r2504 schreef:... blijft het grappig om te zien hoe mensen toch maar excuses blijven verzinnen voor hun illegale downloads.
Mijn inziens zijn het geen excuses die mensen aangeven waarom ze, volgens jou, illegaal downloaden.
Die mensen geven een reden (of meerdere) aan waarom ze dit gedrag stellen.
Een reden waarvoor er volgens jou nooit of te nimmer ooit "iets" te zeggen valt.
Nochtans komt het mij over dat vele van deze mensen absoluut niet van kwade wil zijn.
Doch willen ze mijn inziens een probleem aankaarten.
Een probleem waarvoor jij stoïcijns onverschillig blijft.
Meer. Mijn inziens geven deze mensen duidelijk een bestaande behoefte aan.
Een behoefte die tot op heden niet (voldoende) ingevuld wordt.
Het is mijn inziens slechts een kwestie van tijd vooraleer deze behoefte quasi volledig ingevuld zal worden.
Getuige de recente ontwikkelingen op het vlak van audio (en video).
Massaal maken de mensen heden gebruik van betalende diensten als Spotify, iTunes, etc.
En dit ten koste van de illegale downloads...
De strijd om de content hebben de exclusieve distributeurs reeds een tijdje geleden verloren.
Getuige de mogelijkheid tot illegale downloads in hoge kwaliteit zoals we die nu kennen.
Doch weten deze exclusieve distributeurs niet direct een allesomvattend antwoord te formuleren op de gewijzigde situatie.
Tenminste nog niet...
Dat hun huidig, oud businessmodel uiteindelijk op de schop zal gaan, beseffen zij heden allicht beter als geen ander.
Geen enkel businessmodel heeft trouwens het eeuwige leven...
En ja, de illegale downloads hebben er mee voor gezorgd dat audio en video nu ook over het internet aangeboden worden via betalende diensten.
In de jaren negentig van vorige eeuw was het quasi ondenkbaar dat exclusieve distributeurs "hun content" in hoge kwaliteit via het internet ter beschikking zouden stellen.
En kijk waar we nu staan.
Uiteraard moet er wel iemand blijven roepen dat de illegale downloaders geen enkele toegevoegde waarde hebben.
Deze illegale downloaders worden door sommigen bestempelt als het grootste uitschot dat er bestaat, piraten, zware criminelen, etc.
Geen term lijkt zwaar genoeg om hun grote gelijk uit te schreeuwen...
En ja, zulke mensen vindt men ook terug hier op het forum van Userbase.
Afin. Heel deze discussie doet me een beetje denken aan Galileo Galilei en zijn conflict met de Kerk of de aarde ja dan nee het centrum van het heelal is.