoe anders kan hij dat weten?

Dat is juist het probleem hé, met die nieuwe Eu regel is het blijkaar aan de luisteraar om dat uit te vogelen.

En ja blijkbaar word je als belg verondersteld om je ook te houden aan de Eu regelgeving.

Je hebt dus vrij verkeer van goederen en diensten (je satkaartje) maar geen vrij verkeer van copyrights (zenders betalen copyrights voor hun land, willen ze hun zender ook verpatsen aan een ander land - dubbel dokken) Dat die 2 dingen haaks op elkaar staan weet elk klein kind, maar daar moest je als gebruiker niet van wakker liggen (kijken is niet verspreiden) Met die nieuwe regel wel blijkbaar, wanneer de verspreider geen toestemming heeft, heeft de kijker dat ook niet.

ldw schreef: Ik denk dat het grote succes van itunes en de download-muziek van amazon etc er gekomen is omwille van de lagere prijs.
Wat enkel bewijst dat niet iedereen download omdat het "gratis" is, dit met films & series doortrekken is blijkbaar te moeilijk.
Kijk ff naar de buurlanden, overal uitzending gemist, in Vlaanderen ben je een crimineel als je een serie download die uitgezonden is.
ubremoved_15739
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 608 keer
Bedankt: 542 keer

r2504 schreef:... blijft het grappig om te zien hoe mensen toch maar excuses blijven verzinnen voor hun illegale downloads.
Mijn inziens zijn het geen excuses die mensen aangeven waarom ze, volgens jou, illegaal downloaden.
Die mensen geven een reden (of meerdere) aan waarom ze dit gedrag stellen.
Een reden waarvoor er volgens jou nooit of te nimmer ooit "iets" te zeggen valt.

Nochtans komt het mij over dat vele van deze mensen absoluut niet van kwade wil zijn.
Doch willen ze mijn inziens een probleem aankaarten.
Een probleem waarvoor jij stoïcijns onverschillig blijft.

Meer. Mijn inziens geven deze mensen duidelijk een bestaande behoefte aan.
Een behoefte die tot op heden niet (voldoende) ingevuld wordt.

Het is mijn inziens slechts een kwestie van tijd vooraleer deze behoefte quasi volledig ingevuld zal worden.
Getuige de recente ontwikkelingen op het vlak van audio (en video).
Massaal maken de mensen heden gebruik van betalende diensten als Spotify, iTunes, etc.
En dit ten koste van de illegale downloads...

De strijd om de content hebben de exclusieve distributeurs reeds een tijdje geleden verloren.
Getuige de mogelijkheid tot illegale downloads in hoge kwaliteit zoals we die nu kennen.
Doch weten deze exclusieve distributeurs niet direct een allesomvattend antwoord te formuleren op de gewijzigde situatie.
Tenminste nog niet...
Dat hun huidig, oud businessmodel uiteindelijk op de schop zal gaan, beseffen zij heden allicht beter als geen ander.
Geen enkel businessmodel heeft trouwens het eeuwige leven...

En ja, de illegale downloads hebben er mee voor gezorgd dat audio en video nu ook over het internet aangeboden worden via betalende diensten.
In de jaren negentig van vorige eeuw was het quasi ondenkbaar dat exclusieve distributeurs "hun content" in hoge kwaliteit via het internet ter beschikking zouden stellen.
En kijk waar we nu staan. :lol:

Uiteraard moet er wel iemand blijven roepen dat de illegale downloaders geen enkele toegevoegde waarde hebben.
Deze illegale downloaders worden door sommigen bestempelt als het grootste uitschot dat er bestaat, piraten, zware criminelen, etc.
Geen term lijkt zwaar genoeg om hun grote gelijk uit te schreeuwen...
En ja, zulke mensen vindt men ook terug hier op het forum van Userbase. :mrgreen: :mrgreen:

Afin. Heel deze discussie doet me een beetje denken aan Galileo Galilei en zijn conflict met de Kerk of de aarde ja dan nee het centrum van het heelal is. 8)
sky
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 31 keer
Bedankt: 100 keer

Die behoefte is er zeker.
Als morgen hier netflix uitkomt met een aanvaardbaar aanbod voor bv 7 of 8€ dan maak ik onmiddellijk een abonnement aan.

Maar als je telenet reclame ziet maken (en sinds kort ook belgacom, naam product schiet me niet te binnen) voor hun rex en rio tv aanbod van maar liefst 14 of 15€ bovenop het basis abonnement dan pas ik.

Voor netflix aan 8€ wil ik betalen, voor telenet rex en rio van 14€ extra bovenop het abonnement niet.
Dat is eerst is eenbehoefte invullen aan een aanvaardbaar bedrag, dat laatste geld uit iemand zijn zakken slaan en dat zorgt dus voor de hier aangehaalde problematiek van het downloaden.

ps: het lijkt er inderdaad op of een illegale downloader opgehangen moet worden en men moet zijn hele leven ruineren maar een doodrijder of moordenaar komt vrij onder procedure fouten en krijgt als hem at geluk heeft nog een schadevergoeding er bovenop.

Wie is hier dan de grootste crimineel die downloader of die doodrijder.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

eternum schreef:Mijn inziens zijn het geen excuses die mensen aangeven waarom ze, volgens jou, illegaal downloaden.
Als je een illegale actie tracht te verantwoorden... tja, dan noem ik dat excuses zoeken.
eternum schreef:Die mensen geven een reden (of meerdere) aan waarom ze dit gedrag stellen.
Ik ben akkoord met het feit dat er "service" problemen zijn... maar wat mij betreft is dat een totaal andere discussie.

Je kan dat gebrek ook nooit verantwoorden door een illegaal gedrag te stellen.
eternum schreef:Nochtans komt het mij over dat vele van deze mensen absoluut niet van kwade wil zijn.
Ik heb geen glazen bol... maar ik durf gerust stellen dat het overgrote deel slechts heel beperkt gebruik zal maken van de nieuwe mogelijkheden... dus hoe ga je de resterende groep dan noemen die geen NetFlix, iTunes, ... gaat gebruiken ?
eternum schreef:Doch willen ze mijn inziens een probleem aankaarten. Een probleem waarvoor jij stoïcijns onverschillig blijft.
Ik blijf niet onverschillig voor het probleem... maar ik ga gewoon niet akkoord met de manier waarop ze het aankaarten (hou die twee dingen nu aub eens uit elkaar).
eternum schreef:De strijd om de content hebben de exclusieve distributeurs reeds een tijdje geleden verloren.
Ergens heb ik hier wat mixed feelings over... vroeger kon je nog een VHS tape doorgeven... nu ben je volledig beperkt in je mogelijkheden.
eternum schreef:En ja, de illegale downloads hebben er mee voor gezorgd dat audio en video nu ook over het internet aangeboden worden via betalende diensten.
De illegale downloads hebben daar niets mee te maken... wel het feit dat er minder verkocht wordt (natuurlijk wel veroorzaakt door die illegale downloads). Opletten dus met dergelijk conclusies !
eternum schreef:Deze illegale downloaders worden door sommigen bestempelt als het grootste uitschot dat er bestaat, piraten, zware criminelen, etc.
Ieder moet voor zichzelf beslissen of hij kan leven met een illegale download... ik ga die mensen heus niet bestempelen als zware crimineel. Ik heb het alleen moeilijk met het feit dat die mensen hun gedrag blijven goedpraten. Het gedrag blijft namelijk slecht... het doet me trouwens denken aan het oog om oog, tand om tand princiepe uit de Middeleeuwen.
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster

Nu het over illegale downloads gaat: iemand hier ooit al stil gestaan bij het feit dat heel wat artiesten hun succes danken aan illegale downloads? Artiesten die lokaal bekend zijn maar dankzij een upload van een of andere fan tot buiten hun gemeente/stad/land beroemd werden? Ik verwijs daarbij naar het fenomeen "Father Ray Kelly" en zijn versie van Hallelujah van Leonard Cohen. Niemand buiten zijn parochie had ooit van die man gehoord. Dankzij een upload werd zijn performance 30 miljoen keer bekeken alvorens Sony (rechtenhouder) het welletjes vond en de video van Youtube liet verwijderen.
iceke
Elite Poster
Elite Poster

r2504 schreef: De illegale downloads hebben daar niets mee te maken... wel het feit dat er minder verkocht wordt (natuurlijk wel veroorzaakt door die illegale downloads). Opletten dus met dergelijk conclusies !
:bang: :bang: :bang: :bang:

Het heeft geduurd tot ze geen cd meer verkochten voor ze digitale muziek begonnen te verkopen & diegene die ze wel nog kocht werd het leven zuur gemaakt met kopieerbeveiligingen & thuiskopie heffingen. Tuurlijk hebben die illegale downloads daar niks mee te maken. :bang:

In een normale economie worden gaten in de markt direct opgevuld, blijkbaar is de muziek & filmindustrie geen normale economie. Rarara hoe zou dat toch komen ?
Laatst gewijzigd door iceke 08 mei 2014, 15:19, in totaal 1 gewijzigd.
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 352 keer
Bedankt: 222 keer

r2504 schreef:Het enige wat je moet is de wetgeving respecteren...
Maar in het topic 5 keer geflits, 5 keer betalen geef je letterlijk toe dat je te hard rijdt.

Waarom moet je in uw opinie wel de wet respecteren als het gaat over illegaal iets downloaden maar niet bij moedwillig te hard rijden?

In principe is het puur hetzelfde, alleen vallen er geen doden door te downloaden en wel door te hard te rijden wat ik eigenlijk nog een stuk erger vind om eerlijk te zijn.

De verhouding van de vergoedingen die downloaders moeten betalen ligt ook veel te hoog in verhouding met andere vergrijpen en de excuses zijn legio en zelfs begrijpelijk maar daar ben je precies toch wel heel doof voor. Zolang er hier in België geen alternatief is zal het altijd gebeuren, als je al nog maar vergelijkt met onze buurlanden... De mensen van BS die nu terecht staan, die zouden in Nederland niet eens begonnen zijn omdat daar de content van de zenders gewoon vrij mag bekeken worden. Je zou dan pas een idioot moeten zijn als je het nog op een illegale manier gaat zoeken want het is eveneens gratis. Hier betaal je 3-4 euro om een serie van 20 minuten op te vragen die je per ongeluk vergeten op te nemen bent. Dat is al bijna mijn maand abo van Bhaalu en dat is ook al niet 100% legaal te noemen. :)

Wie zonder zonde is werpe de eerste steen. Heb het hier al gelezen, maar het is echt waar. Iedereen mispeutert wel eens wat, van zwartwerk tot te hard rijden, tot bijverdienen zonder het aan te geven, tot BTW ontduiking en soms doen we het niet eens moedwillig maar gewoon omdat we niet weten dat het niet mag.
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster

Slafes schreef: Wie zonder zonde is werpe de eerste steen. Heb het hier al gelezen, maar het is echt waar. Iedereen mispeutert wel eens wat, van zwartwerk tot te hard rijden, tot bijverdienen zonder het aan te geven, tot BTW ontduiking en soms doen we het niet eens moedwillig maar gewoon omdat we niet weten dat het niet mag.
En waarschijnlijk ook wel omdat we door onze spilzuchtige overheid zodanig gepluimd worden dat er op het einde van de maand niks meer overblijft om onszelf nog eens een pleziertje te gunnen. Dan gaat een mens op zoek naar (gratis) alternatieven.
MichelJ
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
Bedankt: 64 keer

sky schreef:...
voor de rest wordt er thuis geen muziek aangeschaft en luisteren naar internet radio's die diverse soorten en genres spelen de hela dag door.
Streaming, doet me direkt denken aan een ander topic :)

Daar zijn er ook 1000-en van, ben niet zeker of die allemaal even legaal zijn :)

Maar ik luister ook enkel nog maar naar de internet streams hier thuis, wel van bestaande radiostations. Films downloaden, geen nood aan. Ik wacht wel op de tv-premiere, of ik moest de film echt willen zien, dan ga ik naar de cinema.

Lord of the Rings, ooit eens gedownload, een cam, erbarmelijke kwaliteit(was een 1 cd versie). Heb deel 1 en deel 2 in de cinema gezien, bij de premiere van deel 3 ben ik de marathon vertoning gaan kijken. En nu heb ik ze alledrie op DVD staan thuis. Denk dat dat de rechthebbenden best tevreden mogen zijn niet?
De Hobbit, die ga ik waarschijnlijk niet bekijken, een 3-delige versie van wat in weze een zeer beperkt verhaaltje is, als Tolkien liefhebber lijkt me dat iets teveel afwijking, was nu al moeilijk met de LoTR versie :)
Trojan
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
Bedankt: 241 keer

Jack Daniels schreef:
Slafes schreef: Wie zonder zonde is werpe de eerste steen. Heb het hier al gelezen, maar het is echt waar. Iedereen mispeutert wel eens wat, van zwartwerk tot te hard rijden, tot bijverdienen zonder het aan te geven, tot BTW ontduiking en soms doen we het niet eens moedwillig maar gewoon omdat we niet weten dat het niet mag.
En waarschijnlijk ook wel omdat we door onze spilzuchtige overheid zodanig gepluimd worden dat er op het einde van de maand niks meer overblijft om onszelf nog eens een pleziertje te gunnen. Dan gaat een mens op zoek naar (gratis) alternatieven.
Niet overdrijven he.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

Slafes schreef:Waarom moet je in uw opinie wel de wet respecteren als het gaat over illegaal iets downloaden maar niet bij moedwillig te hard rijden?
Bij snelheid moet je de wet ook respecteren... het is dus niet anders dan bij illegaal downloaden.

Het grote verschil is dat mensen die illegaal downloaden dit gewoon blijven goedpraten... want de industrie zijn zakkenvullers, willen het niet aan hun verkopen in de vorm dat zij het wensen, ...
Slafes schreef:Maar in het topic 5 keer geflits, 5 keer betalen geef je letterlijk toe dat je te hard rijdt.
Ja... maar ik ga het ook niet goedpraten.
Slafes schreef:In principe is het puur hetzelfde, alleen vallen er geen doden door te downloaden en wel door te hard te rijden wat ik eigenlijk nog een stuk erger vind om eerlijk te zijn.
Er is nog geen enkele dode gevallen omdat ik op de autostrade 130 rij of op een perfecte baan 90 ipv. 70.
Slafes schreef:Wie zonder zonde is werpe de eerste steen. Heb het hier al gelezen, maar het is echt waar. Iedereen mispeutert wel eens wat, van zwartwerk tot te hard rijden, tot bijverdienen zonder het aan te geven, tot BTW ontduiking en soms doen we het niet eens moedwillig maar gewoon omdat we niet weten dat het niet mag.
Ik verwijt ook de downloader niet... zoals ik eerder al schreef moet iedereen dat voor zichzelf bepalen of hij daarmee kan leven (net zoals iemand die te snel rijdt), alleen moet je er dan eerlijk in zijn en je niet blijven verstoppen achter excuses waarom je dat precies doet. Argumenten zoals ik vind het te duur, ik kan het niet eerst beluisteren, niet alle tracks zijn goed, ... zijn flauwe smoesjes.
MichelJ
Elite Poster
Elite Poster

@2504 : "niet alle tracks zijn goed" is toch de reden geweest dat ik gestopt ben met Serious Beats te verzamelen, dus heb ik maar tot nr 32 in m'n collectie zitten
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 487 keer
Bedankt: 556 keer

Bon,

Ik koop een vinylplaat (jaja ze bestaan nog) en wil die in de auto luisteren. Ik mag die zelf digitaliseren en gebruiken in mijn auto.

Een vriend koopt dezelfde plaat en wil die ook in de auto luisteren. Hij mag ze digitaliseren en gebruiken in de auto.

Of hij copieert mijn digitale versie en luistert die in de auto.
In theorie is dat illegaal, maar in praktijk niet te bewijzen.

Of zelfs, stel nu nog dat die vriend met zijn plaat naar mij komt en ik digitaliseer die voor hem, dan is het in theorie illegaal, maar alweer niet te bewijzen.

Ik denk dat niemand een moreel bezwaar heeft tegen bovenstaande scenarios.

En als die vriend nu een vage kennis of een wildvreemde is, is er dan een probleem ?

Of als ik een plaat koop en ik download een digitale copie, is er dan een probleem ?

In theorie wel, maar zolang je het origineel bezit, of er op een andere manier rechten voor hebt afgedragen kan het in praktijk toch geen probleem zijn. Of zou het toch niet mogen zijn.

just my 2cts.
J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

MichelJ schreef:@2504 : "niet alle tracks zijn goed" is toch de reden geweest dat ik gestopt ben met Serious Beats te verzamelen, dus heb ik maar tot nr 32 in m'n collectie zitten
Goh, ik heb zo'n 600 CD's staan thuis denk ik (waar is de tijd naartoe dat ik er één per week kocht)... en daar zitten ook miskopen bij hoor... en dus ook reeksen waarmee ik gestopt ben, maar op zich heeft het me nooit weerhouden om de aankoop te doen. Akkoord, je denkt dan wel eens zonde van het geld... maar dat had ik onlangs ook nog in een duur restaurant.
Joe de Mannen schreef:maar zolang je het origineel bezit, of er op een andere manier rechten voor hebt afgedragen kan het in praktijk toch geen probleem zijn. Of zou het toch niet mogen zijn.
Die theorie volg ik ook... en ben dus heus ook niet akkoord met de veel te strikte regels van de industrie... alléén is dit voorbeeld totaal anders dan schaamteloos alles downloaden zonder dat je zelf ooit één cent hebt uitgegeven.
MichelJ
Elite Poster
Elite Poster

@r2504 : die maaltijd is niet meer te verkopen zoals een cd-miskoop (toch niet op een smakelijke manier ;-) ), dus inderdaad veel erger. Maar uiteindelijk ook gestopt met cd's aan te kopen of muziek aan te kopen in z'n geheel, m'n smaak evolueert steeds mee, als je dan soms hoort mensen met 20-30 duizend muziekbestanden, hoe ga je die ooit allemaal beluisteren?? Zo'n muziekliefhebber ben ik nu ook weer niet. Op een gegeven moment heb je meer muziek dan tijd om die te beluisteren, en geraakt alles onder het stof. Dus voor mij enkel nog internetradio, voldoende variatie, steeds nieuwe muziek, en af en toe naar een feestje gaan met muziek uit m'n jongere jaren :)
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 487 keer
Bedankt: 556 keer

r2504 schreef:
Joe de Mannen schreef:maar zolang je het origineel bezit, of er op een andere manier rechten voor hebt afgedragen kan het in praktijk toch geen probleem zijn. Of zou het toch niet mogen zijn.
Die theorie volg ik ook... en ben dus heus ook niet akkoord met de veel te strikte regels van de industrie... alléén is dit voorbeeld totaal anders dan schaamteloos alles downloaden zonder dat je zelf ooit één cent hebt uitgegeven.
En toch is het in theorie even illegaal hoor.

Dus zo 'tegen' ben je toch niet ? Zo erg 'aan de wet houden' hoeft dan ook niet ?
Dus zo 'elke downloader is een crimineel' is het ook niet ?

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
rtl
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 31 keer

imo gaat het niet zozeer over de overtreding op zich, maar eerder over de boete die totaal van de pot gerukt is
de overtreder moet eventjes zijn huis gaan verkopen omdat hij een aantal films gedownload heeft.. terwijl moordenaars hier in België na enkele jaren gewoon doodleuk terug vrij mogen rondlopen

dit gezegd zijnde; de persoon die mij een link kan geven naar van vlees en bloed te koop in hd krijgt een posrep van mij.. ze zijn bij mijn weten enkel te koop op dvd, terwijl de tvrips wel in hd zijn :) geen excuus; gewoon één vd voorbeelden waarom de illegale versies vaak beter zijn dan het origineel
(niet te skippen reclame en andere beperkingen zijn een ander voorbeeld)
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

Joe de Mannen schreef:Dus zo 'tegen' ben je toch niet ? Zo erg 'aan de wet houden' hoeft dan ook niet ?
Ik denk dat ik nooit geschreven heb dat ik tegen ben... ik ben vooral tegen het feit dat mensen zichzelf goed blijven praten.

We weten dat het illegaal is, al kan ik ook leven met een aantal voorbeelden die hier reeds zijn aangegeven, maar wees er dan eerlijk in dat je fout bezig bent.
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster

r2504 schreef:We weten dat het illegaal is, al kan ik ook leven met een aantal voorbeelden die hier reeds zijn aangegeven, maar wees er dan eerlijk in dat je fout bezig bent.
De perceptie die bij de mensen (downloaders) leeft is dat ze niet iets illegaals doen of fout bezig zijn. "Zoveel anderen doen het, dus waarom ik niet?" of nog "Het zou moeten lukken zeker dat ze mij betrappen en een boete geven?" of nog "Voor die ene keer dat ik dat bekijk of beluister moet ik dat toch niet gaan kopen zeker?"
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

Jack Daniels schreef:De perceptie die bij de mensen (downloaders) leeft is dat ze niet iets illegaals doen of fout bezig zijn.
Net daarom is het belangrijk om er eerlijk over te zijn... zo creëer je bewustwording en gaan mensen (misschien) ook zoeken naar alternatieven.

Zolang echter mensen hier bij hoog en laag blijven beweren dat het allemaal in orde is (en nee dat is het niet, het is illegaal) blijf je deze sfeer in stand houden.
iceke
Elite Poster
Elite Poster

Het alternatief is juist illegaal downloaden... ik ga echt m'n leven niet veranderen omdat het nu ineens wel eens illegaal zou zijn.
Het moment dat m'n wel een degelijk online aanbod heeft zal ik de eerste zijn om in te tekenen. Ik geef je 100% gelijk dat je altijd uitvluchten kan zoeken om toch maar te blijven downloaden. Te duur, te slechte kwalteit, verkeerd aanbod.... maar dat is nu helemaal niet het geval, er is gewoon geen alternatief.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

iceke schreef:omdat het nu ineens wel eens illegaal zou zijn
En daar gaan we weer... het is niet nu ineens... het is altijd al zo geweest !

Stop met jezelf wijs te maken, en vooral anderen de indruk te geven, dat downloaden (ooit) legaal is geweest !
Plaats reactie

Terug naar “Telecom nieuws”