Pagina 3 van 5
Re: Generation Connect: wat kan er verbeterd worden?
Geplaatst: 22 mei 2014, 14:54
door BillyMobiel
Of je kan op een totaal andere manier te werk gaan: altijd een vast aantal MB's geven, onafhankelijk van je herlaadbedrag, maar het aantal sms'jes en belminuten inbegrepen varieert.
Voorbeeld:
15€ herladen:
2 GB
0 belminuten
0 sms'jes
20€ herladen
2 GB
50 belminuten
500 sms'jes
25€ herladen
2 GB
120 belminuten
5000 sms'jes
30€ herladen
2 GB
480 belminuten
ongelimiteerd sms'jes
Da's mijn out-of-the-box gedachte... Interessant??
Re: Generation Connect: wat kan er verbeterd worden?
Geplaatst: 22 mei 2014, 15:21
door Luc Watrin
Ik heb ook een voorstel
15€ 80 minuten
10000 sms
2GB ( 3G/3G DC)
20€ 110 minuten
10000 sms
3.5 GB (3G/3G DC/4G)
25€ 150 minuten
10000 sms
4GB (3G/3G DC/4G met volle snelheid)
50€ 400 minuten
10000 sms
10 GB (3G/3G DC/4G met volle snelheid)
Re: Generation Connect: wat kan er verbeterd worden?
Geplaatst: 22 mei 2014, 15:31
door proximusboyke
of voor 5€ onbepekt bellen smsen en surfen
wedden dat er nog gaan klagen.
Re: Generation Connect: wat kan er verbeterd worden?
Geplaatst: 22 mei 2014, 16:00
door krisken
Vaste data is niet interessant : als je maar 1Gb gebruikt zal niemand er gaan naar kijken. En iemand die 3GB gebruikt evevnmin.
Re: Generation Connect: wat kan er verbeterd worden?
Geplaatst: 22 mei 2014, 17:07
door selder
Ik - persoonlijk dus hé! - snap al die voorstellen niet helemaal goed.
Waarom spelen met de kost van de oproepen of met de gratis SMSen (die aan de provider tegenwoordig echt nog minder dan 0€ kosten...) "Generation Connect" is nu toch overduidelijk een product voor een niche-markt, namelijk de mensen die veel op het internet willen zitten via 3G/4G/..., en dus niet "gewoon" bellen of "gewoon" SMSen sturen... Daar is dit product toch niet voor bedoelt? Als je wel wil bellen, dan neem je één van de duizend andere producten van de tientallen providers. Generation Connect = data - simple as that. De productnaam zegt toch alles.
Als Proximus toch verschillende producten onder de noemer "generation connect" wil aanbieden, dat ze dan spelen met de data hé ... per 10€ 1GB data gebruik, laat dat gewoon mee opschalen...
Re: Generation Connect: wat kan er verbeterd worden?
Geplaatst: 22 mei 2014, 17:21
door satsurfer
Dus jij wil klok terugdraaien? Geen SMS/80' bellen/...meer...
Aantal sms'en verlagen, daar what's App, Google hangout,...
Wat belminuten is altijd handig. Lager dan 4G bel ik niet via voip.
En via Reguliere gsm netwerk toch stabieler en beter.....
Blijkbaar lopen de meningen serieus uiteen...
Verstuurd vanaf mijn C6603 met Tapatalk
Generation Connect: wat kan er verbeterd worden?
Geplaatst: 22 mei 2014, 20:45
door bartman
Er is toch een te grote kloof tussen de generation connect en de andere pay & go herlaadkaarten wat datavolume betreft is mijn idee
Re: Generation Connect: wat kan er verbeterd worden?
Geplaatst: 03 jun 2014, 12:37
door BMaster
Net nog een leuke optie tegengekomen bij een Nederlandse operator: de mogelijkheid om zelf je pakket samen te stellen door te kiezen uit een aantal belminuten en een aantal MB's:
https://www.ben.nl/sim-only
Re: Generation Connect: wat kan er verbeterd worden?
Geplaatst: 03 jun 2014, 12:44
door satsurfer
dan komt proximus GC nog goedkoper uit, zeker via cashen + roaming/herlading
Re: Generation Connect: wat kan er verbeterd worden?
Geplaatst: 03 jun 2014, 12:48
door nickz
BMaster schreef:Net nog een leuke optie tegengekomen bij een Nederlandse operator: de mogelijkheid om zelf je pakket samen te stellen door te kiezen uit een aantal belminuten en een aantal MB's:
https://www.ben.nl/sim-only
Op zich wel een leuke mogelijkheid, maar niet met het aanbod dat zij doen: maximum 1,5 GB en één sms staat bij hen gelijk aan één minuut bellen, compleet belachelijk.
Re: Generation Connect: wat kan er verbeterd worden?
Geplaatst: 03 jun 2014, 13:00
door BMaster
Ik had het over het idee, niet over de concrete tarieven
Re: Generation Connect: wat kan er verbeterd worden?
Geplaatst: 03 jun 2014, 13:27
door powaq
Die nederlandse tarieven zijn toch niet wat ze geweest zijn. Vroeger kreeg je daar enorm veel voor weinig geld. Nu steeds minder en minder lijkt me. Ook hebben ze bijna overal caps op snelheid en is 4G extra te betalen.
Re: Generation Connect: wat kan er verbeterd worden?
Geplaatst: 28 jun 2014, 10:43
door iRockabizzydilly
Is er intussen al enige beweging op te merken?
Re: Generation Connect: wat kan er verbeterd worden?
Geplaatst: 28 jun 2014, 11:15
door proximusboyke
Bmaster bliep.nl is ook leuk.
het systeem zoals het nu is toch ok misschien wat meer data bij een hogere oplading maar belminuten zijn de dag van vandaag niet nodig.
Re: Generation Connect: wat kan er verbeterd worden?
Geplaatst: 28 jun 2014, 16:29
door powaq
Bwa die bliep kost toch wel 45 euro per maand als je het laat aanstaan... En dan heb je maar 3,6mbit data en een 2GB limiet. Zo geweldig is dat nu ook weer niet. Als je die "snel internet" optie uitlaat dan kost het 30 euro per maand. En dan krijg je 384kbps internet...
Misschien nuttig als je enkel what's app gebruikt, zoals velen in NL. Dan kan je idd voor 15 euro per maand ongelimiteerd internet hebben, maar aan 384kbps.
Re: Generation Connect: wat kan er verbeterd worden?
Geplaatst: 13 jul 2014, 20:50
door iRockabizzydilly
En nog steeds niks, terwijl de zomer toch al even bezig is. Ik verwacht niks meer.
Re: Generation Connect: wat kan er verbeterd worden?
Geplaatst: 15 jul 2014, 16:11
door koach
Gaan ze nog iets doen om Generation Connect nog beter te maken of niet?
Re: Generation Connect: wat kan er verbeterd worden?
Geplaatst: 15 jul 2014, 17:20
door trikke2705
Ik begin zo stilaan het idee te krijgen dat ze van die GC af willen.
Re: Generation Connect: wat kan er verbeterd worden?
Geplaatst: 15 jul 2014, 18:34
door iRockabizzydilly
Waarom zouden ze dat doen? Dan zou het grootste deel toch naar een andere provider gaan, en daar doen ze geen goede zaak mee?
Re: Generation Connect: wat kan er verbeterd worden?
Geplaatst: 15 jul 2014, 18:51
door nete
Wanneer gaat er eindelijk eens een operator een pakket datavolume verkopen met een tijdslimiet te vergelijken met beltegoed ? (6 maand of 1 jaar).
Re: Generation Connect: wat kan er verbeterd worden?
Geplaatst: 15 jul 2014, 19:08
door Abusimbal
@nete: daar wacht ik ook op, maar nu is het pure winst wat mensen op het einde maand niet hebben opgemaakt.
Re: Generation Connect: wat kan er verbeterd worden?
Geplaatst: 15 jul 2014, 19:15
door trikke2705
iRockabizzydilly schreef:Waarom zouden ze dat doen? Dan zou het grootste deel toch naar een andere provider gaan, en daar doen ze geen goede zaak mee?
Ik denk dat ze iedereen die een GC heeft in de richting van een abo willen duwen. MV is momenteel veel voordeliger dus zou ik denken dat ze die trend zouden volgen....dat ze niets doen en MV laten begaan is volgens mij geen goed teken.
Re: Generation Connect: wat kan er verbeterd worden?
Geplaatst: 15 jul 2014, 19:44
door proximusboyke
wat denk je Abusimbal dat het liefdadigheidsinstellingen zijn.
Iedereen wil het beste en het nieuwste en het mag niks kosten.
Tis toch simpel als ge het u kunt permiteren koop nen Mercedes of Porche kunde nie wel koopt geen of nen 2cv
Heb het hier al meermaals gezegd mag abo uitkomen aan 0.0€ er gaan er nog zijn die zitten te kankeren.
Ik heb altijd een ding geleerd kwaliteit moet betaald worden en dat is overal zo !!!!!!
Alles werk en doet maar als je dagdagelijks aan het werk ermee bent zie je duidelijk verschillen.
Het is aan de mensen om uit te maken of ze die meerprijs gerechtvaardig vinden en bereid zijn meer te betalen.
Re: Generation Connect: wat kan er verbeterd worden?
Geplaatst: 15 jul 2014, 20:48
door iRockabizzydilly
Maar die discussie doet hier weinig terzake, want Generation Connect is technisch gezien iets duurder dan de alternatieven bij de concurrentie. Een andere vraag die dan mag gesteld worden (in algemeen) is of de kwaliteit dan ook zoveel meer moet betaald worden zoals in België het geval is ten aanzien van het buitenland. Waar ligt de grens tussen betalen voor kwaliteit en gewoon te veel betalen in verhouding tot wat je krijgt.
trikke2705 schreef:...dat ze niets doen en MV laten begaan is volgens mij geen goed teken.
Proximus is geen challenger/prijsbreker en zal dus niet perse altijd MV volgen.
Ik vind het anderzijds raar dat er eerst hier op het forum een dergelijk topic ontstaat met toch wel een stevige hint naar een update, en er na er maanden niks lijkt te gebeuren en er geen verandering is, en dat terwijl de ideale periode om een verandering voor dat product aan te kondigen al even bezig is, en ze dus eigenlijk het moment gemist hebben. Tenzij men voor september gaat, om andere redenen. Maar zo kan het evengoed wachten op godot worden. Je zou bijna denken dat het een grap was.
Re: Generation Connect: wat kan er verbeterd worden?
Geplaatst: 15 jul 2014, 21:30
door AndRo555
nete schreef:Wanneer gaat er eindelijk eens een operator een pakket datavolume verkopen met een tijdslimiet te vergelijken met beltegoed ? (6 maand of 1 jaar).
Dat heeft colruyt mobile geprobeerd met 3 maanden termijnen en max 500MB data aan relatief dure prijzen.
Maar belgie blijft belgie en in het buitenland, en dan meer scandinavie is een xxGB/6maand of jaar wel te krijgen, en nog tegen heel schappelijke prijzen, wat ideaal is voor het gebruik in een 3G/4G tablet, dan kan je op een dag desnoods 3GB verbruiken terwijl je de rest van de week/maand continu op wifi zit, zonder aan buiten bundel toestanden te zitten.
Re: Generation Connect: wat kan er verbeterd worden?
Geplaatst: 15 jul 2014, 23:47
door iRockabizzydilly
Als zelfs Scandinavische landen 'goedkoper' uitkomen...
Re: Generation Connect: wat kan er verbeterd worden?
Geplaatst: 16 jul 2014, 10:29
door silencer
Ik zit terug bij MV: binnen in gebouwen met proximus toch heel vaak edge, nu kan ik met edge tenminste nog vlot surfen
Overstap nog niet beklaagd ! stuurt een mailtje 5min later al antwoord !
Destijds naar proximus gegaan om paar redenen: super slecht 3g bereik toen, 1Mb snelheid over 3g beperking: dit is allemaal opgelost: thuis zonder probleem 18Mb binnen met MV
Re: Generation Connect: wat kan er verbeterd worden?
Geplaatst: 16 jul 2014, 10:41
door iRockabizzydilly
Ah, de tijd dat Base 3G nog capte op 1Mbit
(of zelfs minder aanvankelijk). Ze zijn van ver gekomen, da's zeker.
Als je nu de MV prijzen bekijkt en combineert met hun nieuwe dataroamingpakketten, dan is er maar weinig om u tegen te houden vergeleken met Generation Connect in huidige vorm.
Re: Generation Connect: wat kan er verbeterd worden?
Geplaatst: 16 jul 2014, 11:56
door Abusimbal
proximusboyke schreef:wat denk je Abusimbal dat het liefdadigheidsinstellingen zijn.
Iedereen wil het beste en het nieuwste en het mag niks kosten.
Tis toch simpel als ge het u kunt permiteren koop nen Mercedes of Porche kunde nie wel koopt geen of nen 2cv
Heb het hier al meermaals gezegd mag abo uitkomen aan 0.0€ er gaan er nog zijn die zitten te kankeren.
Ik heb altijd een ding geleerd kwaliteit moet betaald worden en dat is overal zo !!!!!!
Alles werk en doet maar als je dagdagelijks aan het werk ermee bent zie je duidelijk verschillen.
Het is aan de mensen om uit te maken of ze die meerprijs gerechtvaardig vinden en bereid zijn meer te betalen.
Eeeuuuhhhh ik snap het principe van kapitalisme.
Ik heb nooit beweerd dat Belgacom een prijsvechter is.
Een aantal maanden geleden vroeg ik of er een product bestaat dat je kan gebruiken voor een 3G (4G) backup als je internet uitvalt, dus met een data pakket dat niet elke maand vervalt. Blijkt niet echt te bestaan.
Dus in sommige gevallen is er een markt voor databundels die niet elke maand vervallen.
Ik gebruik zelf al jaren een Proximus abonnement. Ben dus niet uit op iets goedkoop.
EDIT: @wied: dat zei je in onderstaand topic ja, is beste optie op dit moment.
http://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=58&t=40266
Re: Generation Connect: wat kan er verbeterd worden?
Geplaatst: 16 jul 2014, 12:07
door wied
B-0 van base is hiervoor heel geschikt...
Re: Generation Connect: wat kan er verbeterd worden?
Geplaatst: 16 jul 2014, 12:52
door Abusimbal
Nieuwe Vodafone-databundel blijft een jaar geldig
http://www.iphoneclub.nl/344749/nieuwe- ... ar-geldig/
Aanzet tot ?? (wel in NL)
De Consumentenbond in Nederland heeft al eens een petitie gedaan om bundel jaar te behouden i.p.v. maand
http://www.consumentenbond.nl/actueel/n ... -houdbaar/
Tegenargumenten van providers
http://www.consumentenbond.nl/campagnes ... rgumenten/
BTW: kwam deze site nog tegen
http://www.123mobielinternet.be/tariefp ... ijking.php
Re: Generation Connect: wat kan er verbeterd worden?
Geplaatst: 16 jul 2014, 14:24
door iRockabizzydilly
Interessante discussie, maar zou dit niet beter (opnieuw?) afgesplitst worden naar een ander/nieuw topic?
Re: Generation Connect: wat kan er verbeterd worden?
Geplaatst: 16 jul 2014, 16:11
door koach
Wat gebeurd er met Generation Connect , blijft het bestaan ?? gaat het aangepast worden zodat Generation Connect terug goed staat??? dat zijn mijn vragen .
Re: Generation Connect: wat kan er verbeterd worden?
Geplaatst: 16 jul 2014, 16:53
door proximusboyke
tuurlijk zal het veranderen
Re: Generation Connect: wat kan er verbeterd worden?
Geplaatst: 16 jul 2014, 17:23
door koach
Weet je meer dan wij dan? wanneer zal het veranderen? En zal het tariefplan blijven bestaan?
[ Post made via mobile device ]
Re: Generation Connect: wat kan er verbeterd worden?
Geplaatst: 16 jul 2014, 19:24
door proximusboyke
iedereen weet dat toch
Bij mijn weten ken ik geen enkel tariefplan die langer dan 3 jaar blijft bestaan.
Dus ooit zal het wel wijzigen
Re: Generation Connect: wat kan er verbeterd worden?
Geplaatst: 16 jul 2014, 21:12
door koach
Hopelijk ook met veel data en smsjes bij elke herlaading.
[ Post made via mobile device ]
Re: Generation Connect: wat kan er verbeterd worden?
Geplaatst: 16 jul 2014, 21:28
door iRockabizzydilly
Euh, er zijn toch al veel sms'en (en eigenlijk ook al redelijk wat data) bij elke herlading?
Re: Generation Connect: wat kan er verbeterd worden?
Geplaatst: 16 jul 2014, 21:29
door proximusboyke
smsjes ? bwoa kdenke nie dagge er meer kunt krijgen dan onbeperkt.
Alez ja kweet niet hoe je dat zou moeten omschrijven meer dan onbeperkt
Re: Generation Connect: wat kan er verbeterd worden?
Geplaatst: 16 jul 2014, 22:28
door donneo
Zou fijn zijn als Proximus het leuk maakt door bv. ik zeg maar wat gratis tv via lte-broadcast te laten testen voor een tijd. Op generations connect zitten toch vooral innovators en early adoptors die blijf je op die manier aantrekken en maakt het product nog altijd aantrekkelijk voor die groep. Ik weet nog dat ze jaarabonnement op Deezer hebben weg gegeven dus...